خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
مقالات خودرو
:
بررسی و مقایسه
:
بررسی کیا K900 مدل 2015
1393/08/20
19:00
بررسی کیا K
900
مدل 2015
به طور قطع
کیا K900
قصد دارد به گروه سدان های خاص بپیوندند. این خودرو، بزرگترین سدان ساخت
کمپانی کیا
است که تاکنون تولید شده است و اندازه دماغه تا دم آن شباهت زیادی به اندازه سدان های لوکس و بزرگ دارد، کابین داخلی آن نیز بسیار شیک و مجلل است. وقتی صحبت از قدرت به میان بیاید هم باید گفت یک موتور هشت سیلندر 420 اسب بخاری به صورت استاندارد روی آن نصب میشود و در آینده نزدیک هم یک موتور کم مصرف تر شش سیلندر به صورت سفارشی قابل خریداری خواهد بود. کیا K900 بازار سدان های لوکس اروپایی را که ده ها هزار دلار قیمت دارند میشکند، گارانتی سه ساله و تعمیرات دوره ای رایگان نیز باعث شده اند خرید کیا K900 واقعاً مقرون به صرفه باشد. کمپانی کیا مدعی است این خودرو مفهومی از تجمل را که هم اکنون میشناسید به چالش خواهد کشید. وقتی نگاه دقیق تری به این سدان لوکس بیندازید، متوجه میشوید که بعضی موارد کوچک از قلم افتاده اند. وقتی داخل آن بنشینید، با این که کیفیت سواری خوب است ولی کامل نیست. کیفیت تعویض دنده متوسط است و استفاده از سیستم تفریحات و سرگرمی در مقایسه با سیستم سدان های لوکس تر دشوارتر است. با این حرف ها، کیا K900 آن قدر عالی است که به راحتی میتوان این مشکلات جزیی را نادیده گرفت و به راحتی میتوان آن را همتراز با
آئودی A8
،
بی ام و سری 7
و
لکسوس LS 460
قلمداد کرد. اگر کیا K900 را با
هیوندای Equus
که دارای قیمت مشابهی است مقایسه کنیم، میبینیم که کیا K900 از
سیستم تعلیق
بادی بهره نمیبرد ولی کیفیت سواری شان تقریباً برابر است. شاید هیوندای از نظر بعضی افراد، رقیب سرسخت کیا باشد ولی کیا K900 مدل 2015 سدان بسیار تأثیرگذاری است که از قیمتی بسیار رقابتی نیز برخوردار است.
طراحی بدنه و امکانات رفاهی
کیا K900 یک سدان لوکس پنج نفره است که با موتور هشت سیلندر خورجینی (و در آینده نزدیک با موتور شش سیلندر) به بازار عرضه میشود. تجهیزات استاندارد این سدان عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون تطبیقی، چراغ های مه شکن LED، آینه های جانبی تاشو،
آینه الکتروکرومیک
، درب صتدوق عقب برقی،
برف پاک کن
اتوماتیک، حسگرهای پارک در جلو و عقب و
دسترسی بدون کلید
. در داخل کابین نیز با این موارد رو به رو خواهید شد:
کنترل آب و هوای اتوماتیک
سه نقطه ای،
کروز کنترل
،
فرمان
تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش چرمی، صندلی های جلو برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن لبه صندلی های عقب، دریچه مخصوص رد شدن چوب اسکی، آفتابگیر برقی عقب،
مسیریاب ماهواره ای
، دوربین
دید عقب
و جلو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 9.2 اینچی، سیستم فرمان صوتی
Uvo
، سیستم صوتی
Lexicon
با صدای فراگیر و مجهز به سی دی خوان، درگاه iPod/USB، رادیوی HD و رادیوی ماهواره ای.
نسخه ای از کیا K900 که مجهز به موتور هشت سیلندر است از این تجهیزات نیز برخوردار است: رینگ های 19 اینچی، چراغ های LED، سقف پانوراما، سیستم هشدار
نقاط کور
، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار
عبور از خط
، گرمگن غربیلک فرمان، طراحی متفاوت دسته دنده، سوئیچ هوشمند کارتی و روکش چرمی اعلا. برخی از این تجهیزات به صورت سفارشی برای مدل های شش سیلندر نیز قابل خریداری است. اگر پکیج
VIP
را برای مدل هشت سیلندر خریداری کنید ، این تجهیزات در اختیارتان قرار میگیرند: درب های وکیومی،
صندلی راننده
برقی با قابلیت حرکت در 12 جهت، پشت سری برقی برای صندلی های جلو، مجاری هوا روی حاشیه های صندلی عقب، پنل ابزار مجازی،
نمایشگر مجازی
، دوربین پارک با دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی و
سیستم پیشگیری از تصادف
.
قدرت و عملکرد موتور
کیا K900 مدل 2015 در حال حاضر فقط با یک موتور هشت سیلندر 5 لیتری به بازار عرضه میشود که قادر است 420 اسب بخار نیرو و حدود 510 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط موتور از طریق یک
گیربکس
هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل میشود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس در سیکل ترکیبی 15.21 (18.25 لیتر در شهر و 11.90 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که مشابه مصرف سایر موتورهای مشابه است. در تست سرعت، کیا K900 با موتور هشت سیلندر توانست ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس معمولی به نظر میرسد. این خودرو در آینده نزدیک با یک موتور شش سیلندر 3.8 لیتری نیز قابل تهیه خواهد بود که قادر است 311 اسب بخار نیرو و حدود 397 نیوتن متر گشتاور تولید کند. میزان مصرف موتور شش سیلندر در سیکل ترکیبی 13.03 لیتر(15.21 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.
ایمنی
تجهیزات ایمنی کیا K900 که به صورت استاندارد ارائه میشوند عبارتند از:
ترمز ضدقفل
،
کنترل پایداری
،
کیسه هوا
در جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای سراسری، دروبین دید عقب و جلو، سیستم Uvo که شامل ترمز اضطراری و ابزارهای نظارت بر سرعت و عوارض زمین است. مدل های هشت سیلندر این خودرو مجهز به سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار عبور از خط است. همه این تجهیزات برای مدل شش سیلندر به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. اگر پکیج VIP را خریداری کنید این تجهیزات ایمنی نیز در اختیارتان قرار میگیرند: دروبین با دید 360 درجه، سیستم هشدار پیشگیری از تصادف که در صورت حتمی بودن وقوع تصادف، کمربندها را سفت و ترمزها را درگیر میکند. در تست ترمز، کیا K900 با موتور هشت سیلندر، توانست پس از پیمودن حدود 39.50 متر متوقف شود که حدود 3 متر از خودروهای مشابه بیشتر است.
طراحی داخلی و امکانات خاص
به طور کلی میتوان گفت شباهت های زیادی به سدان های لوکس آلمانی دارد. طراحی داخلی بسیار به روز و مجهز به یک نمایشگر 9.2 اینچی در وسط داشبورد است که به وضوح از سدان های بی ام و و مرسدس بنز الهام گرفته است. چنانچه پکیج VIP را خریداری کنید درب های وکیومی و صندلی های تاشوی عقب در اختیارتان قرار خواهد گرفت و رفاه و راحتی بیشتری خواهید داشت. با این که تزیینات چوبی در داخل کابین ناب و اعلا است ولی ظاهر بسیار صیقلی و براق آن ها باعث میشود شبیه به پلاستیک به نظر برسند.
دسته کنترل سیستم تفریحات و سرگرمی نیز شباهت زیادی به دسته کنترل سیستم
iDrive
خودروهای بی ام و دارد ولی منوهای پیچیده آن ممکن است قدری دردسرساز باشند، تعداد دکمه های داخل کابین نیز بیشتر از حد انتظار است. بهتر است بدانید فقدان نمایشگر و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و سینی پذیرایی برای صندلی های عقب نیز به شدت محسوس است. البته وقتی فهرست بلند بالای تجهیزات استاندارد کیا K900 را در نظر بگیریم این موارد جزیی قابل چشم پوشی هستند. اگر بزرگسالان یک روز کامل را صرف گشت و گذار با این خودرو بکنند، به لطف صندلی های خوش فرم و دارای مجرای هوا، به هیچ عنوان احساس کوفتگی نخواهند کرد. سیستم صوتی Lexicon هم صدای بسیار قوی و پر طنینی دارد و خستگی را از تن به در میکند. گنجایش صندوق عقب 0.45 است که برای خودروهای این کلاس عادی به نظر میرسد.
تجربه رانندگی
به رغم وجود موتور قوی هشت سیلندر، فشردن پدال گاز باعث نمیشود این خودرو آن طور که از یک سدان لوکس انتظار میرود، عکس العمل نشان بدهد، با این حال سرعت زود و بدون زحمت بالا میرود و شما را به خودروهایی که در بزرگراه در حال حرکتند میرساند. هنگام حرکت در ترافیک سنگین باید فشار بیشتری روی پدال ترمز بیاورید تا گیربکس را متوجه کنید چند دنده پایین بیاید. در سرعت های بالا، تقریباً هیچ صدایی وارد کابین نمیشود و فقط صدای سوت ملایمی به گوش میرسد که ناشی از برخورد باد با آینه های جانبی است. سواری خوب و راحت است و بیشتر دست اندازها به راحتی جذب میشوند، با این حال، هنگام عبور از روی آسفالت های ترک دار، کیفیت سواری در مقایسه با سایر سدان های لوکس، چندان چنگی به دل نمیزند. بر خلاف سایر سدان های رقیب، کیا K900 گزینه ای ندارد که به سیستم تعلیق فرمان بدهد کیفیت سواری را نرم کند. این سدان بزرگ هنگام عبور از پیچ ها سنگین احساس میشود و نمیتواند خودش را جمع کند. خوشبختانه این خودرو در همه جاده ها به جز جاده های پر پیچ و خم کوهستانی، آرام و متین باقی میماند، با این حال اگر قبلاً سدان های آلمانی را رانده باشید هندلینگ کیا K900 زیاد شما را به هیجان نخواهد آورد.
منبع
edmunds
برچسب :
کیا
,
آئودی A8
,
بی ام و سری 7
,
لکسوس LS 460
,
هیوندای Equus
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
9 نظر
مازندرانی
0
لطفا مقالات جدید و 2016 هم بذارید
09:54 1395/05/31
پاسخ دادن
علی
0
سلام.دوستی که که میگه لکسوس از همه با کیفیت تره پدر من هم لکسوس داشته هم بی ام و داره در کل هر دو خوبن ولی بی ام و بهتره و در لذت سواری هم پدرم میگه بهتره در مورد تکنولوژی هم که همه میدونن المانی ها چند دهه از همه جلو ترن به خصوص بی ام و و بنز و اودی.ولی قبول دارم که اصطحلاک المانی ها بالاست که در مقابل اپشن هاشون قابل تحمله
02:42 1395/03/28
پاسخ دادن
محمد
0
حرف دوستان رو اصلا قبول ندارم.پدر بنده يه لكسوس اي اس ٣٥٠ داره كه مدل ٢٠٠٨ هست و حدود ٧ سال ميشه كه خريديم و كاركردش ١٧٠٠٠٠ هست.در اين زمان پدرم يه بي او و ٧٤٠ ال اي خريد ولي اون سوا ي لكسوس رو نداشت.يه ماه پيش مرسدس بنز اي ٢٥٠ ٢٠١٥ خريد.اونم فروخت.كيفيت قلعات لكسوس با نيچ ماشيني قابل مقايسه نيست.بي ام و و بنز و كلا ماشين هاي الماني كيفيت ماشيناشون در يه سطح هستن و عالي نستن ولي متاسفانه اصطحلاك بالايي دارن.پدر من تو اين سال ها به غير از سرويس ماشين و تعويض روغن و لنت و اينجور چيزا يه ريال هم براي ماشين اضافي خرج نكرده.ماشين هم به اندازه روز اولش سرحاله.مقايسه اينگونه ماشين ها اشتباهه بنز و بي ام و ماشين هاي بي نظيري هستن ولي هيچوقت اون نرمي و كيفيت سواري لكسوس رو ندارن.حرف نيست.سوار همشون شدم چون اينجا منطقه ازاد هست و ماشين هايي مثل ائودي كيو ٧ و ... هم هست ولي ميشه گفت هيچ ماشيني در كل با لكسوس قابل مقابسه نيست.يه مثال ميگم شما اگه به قسمت هاي فلزي كنار شيشه هاي بنز اي ٢٥٠ ٢٠١٥ حتي و لكسوس اي اس ٢٠٠٨ دست بزنيد به راحتي ميتونيد تفاوت اين ماشين هارو احساس كنيد
13:02 1394/07/01
پاسخ دادن
سعید
3
در جواب دوستان عزیز آقا حمید و علی باید بگم که درست گفتید.
مقایسه بنز و ماشین های اروپایی با تویوتا و لکسوس هم کار اشتباهی
است. چون تجربه ناب کیفیت سازی اروپایی ها خیلی بیشتر از ژاپنی ها
است و اگر شما سوار bmw series 7 شوید دیگر سواری تویوتا آریون برای
شما مزه و لذت چندانی ندارد. انگار که از اپتیما سوار سمند بشی !!!! .
10:27 1393/08/21
پاسخ دادن
علی
3
خب شما قیمت رو هم در نظر بگیر!!
بی ام و سری 7 رو با آریون مقایسه نکن! با لکسوس ال اس مقایسه کن!
10:37 1393/08/21
سعید
1
به نسبت لکسوس LS هم به همین صورته. کیفیت bmw یه چیز دیگه ست.
10:56 1393/08/21
سعید
12
واقعا پیشرفت خودروهای کره ای قابل تحسینه
اما کسی حق نداره اونها رو با خودروهای کمپانی های قدیمی مثل تویوتا و
لکسوس و بی ام و و بنز و آئودی مقایسه کنه. چون همونطوری که درک و
شعور یک فرد 30 ساله از یک فرد 15 ساله بیشتره ، تجربه ساخت خودروی
باکیفیت تر هم در یک کمپانی صد و چند ساله بیشتر از یک کمپانی نیم قرنی است. خودروهای کره ای هنوز خام هستند و تا پخته شوند 20 سال
دیگری می کشه ......
19:16 1393/08/20
پاسخ دادن
َAli
10
ضمن تایید دوستمون... بنظرم تویوتارو هم نباید با کمپانی های آلمانی و آمریکایی مقایسه کرد...
ضمنا لکسوس و تویوتا تقریبا یه شرکتن...لکسوس خوردرو هاس لوکس تویوتا هستش در واقع (شرکت زیر مجموعه)
23:04 1393/08/20
حمید
5
سلام
دوست عزیز یه اشتباه کوچک کردید چون بین تویوتا و لکسوس با بی ام و و بنز و آئودی فرق وجود داره و نباید اون ها رو کنار هم قرار داد قبول دارم که تویوتا خیلی خیلی خوبه ولی تویوتا کجا و بنز و بی ام و کجا...
23:16 1393/08/20
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Masoudd2
3 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
116 نظر
شایان بهاری
30 نظر
مریم کوییک پلاس اتومات
26 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا
: دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
اطلسG
: دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
پذیرش 19 اسفند فوری
: والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا S دوگانه سوز
اسفند
: خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
اس تری
: پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳
: سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
بدعهدی بزرگ سایپا در تحویل خودرو ساینا دوگانه سوز
کیوان
: فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا S دوگانه سوز
سایپای حقه .. باز
: تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا S دوگانه سوز
سایپا بیشرف
: لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی میدیم یکسال با تاخیر
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
J7 بانک صادرات
: دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
MVM 550 اتومات
علی
: دوست عزیز به جای پیام دادم مراجعه کن نمایندگی
هایما S7 اتومات
وحید
: لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
دنا 1.7
سعید
: سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
ساینا
فوری
: پلاک اس ام اس میاد؟
وانت آریسان
جلال
: سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
دنا 1.7
6دنده
: ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
دنا 1.7
اسفند6دنده
: سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
سورن ELX EF7
امیر
: فدات دادش
سورن ELX EF7
سورن دوگانه30دی
: سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
MVM 550 اتومات
تیگو 8
: با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره