بررسی کامیونت Peterbilt 220

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت‌های Peterbilt در مدل‌های 220 و 210 در کلاس‌های 6 و 7 به بازارعرضه می‌شوند. موتور این کامیونت‌ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع‌تری جای می‌گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد‌هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می‌آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی‌های سفارشی 325،330،337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی  داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می‌شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می‌برد که سیستم‌های الکترونیکی بر روی آن نصب شده‌اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می‌یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع ، خیلی آسان باز می‌شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب‌ها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Peterbilt 220

طراحی ارگونومیک دکمه‌های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن‌ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک‌های به کار برده شده کمی سفت و سخت می‌باشد، اما با دوام به نظر می‌رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است.  آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220
بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل‌باز و فرح‌بخشی را در داخل کابین به وجود می‌آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را خوش‌دست خواند. صندلی‌ها قابل تنظیم هستند،  سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می‌شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه‌های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می‌رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه‌هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می‌باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت Peterbilt 220

پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند ، موتور خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می‌برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می‌گذارد. این کامیونت از پستی  و بلندی‌های جاده به نرمی عبور می‌کند. شایان ذکر است، از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان‌های باریک شهری عبور می‌کند.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان‌پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می‌کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک‌های سوراخداری تأمین می‌کنند که در کنار  ترمز موتور قرار می‌گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت‌های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی‌رغم اینکه این کامیونت‌ها به طور انبوه تولید نشده‌اند ،اما می‌توانند به خوبی از عهده رفت و آمد‌های درون شهری بر بیایند و مانور‌های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه‌های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده‌اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه‌های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل‌های جدید در صدر جدول قرار می‌گیرد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کامیونت Peterbilt , کامیونت Peterbilt 220 , داف LF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: hosssein
3

کمی شبیه رنو
TAVKRST هستش ولی امریکایی ها بیشتر دماغ دار ترجیه میدن
00:12  1394/04/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

مختصر مفید
لطفاً مطالب راجب کامیون رو بیشترش کنید
23:56  1394/04/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین Gl : ببینید من هم اون موقع که ثبت نام کردم دقیقا نصف قیمت خودرو همون تاریخ رو گرفتن ،تو قرار داد نوشته ۱۶ درصد سود مشارکت . اما دعوت نامه که اومد بعد از دقیقا ۵ ماه ،فقط حدودا ۲ میلیون و ۸۵۰ از نصف مبلغ جدید خودرو، کمتر باید تکمیل وجه کنم . یعنی اصلا نمیشه از حساب کتابشون سر درآورد.
سارا : تولید شاهین جی متوقف نشده که بخوان جی ال تحویل بدن. در صورتیکه تولید جی متوقف بشه جی ال میدن،،ضمنا سایپا امروز ۱۵٪ افزایش قیمت داشته رو قیمت پایه ۱۵ درصد که به این مبلغ عوارض و مالیات و بیمه و… اضافه میشه پس دیگه از هفته بعد بنظر میاد باید تحویل ها و دیامک ها شروع بشه البته پیش فرویش هاییکه نصفی رو زمستون دادن این افزایش قیمت براشون نصف میشه شاهین جی احتمالا ۱۰۰ م رفته بالا که برای پیش فروش ها ۵۰ م اعمال میشه میدن و باید بدن شکی توش نیس دستخوش زمان هم بشه طبق قرارداد جریمه و خسارت باید بدن که میدن
خانعلی اچ نگان : خان علی بالاخره از لونت کشیدمت بیرون ، کی میای بمنو ب کشی؟
علی : ََعزیزانیکهA5 سفید شهریور1403 ثبت نام داشته اند واخیرا برایشان اعلان شاسی شده آیا از طریق روال عادی بوده و یا اینکه پیگیری خاصی داشته اند لطفا اطلاع رسانی بفرمائید چون بنده هم ثبت نامی شهریور 1403 بوده وتا کنون هیچ خبری از تحویل برایم نشده است.
30 دی : تحویل هفته آخر تیر
شاهین جی ال : سلام با نمایندگی تماس بگیر بهتون میگه
Shahin G : سایپا فقط گوه میخوره
30 دی : تحویل هفته آخر تیر
شاهین جی ال : در جواب سهیلا خانم شاهین جی تا ۳۱ فروردین وشاهین جی ال تا ۲۶ فروردین فاکتور شدن
A5 شهریورماه سفید : سلام مبارک باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس مهر 28 تبریز : سلام وقتی فاکتور میشه پیامک میاد یا از سایت خودتون چک میکنید
حسن : سلام مبلغ اولیه رو چه تاریخی واریز کردی
ایکس33 کراسmt : سلام خداکنه داداش چون امروز نمایندگی میگفت مجوز نخورده ولی تا هفته اینده ماشین میاد ، پس احتمالا مجوز صادر شده که یه هفته زمان میبره پیمانکار بیاره ماشینو ، ان شاالله سلامتی ایکس 33 دستی که از زندان داره ازاد میشه😂
فروش فوری : 😔مریض شدیم بسکه ماشینو ندادین سرطان بگیرن
ماهرخ : چند وقت قبل اینجا گفتم سایپا تولیداتش بالاس و متوقف نشده،دارن تو بازار آزاد به وسیله نمایندگی ها و نمایشگاه داران خودشون با شرایط نقدی و اقساط میفروشن،شماها بهم خندیدین،یه سر به سایت دیوار بزنید ببینید پر شده از فروش ساینا نقدی و اعتباری اونم تحویل روز،شما اول خودرو میگیری بعد پولشو میدی،حالا از طرفی کسایی که فروش فوری و پیش فروش خریدن دیگه دستشون به جایی بند نیس و نمیتونن انصراف بدن،چون هم پولشون از ارزش افتاده هم ماشین گرون شده،حالا مجبوریم سکوت کنیم تا هر وقت دلشون خواست ماشین آشغالشونو بهمون بدن،خلاصه که بگم خدمتتون حالا حالاها منتظر ماشین نباشید،بازم یه پیام دیگه دارم که بعدا میذارم در ارتباط با ورشکستگی کامل سایپا
X22pro mt : سلام x22 کسی هست تحویل 30 یا 31 تیر باشه تحویل گرفته باشه ؟؟؟
محمد : شرکت سایپا دیوانه و هم ورشکست شده اصلا خودش نمی دونه چند چند هست!!! افراد بی سواد که هیچ اطلاعی ندارن پشت تلفن لامذهب گذاشتن که بگن فعلا منتظر و صبور باشید آخه تا کی!!!؟همش تاخیر زیاد بهترین روش برای فاکتور ساینا اس فوری تجمع و پخش رسانه ای هست وگرنه هیچ راهی نداریم
هومن پانا : احسان داداش آره مشخصه با تاخیر تحویل میدن بیشتر از 20 روز هم طول میکشه
آر اس 1 : منظورتون تکمیل وجه 13خرداده اگه تکمیل وجه 13 خرداد هستید هنوز کسی فاکتور نشده
هومن پانا : 24 میلیون بابت رینگه