امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1761
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)100
مصرف سوخت شهر (لیتر)13.8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)7
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)9.5
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)11
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

1265 نظر

میلاد
23

من با خوندن نظرات این صفحه چیزهای جالبی دستگیرم شد خودم رفتم کمی تحقیق کردم این بحث گشتاور اسب بخار که میگن اینجا واقعیت داره . من اصلا ماشین ندارم اما تحقیق کردم مثلا موتور نیسان پاترول که 2400 هست فقط 104 اسب بخار میشه اما گشتاورش میشه 194 توی دور 2800 ما همه دیدم که پاترول ها چه قدرتی دارن این 114 اسب بخارef7 یا 110 اسب بخار tu5 خیلی چیز مهمی نیست چون گشتاور کمتری دارن نسبت به xu7 اگر اینجوری نبود مثلا میشد به جای موتور پاترول بیایم یه ef7 بذاریم یا یه tu5 بذاریم اما این موتورها بدنه سمند یا پرشیا را هم به سختی میکشن چه برسه بخوان مثل موتور پاترول باشن به نظرم بین این بحثها میشه چیز خوبی یاد گرفت
10:11  1394/08/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: saeid.mm
16

همه تولیدات 90 به قبل خوب بودن. باید قبول کرد کیفیت افت کرده.چه سمند چه پرشیا و .... من خودم پارس 87 دارم ازش هم راضی هستم. سمند ef7 مدل 90 هم داشتم که موتور پایین آورد و فروختم.
09:45  1394/08/20
گزارش
پاسخ دادن
کوتاه اما شنیدنی :-)
17

آیا می دانستید فن آوری موتورهای 8 سوپاپ متعلق به قبل از جنگ جهانی دوم است؟
09:25  1394/08/20
گزارش
پاسخ دادن
علی
12

آیا میدانستید موتورهای کرایسلر HEMI همگی در هر سیلندر 2 سوپاپ دارند ؟ آیا میداتنستید که ماشین رو از سربالایی این گشتاور موتور هست که بالا میکشه و نه تعداد سوپاپ هاش ؟؟ آیا میدانستید ef7 یک موتور بی ارزش با کلی مشکلات و ضعف های طراحی است ؟
گزارش
پاسخ دادن
10:32  1394/08/20

رضا6662
0

اساسن تکنولوژی موتورهای درونسوز مربوط به قبل از سال 1900 میلادی هست. اگر فنآوری جدید می خواهید باید سراغ خودروهای برقی بروید.
گزارش
پاسخ دادن
15:04  1394/08/20

علی
18

کاش ماشین من هم مثل Ef7 سیستم ضد تیک آف داشت و با فشار دادن پدال گاز به جای شتابگیری ، کپ میکرد . کاش ماشین من هم مثل ef7 کف پارکینگ رو همیشه روغنکاری میکرد !!!
07:38  1394/08/20
گزارش
پاسخ دادن
پارس سال
43

دوستان ماشین فقط پارس سال. پارس سال و عشقه
19:56  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
41

با سمند EF7 کمتر تو جاده ، بیشتر با تعویض روغنی ها !خخخخخخ
19:30  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
علی
16

این موتور بسیار پیشرفته ef7 به یک سیستم ضد تیک آف مجهز هست . این سیستم جوری عمل میکنه که وقتی راننده به قصد شتابگیری و تیک آف ، به طور ناگهانی پدال گاز رو فشار میده اول ماشین کپ میکنه و چند لحظه به جای اینکه موتور دور بگیره و گشتاور تولید کنه ، دورش کمتر میشه و گشتاورش هم افت میکنه و بعد از چند لحظه که راننده از شتابگیری ناامید و منصرف شد شروع به بالا بردن دور میکنه . همچنین یک سیستم ضد کشش در سربالایی هم داره که راننده رو مجبور میکنه فقط به ضرب دنده معکوس و دور 5000 از سربالایی ها بالا بره . موتور ef7 خیلی پیشرفته است . تازه دسته موتورهاش رو هم جوری طراحی کردن که با اولین جاده خاکی رفتن و فشار اومدن به ماشین خراب میشن و باید عوضشون کرد . همه ما مبهود این پیشرفتگی ef7 شدیم و امکانات بسیار زیاد این موتور هم هنوز برای خیلی ها شناخته شده نیست . سیستم ضد تیک آف و ضد کشش این موتور رو حتی بوگاتی ویرون هم نداره همچنین برای روغنکاری سینی و بدنه و کف پارکینگ هم از قسمت های مختلف موتور همیشه روغن ریزی وجود داره . واقعا امکاناتش بالاست این Ef7
17:12  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
فرید
5

چرا باید محبوب ترین خودروی مردم پرشیا باشه و با کیفیت ترین خودروی متوسط النود شما اگه فولکس پاسات رو دیده باشید واقعا از ال نود وپرشیا خسته میشوید چون هم کیفیت بسیار بالا داره هم اپشن بیشتر شتاب بالاتر و هندلینگ بهتر داره واقعا نسبت به ارم های پژو و رنو وسیتروئن یا این مارک های کره ای وچینی آرم آبرومند تری داره توی اروپا بهخصوص برلین ولندن وهمچنین نیویورک ارم خودروها معمولا یا فولکس هست یا تیوتا نهاین پژوی دوچرخه ساز و رنویی که حتی از مهمترین اپشن ها میزنه(کم مونده رادیو هم حذف کنن) چون خودرو ارزون تر دربیاد واقعا ناراحت کننده است که خودروهای با ارم های پژو ورنو وسیتروئن وکیا و هیوندا وماشینهای چینی توی جاده های ما در حال تردد هستند
16:37  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کریم
20

من کار به فنی ماشینا ندارم ما توی منطقه ازادیم و ماشین های پلاک منطقه ای خارجی زیادن اینجا و همه ماشینا رو از ریخت انداختن مثلا فرض کن هر روز ماشینای جدید ببینی دیگه ماشینای دیگه ظاهر نداره واست اما خداییش تنها ماشین ایرانی که هنوز رخ خودش حفظ کرده فقط پرشیا هستش ما اینجا ماشینا رو زیاد میبینیم فقط میتونم بگم پرشیا هنوز رخش قابل قبوله سمند و 405 و پراید و اینا دیگه همه از رخ افتاده حتی دنا هم دیدم جدید اصلا چیز مالی نبود ظاهر اما اینجا بین اینهمه ماشین خارجی هنوز پرشیا رخ خودشو داره
16:31  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
15

خداییش ظاهر پارس هیچ وقت تکراری نمی شه.ظاهرش واقعا جذابه خصوصا رنگ خاکستری متالیک.
گزارش
پاسخ دادن
16:50  1394/08/19

علی گشتاوری
18

داشجویان عزیزی که موضوع پایان نامه اونها در مورد مشاغل مکانیکی و تراشکاری هست توجه کنند
مژده. مژده. مژده.
باخرید یک دستگاه پژو پارس سال با تمامی مکانیک ها و تراشکاران شهر خود عقد اخوت ببندید.شانس موفقیت این طرح 100 درصد تضمینی،
مزایای این طرح شامل
1- اطلاع دقیق از ساعات کاری این اصناف محترم
2-اطلاع دقیق از تعرفه ها و دست مزدها
3-بالارفتن دانش خودرو بصورت روزانه
16:15  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
( :
21

روغن فرد اعلا این روزا یعنی اویلا مخصوص ef7 که روغن خوره داره خخخخخخخخخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
16:24  1394/08/19

میلاد
15

میگم ef7 اینقدر روغن میخوره و مصرف روغن داره باید نگران چاقی و اضافه وزن و سکته هم باشه . فکر کنم به کله پاچه هم علاقه داره چون خیلی چرب و روغنیه
گزارش
پاسخ دادن
16:57  1394/08/19

علی
12

افرادی که دنبال دوست جدید میگردن ef7 رو بهشون پیشنهاد میدم . در هنگام تلاش برای سر ریز روغن و مراجعه به تعویض روغنی و نمایندگی و تعمیرگاه و فروشگاه قطعات یدکی میتونند دوستان جدید زیادی پیدا کنند . واقعا پیشرفته است این ef7 هیچ موتوری این امکانات رو نداره که واسه آدم دوست جدید پیدا کنه !!! ef7 خیلی خوبه خیلی پیشرفته است ولی آدم رو توی سربالایی ها به یاد موتور گازی براوو میندازه !!!!
14:14  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
تحویل آذر
0

سلام لطفا شماره قراداد شما چند است تا ما بدانیم چند نفر جلو ما است ما ثبت نام ۵ ۳ ۹۷ هستیم تحویل آذر
گزارش
پاسخ دادن
17:09  1397/09/29

میلاد
11

ef7 یه کاردستی هستش نه یه موتور هر جا و از هر کسی که سئوال کنید بهتون میگه ef7 چه مصیبتی هست فقط این چند نفری که خریدنش از زور خودشون براش تبلیغات میکنن موتوری مشکل دار تر و بدتر از ef7 تا حالا وجود نداشته
13:21  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
سمندی اصلی
6

دوستان عزیز توجه کنید. اول اینکه با اسم کاربری دیگران کامنت گذاشتن ، کار بچه کوچولوها هست ، نه آدم بزرگترها..
دوم اینکه رقیب حال حاضر موتور xu7 ، تیبا با حجم 1500 سی سی هست ، نه موتور ef7 .. قسم میخورم اگه پارس سال با یه تیبا مدل بالا کورس بگذاره ، تیبا شکستش میده..
من دوست و همکارم تیبا خریده ، راحت 180 تا پر میکنه ، البته در مقابل ef7 سوسک هم نیست ، ولی راحت می تونه موتور xu7 رو شرمنده کنه . جرات دارید می توانید بروید امتحان کنید.آدمین جون من چاپ کن...
13:13  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
سمندی
10

اگه تیبا رقیب پارس باشه پس ام وی ام 110 می شه رقیب سمند ef7.هر چند ام وی ام 110 به راحتی سمند ef7 رو سوسک می کنه.
از دست سمندم عاصی شدم دیگه.هر چی درامد دارم باید بدم روغن بریزم براش.اه
گزارش
پاسخ دادن
14:21  1394/08/19

حبیب
3

قبول دارم. بنده چند وقت پیش با ماشین دوستم که mvm530 هس تو جاده بودیم با یه تیبا کل کل کرد سرعتمونو تا نزدیکی 190 هم پر کردیم لا مصب اونم میومد.
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1394/08/19

شهاب
10

تیبا 2 تو کفی و شتاب اولیه از زانتیا هم جلو میزنه البته در ابتدای حرکت برو فیلمشو تو آپارات ببین ولی شتاب اولیه و جاده کفی تعیین کننده نیست اون چیزی که مهمه کشش تو سربالایی و گردنه هاست
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1394/08/19

نیما
11

پژو پارس خودروی واقعا زیباییه واقعا با اومدن این همه ماشین خارجی و داخلی جدید هیچوقت ظاهر پرشیا تکراری و خسته کننده و قدیمی نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
16:15  1394/08/19

سمندی
9

عزیزانی که بازنشسته هستن و حوصله شون تو خونه سر می ره،یه سمند ef7 بخرین که هر روز برین تعویض روغنی که روغن بریزه براتون و هر روز هم برین نمایندگی برای مشکلات قطعاتش.اینجوری هم وقتتون تلف نمی شه و حوصله تون سر نمی ره هم این که به کسب و کار تعویض روغنی ها کمک می کنید.
12:45  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
پویا
8

هرکی xu7 داره یادش نره رفت خارج شهر دو گالن 20 لیتری بنزین ببره چون راحت تو گردنه و سرپیچ ها ترمز میکنید صدی 25 لیترم میخوره.شایدم 40 لیتر و یه دونه واشر سر سیلندر باهاتون باشه که زیاد فشار اوردین واشر زد عوض کنین در ضمن چندتا از این گوش گیر های مال استخرم بزارین گوشتون چون صدا موتورش مثل پیکان میاد داخل.
12:10  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
سمندی
15

پارس حداقل بنزین می سوزونه ولی سمند ef7 علاوه بر بنزین ،روغن هم می خوره.
همین پارس یه تایرش به کل خط تولید سمند می ارزه.
واقعا از دست سمندم عاصی شدم.اه
گزارش
پاسخ دادن
12:26  1394/08/19

کاربر: Reza
9

بنزین مصرف بشه بهتره یا روغن مصرف بشه؟
گزارش
پاسخ دادن
16:53  1394/08/19

مهدی
0

سلام،دوستان میشه منو راهنمایی کنید من موندم که پارس سال با موتور xumبخرم یا سورن سال با موتور ef7
00:59  1394/08/19
گزارش
پاسخ دادن
شایان
12

بنظرمن سورن ef7 از هر نظر برتری فنی و تکنولوژیکی داره بخصوص در مدلهای 93 و 94 که کیفیت موتور به شکل کاملا واضحی بالا رفته و از مشکلات زمان تحریم دیگه اثری نیست در عین حال پارس elx هم از نظر امکانات ماشین خوبیه ولی موتور xum نقطه ضعف بزرگ اونه موتوری بسیار پرمصرف و کم بازده و باتکنولوژی قدیمی، سراغ پارس سال نرو چون بیشترین افت کیفیت را در چند سال گذشته داشته.در کل عاقلانه ترین کار تست عملی قبل ازخرید این خوروهاست
گزارش
پاسخ دادن
11:26  1394/08/19

مجید
8

هرچی میخری موتور xu7 و xum نخر چون علاوه بر چینی و غیره اصلی بودن جزء لیست موتورهای پر مصرف و مخرب محیط زیسته که تا آخر سال توقف تولید میخوره. بعد از توقف تولید هر موتوری خودرویی که از اون موتور استفاده میکنه به سرعت از بورس خارج میشه و بعد از گذشت چند سال با مشکل کمبود و گرانی قطعات یدکی مواجه میشه مثال روشنش توقف تولید موتور L4 بود. من الان یه سمند با موتور زانتیا L4 دارم با این که خیلی ازش راضیم ولی خراب شدنش برام مثل کابوس میمونه . در مورد EF7 اطلاعات زیادی ندارم ولی چند تا از همکارام که توی یکی دوسال گذشته خریدن خیلی راضی بودن بخصوص از نظر مصرف و نرمی رانندگی
گزارش
پاسخ دادن
12:46  1394/08/19

علی
6

ef7 نخر چون اول از همه رفیق تعویض روغنی ها میشی و بعدش هم خدا نکنه که یک قطعه بخواد دیگه باید زیمن وآسمون رو بگردی تا شاید پیدا کنی . کلا ef7 وقتی عیبی پیدا میکنه دیگه درست بشو نیست و تنها راهی که واست میذاره این هست که با ضرر بفروشیش . همچنین در سربالایی و گردنه به علت گشتاور ضعیف ef7 در دور کم باید همش با دور 5000 بالا رفت و این دور بالا بودن خیلی زود ماشین و موتور رو از پا در میاره . خودت برو به دسته موتورهای Ef7 نگاه کن تا اوج سرهم بندی و طراحی ضعیف رو ببینی . خودت یک مقایسه با دسته موتور xu7 بکن متوجه همه چی میشی
گزارش
پاسخ دادن
12:51  1394/08/19

کاربر: hades
6

من فقط به اونایی پاسخ میدم که فکر میکنم واقعا سوال کردن و نیزا به راهنمایی دارن.
من خودم سمند سورن 94 دارم تا الان 20000 تا هم کار کرده.
شکر خدا تا به امروز 1 قطره هم نه روغن کم کرده نه آب تو رادیاتورش کم شده.
از نظر سرو صدا هم اگر دست به ضبط و ماشین نزنی به سروصدا نمیوفته.
صدای داخل کابین هم چون خودرو بروزتری هست خیلی کم هست و عایق بندی مناسبی داره.
خوبیش هم اینه که اگر جایی نیاز داشتی به سبقت و سرعت برسی دور موتور راحت تا 5500 میتونی بیاری و صدمه ای به موتور نمیخوره چون خودم تا الان این 20000 تارو اینجوری رانندگی کردم میگم.
از نظر آپشن و هندلینگ هم که دیگه معلومه ماشینی هست که ایمنی خوبی داره و حس ضعف بدنه و این چیزا رو بهت نمیده.
تو جاده که من با یه اشاره به 160 میرسم البته منظورم از اشاره بوگاتی نیستا!
میخوام بگم اگر حواست نباشه حداقل کیلومترت میشه 140 تا و رو 160 یهو میفهمی که سرعتت زیاده و کمش میکنی متاسفانه من بارها تو جاده اینجوری رو 140 تا جریمه شدم.
هزینه لوازمش هم اندکی نسبت به بقیه گرونتره در حد 20 درصد گرونتر از وسایل بقیه.
گزارش
پاسخ دادن
12:25  1394/08/19

کاربر: hades
4

در ادامه مطلب قبلی:
3-سیستم ضد بخار شیشه جلوش در عمل همون روشن کردن کولر هست وقتی فعالش میکنی دوباره اگر بخوای برگردی رو بخاری چند تا دکمه باید بزنی یعنی یه جاهاییش فکر نکردن که چیکار کنن مثلا اول باید دکمه off بزنی بعد دکمه کولر رو بزنی که خاموش بشه بعد بخاری رو بزنی این حواس راننده رو کم میکنه و خیلی بده البته فکر کنم تو همه ماشنی های امروزی همین سیستم تهویه اتوماتیک رو استفاده میکنن اما در عوض خوبی اتوماتیک بودنش اینه که شما چه در کولر و چه در بخاری هر دمایی که بخوای میتونی ازش بگیری مثل ماشینهای قدیم نیست که یا بسوزی از بخاری مجبور باشی خاموش کنی و سگ لرزه بگیری هی روشن کنی یا تو کولر یخ بزنی مجبور بشی خاموش کنی بلکه دما رو بر طبق سلیقت تنظیم میکنی.
من هر چی فکر میکنم معایب دیگه ای به ذهنم نمیرسه البته دوستان میگن تو سربالای کم میاره چون گشتاور دور پایین نداره این حرفا من همچین مشکلی باهاش ندارم نظر اوناس و محترم هست اما من هر پارس و 206 و l90 رو تو سربالایی تو دور 5000 گرفتم که دیگه اونا بیشتر از این نمیتونن بیان اما همیشه نیاز به همچین دوری نیست.
گزارش
پاسخ دادن
12:40  1394/08/19

کاربر: hades
4

در ادامه مطلب قبلی:
در سربالایی ها هم من دنده رو روی 4000 عوش میکنم چون اصلا نیازی بهش ندارم
اما برای تست سرعت و سبقت تو سربالایی چون تهران هستم ماشین رو بردم تو سربالایی لشگرک همونی که به سمت فشم میره یکی از بدترین سربالایی هارو داره
از اول پر گاز همه دنده هارو تا 5000 پر میکردم وسطای سربالایی سرعت رو 130 بود البته هیچ وقت به 140 نمیرسی، هر کاری کنی با هر دور دنده که بری ته سرعت تو سربالایی 130 هست.
یه عیب دیگه هم که تو مدل های جدید هست پله کردن فرمون هست البته این یکی ضرری به ماشنی نمیزنه ولی درجا فرمون رو که بچرخونی فرمون زیر دستت میلرزه و مثل پرش از پله میمونه.
این معایبی که گفتم همش واسه این قطعات چینی هست واسه جعبه فرمون و پمپ هیدرولیک هس که چینی شده جون این وزن رو نداره.
خلاصه در کل معایب سورن جدید اینی بود که گفتم هرکی جز این بگه شک نکن دروغ گفته حاضرم حضورا به هر کسی ثابت کنم تمام حرفام رو.
من تجربه سورن EXL و پژو 206 رو دارم
فقط بهت میگم هر چی میخری بخر اما به هیچ عنوان 206 نخر
شدیداااااااااا آشغال شدن قطعات چینی رو 206 بیشتر خرابش کرده تا سمند و پارس
گزارش
پاسخ دادن
12:47  1394/08/19

علي
24

بدترین ماشین پارس سال xu7 ، آخه ما چه قدر بايد عقب افتاده باشيم كه بابت أين تكنولوژي ٤٠ سال پيش ٣٦ ميليون پول بديم البته افراد متعصبي كه با أين پول ،موتور ٨ سوپاپ و مصرف بالا بنزين و٠٠٠٠سوار مي شن ، ايران خودور تا ٤٠ سال ديگه هم أين تراكتور رو توليد مي كنه
21:18  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
مجید از تویله
10

جالبه پارس مال 30 سال پیشه ولی سمند طراحی 2015 هست!!!
پارس و سمند تقریبا همزمان وارد بازار کشور شدن اونوقت پارس قدیمیه ولی سمند جدیده!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
01:22  1394/08/19

علی
13

آقا جون شما به ما یک موتور معرفی کنید که الان داره در داخل تولید میشه و روی سمند و 405 و پارس نصب میشه و ميتونه در دورهای پایین گشتاوری بهتر از xu7 تولید کنه و کم مصرف تر هم باشه . آقا شما معرفی کنید ما همین الان میخریم . کم کردن مصرف به ازای تبدیل شدن ماشین به موتور گازی در سربالایی که نشد هنر . Xu7 بنزین زیاد مصرف میکنه اما در عوض در سربالایی دیگه نگران وزن ماشین و کولر و دور موتور نیستی و به راحتی سربالایی ها رو بالا میره و هیچ جا کم نمياره . ما که سهامدار xu7 نیستیم که . من ميگم گول نخورید و خوب دقت کنید و جزییات موتورها رو مطالعه کنید . اگر tu5 و ef7 کم مصرف ترن در عوض کشش کمتری در سربالایی دارن و دنده معکوس زیاد تری میخوان . ضمنا شما اگر در ماه 2000 کیلومتر رانندگی کنید فرق مصرف بنزینش میشه حدود 50 تا 80 هزارتومان . به نظرم اگر کسی نتونه در ماه این پول رو بده اصلا نباید سراغ پارس 36 تومنی بره بهتره پراید بخره که خرجش کمتره! آقا من دارم پول بنزینش رو بدم و از کشش خوبش لذت میبرم شما هم اگر ندارید سراغ پارس نرید و ماشین کم گشتاور بخرید و مشکلاتش رو هم تحمل کنید .
20:13  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
حسین s5
0

سلام دوست عزیز،منم ۲۸ام تکمیل وجه کردم ولی خبری از اس سند نیست؛ شماره قراردادتون چنده؟
گزارش
پاسخ دادن
11:47  1397/09/25

اس ۵ مشکی
0

سلام، شماره قرارداتون رو میشه بگید چنده تا ببینیم تا شماره چند اس سند اومده
گزارش
پاسخ دادن
16:53  1397/09/25

امین
0

سلام ببخشید اشکان جان موقع تکمیل وجه دعوتنامه چه مدارکی نیاز بود؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
21:47  1397/09/25

اشکان
0

تادیخ ثبت نام اول اردیبهشت بود.تکمیل وجه ۲۸/۸ تحویل مهرماه...حسین آقا همین روزا ماشینتون آماده میشه.امروز برم برای تحویل آمارمیگیرم بهتون دوباره خبر میدم.چون امروز ماشین رو تحویل میدن...همگی به زودی تحویل میگیرید.من شنیدم تا آخر آذر قبل عید تحویل میگیرن و دعوتنانه مهر آخرین سریش فردا صادر میشود...با آرزوی موفقیت برای تمام دوستان عزیز.
گزارش
پاسخ دادن
07:12  1397/09/26

اشکان به امین
0

سلام.امین جان.موقع تکمیل وجه برگه ثبت نام که شماره قرارداد و رمز ورود داخلش هست رو با خودت ببر.کارت ملی هم همراهت باشه بهتره با عابر بانک...همین...اینطور که من شنیدم فردا یا پس فردا دعوتنامه آخر مهر ماه میاد و آبان و آذر هم به زودی صادر میشه...اس ۵ ماشین خیلی خوبیه و انشاءالله همگی به زودی تحویل بگیرید و به شادی استفاده کنید...
گزارش
پاسخ دادن
07:17  1397/09/26

امین
0

مرسی اشکان جان ممنون انشالله که مبارکت باشه ماشین ماهم هرچه زودتر بدن🙏
گزارش
پاسخ دادن
09:18  1397/09/26

علی
13

آقا جون کسی اینجا نگفته الانترا بده یا ماشین های ژاپنی بهتر از فرانسوی نیستن . من ميگم سران های داخلی یعنی پارس سمند و 405 با سه موتور tu5 و xu7 و ef7 عرضه میشن . حرف من این هست که اگر tu5 و ef7 کم مصرف ترن به دلیل ضعف گشتاور دور پایینشون هست . من نمی گم xu7 خیلی مدرن و خوب هست من فقط ميگم فریب این کلی گویی ها و حرفهای کوچه بازاری رو که مثلا ef7 مدرن هست و 16 سوپاپ هست پس قویتره رو نخورید . من ميگم برای بدنه سمند و پارس و 405 موتور xu7 بهترین کشش رو داره چون گشتاور دور پایینش از همه بهتره . Tu5 گشتاور واقعا ضعیفی در دور پایین داره و ef7 هم بسیار بی کیفیت هست و از پس کشیدن سمند در دورهای پایین موتور بر نمياد و باید باهاش دور بالا رانندگی کرد و دنده معکوس زیاد در سربالایی میخواد . من ميگم گول اسب بخار رو نخورید کشش عملکرد موتور به گشتاور دور پایینش مربوط هست نه اسب بخارش . حالا من نميدونم این موضوع چه ربطی به الانترا داره . ما هم دوست داریم موتوری با گشتاور 200 نیوتن متر در دور 2500 و مصرف 6 لیتر سوار باشیم ولی آقاجون الان در داخل چنین چیزی تولید نميشه خارجی ها هم گران هستند!
19:54  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
3

درود بی کران بر اساتید گرانقدر عرض کنم که با الطاف دولت کریمه بالاخره ما هم میتونیم با 10 میلیون پژو پارس بخریم فقط امروز رفتم نمایندگی گفتن دو کلاس پژو پارس سال داریم یکی کلاس 29 یکی 32 کسی میدونه فرقشون چیه؟ قیمتشاون 200تومن با هم اختلاف دارن
18:57  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
فرید
4

از هر چی یدتر باشه از ef7 بهتره شک نکن
گزارش
پاسخ دادن
07:35  1394/08/19

تعویض روغنی
16

ماشین فقط سمند ef7 ، اصلا از روزی که این ماشین اومده کار و کاسبی ما سکه شده واقعا از همه تقاضا دارم ef7 بخرن چون باید مثل شیشه شیر بچه همیشه دو لیتر روغن تو ماشینشون باشه همینجوری مثل آفتابه روغن میخوره من که واقعا از این وضعیت راضیم و کلی روغن میفروشم
15:46  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
سهیل
20

بدترین ماشین ایران همین پارس سال xu7 هست که 8 سوپاپ داره اندازه تراکتور بنزین میخوره و آلایندگیش زیاده و اصلاً راه نمیره
بعضی ها ادعاشون میشه که 1800 سی سی حجم موتور داره !! ولی دوست عزیز این 1800 سی سی در حد 1000 هم نیست ، نگاه کنید ببینید النترا با 1800 سی سی حجم موتور چیکار میکنه و این ماشین چیکار میکنه
کل قطعاتش هم چینی درجه 10 هست ! لطفاً تحقیق کنید و بخرید و گول هر دجال رو نخورید
12:00  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
تیرداد
6

علی آقا علت گشتاور دور پایینxu7. مصرف زیاد بنزینه این مزیت نیست یه نقطه ضعفه یعنی شما باید سالی یک تا دو میلیون اضافی تر پول سوخت بدی ، یعنی 70 درصد بیشتر از tu7 هوا را آلوده میکنه. علت از رده خارج شدن xu7 دوشمنی شخصی کسی با شمانبوده بلکه دلیلش فاصله زیاد این موتور با استانداردهای روزه صنعت خودرو هست
گزارش
پاسخ دادن
15:46  1394/08/18

کاربر: نوید جهرمی
6

علی جان . شاید این موتور برای 30 سال پیش خوب بوده اما الان اصلاً . تازه همین موتور رو با موتورای ژاپنی همون موقه مقایسه کنی و هزینه و استهلاکشو در نظر بگیری میفهمی چقدر فرانسویا اوضاعشون بیریخته.
ماشیناشون فقط بدرد همون کشورخودشون میخوره که طرف بعد از 5 سال ماشینشو میندازه دور و میره ماشین جدید میگیره.
پژو کلی محصول خوب داره اما همیشه رفتن محصولات ب موزه رفتش رو برامون آوردن.دیگه سنگ اینا رو نباید که ب سینه زد.
گزارش
پاسخ دادن
17:07  1394/08/18

واقعیت تلخ
10

من یه 405 باموتور xu7 دارم جدا از این همه مزیت که متعصبین این موتور آشغال شمردن یه مزیت داره اینه که اصلا نیازی نیست که کل روغن موتور رو بعد از اتمامه دوره کارکردش عوض کنم چون هر 2000 کیلومتر باید 400میلی لیتر روغن سر ریز کنم .با کلی اصرار و دلیل و برهان آوردن که یقین داشتم روغن سوزی داره موتور رو توی تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایرانخودرو باز کردن کل قطعات سالم بود.مهندس و تکنسین مکانیکشون بهم گفته بودن که طبیعیه و این موتور ذاتا روغن میخوره منم باور نکردم اما وقتی منو فرستادن صندوق دیگه یقین پیدا کردم.
10:13  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
رضا
10

پس چرا من ماشینم با 80 هزار کارکرد هیچوقت روغن کم نکرده . من سال 91 خریدم هیچوقت هم روغن کم نکرده تازه روغن ایرانی هم ریختم همیشه شاید ماشین شما مشکلی داشته و شما رفعش نکردی
گزارش
پاسخ دادن
14:24  1394/08/18

کاربر: Reza
22

ماشین منم یه قطره کم نکرده.
خوب دقت کن شاید خانمت از ماشینت روغن می کشیده و باهاش غذا درست می کرده!!
گزارش
پاسخ دادن
14:46  1394/08/18

کاشانی
6

آقا رضا ماشین شما مثل خودتون دسته گله، ولی شانس اکثر ما مثل شما نیست
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1394/08/18

واقعیت تلخ
1

هنوز قسمت ما نشده اما حتما سر ماه که حقوق دادن با گل و شیرین مزحمتون میشیم
گزارش
پاسخ دادن
17:06  1394/08/18

جواب به واقعیت تلخ
12

میگم نکنه تو چیزی مصرف میکنی بعد توهم میزنی روغن ماشینتو میکشی و میخوری !!!! بالاخره اینم یه احتماله دیگه !!! خخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
20:22  1394/08/18

میلاد
5

بهترین راه حل برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر اینه که از بنزین سوپر یا یورو4 استفاده کنی چرا که اگر از بنزین با اکتان پایین یعنی بنزین معمولی استفاده بشه باعث افزایش حرارت کاذب محفظه احتراق شده و پدیده ناک ایجاد شده علاوه بر صدمه به واشر سرسیلندر به سوپاپ هاو تاج پیستون هم صدمه میزنه پس بنزین یورو4 و یا سوپر بعدشم مرتب آب موتور کنترل بشه و همچنین ماهی یکبار هواگیری از پیچ هواگیری آب موتور انجام بشه تا مشکلی پیش نیاد
08:35  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام دوست عزیز من ۲/۱۰ ثبت نام کردم و ۷ آذر تکمیل وجه کردم تحویل مهر هستم، این موضوع که دوستان گفتند باور نکردم، خودم از یه استان دیگه ثبت نام کردم اما عصری زنگ زدم شیراز و شماره نمایندگی سالاری رو پیدا کردم و زنگ زدم سوال کردم، گفت که سری اول دعوتنامه های مهر خودروهاشون اومده این هم شماره تماس نمایندگی سالاری شیراز، ۰۷۱۳۸۲۰۷۹۷۰ شما هم تماس بگیرید شاید به من دروغ گفته باشه
گزارش
پاسخ دادن
21:52  1397/09/19

امیرمحمد اس۵ تحویل مهر
0

ثبت نامی چه تاریخی هستی داداش؟من ۲۲ اردیبهشت هستم و خبری از دعوت نامه نیست
گزارش
پاسخ دادن
22:01  1397/09/19

علی
6

شما هایی که از بررسی موتور فقط یک کلمه مدرن و 16 سوپاپ رو بلدین به این نکته توجه کنید که tu5 روی بدنه سمند در مدت زمان خیلی کمی نصب شد ولی از نظر کشش چنان فاجعه ای بود که خود ایرانخودرو سریعا جمعش کرد تازه گیربکسش هم سنگینتر بود و همون be3 بود نه be4 پارس LX . حالا شما به این جواب بدین که چطور xu7 با 100 اسب به راحتی از پس کشیدن بدنه سمند برمیاد اما tu5 با 16 سوپاپ و 110 اسب بر نمیاد ؟؟ تا حالا این رو از خودتون پرسیدید ؟؟ دلیلش فقط و فقط یک چیز هست . گشتاور دور پایین tu5 به علت حجم کمترش از xu7 کمتر هست . حالا tu5 میخواد 16 تا یا 160 تا سوپاپ داشته باشه . اگر وضعیت کشش ef7 کمی بهتر از tu5 هست فقط و فقط به خاطر حجم حدود 50 سی سی بیشترش هست . این رو یاد بگیرید که گشتاور دور پایین موتور هست که کشش ماشین رو تعیین میکنه و اصلی ترین عامل در گشتاور دور پایین یک موتور تنفس طبیعی همین حجم موتور هست . عملکرد موتور در درجه اول به گشتاور دورپایینش هست و در درجه بعدی به اسب بخارش . چند اسب بخار بیشتر در دور 6500 تقریبا هیچ ارزشی نداره وقتی گشتاور دورپایین کافی موجود نباشه
07:38  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
علی
6

جریان توربوشارژ روی ef7 مصداق همون ضرب المثل هست که میگه یکی رو تو ده راه نمیدادن سراغ کدخدا رو میگرفت !! این ef7 معمولی همینجوری با فشار دادن پدال گاز اول کپ میکنه بعد راه میره دیگه وای به حال اینکه تاخیر توربوشارژ هم بهش اضافه بشه . بنزین با اکتان 100 میخوای از کجا واسش بیاری؟ این ef7 معمولی از همه جا روغن ریزی داره و داغ میکنه و باید بزنی کنار تا خنک بشه دیگه با توربوشارژ ببین چی میشه !! توربوشارژی که ایرانخودرو بذاره روی ef7 ببین چی میشه !! وقتی میگم مشکل اصلی شما این هست که فقط اطلاعات سطحی دارید برای همینه . شما تا اسم توربوشارژ رو فهمیدین فکر کردین الان چه شود این موتور !!! اما نمیدونین که توربوشارژ چه مصیبتی میشه روی ef7 با این کیفیت نازل و طراحی ضعیفش
07:36  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
9

موتورef7 بدون توربو شارژ تو هر 1000 کیلومتر 2لیتر روغن کم میکنه حالا با وجود توربو تو هر 1000 کیلومتر 4 لیتر روغن کم میکنه
گزارش
پاسخ دادن
16:18  1394/08/18

احمدزاده
7

دوستان کسی میدون چرا موتور xu7 آمار سرسیلندر سوزوندنش اینقدر زیاده ؟ اگه کسی راه حل رامیدونه توضیح بده. تشکر
01:09  1394/08/18
گزارش
پاسخ دادن
میرزایی
14

دو تا دلیل فرعی داره و یک دلیل اصلی...... اول دلایل فرعی
1- طراحی‌ اولیه موتور بر اساس آب وهوای خنک فرانسه
2- متالوژی ضعیف و ساخت سرسیلندر و واشر با آلیاژهای بی کیفیت که مقاومت حرارتی پایینی دارند
و اما دلیل اصلی این مشکل 8 سوپاپ بودن این موتوره اساسا موتورهای 8 سوپاپ توان تنفسی محدودی دارن و برای دورهای بالا طراحی نشدن برای حل این مشکل طراحان اولیه موتور xu7 با افزایش میزان مصرف سوخت سعی در افزایش توان و گشتاور موتور در دور پایین کردن که این راه حل با وجود مصرف سوخت زیاد قابل قبوله ولی مشکل زمانی پیش میاد که راننده بخواد دور موتور را بالانگه داره توی این حالت مصرف بالای سوخت مثل سم عمل میکنه و حرارت زیادی توی سیلندر محبوس میشه و تعداد کم سوپاپها کفاف تنفس رو به دور در حال افزایش موتور نمی ده و موتورنمی تونه گازهای داغ را ازطریق 4 سوپاپ دود به سرعت خارج کنه در این شرایط توان موتور به سرعت دچار افت میشه وبا بالا رفتن دما ابتدا واشر و با طولانی شدن این مشکل سرسیلندر دچار سوختگی (تاب برداشتن) میشه
گزارش
پاسخ دادن
02:35  1394/08/18

علی
9

میرزایی عقل کل ، موتوری که روی دمای 110 درجه تازه چراغ اخطار دما روشن میشه برای آب و هوای خنک طراحی شده ؟؟ چرا اینقدر از روی کم اطلاعی حرفهای کوچه بازاری میارید اینجا مینویسید ؟؟؟ واشر اصلی xu7 بالای 200 تومن پولشه واشری که الان میذارن 9 هزارتومن پای کارخونه تموم میشه . وقتی اطلاعات فنی ندارید حرف نزنید بهتره
گزارش
پاسخ دادن
07:33  1394/08/18

مرتضی
3

سلام .تو همین سایت برید مشخصات شورلت نووای قدیمی را بخوانید..دوستانی که سن و سالی بیشتر دارند و مانند من قدیمها را یادشونه حدود بیست سال قبل جزو شیک ترین ماشین ها بود و افراد با کلاس سوار میشدند...مشخصاتش موتور شش سیلندر 4000 سی سی و قدرت 115 اس بخار..که در سال 1982 پژو 405 میاد و با موتور 1800 سی سی کاربراتوری و قدرت حدود 100 اسب بخاری با کولر و امکانات خیلی بهتر میشه ماشین سال اروپا .البته الان هم پژو حکم همان شورلت را پیدا کرده و الان موتور های 1200 سی سی با مصرف سوخت حدود 5 در صد کیلومتر همان قدرت را دارند و به نظر من دیگه الان وقتشه که کم کم مردم بدانند پارس برای بیست سال قبل ماشین خوبی بود ..هر چند من افرادی میشناسم که الان هم شورلت نووا سوار میشن و صدی بیست بنزین میزنند و ماهی دو بار تعمیرگاه میرند و هنوزم معتقدند که یک چرخش به کل ماشینهای جدید می ارزه و حاضر نیستند قبول کنند که شورلت نووا سی سال قبل ماشین خوبی بوده...البته منظورم شورللت های جدید نیست که تو ایران یافت نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
09:14  1394/08/18

علی
7

میرزایی عقل کل موتورهای کرایسلر HEMI در هر سیلندر دو سوپاپ دارن یعنی یک موتور 4 سیلندرش 8 سوپاپ میشه . این موتورها یکی از بهترین موتورهای روز دنیا هستن . چرا وقتی اطلاعات کافی نداری میای نظر میدی . ماشین برای اینکه خوب راه بره نیاز به یک موتور با گشتاور دور پایین مناسب و متناسب با بدنه داره وگرنه در سربالایی ها میشه مثل موتور گازی . مشکل ef7 و tu5 هم همین ضعف گشتاور دور پایین هست که باعث میشه ماشین در سربالایی بشه موتور گازی و فقط به زور دنده معکوس و دور بالا رفتن راه بره . میرزایی امثال تو هستند که بدون داشتن اطلاعات دقیق و فقط به صرف یک سری حرفهای کلی و کوچه بازاری برای موتوری مثل ef7 تبلیغ میکنند
گزارش
پاسخ دادن
10:51  1394/08/18

سمندی
3

به این دلیل که موتورش آشغاله باید هر چی زودتر تولیدش متوقف بشه ، همین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
12:23  1394/08/18

علی
6

مرتضی وقتی در مورد چیزی اطلاعات کاملی نداری بهتره نظر ندی . شورلت نوا 4100 سی سی حجم داره با گشتاور عالی 260 نیوتن متر در دور 2750 این میدونی یعنی چی ؟ یعنی اینکه زمین رو شخم میزنه . شورات نوا 115 اسب هست و ef7 هم 115 اسب ولی گشتاور شورلت نوا کجا و گشتاور موتور گازی ef7 کجا ؟؟ برای همین چیزهاست که میگم شما اطلاعات سطحی دارید و از جزییات چیزی نمیدونید . ماکسیما هم توی سربالایی و گردنه حریف شورلت نوا نمیشه . شورت نوا 2 تن وزنشه اما مثل شیر از سربالایی ها بالا میره و شتابش هم عالیه . همین موضوع باز هم نشون میده که ارزش و عملکرد موتور به گشتاور موتور مربوط هست و نه به اسب بخارش ! کمی بیشتر مطالعه کنید و بعد نظر بدید
گزارش
پاسخ دادن
14:17  1394/08/18

؟
6

علی ما فهمیدیم که نمی فهمی پس اگه یه آدم عاقل اومد اطلاعات درست به ملت داد لطفا پارازیت ننداز. جالبه وقتی توی بحث کم میاری یه مثالایی می زنی که ربطی به اصل قضیه نداره ، تو با این نظرا افراطی که میدی باعث شروع بحثی شدی که نتیجه اون فقط آبروریزی از خودرو پارس شده
گزارش
پاسخ دادن
15:03  1394/08/18

علی
4

موتور xu7 قدیمی شده اما جایگزینش موتور گازی ef7 نیست . موتوری باید جایگزین xu7 بشه که از هر نظری بهتر و قوی تر باشه مثل ew10 . وقتی میان موتور کم گشتاور تری مثل Ef7 رو روی بدنه سمند میذارن باعث میشه ماشین در سربالایی بشه مثل موتور گازی . آقا xu7 بسیار بد شما یک موتور بهتر با همین قیمت معرفی کن که هم گشتاور بهتری داشته باشه و هم کم مصرق تر باشه !!
گزارش
پاسخ دادن
15:51  1394/08/18

کاربر: نوید جهرمی
3

اینم برام جالب بود.
ی مدت میل لنگ تراشی شاگرد بودم. سینلندر و سرسیلندر و ... هم میاوردن.
میتونم بگم اگه موتورهای فرانسوی نبود ما کاری برای انجام دادن نداشتیم. اینقدر با مشکل مواجه میشن ک هم مکانیکا خوب میتونن نون بخورن هم قطعه فروشا هم تراشکارا.
اون موقه بود که فهمیدم چرا به جای خودروهای خوب ژاپنی یا آلمانی ماشینای فرانسوی رو مونتاژ میکنیم. چون باید چرخ اقتصاد برای همه بچرخه.
گزارش
پاسخ دادن
13:03  1394/08/18

مهرداد
13

سلام دوستان
لطفا اول ماشین رو سوار شید بعد نظر بدید من امسال یه پارس lx صفر خریدم 25000 تا کارکرد همه جاش به صدا افتاد مصرفشم که الا ماشااله قدرت موتورم که افتضاح از بی کیفیتیش هرچی بگم کمه آخرشم 2 هفته پیش با 6 میلیون ضرر فروختم الانم یه ام وی ام 550 اتومات خریدم واقعا معرکه است همه چی تمومه لطفا پولتونو بابت ماشین بی کیفیت ایران خودرو ندید پولی که با هزار زحمت بدست میاد
19:07  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: A SED ALI
3

به نظرتون. به جای پارس لیفانx60 بگیرم چطوره؟
17:43  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
رضا یه افراطیه
1

آخه مرد حساب از کی تا الان هندلینگ پارس از سمند بهتر بوده؟کلا داری حرف یامفت میزنی رضا.کاری به ef7 و xu7 ندارم اما داشبورد rdi و pars یکیه اونوقت جذابیته پارس از کجاشه؟همه مردم ایران میدونن سمند از نظر هندلینگ از همه تولیداته داخل بهتره.ef7 و xu7که قطعاتشون بعد تحریم ها کلا چینیه و مشکل دارن.
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1394/08/18

کاربر: Reza
4

مرد حسابی ماشینی که رینگ 14 داره و به زمین چسبیده تعادلش بهتره یا ماشینی که ارتفاعش از زمین بیشتره؟
پارس سال وقتی پر باشه قشنگ می چسبه کف زمین و عمرا اگه چپ بشه ولی سمند بلندتره و راحت تر چپ می شه.
ضمنا اگه سمند سخت تر چپ می شه به خاطر وزنشه نه تعادلش
گزارش
پاسخ دادن
14:56  1394/08/18

هوشیار
4

چرا قیمت پارس سال و پارس ال ایکس توی بازار گرون تر از قیمت کارخونه است اما قیمت سورن elx توی بازار خیلی کمتر از قیمت کارخونه شده ؟
16:31  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
شهرام
0

پژو 405 نورپایینش دوکنتاکه ولی زنون تک کنتاکه به نور پایین 405 نمیخوره
گزارش
پاسخ دادن
10:53  1397/11/04

پویا
14

از پارس مضخرف تر وجود نداره چندتا تست کردم دنده یک تا دور 5500 بردم که بزنم دنده دو هنگام تعویض گیربکس تقه میکنه چندبارم تست کردم بازم تقه کرد انگار گیربکس میخواد از جاش در بیاد ولی ef7 خودم تا 6500 رفتم زدم دنده دو بدون تقه کردن تیکاف میکنه میره. برین این ماشینو با موتور زمان قاجار رو 35 میلیون بخرین افتخار کنید گرونتر از سمند خریدین خخخخخخخخخخخخ
14:18  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
رضا
12

دور موتور ۵ـ۵ یا ۵ـ۶ !شما میخای ماشینو بسوزونی یا استفاده کنی فکر کنم ازونایی هستید که ماشینه پدرشونو یواشکی میبرن بیرون ۰۰۰این ماشینا سدان و خانوادگی هستن و برای مصرف خانوادگی برای اون کارا طراحی نشدن اگه شما میخای ازین کارا کنین بهتره یه باکستر بخری نه سمند ۰۰۰ ef7 موتوره بدی نیست ولی مزیتاش نسبت به موتوره قدیمیه پژو کمتر از معایبشه
گزارش
پاسخ دادن
16:31  1394/08/17

رضا
11

نود درصد مکانیکا اصلن حاضر نمیشن روش کار کنن حتی بعضی از تعویض روغنا هم حاضر نمیشنef7 روغنشو عوض کنن قیمت لوازم موتورشم که در حده سانتافست
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1394/08/17

کاربر: A SED ALI
0

دوستان من میخوام پارس بگیرم ولی نمیدونم کدوم مدلش بهتره,لطفا کمکم کنید،کدوم مدلش واسه من که بیشتر تو جاده خاکی و برفی و کوهستانی میرم و دائم درحال مسافرتم بدرد میخوره؟
12:59  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
hadi
11

پارس سال بگیر با موتور معمولی و رینگ 15 اینچی چون تو جاده هم هندلینگش خوبه و هم سرعتو قدرتش تو گردنه ها و اتوبانها هم مصرفش پاینه تو جاده هفت درصد میسوزونه وهم هزینه های تعمییر و نگهداری و لوازم موتورش بسیار ارزونتر از بقیه مدلهاست ...فقط تنها مشکلشون اینه که اخیرا خیلی خیلی بی کیفیت شدن
گزارش
پاسخ دادن
13:26  1394/08/17

کاربر: Reza
12

پارس سال با موتور XU7 بخرید.
کولر عالی ، بخاری عالی ، کشش در سربالایی عالی ، جادار و راحت ، تعادلش از همه ماشینا ایرانی یه سروگردن بالاتره و در حد و اندازه های ماشینای بالای 100 تومنه.دید بسیار عالی راننده از کناره ها و شیشه عقب و شتاب بسیار بالا در جاده در زمان سبقت گیری و مصرف 10.5 در شهر در هر صد کیلومتر و 7.5 در جاده.
پارس یک سدان کامل هست و به صرفه ترین ماشین ایرانه.
قطعات موتورش همه جا و با کمترین قیمت گیر میاد.
تعمیرکارش فراوونه ولی EF7 رو هیچ کس بلد نیست درست کنه.
امکاناتشم از همه ی ماشینا به جز دنا بیشتره.
گزارش
پاسخ دادن
13:26  1394/08/17

مجید
11

دور و بر پژو پارس نرو که هر روز باید بکسل کنی تا تعمیر گاه. هر روز یه جاش خرابه . مصرف بالا داره و تو سر بالایی وامونده است و راه نمیره تو کفی اگه باد موافق بیاد دور می گیره اونم اگه گیربکس نترکه و واشر سر سیلندر نسوزونه .
گزارش
پاسخ دادن
14:47  1394/08/17

محمد
14

سمت ef7 اصلا نرو من داشتم بیچارم کرد همون پارس xu7 بگیری بهتره
گزارش
پاسخ دادن
15:04  1394/08/17

varan
0

دوست عزیز اگه یه چهار میلیون بیشتر هزینه کنی یه xum بگیر
هر کی میگه بده صرفا قصد تخریبش رو داره چون خودش نداره پس نمیدونه چیه
شاید تو شتاب از xu7/l4 کمی ضعیفتره ولی تو گردنه و کفی امکان نداره از xu7/l4 عقب بمونه ef7 و tu5 به خوابشم نمیان
قدرت بیشتر . گشتاور بهتر ، هزینه تعمیر کمتر مصبت به بقیه موتورها
گزارش
پاسخ دادن
18:27  1394/08/19

کاربر: hades
6

بچه ها من تازگیا تو خیابون یه وانت میبینم که خیلی شبیه پارس هست این اسمش چیه؟
وانت پراید خیلی قشنگتر از اینه
این چرا اینجوری شده؟
آیا پارس هست این؟
00:03  1394/08/17
گزارش
پاسخ دادن
hadi
9

اون پرشیا وانته ولی موتور ef7 زدن روش ... چون ef7 خیلی پرقدرته و خیلی عمریه فکر کنم در حد موتوره کامارو باشه حدود 550 اسب بخار و هر باریو میتونه حمل کنه و تمام ماشینارو نقطه کنه ولی موتور پرشیا فقط 100 اسب بخاره
گزارش
پاسخ دادن
11:21  1394/08/17

مجید
4

دقیقا پژو پارسه مخصوص وانت سوارای باکلاس ساخته شده فقط روش از یه موتور با کیفیت تر استفاده کردن موتور روا.....
گزارش
پاسخ دادن
12:49  1394/08/17

مجید
10

اسمش وانت آریسانه موتورش هم همون موتور پیکان وانته دیفرانسیل عقب هم هست
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1394/08/17

مهرداد
11

این وانت آریسان هست . موتور OHV 2 مربوط به روآ با حجم 1.7 لیتر داره . دیفرانسیل عقب هست و سیستم تعلیق پیکان داره و تقریبا هیچ ربطی به پژو نداره
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1394/08/17

کاربر: hades
2

ولی فکر کنم چراغ های جلوش اگر بیاد رو پارس خیلی شیک تر میشه
نه؟
فکر کنم به خاطر چراغ های جلوهشه که شده شبیه پارس!!!
گزارش
پاسخ دادن
21:52  1394/08/17

علی
17

ef7 رو افرادی میخرن که با دیدن اسم بوش و زیمنس روی ecu و سنسورها و دریچه گاز اومدن و گفتن ef7 ساخت زیمنس و بوش هستش اما نميدونستن روی ecu و سنسورهای پراید و روآ هم نوشته زیمنس . اطلاعات سطحی و کوچه بازاری منجر به خرید ef7 میشه
21:48  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hades
5

تفاوت دو قطره نیست
تفاوت بیشتر از 1/3 هست
صدی 8
و
صدی 13
5 لیتر تفاوتش هست
یعنی یک باک 700 کیلومتر تبدیل میشه به 400 کیلومتر.
حالا شما بگو دو قطره.
گزارش
پاسخ دادن
23:56  1394/08/16

کاربر: hades
4

من بر طبق امار سازنده خودرو گفتم
بالای همین صفحه هم اگر دقت کنید گفته
صدی 13.8 لیتر
همکارم هم یه پارس 87 داره که xu7 هست میگه با یه باک 300 کیلومتر میره
اونکه احتمالا ماشینش خیلی داغونه که اینجوری میسوزونه
اما اینچیزی که اینجا گفته اون مصرف سوخت همکار ما در بهترین حالت خیلی سرپا باشه و روفرم باشه که واسه همه اینجوری نیست
بگیریم صدی 11.5
بازم نسبتا زیاده.
حالا که شکاها عاشق پارس هستید
چرا حداقل پارس با موتور tu5 را انتخاب نمیکنید؟

گزارش
پاسخ دادن
00:18  1394/08/17

کاربر: hades
0

گیربکس که همه اینا یکی هست فکر نکنم گیربکس xu7 با tu5 فرق کنه فقط ضرایب متفاوت هست!
میمونه گشتاور که ممکنه تفاوت داشته باشه
پس تا اونجایی که من فهمیدم مشکل شما کلا با گشتاور در دور پایینه
پس واسه همین کلا با tu5 و ef7 مشکل دارید
وگرنه ذاتا این موتورها چون بروزتر هستن فکر کنم راندمان بهتری داشته باشن.
ولی آقا رضا مگر شما چند درصد عمر رانندگیت در سربالایی هستی که اینهمه روی گشتاور دور پایین اصرار میکنی؟
گزارش
پاسخ دادن
22:00  1394/08/17

کریم
14

یه مسئله ای هس که زیاد به اون توجه نشده ، اینکه میدونین چرا اسم ef7 بد در رفته چون اکثرا با گاز بودن اما پارس چی؟ نسبت بنزین سوزش بیشتر از دوگانه میباشد به خاطر اینه که مقایسه در این شرایط زیاد عادلانه نیس. اگه اکثر پرشیا ها دوگانه بودن اون موقع ایرادات در پرشیا شاید از ای اف سون ها خیلی بیشتر بود
17:46  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
فرید
7

دقت کنید زمان هیتلر بنز دنده اتومات میزد حالا اگه پژو ی دوچرخه ساز(تازه فهمیدم) تکنولوژی سی سال دیگه اون به تکنولوژی 20 سال پیش فولکس واگن نمیرسه بحث دیگه ای هست
17:22  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
مجید
18

دوستان میگن ef7و قراره تو سوپر مارکتها هم عرضه کنن !! خخخخخخخخخخخخ بس که پرفروشه!!
15:32  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
کاشانی
16

من توی یکی از نظرات نوشته بودم که جو کلی توی خرید ماشین یه جو کم سواد و پر ادعاست که منظورم جو کلی جامعه بود و قصد توهین به افرادی که با فکر و شناخت فنی اقدام به خرید می کنن ندارم امروز یه مورد جالب برای خودم پیش اومد که اون گفته من را یه جورایی حده اقل به خودم ثابت کرد، یکی از همکارام امروز توی پارکینگ شرکت منو با ماشینم که پژو پارسه دید خلاصه بعداز ورانداز کردن ماشین لبخند به لب گفت منم تصمیم گرفتم یه پارس نو بردارم ، منم از سر دلسوزی بهش گفتم اگه قصد خرید پژو داری یه glx بردار که حده اقل 8 میلیون به نفعته ، آقایی که شما باشی طرف از حرف من جوش اورد و با یه نگاه عاقل اندر سفیه به من گفت یعنی میگی برم یه لگن عقب افتاده 30 سال پیشو بخرم که موتور و گریبکسش مال زمان هیتلره بعد نصف درآمد کارمندی رو بنزین بریزم توش و منتظر باشم کی خودبه خود آتیش میگیرم.والا ما که زبونمون نچرخید بهش حالی کنیم که پارس فیس لیفت 405 وتفاوتشون فقط ظاهریه!! حالا شما بخصوص آقاشهاب که از حرف من ناراحت شدید خودتون قضاوت کنید.
15:11  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
محسن
9

دوستان لطفا از ef7 تعریف نکنید یه دونه داشتم نابودم کرد با هزار بدبختی فروختمش
14:24  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
خلیلی
5

سلام من امروز رفته بودم نمایندگی برای بازدید 25000 ماشین . دو تا دنا آورده بودن اونجا یکی برای تعویض گیربکسش بود یکی هم برای نوعی دیسک و صفحه . این هم از دنا که اينهمه ادعا داره من توی این 25000 تا فقط روغن عوض کردم
12:56  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
17

ولی بحث بین پارس xu7 و سمند ef7 منو از گمراهی بیرون آورد و فهمیدم که موتور ef7 در کارخانه bmw تولید میشه و اصل آلمانه واقعا ممنونم از ef7 سوارا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخ
01:19  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
کامبیز
10

منم از گمراهی در اومدم و فهمیدم xu7 25 سال پیش در پژو فرانسه طراحی شده و الان اصل چینه
گزارش
پاسخ دادن
11:16  1394/08/16

کامبیز
5

در ضمن منم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
گزارش
پاسخ دادن
12:45  1394/08/16

کاربر: Reza
12

مهم ترین دلیل عدم استقبال از خودروی دنا ،موتورش هست.مطمئنا حتی اگه XU7 رو می ذاشتن رو دنا 10 برابر الانش فروش داشت.
یکی دیگه از دلایلش هم طراحی بد این ماشینه.جلو و عقبش با هم نمی خونه.
یکی دیگه از دلایلش هم قیمت بالاش نسبت به ارزش واقعیشه.
00:17  1394/08/16
گزارش
پاسخ دادن
یعقوب S5.تحویل مهر
0

سلام دوستان تجمع کنیم.یه گروه تلگرام داریم بیایین اونجا قرار تجمع کنیم
گزارش
پاسخ دادن
21:36  1397/09/06

محمداس 5
0

سلام دوستان بنده ثبت نام 2.2بودم و26.8 برام دعوت نامه اومد نگران نباشید انشاله واسه همه دوستان بیاد.شماره قرارداد232448
گزارش
پاسخ دادن
18:49  1397/09/06

مهران
10

ما یدونه مدل 87اش رو داریم.معایب این ماشین:1)ترمز تعطیل 2)بعد یکی دوسال کابین ماشین همه جاش صدا میده(یعنی این ماشین فقط یه سال بیصداس) 3)این گزینه شانسیه اما واس ما گیربکسش زوزه میکشه!شانس نداریم خوووو! 4)مصرف بالاشو نمیدونم بگم یا نه!اخه کدوم ماشین داخلی مصرفش پایینه؟! 5)اینم مثل گزینه ی 4!کیفیت قطعات در حد نام ایرانخودرو!!!!!!!! اما برسیم به مزایاش!هر چی فکر کردم مزیتی درش ندیدم اما شتابش چون بنزین سوزه فقط خوبه نسبتا!ولی ترمزاش واقعا ادمو بعضا تا سکته پیش میبره!راهی واس تقویت ترمزاش نیس؟بهترین لنت هم انداختیم بدتر شد =D
23:25  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hades
7

منظور کاشانی اینه که همون پارس رو با قطعات چینی و همون کیفیت میتونست مثلا با سمند 30 میلیونی داشته باشه
قبول دارین که گیربکس همه اینا تو ایران تولید میشه و یکسان هست
از نظر موتوری و شتاب هم تفاوت آنچندانی نداره
تفاوت 10 میلیونی تو خرید یک ماشین در کشور کره اگر همه چی رو عینا تبدیل کنیم
یعنی پول 1/3 خودرو رو اضافه تر بدین
مثلا شما 2016 Hyundai Elantra را 20000 دلار بخرین
حالا با 28000 دلار میتونید هیوندای سوناتا و تاکسان و جنسیس بخرین
حرف منو باور ندارید به این لینک ها سری بزنید
http://www.thecarconnection.com/price/new,price-range-20000-21000,hyundai

http://www.thecarconnection.com/price/new,price-range-27000-28000,hyundai

حالا در ایران شما سمند میخری 30 میلیون و پارس میخری 38 میلیون و چه بدتر شایدم پارس ELX میخرین با 40 میلیون
و از اینا بدتر سمند میخری 30 میلیون و دنا میخری 40 میلیون یا 42 میلیون که اوج فاجعه اینجاست
به هر حال اینا همه شبیه هم هستن
آیا واقعا شما تفاوتی انچندانی از هر لحاظ که فکر میکنید بین سمند و پژو میبینید؟
چه کلاه گشادی سر ما میذارن!!
23:06  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hades
4

در ادامه حرف قبلیم لطفا هر چی سوار میشید اینهمه ازش تعریف نکنید
اجازه بدین همه زوایای مبهم یک ماشین برای همه روشن بشه
بخدا قسم هر مدل سمند و هر مدل پژو رو با هم در شرایط یکسان کورس بندازی، در شتاب و تاپ اسپبد تفاوتش به اندازه 2 تا ماشین نیست که شاید به 3 هم نرسه.
تمام آشغالایی که تولید میشه 100 درصد چین شده
اگر هم پارس گرونتره فقط به این دلیل که هر چی تو مملکت ما بیشتر استقبال میشه میخوان از روش سود بیشتری از مردم بگیرن
دلیل محبوبیت پارس فقط شکل ضاهریش هست
واقع بین باشیم که پارس و سمند بیشتر از 30 میلیون نمیارزه
شما اگر نزدیک به 1/3 پول خودرو رو افزایش بدین
در استانداردها اماده که حتی کلاس موتور هم عوض میشه
اینجا که آینش رو تغییر میدن مدل میزنن
111
133
110
745
777
.
.
مسخرس بخدا
اجازه ندین این حلبی فروش ها به ریش ما بخندن
حالا که مجبوریم یا سمند سوار شیم یا پارس حداقل خودمون به خودمون رحم کنیم آب در هاون حلبی فروش ها نریزیم.
این نتیجه از حماقت ما هست که این خودروساز ها اینجوری دور برداشتن
واقع بین باشید بحث های الکی رو هم تموم کنید
همه بریم تو صفحه مربوط به خو ...
گزارش
پاسخ دادن
00:00  1394/08/17

یاشار
9

بنده دوو 2000 دارم مدل 1993 هرکی که فکر میکنه ماشینش خیلی پرشتابه بیاد باهم یه درگ داشته باشیم l3 و l4 واسه من هیچ اهمیتی ندارن هردو واسه موزه بهتره اونم از نوع اسقاطیش
19:10  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
مجید
13

دوو مدل 1993 که الان باید اوراغ میشد چیجوری هنوز اجازه تردد تو خیابون داره ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
20:54  1394/08/15

شهاب
12

عجب !!!!!!!!پس هنوز ماشین مدل 1993 راهم میره !!!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
22:03  1394/08/15

یاشار
7

درسته ماشین بنده مال 1993 هس اما واقعا تکنولوژی همون زمان با قطعات اورجیناله( پنج ساله که هیچیشو عوض نکردم) اما ماشین شما چی ، تکنولوژی 1985 اونم نه اینکه قطعات اصل فرانسوی ، قطعات درجه دو سه نا کجاآباد. البته اگه فرانسوی اصل هم بود زیاد فرقی نداش واسه حالش!!! خخخ
گزارش
پاسخ دادن
23:06  1394/08/15

سعید ملکی
11

دوستان میدونید این پیج چرا انقدر پربحثه .قبل توافق.یکی میگفت دلار بر میگرده ۱۰۰۰تومان.یکی میگفت الان همه میریزن تو کشور برا سرمایه گذاری.یکی میگفت من فورد میخوام یکی دیگه میگفت شورلت.یکی میرقصید تو خیابون .خلاصه از نافرجام ماندن ارزوهاشون برای سوار شدن موستانگو کامارو رسیدن به قصیده سرایی در مورد النودو پارس.(: .کاش میشد کامنتایی که دوستان قبل توافق میدادنو تو اکثره سایتا میشد جمعشون کرد یه داستان طنز از توش در اورد

16:56  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
تهرانی
0

شانس و نصیب و قسمت یعنی چی؟ این کاریه که با برنامه ریزی انجام شده.
گزارش
پاسخ دادن
15:22  1397/09/05

علی
24

ایرانخودر میگه ef7 یک موتور 1700 هست تا شما رو فریب بده و امثال شما بخری این موتور رو . ایرانخودرو فقط میخواد ef7 بفروشه به هر طریقی چون نورچشمی خودشه . اگر واقعیت رو بگه که دیگه کسی نمیخره . 1644 سی سی به 1600 نزدیکتر هست تا به 1700 . حداقل اعداد رو که بلدید ؟ اما 1761 به 1800 نزدیکتر هست تا 1700 . همانطور که ایرانخودرو موتور xu9 رو که 1905 سی سی بود به اسم موتور 2000 میفروخت !! موتور xu10 زانتیا حجم 1998 داره و یک موتور 2000 هست ! موتور ef7 یک موتور 1600 محسوب میشه نه 1700 حالا شما میتونید خودتون رو گول بزنید و اصلا کنار بدنه ماشین بنویسید 2400 اما رفتار این ef7 چیزی بیشتر از یک موتور 1600 سی سی نیست
12:43  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
احسان
16

علی بااین چرندیات بیشترمیفهمم که نمیفهمی
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1394/08/15

میرزایی
13

علی عزیز صحبت های شما درسته به شرطی که ما بر اساس دانش مکانیک دهه 70 یا80 صحبت کنیم . فن آوری موتور درونسوز امروز تلفیقی از مکانیک و کامپیوتره یعنی طراح موتور امروزی فقط به دنبال ساخت یک موتور درونسوز صرف نیست بلکه بدنبال ساخت وسیله هوشمندیه که با کمترین حجم سیلندر و مصرف سوخت بالاترین راندمان کاری را بین قطعات مکانیکی ایجاد کنه اساس موتورهای مدرن امروزی افزایش تعداد سوپاپ ها و دسترسی به دورهای بالاتر در شرایط تنش کمتره که لازمه این مهم تنفس بهتر در جهت افزایش سریع دور موتور و توان بازدم موتور در دفع گرمای شدید حاصل از این مکانیسم سریع پرفشار و پر حرارته می باشه که این مهم توسط یک واحد پردازنده هوشمند (ecu) در کسری از ثانیه پردازش میشه و توسط واسطه های الکترونیکی و هیدرولیکی مثل سیستم منحصربفرد cvvt بر روی موتور اعمال میشه پس ما نباید از نصب یک موتور 1200سی سی روی یک خودروی شاسی بلند توسط یک خودروساز ژاپنی فرانسوی تعجب کنیم چون به مدد 16 سوپاپ و توربوشارژ جهت تنفس بهتر و رسیدن به دورهای بالا در شرایط پایدار وایمن قابلیت تولید 150 اسب بخار قدرت در دسترس ایجاد شده
گزارش
پاسخ دادن
20:25  1394/08/15

علی
10

میرزایی خودت داری میگی توربو شارژر . میدونی اصلا توربوشارژر چه مزایا و معایبی داره ؟ مگه حالا ما در مورد توربوشارژر حرف زدیم ؟ حرف من در مورد تنفس طبیعی بود . چرا وقتی کم میارید از این شاخه به اون شاخه میپرید
گزارش
پاسخ دادن
00:30  1394/08/16

میرزایی
6

به درخواست علی
مزایا و معایب توربو شارژ
توربو شارژ در اصل یک پمپ مکانیکیه هواست که نیروی مورد نیازش را از گازهای داخ و پرفشار خروجی از موتور تامین میکنه و کارکرد اون تزریق فشرده هوا به داخل موتور جهت ایجاد دور سریعتر و تولید گشتاور پایدار در دورهای مختلفه
مزایا
1-تنفس عالی موتور در شرایط مختلف
2- ایجاد گشتاور پایداردر دورهای مختلف
3- افزایش توان و قدرت موتور
4- کاهش نیاز به حجم بالای سیلندر در کنار تولید قدرت بالا
5-کاهش محسوس شتابگیری خودرو در سرعتهای مختلف
معایب
1- نیاز به سیستم خنک کننده قوی روی موتور و داخل توربو شارژ
2-نیاز به بنزین با اکتان بالا بعلت تراکم بالای سیلندر
3- نیاز به متالوژی پیشرفته در ساخت قطعات موتور به خصوص بلوک سیلندر (نیاز به آلیاز با نیکل بالا) سر سیلندر ( آلیاژهای مدرن آلومینیوم) و سوپاپ دود
این امکان در میان موتورهای فعلی مورد استفاده در خودروهای ساخت داخل فقط و فقط بر روی موتور ملی (ef7) قابل اجرا می باشد و موتورهایی نظیر xu7 یا xum از لحاظ فنی حتی در حاشیه این بحث هم قرار نمی گیرند
گزارش
پاسخ دادن
12:11  1394/08/16

کاربر: hassan mirzaei
15

به نظر من اصلا اتاق سمند غیر استاندارده شما وقتی تو سمند میشینی بعدش تو پارس میشینی متوجه میشی ستونهای سمند خیلی جلوی دیده ولی پارس دیدش بازه چون طراحیه اتاقش استاندارده
08:58  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
حسین میرزایی
4

اول تحقیق کن ببین طراحی اتاق سمندمال کدوم کمپانیهاست بعدنظربده
گزارش
پاسخ دادن
01:11  1394/08/16

میرزایی
8

علت دید بهتر پارس طراحی اتاق با استاندردهای دهه 80 به صورت چهارگوش و با زاویه کم که نتیجه عدم رعایت اصول ایرودینامیک می باشد ولی در طراحی سمند که در یک شرکت انگلیسی انجام شده اصول ایرودینامیک تا حده زیادی رعایت شده و بدنه دوکی شکل و ستونهای زاویه دار نشانه این نوع طراحیه مزیت این طراحی نوین پایداری و لرزش کم خودرو در سرعتهای بالا که نتیجه کاهش چشمگیر مقاومت هواست و مزیت جانبی آن کاهش میزان مصرف سوخت در سرعتهای بالا
گزارش
پاسخ دادن
11:33  1394/08/16

خودم
8

405 و فیس لیفتش پارس بعد از پراید صعیف ترین بدنه رو داره تو تصادف واقعا خطرناکه البته برای عهد بوق طراحی شده نباید انتظار بیشتری هم داشت مشکلات موتور فسیل چینی هندی شده که دیگه هیچی
گزارش
پاسخ دادن
17:49  1394/08/16

کاربر: Reza
28

سمند خیلی زود خودشو ول می کنه.یه بار که تو خیابون می رین دقت کنین به سمندهایی که بهشون میاد 5سال کار کردن.قشنگ معلومه که خودشو ول کرده و لش شده.
خیلی کم سمندی پیدا می شه که 5سال کار کرده باشه و خودشو ول نکرده باشه.
02:00  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
0

خداییش روت میشه سوار این گاری بشی؟انگار پوزشو با چکش صافکاری کردن.خیلی داغونه این ماشین.صاحب اول اخرشم خودتی
گزارش
پاسخ دادن
01:57  1397/09/01

کاربر: armindj
4

سلام اقا رضا من نمیدونم ما ایرانیا چرا باید سنگ ماشینای بی کیفت ایرانی رو بزنیم که پر از مشکله به صفحه ام وی ام ۵۳۰ سر بزن ببین کدوم از مشکلاتی که اینجا مطرح‌شده دارند همشون راضی‌ هستند همشونم قبلا از ماشینای ایرانخودرو داشتند و الان خیلی خوش حالند که اونارو فروختند و اینو گرفتند یکم واقع بین باشید یاعلی
گزارش
پاسخ دادن
07:16  1394/08/15

کاربر: Reza
18

اگه قرار باشه پارس با سورن مقایسه بشه،باید با پارس ELX مقایسه بشه نه پارس سال.
پارس ELX از همه ی ماشینای ایران به جز دنا گرون تره که اختلافش با دنا به 2 تومن هم نمی رسه و کمتره.این 2 تومن هم به خاطر کروز کنترل و صفحه نمایشه و گرنه قیمت دنا از پارس ELX کمتر می شد.
تازه این پارس ELX با موتور XUM هست.مطمئن باش اگه ELX با موتور L4 تولید می شد بیشتر از اینا قیمت داشت.L4 موتور نبود بلکه اژدها بود.هیچ موتوری به گردپاش نمی رسه.
01:51  1394/08/15
گزارش
پاسخ دادن
mohammad
2

قیمت پارس سال تقریبا برابر با سمند سورن هست پس هیچ دلیلی نداره پارس elx رو با سورن کنیم.
گزارش
پاسخ دادن
07:07  1394/08/15

mohammad
0

دوستان من دیدم مقایسه بین پارس و سمند و سمند سورن بالا گرفته در واقع سقف قیمت برا این مقایسه 37 ملیونه و خب جای 206 sd v 8 خالیه با امکانات عالی سوخت کم شتاب ترمزهای عالی امنیت فوق العاده و..... در کل خیلی مقایسه کردم نمیخوامم بحث رو تخصصی کنم اما تو سقف 37 میلیون بهترین خودرویی که میشه تهیه کرد sd v8 کلاس بالا هست. در ضمن شدیدا با سمند مخالفم ظرف دوسال اوراق میشه ماشین مدل 92 انگار مدل 88 هست.
گزارش
پاسخ دادن
07:31  1394/08/15

کاربر: Reza
17

اصلا 206 رو نمی شه با سمند و پارس مقایسه کرد چون یه سدان کامل نیست.رو صندلی عقب باید چهارزانو بشینی تا اذیت نشی و نمی تونی پاهاتو راحت دراز کنی!
206 از نظر دید عقب و اطراف افتضاح ترینه و رو دستش نیمده.ستون های کنار راننده و شاگرد خیلی جلوی دید رو می گیره و خدایی نکرده یه موتور یا ماشین رو نمی بینی و می زنی بهش! من خودم رانا داشتم و تقریبا شبیه 206 هست و دیدش واقعا افتضاحه.بازم رانا دید شیشه عقبش بهتر از 206 هست چون پشت سری های صندلی عقبش با صندلی،یک تیکه س ولی 206 اینطوری نیست و پشت سری هاش بالا می یاد که در این موقع دید راننده به طور کامل کور می شه و انگار راننده داره با مینی بوس رانندگی میکنه که فقط آینه بغل داره!
206 کلا یه ماشین شهریه تا جاده ای.
گزارش
پاسخ دادن
11:36  1394/08/15

آیدین
7

آقا رضا اگه دید در داخل ماشین زیاد واست مهمه پیکان بخر تا نوک گلگیر ها هم دیده میشه!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
12:05  1394/08/15

کاربر: hades
6

در مورد 206 صندوقدار که اصلا صحبت نکنید که منو برادرم همزمان یه سورن و 206 خریدیم
من سورن گرفتم هفته پیش پشت ماشین نشستم هیچ ایراد خاصی ندارم اما شما میگی ترمز 206 خوبه؟
به هیچ عنوان قبول ندارم چون ترمز سورن دقیقا به اندازه دو برابر 206 گیرایی داره و بهتر عمل میکنه چون خودم تست کردم
206 اصلا خودرو خاتواده نیست و عقبش جا دار نیست به قول رضا باید چهار زانو بشینی
بالا 160 هم که حرفی واسه گفتن نداره
در کل نمیتونی با پارس و سمند مقایسش کنی
فقط بدرد تیپ افراد خاص میخوره که به خاطر اسپرت خور بودنش 206 میخرن
اکثرا جونا میخرن
به هثچ عنوان سدان نیست
تنها برتری که داره شتاب اولیشه همین و بس
گزارش
پاسخ دادن
22:45  1394/08/15

صفحه اول 1 2 3 4 5 6 7 صفحه آخر
صفحه 3 از 11

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 اردبیل نمایندگی 1201 : ثبت نام 24 اردیبهشت x5 120 روز کاری تحویل سیستمی 22 مهر پیامک واریز چک اول با سه ماه تاخیر 16 آبان در مرحله تکمیل وجه گیر کرده باز هم هیچی به هیچی
محیا : داداش بیمه هم شی بازم طول میکشه من 23مهر فاکتور دوروز بعد پلاک یک هفته بعد فاکتور بیمه هنو معلوم نیس ماشین کدوم گوره کارت و سندماشین هم دستمن ماشین من تی 8ثبت نام 25خردادتحویل مدارک و غیره و ثبت قرارداد30خردلد تحویل10شهریوربوده ولی دوامهه فاکتور شده و هنو تحویل نگرفتم
محمد تارا v1 : سلام دوستان کسانی که یکم فاکتور شدن،پلاک شدید یا نه هنوز، لطفا کسی که پلاک میشه اعلام کنه ممنون
J4 تیر ماه ۱۴۰۳ : واقعا متاسفام که هیچ کس این وضعیتو پیگیری نمیکنه. ایکاش میشد حداقل ی خبر ۲۰ و ۳۰ پیگیری کنه. مهر قرار بود تحویل بدن و من برنامه ریزی کرده بودم. الان گند زدن و حداقل ۵۰ تومان خسارت دیدم. ایا میشه ما هم چک هامونو دیر پرداخت کنیم و هیچ کس ازمون پیگیری نکنه یا اینکه چون زورشون زیاده سریع ماشینو توقیف میکنن. تقصیر اونا نیست که اگر بود حداقل یک نفر اوضاع هزاران نفر را پیگیری میکرد و درخواست مطالباتشونو انجام میداد. تازه یکی از دوستان ماشینشو گرفته نزدیکه ۲ ساله دیرکردشو ندادن
رحیمی : من ۱۵ شهریورماه تکمیل وجه کردم تا الانم فاکتور نشدم جان عزیزتون فردا بیاید من تنها نباشم از شهرستان دارم میام ده نفر هم باشیم حله جوابه ب خدا
رحیمی : پسر خوب من ۱۵ شهریورماه تکمیل وجه کردم.۱۸مهر رفتم شرکت چون تنها بودم نتونستم کاری کنم.دو هفته پیش گفتم جمع بشید بریم هیچ کس موافق نشد ولی من فردا میرم و فاکتور هم میشم بالای ۱۰ بار هم زنگ شرکت زدم تف کردم صورتشون بالای ده بارم رفتم نمایندگی. حالا بگو ببینیم تو چیکار کردی ب غیر از آه ناله.
یوسف : درگاره باز شده البته تبدیل فرستادن ساینا دوگانه سایت سایپا
Mohsen : اگر اعتراض میکنید، حتما تاکید کنید که طبق کدام تائیدیه از سازمان حمایت یا شورای رقابت قیمت دنا پلاس بورسی از ۳۴۹ به ۵۳۸ (با مالیات و ....) رسیده است. باید مدرک افزایش قیمت را ارائه دهند
چانگان cs55 : بله دقیقا نمایندگی منم همین گفت که روز پنج شنبه گفت ارسال کردیم تهران ولی هنوز تایید نشده از جانب تهران
اطلس شهریور : این رحیمی هم یماهه داره میگه میرم تجمع هنوزرم هنوزه نرفته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : من پذیرش 28 شهریور
افسانه : تاریخ پذیرش رو لطف میکنید بگید تحویلش 30روزه بوده
دنادستی : سلام شماره قرار داد
راناپلاس مهر : فقط با زنگ زدن وپیگیر بودن شاید به حقمون برسیم بیکار نشینید زنگ بزنید در این مملکت بی سر و صاحب هیچ دلسوزی وجود نداره باید خودمن پیگیر باشیم. اگر سکوت کنیم مثل آب خوردن حقمون ومیخورن.
M : سلام کسی هست تحویل 30ابان و ماشینش تحویل گرفته باشه؟؟؟ کسی هست که تیک صدور اسنادش خورده باشه؟؟(تحویل آبان)
ساینا شهریور : من ک نشدم 11954940
رادوین : خدا لعنتشون کنه هر دفعه یه بهونه مردمو علاف میکنن ورق پلاک دیگه چیه ماها انگار گروگان شرکت سایپا هستیم هر جور دوس داره باهامون رفتار میکنه
جمشید : برای دی آذر میاد زده دعوت نامه تحویل خودرو نزده دعوت نامه تکمیل وجه خودرو
راناپلاس مهر : 0263280603109 دوستان زنگ بزنید استاندارد داخلی 2408 دوبار زنگ زدم میگه ما مشکلی نداریم شما هم زنگ بزنید یارو میگه یک هفته س مشتریان رانا دهن ما رو سرویس کردن اینقدر زنگ میزنن قول پیگیری داد شما هم تماس بگیرید خواهشن
سید : با سلام خدمت دوستان 151 با لاینر پاششی واریز 1 آبان ماه پذیرش 2 آبان ماه امروز فاکتور شد شماره پذیرش 12000890. جهت اطلاع دوستان