بررسی تویوتا FJ کروزر

بررسی تویوتا FJ کروزر

تویوتا FJ کروزر از آن دست خودروهایی است شما را به یاد خودروهای قدیمی می‌اندازد؛ قیمت پایه این خودرو 47,990 دلار است که با در نظر گرفتن تمامی توانایی های این زیبای ژاپنی قیمتی کاملا مناسب محسوب می‌شود. این خودور دارای پیشرانه شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری با توانایی تولید قدرتی معادل 268 اسب بخار و نیرویی حدود 515 نیوتن متر است؛ خودرویی مناسب با طراحی قدیمی، با سیستم چهار چرخ محرک اما دارای  گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و مورد پسند مالکان این زیبای ژاپنی به خریداران عرضه شده است؛ گفتنی است که در تمامی مدل های این خودرو سیستم قفل دیفرانسیل عقب نیز، تعبیه شده است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

اخیرا فرصتی برای تست این خودروی زیبا در مسیرهای ناهموار و طولانی کلورادو برای ما فراهم شد؛ علی رغم عدم ایجاد هیچگونه تغییری در این خودرو بعد از ارایه آن در سال 2011 در استرالیا، این زیبای ژاپنی همچنان توانسته است تاثیرگذاری خود را در بازار تجارت و خودروسازی حفظ کند. رانندگیمان را از دنور آغاز و به سمت کوه های Rocky در Ouray آغاز کردیم؛ سپس از آنجا مسیرمان را به سمت جاده های فرعی تغییر دادیم که در این مسیر مجبور به بالا رفتن از صخره ای با ارتفاع 5000 متر شدیم؛ گفتنی است که این جاده خود نیز، دارای ناهمواری های زیادی بود؛ در انتهای مسیر به شش قله با ارتفاعی بیش از 3900 متر رسیدیم؛ به گونه ای که شیب این قله ها و صخره ها در یک سمت بیش از 1000 متر بود؛ این شیب نه محلی برای عبور یک خودروی بزدل و ترسو مناسب بود و نه حتی جایی برای عبور خودروهای ساخته شده جهت حرکت در مسیر هموار.

بررسی تویوتا FJ کروزر

این خودرو می‌تواند جایگزینی ناب برای خودروهای معمولی باشد؛ در نمایشگاه های اتومبیل، جیپ Wrnagler Rubincon و تویوتا FJ کروزر پیشتاز و  دوشادوش یکدیگر حرکت می کنند؛ مطمئنا از آپشن های لندکروز سری 70 می‌توان به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و گشتاور بالای آن به دلیل داشتن موتور دیزلی هشت سیلندر مجهز به  توربوشارژر اشاره کرد اما موضوع مورد بحث طرفداران این خودروی چهارچرخ متحرک چیزی فراتر از این تجهیزات است؛ اما من ترجیح می‌دهم که هرگز با این خودرو در ترافیک رانندگی نکنم. خودروی Wrangler Rubicon، در حالی که توانایی فوق العاده ای در جاده های آف رود دارد، ولی از رانندگی خوشایند در جاده کاملا بی بهره است؛ این خودرو در زمان اوج ترافیک علی رغم برخی خودروها که کمی آزاردهنده هستند، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد؛ در مجموع می‌توان گفت که این خودرو برای رانندگی در جاده مناسب است. گفتنی است که قیمت بالای این خودرو به دلیل توانایی آف رود آن، یکی از کنایه های وارد شده به این خودرو است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

رانندگی در جاده آسفالت بین دنور و Quray نشان داد که FJ Cruiser حرکتی کاملا راحت و بی دغدغه دارد؛ حتی با وجود تهاجمی تر بودن BF Goodrich،  تایر های موجود در خودروهای مورد آزمایش ما، کاملا مناسب بودند؛ به گونه ای که تقریبا هیچ صدایی از وزش باد یا ساییدگی آنها در داخل کابین با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت شنیده نمی‌شد. از نکات جالب دیگر این زیبای ژاپنی دامنه دید جلوی بسیار عالی آن و احساس راحتی زیاد، علی رغم وجود صندلی های نسبتا عمود برای مسافت های طولانی است. با وجود تکیه بر گرانترین و عملی ترین پلت فرم پرادو لندکروز، FJ Cruiser از نظر فنی یک موجود شناخته شده و قابل استفاده برای رانندگی روزانه است. برخلاف پرادو، طراحی داخلی غیر تجملی و سودمند FJ به طور قطع کارآمد است. همانگونه که می‌دانید نوشابه به دلیل اسیدی بودن دارای خاصیت پاک کنندگی زیادی است؛ به همین منظور، مقاومت رنگ بدنه این خودرو را با ترکاندن یک قوطی کوکا کولا مورد آزمایش قرار دادند؛ تویوتا می‌گوید که می‌توانید این لکه ها را با استفاده از یک پارچه مرطوب و نرم یا با شلنگ آب پاک کنید، اما برای پاک کردن پلاستیک و لاستیک پارچه های مخملی و ضخیم مناسب تر هستند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

نداشتن آپشن موتور دیزلی یکی از نواقص این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ این موضوع به دلیل عدم اهمیت اقتصادی مصرف و ارازن بودن سوخت برای مالکان آمریکایی بی اهمیت، اما برای استرالیایی ها به دلیل گرانی سوخت و با در نظر گرفتن قیمت بالای آن موضوع مهمی محسوب می‌شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی چند منظوره، تغییرپذیر و عطش آورتر از چیزی نیست که یک ADR با مصرف 11.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد؛ با این وجود، متوجه می‌شوید که این موتور کاربرد بیشتری برای افراد جهت رانندگی در اطراف شهر دارد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

در جاده های آف رود حتی تیپ استاندارد این زیبای ژاپنی نیز، در جاده برتر است. خودروهای آزمایشی ما دارای تجهیزات TRD (اما بدون کیت سوپرشارژر) بودند، اما چیزی که بیش از همیشه به آن نیاز دارید مجموعه ای از تایرهای تهاجمی تر جهت آماده سازی شما برای عبور از مسیرهای خطرناک است؛ گفتنی است که جاده مورد آزمایش ما آنقدر خیس و گل آلود نبود که بتوانیم مزایای BF Gs را در آن آزمایش کنیم.

بررسی تویوتا FJ کروزر

همچنین تعویض دنده ها در این خودرو به راحتی صورت می‌پذیرد؛ به گونه ای که تغییر دنده به H4 یا L4 موجب حرکت آسان این خودرو در جاده های ناهموار و عبور از موانع در جاده های آف رود بدون تکان های ناگهانی یا یکور شدن آن می‌شود؛ نکته دیگر اینکه این زیبای ژاپنی قادر به عبور از موانع با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت نیز، می‌باشد. از دیگر مزایای این زیبای ژاپنی وجود دیفرانسیل عقب قابل قفل برای جاده های آف رود است؛ به لطف توانایی بالای سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای مناسب این خودرو، این زیبای ژاپنی قادر به عبور از دو مرحله سخت مسیر شد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

گفتنی است که انتقادهایی نیز، در خصوص عملکرد این خودرو وجود دارد؛ یکی از آنها عدم تبعیت از قابلیت های استاندارد خودروهای آف رود است. به هنگام بالا رفتن از مسیرهای ناهموار، FJ برخلاف خودروهای آف رود دیگری همانند لندکروز 200-Series و 4Runner، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و موفق به کسب نمره قبولی در این خصوصیت شد. زاویه دید عالی و طراحی قدیمی موجب ایجاد حس آرامش راننده و سرنشینان از نظر ایمنی برخورد با هر شیئی را فراهم می‌کند؛ دیگر اینکه ارتفاع بلند و با صلابت این زیبای ژاپنی و شیشه جلوی عمودی به دید وسیع راننده در جاده آف رود کمک کرده است؛ علی رغم این دید مناسب در قسمت جلو، دید عقب به دلیل نوع درب های عجیب آن مناسب نیست. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

شاید بتوان گفت که درب های این خودرو یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند اما زیاد کاربردی نیستند؛ عدم باز شدن کامل این درب ها، ورود به داخل خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است؛ علاوه بر این، برای دسترسی آسانتر به داخل می‌شود که به دفعات موجب آزار و اذیت سرنشینان آن می‌شود؛ از مزایای دیگر این خودرو، می‌توان به فضای زیاد داخل کابین و راحتی صندلی های ردیف دوم همانند صندلی های جلو اشاره کرد، که احساس راحتی را حتی برای سرنشینان قد بلند نیز، فراهم کرده است. ایزوله شدن کابین برای جلوگیری از ورود خاک به داخل، عدم احساس شدن تکان ها به هنگام عبور از دست اندازها حتی با وجود  سیستم تعلیق کاملا معمولی در این خودرو به هنگام رانندگی در جاده های آف رود از دیگر نکات مثبت آن است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از اعتراضات وارد شده به طراحی داخلی این خودرو، روکش های درب از جنس پلاستیک خشک است؛ زمانی که آرنجتان را روی آن می‌گذارید متوجه سختی زیاد آن نمی‌شوید اما به هنگام عبور از دست اندازها کاملا درد و خشکی آن را احساس می‌کنید؛ این دقیقا چیزی بود که در روز اول با آن مواجه شدیم و کمی برایمان آزاردهنده بود. سیستم صوتی این خودرو چندان تعریفی ندارد، اما در این خودرو به اندازه خود خوب کار می‌کند و به آسانی به بلوتوث تلفنتان وصل می‌شود؛ مالکان FJ Cruiser در آمریکا می‌گویند که آنها به ارتقای سیستم صوتی استاندارد به جای سر کردن با یک سیستم قدیمی علاقه بیشتری دارند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از نقاط قوت FJ Cruiser وجود صف طویل آپشن های سفارشی حتی در کشوری همانند استرالیا است که ایجاد تغییرات در این خودرو را با مشکل مواجه کرده است؛ گارد محافظ، چراغ های مه شکن، باربند، نردبان، سیستم تعلیق، حالت موتور و تایرها از جمله این تجهیزات هستند؛ گفتنی است که شما هر چیزی را که برای تغییر FJ به یک اسلحه آف رود مخوف نیاز دارید، در آن می‌توانید ببینید؛ جالب اینجاست که اکثر کروزهای اصلاح شده ای که ما در آمریکا دیدیم، با محصولات استرالیایی کاملا متناسب بودند. در مجموع، چیزهای زیاد و دوست داشتنی در خصوص تویوتا FJ Cruiser به ویژه اگر قصد ریسک منظم در جاده های آف رود را دارید، وجود دارد. این خودرو تمامی تجهیزات و توانایی های لازم برای اینگونه جاده ها را دارد. 


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا FJ کروزر , لندکروز Wrangler Rubicon , لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

صمد
0

تویوتا بهترین ماشینه اگه اف جی باشه چی میشه ...
13:15  1394/01/03
پاسخ دادن
ali
0

زیبا جادار مطمن
11:58  1393/06/09
پاسخ دادن
کاربر: m&z
24

همه جا شاسی بلند برای لذت بردن و سواری خارج شهر مورد استفاده قرار میگیره توی ایران برعکسه و پولدارایی برای کلاس گذاشتن از این ماشین ها استفاده میکنند که حتی یک بار هم باهاش آفرود نرفتن!
13:08  1393/06/04
پاسخ دادن
رضا
3

ایول خداییش اینو راست میگی
12:02  1393/06/06

مجید
16

من عاشق FJ Cruiser هستم
19:29  1393/06/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55 : نمایندگی انتخاب کردیم
شصت چی : برا من هم نیومده وای اگه فروش فوری بیاد من پولم جور نیست من فقط برا پیش فروش اونم به بدبختی پول جور کردم از پیامهای قبلی که تبدیل میزدند اگه محض خاطرتون باشه اخرین پیام را فوری ۳۰ روزه میزدند از ما هم فکر کنم ۳۰ روزه بیاد
اطلسعلی : اولویت واریزی اول مثلا بعضی ها بهمن ثبتنام کردن بعضی ها هم اسفند و اینکه میتونه از استان و شهرتون هم باشه
شاهین : هنوز برای ما که اخر مهر ماه بودیم و ندادن چه برسه به اذر
شاهین جی : سلام کسی میدونه شرکت ماشین سایپا تو کدوم شهرهاست که برای تحویل حضوری بریم؟
رحیم : سلام دوستان کسی می دونه کی دعوتنامه باقی مانده زمستان رو ارسال میکنن
حامد : جناب اسفند ۱۴۰۲ پیش فروش ثبت نام گذاشتن مخصوص همین گروه .مگه همون موقع برات اسمس نیامد که بری ثبت نام کنی؟ برو اداره صنعت معدن شاید بشه کاری کرد چون خیلی دیر پیگیری کردی پیش فروشها هم ماشینشون گرفتن ...
دارابی : لطفاً اسم پیچ و بگین
رویا : S3 ثبت نام تیرماه بودم. تحویل ۶ ابان. تحویل ک ندادن هیچ . الان خودم تماس گرفتم گفتن طرح تبدیل خورده. خودروهایی هم ک گذاشتن یا گرونترن یا j4ک بدردنمیخوره.دوستان زیر بار تبدیل نرید.توو قرارداد هم بند تبدیل نداره و دارن زور میگن. بعد از ۶ ماه تازه یادشون افتاده ک ماشین ندارن.
لعنت به سایپا : سلام. یه جا رو اشتباه گفتید تا جایی که من میدونم اون بخش پرداختی که امسال واریز کردیم چون سود مشارکت بهش تعلق میگیره، اگر سال اینده افزایش قیمت داشته باشه کلش شامل ما هم میشه. البته من این رو از ثبت نام ایران خودرو میدونم. اونایی که تو قرعه کشی شهریور برنده شدن و نصف مبلغ رو دادن الان که گرون شد گفتن چون اون پول اولیه سود مشارکت نداشته پس به اون واریزی اول افزایش قیمت نمیخوره. ولی فکر میکنم در مورد شاهین ما چون سود بهش تعلق میگیره اگر سال دیگه افزایش بخوره کلش شامل ما میشه. البته میگن مطمین نیستم ولی منطقیش همینه با شناختی که از نامردی شرکت سایپا سراغ دارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 آذر پانا : واریزی چندم بودین؟؟؟
فاطمه : سلام کسی هست امروز فاکتور شده باشه؟؟
سیده : واریز 5مهر پذیرش 7مهر 11964201
دنا غمگین : دوستانی ک دنا اپشنال فاکتور شدید پیشفروش رنگ سفید لطفا ردیف قراردادتون رو بزارید ببینم ما کی فاکتور میشیم؟
علی : من دو مهر بودم. فقط دو تا پنج میلیون پیامکش اومده. این رقم های بالای سود تاخیر را از کحا آوردین؟
دنا غمگین : منم دنا اپشنال سفیدم تکمیل وجه 13 ام.چرا 14 ام فاکتور شد واسه ما نشد ؟جریان چیه
جواد : سلام دوستان اونایی که سورن تحویل گرفتند آیا از ترمز ماشینشون راضی هستند پدال ترمزشدن نرمه یا سفت
مسعود : حسن جان ایران خودرو گفت داداش
ااا : رانا ارتقا یافته میدن رانا تولید نمیشه اصلا خیالت راحت
محمد : سلام تاریخ واریزی چندم مهر ماه است ؟