بررسی تویوتا FJ کروزر

بررسی تویوتا FJ کروزر

تویوتا FJ کروزر از آن دست خودروهایی است شما را به یاد خودروهای قدیمی می‌اندازد؛ قیمت پایه این خودرو 47,990 دلار است که با در نظر گرفتن تمامی توانایی های این زیبای ژاپنی قیمتی کاملا مناسب محسوب می‌شود. این خودور دارای پیشرانه شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری با توانایی تولید قدرتی معادل 268 اسب بخار و نیرویی حدود 515 نیوتن متر است؛ خودرویی مناسب با طراحی قدیمی، با سیستم چهار چرخ محرک اما دارای  گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و مورد پسند مالکان این زیبای ژاپنی به خریداران عرضه شده است؛ گفتنی است که در تمامی مدل های این خودرو سیستم قفل دیفرانسیل عقب نیز، تعبیه شده است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

اخیرا فرصتی برای تست این خودروی زیبا در مسیرهای ناهموار و طولانی کلورادو برای ما فراهم شد؛ علی رغم عدم ایجاد هیچگونه تغییری در این خودرو بعد از ارایه آن در سال 2011 در استرالیا، این زیبای ژاپنی همچنان توانسته است تاثیرگذاری خود را در بازار تجارت و خودروسازی حفظ کند. رانندگیمان را از دنور آغاز و به سمت کوه های Rocky در Ouray آغاز کردیم؛ سپس از آنجا مسیرمان را به سمت جاده های فرعی تغییر دادیم که در این مسیر مجبور به بالا رفتن از صخره ای با ارتفاع 5000 متر شدیم؛ گفتنی است که این جاده خود نیز، دارای ناهمواری های زیادی بود؛ در انتهای مسیر به شش قله با ارتفاعی بیش از 3900 متر رسیدیم؛ به گونه ای که شیب این قله ها و صخره ها در یک سمت بیش از 1000 متر بود؛ این شیب نه محلی برای عبور یک خودروی بزدل و ترسو مناسب بود و نه حتی جایی برای عبور خودروهای ساخته شده جهت حرکت در مسیر هموار.

بررسی تویوتا FJ کروزر

این خودرو می‌تواند جایگزینی ناب برای خودروهای معمولی باشد؛ در نمایشگاه های اتومبیل، جیپ Wrnagler Rubincon و تویوتا FJ کروزر پیشتاز و  دوشادوش یکدیگر حرکت می کنند؛ مطمئنا از آپشن های لندکروز سری 70 می‌توان به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و گشتاور بالای آن به دلیل داشتن موتور دیزلی هشت سیلندر مجهز به  توربوشارژر اشاره کرد اما موضوع مورد بحث طرفداران این خودروی چهارچرخ متحرک چیزی فراتر از این تجهیزات است؛ اما من ترجیح می‌دهم که هرگز با این خودرو در ترافیک رانندگی نکنم. خودروی Wrangler Rubicon، در حالی که توانایی فوق العاده ای در جاده های آف رود دارد، ولی از رانندگی خوشایند در جاده کاملا بی بهره است؛ این خودرو در زمان اوج ترافیک علی رغم برخی خودروها که کمی آزاردهنده هستند، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد؛ در مجموع می‌توان گفت که این خودرو برای رانندگی در جاده مناسب است. گفتنی است که قیمت بالای این خودرو به دلیل توانایی آف رود آن، یکی از کنایه های وارد شده به این خودرو است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

رانندگی در جاده آسفالت بین دنور و Quray نشان داد که FJ Cruiser حرکتی کاملا راحت و بی دغدغه دارد؛ حتی با وجود تهاجمی تر بودن BF Goodrich،  تایر های موجود در خودروهای مورد آزمایش ما، کاملا مناسب بودند؛ به گونه ای که تقریبا هیچ صدایی از وزش باد یا ساییدگی آنها در داخل کابین با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت شنیده نمی‌شد. از نکات جالب دیگر این زیبای ژاپنی دامنه دید جلوی بسیار عالی آن و احساس راحتی زیاد، علی رغم وجود صندلی های نسبتا عمود برای مسافت های طولانی است. با وجود تکیه بر گرانترین و عملی ترین پلت فرم پرادو لندکروز، FJ Cruiser از نظر فنی یک موجود شناخته شده و قابل استفاده برای رانندگی روزانه است. برخلاف پرادو، طراحی داخلی غیر تجملی و سودمند FJ به طور قطع کارآمد است. همانگونه که می‌دانید نوشابه به دلیل اسیدی بودن دارای خاصیت پاک کنندگی زیادی است؛ به همین منظور، مقاومت رنگ بدنه این خودرو را با ترکاندن یک قوطی کوکا کولا مورد آزمایش قرار دادند؛ تویوتا می‌گوید که می‌توانید این لکه ها را با استفاده از یک پارچه مرطوب و نرم یا با شلنگ آب پاک کنید، اما برای پاک کردن پلاستیک و لاستیک پارچه های مخملی و ضخیم مناسب تر هستند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

نداشتن آپشن موتور دیزلی یکی از نواقص این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ این موضوع به دلیل عدم اهمیت اقتصادی مصرف و ارازن بودن سوخت برای مالکان آمریکایی بی اهمیت، اما برای استرالیایی ها به دلیل گرانی سوخت و با در نظر گرفتن قیمت بالای آن موضوع مهمی محسوب می‌شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی چند منظوره، تغییرپذیر و عطش آورتر از چیزی نیست که یک ADR با مصرف 11.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد؛ با این وجود، متوجه می‌شوید که این موتور کاربرد بیشتری برای افراد جهت رانندگی در اطراف شهر دارد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

در جاده های آف رود حتی تیپ استاندارد این زیبای ژاپنی نیز، در جاده برتر است. خودروهای آزمایشی ما دارای تجهیزات TRD (اما بدون کیت سوپرشارژر) بودند، اما چیزی که بیش از همیشه به آن نیاز دارید مجموعه ای از تایرهای تهاجمی تر جهت آماده سازی شما برای عبور از مسیرهای خطرناک است؛ گفتنی است که جاده مورد آزمایش ما آنقدر خیس و گل آلود نبود که بتوانیم مزایای BF Gs را در آن آزمایش کنیم.

بررسی تویوتا FJ کروزر

همچنین تعویض دنده ها در این خودرو به راحتی صورت می‌پذیرد؛ به گونه ای که تغییر دنده به H4 یا L4 موجب حرکت آسان این خودرو در جاده های ناهموار و عبور از موانع در جاده های آف رود بدون تکان های ناگهانی یا یکور شدن آن می‌شود؛ نکته دیگر اینکه این زیبای ژاپنی قادر به عبور از موانع با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت نیز، می‌باشد. از دیگر مزایای این زیبای ژاپنی وجود دیفرانسیل عقب قابل قفل برای جاده های آف رود است؛ به لطف توانایی بالای سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای مناسب این خودرو، این زیبای ژاپنی قادر به عبور از دو مرحله سخت مسیر شد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

گفتنی است که انتقادهایی نیز، در خصوص عملکرد این خودرو وجود دارد؛ یکی از آنها عدم تبعیت از قابلیت های استاندارد خودروهای آف رود است. به هنگام بالا رفتن از مسیرهای ناهموار، FJ برخلاف خودروهای آف رود دیگری همانند لندکروز 200-Series و 4Runner، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و موفق به کسب نمره قبولی در این خصوصیت شد. زاویه دید عالی و طراحی قدیمی موجب ایجاد حس آرامش راننده و سرنشینان از نظر ایمنی برخورد با هر شیئی را فراهم می‌کند؛ دیگر اینکه ارتفاع بلند و با صلابت این زیبای ژاپنی و شیشه جلوی عمودی به دید وسیع راننده در جاده آف رود کمک کرده است؛ علی رغم این دید مناسب در قسمت جلو، دید عقب به دلیل نوع درب های عجیب آن مناسب نیست. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

شاید بتوان گفت که درب های این خودرو یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند اما زیاد کاربردی نیستند؛ عدم باز شدن کامل این درب ها، ورود به داخل خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است؛ علاوه بر این، برای دسترسی آسانتر به داخل می‌شود که به دفعات موجب آزار و اذیت سرنشینان آن می‌شود؛ از مزایای دیگر این خودرو، می‌توان به فضای زیاد داخل کابین و راحتی صندلی های ردیف دوم همانند صندلی های جلو اشاره کرد، که احساس راحتی را حتی برای سرنشینان قد بلند نیز، فراهم کرده است. ایزوله شدن کابین برای جلوگیری از ورود خاک به داخل، عدم احساس شدن تکان ها به هنگام عبور از دست اندازها حتی با وجود  سیستم تعلیق کاملا معمولی در این خودرو به هنگام رانندگی در جاده های آف رود از دیگر نکات مثبت آن است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از اعتراضات وارد شده به طراحی داخلی این خودرو، روکش های درب از جنس پلاستیک خشک است؛ زمانی که آرنجتان را روی آن می‌گذارید متوجه سختی زیاد آن نمی‌شوید اما به هنگام عبور از دست اندازها کاملا درد و خشکی آن را احساس می‌کنید؛ این دقیقا چیزی بود که در روز اول با آن مواجه شدیم و کمی برایمان آزاردهنده بود. سیستم صوتی این خودرو چندان تعریفی ندارد، اما در این خودرو به اندازه خود خوب کار می‌کند و به آسانی به بلوتوث تلفنتان وصل می‌شود؛ مالکان FJ Cruiser در آمریکا می‌گویند که آنها به ارتقای سیستم صوتی استاندارد به جای سر کردن با یک سیستم قدیمی علاقه بیشتری دارند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از نقاط قوت FJ Cruiser وجود صف طویل آپشن های سفارشی حتی در کشوری همانند استرالیا است که ایجاد تغییرات در این خودرو را با مشکل مواجه کرده است؛ گارد محافظ، چراغ های مه شکن، باربند، نردبان، سیستم تعلیق، حالت موتور و تایرها از جمله این تجهیزات هستند؛ گفتنی است که شما هر چیزی را که برای تغییر FJ به یک اسلحه آف رود مخوف نیاز دارید، در آن می‌توانید ببینید؛ جالب اینجاست که اکثر کروزهای اصلاح شده ای که ما در آمریکا دیدیم، با محصولات استرالیایی کاملا متناسب بودند. در مجموع، چیزهای زیاد و دوست داشتنی در خصوص تویوتا FJ Cruiser به ویژه اگر قصد ریسک منظم در جاده های آف رود را دارید، وجود دارد. این خودرو تمامی تجهیزات و توانایی های لازم برای اینگونه جاده ها را دارد. 


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا FJ کروزر , لندکروز Wrangler Rubicon , لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

صمد
0

تویوتا بهترین ماشینه اگه اف جی باشه چی میشه ...
13:15  1394/01/03
گزارش
پاسخ دادن
ali
0

زیبا جادار مطمن
11:58  1393/06/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
24

همه جا شاسی بلند برای لذت بردن و سواری خارج شهر مورد استفاده قرار میگیره توی ایران برعکسه و پولدارایی برای کلاس گذاشتن از این ماشین ها استفاده میکنند که حتی یک بار هم باهاش آفرود نرفتن!
13:08  1393/06/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

ایول خداییش اینو راست میگی
12:02  1393/06/06

گزارش
مجید
16

من عاشق FJ Cruiser هستم
19:29  1393/06/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : سلام دوستان خودرو من پلاک شده چندروزه ولی بیمه نشده هنوز کسی دلیلشو میدونه؟
حسین بوشهر : سلام دوستان بالاخره ماشین رو با 28 روز تاخیر تحویل گرفتم تارا v4 سفید فروش فوری پرداخت کل وجه 31 شهریور پلاک و فاکتور 29 مهر تحویل ماشین 28 آبان از اونجا که کلی نظرات مردم و اینستا رو میخوندم انتظار داشتم ماشین با کلی مشکل برق و گیربکس برسه ولی بعد از رسیدن و بردن هزارجا واسه کارشناسی واقعا دمشون گرم ماشین بدون حتی کوچکترین ایراد نرم و عالی کیف کردم خداییش حتی این همه نظرات خوندم ماشین کم جونیه ولی بازم اینجوری نبود و در حد خودش عالی بود ایشالا روزی همه دوستان واقعا این v4 سنگ تمومه بگیرید کیفشو ببرید در ضمن ماشین قبلیم دنا توربو آپشنال بوده که از همون موقع که از ایران خودرو تحویل گرفتم کلی مشکلات برقی و گیربکسی داشت ولی تارا وافعا از همه لحاظ یه سر و گردن از دنا بالاتر بود و اینکه با نرمیش حال کردم
آریاx5 : سلام دوستان .من ثبت نامی اسفند 1403 202589شماره قرارداد .تحویل 90روز کاری هنوز در حال ارسال مدارک گیر کرده .از ماشین هم خبری نیست . چه برسه به ثبت نامی های امسالی....که اگه یکوقت اتفاقی نیفته
شاهین g : برو پیج اینستا حواله داران شاهین 1400..........البته پایین همین صفحه گوگلی که سرچ کردی اومدی تو 1وان کار هست .....اونجا هم عکس حواله ها هم فاکتور وهم فیلم اعتراض ها هستند ......با سند ومدارک...اینجا هر کس یه چیز میگه ...نمیشه به حرف اینا دل خوش کرد ...
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
شاهین : مریم خانم لطفا راستشو بگو اگه برات پیام تبدیل اومد ه ماه آبان چرا نوشته ی 314و413 راستشو بگو چه قدر ریختی کم مردم و اذیت کنید به قران قسم که اگه سایپا ماشین نمیده بهتون واسه اینه که دلتون پاک نیست و هر کی دنبال منفعتی خودشه خدا هم روشو بر گردونده اخه چرا دوست دارید سر هم و کلاه بزارید خواهشا راستشو بگو چه قدر ریختی مریم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
cvt مهر 1402 : سلام شاهین cvt تا تکمیل وجه شده های 21 اسفند 1403 فاکتور شده. تا 16 اسفند تا 26 اسفند 1403 مهلت تکمیل وجه بوده. تا 26 اسفند تعهدات دارن. بعد از اسفند میره روی تکمیل وجه شده های اردیبهشت و خرداد 1404. خیییلی کند پیش میره هر یکماه که میگذره ؛ تاریخ تکمیل وجه شده ها یک روز میره جلو.
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام داداش اگه دعوتنامه اولیه باشه اگه پرداخت نکنی کلا حذف میشی ولی اگه دعتونامه دوم باشه یعنی برای تکمیل وجه اومده اگه پرداخت نکنی معمولا ی ماه بعد میفرستن وموعد تحویلت هم عوض میشه حالا اگه افزایش قیمتی هم درکار باشه به شماهم قیمت جدید میخوره
امیر .ای : سلام صبح بخیر . دوستانی که شهریور تکمیل وجه کرده بودند برای کوئیک اس خبری هستش یا نه ؟؟؟ چون من چند روزه فاکتور کوئیک ندیدم اگر اطلاع رسانی کنید متشکرم
امیر .ای : سلام صبح بخیر راستش کسی نمیدونه ولی اگر ضمنی بخواهیم حدس 15 آذر به بعد بر اساس زمان تکمیل تکمیل وجه یعنی هر چقدر زود تر تکمیل وجه کرده باشین زود تر فاکتور میشین
سی دی فلز : همینجور راحت به مردم تهمت دروغ میزنی؟دوست عزیز سقف فلز هستم و فاکتور شدم بهتون حق میدم هممون کلافه میشیم .من با اینکه فاکتور شدم بازم اومدم اینجا به دوستان راهنمایی کردم الان بخوایی حساب کنی آذر که هیچی آبان هم یه سری از دوستان فاکتور نشدن و همه اینها به سفف فلز یا پانا بودن و هم به واریز دوم بستگی داره عکس نمیشه فرستاد میشد میفرستادم
پیش فروش برج 11 کازرون : اره منم زدم فاکتور نکردن
خدازده : برو تو صفحه آریسان
امیر .ای : سلام حدودی 260 البته چند تا اپشن بزنی دور 270 میرسه
علی : دوستان سلام دیروز برام تو قرعه کشی ساینا در اومده 90 روزه به نظرتون تکمیل وجه کنم چقدر طول میکشه تحویل بدن.
. : برای نمونه بخوام بهت بگم،الان ساینا اس دوگانه گرون تره یا ساینا gxدوگانه؟
ماشاا... : S تکمیل وجه 3 شهریورم با Sbr هنوز تحویل مهرها شروع به فاکتور نشدن احتمالا این هفته خبرهای خوشی بشه