بررسی کامیون رنو Magnum

بررسی کامیون رنو Magnum

اولین نسل از کامیون رنو Magnum در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی‌های بارز این کامیون می‌توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می‌شوند به یکی از راحت‌ترین کامیون‌های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان "بهترین کامیون سال" گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ 25 ساله‌اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنو Magnum در سه تیپ تولید می‌شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون رنو Magnum

مدل جدید کامیون رنو Magnum از ظاهر مدرن‌تری بهره می‌برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب‌ها به چشم می‌خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده‌‌اند. از طرفی، روکش ‌های کروم، چراغ‌های LED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی‌نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می‌شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری‌های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی‌توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.

بررسی کامیون رنو Magnum

این طراحی تأثیرگذار خارجی در کنار طراحی ارگونومیک داخلی قرار می‌گیرد. وزن قسمت جلویی کامیون به طور کامل روی محور جلو افتاده است تا اطمینان حاصل شود روی جاده عملکرد بهتری دارد. کابین دارای یک کفی کاملاً تخت است، فاصله سقف تا کف نیز بیش از 2 متر است و به راننده‌ها اجازه می‌دهد بتوانند کاملاً بایستند. صندلی راننده ارتفاع زیادی دارد که وقتی در کنار شیشه بزرگ و عمودی جلو قرار می‌گیرد دید بسیار خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. آینه‌های جانبی نیز ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسند ولی کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند. کابین دارای 1,000 لیتر محفظه بار است که به شکل محفظه‌های مختلفی در اطراف کابین به چشم می‌خورند. به این ترتیب، سرنشینان برای جادادن اسباب و اثاثیه‌شان هیچ مشکلی نخواهند داشت. در داخل کابین یک تختخواب تاشو بزرگ با ابعاد 750×2000 میلی‌متر قرار دارد که برای مسافرت‌های طولانی بسیار راحت و کاربردی است. موارد دیگری نیز برای راحتی راننده وجود دارد که از میا ‌آن‌ها می‌توان به وجود یک یخچال در زیر تختخواب، صندلی بادی راننده، قفل و باز کردن درب‌ها از راه دور، صندلی شاگرد گردان به همراه تکیه‌گاه پا ، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و پخش CD و بلوتوث.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum به یک موتور 12 سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می‌گردد. نسخه اول قادر است 480 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2,400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی‌تر است و می‌تواند 520 اسب‌بخار نیرو و 2,550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 19 درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می‌گیرد و 24 سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی‌نظیری می‌شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می‌دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیک Optidriver+ قرار می‌گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می‌کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می‌کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می‌رسد.

بررسی کامیون رنو Magnum

شاسی کامیون رنو Magnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان‌های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی‌های جاده جذب می‌شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق‌بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر 70 دسی‌بل می‌رسد. فرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می‌رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک‌ها به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شوند و نیروی متوقف‌کننده شگفت‌آوری تولید می‌کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز  EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

 

نتیجه‌گیری 

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت‌هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال‌های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانه Optidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده‌ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنو Magnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می‌برد.


منبع

TopSpeed

برچسب : رنو , کامیون رنو , کامیون رنو Magnum , رنو Magnum






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

سینا
0

در مورد ریخت ماشین عروس که صحبت نمی کنیم
زمانی یک شرکت تجاری میخواد کلی کامیون سفارش بده هزینه نگهداری و تعمیرات و هزینه خرید خودرو مصرف سوخت به مسافت طی شده و هزار عامل فنی دیگه در نظر میگیره.
قیافه اهمیت زیادی نداره
محصولات رنو چه سبک و چه سنگیه همیشه زشت بودند اما کارایی خوبی همیشه داشتند.
13:00  1394/11/16
پاسخ دادن
مهدي
1

رنوفني نداره اتفاقاپردردسروپرخرج هست ولي بلحاظ قيمتش خوبه عيب و ايرادات زيادي داره
09:33  1394/05/29
پاسخ دادن
ali
3

داخلش یک سوئیت کامله حتی ماکرفر هم داره خیلی راحته با کلی امکانات برای راننده البته فراموش نشه این سری از کشنده ها مخصوص بازار آمریکا هستند و کاملا با سلیقه اونها همخونی داره برای همینه که تو ایران نیست
17:58  1394/02/09
پاسخ دادن
کاربر: IBO
0

عكس اول با عكس پنجم فرق داره(جلوپنجره، چراغها و جاي آرم رنو)، بخاطر همين فكر ميكنم عكس اوليه طراحيش جذابتره!
درضمن اگه مثل عكس اول دورنگ بشه جذابيتش بيشتر ميشه..
14:58  1394/02/07
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

این عکس پنجم خیلی مزخرفه !
از یه خودروساز اروپایی بعیده، البته روسها رو نباید نادیده گرفت !
00:29  1394/02/08

کاربر: Bugatti
0

یه کم رو طراحی بدنه کار کنن بد نیست انگار اسباب بازیه

11:29  1394/02/07
پاسخ دادن
mg
0

رنو از نظر فنی عالی، ولی مشکل بزرگ تولیدات رنو همین ظاهر ماشینه. کلا طراح ندارن!
10:04  1394/02/07
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
2

ریختش که دو هزار نمی ارزه .
01:08  1394/02/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Sh : سلام آقای هادی اون لینک فکر کن مشکل داره مجددأ خدمتتون فرستادم https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus
حسین... : در اینکه بعضی از افراد این صفحه منسوبین به سایپا هستند هیچ شکی نیست.بالاخره این شرکت‌ها هزینه های خاصی رو برای فضای مجازی منظور میکنن وهدفشون اینه که اقدامات شرکتشون رو توجیه کنن ولی اگه منظورتون از جیره خور من بودم بدونین که سخت در اشتباهید اگه وقت داشتی کامنتای قبلیمو بخون ولی خوب یکسری چیزا واقعیت هستن منجمله اینکه ما تا پایان زمستون هیچ حقی برا شکایت از سایپا نداریم . حالا اگه میگین میشه ازش شکایت کرد راهشو به منم نشون بدین(البته مستدل وحقوقی)منم پابه پاتون میام
یاری : اطلاعیه اصلاح اطلاعات برگشتی خودرو ساز 21 / 04 / 1403 به اطلاع کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو داخلی که سفارش ایشان بر اساس اطلاعات ارسالی خودروساز لغو شده است می رساند، اطلاعات ارسالی توسط شرکت خودروساز در حال اصلاح می باشد . لازم به ذکر است پس از اصلاح و ارسال مجدد اطلاعات توسط شرکت خودروساز در اسرع وقت پروفایل متقاضیان در سامانه بروز رسانی خواهد شد. بستن
وحید : به محمد داداش، من فقط پیش فروش خودرو فرسوده برنده ریرا شدم برای فروش فوری ها پیامک رفت، هم تحویل مرکز اسقاط دادن، هم برای واریز پول براشون پیامک رفته که ریختن الان برای ما که پیش فروشیم تا این لحظه هیچی نیومده، حداقل ی پیامک نزدن که بگن یک ماه دیگه براتون میاد یا چی، هیچی برام نیومده
حسین : سلام امروز رفتم امور مشتریان سایپا گفت اگه تا فردا ظهر تو سیستم نقص پرونده درست نشد باید برید نمایندگی و کپی سخا رو بهشون بدید کسایی که تحویل حضوری زدن باید برن امور مشتریان سایپا پرسیدم کی تحویل هست: گفت یه ماهه دیگه، گفتم آخه چرا؟ گفت پول نیست و الان ۲ماهه ماشین‌ها رسیده، پول بیاد میدیم گمرگ و بارگیری میکنیم سازمان بازرسی کجاست؟؟ پول ما رو یه جا دیگه هزینه کردن و الان میگن پول نیست عجب صبری خدا دارد، اگر من جای او بودم، کی سازشی با سایپا و ایران‌خودرو میکردم؟ توی مملکتی که مدعی عدالت علی هست این رفتارها .... اگه میخواهید آرامش خاطر داشته باشید بهترین راه مهاجرت هست، اینها اعتقادات خیلی ها رو با رفتارهاشون از بین بردن اینجا قیمت بازار این ماشین ۱۰۲ برابر حقوق یه استاد دانشگاه هست تو هر جای دنیا حدود ۳تا۴ برابر حقوق یه استاد دانشگاه هست البته به این اختلاف ۶ ماه انتظار و استرس و بی ماشینی و ... اضافه کنید
تارا v4 پیش فروش : سلام تحویل 30 آبان بنظرتون کی فاکتور میشه الان چه تاریخی فاکتور شده
علی : کسی شاهین اتومات cvt به مرحله فاکتور نرسیده ببینم کی تقریبی تحویل میدن من تحویل آخر اذرم آخر آبان بخش دوم را پر کردم الان تخصیص هست
بهروز x5 : سلام بالاخره تحویل گرفتم ثبت نام ۲۴ اردیبهشت موعد تحویل ۹۰ روز کاری بعنی ۱۵ شهریور فاکتور ۹ مهر پلاک ۲۰ ابان مدارک کارت اومده سند هنوز نه تحویل ۴ آذر تجربه : حرص نزنید میاد . تازه شروع کردن تا آخر آذر همه ثبت نامی های قبل پائیز رو می دن نکته : تاخیر واقعی حدود ۷۰ روزه اما داخل قرارداد نوشته خسارت تاخیر بعد فاکتور پرداخت نمی شه. یعنی برای من میشه ۲۰ روز. ۵۰ روزش پر سوال ملت از مدیران شرکت و مسولین : چرا ماشینی که شماره شاسی داشته رو برای پلاک به فراجا نفرستاده اند؟ چون تجربه سایر شرکت ها میگه از روز ارسال خودروساز نهایتا ظرف یک هفته پلاک میشه پس مشکل از فراجا نیست ! میگن مجوز شماره گذاری نداشته ؟ اگر نداشته چرا ثبت نام کرده ؟ چرا باید خودرو ساز انقدر قدرت داشته باشه که در متن قرارداد همه چیز رو به نفع خودش بنویسه .
j7 : سلام سایت بیمه مرکزی استعلام بگیرید به جای vin شماره شاسی را وارد کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اتوماتیک آپشنال : از ما قرار بود 8 مهر تحویل بدن 28 آذر فاکتور شده
آریزو5 : من هم تحویل 18 شهریور بودم فردا تحویل میگیرم.. جهت اطلاع دوستان
عباس : باید ببینی نامتو کی زدن برای بانک برای منو 20 شهریور نامشو‌زدن 23آبان واریز شد ربطی به تاریخ تحویلت نداره هروقت مدیران بزنه به بانک از اون زمان میری تو نوبت واریز برو شعبه سرو شرفی طبقه بالا نوبتتو بپرس تلفنی هم جواب نمیدن حضوری برو
طرح مادران دی ماه : بعید می‌دونم حالا حالا ها فاکتور بشه . تحویلیهای آبان ماه هنوز فاکتور نشده . احتمالا اوایل بهمن ماه فاکتوربشه
X55 pro : سلام تاریخ تحویل سیستمی 25 شهریور 1 آذر ماشین را تحویل گرفتم لیزینگ بانک صادرات بودم
عباس : سرکار گزاشتن این آقا مجیدو برای منم تحویل 17 شهریورم اومده تهران انباره تهرانه منتظرم بفرستن نمایندگی اریزو 5
محمدرضا : دوستان ی راهنمایی میکند تحویل 30 آبان تکمیل وجه 4 آذر انجام دادم به نظرتون کی تحویل میدن خودرو
مهدی دنا پنج دنده : من هفدهم پول را واریز کردم و از همون روز نوشته فاکتور شدن در حال چرخشه کی فاکتور میشه مال
محسن : اردیبهشت 1404
علی : سلام اردیبهشت 1404 تحویل میدن ایشالا