بررسی بیوک Verano مدل 2015

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 موج جدیدی از خودروهای لوکس و جمع و جور محسوب می‌شود که در مقایسه با سدان‌های لوکس سنتی از کیفیت سواری بهتر و مصرف سوخت کمتری برخوردارند. بیوک Verano از طراحی داخلی زیبا و کابینی جادار بهره می‌برد که به راحتی چهار نفر را در خودش جا می‌دهد، صندوق عقب نیز به نسبت بزرگ و جادار است. این خودرو در جاده نیز عملکردی بالاتر از آن چه از یک سدان جمع و جور انتظار دارید از خودش نشان می‌دهد. این خودرو روی پلت‌فرم شورولت Cruze سوار شده است ولی زیاد بزرگ نیست. طراحی بدنه آن نیز بسیار به روز است. مواد اولیه به کار رفته در کابین داخلی از کیفیت بالایی برخوردارند، تجهیزات پیشرفته زیادی نیز در آن به چشم می‌خورند، ولی از آن جایی که این خودرو یک سدان جمع و جور محسوب می‌شود، فضای پا در صندلی‌های عقب به اندازه‌ای که در خودروهای سدان می‌بینید نیست.

بررسی بیوک Verano مدل 2015

در حوزه سدان‌های جمع و جور، خودروهای دیگری نیز وجود دارند که از میان رقبای سرسخت بیوک Verano به آکورا ILX، آئودی A3 و مرسدس بنز CLA-Class مدل 2015 اشاره کرد. گفتنی است آکورا تجهیزات پیشرفته و تجهیزات ایمنی زیادی ارائه نمی‌دهد، از طرفی آئودی و مرسدس بنز به موتورهایی قوی‌تر مجهزند و کابین داخلی زیباتری نیز دارند. گفتنی است همه این خودروها از بیوک Verano گران‌تر هستند و صندلی‌های عقب کم جایی دارند. اگر یک سدان متوسط می‌خواهید که جادارتر باشد، باید نگاهی هم به فورد فیوژن، هوندا آکورد و نیسان آلتیما بیندازید. با همه این حرف‌ها، بیوک Verano مدل 2015 در حوزه سدان‌های مجهز و جمع و جور گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه Verano، تیپ Verano with the Convenience Group، تیپ Verano with the Leather Group و تیپ Turbo Group  Verano with the Premium که به اسم Verano Turbo نیز شناخته می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه Verano عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، کروز کنترل، روشن کردن موتور از راه دور (فقط با گیربکس اتوماتیک)، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های تاشوی عقب، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دوربین دید عقب، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در هشت جهت و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان. سیستم 4G LET  OnStar with (نسخه بروز شده سیستم OnStar) و سیستم تفریحات و سرگرمی IntelliLink نیز جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شوند.

بررسی بیوک Verano مدل 2015 بررسی بیوک Verano مدل 2015

این سیستم‌ها در بردارنده یک نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، تشخیص صوتی، درگاه USB، همگام‌سازی با تلفن همراه، رادیوی ماهواره‌ای و شش بلندگو می‌باشند. تجهیزات تیپ Convenience Group عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن آینه‌های جانبی. تیپ Leather Group این تجهیزات را به موارد بالا اضافه می‌کند: دسترسی و استارت بدون کلید، روکش چرمی، گرمکن غربیلک فرمان و سیستم صوتی Bose  به همراه نه بلندگو. تیپ Premium Turbo Group از همه تجهیزات تیپ Leather Group برخوردار است ولی از یک موتور قوی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و بادشکن عقب برخوردار است. در همگی تیپ‌ها به جز تیپ پایه، سانروف و GPS به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیشتر تیپ‌های بیوک Verano  به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری مجهز هستند که قادر است 180 اسب‌بخار نیرو و حدود 232 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. تیپ Premium Turbo به یک موتور شش سیلندر 2 لیتری مجهز است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 250 اسب‌بخار نیرو و حدود 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این تیپ می‌تواند به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز بشود. میزان مصرف سوخت موتور 2.4 لیتری 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (13.03 لیتر در شهر و 8.55 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که کمتر از مصرف هوندا آکورد و نیسان آلتیما محسوب می‌شود. میزان مصرف موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با گیربکس اتوماتیک 11.40 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 11.40 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، بیوک Verano مجهز به موتور 2.4 لیتری توانست ظرف 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس مناسب به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

تجهیزات ایمنی بیوک Verano مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کروز کنترل، کیسه هوای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای سراسری، کیسه هوای زانو برای صندلی‌های جلو. سیستم‌های هشدار نقاط کور، پیشگیری از تصادف، هشدار عبور از خط و هشدار ترافیک عقب نیز به جز در تیپ پایه  Verano در همه تیپ‌ها جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند. سیستم OnStar نیز در بردارنده این موارد است: سیستم هشدار برخورد، درخواست امداد جاده‌ای و ردیابی خودرو مسروقه. در تست ترمز، بیوک Verano توانست پس از پیمودن 37.19 متر متوقف شود که برای خودروهای این کلاس عادی محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است. این سدان جمع و جور در زمینه مقاومت سقف و طرفین و طراحی پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano به رغم ابعاد کوچک بدنه، از کابین بزرگ و جاداری برخوردار است. صندلی‌ها و فرمان تنظیمات زیادی دارند و راننده‌ها با هر قد و قواره‌ای، پشت فرمان راحت خواهند بود. مواردی که کمبود آن‌ها در یک خودرو نسبتاً لوکس احساس می‌شود نیز عبارتند از: صندلی‌های برقی (صندلی‌ها به طور دستی تنظیم می‌شوند) و حافظه تنظیمات راننده. گفتنی است صندلی‌های عقب از فضای پای خوبی برخوردارند ولی در قسمت وسط صندلی این فضا قدری کم است.

بررسی بیوک Verano مدل 2015 بررسی بیوک Verano مدل 2015

فضای صندوق عقب به 0.43 متر مکعب می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس بسیار مناسب و جادار است. نمایشگر لمسی 7 اینچی، به اندازه کافی بزرگ و خوانا است و چیدمان آیکون‌ها را می‌توان به هر شکل دلخواه تغییر داد. می‌توان گفت نقطه ضعف این صفحه نمایشگر این است که به لمس انگشت کند واکنش نشان می‌دهد، گاهی اوقات نیز فرمان‌ها را به کلی نادیده می‌گیرد. طراحی کابین داخلی خوب است و کیفیت مواد اولیه مصرف شده در آن نیز خوب است. دکمه‌های بزرگ روی کنسول و تزیینات درون کابین، ما را به یاد آن می‌اندازند که این خودرو با شورولت Cruze نسبت دارد.

 

تجربه رانندگی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 تقریباً در هر نوع جاده‌ای از سواری راحت و کابینی بی سر و صدا برخوردار است، این موارد کمک می‌کنند که جنبه لوکس بودن این خودرو بیشتر تقویت بشود. این سدان جمع و جور هنگام عبور از پیچ‌ها باثبات و متین است، فرمان‌پذیری آن نیز دقیق است. در مورد هندلینگ هم نمی‌توان گفت عالی است ولی واقعاً خوب است. موتور 2.4 لیتری بیوک Verano مدل 2015 شتاب خوبی تولید می‌کند، گیربکس اتوماتیک نیز تعویض دنده‌هایی نرم و سریع دارد، با این حال، موتور به روز شده توربو بیشتر توصیه می‌شود که در بزرگراه عملکردی بی‌نظیر دارد و مصرف سوخت آن نیز چندان بالا نیست.

بررسی بیوک Verano مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : بیوک , بیوک Verano , شورولت Cruze , فورد فیوژن , هوندا آکورد , نیسان آلتیما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
0

این خودرو شبیه خودروهای چینی نیست.چینی ها معمولا خودروهایشان
کپی می کنند از روی خودروهای امریکایی و اروپایی که معمولا کپی های
ناموفق هم هستند.
11:30  1393/12/18
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

بیشتر شبیه ماشین های چینی هست تا آمریکا
02:24  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خودم : خجالت بکش، کم دروغ بگو آدم بخیل
علی cs : سلام داداش سامانه سخا ۶ماه یک بار بروز رسانی میشه،خودت میتونی رو گوگل بزنی سخا و وارد سامانه بشی،احراز محل سکونت بزن اگه سبز بود حله و کاری لازم نیست ولی اگه قرمز بود باید دوباره مانور پست بیاد ادرس رو تایید کنه
ایکس ۵ بهمن : دوست عزیز ، ثبت نام چه ماهی را تحویل میدن ؟ من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم ، تحویل ۹۰ روز
تارا : ۲۴ دی تحویلمه هنوز فاکتور نشدم
جی ۴ : من که ناامید شدم از خوندن کامنتا ، وضعیت جی ۴ هم همین قدر افتضاحه؟ به ما گفتن تحویل ۱۱ تیره یعنی اینم تاخیر داره؟
رضا عبداله زاده : متاسفانه خودرو kmc t 8 خریدم، ۶۰روز کاری هنوز پنج ماه شده ندادن .. وقتی یه شرکت به تعهد خود در وقت معین عمل نکند. دزد اعتماد هست. قرار داد تنظیم ۳درصد ظرل زیان نوشته... مردم خریدار محصول کرمان موتور بدبخت میشه
تارا اتومات : بنده هفتم بهمن فروش فوق العاده تکمیل وجه کردم و هفتم اردیبهشت باید فاکتور وتحویل میشد متاسفانه خبری نیست. زنگ هم زدم میگن که تا آخر خرداد طول میکشه. معلوم نیست ایران خودروه چه خبره. هر روز هم دعوت نامه به مردم میفرستن که پول بریزید لااقل تعهدات قبلی تون را انجام بدید بعد. این همه اذیت کردن مردم انصاف نیست.
فرهاد : متاسفانه همه بخاطر قیمت پایین تر نسبت به خودروهای مشابه و پشتوانه سایپا در انتخاب مون اشتباه کردیم فقط امیدوارم یه فرصت تغییر انتخاب بهمون بدن
سید : مسعود میگی چراغ وسپر عوض کردن دلیل اختلاف قیمت نیست خب مانیتور کلید رو فرمون ساندروف داشبورت متفاوت کلاستر متفاوت موتور باراندمان بهتر وصدای کمتر چی اما درمورد قیمت من گفتم که میگی خیلی گرونه کفتم مقایسه من باموتور تیو۳ اما تو که کوییک داری برو صفحه کوییک اینجا ملت میخوان ضرر کنن نکته اخر پارس و۴۰۵اس ال ایکس هر دو موتوری یکی ان از بغلم یکی ان اما همون رخ عقب وجلو دلیل اختلاف قیمتشونه
فرهاد : تا دیروز با فروردین خودمون رو گول می زدیم بعد رسیدیم به اردیبهشت و حالا هم که خرداد و این داستان ادامه دارد ولی تا کجا؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30 بهمن/11 دی تکمیل وجه : سلام 02/13 فاکتور شدم 02/17 ماشین رو تحویل گرفتم جهت اطلاع عزیزان
پژوپارس زمستان : مدل 1403
اسفند دوگانه به پرهام : آقا پرهام یا رضای عزیز تو رو فاطمه زهرا یه خبر از دعوتنامه اسفند دوگانه از آشنات تو سایپا دربیار مردیم از بلاتکلیفی
آوا : سلام. همه مون همین مشکل رو داریم کسی جواب درستی نمی ده یک عده هم میگن چون پارس میزنه موتورش با سورن جدید یکی هست تاخیر داره فقط خدا میدونه چه کار میکنن
سیدحسن : سلام ایرانخودرو اطلاعیه زده. از اول خرداد 207 اتوماتیک را با شرایط جدید فاکتور میکنه یعنی از خاک قدیمی استفاده نمی کند از خاک سیاه وروس جدید ارقاع یافته با نانو استفاده میکنه که خوب بچسبه 🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
درجواب محمد : مرسی داداش گلم ، خیلی لطف کردین.
4714 : از کجا معلوم میشه بخشنامه چندم هستیم
محمد : داداش مهم نیست،از داخل کاستومر چک کن ،کاستومر به روزه ولی میز کار طول می‌کشه ثبت کنند
امیرمهدی : سلام کدوم شهرید ؟
اتومات : میگی برج یازده ،برج پنج چی هنوز تحویل نگرفتیم داره میچرخه