نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

درست هنگامی که تصور می‌کردیم کمپانی مرسدس بنز راه دیگری برای نشان دادن قدرت و توانایی‌هایش ندارد، خودروساز آلمانی CLA استیشن 2015 را روانه بازار کرد. این خودروساز پر آوازه، طی سالیان گذشته بازار خودروهای جمع و جور را مورد هدف قرار داده بود و حال بر این باور است که این خودروی استیشن تکمیل‌کننده مجموعه‌ می‌باشد. در پی موفقیت CLA کوپه، مرسدس بنز باور دارد که مدل استیشن نیز، به همان موفقیت دست می‌یابد و خریداران بسیاری را که به دنبال فضا و کارایی بیشتر هستند، به سوی خود جلب می‌کند.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

کمپانی سازنده این خودرو را در چهار تیپ CLA200 با قیمت 52,400 دلار استرالیا، CLA200 CDI با قیمت 52,900 دلار استرالیا، CLA250 Sport 4MATIC با قیمت 66,400 دلار استرالیا، و در نهایت CLA45 AMG 4MATIC با قیمت 89,900 دلار استرالیا در اختیار خریداران قرار می‌دهد. گفتنی است، در آخرین تیپ یعنی CLA45 AMG 4MATIC همانند CLA45 AMG کوپه، از پر قدرت‌ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان استفاده شده است. جالب است بدانید که طبق اظهار نظر کارشناسان فروش کمپانی مرسدس بنز، اغلب خریداران CLA کوپه در سراسر جهان افرادی هستند که به تازگی به جمع خانواده مرسدس بنز پیوسته‌اند.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

بدون شک طراحی بدنه این استیشن آلمانی، زیبا و چشم‌نواز است و حتی در مقایسه با CLS استیشن و با وجود اندازه کوچکترش، از جذابیت بیشتری برخوردار است؛ طبق اظهارات کمپانی سازنده، طراحی آیرودینامیک این خودرو، کم‌ترین مصرف سوخت را در کلاس خودروهای استیشن برای آن به ارمغان می‌آورد. با نگاهی به آن متوجه می‌شوید که این خودرو از طراحی نرم و روانی در تمامی قسمت‌ها برخوردار است؛ بدین ترتیب می‌توان گفت CLA استیشن ثابت کرد که طراحی خاص خودروهای استیشن هرگز به معنای حد وسط بودن آنها نیست.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

علی‌رغم شیب زیاد سقف، در مدل استیشن 40 میلی‌متر فضای سر بیشتر در مقایسه با کوپه وجود دارد؛ اگرچه نشستن در صندلی‌ عقب برای افراد قدبلند آن هم در سفرهای طولانی کمی خسته کننده و عذاب‌آور می‌باشد، اما آنچه سبب برتری این خودرو بر مدل کوپه می‌شود، فضای بیشتر صندلی عقب آن می‌باشد.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

فضای صندوق این استیشن زیبا بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم است؛ شما می‌توانید با قرار دادن پشتی‌های صندلی عقب در هر زاویه‌ای، فضای صندوق را، بسته به نیاز خود، از 500 تا 1,400 لیتر (در صورت خم کردن کامل پشتی‌ها) تغییر دهید.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

تعادل و هندلینگ نیز، نسبت به مدل سدان، تغییر چندانی نکرده است. شایان ذکر است، تقسیم وزن در مدل کوپه به صورت 60:40 (عقب:جلو) بوده است که در مدل استیشن، به لطف افزایش وزن 30 کیلوگرمی در قسمت عقب و با وجود پلت‌فرم مشابه، این تناسب به 58:42 تغییر پیدا کرده است.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

اگرچه تیپ پایه این خودروی زیبا از شکوه و جلال تیپ‌های AMG برخوردار نیست، اما باز هم CLA250 با وجود دو پیشرانه بنزینی و دیزلی و قیمت کمتر عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و برای افرادی با بودجه محدودتر بسیار مناسب است.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

در مجموع می‌توان گفت، خوی وحشیگری پیشرانه 2 لیتری AMG با افزایش وزن قسمت عقب کمرنگ نمی‌شود، چرا که این امر تاثیری بر قدرتمندترین پیشرانه چهار سیلندر جهان ندارد. این پیشرانه با تامین قدرتی در حدود 360 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 450 نیوتن‌متر، استیشن آلمانی را در عرض 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و همین امر سبب می‌شود CLA استیشن با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت به راحتی در بزرگراه‌ها به پیش برود.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

وجود سیستم چهار چرخ متحرک سبب می‌شود به راحتی و با آرامش خاطر در جاده‌های کوهستانی و برفی رانندگی کنید. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه AMG Speedshift نیز، با تعویض دنده‌های نرم و روان شما را همراهی می‌کند و در کنار پیشرانه پر قدرت عملکردی منحصر به فرد از خود به نمایش می‌گذارد.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

سیستم Stop-Start به خصوص هنگام شروع مجدد حرکت، کمی تاخیر دارد و این موضوع شاید تنها نقطه ضعف CLA استیشن باشد. با بررسی تاثیر افزایش وزن و نوع طراحی خودرو (استیشن) بر روی هندلینگ و عملکرد CLA متوجه شدیم که این مدل از آنچه تصور می‌کردیم، بهتر است و موجبات رضایت خاطر راننده را بیشتر فراهم می‌آورد. گفتنی است، تنظمیات جدید سیستم تعلیق و استفاده از کمک فنرهای نرم‌تر، راحتی و آسایش بیشتر سرنشینان را در پی دارد.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

با نشستن بر روی صندلی راننده CLA250 Sport و کمی رانندگی با آن، متوجه می‌شوید که در این خودرو تعادل خوبی میان قیمت و عملکرد برقرار است و علی‌رغم قدرت کمتر نسبت به تیپ‌های AMG، باز هم از عملکرد فوق‌العاده‌ای برای استفاده روزانه برخوردار است.

نگاهی کوتاه بر مرسدس بنز CLA استیشن 2015

بدین ترتیب می‌توان گفت، ارائه چهار تیپ مختلف برای CLA استیشن به معنای همخوانی این خودرو با سلیقه و نیازهای افراد بسیاری می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، یکی از این تیپ‌ها را انتخاب کنید.


منبع

CarAdvice

برچسب : CLA , CLS , مرسدس بنز , کوپه , استیشن , چهارچرخ محرک , گیربکس دوکلاچه , AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: navid noktehsanj
0

اسطوره دنیا
01:10  1394/01/27
پاسخ دادن
کاربر: navid noktehsanj
0

شاه آلمان
01:07  1394/01/27
پاسخ دادن
کاربر: navid noktehsanj
0

عکسا عالی
01:05  1394/01/27
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

ممنون از بابت عکسای با کیفیتتون
19:28  1394/01/26
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

طراحیش حرف نداره
19:18  1394/01/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد
ایکس 22 دی ماه : سلام کسی امروز مجوز خروج خورده از ایکس 22 پرو لطفا اطلاع رسانی کنید