بررسی هیوندای آزرا 2015

بررسی هیوندای آزرا 2015

چند سال پیش، خرید یک سدان فول سایز، از نظر کارایی، همانند خرید یک یخچال بود؛ اما با تولید خودروهایی چون هیوندای آزرا 2015 موضوع طراحی و زیبایی نیز، به میان آمد. طراحی بدنه آزرا آکنده از حس اطمینان و اعتماد است و در داخل کابین نیز کارایی، کیفیت و زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. کمپانی هیوندای نیز اعلام کرده است که هیچ چیز تجملی و بی‌فایده در آزرا 2015 وجود ندارد. با پیشرفت سریع تکنولوژی، خودروساز کره‌ای در مدل جدید آزرا از سیستم‌های جدیدی برای کمک به راننده بهره برده است؛ بدین ترتیب، هشدار نقاط کور و ترافیک عقب در تمامی تیپ‌های این خودرو به صورت استاندارد عرضه می‌شود و تیپ Limited به صورت سفارشی از سیستم‌هایی چون هشدار برخورد از جلو و عبور از خط استفاده می‌کند. در سیستم GPS ارائه شده در مدل 2015 این سدان لوکس نیز، اپلیکیشن‌هایی چون Pandora و Siri Eyes Free گنجانده شده‌اند. 

بررسی هیوندای آزرا 2015

علاوه بر تجهیزات الکترونیکی بی‌شمار و گسترده، ویژگی‌های بنیادین آزرا نیز، این خودرو را شایسته تقدیر و احترام می‌سازد؛ پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری استاندارد در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک، رانندگی نرم و راحت، فضای مناسب برای سرنشینان جلو و عقب و همچنین، صندوق عقب جادار، رضایت خریداران را جلب کرده و سدان فول سایز هیوندای را آماده مسافرت‌های طولانی می‌کند. گفتنی است، گزینه‌های جالب توجه و چشمگیر دیگری در این کلاس وجود دارند که هنگام خرید می‌توانید آنها را نیز مدنظر قرار دهید؛ یکی از این موارد، تویوتا Avalon است که نه تنها راحتی، کیفیت، و عملکرد را به خوبی با یکدیگر ادغام کرده است بلکه مدل هیبریدی آن، افرادی را که به دنبال مصرف سوخت کم هستند، به سوی خود جذب می‌کند.

بررسی هیوندای آزرا 2015

امکان انتخاب یکی از دو پیشرانه شش یا هشت سیلندر خورجینی در کنار طراحی کلاسیک، از ویژگی‌های کرایسلر 300 دیفرانسیل عقب به شمار می‌روند. چنانچه راحتی اولویت اصلی شما برای خرید خودرو است، به سختی بتوانید از گزینه‌هایی چون بیوک LaCrosse یا شورولت ایمپالا بگذرید؛ خودروهایی که علاوه بر رانندگی شیک و لوکس، فهرستی طولانی از تجهیزات و امکانات رفاهی را در کنار امکان سفارش پیشرانه چهار سیلندر در اختیار خریداران قرار می‌دهند. کیا کادنزا نیز، تجهیزات تقریبا مشابهی با آزرا 2015 را، البته در زیر یک ظاهر متفاوت، عرضه می‌کند. اگرچه هیوندای آزرا 2015 هیچ مزیت و برتری خاصی بر رقبای خود ندارد، اما در کلاس خود گزینه بسیار خوب و مناسبی به شمار می‌رود، به ویژه اگر مجذوب طراحی آن شده باشید. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای آزرا 2015

هیوندای آزرا 2015 یک سدان فول سایز با ظرفیت پنج سرنشین است که در دو تیپ پایه و Limited به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه این کره‌ای لوکس عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم هشدار نقاط کور و ترافیک عقب، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، تودوزی چرم، صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرمکن و تهویه با قابلیت تنظیم در هشت جهت (و حافظه تنظیمات برای صندلی راننده)، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن به صورت برقی، صندلی عقب مجهز به گرمکن با قابلیت خم شدن به نسبت 40/60، یخچال و آینه الکتروکرومیک.

بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015

امکان اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، نمایشگر لمسی 8 اینچی مجهز به GPS و اپلیکیشن‌هایی چون رادیو Pandora و Siri Eyes Free، دوربین دید عقب، سیستم ارتباط اورژانس Blue Link هیوندای، سیستم صوتی Infinity مجهز به 14 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای، رادیو HD و CD Player، ورودی صوتی کمکی و USB از جمله تجهیزات الکترونیکی این خودرو به شمار می‌روند. آزرا Limited از تجهیزات دیگری چون رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، چراغ‌های جلوی زنون با کنترل خودکار نوربالا، مه‌شکن‌های LED، سیستم‌های هشدار برخورد از جلو و عبور از خط، سنسورهای پارک عقب، سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی، آفتابگیر برقی برای شیشه عقب و دستی برای شیشه‌های جانبی نیز، بهره می‌برد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای آزرا 2015

پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری با تامین قدرتی معادل 293 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 346 نیوتن‌متر هیوندای آزرا 2015 را به پیش می‌راند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک که به صورت استاندارد عرضه می‌شود، این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در ارزیابی‌های صورت گرفته، سدان لوکس کره‌ای توانست طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که البته برای خودرویی شش سیلندر در حد متوسط قرار دارد. سازمان EPA نیز، مصرف سوخت آزرا را حدود 11.9 لیتر در سیکل ترکیبی (13.7 لیتر در شهر و 9.5 لیتر در بزرگراه) برای تیپ پایه و 12.5 لیتر در سیکل ترکیبی (14.4 لیتر در شهر و 9.8 لیتر در بزرگراه) برای تیپ Limited عنوان کرده است. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای آزرا 2015

ترمزهای دیسکی ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای و زانویی برای راننده، و محافظ سر فعال از جمله تمهیدات ایمنی کمپانی سازنده برای هیوندای آزرا 2015 هستند. تمامی تیپ‌های آزرا به صورت استاندارد با دوربین دید عقب، هشدار نقاط کور و ترافیک عقب عرضه می‌شوند؛ گفتنی است، آزرا Limited از سیستم هشدار عبور از خط و برخورد از جلو به همراه سنسورهای پارک عقب نیز، بهره‌مند است.

بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015

سیستم BlueLink هیوندای خدماتی چون کنترل از راه دور، کمک‌های اورژانسی، بازیابی خودروی مسروقه، هشدار سرعت و Geo-Fencing را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در تست ترمز انجام شده، آزرا 2015 توانست پس از طی مسافتی در حدود 38 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف شود که برای خودرویی با تایرهای تابستانی در حد متوسط قرار دارد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، بالاترین رتبه خود یعنی "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل  و مقاومت سقف به آزرا اعطا کرد. طراحی صندلی‌ها و پشت‌سری‌های این خودرو نیز، از نظر محافظت از گردن، رتبه "خوب" را از آن خود کرده است. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای آزرا 2015

همانند بسیاری از هم‌کلاسان خود، هیوندای آزرا 2015 نیز از طراحی داخلی شیک و لوکسی برخوردار است که اگرچه پلاستیک خشک و براق مورد استفاده، کمی از زیبایی آن کاسته است، اما در مجموع طراحی داشبورد و کنسول مرکزی رضایت خریداران را جلب می‌کند.

بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015

طراحی جدید کنسول مرکزی، دکمه‌ها و اهرم‌هایی را به کابین افزوده است که سبب بهبود عملکرد سدان لوکس کره‌ای می‌شوند؛ از جمله این اهرم‌ها می‌توان به اهرم تنظیم رادیو اشاره کرد که جایگزین منوهای نمایشگر لمسی در نسل قبلی شده است. گرافیک عالی، امکان جستجو در گوگل، رادیو اینترنتی Pandora و کنترل صوتی Siri Eyes Free برای کاربران آیفون، از جمله مزایای نمایشگر لمسی 8 اینچی استاندارد این خودرو هستند.

بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015 بررسی هیوندای آزرا 2015
بررسی هیوندای آزرا 2015

تودوزی چرم با کیفیت در کنار گرمکن و تهویه، راحتی و آسایش صندلی‌های جلو را صدچندان می‌کند. صندوق عقب 462 لیتری آزرا نیز، با بلعیدن چمدان‌ها و ساک‌های بزرگ، یک سفر راحت را برای شما فراهم می‌آورد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای آزرا 2015

پیشرانه شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری با تامین قدرتی معادل 293 اسب‌بخار، در هر شرایطی و حتی با وجود 4 سرنشین بزرگسال، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز، با وجود تعویض دنده‌های نرم، کمی کند عمل می‌کند که این امر ممکن است به مذاق برخی رانندگان خوش نیاید. اگرچه هیوندای آزرا 2015 با هدف ارائه رانندگی نرم و روان طراحی و تولید شده است، اما هندلینگ آن در پیچ‌ها کمی خشک و سفت می‌باشد و از این نظر، رقبایی چون Avalon و 300 هندلینگ نرم‌تر و فرمان‌پذیری دقیق‌تری را در اختیار راننده خود قرار می‌دهند. حال تصمیم با شماست که در این کلاس کدام خودرو را انتخاب کنید. 

بررسی هیوندای آزرا 2015


منبع

Edmunds

برچسب : آزرا , هیوندای , آسان موتور , کادنزا , کیا , اطلس خودرو , Avalon , تویوتا , شورولت ایمپالا , بیوک LaCrosse , کرایسلر 300 , Siri Eyes Free






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

سعید
26

سلام اقا ماشین من محشره از ازرا 2015بهتره پیکان 57 رینگ مارشال فقط سر پیج های جاده چالوس 15 بار چپ کردم مدیونی اگه پست منو نزاری حسود نباش دیگه
20:49  1394/03/10
پاسخ دادن
رهگذر
2

خخخخخخخ اینجا هم دعواست؟!!! بابا یک کم فقط یک کم به نظرات هم احترام بگذارید .مغرور نباشید دست بالای دست بسیار است.....
05:08  1393/11/24
پاسخ دادن
بهرام
13

من مدل 2014 رو دارم و از نظر کیفیت رانندگی چیزی کمتر از بی ام و سری
5 نداره. پدرم سری 5 داره و تا حالا خیلی باهاش کار کردم و به نظر من تنها
تفاوت اعتبار مارکه وگرنه این همه که میگن بی ام و و بنز و تویوتا همه اش
کشکه. درسته بی ام و خیلی عالیه و بهتر از هیوندای ولی نه دیگه با این
همه اختلاف قیمتی فاحش ...
در ضمن اینکه نوشته رانندگی با آزرا در پیچ ها خشکه هم کاملا اشتباهه
چون من تو جاده چالوس که معروف ترین پیچ ها رو تو کشور داره با آزرا
خیلی رانندگی کردم و میتونم بگم که نرمی اش توی عبور از پیچ ها و
ناهمواری ها بی نظیره. حالا اینجا چون پست هیوندای هستش این اطلاعات
اشتباه رو داده بیرون وگرنه در عمل آزرا - جنسیس و مخصوصا سنتنیال
سدان های محشری هستند.
22:22  1393/11/19
پاسخ دادن
میلاد
18

سلام من کارم ماشین هست اینکه اقا بهرام میگه ازرا با سری 5 تو یه حد هستن اصلا درست نیست ماشین های کره ای در حد المانی ها نیستن
11:50  1393/11/23

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارادستی فروردین : ن‌بایدبریدسایت نگاکنید
تارا تیتانیومv4 : کلاه سرت رفته بنده خدا اون پول رو اگه پارسال میدادی لبو، الان ۴میلیارد کاسب بودی
سهند دی ماه : والا فقط ماشین رو بدن پارسال تابستون هیچ شد عیدمون هیچ شدتابستون امسال حداقل ابرومون پیش بچه ها حفظ بشه خداازشون‌نگذره شدیم‌گاو پیشونی سپید همه هی میگند چی شد چی شد ... خدارو خوش میاد کاش اینا به کارما اعتقاد داشتند خداانءشاالله جوابشونو بده ماسهند رو یه جور. اطلس رو ازمهرپارسال یه جور کوییک و ساینا وشاهین یه جور درکمال پررویی بیان باز فروش بزارند ادم گریه اش میگیره انءشاالله بزودی تحویل بگیرید وچرخ ماشین هاتون بچرخه❤️
ساسان : چوپان دروغگو یک دروغ گفت وتوکتابها هرسال ازش یاد میکنن....من نمیدونم درمورد اینها چی باید بنویسن وکجا....دیگه به چشم‌های خودم هم اعتماد ندارم..
الهام x5 آذر : من نقدی پرداخت کردم و همون روز شاسی و فاکتور باهم شد. امروز هم بیمه سبز شد. نمایندگی بهم گفت تا سه ماه بعد ماشین رو میدن. ولی امیدوارم همینطور که تند تند پروفایل داره سبز میشه ادامه پیدا کنه و به قول شما تا اواخر خرداد ماشین دستمون باشه
هادی : آقایون سلام من تحویل خرداد است سه ماهه بوده آیا همان 3 ماه تحویل میدن یا دیرتر
شاهین اتومات cvt : سلام کسانی که تکمیل وجه و سخا تاریخ یکم اسفند هستن. اگر فاکتور شدن اطلاع رسانی کنن. انگار آذر ماه دیگه همه تموم شدن. از آذر تا ۱ اسفند هیچ دعوتنامه و هیچ تکمیل وجهی نبوده.
مهدی فتحی حاجی آقایی ۶۶۵۰ : سلام و عرض ادب خدمت همه بنده پارسال به آقای ع،ا،ف مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان پول دادم و تا کنون ۳ میلیارد تومان بهم پس داده،خدا به مالش برکت دهد
شاهین ۱۳ آدر : من ۹۰ روزه فروش فوری هستم ۱۳ آذر هنوز فاکتور نشدم .
مهدی فتحی حاجی آقایی : سلام عرض ادب خدمت دوستان بنده پارسال ۱/۵ میلیارد تومان پول دادم رفیقم همین وقتا بود ،الان ۳ تومن بهم پس داده ،دمش گرم خدا به مالش برکت بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : نقره ای تیتانیوم 18 اسفند موعد تحویلم بود امروز فاکتور شد.
رانا تیر : ببخشید من میخواستم گمراهتون کنم. متاسفانه این خبر واقعیت داره موتور جدید رانا 1800 هستش مدل پلاس پژویی قدیمی و همچنین قیمت جدیدش حدود 790 م تومان کارخانه و افزایش نجومی قیمت
سیدقلیچ : افزایش قیمت نداریم اصلا .خیالتون تخت.تازه افزایش خورده کوییک 439بود شد 445سایت رسمی یایپا رو همیشه چک کنید مزخرف بعضیارو گوش ندید.این توحیدیادمه 402هم که برای ساینا دوگانه اینجا بودم بود چند باراسمشو عوض کردد.ما ازنوع جمله بندی ها و نگارش کلمات میشناختیمش یک عوضی به تمام معنا.الاف بیکار
حسن : شما زیر پست همه ی ماشینا این جمله رو گفتی. از کجا شارژ میشی
اطلس مهر : سلام و ارادت به نظرتون بعد از فاکتور کردن چقدر طول می کشه تحویل بدن؟ فاکتور نشدم سواله فقط
محمد 19مهر : همون 19مهر احراز سکونت 19مهر خورده بود تو سیستم
میثم : سلام خبری از فاکتور سورن دوگانه آخر اردیبهشت نشده؟؟ کسی هست که بعد تبدیل به مخزن بزرگ فاکتور شده باشه؟؟؟؟
لعنت بر سایپاو دست اندرکارانش : ننگ بر ظلم و ظالم. ننگ بر کشور بی قانون. ننگ بر بردگی. ننگ بر ستمگر. ننگ بر سکوت. ننگ برفقر. ننگ بر مدیریت مفسد سایپا
سیدقلیچ : ج
محمدرضا : با سلام پارسال برج 3 ثبت نام ایکس 22 کردم برج 4 پیام اومد که باید 142 میلیون افزایش قیمت پول بدم که متاسفانه حماقت کردم و پیش خودم فکر کردم اگر قیمت نمایندگی زیاد بشه طوری نیست بازارم زیاد میشه و پول پرداخت کردم تحویلش 45 روزه بود که خداروشکر برج 10 پارسال ماشین بهم دادن هنوزم سوارش نشدم تو پارکینگ خوابه فقط سرویس اولیه بردم چند روز پیش از برج 10 تا الانم هرچی خواستم بفروشم فروش نمیره ماشین چینی کلا دوستانه بگم بزرگترین حماقت زندگیم بود دوستانه میگم انصراف بدید اینم بگم که من زمانی که پول افزایش قیمت دادم تازه اون 45 روز از اون روز حساب کردن یعنی شما هم که چند وقته پولتون خوابیده هر وقت مابقی رو بدید دوباره انگار تازه ثبت نام کردید حالا خود دانید هرکیم شک داره شماره میدم زنگ بزنه بهش بگم حداقل مثل من نشه