کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در ایران

کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در ایران

ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌ویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروسازان و واردکنندگان خودرو، مربوط به کیفیت خدمات ارائه شده از سوی آنها در حوزه خدمات پس از فروش است.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در کشور در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار اقدام خودروسازان برای ارتقای کیفیت محصولاتشان شده است.
 
در این زمینه محمدرضا نعمت‌زاده در یکی از جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو، خاطرنشان کرده است:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!".
 
 

منبع

ایسنا

برچسب : کیفیت , خدمات , ایران , خودروسازان , استاندارد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

مگه داریم.............
23:51  1394/05/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ال : بابت تمام قدم هایی که پیاده میرم اینور اونور نفرین و لعنت میفرستم به مدیران نالایق سایپا
شاهین : میگن‌ g تا‌ ۱۳‌ آذر‌ فاکتور‌شده کسی‌ هست‌ قبل‌ ۱۳‌ آذر‌ فاکتور‌ نشده‌ باشه‌
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : واقعا نمی‌دونم چی بگم جز این‌که وضعیت تحویل خودروهای جی‌سون از کرمان موتور یک فاجعه تمام‌عیاره!ما که فروردین ماه ثبت نام کردیم، قرار بود حداکثر ۹۰ روزه ماشین‌هامون رو تحویل بگیریم، ولی الان هنوز در مرحله تکمیل وجه هست وتازه دارن ثبت نام بهمن ماه را تحویل میدنوخبری از خودرو نیست! این بی‌توجهی و بی‌احترامی به مشتری‌ها اصلا قابل قبول نیست.چرا کرمان موتور اینقدر بی‌نظم و بی‌مسئولیت عمل می‌کنه؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ ما فقط منتظر بودیم به موقع ماشینمون رو تحویل بگیریم، اما الان شده بازی دادن و سرکار گذاشتن! این رفتارها کاملا غیر حرفه‌ای و ناعادلانه است. همه ما حقوق داریم و انتظار داریم شرکت با مشتری‌هاش با احترام و تعهد رفتار کنه. دوستان، وقتش رسیده که صدای اعتراضمون رو به گوش مسئولین برسونیم. اینجا فقط یه درخواست نیست، بلکه حق ماست!لطفا همه با هم تماس بگیریم، شکایت کنیم و نگذاریم این وضعیت ادامه داشته باشه.
شاهین‌ فاکتور‌ شده‌ : Gl‌ تا‌ ۱۷‌ خرداد‌ G‌ تا‌ ۱۳‌ آذر‌
سیدرضا : سلام منم مثل شماهستم فاکتورنشدم 14 اذر
علی : سلام دوستانی که" دعوتنامه هفته چهارم مرداد g بودن "واسه همه پیامک تبدیل به gl اومد ؟ کسی هست از این دوستان که هیچ پیامکی واسش نیومده باشه؟ هفته چهارم شهریور چی واسه کسی پیامک اومده؟
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام ان شاء الله واقعا بریدیم
علی : هر روز چند میدن جریمه تاخیر
تارا اتومات موعد تحویل ۳ شهریور : روزی چقدر جریمه تاخیر محاسبه میکنن؟
تارا v4 تیتانیوم 30 روزه موعد تحویل 29 مرداد : الان چک کردم فاکتور شده بود با 2 روز جریمه تاخیر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
13تیر : تبریک میگم آقا احسان بالاخره شما فاکتور شدی...خدارو شکر.
توحید ارومیه : اقا مهدی زنگ بزن 096550 وصل شدی کارشناس بهت میگه چه تاریخی سخا برات ثبت کردن.کارشناس های پشتیبانی فقط دوتا چیز بلد هستن که اونم از سیستم نکاه میکنن میگن.یکی تاریخ ثبت سخا.یکی هم چند وقت بعد تحویل خودرو که سود تاخیر محاسبه میشه و توی سیستم ثبت میشه یکی هم اون .در بقیه موارد هر نفری که اینجا هست اطلاعاتش از اونا بیشتر
توحید ارومیه : دوگانه تیر لینک رو نتونستم پیدا کنم.چون مهم نیست نگه نداشتم.من خودم چند بار امتحان کردم تا پیام نیاد نمیتونی وارد بشی.وقتی برات پیام میاد لینک رو هم میفرسته برات که کد ملی و با شماره پذیرش بزنی.امروز بیاد فردا و پس فردا رو میتونی انتخاب کنی.ساعت هم هست مهم نیست.اگه هم روز انتخاب کردی و 3.4 روز دیر رفتی برای تحویل مشکلی نیست.قبلا سود تا روز فاکتور بود.جدیدا تا تحویل شده.برای شما با توجه به واریزی حدودا روزی 330هزار تومن جریمه تاخیر میشه.هزینه حمل تریلی تهران 1تومن هست.مثلا ارومیه 3500هست.هزینه حمل چون دست پیمانکاره حدودا تا یک ماه بعد تحویل خودرو کد میاد که بری از بانک بگیری .زیاد طولش نمیدن.دوشنبه پلاک فیزیک میشی و تا قبل 5شنبه برات پیام میاد که روز رو انتخاب کنی و بری بسلامتی برای تحویل خودرو.کاشان هم نیم ساعت طول نمیکشه تحویل خودرو
سحر : سلام یه پیام اومده در مورد الحاقیه بیمه شخص ثالث کسی اطلاع داره ضروریه؟ لطفا با نام کاربریم پیامای بی- ربط و چر.ت و پر.ت نذارین.اینجا جای مس..خره بازی نیست.
مهدی عابدی : ماشین پژو 504 بدون شک نه تنها در زمان خودش یکی از بهترین ها بود بلکه همین حالا هم بسیار ماشین خوب و راحت یه چون سالها این ماشین و سوار شدم اگه کسی میخواد ماشین قدیمی بخره یا پول آنچنانی ندارد که ماشین روز بخره،ماشین پژو 504 به شرط سالمی و نداشتن پوسیدگی بسیار انتخاب خوبیه کسی که این ماشین پژو 504 سوار شده باشه و عادت کرده باشه به راحتی دیگه نمیتونه سوار هر ماشین دیگه ای بشه چون هندلینگ و راحتی و فرمون نرم و جذابیت دنده کنار فرمون آنقدری هست که شما از سواری و رانندگی هر ماشینی دیگه لذت نمیبری
فربد : کدوم سایت میزنه فاقد صف فاکتور یا اینکه بگه چه قراردادهایی درحال فاکتور شدنه؟
منتظر سورن : 13 تیر واریز وجه باید 16 فروردین باشه چقد جریمه تاخیر بهت دادن؟
مهدی عابدی : قیمت میفرمایید؟؟
رانا تحویل 31مراد : رانا ندارن خب تبدیل بزنن. 207 تحویل شهریور دارن فاکتور می کنن
سینا : خیلی دلت میخاد افزایش راکنن تو..