بررسی هیوندای جنسیس مدل 2015

بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
هیوندای جنسیس از سال 2009 پا به میدان گذاشت و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین انتخاب ها در حوزه سدان های لوکس بوده است. اگرچه این خودرو از نظر ظاهر و پرستیژ به پای سدان های اروپایی نمی‌رسد، ولی در ازاء پولی که می‌پردازید، آمیزه‌ای از تجهیزات بسیار مطلوب و قدرت در اختیار شما قرار می‌دهد. مدل 2015 این سدان به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و کمپانی هیوندای امیدوار است جایگاه مناسبی در بازار به دست بیاورد. هیوندای جنسیس روی یک پلت‌فرم جدید سوار شده است و دیفرانسیل عقب است. طول آن تقریباً به اندازه مدل های قدیمی‌تر است ولی فاصله بین محورهای جلو و عقب حدود 8 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
فضای بیشتری که ایجاد می‌شود بیشتر به این کار می‌آید که جای پا را برای سرنشینان عقب افزایش بدهد. طراحی داخلی جنسیس 2015 نیز بسیار تغییر کرده است. چیدمان کنسول مرکزی و دسته دنده مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش سیستم مسیریاب بزرگتر شده و خطوط داشبورد انحنای بیشتری پیدا کرده‌اند. صفحه کنترلگر چند رسانه‌ای هم در وسط کنسول و سر جای قبلی‌اش قرار دارد. صندلی ها راحت‌تر شده‌اند و شکل غربیلک فرمان نیز تغییر کرده است. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا هیوندای جنسیس بتواند همتراز با رقبای آلمانی و ژاپنی‌اش ظاهر بشود.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
این سدان با موتور شش سیلندر و  3.8 لیتری 311 اسب‌بخار و با موتور هشت سیلندر 5 لیتری 420 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و نیروی تولید شده را به سوی یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته می‌فرستد. سیستم چهار چرخ محرک (AWD) که برای موتور شش سیلندر به صورت سفارشی عرضه می‌شود، می‌تواند برای مشتریانی که در مناطق برف‌گیر زندگی می‌کنند بسیار جذاب باشد. با این که هیوندای جنسیس یک سدان کاملاً اسپرت نیست ولی انتخاب حالت اسپرت، تنظیمات گیربکس، فرمان و سیستم تعلیق را به کلی تغییر می‌دهد و یک سواری تند و فرز و تهاجمی در اختیار راننده می‌گذارد. کمپانی هیوندای معتقد است جنسیس جدید پرفروش خواهد بود.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
گفتنی است تیپ پایه این سدان با موتور شش سیلندر و 3.8 لیتری، صدها دلار از تیپ پایه کادیلاک CTS ارزان‌تر است. حتی برای خرید آئودی A6 یا لکسوس GS 350 هم مجبورید پول بیشتری بپردازید. وقتی هیوندای جنسیس هشت سیلندر را با همتایانی مانند بی ام و سری 5 یا مرسدس بنز E-Class مقایسه کنیم،  شکاف قیمتی بیشتری دیده می‌شود. البته همه این خودروها جذاب و عالی هستند و شاید دوست نداشته باشید هیچ‌کدام را از دست بدهید، با این حال هیوندای جنسیس 2015، یک سدان جدی و با وقار است و با این که اصل و نصبی چند ده ساله ندارد، نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای جنسیس 2015

 
هیوندای جنسیس 2015 یک سدان لوکس بزرگ دیفرانسیل عقب است که با دو موتور 3.8 لیتری (شش سیلندر) و 5 لیتری (هشت سیلندر) به بازار عرضه می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک نیز به صورت سفارشی روی موتور شش سیلندر نصب می‌شود. تجهیزات استاندارد این سدان با موتور 3.8 لیتری عبارت است از: رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های اتوماتیک، دوربین دید عقب، گرمکن آینه بغل، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، صندلی های جلو مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در هشت جهت، روکش های چرمی، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به چپ و راست، آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای  و اطلاع رسانی وضعیت ترافیک، اتصال بلوتوث بین تلفن همراه و سیستم صوتی، سیستم Blue Link مخصوص هیوندای برای استفاده در موارد اضطراری، سیستم صوتی سی دی خوان با هفت بلندگو، درگاه  USB ، iPod و رادیوی ماهواره‌ای و HD.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
جنسیس شش سیلندر دارای سه پکیج است که به صورت سفارشی قابل خریداری است: پکیج Signature، پکیج Tech و پکیج Ultimate. تجهیزات پکیج Signature عبارتند از: سقف پاناروما، چراغ های اتوماتیک HID، آینه بغل های الکتروکرومیک، چراغ های بسیار قوی و پر نور، سیستم هشدار نقاط کور، هواکش برای صندلی های جلو، حافظه تنظیمات راننده، فرمان تلسکوپی برقی با قابلیت حرکت به چپ و راست، آفتابگیر برقی در عقب، آفتابگیر دستی برای شیشه های بغل و سیستم صوتی Lexicon به همراه چهارده بلندگو و صدای فراگیر.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
پکیج Tech دارای همه تجهیزات پکیج Signature است و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط، حسگرهای پارک در جلو و عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز پارک برقی، سیستم اتوماتیک نگه دارنده خودرو (که به راننده اجازه می‌دهد هنگام توقف، پایش را از روی ترمز بردارد)، روکش های چرمی شیک‌تر، تنظیمات اضافی برای صندلی راننده (پشتی بزرگتر و بالشتک هایی در طرفین صندلی) و صفحه نمایشگر 7 اینچی به روز شده. پکیج Ultimate همه تجهیزات دو پکیج قبلی را دارد و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: درب برقی صندوق عقب ، کنترل آب و هوای اتوماتیک و دو نقطه‌ای، نمایشگر مجازی رنگی، مسیریاب به روز شده به همراه صفحه نمایشگر بزرگتر و دکمه های کنترلی روی کنسول مرکزی، تزیینات چوبی و آلومینیومی به رنگ مات، حسگر تشخیص مقدار دی اکسید کربن برای سیستم کنترل آب و هوا، و سیستم صوتی Lexicon به همراه 17 بلندگو و صدای فراگیر.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
سیستم چهار چرخ محرک را می‌توان برای موتورهای  3.8 لیتری به صورت سفارشی خریداری کرد که با این تجهیزات توأم است: شوینده چراغ های جلو، گرمکن صندلی های عقب و گرمکن غربیلک فرمان. هیوندای جنسیس با موتور 5 لیتری همه تجهیزات پکیج های Signature و Tech را دارد و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، چراغ های مه‌شکن LED، رکاب های شبرنگ و تزیینات چوبی و آلومینیومی به رنگ مات. پکیج Ultimate در این تیپ دارای همه تجهیزات پکیج مشابه در موتور 3.8 لیتری است و فقط تنظیماتی برای سیستم تعلیق در اختیار راننده قرار می‌دهد.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای جنسیس 2015

هیوندای جنسیس با موتور شش سیلندر و 3.8 لیتری، نیرویی معادل 311 اسب‌بخار و گشتاوری حدود 397 تولید می‌کند. گیربکس نیز هشت سرعته و اتوماتیک است. این مدل به صورت استاندارد، دیفرانسیل عقب است ولی سیستم چهار چرخ محرک را می‌توان به صورت سفارشی روی آن نصب کرد. مصرف سوخت هیوندای جنسیس با موتور 3.8 لیتری و دیفرانسیل عقب، در سیکل ترکیبی برابر است با 12 لیتر (15 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه). اگر سیستم چهار چرخ محرک را خریداری کنید مصرف سوخت به 14 لیتر در سیکل ترکیبی (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) افزایش پیدا می‌کند. هیوندای جنسیس با موتور 5 لیتری، 420 اسب‌بخار نیرو و حدود 519 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی نیز 15 لیتر(18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) تخمین زده می‌شود. 
 

ایمنی

بررسی هیوندای جنسیس 2015

هیوندای جنسیس مدل 2015 به صورت استاندارد به این موارد مجهز است: ترمز ضد قفل، سیستم کنترل ثبات و پایداری، محافظ گردن برقی برای صندلی های جلو، کیسه های هوا در جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در طرفین و کیسه هوای زانوی راننده. سیستم ارتباطی Blue Link 2.0 نیز به صورت استاندارد نصب می‌گردد که در بر دارنده این موارد است: هشدار برخورد اتوماتیک، دکمه درخواست کمک، اطلاع‌رسانی در طول مسیر، قفل و روشن کردن خودرو از راه دور، محدود کننده سرعت (که به صاحب خودرو اجازه می‌دهد سرعت آن را برای رانندگان نوجوان محدود کند)، متوقف کننده خودرو هنگام سرقت، ایموبالایزر و مسیریاب مرحله به مرحله. در هیوندای جنسیس با موتور 3.8 لیتری می‌توان سیستم هشدار نقطه کور و ترافیک عقب را به صورت سفارشی به همراه پکیج Signature خریداری کرد ولی این سیستم با موتور 5 لیتری به صورت استاندارد ارائه می‌شود. موارد زیر نیز برای پکیج Tech موتور 3.8 لیتری به صورت سفارشی و برای موتور 5 لیتری به صورت استاندارد ارائه می‌شوند: سیستم هشدار عبور از خط و کنترل خودرو در جاده های باریک، کروز کنترل تطبیقی، حسگرهای پارک در جلو و عقب و ترمز اضطراری اتوماتیک که می‌تواند شدت تصادفات را کاهش بدهد و یا از بروز تصادف در سرعت های کم جلوگیری کند. موسسه ایمنی بزرگراه ها در زمینه جمع شوندگی از جلو هنگام تصادف، جمع شوندگی از طرفین و میزان مقاومت سقف، به این خودرو رتبه "خوب" داده است. کمربند ایمنی و محافظ گردن هیوندای جنسیس هم در زمینه حفاظت در برابر برخوردهایی که از عقب صورت می‌گیرد رتبه "خوب" را کسب کرده‌اند.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای جنسیس 2015

بدنه و شاسی جدید هیوندای جنسیس 2015، فاصله محورها را تقریباً 8 سانتی متر افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سرنشینان عقب فضای پای بسیار زیادی داشته باشند. به رغم افزایش طول اتاق، فضای سر برای سرنشینان عقب قدری کم است و شاید همین تنها ایرادی است که می‌توان از این کابین باکلاس و پر و پیمان گرفت. رویکرد طراحان هیوندای این بوده است تا اندازه داشبورد و کنسول مرکزی را کاهش بدهند و همین امر حال و هوایی خاص و دوست داشتنی به کابین می‌دهد. دسته دنده و کنسول مرکزی مملو از دکمه و کنترلگر نیستند و شکل و شمایل شلوغی ندارند.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
هر چیز لازم دارید دم دست‌تان است ولی مزاحم‌تان نمی‌شود. صفحه کلید سیستم مسیریاب نیز دوار و بسیار ساده و کاربرپسند است. به طور کلی برای ساخت داشبورد، درها و صندلی های هیوندای جنسیس 2015 از مواد اولیه بهتری استفاده شده است. پیش از این جنسیس به گرد پای پیشتازان این کلاس از خودروها هم نمی‌رسید. زمان زیادی نگذشته است و تغییرات آشکاری در کابین داخلی به چشم می‌خورد. آمپرها خوانا و دقیق هستند و جزییات اضافی و حواس پرت‌کن ندارند، ولی چنانچه بخواهید می‌توانید اطلاعات بیشتری هم درخواست کنید تا برایتان نمایش داده بشود.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
تیپ پایه جنسیس دارای روکش های چرمی شیک و جذابی برای صندلی ها و غربیلک فرمان است، نمایشگر 7 اینچی سیستم مسیریاب هم که جای خود دارد. طراحی داخلی هیوندای جنسیس بسیار ظریف و دقیق است: هر صفحه یا قطعه‌ای در کابین داخلی بسیار به جا و مناسب تعبیه شده است و با سدان های آلمانی و ژاپنی قابل رقابت است. صندوق عقب این سدان نیز بسیار جادار است و ظرفیت آن به 0.43 متر مکعب بالغ می‌شود ولی نسبت به صندوق عقب نسل قبلی این سدان اندکی کوچکتر است.
 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
هیوندای جنسیس 2015، حتی با این که می‌توان سیستم تعلیق، موتور و گیربکس آن را روی حالت اسپرت تنظیم کرد، ولی یک سدان اسپرت محسوب نمی‌شود ولی با این حال می‌تواند با کیفیت سواریش، بسیاری از رانندگان را راضی کند. سر پیچ ها با دقت به حرکت فرمان واکنش نشان می‌دهد و از چسبندگی بسیار خوبی هم برخوردار است. کیفیت سواری عالی است و به راحتی می‌توان جاده ها را درنوردید و با خیال آسوده به زوزه باد، ناله های تایر یا طنین موتور گوش سپرد.
 
بررسی هیوندای جنسیس 2015
 
وقتی صحبت از شتاب به میان می‌آید، هر دو موتور در رتبه متوسط قرار می‌گیرند ولی موتور هشت سیلندر نسبتاً شتاب بیشتری دارد، با این حال سریع‌تر از موتور شش سیلندر به نظر نمی‌رسد. در واقع، تنها دلیلی که می‌توان برای خرید موتور 5 لیتری آورد این است که می‌توانید به در و همسایه ها بگویید یک ماشین هشت سیلندر زیر پایتان است.

منبع

Edmunds

 

برچسب : جنسیس , هیوندای , آئودی A6 , لکسوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

52 نظر

DJ MASOOD
1

با سلام خدمت همه دوستان نظری که من دارم روی ماشین جنسیس ماشینی هست که توی رنج خودش بد نیست
به عنوان یک سدان اما متاسفانه بعضی از دوستان دارن هیوندای رو با تویوتا مقایسه میکنند که کار اشتباهی میکنند
چون هیوندای در حد تویوتا نیست و فراموش هم نکنیم تویوتا بالاترین رتبه رو در بین تمامی شرکت های ماشین سازی داره
16:02  1397/06/19
پاسخ دادن
ایران
0

کهتری را که به مهتری رسید به چشم کهتری منگر
12:59  1396/08/30
پاسخ دادن
رامین
1

واقعا باید سوار شی من یه جنسیس رویال 2015 دارم واقعا نمیشه کنارش گذاشت حرف نداره از هر لحاظ کامله
22:46  1395/04/05
پاسخ دادن
رضا
1

موتوره فورد.گیربکس ژاپن.قیافه عالی.اتاق زیبا .طراح پیتر..مگه میشه ماشین بدی باشه.؟
18:35  1395/01/20
پاسخ دادن
Mansuor
4

هیچ ماشینی با بنز مقایسه نکنید اولندش مشهورترین ماشین جهان است وازقبل بوده، اون قدیم روئسای امریکا وکل جهان بنز سوار میشن وتاحالا اکثر کشورها هنوز دارن بنز سوار میشن پس حتما شرکت خیلی خیلی معتبر واستاندارد هستش، دوما شما سوار یه هاچ بک بنز 2014 سوار بشید بعد سر جنسیس قضاوت کنید بنز نامی که دارد وشکل ارمی که روش هست هنوز توکل جهان مردم فقیر ومایه دار داره از انها استفاده میکنه اصلا ماشین المانی باهیچ ماشین دنیا مقایسه نکنید دارید خودتون گول میزنید واخر حرفم تاحالا نشنیدم بنز تصادف کرده باشد ورانندش فوت شده باشد ولی همین جنسیس 2015 پسر عموی اقام داشت باپراید تصادف کرد وبه رحمت خدا رفت خوب فکر کن ونظر بده کره ماشیناش خوبه ولی به رقابت بنز نمیرسه.
01:31  1394/12/03
پاسخ دادن
هوشی
5

الان 50 سالمه..یه زمانی تلوزیون را به رخ هم میکشیدیم...سال 1340 به بعد..بعد خونه هامون..سال 60 تا 70....بعد ویلا هامون.سال 70 تا 80..بعد مغازه هامون.سال 80 تا 90 .حالا هم ماشینامون.....چین بزودی تمام خودرو سازان دنیا را به زانو در میاورد..سال .2017 و تا 2020....دعوا نکنید ماشینم میشه عین پغغغغغغغررر... کم جنس های خارجی هم را به رخ هم بکشیم..
16:48  1394/12/03

DJ MASOOD
0

عزیز دل تمامی حرف های که شما میزنی درست هست ولی ژاپن رو هم ادم به حساب بیار
نوی تمامی کشورها تویوتا داره استفاده میشه و ماشین های افرادش هم حرف نداره
پس اگر اینطور باشه تویوتا هم با بنز رقابت سختی داره
16:08  1397/06/19

علی
3

ماشین جنسیس دست کمی از بنز نداره تازه بعضی امکانات که جنسیس داره بنز نداره
00:06  1394/11/17
پاسخ دادن
محمد
1

نظرت عالیه
17:34  1395/01/20

احمد
0

منکه دارم خیلی ازش راضیم
00:55  1394/09/07
پاسخ دادن
Amir
0

اين ماشين وارد بازار ايران ميشه؟ و قيمتش چنده؟
22:11  1394/03/21
پاسخ دادن
Amir
0

اين ماشين وارد بازار ايران ميشه؟ و قيمتش چنده؟
22:11  1394/03/21
پاسخ دادن
Amir
0

اين ماشين وارد بازار ايران ميشه؟ و قيمتش چنده؟
22:11  1394/03/21
پاسخ دادن
محمدرضا سلطانعلی
0

آقا من از بچگی با ماشین بزرگ شدم. برید دانش خودرویی ناقص تون رو به رخ همدیگه نکشید.
کدومتون میدونه که سیستم MMI آئودی چندبار دهن صاحباش رو سرویس کرده؟
کدومتون تابحال حتی یه سرچ جزئی درباره روش های مختلف خودروسازی تحقیق کرده؟ کی میدونه که اول آئودی سیستم Quadro یا کواترو به آلمانی رو اختراع کرد و بعد جناب بنز اومد و تکنولوژیش رو خرید؟ کدومتون میدونه توی تصادفات خسارت یعنی چی؟ و خیلی چیزای دیگه؟ بسه یا بازم بگم؟
01:33  1393/12/17
پاسخ دادن
ali
0

عالی هستش بهنظرم این یکی از بهترین ماشین های هیوندا هستش
16:34  1393/11/01
پاسخ دادن
سام
1

من فقط طرف دار بنز و بی ام دبلیو هستم چون از هر نظر بی نظیرند
15:26  1393/10/16
پاسخ دادن
کاربر: Saeed tuning
4

تمام ماشینهایی که وارد ایران میشن درجه سه هم نیستن اگر ما بخواهییم کلی نگاه کنیم خودروسازی کره 10 سال دیگه هم به المان نمیرسه الانم این برای طراحی و ساخت (جنسیس سدان و کوپه) مدیون امریکایها هستند صفر تا صد کار واسه امریکاست نه کره البته منظورم فقط جنسیس نه مدلهای دیگه هیوندای ولی بحث سر اینه که ماشینهای کره ای نسبت به قیمت نه فقط تو ایران بلکه تا قلب اروپا بینظیرند.من خودم شخصا هم از سدانش راضی بودم هم از کوپش.
17:59  1393/08/16
پاسخ دادن
محمد
8

آقا از حق نگذریم این ماشین واقعا عالیه.بحث کیفیت رو نمیدونم اما بعید میدونم خودرویی ذز این کلاس هیوندا بزنه و فزق سواریش با خودروهای هم رده اش پایین ترباشه.بنظرم باید ماشین عالی باشه.اما نمیشه با کلاس بنز یا بی ام و یا آئودی یا ...مقایسه اش کرد.از طرفیم قیمتش بسیار پایین تره و این نقص رو کاملا جبران میکنه.انصافا با این قیمتی که داره واقعا هیچ حرفی واسه گفتن نذاشته.بنظرم عالیه
12:28  1393/06/30
پاسخ دادن
رضا
0

به نطرمن بهترین ماشین جینیسس و سنتنیال و بنز وپورشه وBMWرقابت سختی را پیشنهاد می دهند
14:33  1393/06/29
پاسخ دادن
امین
21

آقای علی دادرس این که هیوندای و ماشین های کره ای به پای bmw و بنز و پورشه نمی رسن اصلا شکی نیست .
ولی اگه اختلاف قیمت رو در نظر بگیریم می بینیم که ماشین های کره ای
ارزش خرید بالاتری دارن .
در ضمن در بعضی موارد ماشین های هیوندای از تویوتا بهتره مثل تویوتا rav4 که خداییش 100 ملیون نمیرزه با اون قیافش
11:31  1393/05/30
پاسخ دادن
سجاد
0

عزیز اول شاید زنت نداشته باشی و دو شاید لاستیک های باشه به ترمزها سوراخ باشه و وقتی ترمز میزنی باد راخالس میکند و ترمز ضعیف میشه
01:17  1398/08/14

محمد
6

شاید بهترین توی ایران باشه ولی بهترین توی دنیا نیست .
09:42  1393/04/18
پاسخ دادن
سعید
6

کسی نگفته بهترین توی دنیاست.
ما گفتیم یکی از بهترین های دنیاست. درضمن جنسیس رو با پورشه و BMW
و بنز مقایسه می کنند نه با سمند و پراید.
19:51  1393/04/18

سعید
3

کسی نگفته که بهترین توی دنیاست. گفتن یکی از بهترین های دنیاست.
در ضمن از نظر شرعی هم حرامه که این خودروی چالاک رو با آت و آشغال های
ایرانی مقایسه بکنی. پس یه مقدار درجه سوادت رو بالا ببر خواهشا.
12:14  1393/04/18

محمد16
15

ماشین عالیی هست زیبا است و پر قدرت
11:40  1393/04/11
پاسخ دادن
شهاب
30

من خودم 2 سال پیش بی ام و سری 5 داشتم. الان هم جنسیس 2013
دارم. واقعیتش رو بگم:
جنسیس خیلی بهتره. 400 میلیون پول رو فقط صرف خرید بی ام و کردم.
تازه واسه تهیه تمام قطعاتش مجبور بودم که 500 کیلومتر رو از زنجان تا
تهران طی کنم.
ولی برای جنسیس هیچ خرجی نکردم که هیچ ، عوضش تمام وسایل و
قطعاتش توی زنجان گیر میاد. سواریش هم که خیلی نرم تره نسبت به
بی ام و. 150 میلیون هم ارزون تر خریدمش.
توی جاده هم که مثل برق میره. صفر تا صدش رو خودم 5.7 ثانیه ثبت
کردم.موتورش 6 سیلندره و 290 اسب بخار قدرت داره.
در حالیکه بی ام و که داشتم موتورش 2800 و قدرتش 210 اسب بخار بود.
منم قبلا فکر می کردم که فقط خودروهای آلمانی و آمریکایی بخرم ولی
از وقتی که جنسیس رو به پیشنهاد پسر عموم خریدم کاملا نظرم عوض
شده و دیگه نظرم این نیست که خودروهای آلمانی لزوما از خودوهای
کره ای بهتر هستند.
23:15  1393/04/07
پاسخ دادن
11111
4

تویوتا اریون از همه بهتر است 2010و 2013 تبریز
21:52  1393/04/07
پاسخ دادن
mb1909
20

درسته که هیوندای و کیااز نظر طراحی پیشرفت های زیادی کردن اما نبایدفراموش کنیم که کره ای ها از نظر فنی کیفیت از رقبای ژاپنی خود یه پله عقبترن چه برسه به بنز وبی ام و و....ششما نگاه کنید که کیا و هیوندای اگر در طراحیشون از بنز و بی ام و و مانند اینا الگو برداری نکنن طرحاشون زیبا نمیشه. مثلا همین جنسیس رو در نظر بگیرید,اگر به طرح جلوش دقت کنید میفهمید که جلوپنجره اش رو از روی ائودی الگوبرداری کردن وچراغاشم خیلی شبیه سری7 هستش. اما اینو بدونید که اکثر مردم ما همه چیز ماشینو توطراحیش میبینن و نمیدونن که همه چیز ماشین طراحی نیست و هر ماشینی که طراحیش خوب باشه حتما ماشین خوبی نیست(البته نه در مورد بنز و بی ام و ومانند اینا که هم زیبا و هم عالیند).
20:21  1393/04/06
پاسخ دادن
آلفا
7

مردم به دو دلیل ماشین می خرند : 1-رفع نیاز های روزانه 2-لذت بردن خودروهای کره ای و آسیایی برای دسته ی اول خوب است و خودرو های اروپایی برای دسته ی دوم مناسب است. در قرن 21 دیگر برند اهمییت ندارد و تنها کیفیت حرف اول رو میزنه .اما اصالت و قدمت چیزهای بدی نیستند برای مثال کسی منکر اصالت S500 نیست.ولی هیچ خودروی آسیایی به پای این خودرو نمی رسد ونمونه ی آسیایی آن وجود ندارد . در ضمن توجه داشته باشید که " هیچ گرونی ای بی حکمت و هیچ ارزونی ای بی دلیل نیست" در ضمن دوستان در دنیا کسانی هستند که پول های نجومی دارند و پرداخت 30000 دلار بیشتر در حسابشان تغییری ایجاد نمی کند. پس هر دو کلاس خودرو در جامعه لازم است.
15:25  1393/04/06
پاسخ دادن
کاربر: kamy
3

توی ایران قیمت ماشین هم قیمت خون بابای دلال ها هست

اصلا ایران جنگلیه واسه خودش . قیمت ها غیر منطقی هستند
13:40  1393/06/30

سینا
6

اونایی که میگن قیمت پورشه بیخودی بالاس.تو کیفیت خودروهای تولید انبوه پورشه حرف اول و میزنه من خودم به شخصه کلاس و کیفیت آلمانی به خصوص پورشه رو به هیچ ماشینی نمیفروشم
11:42  1393/04/06
پاسخ دادن
Hassan
9

اون موقع ک المان ماشین میزد کره داشت لهاف تشک تولید میکرد.
تجربه ی چندین ساله از همه ی دانش ها موثر تره
بخاطر ماشین های زیباشون و نرمی سیستم تعلیق هیچ وقت نگید ک بی ام و و پورشه بیخود گرونن.
یه خورده حداقل کار رو به کاردان بسپرین.
11:39  1393/04/06
پاسخ دادن
سعید
56

کره ای ها در عرض یک چهارم مدتی که آلمانی ها برای خودرو وقت گذاشتند
به این حد از پیشرفت و تکنولوژی رسیدند. به این میگن پیشرفت. نه پیشرفتی
که در عرض چندین قرن حاصل شده.
22:38  1393/04/06

کاربر: علی دادرس
3

آقا سعید بهتره از این دید نگاه کنیم که کره ها با کمک مستقیم آمریکا به اینجا رسیدن ولی آلمانی ها خودشون تا اینجا اومدن. ارزشش بیشتره!
00:31  1393/04/07

سعید
20

مردم ما عادت گرفتند با پوز دادن بوسیله خودروهای آلمانی و ژاپنی ، جَو گیر
بشن. در حالیکه خودشون نمی توانند از سمند بالاتر سوار بشن.
هر وقت ثروتتون به این حد رسید که خرید خودروی 500 میلیونی براتون مثل
آب خوردن شد ، بعد در مورد خودروهای خارجی نظر بدید.
چون معلومه سوارنده پراید و سمند از جنسیس 300 میلیونی چیزی سر در
نمیاره.
22:45  1393/04/06

سعید
32

آقای دادرس ، اگه کره ای ها با کمک آمریکایی ها خودرو می ساختند ، الان
باید صد تا کشور مثل آلمان رو توی صنعت خودروسازی میکردن تو جیبشون.
چون صنعت آمریکا در خودروسازی تکه.
11:03  1393/04/07

کاربر: علی دادرس
1

آقا سعید کامت قبلی رو با من بودید؟ :/
این که با کمک آمریکا اومدن بالا که شکی توش نیست. اینو نبرید زیر سوال، یه تحقیق خیلی کوچیک و ساده کافیه!
11:43  1393/04/07

سعید
75

مردم فکر می کنند که چون همیشه پولدارها پرادو و بنز و بی ام و و لندکروز
سوار می شوند ، پس تنها خودروهای لوکس و برتر دنیا اونها هستند.
رسم عجیبیه.... اصلا خودروهای کره ای رو ماشین هم حساب نمی کنند.
حالا شاید الان خودروهای کره ای به پای رقبای اروپایی و آمریکایی خودشون
نرسند ولی اگه منطقی به ضریب رشد هر دوتا نگاه کنیم ، می بینیم که
این وضعیت نهایتا تا 10 سال دیگه 180 درجه تغییر خواهد کرد.
مگه غیر از اینه که جنسیس 2015 ، ایمن ترین خودروی سال شناخته شده.
در ضمن اونهایی که میگن کیفیت ، اصلا از کیفیت سر در میارند؟
در ضمن تویوتا اگه از هیوندای برتر بود ، رینگ 17 و 18 اینچی روی غولی
مثل لندکروز و پرادو که 2 برابر وراکروز و موهاوی هستند نمی گذاشت.
در ضمن هیوندای در صنعت خودروهای سنگین و اتوبوس هم پیشرفت
بسیار خوبی داشته. در حالیکه تویوتا و نیسان و بی ام و و پورشه اصلا
هیچ اقدامی در جهت ساخت خودروهای سنگین ندارند.
ولوو الان داره خودروهای سواری قدرتمندی می سازه که با بنز برابری
می کنند.به این میگن کیفیت. نه اون کیفیتی که به واسطه قدمت و تعصب
به دست اومده.
11:13  1393/04/06
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
7

به اون نمیگن کیفیت! شما میگی رینگ 18 اینچی انداخته رو لندکروز! ایراد میگیری. خوب قطعا این ایراد وارد نیست چون تویوتا که چنین رینگی میندازه رو اون خودرو یه چیزی میدونه! الکی نیست که اف جی کروزر دومین ماشین برتر آفروده! شما میگی تو خودرو های سنگین پیشرفت داشته. اونوقت میگی پورشه خودروی سنگین نداره!!!!!
خوب معلومه چرا! چون هدف پورشه ساختن خودرو های اسپرته نه سنگین!.
کیفیت همون چیزیه مقالشو هفته پیش تو همین سایت دیدیم! کیفیت یعنی طول عمر بیشتر خودرو! یعنی تویوتا!
اگه بخوایم به این گیر بدیم که چرا فلان شرکت، فلان مدل رو تولید نمیکنه، مثل همون چیزی که شما گفتی، من میتونم بگم که چرا هیوندای و کیا خودروی کروک ندارن؟ چرا آفرود ندارن؟ خب به خاطر اینکه تو دستور ساختشون قرار نداره!
12:49  1393/04/06

مهدی
6

بنز و بی ام و و شاید بیشتر خودرو سازهای المانی یکی از نکاتی که دارن اینه که اکثر خودروهاشون در کشور المان و یا حوزه اروپا تولید میشه، شاید بشه گفت گرونیشون پول برندشه و اینا، ولی هزینه تولید و کارگر و اینها در حوزه اروپا خیلی گرونه، ساعت کاری که در چین دو دلاره اونجا بیست دلاره و محصولات اولیه که کمپانی میگیره رقم سنگینی( مخصوصا در المان که ۱۸ مالیات برارزش افزوده داره) مالیات و عوارض داره. شاید کیفیت و خوب راندمان کار المانی ها بالا باشه ولی یادمه یکبار از استیو جابز پرسیدن چرا محصولات اپل رو در امریکا تولید نمیکنی گفت علاوه بر هزینه ها، دقت و کار چینی ها با این پول کم خیلی بالاتر از خود امریکاس. پس کمپانی های مانند هیوندا که تولیداتشون توی چینه و مغز متفکرشون قوی هست تونستن با حفظ کیفیت هزینه سرسام اور تولید رو پایین بیارن و بجاش امکانات بتدازن توی ماشین. دلیل اصلی اینه. پس لزوما ارزون تر بی کیفیت تر نیست
09:25  1393/04/06
پاسخ دادن
نجف
0

سلام وعرض ادب و احترام
فرمایش شما درست نیست
۱-ماليت بر ارزش افزوده يا همان kdbجهت مصرف در داخل هر كشور است ودر صورت صادرات كسر ميگردد
٢- كيفيت خودرو كره اي را كه تحت ليسانس جنرال موتورز امريكاست حتي با تويو تا هم نميشه مقايسه كردچه برسه به غولهاي آلماني
........ll......
15:31  1396/02/14

کریم
1

جلوی ماشین جایی برای نصب پلاک تعبیه نشده است.
22:29  1393/04/05
پاسخ دادن
داریوش
25

Genesis با طراحی بینهایت زیبا ، امکانات بسیار بالا ، کیفیت ساخت عالی، بهترین خدمات پس از فروش و همچنین ایمنی کم نظیر ، اگر از رقبای خودش بهتر نباشد اصلا کمتر نیست ، در حالی که از تمام رقبا قیمت بسیار مناسبتری دارد . دور از انتظار نیست که در آینده ای نه چندان دور هیوندای رقبای خودش رو کنار بزنه و در صدر جدول خودروسازان جهان قرار بگیره .
21:25  1393/04/05
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
5

طراحي زيبا و امكانات بسيار قبول، اما كيفيت؟ هيونداي هنوز راه داره تا كيفيت خودشو بالا ببره!!
خدمات پس از فروش هيونداي خارج از ايران فوق العادست! اما ايران!!
مورد آخر هم امكان نداره!! شركت كره ايي كه كلا كارش كپي برداريه !
23:19  1393/04/05

reza
4

منم با علی موافقم شرکت های کره ای کپی برداری میکنن از همین هیوندا و کیا بگیر تا شرکت سامسونگ ..... کیفیت کار و موتور هم چندان جالب نیست
10:10  1393/04/06

reza
3

تازه طراحی جلوشو از آئودی تقلید کرده.......
متقلد های ناقلا
10:13  1393/04/06

DJ MASOOD
0

ببینم داریوش جان تو داری از بنز اس کلاس ۲۰۱۸ تعریف میکنی یا از یک سدان معمولی که کارش کپی برداریه
16:13  1397/06/19

MB1909
16

کلاس بنز و بی ام و کجا کلاس هیوندای کجا.یه ماشین لوکس میزنن لوگوشونو عوض میکنن.
20:50  1393/04/05
پاسخ دادن
سهراب
28

دوست عزیز بنز و بی ام و و پورشه بیخودی قیمتشون اینقدر بالاست.
یه قطب نما به ماشین اضافه میکنن ، 50 میلیون قیمت رو بالا میکشن.
اگه سوار جنسیس شده باشی فوری می فهمی که لوکس تر و نرم تر از
بنز نباشه کمتر نیست.
مطمئن باش تا سال 2020 میلادی ، هیوندای جزو برترین خودروسازهای
جهان و بالاتر از رقبایی همچون تویوتا و نیسان قرار خواهد گرفت.
23:36  1393/04/05

کاربر: علی دادرس
2

آقا سهراب، بالاتر از تویوتا؟؟ مگه میشه؟ اصن مگه داریم؟ :D
ولی جدا از شوخی، درسته سرعت پیشرفتشون خوب بوده، ولی هیچوقت جای اونا رو نمیگیرن!
راستی اگه منظورت از قطب نما توی پورشه، اون ساعت جلوشه، خب دلیل افزایش قیمتش سنگ و جنسی هست که تو اون ساعت به کار رفته!
50 میلیون هم اغراق بود دیگه ;)
02:53  1393/04/06

[{}]
56

در پاسخ به اقای علی داد راس
شما تویوتا رو زیاد بالا گرفتی بنظر!هیوندا راه زیادی نداره تا تویوتا! و این هیچ وقت که شما گفتی فقط ی دید تعصبی میتونه باش بنظرم!
در مورد لوازم جانبی و آپشنهای گرون قیمت خودرو هایی مثل پورشه و.. هم این آپشنها بیشتر از کاربردشون معمولا هزینه اضافی هستند که بر دوش مصرف کننده ها میگذارند البته شرکت ها برای این موارد با یک بازاریابی حساب شده این هزینه های اضافی را باارزش و خاص جلوه میدهند...و از طرفی با اعتبار و برند بودنشون باز به خوبی و راحتی از انها سود هایی بدست میاورند وشرکت های تازه وارد در رقابت مانند هیوندای با سود کمتر و کاهش هزینه های خودرو سعی می کنند در بازار کم کم جای خود را باز کنند البته به مرور زمان مطمنا برای رقیب جدی شدن استاندارد هایی کیفی و بالایی را لحاظ می کنند در اینجا میشه به شرکت هایی مثل هیوندا کیا و... امیدوار بود.
ممنون از این بررسی و سایت بسیار خوبتون
شبتون بخیر دوستان
23:52  1393/06/29

سعید
21

جنسیس و سنتنیال تا چند سال دیگه با خودروهای کمپانی هایی مثل BMW
و بنز و پورشه رقابت سختی رو آغاز خواهند کرد.
با اینکه قدمت خیلی کمی دارند ، اما جزو بهترین سدان های دنیا محسوب
می شوند.
18:17  1393/04/05
پاسخ دادن
DJ MASOOD
0

فعلا هیوندای برا با چند تا کمپانی بی اصل و نسب مثل خودش آغاز کنه از سرش هم زیادیه دوست عزیز
16:10  1397/06/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟