بررسی بیوک Encore مدل 2015

بررسی بیوک Encore مدل 2015

امروزه تقاضای زیادی برای کراس اوورهای جمع و جور در بازار وجود دارد و درست به همین خاطر است که کمپانی بیوک که همیشه به تولید سدان‌های لوکس و بزرگ اشتغال داشت نیز وارد بازار کراس اوورهای جمع و جور شده است و بیوک Encore مدل 2015 را روانه بازار کرده است. خوشبختانه بیوک Encore همه خصوصیات یک بیوک اصیل را در خود دارد، با این حال ممکن است قدرت نسبتاً کم موتور و فضای کم کابین باعث بشود این خودرو به انتخاب اول بسیاری از خریداران تبدیل نشود.از طرفی، اگر جنبه مثبت قضیه را در نظر بگیریم باید بگوییم فهرست تجهیزات استاندارد بیوک Encore مدل 2015، بلند بالاست. خریدارانی که جذب ابعاد جمع و جور بیوک Encore می‌شوند، ممکن است بخواهند نگاهی نیز به خودروهای رقیب بیندازند. مینی Countryman و نیسان Juck هر دو دارای شتاب بیشتر و هندلینگ تیز و فرزتری هستند. اگر به دنبال جایگزین‌های بزرگتری می‌گردید، می‌توانید به فورد Escape و مزدا CX-5 نگاهی بیندازید که قوی‌تر هستند و مصرف سوخت کمتری دارند. اگر هم تمایل دارید محصولی از خانواده جنرال موتورز انتخاب کنید، شورولت Trax مدل 2015 شباهت زیادی به بیوک Encore دارد ولی کمتر لوکس است و اگر به آپشن‌های لوکس و هزینه‌بر علاقه ندارید، می‌تواند گزینه مناسبی محسوب بشود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بیوک Encore مدل 2015 در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه Base، تیپ Convenience، تیپ Leather و تیپ Premium. تجهیزات استاندارد تیپ Base عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، روف‌ریل، تهویه مطبوع، روکش چرمی-پارچه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، صندلی تاشوی شاگرد به صورت دستی، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کروز کنترل، کاور بار، سیستم OnStar، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو و درگاه USB. سیستم IntelliLink نیز در بر دارنده این موارد است: نمایشگر 7 اینچی و آپلیکیشن سازگار با تلفن‌های همراه. تجهیزات تیپ Convenience عبارتند از: چراغ‌های مه‌شکن، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، استارت از راه دور، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه الکتروکرومیک و پریز برق 120 ولت.

بررسی بیوک Encore مدل 2015 بررسی بیوک Encore مدل 2015

همانطور که انتظار می‌رود، تیپ Leather روکش‌های چرمی از روکش‌های چرمی بهره می‌برد. تجهیزات دیگر آن نیز عبارتند از: صندلی نیمه برقی شاگرد با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن غربیلک فرمان و حافظه تنظیمات راننده. تیپ Premium دارای این تجهیزات است: سنسورهای پارک در عقب و جلو، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط، برف پاک کنهای حساس به باران، سیستم صوتی Bose به همراه هفت بلندگو و کفی و روکش مخصوص فضای بار. کفی و روکش مخصوص فضای بار برای همه تیپ‌های دیگر و سیستم صوتی Bose فقط برای تیپ‌های Convenience و Leather به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. سلیر تجهیزاتی که به صورت تکی قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ‌های کروم، سانروف، باربند و GPS.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بیوک Encore مدل 2015

نیروی پیشران بیوک Encore مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 138 اسب‌بخار نیرو و حدود 201 نیوتن‌متر شتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک، تنها گیربکسی است که در کنار این موتور قرار می‌گیرد. در مورد همه تیپ‌ها امکان انتخاب سیستم چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو برای خریدار وجود دارد. میزان مصرف سوخت این کراس اوور جمع و جور در سیکل ترکیبی با دیفرانسیل جلو 9.78 لیتر (10.95 لیتر در شهر و 8.29 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک 10.53 لیتر  (11.90 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، بیوک Encore توانست ظرف 9.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با شتاب صفر تا صد سایر خودروهای رقیب اندکی کند به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بیوک Encore مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای زانوی صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای و دوربین دید عقب. سیستم OnStar نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود و در بر دارنده این امکانات است: هشدار تصادف اتوماتیک، درخواست امداد جاده‌ای، باز کردن قفل درب‌ها از راه دور و ردیابی خودرو مسروقه. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف، به بیوک Encore مدل 2015 بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. در تست ترمز، این کراس اوور توانست پس از پیمودن 37.49 متر به حالت توقف در بیاید که برای خودرویی در این کلاس متوسط محسوب می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بیوک Encore مدل 2015

وقتی وارد کابین بیوک Encore مدل 2015 بشوید حس خوبی به شما دست خواهید داد. تزیینات چوبی و فلزی و مواد نرم استفاده شده در کابین جذابیت خاصی دارند. آمپرها و دکمه‌های کنترلی چیدمان خوبی دارند  و همه چیز کاربرپسند به نظر می‌رسد. البته روی کنسول مرکزی دکمه‌های زیادی وجود دارد که در نگاه اول همگی شبیه به هم به نظر می‌رسند. نمایشگر 7 اینچی سیستم IntelliLink کمی ابتدایی است و از گرافیکی رنگارنگ و منوهایی پیچیده برخوردار است، گاهی اوقات نیز دیر به لمس انگشت‌ها واکنش نشان می‌دهد. با این که در تیپ‌های پایین‌تر صندلی جلو قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد، وای صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند. ارتفاع صندلی‌ها زیاد است و باعث می‌شود راننده دید خوبی از جاده و محیط اطراف داشته باشد.

بررسی بیوک Encore مدل 2015 بررسی بیوک Encore مدل 2015
بررسی بیوک Encore مدل 2015 بررسی بیوک Encore مدل 2015

صندلی‌های عقب جا کافی برای دو نفر بزرگسال قد بلند را به راحتی فراهم می‌کنند، فضای سر و فضای پا نیز به اتدازه کافی وجود دارد، با این حال در مقایسه با فضای صندلی‌های عقب خودروهای مشابه، از فضای کمتری برخوردار است. برای جا دادن اسباب و اثاثیه کوچک محفظه‌های سودمندی از جمله یک کشو در زیر صندلی شاگرد وجود دارد که برای جا دادن نقشه، کتاب و هر چیز دیگری که می‌خواهید در دید سارقان اشیاء دور بماند بسیار مناسب است. متآسفانه چنانچه روکش چرمی برای صندلی‌ها سفارش بدهید، این کشو از فهرست تجهیزات خودرو حذف خواهد شد. گنجایش فضای بار بسیار بیشتر از فضای بار مینی Countryman و نیسان Juke است و به 0.53 مترمکعب می‌رسند. چنانچه صندلی‌های عقب خوابانده شوند، گنجایش فضای بار به 1.37 مترمکعب افزایش پیدا می‌کند. نکته مثبت دیگری که در این کراس اوور به چشم می‌خورد، صندلی تاشوی شاگرد است که به شما اجازه می‌دهد وقتی درب صندوق عقب به طور کامل بسته شده است بتوانید اشیاء بزرگ را حمل کنید.

 

تجربه رانندگی

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بیوک Encore مدل 2015 روی جاده بسیار آرام و متین است. سیستم تعلیق نرم، کارش را خوب انجام می‌دهد و دست‌اندازها را خوب جذب می‌کند. لازم به ذکر است به خاطر فاصله کم محورها از یکدیگر، بیوک Encore هنگام عبور از خروجی‌های بزرگراه و یا جاده‌های ناهموار از سواری مناسبی برخوردار نیست. البته این نقطه ضعف با نصب سیستم حذف صدا جبران شده است. این سیستم باعث می‌شود کابین داخلی کاملاً بی سر و صدا باشد. در مورد هندلینگ باید گفت نقطه قوت این کراس اوور محسوب نمی‌شود ولی کیفیت سواری برای یک خودرو روزمره مناسب به نظر می‌رسد. مجموعه عواملی چون اندازه جمع و جور، فرمان تیز و فرز و شعاع کم فرمان دست به دست هم می‌دهند تا بیوک Encore مدل 2015 برای گشت و گذار در شهر بسیار مناسب باشد. نقطه ضعف دیگری که به چشم می‌خورد، موتور 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر است. این موتور کوچک برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است ولی هنگام حرکت در بزرگراه و عبور از جاده‌های دو بانده، اعتماد به نفس زیادی به راننده نمی‌دهد.

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بررسی بیوک Encore مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : بیوک , جنرال موتورز , بیوک Encore , بیوک Encore , مزدا CX 5 , شورولت Trax , مینی Countryman , نیسان Juck






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

عمو
1

با حجم موتور و بازدهي معمولي كه داره مصرف سوختش نسبتا بالاست
00:19  1394/02/20
پاسخ دادن
جمشید
0

از بغل خیلی شبیه توسان میباشد.
23:23  1394/02/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد رادان : منم شاهین دستی زمستان ۱۴۰۳ هستم پس چرا برای من پیامک نیومده؟
هادی : سلام و وقت بخیر خدمت مطالبه گران. cs55 که تو پروفایلشون زده ارسال به خودروساز عزیزان بنده یکبار دیگه و دقت فراوان اطلاعیه مورخه 15/11/1402 را مطالعه کردم و زوم کردم به تبصره 6 دوستان خودتون هم یکبار دیگه و با دقت مطالعه بفرمایین: وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد نوشته وکالتی کردن و ثبت نام اولیه هیچ تعهدی رو اجاد نمیکنه، اگر عدم تخصیص میبودیم حق با اونها بود و ما هیچ حق اعتراضی نداشتیم ولی برای ما تخصیص یافته نوشته پس ما این مرحله رو رد کردیم و خودروساز موظف به تامین خودروی ثبت نامی تمامیه ما میباشد کسی که اپراتور سایپا هست و با لحن بد و نا امیدی جوابمون رو میده یا آگه نیست یا از روی عمد میخواد نا امیدمون کنه تا انصراف بدیم یا آمادگیه تهیه پولشو نداشته باشین و نوبتمون بسوزه پس همگی با هم با اتحاد تا آخرش وایستیم تا به حقمون کهوخودروی ثبت نامیمونه برسیم یا حق
سهند : سلام دوستان بنده پنجم برای سهند واریز وجه کردم ولی به نمایندگی انتخابی مراجعه نکردم باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون
علی : لطفا تماس گرفتین اطلاع بدین
رسول : من هم تیبا 1 داشتم هم تیبا 2 الانم 3 ساله کوییک دارم. اطلس هم پیش فروش ثبت نام کردم. فقط و فقط به دلیل اصطحلاک خیلی پایین موتور و کم مصرف بودنشون.. این مسعود کاملا داره هم چیو برعکس میگه.. من کوییک دارم خارج شهری به صدی 7 هم نمیرسه کم حرف.. بزن
J4 مشکی : ظاهرا میگن مشکیا رو زود تحویل میدن...این داستانا واسه ماشینای دیگس و اینکه اینا ی عدشون یا از یامانه یکپارچه خریدن یا از طریق سازمان و ارگانها کلا j 4 تو مهلت قانونیش تحویل میشه،مشکیا زودتر
جمع کردن امضا کارزار جهت شکایت : سلام دوستان https://www.karzar.net/114251 وارد لینک زیر شوید و امضا کنید شکایت از کرمان موتور امضا ها برای نهاد ریاست جمهوری و سازمان های درجه بالا ارسال میشه ممنون https://www.karzar.net/114251
علی : سلام . ما شاهین دستی ثبت نام کردیم و فقط هم شاهین می‌خواهیم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میثم : منم همینطور ولی من 290واریز کردم بدون کارت طلایی اولم 285
فروش فوری 90 روزه : 28 دی هنوز فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : دوستان تکمیل وجه هفدهم دی هنوز کسی مونده فاکتور نشده باشه.سبز رو بزنید
حامد : همین الان فاکتور شد. تکمیل وجه 18 بهمن تاریخ تحویل 31 خرداد. کد 60022 . رفت واسه پلاک. تابلو هست مثه بعضی از کامنتا دروغ گفتم یا نه.
سورن تک 29 اسفند : واسه شما قیمت 348 میلیون حساب میکنه ایران خودرو تبدیل بزنید خوبه
مجید : سلام دوستانی که اسفند رانا هاشون وتحویل گرفتن کسی هست سود تاخیر ودریافت کرده باشن؟
ایمان 29 اسفند : اولش نداشت بعدا تبدیل اومد گفتن بزنید زودتر فاکتور میشید منم زدم
محمد : سلام دوست گرامی منم همین شرایطو دارم خدا که زودی مشکل همه برطرف بشه
سورن زدم : چه مدت طول میکشه تا فاکتور بشه؟
پذیرش 11 بهمن فوری : سلام سخا رو کی تحویل دادی؟