بررسی بیوک Encore مدل 2015

بررسی بیوک Encore مدل 2015

امروزه تقاضای زیادی برای کراس اوورهای جمع و جور در بازار وجود دارد و درست به همین خاطر است که کمپانی بیوک که همیشه به تولید سدان‌های لوکس و بزرگ اشتغال داشت نیز وارد بازار کراس اوورهای جمع و جور شده است و بیوک Encore مدل 2015 را روانه بازار کرده است. خوشبختانه بیوک Encore همه خصوصیات یک بیوک اصیل را در خود دارد، با این حال ممکن است قدرت نسبتاً کم موتور و فضای کم کابین باعث بشود این خودرو به انتخاب اول بسیاری از خریداران تبدیل نشود.از طرفی، اگر جنبه مثبت قضیه را در نظر بگیریم باید بگوییم فهرست تجهیزات استاندارد بیوک Encore مدل 2015، بلند بالاست. خریدارانی که جذب ابعاد جمع و جور بیوک Encore می‌شوند، ممکن است بخواهند نگاهی نیز به خودروهای رقیب بیندازند. مینی Countryman و نیسان Juck هر دو دارای شتاب بیشتر و هندلینگ تیز و فرزتری هستند. اگر به دنبال جایگزین‌های بزرگتری می‌گردید، می‌توانید به فورد Escape و مزدا CX-5 نگاهی بیندازید که قوی‌تر هستند و مصرف سوخت کمتری دارند. اگر هم تمایل دارید محصولی از خانواده جنرال موتورز انتخاب کنید، شورولت Trax مدل 2015 شباهت زیادی به بیوک Encore دارد ولی کمتر لوکس است و اگر به آپشن‌های لوکس و هزینه‌بر علاقه ندارید، می‌تواند گزینه مناسبی محسوب بشود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بیوک Encore مدل 2015 در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه Base، تیپ Convenience، تیپ Leather و تیپ Premium. تجهیزات استاندارد تیپ Base عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، گرمکن آینه‌های جانبی، روف‌ریل، تهویه مطبوع، روکش چرمی-پارچه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، صندلی تاشوی شاگرد به صورت دستی، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کروز کنترل، کاور بار، سیستم OnStar، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو و درگاه USB. سیستم IntelliLink نیز در بر دارنده این موارد است: نمایشگر 7 اینچی و آپلیکیشن سازگار با تلفن‌های همراه. تجهیزات تیپ Convenience عبارتند از: چراغ‌های مه‌شکن، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، استارت از راه دور، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه الکتروکرومیک و پریز برق 120 ولت.

بررسی بیوک Encore مدل 2015 بررسی بیوک Encore مدل 2015

همانطور که انتظار می‌رود، تیپ Leather روکش‌های چرمی از روکش‌های چرمی بهره می‌برد. تجهیزات دیگر آن نیز عبارتند از: صندلی نیمه برقی شاگرد با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن غربیلک فرمان و حافظه تنظیمات راننده. تیپ Premium دارای این تجهیزات است: سنسورهای پارک در عقب و جلو، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط، برف پاک کنهای حساس به باران، سیستم صوتی Bose به همراه هفت بلندگو و کفی و روکش مخصوص فضای بار. کفی و روکش مخصوص فضای بار برای همه تیپ‌های دیگر و سیستم صوتی Bose فقط برای تیپ‌های Convenience و Leather به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. سلیر تجهیزاتی که به صورت تکی قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ‌های کروم، سانروف، باربند و GPS.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بیوک Encore مدل 2015

نیروی پیشران بیوک Encore مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 138 اسب‌بخار نیرو و حدود 201 نیوتن‌متر شتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک، تنها گیربکسی است که در کنار این موتور قرار می‌گیرد. در مورد همه تیپ‌ها امکان انتخاب سیستم چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو برای خریدار وجود دارد. میزان مصرف سوخت این کراس اوور جمع و جور در سیکل ترکیبی با دیفرانسیل جلو 9.78 لیتر (10.95 لیتر در شهر و 8.29 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک 10.53 لیتر  (11.90 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، بیوک Encore توانست ظرف 9.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با شتاب صفر تا صد سایر خودروهای رقیب اندکی کند به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بیوک Encore مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای زانوی صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای و دوربین دید عقب. سیستم OnStar نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود و در بر دارنده این امکانات است: هشدار تصادف اتوماتیک، درخواست امداد جاده‌ای، باز کردن قفل درب‌ها از راه دور و ردیابی خودرو مسروقه. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف، به بیوک Encore مدل 2015 بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. در تست ترمز، این کراس اوور توانست پس از پیمودن 37.49 متر به حالت توقف در بیاید که برای خودرویی در این کلاس متوسط محسوب می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بیوک Encore مدل 2015

وقتی وارد کابین بیوک Encore مدل 2015 بشوید حس خوبی به شما دست خواهید داد. تزیینات چوبی و فلزی و مواد نرم استفاده شده در کابین جذابیت خاصی دارند. آمپرها و دکمه‌های کنترلی چیدمان خوبی دارند  و همه چیز کاربرپسند به نظر می‌رسد. البته روی کنسول مرکزی دکمه‌های زیادی وجود دارد که در نگاه اول همگی شبیه به هم به نظر می‌رسند. نمایشگر 7 اینچی سیستم IntelliLink کمی ابتدایی است و از گرافیکی رنگارنگ و منوهایی پیچیده برخوردار است، گاهی اوقات نیز دیر به لمس انگشت‌ها واکنش نشان می‌دهد. با این که در تیپ‌های پایین‌تر صندلی جلو قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد، وای صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند. ارتفاع صندلی‌ها زیاد است و باعث می‌شود راننده دید خوبی از جاده و محیط اطراف داشته باشد.

بررسی بیوک Encore مدل 2015 بررسی بیوک Encore مدل 2015
بررسی بیوک Encore مدل 2015 بررسی بیوک Encore مدل 2015

صندلی‌های عقب جا کافی برای دو نفر بزرگسال قد بلند را به راحتی فراهم می‌کنند، فضای سر و فضای پا نیز به اتدازه کافی وجود دارد، با این حال در مقایسه با فضای صندلی‌های عقب خودروهای مشابه، از فضای کمتری برخوردار است. برای جا دادن اسباب و اثاثیه کوچک محفظه‌های سودمندی از جمله یک کشو در زیر صندلی شاگرد وجود دارد که برای جا دادن نقشه، کتاب و هر چیز دیگری که می‌خواهید در دید سارقان اشیاء دور بماند بسیار مناسب است. متآسفانه چنانچه روکش چرمی برای صندلی‌ها سفارش بدهید، این کشو از فهرست تجهیزات خودرو حذف خواهد شد. گنجایش فضای بار بسیار بیشتر از فضای بار مینی Countryman و نیسان Juke است و به 0.53 مترمکعب می‌رسند. چنانچه صندلی‌های عقب خوابانده شوند، گنجایش فضای بار به 1.37 مترمکعب افزایش پیدا می‌کند. نکته مثبت دیگری که در این کراس اوور به چشم می‌خورد، صندلی تاشوی شاگرد است که به شما اجازه می‌دهد وقتی درب صندوق عقب به طور کامل بسته شده است بتوانید اشیاء بزرگ را حمل کنید.

 

تجربه رانندگی

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بیوک Encore مدل 2015 روی جاده بسیار آرام و متین است. سیستم تعلیق نرم، کارش را خوب انجام می‌دهد و دست‌اندازها را خوب جذب می‌کند. لازم به ذکر است به خاطر فاصله کم محورها از یکدیگر، بیوک Encore هنگام عبور از خروجی‌های بزرگراه و یا جاده‌های ناهموار از سواری مناسبی برخوردار نیست. البته این نقطه ضعف با نصب سیستم حذف صدا جبران شده است. این سیستم باعث می‌شود کابین داخلی کاملاً بی سر و صدا باشد. در مورد هندلینگ باید گفت نقطه قوت این کراس اوور محسوب نمی‌شود ولی کیفیت سواری برای یک خودرو روزمره مناسب به نظر می‌رسد. مجموعه عواملی چون اندازه جمع و جور، فرمان تیز و فرز و شعاع کم فرمان دست به دست هم می‌دهند تا بیوک Encore مدل 2015 برای گشت و گذار در شهر بسیار مناسب باشد. نقطه ضعف دیگری که به چشم می‌خورد، موتور 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر است. این موتور کوچک برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است ولی هنگام حرکت در بزرگراه و عبور از جاده‌های دو بانده، اعتماد به نفس زیادی به راننده نمی‌دهد.

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بررسی بیوک Encore مدل 2015

بررسی بیوک Encore مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : بیوک , جنرال موتورز , بیوک Encore , بیوک Encore , مزدا CX 5 , شورولت Trax , مینی Countryman , نیسان Juck






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

عمو
1

با حجم موتور و بازدهي معمولي كه داره مصرف سوختش نسبتا بالاست
00:19  1394/02/20
پاسخ دادن
جمشید
0

از بغل خیلی شبیه توسان میباشد.
23:23  1394/02/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟