بررسی بیوک Verano مدل 2015

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 موج جدیدی از خودروهای لوکس و جمع و جور محسوب می‌شود که در مقایسه با سدان‌های لوکس سنتی از کیفیت سواری بهتر و مصرف سوخت کمتری برخوردارند. بیوک Verano از طراحی داخلی زیبا و کابینی جادار بهره می‌برد که به راحتی چهار نفر را در خودش جا می‌دهد، صندوق عقب نیز به نسبت بزرگ و جادار است. این خودرو در جاده نیز عملکردی بالاتر از آن چه از یک سدان جمع و جور انتظار دارید از خودش نشان می‌دهد. این خودرو روی پلت‌فرم شورولت Cruze سوار شده است ولی زیاد بزرگ نیست. طراحی بدنه آن نیز بسیار به روز است. مواد اولیه به کار رفته در کابین داخلی از کیفیت بالایی برخوردارند، تجهیزات پیشرفته زیادی نیز در آن به چشم می‌خورند، ولی از آن جایی که این خودرو یک سدان جمع و جور محسوب می‌شود، فضای پا در صندلی‌های عقب به اندازه‌ای که در خودروهای سدان می‌بینید نیست.

بررسی بیوک Verano مدل 2015

در حوزه سدان‌های جمع و جور، خودروهای دیگری نیز وجود دارند که از میان رقبای سرسخت بیوک Verano به آکورا ILX، آئودی A3 و مرسدس بنز CLA-Class مدل 2015 اشاره کرد. گفتنی است آکورا تجهیزات پیشرفته و تجهیزات ایمنی زیادی ارائه نمی‌دهد، از طرفی آئودی و مرسدس بنز به موتورهایی قوی‌تر مجهزند و کابین داخلی زیباتری نیز دارند. گفتنی است همه این خودروها از بیوک Verano گران‌تر هستند و صندلی‌های عقب کم جایی دارند. اگر یک سدان متوسط می‌خواهید که جادارتر باشد، باید نگاهی هم به فورد فیوژن، هوندا آکورد و نیسان آلتیما بیندازید. با همه این حرف‌ها، بیوک Verano مدل 2015 در حوزه سدان‌های مجهز و جمع و جور گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه Verano، تیپ Verano with the Convenience Group، تیپ Verano with the Leather Group و تیپ Turbo Group  Verano with the Premium که به اسم Verano Turbo نیز شناخته می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه Verano عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، کروز کنترل، روشن کردن موتور از راه دور (فقط با گیربکس اتوماتیک)، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های تاشوی عقب، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دوربین دید عقب، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در هشت جهت و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان. سیستم 4G LET  OnStar with (نسخه بروز شده سیستم OnStar) و سیستم تفریحات و سرگرمی IntelliLink نیز جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شوند.

بررسی بیوک Verano مدل 2015 بررسی بیوک Verano مدل 2015

این سیستم‌ها در بردارنده یک نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، تشخیص صوتی، درگاه USB، همگام‌سازی با تلفن همراه، رادیوی ماهواره‌ای و شش بلندگو می‌باشند. تجهیزات تیپ Convenience Group عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن آینه‌های جانبی. تیپ Leather Group این تجهیزات را به موارد بالا اضافه می‌کند: دسترسی و استارت بدون کلید، روکش چرمی، گرمکن غربیلک فرمان و سیستم صوتی Bose  به همراه نه بلندگو. تیپ Premium Turbo Group از همه تجهیزات تیپ Leather Group برخوردار است ولی از یک موتور قوی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و بادشکن عقب برخوردار است. در همگی تیپ‌ها به جز تیپ پایه، سانروف و GPS به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیشتر تیپ‌های بیوک Verano  به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری مجهز هستند که قادر است 180 اسب‌بخار نیرو و حدود 232 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. تیپ Premium Turbo به یک موتور شش سیلندر 2 لیتری مجهز است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 250 اسب‌بخار نیرو و حدود 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این تیپ می‌تواند به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز بشود. میزان مصرف سوخت موتور 2.4 لیتری 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (13.03 لیتر در شهر و 8.55 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که کمتر از مصرف هوندا آکورد و نیسان آلتیما محسوب می‌شود. میزان مصرف موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با گیربکس اتوماتیک 11.40 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 11.40 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، بیوک Verano مجهز به موتور 2.4 لیتری توانست ظرف 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس مناسب به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

تجهیزات ایمنی بیوک Verano مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کروز کنترل، کیسه هوای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای سراسری، کیسه هوای زانو برای صندلی‌های جلو. سیستم‌های هشدار نقاط کور، پیشگیری از تصادف، هشدار عبور از خط و هشدار ترافیک عقب نیز به جز در تیپ پایه  Verano در همه تیپ‌ها جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند. سیستم OnStar نیز در بردارنده این موارد است: سیستم هشدار برخورد، درخواست امداد جاده‌ای و ردیابی خودرو مسروقه. در تست ترمز، بیوک Verano توانست پس از پیمودن 37.19 متر متوقف شود که برای خودروهای این کلاس عادی محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است. این سدان جمع و جور در زمینه مقاومت سقف و طرفین و طراحی پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano به رغم ابعاد کوچک بدنه، از کابین بزرگ و جاداری برخوردار است. صندلی‌ها و فرمان تنظیمات زیادی دارند و راننده‌ها با هر قد و قواره‌ای، پشت فرمان راحت خواهند بود. مواردی که کمبود آن‌ها در یک خودرو نسبتاً لوکس احساس می‌شود نیز عبارتند از: صندلی‌های برقی (صندلی‌ها به طور دستی تنظیم می‌شوند) و حافظه تنظیمات راننده. گفتنی است صندلی‌های عقب از فضای پای خوبی برخوردارند ولی در قسمت وسط صندلی این فضا قدری کم است.

بررسی بیوک Verano مدل 2015 بررسی بیوک Verano مدل 2015

فضای صندوق عقب به 0.43 متر مکعب می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس بسیار مناسب و جادار است. نمایشگر لمسی 7 اینچی، به اندازه کافی بزرگ و خوانا است و چیدمان آیکون‌ها را می‌توان به هر شکل دلخواه تغییر داد. می‌توان گفت نقطه ضعف این صفحه نمایشگر این است که به لمس انگشت کند واکنش نشان می‌دهد، گاهی اوقات نیز فرمان‌ها را به کلی نادیده می‌گیرد. طراحی کابین داخلی خوب است و کیفیت مواد اولیه مصرف شده در آن نیز خوب است. دکمه‌های بزرگ روی کنسول و تزیینات درون کابین، ما را به یاد آن می‌اندازند که این خودرو با شورولت Cruze نسبت دارد.

 

تجربه رانندگی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 تقریباً در هر نوع جاده‌ای از سواری راحت و کابینی بی سر و صدا برخوردار است، این موارد کمک می‌کنند که جنبه لوکس بودن این خودرو بیشتر تقویت بشود. این سدان جمع و جور هنگام عبور از پیچ‌ها باثبات و متین است، فرمان‌پذیری آن نیز دقیق است. در مورد هندلینگ هم نمی‌توان گفت عالی است ولی واقعاً خوب است. موتور 2.4 لیتری بیوک Verano مدل 2015 شتاب خوبی تولید می‌کند، گیربکس اتوماتیک نیز تعویض دنده‌هایی نرم و سریع دارد، با این حال، موتور به روز شده توربو بیشتر توصیه می‌شود که در بزرگراه عملکردی بی‌نظیر دارد و مصرف سوخت آن نیز چندان بالا نیست.

بررسی بیوک Verano مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : بیوک , بیوک Verano , شورولت Cruze , فورد فیوژن , هوندا آکورد , نیسان آلتیما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
0

این خودرو شبیه خودروهای چینی نیست.چینی ها معمولا خودروهایشان
کپی می کنند از روی خودروهای امریکایی و اروپایی که معمولا کپی های
ناموفق هم هستند.
11:30  1393/12/18
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

بیشتر شبیه ماشین های چینی هست تا آمریکا
02:24  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
فرزاد : ۸۵ میلیون کاملا غیر منطقی هست ، حدود ۱۵ میلیون احتمالا باید باشد
م : منم پانزده اسفند تکمیل وجه کردم ولی پیامک نیومده برا ۸۵ملیون الباقی فقط از طریق پیامک اطلاع میدن دوست عزیز
S3تهران : برای منم امروز اس م اس عذرخواهی اینا اومد. حالا به نظرتون تا ۱۵ روز آینده تحویل میدن ماشینو؟
s5 - مهر27 : خوش به حالت حداقل از شما دلجویی کرده اند!
فرزاد : دو ماه پیش تارا وی 4 موعد تحویلش بود اگه میدادن و میفروختیم تا 1250 قیمتش رسیده بود الان 1050 شده کی میخواد خسارت 200 میلیون منو بده
تارا اتومات : سلام من تحویل ۴فرودین هستم هنوز خبری نیست
علی cs55 : سلام دوستان فکر نکنم برای کسی پیامک ماوتفاوت اومده باشه،متعجبم این ۸۵میلیون ماوتفاوت رو از کجا آوردن و پرداخت هم کردن،اینجا کسی هست پرادخت کرده باشه
جک اس ۳ دی ماه وزارت اقتصاد : من قراردادم ۵ دی هست هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : میگم دوستان بنز تسلیت بنویسید پایینش بنویسید از طرف پارس زمستان مظلوم
حسین،دوگانه اسفند : درجریان باشید کسانی که ماشین براسوارشدن میخوان سعی کنن تحویل حضوری بزنن کلا بیست دقیقه کارداره یک سفرم رفتی اب بندیش هم میکنی زودتر بگیرین لذتش ببرین،هزینه سفر هم میدن،یاحق
اتو سفید تحویل اسفند : سلام روز به روز‌ماشین تو بازار گرون تر میشه دیرکرد هم میدن حالا درسته خیلی ناچیزه‌ولی ارزش این همه حرص خوردناتونو نداره بیخیال شید کاری ک‌از دستتون برنمیاد فقط‌چشم انتظاری و‌اعصاب خوردی رو به خودتون تحمیل میکنید دنبال زندگیتون باشید تا پیامک فاکتورش بیاد
محسن : سود مشارکت کلا برای همه شرکت ها حذف شد. وقتی شورای رقابت تصویب کرد که افزایش قیمت فقط به مبلغ مانده قرارداد باید بخوره و پیش پرداخت نباید شامل افزایش قیمت بشه دیگه از اون موقع سود مشارکت هارو حذف کردن
پانیذ x33 : آروم باش میدونم شرایط بدی دارید .منم به عالم و آدم بدهکار شدم .بدتر از همه حرف بقیه که ماشین چینی خریدی یا میگن حالا حالا ها بشین تا ماشین بهت بدن و در کل این روزها زنگ هم به نمایندگی میزنم میدونن میخوام پیگیری کنم ج نمیدن .خدا ارشون نگذره
X22 : سلام امروز زنگ زدم صدای مشتری گفت مجوز صادر نشده احتمال تاخیر در تحویل تونم هست تاریخ تحویل سیستمی برام خورده 13خرداد متاسفم واقعا برای خودم که اعتماد کردم و پول دادم به این شرکت
پارس : دوستان خدا بلاخره انتقاممون رو گرفت
اریزو 5 : خدایا شکرت تکمیل وجه 24 اسفند روز پنج شنبه کامل کل پول به حساب مدیران خودرو واریز کردم که تو حالت در طول 24 ساعت حداکثر200 میلیون میشه جابه جا کرد حالا بگذریم که برای خودشون میشه برای ما نمیشه امروز زنگ زدم نمایندگی میگن 5.15 تاریخ تحویل خورده دوستان راهنمایی کنید(اقای الوند عزیز) 174 روز شمسی به حساب مدیران خودرو میشه 90 روز کاری واقعا باورش سخته 84 روز تعطیل داریم در 6 ماه 50 درایام تعطیل بود واقعا نمیدونم به کدام امام پناه ببریم خدایا خودتبه داد ما برس فکر نکنم با امامان معصوم کارمون حل شود
دوگانه : سلام .سود تاخیر مشارکت تون چقدر شد
207 : 16 شهریور زمان دعوت نامه