بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

شاسی بلندهای جمع و جوری مانند تویوتا RAV4 مورد استقبال طیف گسترده‌ای از مشتریان قرار گرفته‌اند، و این موضوع کمی تعجب برانگیز است: این خودروها به رغم ابعاد نسبتاً کوچک‌شان، برای همه افراد خانواده جای کافی دارند، در شهرهای شلوغ راحت می‌توان آن ها را راند و معمولاً هم مصرف سوخت قابل قبولی دارند. خلاصه کلام این که شاسی بلندهای جمع و جور برای زندگی مدرن، وسایل نقلیه بسیار مناسبی هستند. اگرچه تویوتا RAV4 گل سر سبد خودروهای این کلاس نیست، ولی خواهید دید با بسیاری از معیارهای شما جور در می‌آید. فضای کابین این شاسی بلند پنج نفره، واقعاً زیاد است. جا برای راننده و سایر سرنشینان بسیار باز است و در سفرهای کوتاه، چهار نفر بزرگسال به راحتی می‌توانند روی صندلی عقب بنشینند. اگر صندلی های عقب خوابانده شوند، تویوتا RAV4 یکی از بزرگترین صندوق عقب ها را دارد که ظرفیت آن به 2.08 لیتر می‌رسد. راندن این شاسی بلند بسیار راحت است، سر پیچ ها ثباتی خوب و در بزرگراه ها سواری راحتی دارد. شتاب آن برای یک شاسی بلند جمع و جور مناسب است ولی برخلاف سایر رقبایش، اگر غیر از موتور استاندارد 2.5 لیتری و چهار سیلندرش، یک موتور قوی‌تر بخواهید، چنین گزینه‌ای در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. مصرف سوخت این خودرو نیز مناسب است ولی با دیگر رقبا فاصله چندانی ندارد. اگر بخواهیم کیفیت شاسی بلندهای جمع و جور را مورد ارزیابی قرار  بدهیم، جای آن دارد که چند گزینه دیگر را هم بررسی کنیم. وقتی صحبت از همه فن حریف بودن به میان می‌آید، هوندا CR-V بر این حوزه از خودروها حکمرانی می‌کند. شاید راندن این مدل از هوندا ویژگی خیلی خاصی نداشته باشد، ولی این شاسی بلند راحت، بی سر و صدا و کم مصرف است و دارای کابین جا داری است که فضای بار بسیار خوبی هم دارد. اگر به کیفیت سواری اهمیت می‌دهید، مزدا CX-5 مدل 2014 یکی از بهترین سواری ها را دارد ولی کابین داخلی‌اش با این که جا دار است ولی زیاد کاربردی نیست. فورد Escape مدل 2014 نیز، گزینه بسیار خوبی است. این شاسی بلند با سه نوع موتور به بازار عرضه می‌شود و طراحی داخلی بسیار خوبی هم دارد. در نهایت هم اگر به رانندگی آف رود علاقه‌مند هستید، جیپ چروکی جدید هم گزینه خوبی است و یکی از معدود خودروهایی است که با موتور 6 سیلندر به بازار عرضه می‌شود. خب، با این که تویوتا RAV4 برتری زیادی بر رقبایش ندارد ولی یک شاسی بلند جمع و جور و قدرتمند است که با نیازهای بسیاری از مشتریان جور در می‌آید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

تویوتا RAV4 مدل 2014 یک شاسی بلند جمع و جور و پنج نفره است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ LE، تیپ XLE و تیپ Limited. تیپ LE دارای این تجهیزات است: رینگ های 17 اینچی، چراغ های اتوماتیک، آینه بغل های تاشو برقی، دسترسی بدون کلید، شیشه عقب دودی، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به بالا و پایین، صندلی تاشو ردیف دوم به نسبت 40/60، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، شش بلندگو و یک نمایشگر 6.1 اینچی برای سیستم صوتی، سی دی خوان و درگاه  USB و iPod. تیپ XLE  دارای این تجهیزات است: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ مه شکن، گرمکن آینه های بغل، چراغ های راهنمای هماهنگ با هم، روف ریل، سانروف، کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، صندلی های جلوی اسپرت، روکش مخصوص بار و آفتابگیرهای بزرگ. سیستم صوتی این تیپ نیز ارتقاء یافته و دارای رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD و نمایشگر وضعیت ترافیک و آب و هوا می‌باشد. یک پکیج نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که در صورت تهیه آن، این موارد را در اختیارتان قرار می‌دهد: مسیریاب ماهواره‌ای و اپلیکیشن Entune که تلفن همراه را به خودرو متصل و با آن هماهنگ می‌کند. بالاترین تیپ، یعنی تیپ Limited نیز دارای این تجهیزات است: رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، درب صندوق عقب برقی، دسترسی بدون کلید، آینه الکتروکرومیک، روکش چرمی برای دسته دنده و غربیلک فرمان، صندلی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت به همراه حافظه تنظیمات راننده و گرمکن و روکش چرمی بسیار مرغوب برای صندلی های جلو. برای این تیپ این تجهیزات نیز، به صورت سفارشی قابل خریداری است: مسیریاب ماهواره‌ای و سیستم صوتی JBL به همراه 11 بلندگو. اگر پکیج Technology را خریداری کنید، این موارد در اختیارتان قرار می‌گیرد: سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط و نور بالای اتوماتیک برای چراغ های جلو.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

نیروی پیشران تویوتا RAV4 مدل 2014 را یک موتور 2.5 لیتری و چهار سیلندر تأمین می‌کند که 176 اسب بخار نیرو و حدود 233 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس استاندارد برای این شاسی بلند نیز، یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته است. تویوتا RAV4 به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک قابل خریداری است. در تست های به عمل آمده، تویوتا RAV4 با چهار چرخ محرک توانست ظرف 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک شاسی بلند جمع و جور با موتور چهار سیلندر نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت این شاسی بلند با دیفرانسل جلو، در سیکل ترکیبی 10.53 لیتر (11.40 در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که نسبتاً خوب است، ولی زیاد چنگی به دل نمی‌زند. مصرف سوخت این خودرو با چهار چرخ محرک نیز در سیکل ترکیبی برابر است با 10.95 لیتر (12.44 لیتر در شهر و 9.44 لیتر در بزرگراه).

 

ایمنی

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

همه تیپ های تویوتا RAV4 مجهز به این امکانات ایمنی هستند: ترمز ضد قفل، دوربین دید عقب، کنترل پایداری، محافظ سر دارای ضربه گیر برای صندلی های جلو، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه هوای پرده‌ای سرتاسری در طرفین. کیسه هوای زانویی راننده نیز، به صورت استاندارد عرضه می‌شود. دوربین دید عقب نیز از تجهیزات استاندارد است ولی پکیج  Technology که در تیپ Limited به صورت سفارشی قابل خریداری است، سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک در پشت و جلوی خودرو و همچنین سیستم هشدار عبور از خط را نیز ارائه می‌دهد. در تست ترمز، یک تویوتا RAV4 که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود، توانست پس از پیمودن 39 متر متوقف شود که عدد نسبتاً بالایی است. در تست تصادف نیز، تویوتا RAV4 توانست در زمینه عدم آسیب دیدگی کلی چهار ستاره، در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو چهار ستاره و در زمینه عدم آسیب دیدگی از طرفین نیز چهار ستاره از پنج ستاره را به دست بیاورد. موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز این شاسی بلند را مورد آزمایش قرار داده است. در این تست نیز تویوتا RAV4 توانست در زمینه عدم آسیب دیدگی سرنشینان در تصادفات خفیف از جلو، میزان مقاومت جانبی و مقاومت سقف رتبه "خوب" را کسب کند. محافظ سر صندلی های جلو نیز توانست رتبه "خوب" را به دست بیاورد. این محافظ ها هنگام بروز تصادف از ناحیه عقب بسیار خوب عمل می‌کنند. با همه این حرف ها، تویوتا RAV4، در زمینه مقاومت قسمت جلوی بدنه پایین ترین رتبه، یعنی "ضعیف" را به دست آورد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

طراحی داخلی تویوتا RAV4 شباهت بسیاری به طراحی داخلی تویوتا کمری و تویوتا Avalon دارد. خطوط و زوایای داشبورد بسیار سیال و مدرن هستند. با این حال، طراحی کلی و مواد اولیه به کار رفته در آن، زیاد در خور یک شاسی بلند جمع و جور نیست، دکمه های کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع هم کمی نامرغوب به نظر می‌رسند. تعبیه جا لیوانی ها فکر بکری بوده است، ولی از نظر محفظه به پای هوندا CR-V نمی‌رسد. امسال همه تیپ های تویوتا RAV4 با سیستم صوتی Entune به بازار عرضه شده‌اند، ولی فقط تیپ های XLE و Limited مجهز به مسیریاب ماهواره‌ای و اتصال سیستم صوتی به تلفن هوشمند هستند.

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014 بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014
بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014 بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

موتور جستجوگر Bing، رادیوی Pandora، خبرهای ورزشی و اطلاعات بازار سهام نیز در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. سیستم Entune اگرچه کاربردهای زیادی دارد ولی کار کردن با آن می‌تواند کمی دردسرساز باشد. ابتدا باید یک اپلیکیشن روی تلفن همراه‌تان نصب کنید و بعد از طریق آن ثبت نام کنید، برای دریافت اطلاعات نیز همیشه باید به اینترنت متصل باشید. نمایشگر لمسی دارای منوهایی گویا و آسان است ولی گاهی اوقات خوب به لمس انگشت راننده عکس‌العمل نشان نمی‌دهد. گفتنی است، همه دکمه های کنترلی این خودرو دم دست هستند و خیلی راحت می‌شود با آن ها کار کرد. ارتفاع صندلی های عقب کم است و باعث می‌شود سرنشینان عقب زیاد راحت نباشند، ولی حتی برای بزرگسالان قد بلند هم به اندازه کافی جا هست. صندلی عقب هم با زاویه نسبتاً زیادی خم می‌شود. فضای بار 1.08 متر مکعب است و در صورتی که صندلی های ردیف دوم خم بشوند به 2.08 لیتر افزایش پیدا می‌کند که برای این کلاس از خودروها بسیار قابل توجه است. البته کم ارتفاع بودن صندلی های عقب یک حسن هم دارد: می‌توانید بارهای حجیم یا چندین چمدان بزرگ را روی آن ها بگذارید. تیپ Limited نیز، بسیار جادار است و درب عقب آن برقی است و زیاد باز می‌شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2014

کسانی که این شاسی بلند جمع و جور را خریداری می‌کنند، خواهند دید که موتور 2.5 لیتری و چهار سیلندر آن از پس بیشتر کارها بر می‌آید و بسیار هم کم مصرف است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک خیلی نرم دنده عوض می‌کند ولی اگر خیال داشته باشید تهاجمی رانندگی کنید، خواهید دید که تعویض دنده کمی کند و با تأخیر صورت می‌گیرد. علاوه بر این، هنگام بالا رفتن از جاده های پر پیچ و خم کوهستانی به نظر می‌رسد گیربکس بین تعویض دنده ها کمی مکث می‌کند. هر دو این موارد به این علت هستند که کمپانی تویوتا تلاش کرده موتور را طوری تنظیم کند که مصرف سوخت کمی داشته باشد. تویوتا RAV4 هنگام حرکت در بزرگراه نیز، هندلینگ و سواری بسیار خوبی دارد. شاید در این میان تنها استثناء تیپ Limited باشد که به خاطر رینگ های بزرگ 18  اینچی، ممکن است روی جاده های ناهموار کمی تکان داشته باشد، با این وجود سر و صدایی از کابین شنیده نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود تویوتا RAV4 برای خانواده هایی مناسب باشد که کودکان‌شان داخل ماشین می‌خوابند. روی هم رفته، تویوتا RAV4 از نظر شخصیتی به هوندا CR-V شباهت دارد ولی کسانی که با شور و هیجان رانندگی می‌کنند، ممکن است در مقایسه با فورد Escape یا هوندا CR-V، سواری آن را زیاد لذت بخش ندانند. اگر راحتی برایتان در اولویت قرار دارد، تویوتا RAV4 گزینه بسیار مناسبی برای شماست. اگر هم می‌خواهید ماجراجویی کنید و بین خطوط لایی بکشید، سیستم چهار چرخ محرک تویوتا RAV4، نیرو را به سرعت به هر کجا که لازم باشد منتقل می‌کند تا خودرو بالاترین ثبات و پایداری را داشته باشد، توانایی های آف رود آن هم که نیازی به گفتن ندارد.

 

مشخصات فنی تیپ پایه تویوتا RAV4

تعداد سیلندر 4
حجم موتور (لیتر) 2.5
قدرت موتور (اسب بخار) 176
گشتاور (نیوتن متر) 233
گیربکس اتوماتیک 6 سرعته
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 9.2
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 39
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 10.53
گنجایش صندوق بار (لیتر) 1.08
قیمت (دلار) 23,550
 

منبع

Edmunds
 

برچسب : تویوتا RAV4 , مزدا CX , 5 , هوندا CR , V , فورد Escape , تویوتا کمری , تویوتا Avalon






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

25 نظر

ناشناس
0

سلام به دوستان من الان خریدم خیلی ازش راضی هستم تازه مدل پایین 214
23:15  1403/02/09
پاسخ دادن
شقاق
1

بهترین ماشینه جهانه به رولز رویز میرسه
20:14  1401/05/10
پاسخ دادن
علی
13

سلام لطفا راهنمایی کنید کجا میتونم اینه بقل رافور رو برقی کنم
آیا آینه بغل رو باید کامل عوض کنم یا فقط دستگاهی روش نصب میکنن
20:00  1394/04/16
پاسخ دادن
علی
2

سلام یه راو4 هفته گذشته خریدم همه چیزش خیلی خوبه ولی آپشنهاش نصبت به هیوندایی و کیا خیلی کم هست مثل آینه بغل برقی نیست
22:38  1394/04/15
پاسخ دادن
حامد
8

اقا مثل من گول ظاهر سانتافه با کلی اپشن که نصفشم الکی و بدرد نمیخوره رو نخورید راه رفتنش عینه مگان میمونه تو سبقت جامیزارت عقب ماشین هم خیلی میکوبه من قبله این . ار ایکس 2007 داشتم الان خیلی پشیمونم که فروختمش یکلام دنبال باطن باشید نه ظاهر
00:51  1394/04/16

سعید در جواب حامد
6

آقا حامد موتور 4 سیلندر که روی هر شاسی بلندی باشه چه سانتافه و چه
راوفور و چه بوگاتی ویرون ، همینقدر قدرت داره و نباید بیشتر از این ها ازش
انتظار داشته باشی. راوفور هم که موتور ضعیف 4 سیلندر 170 اسب بخاری
روشه و قطعا از سانتافه ضعیف تر نباشه قوی تر نیست.
ضمنا عقب راوفور که هیچی کل بدنه ی راوفور تکان داره. اونم با رینگ 18
اینچی. سانتافه با رینگ های 19 و 20 اینچی کمتر از راوفور تکان داره چه
برسه به مدل 18 اینچی اش که واقعا نرمه.
در کل سانتافه نسبت به قیمت و امکانات و ظاهر و دربورس بودنش خیلی
بهتر از راوفور و سورنتو است.
با وجود اینکه موتور 2500 روشه ولی 50 درصد شاسی بلندهای موجود در
کشور رو سانتافه تشکیل میده و نشان از رضایت بیشتر مردم از سانتافه
می ده. حتی مدل قبلی اش یعنی 2007 تا 2012 هم از بقیه ی شاسی
بلندها بیشتر در بورس قرار داشت ...
03:00  1394/04/16

ناشناس 1
11

آقا مردم ایران ثابت کردن فقط دهن بینن.پر فروشترین ماشین دنیا در حال حاضر تویوتاست و این بی دلیل نیست.کیا خوبه هیوندا خوبه ولی تو دووم قطعات و کیفیت عمرا به پای تویوتا نمیرسن.لاقل تا الان که نرسیدن
11:46  1394/09/25

سعید در جواب ناشناس
2

آقای ناشناس مگه من می خوام چند سال یه ماشین رو نگه دارم.
والا به خدا هر ماشینی داشته باشی تو 4 سال ازش خسته میشی و
میری سراغ یکی دیگه.
سانتافه هم که راحت تا 5 سال واست کار میکنه و بعد این مدت هم میری
یه ماشین بهتر میخری مثل لکسوس rx یا تویوتا لندکروزر یا بنز و بی ام و
راوفور تو ایران به خاطر ظاهر بسیار زشت و طراحی بد داخلی و آپشن های
بسیار کم و دیزاین کلی خسته کننده اصلا بازار خوبی نداره
گرچه خیلی ام با سانتافه فرق نداره. چون هم قیمت سانتافه است
اون ماشینای خرکار و عظمت تویوتا ، پرادو و لندکروزر هستند که قیمتشون
هم چندبرابر راوفور و سانتافه است. اونا ماشین واقعی ان نه اینا
13:02  1394/09/25

رضا
1

سلام بچه ها.
این همه از خوبی های راوفور گفتید یه کم از عیوبش هم بگید تا ما بدونیم. آخه من الان 2 هفته است می خام بگیرمش چون تجربشو نداشتم دست و دلم میلرزه 230 میلیون پول بی زبونمو بهش بدم. لطفا کمی نقدش کنید و ایرادتشو به همه بگید.
17:10  1394/04/15
پاسخ دادن
hemmat
7

من دارم واقعا عالیه قبلا سانتافه کره ای داشتم . اصلا قابل مقایسه با گروه خودش توی کره ای ها نیست. عالیه
19:01  1394/03/22
پاسخ دادن
arash
8

میشه لطفا در مورد تفاوتهای تیپ 2 و تیپ 3 راو4 توضیح بدید!
18:05  1394/01/15
پاسخ دادن
محمد
4

یه کمی هم بحث و تخصصیش می کردین بد نبود. کسایی که دارن مصرف سوختش با بنزین ایران چطوره؟ جلو بندیش وی؟ دید تو ماشین نصبت به شرکتای دیگه؟ صندوقش کوچیک نیست؟ فرمونش سفت نیست نسبت به سه حالته ی هیوندا؟ چرا فرمونای صفحه تاچای وارداتی با شرکتی فرق داره؟ چرت بعضیا گرم‌کن داره یا اینه خم شو ؟ نمی کوبه تو شهر؟ چرا همش می خواین تخریب کنید همو؟ اقایی که سانتافه داری نوش جونت. کسایی که دارن بیان نظر بدن
00:52  1393/10/19
پاسخ دادن
کاربر: Amir Es
3

اولا همون طور که گفتم، منی که راو 4 سوار شدم میگم سواریش حرف نداره. ثانیا آقای ناشناس، لکسوس lx570 و تویوتا لند کروز، هر دو دارای آپشن های تقریبا برابر هستن و تنها فرقشون زیباتر بودن لکسوس و همچنین مجلسی تر و تشریفاتی تر بودن آن است و قیمت فوق متفاوت این دو فقط به دلیل زیبایی و بلندی مقام برند لکسوس از تویوتا است. که البته کمپانی های لکسوس و تویوتا هر دو یک برند با نام های متفاوت هستن و لکسوس فقط برای تشریفاتی کردن اتومبیل های تویوتا به وجود آمده.
13:33  1393/09/22
پاسخ دادن
سعید
1

آقای ناشناس من راو4 رو که با لندکروز و لکسوس مقایسه نکردم.
من میگم تویوتا که خودش رو یک برند سطح بالا می دونه ، چرا باید مثل
هیوندای و کیا بیاد موتور ضعیف روی شاسی بلندش بگذاره.
در مورد لکسوس و لندکروز هم منظورم این بود که هنوزم با وجود پیشرفت های برندهای معتبر دنیا هیچ کمپانی نتونسته همچین شاسی بلندهای
پرهیبت و قدرتمندی بسازه. و این از خاص بودن تویوتا و لکسوس است.
00:22  1393/05/19
پاسخ دادن
هادی
0

در کل ماشین خوبیه و در حد قشر متوسط می باشد ولی افسوس که در ایران اینگونه نیست
23:10  1393/05/07
پاسخ دادن
محسن
4

حمید خان برو سوار ماشین 6 سیلندر شو بعدا بیا نظر بده.
حجم موتور ماشین تا بیشتر باشه راحت تر ضربات جاده رو دفع می کنه.
اون صدایی هم که گفتی مال غرش موتور و نتیجه قدرتمند بودن آن است.
درسته تویوتا برند مطرحی است اما در دو سال اخیر فقط یه مشت
محصولات بدل و به درد نخور ازش دیدیم.
دیگه گذشت اون دوره ای که هر 2 ماه یکبار یه غولی تولید می کرد.
با این وجود من از شاسی بلند ها تویوتا لندکروز GXR و تویوتا پرادو 2013
و لکسوس LX 570 رو به همه ترجیح می دم.
15:43  1393/05/05
پاسخ دادن
ناشناس
3

باریکلا به تو خو همه میدونن لندکروزر بهتره تو این رنج قیمت منظور نظر نویسنده است lx570 قیمتی حدود 700 داره این زیر 200 قیمت داره آخه چیرو با چی مقایسه میکنی پسر جون؟
16:37  1393/05/18

محسن
9

با وجود اینکه تویوتاست ولی سواری آن مانند سانتافه 2014 لذت بخش
نیست. سواری سانتافه 2014 با موتور 4 سیلندر مانند بی ام و نرم و راحت
و لذت بخش است. چه برسه به موتور 6 سیلندرش که در نوع خودش
بی نظیره.
01:52  1393/05/05
پاسخ دادن
حمید
12

عزیزم شمایی که شخص سواری نرم و بی ام و میدونی کلا باید کلی برتون توضیح داده شه
بی ام و یه ماشین هیولاس که شکیم توش نیس ، ولی وقتی میگن نرم
بنز و سیتروین فرانسه پیشگامان سواری نرم و بی صدا هستند البته همراه لکسوس مخصوصا در بی صدا بودن .

لازم به ذکره موتور ماشین هرچی قویتر شه صداش و لرزشش بیشتر به داخل کابین میاد ، پس 4 سیلندر بهتر از 6 سیلندره هستش از لحلظ صدا و نرمی ئ

پشت این ماشین بشینی وقتی گار میدی به قدری نرم و خوب دنده و عوض میکنه که معنی اوتمات و میفهمی

هیوندایی طزاحیش اندازه کیا هم نیس ، خیلی مونده که بخواد به عنوان شاخص مطزح شه یا قابل قیاس حساب شه
05:13  1393/05/05

سعید در جواب حمید
3

آقا حمید مثل اینکه شما باید براتون توضیح داده بشه.
نرمی به دو عامل اصلی سیستم تعلیق و لاستیک ها و رینگ ها وابسته
است. و بی صدا بودن هم به نوع پوشش اطراف کاپوت و موتور و جنس
خود موتور وابسته است. که در این زمینه درسته کمپانی های مثل بنز و
لکسوس (تویوتا) خیلی عالی هستند ولی از حق نباید بگذریم که رتبه ی
سومی با هیوندای هستش. برای نمونه :
دوستم که سانتافه 2014 داره یه روز اتفاقی یادش رفته بود ماشین رو
خاموش کنه و ماشین توی خیابون 6 ساعت در حالت درجا روشن مونده بود.
با این وجود به حدی موتورش بی صدا و نرم کار کرده بود که کسی متوجه
روشن بودن ماشین نشده بود.
هیوندای مخصوصا مدل های 2013 به بعدش اگر در نرمی و بی صدا بودن
مثل تویوتا نباشند چندان هم کمتر نیستند.
اصلا در کل دنیا ماشین های هیوندای رو به نرمی و بی صدا بودن می شناسند.
13:55  1394/04/16

امير
1

بعله خب معلومه كه خراب ميشه اگه تسمه تايمت بپوكه ماشين سريع سوپاپ ميزنه
19:57  1398/04/29

رضا
2

من قبلا سانتافه داشتم. ماشین فوق العاده ضعیف و بدرد نخور است، حیف پول میلیاردی که بدی سانتافه.
چند وقت است رافور دارم خداییش ماشین خوبیه. کم خرج و محکم و خوش نشین. با سانتافه حیفم میاد مقایسه اش کنم.
سانتافه چهار تا آپشن الکی داره که بیشترشان هیچ دردی نمی خورد و رافور کم آپشن است و البته همه آپشن های مفید و بدرد بخور را دارد.
به نسبت قیمت واقعا تویوتا چیز دیگه ای است و حیف است با خودروی کره مقایسه شود.
01:34  1400/10/26

مهدی ج
10

از ماشینهای کره ای یک سر و گردن بالاتره در کل ماشینهای تویوتا خیلی دوام دارن بر عکس ماشینهای کره ای و چینی و دو ساله تویوتا پر فروشترین ماشین سال شده قیمتشم نسبت به این مدل ماشینها یعنی کره ای و چینی در ایران برابری میکنه
00:01  1393/05/05
پاسخ دادن
مهدی
2

بقیمتش نمی ارزه
تو ایرانم که 4 دنده امده
21:11  1393/05/04
پاسخ دادن
محمد
7

شما یه ماشین بگو که به قیمتش بیارزه تو ایران??
در ضمن اگه واردات آزاد بود همه الان لامبورگینی میخریدن به جای این همه پورشه و بنز.....وضعیت ما فرقی نمیکرد
00:09  1393/05/05

کاربر: Amir Es
13

بابای من داره. خیلی ماشین قشنگیه. به قیمتش هم کاملا می ارزه مهدی جان.
01:32  1393/05/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر