کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در ایران

کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در ایران

ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌ویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروسازان و واردکنندگان خودرو، مربوط به کیفیت خدمات ارائه شده از سوی آنها در حوزه خدمات پس از فروش است.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در کشور در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار اقدام خودروسازان برای ارتقای کیفیت محصولاتشان شده است.
 
در این زمینه محمدرضا نعمت‌زاده در یکی از جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو، خاطرنشان کرده است:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!".
 
 

منبع

ایسنا

برچسب : کیفیت , خدمات , ایران , خودروسازان , استاندارد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

مگه داریم.............
23:51  1394/05/16
پاسخ دادن
امیر
0

این موضوع تازه ای نیست که امروز بیان شده . چرا ناظران نمیتوانند یا نمیخواهند یا زورشان نمیرسد که خودروساز را مجاب به خدمات درست کنند . من سال 85 فقط یک بار به نمایندگی مراجعه کردم با وجود اینکه ماشینم گارانتی داشت مبلق دریافتی بالا بود . که دیگه به نمایندگی نرفتم . تعمیرگاه شخصی هم خدمات بهتری به من میداد و هم لوازم بازار بهتر از نمایندگی بود
13:45  1394/05/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی 4714 : سلام اول باید واریز وجه انجام بدیم یا احراز سکونت کسی میدونه
زهرا : باور کن حتی کارشناس هام خودشون خبر ندارن کارخونه رو هواس من زنگ زدم 1 ماه پیش به یه اشنا توی شرکت گفت تبدیلی ها حداکثر تا 18 اردیبهشت همه فاکتور میشن اونموقع تو دلم میگفتن اوههه یعنی یه ماه دیگه معطلم امروز 19 اردیبهشته و حتی هنوز پرداختی های 17 اردیبهشت هم همشون فاکتور نشدن چه برسه بقیه دو هفته است رو تاریخ 16 و 17 گیره
12 : شاید این دوست ما داره چرت میگه
X55 : شماره گذاری x55 امروز متوقف شده
اریزو 5 اف ال : توقف شماره‌گذاری X55 پرو تا اطلاع ثانوی سازمان ملی استاندارد: 🔹️به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس 55 پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود. ▫️تسنیم/ خبر جدید در خصوص دوستانی که x55 ثبت نام کردن
تکمیل 19 دی موعد 30 بهمن : سلام زنگ زدم نمایندگی میگه اگه خیلی عجله داری تبدیل بزن شاید یک ماه تا 40 روز دیگه فاکتور بشی
تیگو 8 : اقایون به خودتون بیایید،جمع بشیم بریم باسه اعتراض،اونایی هم که میان امید بی خود میدن چه بسا که خودشون ادم مدیران خودرو نباشند،یه روز مشخص کنید بریم باسه اعتراض
پارس سفارشیزمستان : سلام دوستان بخشنامه 4714برایمن پیامک نیومد کسی خبر داره پیامک بعدی کی هست
رضا تحویل اسفند : آقا تورو امام حسین کسی آشنا نداره ایرلن خودرو من 21دی تکمیل وجه کردم 19 فروردین هم تبدیل زدم توروخدا بگه کی فاکتور میشم به خدا دیگه خسته شدم هرکسی از اشناش یک خبر بگیره به خدا شیرینیشم محفوظه
رانا موعد تحویل 30بهمن و تکمیل وجه 19دی : بیاد کارزار تشکیل بدهند واسه تاخیر خودروها واقعا شورشو در آوردند .وقتی همه پول رو گرفتید چرا تحویل نمی دهید خودروها رو....الان این مقدار پول رو تو بانک بزاری چقدر سود میدهند اونوقت میان جریمه تاخیر رو 2درصد میدهند ...خوبه یه شرکت دولتی و تولید کننده زیر نظر دولت هستند و این کارها و میکنند ...اگه شخص بود اینهمه ظلم نمی‌کرد بخدا