دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : من هفته چهارم مهر ماه نوشته تحویل خودرو کسایی ک اردیبهشت پول کاملشونو ریختن ماشینشون فاکتور شده؟
سیامک : سلام آقا شاهین شما کی فاکتور شدین؟ چون سود تاخیر رو تا روز فاکتور حساب میکنن
افتخاری : من اسفند۴۰۳ ماشینx5نقدی نوشتم ولی خبری نیست راهنمایی کنید😔
ج ج : سایپا میگه ۱۲ فاکتور شده منم ۱۶ اسفندم خدالعنتشون کنه
افتخاری : سلام من آخر اسفند۴۰۳ نقدی ثبت نام کردم فعلا خبری نیست چکارکنم
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : من ۹ دی تکمیل وجه کردم اگر اشتباه نکنم ۲۸ تیر تحویل گرفتم سود تاخیر توی فاکتور کارخونه نوشته ۱۰ میلیون تومان که عدد چرتیه امروز زنگ زدم سایپا گفت سود تاخیر شما ۶۱ میلیون تومانه حالا برای شما دوستان اگر این هفته تحویل بدن تا 75 میلیون سود تاخیر میگیرید البته با 4، 5 ماه تاخیر
Gl : میگن‌جی‌ال‌ تا‌ ۲۳‌ اردیبهشت‌ فاکتور‌ شده‌ راسته?
۹۸۹۰ : بله مثل اینکه شرکت سایپا بیشتر خودروهای ناقص رو تکمیل کرده انشالله فاکتور به زودی برای همه
شاهین اتومات سی وی تی : از فردا روش حساب کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : امیدوارم اینطور باشه 🌹
رانا 27 خرداد : فریمان
رانا 31 تیر : شماره رو بده ما هم زنگ بزنیم
سحر : اخه من جدیدا یه رنگ کوییکایی میبینم که کاملا کرم هستن …
سعید : بله میشد
اطلس جی اسفند1403 : من تعجب می کنم تو اخبار گفتن 8 هزار خودرو پس چرا فاکتور نمیکنن
اطلس جی اسفند1403 : اگر 2 هزار تا تولید اطلس بوده چرا آخه فاکتور نمیکنن این ماشین ها رو
ستاره : سلام دوستان کوییک gxl وقتی فاکتور میشه رنگ رو میزنه سفید شیری. نگران نباشید دقیقا همون سفید هست که یه مقدار کیفیت بهتری داره. هیچ ربطی به رنگ شیری نداره. خیالتون راحت.
سورن فوری یک ماهه : شما الان کدوم مرحله تیک سبز هستید؟
اسی : چند ام فاکتور شده بودی ؟ معمولا تحویل ماشین به فاصله مسافت از تهران بستگی داره وقتی روشن شده یعنی تحویل پیمان کار شده