بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

سدان های اندازه متوسط جزء محبوب ترین و کاربردی ترین خودروها در جاده ها می‌باشند. خانواده ها و کسانی که سفر های کوتاه روزانه انجام می‌دهند، مشتاق استفاده از آنها به دلیل فضای داخلی مناسب، سواری راحت، و مصرف سوخت مناسبشان می‌باشند. حالا اگر یک موتور هیبرید را به این مجموعه اضافه کنید و به اعدادی درخشان در مصرف سوخت برسید، در این صورت خودروی خانوادگی پر طرفداری مثل هیوندای سوناتا بسیار جذاب خواهد شد. این تفکری است که در پس هیوندای سوناتای 2014 پنهان است، و در واقع موارد زیادی برای دوست داشتن این خودروی سدان متوسط هیبریدی وجود دارد. برای شروع، سوناتای هیبریدی کابین جذابی برای یک سدان متوسط دارد، و با مواد کیفیت بالا این کابین تزیین و آماده شده است. در مورد تجهیزات استاندارد کمی نسبت به رقبایش در این محدوده قیمت، دست و دلبازانه رفتار شده است، و اگر بتوانید از خیر تودوزی چرم و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای بگذرید، مدل پایه سوناتا هیبریدی مسلما آنچه را که نیاز دارید، در اختیارتان می‌گذارد. عملکرد، دیگر نقطه قوت سدان هیبریدی هیوندای است. اگرچه زمان های شتابگیری آن خیلی سریعتر از اغلب رقبایش نیست، اما سوناتای هیبریدی در حرکت در ترافیک شهری با انرژی احساس می‌شود. چیزی که مارا خوشحال کرد، استفاده از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته معمولی به جای گیربکس متغیر پیوسته (CVT) که توسط اکثر رقبایش استفاده می‌شود، است؛ چون باعث می‌شود موتور صدای کمتری هنگام شتابگیری های سریع تولید کند. با این وجود، اگر شما واقعا در مورد مصرف سوخت خودروی خود جدی هستید، احتمالا این واقعیت که سوناتای هیبریدی 2014 به اندازه دیگر رقبای هیبریدیش در مصرف سوخت اقتصادی نیست، کمی دلسردتان خواهد کرد. با مصرف سوخت 7.2 لیتری آن در سیکل ترکیبی، در پس بسیاری از رقبای اصلی خود قرار می‌گیرد. به علاوه، ما رسیدن به این عدد در دنیای واقعی را مشکل یافتیم و مالکان خودرو خود را باید برای 9 لیتر در 100 کیلومتر آماده کنند. مشکل ترمزگیری جزیی که در هیوندای سوناتای هیبریدی باعث به وجود آمدن احساس غیر واقعی ترمزگیری، که البته مشکل مشترک خودرو های هیبریدی است، در سوناتا کمی شدیدتر احساس می‌شود. در نهایت، خریدارانی که از صندلی عقب خودرویشان به طور متداول استفاده می‌کنند باید توجه کنند که فضای سر در قسمت عقب تمام سوناتاها کاملا تنگ است. اگر شما به دنبال خرید یک سدان متوسط هیبریدی هستید، تعدادی رقیب در  این میان وجود دارند که ما آن ها را به سوناتا ترجیح خواهیم داد. منتخب ما در این کلاس فورد فیوژن هیبریدی 2014 است، که خودرویی راحت، ساکت و با مصرف تحسین برانگیز 5.8 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی است. واقعیت این است که فورد، خودرویی بسیار شیک و لذت رانندگی آن از بسیاری دیگر از خودرو های هیبریدی دو چندان است. انتخاب برجسته دیگر هوندا آکورد هیبریدی 2014 است، که مصرف سوخت سیکل ترکیبی آن نیز 5.8 لیتر در 100 کیلومتر است و کامل ترین کابین را در این کلاس دارد. تویوتا کمری هیبریدی 2014 از نظر مصرف سوخت به اندازه دو خودروی قبل اقتصادی نیست (مصرف ترکیبی 7 لیتر در 100 کیلومتر)، اما اگر دنبال ماشینی جادار و راحت و با مصرف سوخت مناسب هستید، انتخابی مناسب است. با توجه به مصرف سوخت نسبتا بالایش نسبت به دیگر رقبایش، شاید فروش سوناتا 2014 با وجود رقبایش کاری سخت به نظر بیاید، اما با وجود قیمت رقابتیش ، کابین شیک و زیبایش و عملکرد مطمئن آن، سوناتای هیبریدی هنوز حرف هایی برای گفتن دارد، مخصوصا اگر به دنبال باصرفه ترین مدل، از نظر مصرف سوخت در خانواده سوناتا باشید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

مدل 2014 سوناتا هیبریدی در دو تیپ پایه و  سفارشی عرضه شده است. تجهیزات استاندارد در تیپ  پایه شامل رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز از نوع LED، چراغ های مه شکن، آینه های مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، کروز کنترل، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در 8 جهت، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، بلوتوث برای تلفن و سستم صوتی، سیستم ارتباط اضطراری هیوندایی موسوم به Blue Link، دوربین دید عقب، و سیستم صوتی با 6 بلندگو و صفحه نمایش 4.3 اینچی لمسی، پخش کننده CD، رادیو ماهواره‌ای و HD، رابط iPod/USB، و ورودی اضافی برای سیستم صوتی.

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014 بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

تیپ سفارشی نیز، با رینگ های 17 اینچی، صندلی با روکش چرمی، فرمان و دسته دنده با روکش چرمی، صندلی برقی راننده به همراه پر کننده گودی کمر، سیستم مسیریاب ماهواره ای با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی ارتقا یافته اینفینیتی با 9 بلندگو و آینه آلکتروکرومیک عرضه می‌شود. سقف پانوراما در این تیپ جزو تجهیزات سفارشی است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

هیوندای سوناتا هیبریدی 2014 توسط یک موتور 2.4 لیتری بنزینی که با یک موتور الکتریکی که از باطری های لیتیوم-پلیمر تغذیه می‌شود جفت شده است، نیرو می‌گیرد. ترکیب دو واحد نیرو، توانی معادل 199 اسب بخار را تولید می‌کند. نیروی تولیدی  از طریقه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. در آزمون های انجام شده هیوندای سوناتای هیبریدی پایه، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی معادل 8.4 ثانیه به ثبت رساند، یک عملکرد معمولی برای یک سدان هیبریدی عامه پسند . مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای سوناتای هیبریدی مدل پایه کمی بیش از 7 لیتر در 100 کیلومتر تخمین زده شده است (7.6 لیتر در شهر، 6.8 لیتر در اتوبان در 100کیلومتر). برای تیپ سفارشی ،این ارقام در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد، اگرچه مقادیر مصرف سوخت در شهر و اتوبان با مدل پایه  یکسان است. البته در تستی که در شرایط واقعی انجام گرفت، رسیدن به این ارقام تخمینی به سختی امکان پذیر بود.

 

ایمنی  

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

تجهیزات ایمنی در هیوندای سوناتا هیبریدی 2014 شامل ترمزهای ضدقفل دیسکی ، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی جلو، کیسه های هوای پرده ای در هر دو طرف و محافظ فعال سر برای صندلی های جلو می‌شود. سیستم کمک رسانی اظطراری  Blue linlk  که خدماتی مانند گزارش تصادف ، کنترل قفل درب از راه دور و نظارت والدین بر خودرو در مورد رانندگان نوجوان را ارائه می‌کند نیز، جزو تجهیزات استاندارد می‌باشند. در تست ترمز انجام شده هیوندای سوناتا هیبریدی 2014 سفارشی، در مسافت 37 متر از سرعت 100 کیلومتر به توقف کامل رسید که عملکردی متوسط برای یک سدان هیبریدی اندازه متوسط است. در آزمونهای تصادف رسمی، هیوندای سوناتا هیبریدی موفق به کسب 5 ستاره ایمنی برای محافظت کلی از سرنشینان شده است.

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

عجیب نیست که کابین سوناتای هیبریدی، بسیار شبیه هم نژادش با موتور بنزینی باشد. داخل کابین جذاب و کنترل ها ساده و در دسترس برای استفاده هستند، بدون توجه به آنکه مدل در اختیار شما پایه باشد یا سفارشی، هر دو مدل امسال سیستم های الکترونیکی با صفحه نمایش لمسی را به صورت استاندارد ارائه کرده اند، اما صفحه نمایش در مدل سفارشی بزرگتر و شامل سیستم مسیریاب نیز می‌شود. مجموعه نشانگرهای صاف و مسطح مدل هیبریدی به تشخیص آن از نوع غیرهیبریدی کمک می‌کند و شامل یک نمایشگر مجزا برای تشویق شما برای رانندگی اقتصادی می‌باشد.

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014 بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014
بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

صندلی های جلو راحت هستند و شما را به خوبی در بر می‌گیرند. صندلی عقب برای دو مسافر بزرگسال فضای کافی دارد، اگرچه سرنشینان بلندقدتر فضای سر را ناکافی خواهند یافت. تمامی سدان های هیبریدی مقدار قابل توجهی از فضای صندوق بار را به خاطر مجموعه باطری ها از دست می‌دهند و هیوندای سوناتا هیبریدی از این قاعده مستثنی نیست. با 340 لیتر حجم صندوق بار در مقایسه با 460 لیتر سوناتای معمولی، در بین سدان های متوسط هیبریدی، سوناتای هیبریدی فضای باری قابل مقایسه با فورد فیوژن هیبریدی و هوندا آکورد هیبریدی ارائه می‌کند ولی کمی کوچکتر از تویوتا کمری هیبریدی می‌باشد.

 

تجربه رانندگی 

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی 2014

اکثر رانندگان شتابگیری هیوندای سوناتای 2014 هیبریدی را در حالت نرمال بیش از حد نیاز می‌دانند. ما گیربکس اتوماتیک استاندارد را مرجح بر گیربکس CVT در هیبریدهای دیگر یافتیم، به نحوی که صدای موتور را در شتابگیری های سریع و صعود از سربالایی ها کمتر درمی‌آورد. شما به ندرت متوجه انتقال قدرت از حالت بنزینی به الکتریکی در حرکت می‌شوید و نیروی کافی برای سبقت گرفتن همیشه وجود دارد. سوناتای هیبریدی در اکثر جاده ها سواری نرمی دارد. به علاوه کابین ساکت و لذت بخشش در پیچها، احساس امنیت خواهید کرد. بزرگترین موردی که در مورد سوناتای هیبریدی باید به آن عادت کنید، ترمزگیری عجیب آن است. به دلیل سیستم باز تولید نیروی ترمز در خودرو های هیبریدی، یک تاخیر کوچک اما قابل توجه از زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهید و واقعا نیروی ترمز را احساس می‌کنید، وجود دارد. گفته می‌شود که این ویژگی خاص خودروهای هیبریدی است؛ به طوری که آزمایش ما نشان داد، نیروی کافی برای ترمزهای مکرر و توقف های سخت وجود دارد.


منبع

Edmunds

 

     

برچسب : سوناتا , هیوندای , هیبریدی , کمری , فیوژن , آکورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

omid
1

اقا به نظرم هیوندا جنسیس از همشون بهتره وصلام
18:31  1393/09/10
پاسخ دادن
پیران
5

ماشین های هیبریدی مخزن بنزین هم دارند ؟ باتری چقد جواب میده ؟
12:13  1393/02/15
پاسخ دادن
پیران
1

یعنی قدرت موتور و سرعت و شتاب اولیه خودرو های هیبریدی با بنزینی فرقی نداره ؟
12:08  1393/02/15
پاسخ دادن
میثم
3

ماشین سوناتا 2014 خوب نیست کپی تکرار بود سوناتا 2015 عقب چراغ قرمز برابر کیا کانزدا خلیی زیبابود موتور 6 سیلندر 3000 سی سی
19:05  1393/01/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد ایکس پنج : سلام دوستان گمرک تا سه ماه دیگم کوتاه نمیاد پس کسایی ک پلاک شدن مطمن باشید فعلا خبری از ماشین نیست من با نمایندگی در ارتباطم خودشون ک نمیگن اینم من دوستم اونجاست بهم گفت گمرک احتمالن با جی سون و ایکس پنج و ا پنج مشکل دارند.
داودa5 : اردیبهشت تمام شد خبری نیست انگار من امروز زنگ زدم میگم یه روز مونده ماه تموم بشه میگه 31هم داریم😳
5252 : انقد اومدیم توی این صفحه کور شدیم
کجایی برادر : بیدار شو بیدار شو اینجا ایرانه
عجب : راه خوبیه چون هیچ کدوم از نهاد های تولیدی که میگن کاریش نمیشه کرد و مهم نیست براشون شاید رسانه ای یک ابروشون بره
علیرضا : سلام ۳۰ اسفند سرامیک رنگ تیتانیوم کسی هست فاکتور شده باشه
Mostafa : سلام ار a5 خبریی نیست دروغ میگن همش
X5 آبان سفید اصفهان : یک ماه سند و کارت ماشین به دستمان رسیده ولی هیچ خبری نیست
بدبخت : دوستا سلام برای شکایت از این شرکت دزد کلا بردار کجا مراجعه کنیم
علی طلا تبدیلی جی۷ اول ابتدایی : برای من هنوز ارسال مدارک سبز نشده کارت نیومده.چهاردهم پلاک شده خوشبینانه توی خرداد تحویل بدن شاید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی مشهد : درودتیوتری فوری تحویل23اردیبهشت فاکتورصبح پلاک بعدظهردوستتون دارم بدرود
رضا 23 مهر : مبارکت باشه ایشالله دل خوش من چشمم آب نمیخوره ماشینی بدن که ما ببریم کار شناسی
مهدی : سلام. دعوتنامه مرداد کی میادش؟ اگه بیاد چقدر باید بدیم ؟
به تو چ : اصلا ما بزرگترین ضرر مالیه تاریخ رو دادیم به تو چه ؟
محمد 19مهر : داستان این دیون دولتی چیه و شامل چه تاریخی میشه ؟
سورن موتورجدید12خرداد : من امروز پلاک شدم 27اردیبهشت فاکتور شده بود
https://www.karzar.net/212874 : مبارکت باشه چرخش بچرخه ،راحت شدی
حمید تحویل مرداد : کدام مرحله هستین .فاکتور شدین
محمد 19مهر : نه داداش فاکتور نشدیم لعنت به سایپا لعنت
وحید : دنا اتومات تیتانیوم تحویل تیر نمایندگی اصفهان 352 ملیون واریز کرده 467 ملیون دیگه باید واریز کنه تحویل تیرماه مجموع واریزی اول دوم 812م مبلغ حواله 226پاکت جمع کل 1,045 بازار یک وصد هشتاد الان اینو دارم برا فروش 135 تومن سود داره