مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : ببخشید ۹ اسفند تکمیل وجه کردم
عطا : تارا دستی 31تیر فاکتور وپلاک شد آماده تحویل
نسترن : سلام دوستان کسی از اوضاع و احوال پیش فروش شاهین پلاس خبر داره شهریور قسط اول رو دادم اردیبهشت تکمیل وجه کردم اگر کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی کنید
پناهی : سلام من 6 اردیبهشت شاهین جی تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
مهدی : سلام شاهین g پیش فروش کسی جدید فاکتور شده؟
آ5 کاشف نژاد : اگه کسی تجربه داره بگه چطور ماشینی هستآ5
آ5 کاشف نژاد : کسی تجربه آ5 داره میگن خیلی پر خرجه وضعیتهای زود خراب میشه
Reza : سلام به همه یه سوال از ایگل سفید که تازه شاسی شده تاریخ ثبت نام کی بود؟
Ahmad : دروغه تا ۱۸ اردیبهشت فاکتور شده
Shahin : واقعا دروغگو هستن . زنگ زدن هیچ فایده ای ندارد چون یک مشت دروغ تحویل میدن به مشتری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوستان چرا سایت سایپا وارد نمیشه ؟
اطلس بیست اسفند : الهی با امید خدا که امروز فاکتور ها ادامه پیدا کنه تورا خدا هر کی خبری خوبی داره بیا ما هم خوشحال کنه خیر ببینید...
ممد : منم دیروز زنگ زدم به خراسان بینالود دقیقا همینو گفت تا آخر هفته فاکتور میشی یک هفته بعد تحویل داده میشه ولی به تهران که زنگ زدم گفت اصلا هیچ ماشینی فاکتور نمیشه تا بحث قیمتا تعیین تکلیف بشه آدم میمونه حرف کیو باور کنه
رانا تحویل 2تیر : سلام ماهم دیروز تحویل گرفتیم ماشینمو نو از نمایندگی کرج 19 ام فاکتور شد 26 تحویل
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : نه .امروز تازه رفته رو صدور اسناد داره می چرخه .
مهمان : دوستان کوییک شهریور فاکتور شد؟؟؟؟؟
محمد درودی : سلام من دوو ریسر خریدم خیلی دود میکرد تعمیر اساسیش کردم گرم که میشه خیلی دود میکنه سیاه و ابی قاطیه شتابشم اومده پایین فن میزنه قطع و وصل میشه تند تند فن میزنه چراغ دینامم ضعیف روشن میشه ممنون راهنمایی کنید
س : پیروزی هرکدوم باشه برا ما مهم نیست ما که باج دادیم حداقل ماشینو تحویل بدن
هاتف : دوستان ببخشید حالا که قیمت گذاری دست خود خودرو ساز افتاده ما که دعوتنامه پرداخت کردیم بازم باید بدیم پول یا نه با تشکر
سورن 14 تیر : جریمه تاخیر از من 27 تا الان شده هنوز فاکتور نشده