نظرات : sahel401

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17) اصطلاح منومتیک(manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس‎ها گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 17) 2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) ایمنی - طراحی خودرو - قیمت خودرو - مصرف سوخت - سواری خودرو - شرکت سازنده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25) نحوه عملکرد حس‎گر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور می‎دهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا می‎شود و آن را منبسط می‎کند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم‌ کیسه هوا می‎باشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید می‎شود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز می‎کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27) جاده‌های 2+1 دارای 3 لاین می‎باشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف می‎باشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا می‎شوند. البته ایمنی این نوع جاده‎ها پایین‎تر از 2+2ها می‎باشد. از سال 1990 ساخت این جاده‎ها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 29) 2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) تیپ‎ترونیک عملکردی شبیه به دنده‎های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می‎دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده‎ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می‎انجامد، راننده ضمن کنترل دنده‎ها در پیچ، می‎تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده‎ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.تیپ‎ترونیک همانند گیربکس‎های دستی که توسط سیستم‎های کامپیوتری کنترل می‎شوند،نیست و حتی نیمه اتوماتیک هم محسوب نمی‎شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) 1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) Volkswagen / VW Golf II - Interior, 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 36) 2013 BMW 5 Series
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37) 1. تراشیده شدن زیاد میل لنگ در تعمیرات 2. لقی افقی در اثر خوردگی بغل یاطاقانی 3. سفت بسته شدن یاطاقانها 4. تعویض دنده معکوس در سرعتهای زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 40) فولکس واگن پاسات SE 2012
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو 2011
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 41) 9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42) شورولت Colorado Crew Cab 2WD
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 42) 9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) رنو مگان ۲۰۱۲
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 44) لکسوس (Lexus )
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 45) نیسان ماکسیما 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 46) هیوندای سوناتا 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 47) ساب 3 9 Sport Combi 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 48) با سلام به نظر من سئوالات باید علمی باشه یعنی من که در این مسابقه شرکت میکنم یه چیزی از اجزا و کارکرد ماشین یاد بگیرم نه اینکه شکل باشه خوب آدم وقتی از یک ماشینی خوشش بیاد میتونه بره تو گوگل سرچ کنه و عکسها و تصاویر تمام قسمتهای اون ماشین رو ببینه ولی وقتی یک سئوال درباره کارکرد یکی از قسمتهای ماشین باشه ادم میره تحقیق میکنه و جواب رو پیدا میکنه و توی ذهنش میشینه . در مورد سئوال دوم هم میشه گفت که 50 نفر اول ناعادلانه هستش چون ممکنه آدم یه وقت دسترسی به اینترنت نداشته باشه و یا سر کار باشه و تا بیاد جواب بده ظرفیت تکمیل شده و عملاً مفهوم زمان بندی مسابقه یعنی تا پایان روز سه شنبه از بین میره چون خودم بارها شده ساعت 12 ظهر روز شنبه که مسابقات شروع شده جواب رو ارسال کردم ولی جز 50 نفر اول نبودم . به نظر من این روش عادلانه و خوبی نیست .
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 49) فلایویل به عنوان آخرین عضو موتور است که مستقیما به میل لنگ اتصال دارد و علاوه بر ایجاد تعادل وظیفه ذخیره سازی قدرت را هم به عهده دارد هرچه فلایویل سنگین تر باشد این توانایی در آن بالاتر است .
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 51) 3- اتومبیل سیاه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53) سبقت گرفتن , گردش به چپ در بخش وسط راه هایی که به وسیله خط کشی یا علائم دیگر به به بخش تقسیم شده‎اند، به جز برای سبقت گرفتن یا گردش یا گردش به چپ رانندگی، برحسب مورد با رعایت علائم و مقررات مربوط، ممنوع است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 54) 1- ایست کامل سپس ورود به اصلی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 56) نوع تایر,عرض تایر,نسبت ابعاد,ساختار تایر,قطر لبه,رده‌بندی یکپارچه کیفیت تایرها,خوردگی عاج,میزان اصطکاک,دما,میزان بار,میزان سرعت,محاسبه قطر تایر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57) زمانی که ترمز‌ها بیش از حد داغ می‌شوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود می‌آید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت می‌کنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست می‌رود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58) 1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59) دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود. دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم. دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد. دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید. مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 60) ترمز فونداسیون، متداول‌ترین نوع ترمزهای بادی است که در کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می‌شود و شبیه ترمز قطار کار می‌کند. این ترمز با استفاده از اصل ترمزهای سه زمانه، هوا را به داخل لوله ها می‌فرستد و به این وسیله لنت ها را خلاص می‌کند. در واقع، همه وسایل نقلیه جاده‌ای که ترمزشان بادی است، دارای یک سیستم خلاص کننده تدریجی هستند که فشار را افزایش داده و لنت ها را خلاص می‌کند. اجزاء تشکیل دهنده ترمز بادی در کامیون‎ها و اتوبوس‎ها : نشانگر کم فشاری, سوپاپ کنترلی ,سوپاپ زیرپایی, سوپاپ ایمنی ,خشک کن, کمپرسور هوا, اتاقک ترمز, محافظ کمپرسور هوا, مخازن ذخیره هوا
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61) وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده می‌باشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 62) کیا سورنتو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 63) مزایا : ایجاد سوراخ روی دیسک باعث می‌شود حرارت، گاز و آب به سرعت از سطح آن بگریزند و اجازه بدهند ترمز قرص و محکم عمل بکند. عیب استفاده از دیسکهای سوراخ‌دار این است که سوراخ ها دیسک را ضعیف می‌کنند، اگر چندین بار پشت سر هم شتابزده و با عجله رانندگی کنید، حتی این احتمال وجود دارد که دیسک بشکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64) فلاش کردن موتور عملی است که طی آن همه آت و آشغال ها از موتور خودرو شما خارج می‌شوند. برای فلاش کردن، مواد پاک کننده شیمیایی را داخل موتور می‌ریزند و چند دقیقه منتظر می‌مانند تا مطمئن بشوند ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن ممکن است برود، می‌رسد. بعد از این مرحله، تخلیه شوینده شیمیایی درست مانند تخلیه روغن موتور انجام می‌شود. در واقع، فلاش موتور زمانی انجام می‌شود که روغن قدیمی تخلیه می‌شود و قبل از این که روغن جدید ریخته شود، ماده شوینده اضافه می‌شود. البته تمیزی خوب است، ولی به یاد داشته باشید بسیاری از خودروسازان، فلاش کردن موتور را برای خودروهای مدرن و امروزی توصیه نمی‌کنند. فایده : 1- برطرف کردن رسوب ها 2- برررسی سوابق تعمیر موتور 3- تمیز نگه داشتن روغن 4- کمک به فیلتر در تعویض روغن 5- تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 66) ام وی ام ایکس 33 : MVM X33 1393
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 67) هیوندای ix35 2014
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 68) تاخوگراف:یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات ضروری را روی صفحات مقوایی ثبت می کند. این اطلاعات می تواند مواردی از جمله سرعت خودرو، زمان حرکت از مبدأ، و مدت زمان حرکت در یک مسیر خاص باشد انواع:تاخوگرافها در دو مدل موجودند:1-مدل هایی به صورت مجزا استفاده می شوند.2-مدل هایی که به طور مستقیم در زیر سرعت سنج خودرو قرار می گیرند.تاخوگراف های آنالوگ به طور کلی چهار حالت مختلف از جمله رانندگی، استراحت، خواب، و کار دارند. در دیسک های ثبت اطلاعات، بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای ثبت اطلاعات خاصی در نظر گرفته شده انددر حاشیه دایره مرکزی این دیسک هاعلامت هایی وجود دارد.1-نماد سر و کلاه که راننده باید نام خود را در آن قسمت بنویسد. 2-فلش های رفت و برگشت که راننده باید مبدأ و مقصد حرکت را در آن قسمت یادداشت کند. 3-بخش ثبت تاریخ شروع حرکت و تاریخ رسیدن به مقصد که راننده باید اطلاعات مورد نظر را در آن وارد کند.4-نماد NO که راننده باید شماره پلاک خودروی خود را در آن قسمت یادداشت کند.5-در بخش بیرونی این دایره نیز نموداری وجود دارد که سرعت خودرو در حین رانندگی، در این قسمت ثبت می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69) 1- وجود مشکل در موتور خودرو 2- وجود مشکل در اکسل خودرو 3- وجود مشکل در سیستم ترمز 4- لق بودن چرخها 5- وجود مشکل در لاستیک ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70) قیمت خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 71) سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این سیستم بین محور خروجی گیربکس و محور انتقال نیرو قرار دارد و به وسیله یک دکمه در داخل کابین خودرو فعال می شود. یکی از مزایای مهم اُوردرایو این است که با استفاده از آن می توان سرعت اتومبیل را ثابت نگه داشت و دور موتور را تا حدود 30% کاهش داد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72) ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار می‌رود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است .
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73) محافظ مولکولی، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربه‌ای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم می‌شوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به ماده‌ای سفت و جامدی تبدیل می‌شود که دست شما را پس می‌زند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74) کایرون – به عنوان یادبود لوییس کایرون (Louis Chiron) - مجهز به موتور هیبریدی 8 لیتری 16 سیلندر خورجینی با قدرت موتور 1,479 اسب بخار و حداکثر سرعت 458 کیلومتر بر ساعت میباشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 75) در حقیقت، سیستم خنک کننده زمانی که خودرو در حال حرکت در بزرگراه است، در حدود دو خانه سایز متوسط انرژی گرمایشی را هدر می‌دهد! اولین کار این سیستم محافظت از موتور در مقابل جوش آوردن است که این کار را از طریق انتقال این گرما به هوا انجام می‌دهد؛ علاوه بر این، این سیستم چندین وظیفه مهم دیگر نیز، بر عهده دارد. موتور خودروی شما در دمای نسبتا بالا، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد؛ بدین صورت در زمانی که موتور سرد است، موجب خرابی سریعتر قطعات، کاهش کارایی و افزایش آلایندگی آن می‌شود. گرم کردن سریع موتور و حفظ دمای ثابت آن، از جمله مهمترین وظایف سیستم خنک کننده محسوب می‌شود. داخل موتور، بنزین به صورت بی وقفه در حال سوختن است؛ میزان زیادی از گرمای این سوخت از سیستم اگزوز خارج اما اکثر آن به داخل موتور برای افزایش دمای آن نفوذ می‌کند. زمانی که خنک کننده خودرو به 200 درجه فارنهایت (93 درجه سلسیوس) برسد، موتور بهترین عملکرد را دارد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 76) نام قطعه : مبدل گشتاور موارد استفاده :حتماً می‌دانید که موتور از طریق کلاچ به گیربکس متصل می‌شود. خودرو بدون این اتصال نمی‌تواند بدون قربانی کردن موتور به حال توقف کامل دربیاید. ولی خودروهای دنده اتوماتیک دارای کلاچ نیستند تا ارتباط موتور و گیربکس را قطع کند، در عوض این گونه خودروها از ابزار شگفت‌انگیزی استفاده می‌کنند که مبدل گشتاور نامیده می‌شود.خودروهای دنده اتوماتیک هم درست مثل خودروهای دنده دستی به ابزاری احتیاج دارند که به موتور اجازه بدهد هنگامی که چرخ های خودرو و چرخ‌دنده های گیربکس به حالت توقف در می‌آیند، به کار کردن ادامه بدهد. خودروهای دنده دستی از کلاچ استفاده می‌کنند که ارتباط موتور و گیربکس را به طور کامل قطع می‌کند، ولی خودروهای دنده اتوماتیک، به این منظور از مبدل گشتاور استفاده می‌کنند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 77) هیوندای i 20 2014
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78) کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 79) 1- مبدل های آنالوگ به دیجیتال: این دستگاه خروجی های برخی از سنسورها در خودرو همانند سنسور اکسیژن را می‌خواند. 2- خروجی های دیجیتال سطح بالا: در اغلب خودروهای امروزی، ECU نقش شمع، باز و بسته کردن سیستم تزریق سوخت و روشن و خاموش کردن فن خنک کننده را دارد؛ برای انجام تمامی این اعمال به خروجی های دیجیتال نیاز است. این خروجی یا خاموش است، یا روشن و هیچگونه حد وسطی برای آن وجود ندارد. 3- مبدل دیجیتال به آنالوگ: برخی مواقع ECU باید خروجی ولتاژ آنالوگ را برای اجزای موتور فراهم کند. از آنجا که ریزپردازنده روی ECU یک دستگاه دیجیتالی است، به اجزایی برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ نیاز دارد.4- سیگنال تنظیم کننده: برخی اوقات ورودی ها یا خروجی ها قبل از خوانده شدن به تطبیق نیاز دارند. سیگنال تنظیم کننده، مداری است که میزان سیگنال ورودی و خروجی را تنظیم می‌کند. 5- تراشه های ارتباطی: این تراشه ها استانداردهای ارتباطی متعددی را که در خودرو استفاده می‌شود، به مرحله عمل درمی‌آورند .
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 80) بی ام و M6 Coupe 2015
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 81) سلام خسته نباشید ولی خدائیش چیزی از این ماشن مشخصه که آدم بتونه حدس بزنه که چیه ؟ اگه شما خودتون نمیگفتید که این ماشینه اصلاً فکر نمیکردم که این تصویر یک ماشین باشه . نه چراغش ، نه رینگش ، نه حتی آینه یا شیشه ماشین هیچکدوم مشخص نیست بعد چطوری میشه فهمید که این چه ماشینیه ؟ حتماً هفته آینده سئوالش اینه حدس بزنید اگه ما میخواستیم عکس یک ماشین رو در اینجا بزاریم چه ماشینی بود ؟
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83) ترمزی است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم،ترمز احیاء کننده(RegenerativeBraking)نامیده می‌شود.در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛در این قبیل خودروها،پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است در سیستم ترمز احیاء کننده،همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند.وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی را می‌فشارد،باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند،همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛نیروی برقی که تولید می‌شود نیز،برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید(مانند ترافیک شهری)بهتر کار می‌کنند.خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز،از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند .