بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

سال گذشته کمپانی بی‌ام‌و محصول جدید خودش یعنی بی‌ام‌و سری 4 را به بازار عرضه کرد که در واقع نسخه‌ای جدید از خودرویی است که پیشتر کوپه یا کروک سری 3 نامیده می‌شد و اکنون در سال 2015، این خودروساز نسخه عملکرد بالای این خودرو یا همان بی‌ام‌و M4 جدید را روانه بازار کرده است. شاید اسم آن زیاد به گوش آشنا نباشد ولی عملکرد و چهره آن به لطف وابستگی به خودرو نام آشنای بی‌ام‌و M3 بسیار بالا و عالی است. البته هنوز هم خودرو بی‌ام‌و M3 تولید می‌شود ولی فقط به شکل یک سدان چهار درب. خودروی بی‌ام‌و M4 در مقابل رقبای سنتی یک خودرو کاملاً جدید محسوب می‌شود، با این حال، شاید هنوز هم بخواهید نگاهی به رقبای دیگری چون آئودی RS 5 بیندازید که به لطف برخورداری از سیستم چهار چرخ متحرک از ثبات و پایداری خوبی بهره می‌برد. مرسدس بنز C63 AMG مدل 2015 نیز مدتی است روانه بازار شده است و از یک موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که صدایی بسیار گوشنواز دارد. لکسوس RC F مدل 2015 نیز از عملکردی بالا و چهره‌ای زیبا برخوردار است. البته هرجا سخن از عملکرد بالا به میان می‌آید، نمی‌توان شورولت کوروت مدل 2015 را از قلم انداخت. این خودرو با این که صندلی عقب ندارد ولی در جاده هیچ رقیبی به گرد پایش نمی‌رسد. البته هر یک از این خودروها ممکن است بتوانند رضایت شما را به دست بیاورند ولی کوپه و کروک بی‌ام‌و M4 مدل 2015 به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که بین سربراهی و سرکشی تعادل برقرار کنند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

بی‌ام‌و M4 مدل 2015 یک خودرو دو درب عملکرد بالاست که در دو مدل کروک و کوپه به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این خودرو عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی به همراه تایرهای تابستانی، چراغ‌های زنون تطبیقی، آینه الکتروکرومیک، روکش چرمی، صندلی‌های برقی جلو با قابلیت حرکت در 10 جهت و مجهز به گرمکن، حافظه تنظیمات راننده، صندلی‌های تاشو عقب، کروز کنترل تطبیقی و کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای. اگر پکیج Technology را خریداری کنید این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند : اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 8.8 اینچی، GPS، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند که تحت عنوان بی‌ام‌و ConnectedDrive فعالیت می‌کنند، سیستم iDrive، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و 9 بلندگو، رادیو HD و درگاه USB/iPod. اگر پکیج Executive را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: شوینده چراغ‌های جلو، سنسورهای پارک جلو و عقب، دسترسی بدون کلید، نمایشگر مجازی، گرمکن غربیلک فرمان، دوربین دید عقب و رادیوی ماهواره‌ای. پکیج Lighting این تجهیزات را در اختیار خریدار قرار می‌دهد: چراغ‌های تطبیقی LED و نور بالای اتوماتیک. چانچه پکیج Driver Assistance را خریداری کنید، تجهیزاتی نظیر سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، دوربین در جلو و بالای خودرو، محدود کننده سرعت، سیستم پیشگیری از تصادف و ترمز اتوماتیک در اختیارتان قرار می‌گیرد. تجهیزاتی که به صورت تکی قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ‌های 19 اینچی، دیسک ترمزهای کربن-سرامیک، سیستم تعلیق تطبیقی، سیستم پارک دوبل اتوماتیک، تزیینات تمام چرم، آفتابگیر برقی عقب و سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 16 بلندگو و صدای فراگیر. در مدل کوپه، برای مشتری این امکان وجود دارد که انتخاب کند جنس سقف از پلاستیک مستحکم شده با فیبرکربن (CFRP) باشد یا از جنس فولاد سنتی به همراه سانروف. مدل کروک بی‌ام‌و M4 نیز مجهز به سقف سخت برقی و یک بادشکن است. روکش‌های چرمی نیز ارتقا یافته‌اند و تزیینات روی قسمت داخلی درب‌ها نیز مطابق با یک فناوری ساخته شده‌اند که نور خورشید را منعکس می‌کنند. در این تیپ چنانچه پکیج Executive را خریداری کنید، علاوه بر تجهیزات فوق، گرمکن گردن برای صندلی‌های جلو نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

نیروی پیشران بی‌ام‌و M4 مدل 2015 را یک موتور شش سیلندر 3 لیتری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 425 اسب‌بخار نیرو و حدود 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، دور موتور نیز می‌تواند به 7,600 دور بر دقیقه برسد. این موتور قوی می‌تواند در کنار دو نوع گیربکس قرار بگیرد: یک گیربکس شش سرعته دستی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود یا یک گیربکس هفت سرعته دو وضعیته (M-DCT) به همراه پدل شیفترهایی روی پایه فرمان. بنا به ادعای کمپانی بی‌ام‌و، خودرو بی‌ام‌و M4 مدل 2015 هنگامی که به گیربکس M-DCT مجهز باشد، قادر است ظرف 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند. سیستم stop-start اتوماتیک (که به منظور صرفه‌جویی در مصرف بنزین، هنگامی که خودرو بی‌حرکت است مانند پشت چراغ قرمز، موتور را خاموش می‌کند) به صورت استاندارد عرضه می‌شود. میزان مصرف سوخت بی‌ام‌و M4 با گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 10.53 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. البته استفاده از گیربکس اتوماتیک، مصرف را اندکی بالا می‌برد. گفتنی است با این که وزن مدل کوپه 227 کیلوگرم از وزن مدل کروک بیشتر است، ولی مصرف سوختی مشابه با مدل کروک دارد.

 

ایمنی

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

بی‌ام‌و M4 مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای جلو و محافظ زانوی برقی و میله‌های محافظ (در مدل کوپه). سیستم BMW Assist شامل این موارد است: خدمات اضطراری (دکمه درخواست کمک و هشدار برخورد اتوماتیک) و خدماتی نظیر پیدا کردن خودرو مسروقه و قفل و باز کردن درب‌ها از راه دور. سیستم کنترل پایداری چند ابزار مختلف که برای افزایش عملکرد ترمزها طراحی شده‌اند را به صورت یکپارچه در می‌آورد، به طور مثال هر وقت برف‌پاک‌کن ها روشن می‌شوند، دیسک ترمزها را خشک می‌کند و هنگامی که راننده به ناگهان پایش را از روی پدال بر‌می‌دارد، آرام آرام لنت‌ها را به دیسک نزدیک می‌کند. تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: دروبین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف (شامل سیستم محافظت از عابر پیاده) و ترمز اتوماتیک هنگامی که احتمال برخورد از جلو زیاد باشد. دیسک ترمزهای کربن-سرامیکی عملکرد بالا نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این ترمزها قادرند بی‌ام‌و M4 را پس از پیمودن حدود 32 متر به حالت توقف در بیاورند که مسافت نسبتاٌ خوبی است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

کابین داخلی بی‌ام‌و M4 مدل 2015 شباهت زیادی به کابین داخلی بی‌ام‌و سری 4 دارد که برای همه آشناست و اگر پکیج Technology را خریدرای کنید تجهیزاتی نظیر GPS، نمایشگر بزرگتر، صفحه لمسی مخصوص سیستم iDrive، تزییناتی از جنس آلومینیوم و فیبرکربن و نشان M نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند. علاوه بر همه این‌ها، مواد اولیه مصرف شده و کیفیت ساخت نیز بسیار عالی هستند.

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

آمپرهای کلاسیک پیوندی تاریخی با نسل‌های قبلی بی‌ام‌و برقرار می‌کنند، از طرفی شاهد نمایشگر مجازی هستیم که اطلاعات را به صورت دیجیتال بر روی شیشه حلو به نمایش می‌گذارد. سیستم iDrive دارای منوها و گرافیکی ساده است و خیلی سریع به لمس انگشت‌ها واکنش نشان می‌دهد. صندلی‌های جلو راحت هستند و هنگامی که تهاجمی رانندگی کنید، خوب از کمر حمایت می‌کنند، فضای سر و فضای پای زیادی نیز وجود دارد. در صندلی عقب نیز برای بزرگسالان به اندازه کافی فضای سر و فضای پا وجود دارد. فضای بار حتی در مدل کروک نیز زیاد است. جمع کردن سقف کروک نیز فقط 20 ثانیه طول می‌کشد.

 

تجربه رانندگی

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

تجربه رانندگی با هر محصولی از کمپانی بی‌ام‌و که نشان M بر خودش داشته باشد، با در نظر گرفتن موتور شروع می‌شود و موتور شش سیلندر خطی و مجهز به توربوشارژر دوگانه نیز کارش را به درستی انجام می‌دهد. واکنش موتور بسیار سریع است و خودرو در تمامی لحظات سبک و چالاک احساس می‌شود. بی‌ام‌و M4 در شهر مطیع و سر براه است ولی هر وقت از آن بخواهید به غولی خشمگین تبدیل بشود. نسخه‌ای تعدیل شده از صدای موتور و اگزوز از طریق بلندگوهای سیستم صوتی پخش می‌شود که بسیار تأثیرگذار است و به هیچ عنوان شبیه صدای به نظر نمی‌رسد که توسط کامپیوتر تولید شده است. مورد دیگری که بسیار قابل توجه است، فرمان خودرو است. بی‌ام‌و M4 نیز مانند بسیار دیگر از خودروهای امروزی، به جای فرمان هیدرولیک سنتی، از فرمان الکتریکی بهره می‌گیرد. مشکلی که وجود دارد این است که فرمان‌های الکتریکی حس خوبی در مورد چرخ‌های جلو به راننده منتقل نمی‌کنند ولی این واقعیت در فرمان بی‌ام‌و M4 صدق نمی‌کند و شما را به هیچ عنوان ناامید نخواهد کرد.

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015

واقعیت این است که در دوران مدرن به سر می‌بریم و این سیستم نیز مانند هر سیستم پیشرفته دیگری بسیار خوب کار می‌کند. این فرمان بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد، بسیار حساس و دقیق است و به هیچ عنوان پیچیده نیست. یکی دیگر از نقاط قوت بی‌ام‌و M4 دیفرانسیل آن است که نیرو را به اندازه مورد نیاز بین چرخ‌ها توزیع می‌کند، به این ترتیب، هندلینگ بسیار بالا می‌رود و اعتماد به نفس بالایی به راننده می‌دهد. سیستم تعلیقی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود به هیچ وجه خشک نیست و برای رفت و آمدهای روزمره کاملاً مناسب است، به همین خاطر مجبور نخواهید بود سیستم تعلیق تطبیقی که به صورت سفارشی به فروش می‌رسد را خریداری کنید. گیربکس اتوماتیک M-DCT بسیار سریع و نرم عمل می‌کند و به راننده اجازه می‌دهد بیشتر بر رانندگی‌اش تمرکز داشته باشد ولی اگر به درگیری کامل راننده علاقه‌مند هستید، باید گیربکس شش سرعته دستی را انتخاب کنید به سیستم تنظیم دور اتوماتیک مجهز است تا هنگام کاهش دنده، دور موتور بیش از حد بالا نرود.

بررسی بی‌ام‌و M4 کوپه مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : بی ام و , بی‌ام‌و M4 , بی‌ام‌و M3 , آئودی RS 5 , شورولت کوروت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

reza.m
1

مصرف سوختشو اشتباه زده
00:35  1395/07/27
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
7

بنظر طراحی داخلیش اون زیبایی لازم رو نداره، یا یه چیزی کم داره !
00:45  1394/01/24
پاسخ دادن
rezA
0

دقیقا
08:59  1394/06/07

کاربر: ژاوی هرناندز
4

بنظر طراحی داخلیش اون زیبایی لازم رو نداره، یا یه چیزی کم داره !
00:17  1394/01/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : سلام دوستان خیلی خوشحالم که به خواسته هاتون رسیدین البته فس فس زیاد کردید وگرنه ماشین زودتر گیرتون میومد خوشحالم امیدوارم حال دل هاتون خوب باشه خیلی هاتون مثل خودم ماشین فروختن طلا فروختن تا ساینا ثبت نام کنن ولی خوب نشد من طرح عید بود اطلس نوشتم برای مهرماه ودی ماه امیدوارم ماشین خوبی باشه
تورج : منم دقیقا شرایط شمارو دارم .ش بخشنامه و کد کلاسه و رنگ مشابه هم هستیم .....هم دردیم
چانگان cs55🤠 : خداروشکر باید کنید . چون تکمیل وجه کرده اید و خیالتان راحت تر
علی : دوستان تی 8ثبتنام اسفند کسی تحمیل گرفته مابه‌التفاوت بیمه هم واریز شده کی پلاک میشه راهنمایی فوری کسی می‌دونه تشکر
تارا پلاس : خودم زنگ زدم تهران شرکت . گفت رنگ هیچ تاثیری در موعد تحویل ندارد. میکفت قبلا تاثیر داشته. الان ندارد. حالا فهمیدم دروغ میگفت
تارا v1p : تا جایی ک دارم دنبال میکنم فک کنم v1p اسفند رو فاکتور کردن.
رضا : سلام تارا دستی v1p تیتانیوم برای من موعد تحویل ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ هستش تو سایت ایران خودرو قسمت مربوط به آماده جهت صدور فاکتور تیک خورده اما فاکتور هنوز نشده این پروسه چقدر طول میکشه تا فاکتور شدن؟
محسن : فوری به دستور وزیر صمت تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد. طبق اطلاعات رسیده سالانه یک میلیارد برای واردات خودرو تخصیص دادند ولی طبق آمار گمرگ در سال ۱۴۰۲ تنها شرکت مدیران خودرو یک میلیارد دلار ارز دولتی گرفته کلا هم ۳ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ خودروسازان ارز دولتی گرفتن و این یعنی فعلا دست نگه داشتند برای بررسی رانت احتمالی
محسن : مهم مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت‌نام کردند، منتظر هستند خودروی مورد‌علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند. وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳هزار خودروی دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند ### ####
محمد : شما همونی هستی که میگی هنوز یارانه 45500,تومان میگیرم تا چشمای امثال شما دراد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رصا : سلام سقف فلزی دستی. اسفندی کسی فاکتر شده
موسی : من که دارم میبینم بعضی از خودرو ها افزایش قیمت کارخانه خوردن
تحویل 30 بهمن/11 دی تکمیل وجه : فاکتور شدم
شیرزاد : سلام.تقریبا 8میلیون
ساینا اسفند : دوستان بیمه بدنه بهتره یا کارت طلایی یا کارت طلایی
207 اتومات فلز تحویل29اسفند : دوستانی که تبدیل زدن از سقف فلز به پانا چقدر پول واریز کردن؟؟
پرهام : اونا چتد تا اپراتور هستن و نمیدونن چه خبره سریع دعوت نامه میاد تا 1 شنبه صبر کن
پارس زمستان : سلام دوستان تا چندم وقت داریم تکمیل وجه کنیم؟
رضا : هیچ ماشینی به اندازه پارس افزایش نداشته مدت 14 ماه از 165 شده 450 معادل 200 درصد افزایش اینها فقط با متقاضیان پارس مشکل دارن
سورن پلاس مشکی : واقعا ماها ماشین زیر پامون فروختیم موندیم پیاده تا پول واریز کرذیم حساب ایران خودرو.دایم درحال دادن پول اسنپیم.حالا بعضیا میگن تاخیر اشکال نداره ماشین زیر پاته حتما که اشکال نداره.بعدم خسارت تاخیر هم که نداده من شنیدم.کسی هست خسارت تاخیر گرفته باشه.؟اکر گرفته ماهی چند درصد و از چه تاریخی از بعد 90 روز؟چون من یکیا میشناسم که پاییز بود تخویلش اسفند دادن خسارت هم ندادن.تکمیل وجهش هم اذر ماه بودالبته