بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

اگر به دنبال یک سدان بزرگ، راحت و بی سر و صدا می‌گردید، گزینه‌های زیادی از خودروسازان مختلف پیش روی شما قرار دارند ولی اگر دیفرانسیل عقب و حال و هوای آمریکایی خودرو برای شما اهمیت دارد، کرایسلر 300 مدل 2015 از میان سایر گزینه‌ها پیشنهاد می‌شود. مدل جدید این خودرو در قسمت جلو و عقب تغییراتی کرده است ولی از همه چیز مهم‌تر تغییرات صورت گرفته در مورد فناوری‌های نوین است. در این مدل تجهیزاتی نظیر کروز کنترل و سیستم هشدار عبور از خط نیز گنجانده شده‌اند که در بزرگراه بسیار مفید و کاربردی هستند. در داخل کابین، پنل ابزار تمام رنگی پیش روی راننده قرار گرفته است. صفحه 8.4 اینچی لمسی بر روی کنسول مرکزی به امکانات جدیدی نظیر سیستم Uconnect مجهز شده است که شامل این موارد است: کنترل صوتی، تبدیل صدا به پیامک، درخواست امداد جاده‌ای و Wi-Fi. اگر به دنبال یک سدان آمریکایی و دیفرانسیل عقب دیگر می‌گردید، گزینه‌ها محدود هستند ولی اگر خودرو دیفرانسیل جلو بخواهید، رقبای زیادی در بازار وجود دارند. بیوک LaCrosse و تویوتا Avalon سدان‌های بزرگ و مجهزی هستند. هیوندای آزرا و کیا کادنزا نیز گزینه‌های مناسبی هستند. هیوندای جنسیس دیفرانسیل عقب، از کرایسلر 300 گران‌تر است ولی در عوض تجمل بیشتری دارد. اگر هم به دنبال خودرویی عملکرد بالا می‌گردید می‌توانید به عموزاده کرایسلر 300 یعنی دوج چارجر مدل 2015 نگاهی بیندازید. در نهایت باید گفت اگر خودرویی می‌خواهید که آمیزه‌ای باشد از زیبایی، فناوری و راحتی، دشوار خواهد بود که کرایسلر 300 را نادیده بگیرید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

کرایسلر 300 مدل 2015 یک سدان بزرگ است که در این تیپ‌ها به بازار عرضه می‌شود: تیپ 300 Limited، تیپ 300S، تیپ 300C و تیپ 300C Platinum. تجهیزات استاندارد تیپ پایه 300 Limited عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی(در مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک رینگ‌ها 19 اینچی هستند)، چراغ‌های اتوماتیک، چراغ ترمزهای LED، گرمکن آینه‌های جانبی،  دسترسی بدون کلید، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت و فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین. تجهیزات الکترونیکی پیشرفته عبارتند از: نمایشگر لمسی 8.4 اینچی، اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، کنترل صوتی، Wi-Fi، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، رادیو ماهواره‌ای و درگاه iPod/USB. تیپ 300S همه تجهیزات تیپ 300 Limited را داراست ولی موتور شش سیلندر آن 8 اسب‌بخار نیرو و حدود 5 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند.

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015 بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

در این تیپ این تجهیزات نیز به تجهیزات فوق اضافه می‌شوند: رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای عملکرد بالا، سیستم تعلیق عملکرد بالا (فقط در مدل‌های مجهز به چهار چرخ محرک)، اگزوزهای دوتایی اسپرت، حالت رانندگی Sport، پدل شیفتر، استارت از راه دور، تزیینات منحصر به فرد سیاه رنگ بر روی بدنه، چراغ‌های مه‌شکن، صندلی‌های اسپرت جلو، دوربین دید عقب و سیستم صوتی Beats به همراه 10 بلندگو. تجهیزات تیپ 300C عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، استارت از راه دور، چراغ‌های مه‌شکن، تزیینات کروم بر روی بدنه، آینه جانبی الکتروکرومیک در سمت راننده، نورپردازی LED داخل کابین، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، حافظه تنظیمات راننده، آفتابگیر برقی عقب، دوربین دید عقب، رادیو HD و سیستم صوتی Alpine به همراه شش بلندگو. مجهزترین تیپ، تیپ 300C Platinum است که تجهیزات آن عبارتند از: سیستم تعلیق تنظیم شده برای مسافرت، تزیینات کروم، جالیوانی‌های دارای سرکن و گرمکن، پدال‌های برقی قابل تنظیم، روکش چرمی، حالت رانندگی Sport و پدل شیفتر. بسیار از آپشن‌های تیپ‌های بالاتر را می‌توان به صورت تکی یا در قالب پکیج برای تیپ‌های پایین خریداری کرد پکیج SafetyTec1 برای همه تیپ‌ها قابل خریداری است و این تجهیزات را در اختیار خریداران قرار می‌دهد: سنسورهای پارک در جلو و عقب، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب. پکیج SafetyTec2 برای همه تیپ‌ها به جز تیپ پایه 300 Limited به فروش می‌رسد و این تجهیزات را در اختیار خریداران قرار می‌دهد: برف پاک کنهای اتوماتیک، سیستم هشدار عبور از خط، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، چراغ‌های زنون، سقف پانوراما و سیستم صوتی  Harman kardon به همراه 19 بلندگو.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

کرایسلر 300 مدل 2015 به صورت استاندارد به یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری مجهز است که می‌تواند 292 اسب‌بخار نیرو و حدود 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ 330S برتری‌های کوچکی دارد (از جمله اگزوزهای اسپرت) و موتور آن می‌تواند 300 اسب‌بخار نیرو و حدود 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. سیستم چهار چرخ محرک فقط به صورت سفارشی قابل تهیه است. در تست سرعت، تیپ 300S با دیفرانسیل عقب توانست ظرف 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان بزرگ و شش سیلندر مناسب به نظر می‌رسد. شتاب تیپ 330C مجهز به موتور شش سیلندر و چهار چرخ محرک فقط 0.2 ثانیه بیشتر است که علت نیز وزن بیشتر آن است. میزان مصرف سوخت این سدان بزرگ در سیکل ترکیبی با دیفرانسیل عقب 11.90 لیتر (14.41 در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک 13.03 (15.21 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که مصرف نسبتاً ایده‌آلی است. برای همه تیپ‌ها به جز تیپ پایه 300، یک موتور هشت سیلندر 5.7 لیتری نیز قابل سفارش است که می‌تواند 394 اسب‌بخار نیرو و حدود 534 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور به صورت استاندارد در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت این موتور هشت سیلندر در سیکل ترکیبی 14.41 لیتر (17.11 در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

کرایسلر 300 مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای جانبی، کیسه هوای زانوی راننده و پشت سری‌های برقی برای صندلی‌های جلو. دوربین دید عقب در همه تیپ‌ها به جز تیپ 300 Limited جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. پکیج SafetyTec1 دارای این تجهیزات ایمنی است: سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سنسورهای پارک در عقب و جلو. تجهیزات ایمنی پکیج SafetyTec2 عبارتند از: سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اتوماتیک و سیستم هشدار عبور از خط. سیستم Uconnect Access شامل این موارد است: هشدار برخورد اتوماتیک، درخواست امداد جاده‌ای، قفل کردن درب‌ها از راه دور و ردیابی خودرو مسروقه. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف، به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. طراحی پشت سری‌ها و صندلی‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند. در تست ترمزی که توسط دستگاه شبیه‌ساز صورت گرفت، این سدان بزرگ پس از پیمودن مسافتی معادل 36.27 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس عادی محسوب می‌شود. تیپ سنگین‌تر 300C که به سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای چهار فصل مجهز است پس از پیمودن 40.54 متر به حالت توقف در آمد که یکی از طولانی‌ترین مسافت‌ها به شمار می‌رود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

اگرچه طراحی داخلی کرایسلر 33 به اندازه کابین سدان‌های لوکس اروپایی شیک و مجلل نیست، ولی کیفیت مواد اولیه مصرف شده نسبت به پولی که بابت آن می‌پردازید بسیار خوب است. کابین پر است از تزیینات و سطوح نرم. تیپ‌های مختلف از جلوه‌های بصری متنوع در کنار روکش‌های چرمی دو رنگ بهره می‌برند. نمایشگر 8.4 اینچی و سیستم Uconnect نیز در کنار دکمه‌های بزرگ و چیدمان منطقی منوهای صفحه نمایشگر قرار می‌گیرند.

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015 بررسی کرایسلر 300 مدل 2015
بررسی کرایسلر 300 مدل 2015 بررسی کرایسلر 300 مدل 2015
بررسی کرایسلر 300 مدل 2015 بررسی کرایسلر 300 مدل 2015
بررسی کرایسلر 300 مدل 2015 بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

همانطور که از خودروهای کرایسلر انتظار می‌رود برای سرنشینان با هر قد و قواره‌ای به اندازه کافی جا وجود دارد. صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد، فرمان تلسکوپی هم کارش را خوب انجام می‌دهد. صندلی‌‌های عقب نیز بزرگ و راحت هستند. گفتنی است وسط صندلی عقب به خاطر برآمدگی مخصوص میل گاردان زیاد جا دار و راحت نیست. گنجایش صندوق عقب به 0.46 متر مکعب می‌رسد ولی گلگیرهای عقب قدری فضای صندوق را می‌گیرند و صندوق برای گذاشتن اشیاء بزرگ از عمق کافی برخوردار نیست.

 

تجربه رانندگی

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015

کرایسلر 300 مدل 2015 بسیار نرم و روان روی سطح جاده حرکت می‌کند و حس یک سدان بزرگ مرسدس بنز را به سرنشینان می‌دهد. این امر اتفاقی نیست چون طراحی بسیاری از قسمت‌های سیستم تعلیق از سیستم تعلیق سدان‌های مرسدس بنز الهام گرفته است. کرایسلر 300 هنگام عبور از مسیرهای ناهموار آرام و متین باقی می‌ماند ولی با رینگ‌های 19 و 20 اینچی سواری قدری خشک می‌شود، به این ترتیب، بسته به شرایط منطقه خودتان، شاید بهتر باشد از رینگ‌های کوچکتر استفاده کنید. کرایسلر 300 هنگام عبور از پیچ‌ها گریزناپذیر است و امن و پایدار احساس می‌شود. این واقعیت در مورد تیپ اسپرت‌تر 300S نیز صدق می‌کند. از نظر هندلینگ تفاوتی بین مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک احساس نمی‌شود و اگر برای رانندگی در زمستان سیستم چهار چرخ محرک را ترجیح می‌دهید، باز هم انتخاب با شماست. بهتر است بدانید دید عقب مقداری محدود است و علت آن هم چیزی نیست جز ارتفاع زیاد خط میانی، پنجره‌های کوچک و ستون‌های پهن عقب، با این حال هیچ اختلالی در رانندگی ایجاد نمی‌شود.

بررسی کرایسلر 300 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : کرایسلر , کرایسلر 300 , بیوک LaCrosse , تویوتا Avalon , هیوندای آزرا , کیا کادنزا , هیوندای جنسیس , دوج چارجر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: mojtaba .a
0

خوشکله
22:26  1394/08/20
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

تو این کلاس چارجر سلطانه وبقیه باید بوق بزنن !
17:34  1394/02/30
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

تو این کلاس چارجر سلطانه وبقیه باید بوق بزنن !
17:34  1394/02/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : برا من ششم اومده وتکمیل وجه کردم
ایمان (شاهین اتومات) : واریزی21دی وپذیرش وتحویل سخا24دی واریز ماب التفاوت 16فروردین موعد تحویل 24فروردین بود که متاسفانه فاکتور نشده وفکر نکنم به این زودیا هم فاکتور بشه لعنت بر سایپا ومدیران نالایقشان
ساینا را بلاخره میگیرم : عزیزم من آشنا همچین چیزی نگفت تو بو یایت شکایتتو بنویس بنویس طبق بخشنامه فلان از سامانه یکپارچه وزارت صمت اسمم بعنوان برنده اعلام شده ولی سایپا به تعهدات خودش عمل نمیکنه تو به جواب های شفاهی و سرسری گوش نکن ۵ دقیقه وقت نمیبره
s5 مهر 24 : خدا را هزار مرتبه شکر که سیل اومد همه ماشین ها رو کرد زیر آب این بخاطر آه و ناله من و شماست این بیشرف ها ماشین های مردم را دپو کردن و تحویلشون نمیدن تا خدا همچین بلایی سرشون آورده مغزم سوت میکشه مهر ماه ثبت نام کردم قسط دوم رو هم باید ماه بعد پرداخت کنم اما هنوز ماشینم فاکتور نشده
فرهاد : دوست عزیز تو اطلاعیه ثبت نامی زده بود هر زمانی مشخص بشه که اطلاعات غلط دادین میتونن جلوی ادامه فرایند رو بگیرن و فرد حق هیچگونه اعتراض و شکایتی هم نداره
اس ۵ : امروز با دفتر مرکزی حرف زدم گفتن تا اواسط این ماه مهر ماهی ها شاسی میشن حتما
عزت اله : دوستان درود بر شما تحویل بهمن بودم ۶اردیبهشت دعوتنامه اومد تکمیل وجه کردم قرار است ۳۰روز تحویل دهند نمیدانم ۳۰ روز کاری یا ۳۰ روز تقویمی اگر کسی اطلاع دارد لطفا اطلاع رسانی کنه سپاسگزارم
علی : عزیزانی که لطف کردن و امروز رفتن واسه تعیین تکلیف پیامک تکمیل وجه ،چه خبری دارن از جلسه ،حق بدین به امثال بنده که ۱۷ ساعت با اتوبوس تا تهران راه داریم نتونم بیام ،امیدوارم خداوند واسه شما به بهترین شکل جبران کنه که دنبال کار ما هم هستید ،اگه خبری دارین بیزحمت اعلام کنید چی شد ؟
محمد : عجب حکایتی شده فکر کنم برای همه عدم تخصیص زدن همه زنگ بزنید 096550
عزت اله : من تحویل بهمن بودم آخر آذر دعوتنامه پیشنهادی تبدیل اومد قبول نکردم ۶ اردیبهشت دعوتنامه دوگانه ودعوتنامه کوئیک وتک اومد برا دوگانه تکمیل وجه کردم قرار است ۳۰روز تحویل دهند اما نمیدانم ۳۰روز کاری یا تقویمی؟ اگر کسی اطلاع داره لطفا اطلاع رسانی بکنه سپاسگزارم از خوانندگان پیامم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه تکمیل وجه8فروردین : سلام از کجابفهمیم ماشین حمل شده یانه؟چون امروز پیام اداره پست امد که کارت ماشین ارسال شده،لطفااگه کسی میدونه راهنمایی کنه ازکجا بفهمم ماشین بارگیری شده یانه
محمد : من دو ماه پیش پارس سال رو تحویل گرفتم همش نمایندگی هستم بدنه هم نگم براتون که خیلی ضعیفه پشیمان شدم حداقل سورن بدنه داره😓😓
علی 4712 : منم پارس زمستان هستم هنوز پیامک نیومده
207 tu3 : یعنی مبلغ کسورات هر چقدر باشه بر می‌گردونن بهمون؟
جاوید36 : اونایی که قبل عید تبدیل زدن برنده بازی ایران خودرو بودن و ما همچنان سرگردان و بی یاور. هیچکسم از این مردم سام دیده طرفداری نمیکنه خدا لعنت کنه باعث و بانیش
ساندرو همدان : رفتم نمایندگی گفت برای ما بخشنامه نیومده، تا تبدیل نکنم از ریز تبدیل برام مشخص نیست....دوستان اطلاع دارند استپ وی اتومات تبدیلش چیه؟
آدونیس : اثبات اینکه کدوم یک از خریداران مصرف کننده ی واقعی اند و دلال نیستند، برای مسؤولین، کار سختی نیست و اگر وجدان لازم و ترس از خدا و حق الناس وجود داشته باشه، تصمیم گیران مربوطه نباید اجازه بدن حق مصرف کننده های واقعی و مظلوم اینجوری ضایع بشه... بعضیا بغیر از ضرر مالی، روح و روانشون هم آزرده شده طی این بیش از یکسالی که از سپردن 100میلیون پول میگذره... بعد از خدا امیدمون باید به خودمون باشه، فقط خودمون... با ادامه ی کارزار و تجمع اعتراضی...
Farshid fx : نظرات رو خوندم و تحقیق کردم و بازم واسه کاهش استرس دوستان گفتم مطالبی رو بگم. البته همه حق دارن که تو این اوضاع اقتصادی پول جور کردن واسه ماشین و نگران باشن. تو فضای مجازی 2 تا فیلم بیشتر پیدا نکردم یکی مربوط به محل دپوی شاسی ها که تا زیر پنجره شاسی گل جمع شده بود و یکی هم مربوط به سوله مونتاژ که از در و دیوار آب میریخت. حداکثر چیزی که از این دو فیلم میشد برداشت کرد تاخیر حداکثر 15 روزه تو مونتاژ ماشین هایی هست که هنوز پلاک نشدن. در ضمن ما که ماشین رو سالم و بدون عیب تحویل میگیریم. گارانتی هم که هست نباید نگرانی وجود داشته باشه.اینقدر نگرانی لازم نیست.
مراد : این سهام داران ایران‌خودرو خیلی پر رو هستن نامه زدن شورای رقابت که این قیمت پارس منصفانه نیست و باید گرونتر بشه ،خدایا اینا دیگه کی هستن طمعشون بیشتر ازاین حرفاست واقعا خجالت بکشین دیگه یه شبه اینقدر افزایش داده میگه بازم کمه توی این مملکت چخبره ما نمی‌دونستیم
رضا واقعی از مشهد : سلام اقا محسن عزیز ممنونم والا ضمضه میکنن تا 25 این ماه بفرستن ولی چون چیزی حدود بیست هزار پارس واریز کردن و تبدیل به سورن پلاس زدن شاید شاید 25 خردادماه چون طبق امار فقط تعداد اندکی پارس واریز نکردن حدود 140 نفر که احتمالا تا دهم این 140 نفر هم واریز کنن و شروع کنن به فاکتور و همین قیمت هم برای شما هستش.