بررسی کامیون رنو پرمیوم

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کامیون رنو پرمیوم یکی از متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین کامیون‌های موجود در خط تولید کمپانی رنو می‌باشد که با سه کابین Day cab و Sleeper cab و Sleeper cab high roof عرضه می‌شود؛ گفتنی است، مدل Sleeper cab high roof در سه تیپ متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که عبارتند از: Alliance و Privilege و Excellence. همانند مگنوم، رنو پرمیوم نیز طراحی زیبا و پر صلابتی را به نمایش می‌گذارد و از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را آماده سفرهای طولانی مدت می‌سازد. قیمت مناسب، مصرف سوخت کم، و هزینه نگهداری پایین این کامیون فرانسوی در مقایسه با رقبا، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در کلاس خود تبدیل می‌کند. کمپانی سازنده امکان سفارش سه پیشرانه مختلف 380، 430 و 460 اسب‌بخاری را برای مدل Long Distance پرمیوم فراهم آورده است و بدین ترتیب این فرانسوی زیبا و پرقدرت، با کامیون‌هایی چون مرسدس بنز آکتروس، ایویکو استرالیس، ولوو FH و اسکانیا R Series به رقابت می‌پردازد. 

 

طراحی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

با نگاهی به طراحی پرمیوم شاید این‌طور به نظر برسد که کابین در ارتفاع بیشتری، از آنچه تصور می‌کردید، قرار گرفته است. در مدل Sleeper cab high roof نیز، به دلیل آنکه فاصله چندانی میان قسمت داخلی سقف و بیرون آن وجود ندارد، از یک دریچه هوای کوچک استفاده شده است. همانند مگنوم، سطح بالایی شاسی پرمیوم نیز، صاف و بدون ناهمواری طراحی شده است تا از هرگونه اختلال جلوگیری شود. 

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کمپانی سازنده با طراحی سه پله عریض، دسترسی به کابین را راحت ساخته است. در داخل کابین چیدمان ادوات به خوبی صورت گرفته و انحنای داشبورد که به سمت راننده است، دسترسی به دکمه‌ها را برای وی آسان ساخته است. قرار گرفتن اهرم ترمز موتور در قسمت بالا سمت چپ میله فرمان، استفاده از آن را راحت می‌سازد. علی‌رغم عدم وجود فضای کافی در پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل، کمپانی رنو با تعبیه باکس‌هایی در بالای سر این مشکل را برطرف کرده است. صندلی‌های بادی، بزرگ و راحت بوده و به لطف ارتفاع زیاد آنها، ستون‌های باریک، و شیشه جلوی پانوراما سرنشینان از دید مناسبی برخوردار هستند. آینه‌های جانبی بزرگ نیز، با فراهم آوردن دید مناسب نسبت به عقب، هیچ نقطه کوری بر جای نمی‌گذارند.

بررسی کامیون رنو پرمیوم

در خصوص صفحه کیلومترشمار نیز، جای هیچ‌گونه اعتراض و شکایتی وجود ندارد؛ چرا که نمایشگر دیجیتال آن، با نمایش دور موتور، سرعت، فشار مخزن ترمز، سرعت موتور، دمای آب و میزان سوخت اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین، وجود تجهیزاتی چون سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و پخش MP3، یخچال و تلویزیون (به صورت سفارشی) رانندگی با پرمیوم را در مسافت‌های طولانی به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. تخت‌خواب‌های جادار و راحت نیز، خواب خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورند. در مجموع می‌توان گفت کیفیت ساخت رضایت‌بخش است؛ با این وجود، استفاده از پلاستیک ارزان قیمت و نه چندان مرغوب در کابین، مرسدس آکتروس را در این بخش پیشتاز می‌کند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو پرمیوم

پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ DXi11 با فراهم آوردن قدرتی معادل 450 اسب‌بخار در دور 1,900 و حداکثر گشتاور 2,140 نیوتن‌متر در بازه 1,100 تا 1,300 دور بر دقیقه، بهترین انتخاب برای رنو پرمیوم به شمار می‌رود. از جمله تجهیزات کاربردی این پیشرانه می‌توان به سیستم محافظ ضدیخ و ترمز بادی با کنترل الکترونیکی اشاره کرد. در شرایطی که موتور کامیون بیش از پنج دقیقه درجا کار کند، ترمز دستی کشیده شده باشد و موتور در دمای معمولی کار کند، سیستم Automatic Engine Stop به صورت خودکار موتور را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. کمپانی رنو در پرمیوم از گیربکس جدید اتوماتیک Optidriver+ با سه حالت دنده عقب و 12 حالت رو به جلو استفاده کرده است که البته می‌توان آنها را از طریق پدل‌شیفترهای تعبیه شده در قسمت راست میل فرمان به صورت دستی نیز، کنترل کرد. کلاچ به خوبی واکنش نشان می‌دهد و گیربکس تلاش می‌کند با ارائه عملکرد مناسب، میزان تعویض دنده را به حداقل برساند. عملکرد موتور نیز، اگرچه می‌توانست بهتر از این باشد، اما به نوبه خود رضایت راننده را جلب می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

طراحی شاسی پرمیوم بسیار ساده و بدون زائده انجام گرفته است؛ مخزن سوخت آلومینیومی 460 لیتری در قسمت کناری و مخزن اضافی پلاستیکی 60 لیتری به همراه جعبه باتری و فیلتر اگزوز در قسمت عقب قرار گرفته‌اند. استفاده از سیستم تعلیق بادی در کنار کمک فنرهای تلسکوپی و میله تعادل، هندلینگ و پایداری خوب پرمیوم را در جاده موجب می‌شود؛ گفتنی است، سیستم کنترل از راه دور دو کاناله موجود، با توجه به وزن بار، ارتفاع سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید در جاده‌های ناهموار با خیال راحت و بدون تکان رانندگی کنید و لذت ببرید. همچنین، دقت فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی با پرمیوم را در فضاهای تنگ و کوچک، راحت می‌سازد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

رنو پرمیوم شایستگی‌ خود را برای حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی ثابت کرده است. اگرچه ممکن است کابین در کلاس خود، بهترین نباشد، اما فضای مناسب و چیدمان خوب ادوات، کارایی و راحتی آن را بهبود بخشیده است. وجود پیشراه‌های پرقدرت، از دیگر مزایای این سنگین وزن فرانسوی می‌باشد. گیربکس اتوماتیک نیز، با تعویض دنده‌های نرم و مصرف سوخت کم، جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. رانندگی راحت، فرمان‌پذیری دقیق، قیمت مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین، پرمیوم را به انتخابی هوشمندانه در دنیای خودروهای سنگین تبدیل کرده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : پرمیوم , مگنوم , آکتروس , استرالیس , FH , رنو , مرسدس بنز , ایویکو , ولوو , اسکانیا , کامیون , خودروی سنگین , گیربکس Optidriver , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : افزایش قیمت خوردخ تحویل میدن
شاهین G : ی طوری شاهین G رفته تو تأخیر انگار می خواهن بنز G کلاس تحویل بدن
مهدی پلاس اردیبهشت : درودبرشما دوستان عزیز. ازتکمیل وجه اردیبهشت ماه هرکس فاکتور شد لطف کنید اطلاع رسانی بشه توگروه تا از روند کار مطلع بشیم ممنون از دوستان
T9 بهمن : من ۲۳ بهمن ثبت نام کردم مشکی الان ۳ روز تو وضعیت صدور بیمه زرد مونده جلو نمیره
Bac x3 : دوستان bac x3 تاریخ ثبت نام یازدهم بهمن ماه هنوز خبری نیست کیا مثل من بک نوشتن و نگرفتن؟تاریخ بگید لطفا مرسی
Bac x3 : دوستان bac x3 تاریخ ثبت نام یازدهم بهمن ماه هنوز خبری نیست کیا مثل من بک نوشتن و نگرفتن؟تاریخ بگید لطفا مرسی
Bac x3 : سلام داداش ثبت نامت کی بوده دقیق؟
ایگل سفید : سلام دوستان کسی هست ایگل ثبت نام کرده و فاکتور شده باشه؟
بهی : یکی جواب بده. تبدیل زدیم... اصلا سود تاخیر حساب میکنن عایا ....
شاهینg : بازم تحویل cvtبهتر از شاهین جی دستی هست کلا یادشون رفته تولید کنن ۴ ماهه تو تاخیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمن : سلام.مبلغ تکمیل وجه بهمن چقد هست خبر دارین؟
اطلس بهمن : سلام.مبلغ تکمیل وجه بهمن چقد هست.خبر دارین؟
اطلس دی : امشب از غصه بی‌خواب شدم پرم بدونه ماشین گرمازده شد یعنی خدا مارو وجود داره
محمد دنا آپشنال مشکی آبنوس : بله من فروش فوری هستم 1/7 /1404 تکمیل وجه کردم 2/13/مابه التفاوت را دادم تحویل 4تیر بود حالا 7روز هستش داره برام سود تاخیر حساب میکنن روزی 950 بابا ماشینم تحویل بدید سود نخواستیم
هومن پانا : بس چرا برای ما تیر ماهی تبدیل نیومده
اطلس بهمن : خدا لعنتشون کنه دیگ خستمون کردن خرداد پارسال پول ریختیم خرداد امسال گذشت و هنوز خبری نیست حداقل پیامک دوم نمیاد واریز کنیم ماشین زیر پامو فروختم گفتم پیامک میاد واریز اولم طلا فروختم کلی ضرر بدبیاری پشت سر هم
ساینا اس بهمن : داداش انصراف بزنی کم کم 2ماه بعد پولتو میدن حواست باشه از نمایندگیم ببپرس جوری پولتو میده که از انصراف زدن پشیمونت می کنه پول بدی شرکت یعنی همینه هست بهترین کار در صورت ناچاری فروش امتیازه اونم اگه بخرن😔😔
اطلس تحویل آبان : من نهم تیر تحویل گرفتم بعد از 8 ما انتظار
تکمیل وجه 28 مهر اطلس : سلام ما که واقعیت رو گفتیم شما هم بدبین نباش ان شالله فاکتور میشی آخه تو این وضعیت که ما همه زخم خورده سایپا هستیم چرا باید دروغ بگیم این پیام ها صرفا جهت اطلاع دوستان هست ولاغیر
اطلس دی : سایپا دربه در شده کور خوندی کسی بیاد ماشین بنویسه الهی به خاک سیاه بشینی