بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

نسل قبلی هیوندای سوناتا برای مدت کوتاهی در بخش سدان های سایز متوسط به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. طراحی جسورانه، عملکرد مناسب، لیستی سخاوتمندانه از تجهیزات استاندارد و کیفیت ساخت مناسب، به راحتی ما را متقاعد کرد که این خودرو رقیب مناسبی برای خودروهایی همانند آکورد و کمری است. اکنون در طراحی مجدد سال 2015، هیوندای سوناتا با تغییرات اندک، طراحی داخلی ارتقا یافته، تغییر شاسی و مشخصه های اصلی به بازار ارایه و در لیست خریداران خودرو باقی ماند. 

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

طراحی بدنه و خطوط به کار رفته روی بدنه سوناتای جدید کاملا مشابه نسل قبلی این خودرو، و تنها تفاوت صورت گرفته بزرگتر شدن مدل جدید و بیشتر شدن فضای سر و پا برای سرنشینان عقب است؛ از دیگر نکات قابل ملاحظه در این زیبای کره ای، شاسی های آن است که روی هندلینگ و کیفیت رانندگی آن تاثیر به سزایی داشته است. در تیپ جدید Eco از پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به  توربوشارژر با مصرف سوخت کم اما با عملکرد پرقدرت استفاده شده است. افرادی که به دنبال عملکرد پرقدرت از یک سدان خانوادگی هستند، می‌توانند سوناتای دارای موتور 2.0 لیتری مجهز به توربو شارژر را (قابل مقایسه با موتورهای 6 سیلندر خورجینی در سدان های رقیب) که تقریبا 30 اسب بخار کمتر نیرو تولید می‌کنند، خریداری کنند.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

تیپ پایه چهار سیلندر نیز، با وجود قدرت کمتر، همچنان وجه رقابتی خود را با رقبایش حفظ کرده است. گفتنی است که علی رغم قدرت کم سوناتای مدل 2015، این خودرو دارای تجهیزات بسیار زیادی است؛ اکنون شما می‌توانید تجهیزاتی همانند کروز کنترل قابل تنظیم، نور بالای اتوماتیک، درب خودکار صندوق عقب و تجهیزات ایمنی راننده همانند سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار برخورد از جلو را برای خودروی خود سفارش دهید. اگر به دنبال یک سدان خوش ترکیب سایز متوسط هستید، هیوندای سوناتا مدل 2015 را باید در لیست خرید خود قرار دهید؛ به دلیل امکان انتخاب های خیلی بهتر در این کلاس، شما را به رانندگی با خودروهای مختلف و بررسی خودروهایی همانند فورد Fusion، هوندا آکورد، مزدا 6، نیسان آلتیما و فولکس واگن پاسات ترغیب می‌کنیم. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

هیوندای سوناتا مدل 2015 در تیپ های SE، Sport، Eco، Limited و Sport 2.0T به خریداران عرضه شده است؛ همچنین مدل هیبریدی این خودرو نیز که اکنون در هیبت نسل قبل ظاهر شده است، گزینه دیگری است که به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تجهیزات استاندارد تیپ SE شامل رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، بادشکن عقب، چراغ های حرکت در روز LED، دستگاه تهویه هوا، کروز کنترل، تجهیزات کاملا برقی، آینه های مجهز به گرمکن، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، پشتی قابل تنظیم صندلی با نسبت 40/60، سیستم صوتی و تلفن همراه با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث با شش بلندگو، CD Player، رادیوی ماهواره ای، ورودی صوتی iPod یا USB و جک کمکی هستند. 

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

تیپ Sport و Eco علاوه بر تجهیزات بالا دارای چراغ های جلوی خودکار، دوربین دید عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت، روکش های جدید برای درب ها، سیستم Blue Link (با قابلیت اتصال به تلفن های هوشمند) و ورودی صوتی با صفحه نمایش لمسی 5 اینچی هستند. جالب است بدانید که  تیپ Eco بیشتر روی داشتن موتوری با مصرف سوخت کمتر و تیپ Sport روی رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، اگزوز دو گانه با لبه هایی از جنس کروم و طراحی هوشمندانه تاکید دارند. تیپ Limited علاوه بر تجهیزات تیپ Sport (به جز طراحی بدنه منحصر به فرد)،  چراغ های عقب LED، کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش های چرم، تزیینات داخلی چوبی، صندلی سرنشینان با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، دریچه های تهویه هوای عقب، آفتاب گیرهای شیشه عقب، غربیلک فرمان با روکش چرم، آینه الکتروکرومیک، سیستم صوتی ارتقا یافته و تجهیزات ایمنی راننده (سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار برخورد از عقب) را به این خودرو اضافه کرده است. 

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015 بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

تیپ Sport 2.0T دارای اکثر تجهیزات تیپ های Sport و Limited (به جز تنظیمات برقی صندلی سرنشین، صندلی های عقب مجهز به گرمکن و آفتابگیرهای عقب)، مجهز به رینگ های آلومینیومی 18 اینچی،  سیستم تعلیق و فرمانپذیری اسپرت، دیفیوزر عقب به همراه چهار خروجی اگزوز، چراغ های زنون، غربیلک فرمان اسپرت تخت و فرمان مجهز به  پدل شیفتر است. گفتنی است که در تیپ های پایین تر برخی از تجهیزات بالا همانند چراغ های جلوی زنون، سانروف پانوراما، ترمز پارک الکترونیکی، کروز کنترل قابل تنظیم (با قابلیت Stop-Start)، صفحه کیلومترشمار جدید، صندلی های جلوی اسپرت،  مسیریاب ماهواره ای (با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی)، سیستم صوتی دارای 10 بلندگو، سیستم تهویه هوا سرنشینان جلو، تنظیمات حافظه راننده، سنسورهای پارک عقب و جلو و سیستم هشدار عبور از خط بسته به نوع تیپ انتخابی به صورت سفارشی در دسترس خریدار قرار می‌گیرد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

تیپ های SE، Sport و Limited مجهز به موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرتی معادل 185 اسب بخار و گشتاوری معادل 241 نیوتن متر هستند. تمام مدل های سوناتا به صورت دیفرانسیل جلو ارایه و در همه تیپ ها به جز تیپ Eco، موتور با  گیربکس اتوماتیک شش سرعته تطبیق یافته است. مصرف سوخت تیپ SE طبق برآوردهای EPA در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 9، 10 و 7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی می‌باشد؛ در تیپ های Sport و Limited این مقادیر به ترتیب 9، 11 و 7 لیتر تخمین زده شده است. تیپ Sport 2.0T دارای موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر است که قدرتی معادل 245 اسب بخار و 353 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 10، 11 و 8 لیتر تخمین زده شده است. تیپ Eco دارای موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که قدرتی معادل 177 اسب بخار و 264 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین این خودرو به صورت استاندارد دارای گیربکس اتوماتیک هفت سرعته (دستی-اتوماتیک) است. هیوندای می‌گوید که مصرف سوخت این تیپ در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 8، 9 و 7 لیتر است. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

کمپانی هیوندای برای افزایش ایمنی خودرو تولیدی خود، کلیه تیپ های سوناتا 2015 را به ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و کنترل کشش،کیسه هوا جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای زانویی راننده تجهیز کرده است. در همه تیپ ها به جز SE، تجهیزات دیگری همانند دوربین دید عقب و سیستم Blue Link نیز، تعبیه شده است؛ وجود این سیستم برای برقراری تماس خودکار با مراکز امداد بعد از بروز تصادف یا کنترل از راه دور خودرو برای والدینی که نوجوان در خانه دارند، ایمنی آن را به میزان زیادی افزایش داده است؛ مشاهده نقاط کور و سیستم هشدار برخورد از عقب از جمله تجهیزات استاندارد تیپ های Limited و Sport 2.0T، و سفارشی در تیپ های Sport و Eco هستند؛ گفتنی است سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم کمکی پارک عقب در تیپ های Limited و Sport 2.0T جزو تجهیزات سفارشی محسوب می‌شود. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

علی رغم طراحی داخلی نسبتا قدیمی سوناتا SE، در تیپ پایه این خودرو از مواد با کیفیت در طراحی داخلی و ساخت استفاده شده است. درب هایی با طرح های کاملا زیبا و تجهیزات اضافی به کار رفته در آن، از نظر زیبایی و تجمل در مقایسه با رقیبان همکلاس خود کاملا برتر است. جای تعجب ندارد که تیپ Limited در دو رنگ و طرح مختلف و بکارگیری طرح چوب در طراحی داخلی در دسترس خریداران قرار گرفته است، که همین موضوع موجب جذابیت و خواستنی تر شدن این تیپ شده است. تیپ Sport 2.0T از صندلی های اسپرت بالشتکی بهره می‌برد تا از راننده در هنگام رانندگی محافظت بیشتری کند. چیدمان و کلیدهای کنترلی داخل کابین همانند کلیدهای کنترل مسیریاب، تلفن، رادیو و سیستم رسانه ای بسیار مناسب و در دسترس راننده است؛ سادگی در استفاده از سیستم کنترل آب و هوا و عدم تغییر صفحه نمایش لمسی از دیگر نکات این زیبای کره ای است؛ صفحه نمایش لمسی 5 اینچی خیلی بزرگ نیست اما از نظر ساختاری برای سوناتا بدون سفارش مسیریاب ماهواره ای مناسب است.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

برای تیپ هایی که به سیستم مسیریاب ماهواره ای مجهز هستند، این صفحه نمایش به 8 اینچ افزایش یافته است که همین موضوع به لوکس شدن کابین این زیبای کره ای کمک شایانی کرده است. همانند قبل، سوناتا همچنان از فضای کافی برای بزرگسالان برخوردار است. برای سرنشینان عقب نیز، فضای سر و پا کمی افزایش یافته است. علی رغم، فضای سر عقب بدون تغییر، سرنشینان قد بلند ممکن است به دلیل خمیدگی بیش از اندازه سقف، کمی احساس ناراحتی کنند. حجم صندوق بار 0.46 متر مکعبی، فضای بار این خودرو را نسبت به همکلاسان خود افزایش داده است و با تا شدن صندلی های عقب با نسبت 40/60 به صورت استاندارد به حجم صندوق اضافه می‌شود؛ شایان ذکر است که در تیپ های مجهز به درب بازکن خودکار صندوق عقب، چنانچه فردی با در دست داشتن ریموت، بیش از سه ثانیه پشت خودرو قرار بگیرد، درب صندوق به صورت خودکار باز می‌شود.  

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

از خصوصیات چشمگیر سوناتا مدل 2015 میتوان به سکوت محض داخل کابین و آرامش زیاد آن در جاده های ناهموار و پر از دست انداز، کیفیت رانندگی مناسب بدون در نظر گرفتن تیپ خاصی، کنترل راحت خودرو توسط راننده و نشنیدن صدای خشن از موتور اشاره کرد. با این وجود، علی رغم عملکرد خوب این خودرو در پیچ ها، حتی در تیپ Sport 2.0T که دارای موتور 2.4 لیتری است، آنگونه که باید و شاید حس هیجان را به راننده منتقل نمی‌کند؛ البته به دلیل وجود فرمان تخت و خوش دست بودن پدل شیفتر آن احساس بهتری را نسبت به سایر تیپ های دارای فرمان های گرد دارد اما راننده ارتباط خوبی با آن برقرار نمی‌کند. هوندا آکورد اسپرت که مجهز به گیربکس شش سرعته دستی است، همانند مزدا 6 و فورد Fusion بیشتر راننده را درگیر خود می‌کنند. از همه عجیب تر اینکه تیپ Eco، علی رغم انتقال ضربات بیشتر به داخل کابین نسبت به خودروهای دارای موتور 2.4 لیتری، دارای شتاب زیاد و مصرف سوخت مناسب است. تمامی تیپ ها دارای سه حالت رانندگی هستند : Normal، Sport و Eco، که با گیربکس و میزان فشردن پدال گاز طبق نیاز راننده، تطبیق یافته است. همچنین فرمانپذیری این خودرو در حالت Sport افزایش می‌یابد. با این وجود، تفاوت میان حالت Normal و Sport چندان چشمگیر نیست و حتی اگر جزو افراد صبور در هنگام رانندگی باشید، از حالت Eco استفاده نمی‌کنید چون در این حالت عملکرد موتور به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

مشخصات فنی تیپ پایه سوناتا مدل 2015

تعداد سیلندر 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر
حجم موتور (لیتر) 2.4 لیتر
قدرت موتور (اسب بخار) 185
گشتاور (نیوتن متر) 241
گیربکس هفت سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 9
گنجایش صندوق بار (لیتر) 0.46
قیمت (دلار) 21,150 دلار

منبع

Edmunds

   &nbs

برچسب : هیوندای سوناتا , فورد Fusion , هوندا آکورد , مزدا 6 , نیسان آلتیما , فولکس واگن پاسات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

جابر عليخاني راد
6

با سلام به نظر شما اكورد بهتره يا ال اف از همه لحاظ لطفا راهنمايي فرماييد باتشكر
15:30  1394/11/25
پاسخ دادن
امیرحسین
4

با سلام
به نظرتون سوناتا 2015 خوب است یا آزرا گرانجور 2013 ؟
با توجه به اینکه آپشن های هر دو مشابه هم
موتور آزرا قوی هست در حالیکه موتور سوناتا کم مصرف میباشد
13:58  1394/06/21
پاسخ دادن
سامان
3

من ال اف دارم قبلش اپتیما داشتم ال اف خیلی بهتر
16:49  1394/05/20
پاسخ دادن
امیر حسین
6

گویا کره ای ها این نکته رو دریافتن که اگر قصد رقابت با خودروسازان بزرگ رو دارند باید از طراحی داخلی شیک و موقر استفاده کنند و نه از طراحی های پر زرق و برق که فقط در کشورهای جهان سومی آن هم در بین طبقات غیر فرهیخته و تازه به دوران رسیده طرفدار داره
خود من متوجه شدم که آدم های تحصیلکرده و نخبه اقتصادی ( نه تازه به دوران رسیده) از ماشین های ژاپنی استقبال میکنن و در عوض آهن فروش و بنگاهی و بساز بفروش از سوناتا و آزرا و اپتیما
11:10  1394/04/19
پاسخ دادن
سلام
6

من يه سوناتا نيو فيس ثبت نام كردم ولى يه جورايى پشيمونم ميگن ژاپنيا بهتره
به نظرتون تحويل گرفتم بفروشميه كمرى بگيرم يه مشكلى كه با كمرى دارم اينه كه داخلش كرمه
لطفا راهنماييم كنيد
18:25  1393/09/04
پاسخ دادن
hamid.r
4

به نظر من طراحی داشبوردش کاملا شبیه سئات لئون هست. دوستان لطفا مقایسه کنند متوجه میشن.
07:50  1393/09/04
پاسخ دادن
نيما
6

سلام دوستان من اول كه اين ماشينو ديدم فكر كردم خيلي زشته،ولي يه روز كه توي خيابون ديدم فهميدم خيلي قشنگه،از نظر من طراحيش نسبت به مدل قبل خيلي پيشرفت كرده
13:54  1393/09/03
پاسخ دادن
محمد
3

قیمتش که 21 هزار دلاره.با دلار3100 تومن...یعنی اگه گمرک رو هم 100 % بگیریم...چیزی حدود 122 میلیون در میاد دیگه حداکثرش با این گمرک!
بعد همین الان 152 میلیونه تو نمایشگاه ها!! یعنی گمرک هم ببری بالا باز به قیمت تو بازار نمیرسه?
یکی به من توضیح میده چجوریه?
02:45  1393/05/23
پاسخ دادن
k1
5

سوناتا قیمت پایه اش ۲۱۰۰۰ دلاره و برای اپشن های فول تا ۳۰۰۰۰ دلار بالا میرود که با دلار ۳۱۰۰۰ میشود ۹۳ میلیون و با گمرگ ۵۵ درصد میشود ۱۴۳ میلیون و ۱۰ درصد هم هزینه پلاک گذاری و ارزش افزوده میشه ۱۵۳ میلیون برای فولترین نوع نه اینایی که تو نمایشگاه ها به عنوان فول به مردم میدند که نیمه فول هم نیست و خودشون اپشن ها را دستکاری میکنند
08:44  1393/05/23

نریمان
10

زیبایی رکن اصلی رو بازی نمیکنه چون بیشتر از اینکه صاحب ماشین از آن لذت ببره ، بیننده بهره مند میشه ، هر چند که از نظر من ، وقار و زیبایی مزدا 6 به مراتب بالاتر از این مدل میباشد. در مورد فضای داخل هم متاسفانه هنوز کیا و هیوندایی سردرگم میباشند نه به اون داشبورد فضایی با خطوط منحنی درهم ونه به این طرح اقتباس شده از المانهای ماشینهای اروپایی مخصوصا آلمانی .
آنچه که صاحب ماشین از آن در کنار آپشنها لذت میبره هندلینگ و سیستم تعلیق هست که با بررسی سایتهای واتس کار و اتوکار ، در مقابل مزدا 6 ، اصلا حرفی برای گفتن نداره.
در هر صورت فکر نکنم که قیمتش در ایران کمتر از سوناتا 2014 باشه و به این قیمت اصلا نمیارزه ، من خودم مزدا 6 ، هوندا آکورد رو ترجیح میدم. مخصوصا که مزدا 6 از طرف مجله اتواکسپرس بهترین سدان خانوادگی در سال 2014 در اروپا انتخاب شد.
13:10  1393/05/22
پاسخ دادن
...
10

دقیقا دوست من.
این کره ای ها فقط تو کار کپی هستن.
الان این اتاق های جدید جنسیس و سوناتا کپی ناشیانه از محصولات زیبای آئودی هستن.
داخلشم که شباهت زیادی به محصولات ب ام و پیدا کرده.
در کل هروقت می بینن داره گندش در میاد چهره رو کلا عوض می کنن.
کلا عشق است ماشین های اروپایی حتی تحت لیسانس هایی مثل ام جی و .... می ارزه به اینا به خدا.
15:43  1393/05/22

م ا
8

مزدا 6 کجا وارد میشه!
قیمت؟؟!
03:37  1394/04/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
سعید : سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
فوری : پلاک اس ام اس میاد؟
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره
کارشناس 1403 : دوستان پارس که اصلا گیر الویت تابستان نمیاد خودتون هم بلدید چون تا خرداد تولید میشه فقط گیر الویت زمستان میاد و بخشی از بهار ولی قیمت الویت بهار را نمی دونم چه قیمت بدن