بررسی تویوتا FJ کروزر

بررسی تویوتا FJ کروزر

تویوتا FJ کروزر از آن دست خودروهایی است شما را به یاد خودروهای قدیمی می‌اندازد؛ قیمت پایه این خودرو 47,990 دلار است که با در نظر گرفتن تمامی توانایی های این زیبای ژاپنی قیمتی کاملا مناسب محسوب می‌شود. این خودور دارای پیشرانه شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری با توانایی تولید قدرتی معادل 268 اسب بخار و نیرویی حدود 515 نیوتن متر است؛ خودرویی مناسب با طراحی قدیمی، با سیستم چهار چرخ محرک اما دارای  گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و مورد پسند مالکان این زیبای ژاپنی به خریداران عرضه شده است؛ گفتنی است که در تمامی مدل های این خودرو سیستم قفل دیفرانسیل عقب نیز، تعبیه شده است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

اخیرا فرصتی برای تست این خودروی زیبا در مسیرهای ناهموار و طولانی کلورادو برای ما فراهم شد؛ علی رغم عدم ایجاد هیچگونه تغییری در این خودرو بعد از ارایه آن در سال 2011 در استرالیا، این زیبای ژاپنی همچنان توانسته است تاثیرگذاری خود را در بازار تجارت و خودروسازی حفظ کند. رانندگیمان را از دنور آغاز و به سمت کوه های Rocky در Ouray آغاز کردیم؛ سپس از آنجا مسیرمان را به سمت جاده های فرعی تغییر دادیم که در این مسیر مجبور به بالا رفتن از صخره ای با ارتفاع 5000 متر شدیم؛ گفتنی است که این جاده خود نیز، دارای ناهمواری های زیادی بود؛ در انتهای مسیر به شش قله با ارتفاعی بیش از 3900 متر رسیدیم؛ به گونه ای که شیب این قله ها و صخره ها در یک سمت بیش از 1000 متر بود؛ این شیب نه محلی برای عبور یک خودروی بزدل و ترسو مناسب بود و نه حتی جایی برای عبور خودروهای ساخته شده جهت حرکت در مسیر هموار.

بررسی تویوتا FJ کروزر

این خودرو می‌تواند جایگزینی ناب برای خودروهای معمولی باشد؛ در نمایشگاه های اتومبیل، جیپ Wrnagler Rubincon و تویوتا FJ کروزر پیشتاز و  دوشادوش یکدیگر حرکت می کنند؛ مطمئنا از آپشن های لندکروز سری 70 می‌توان به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و گشتاور بالای آن به دلیل داشتن موتور دیزلی هشت سیلندر مجهز به  توربوشارژر اشاره کرد اما موضوع مورد بحث طرفداران این خودروی چهارچرخ متحرک چیزی فراتر از این تجهیزات است؛ اما من ترجیح می‌دهم که هرگز با این خودرو در ترافیک رانندگی نکنم. خودروی Wrangler Rubicon، در حالی که توانایی فوق العاده ای در جاده های آف رود دارد، ولی از رانندگی خوشایند در جاده کاملا بی بهره است؛ این خودرو در زمان اوج ترافیک علی رغم برخی خودروها که کمی آزاردهنده هستند، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد؛ در مجموع می‌توان گفت که این خودرو برای رانندگی در جاده مناسب است. گفتنی است که قیمت بالای این خودرو به دلیل توانایی آف رود آن، یکی از کنایه های وارد شده به این خودرو است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

رانندگی در جاده آسفالت بین دنور و Quray نشان داد که FJ Cruiser حرکتی کاملا راحت و بی دغدغه دارد؛ حتی با وجود تهاجمی تر بودن BF Goodrich،  تایر های موجود در خودروهای مورد آزمایش ما، کاملا مناسب بودند؛ به گونه ای که تقریبا هیچ صدایی از وزش باد یا ساییدگی آنها در داخل کابین با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت شنیده نمی‌شد. از نکات جالب دیگر این زیبای ژاپنی دامنه دید جلوی بسیار عالی آن و احساس راحتی زیاد، علی رغم وجود صندلی های نسبتا عمود برای مسافت های طولانی است. با وجود تکیه بر گرانترین و عملی ترین پلت فرم پرادو لندکروز، FJ Cruiser از نظر فنی یک موجود شناخته شده و قابل استفاده برای رانندگی روزانه است. برخلاف پرادو، طراحی داخلی غیر تجملی و سودمند FJ به طور قطع کارآمد است. همانگونه که می‌دانید نوشابه به دلیل اسیدی بودن دارای خاصیت پاک کنندگی زیادی است؛ به همین منظور، مقاومت رنگ بدنه این خودرو را با ترکاندن یک قوطی کوکا کولا مورد آزمایش قرار دادند؛ تویوتا می‌گوید که می‌توانید این لکه ها را با استفاده از یک پارچه مرطوب و نرم یا با شلنگ آب پاک کنید، اما برای پاک کردن پلاستیک و لاستیک پارچه های مخملی و ضخیم مناسب تر هستند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

نداشتن آپشن موتور دیزلی یکی از نواقص این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ این موضوع به دلیل عدم اهمیت اقتصادی مصرف و ارازن بودن سوخت برای مالکان آمریکایی بی اهمیت، اما برای استرالیایی ها به دلیل گرانی سوخت و با در نظر گرفتن قیمت بالای آن موضوع مهمی محسوب می‌شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی چند منظوره، تغییرپذیر و عطش آورتر از چیزی نیست که یک ADR با مصرف 11.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد؛ با این وجود، متوجه می‌شوید که این موتور کاربرد بیشتری برای افراد جهت رانندگی در اطراف شهر دارد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

در جاده های آف رود حتی تیپ استاندارد این زیبای ژاپنی نیز، در جاده برتر است. خودروهای آزمایشی ما دارای تجهیزات TRD (اما بدون کیت سوپرشارژر) بودند، اما چیزی که بیش از همیشه به آن نیاز دارید مجموعه ای از تایرهای تهاجمی تر جهت آماده سازی شما برای عبور از مسیرهای خطرناک است؛ گفتنی است که جاده مورد آزمایش ما آنقدر خیس و گل آلود نبود که بتوانیم مزایای BF Gs را در آن آزمایش کنیم.

بررسی تویوتا FJ کروزر

همچنین تعویض دنده ها در این خودرو به راحتی صورت می‌پذیرد؛ به گونه ای که تغییر دنده به H4 یا L4 موجب حرکت آسان این خودرو در جاده های ناهموار و عبور از موانع در جاده های آف رود بدون تکان های ناگهانی یا یکور شدن آن می‌شود؛ نکته دیگر اینکه این زیبای ژاپنی قادر به عبور از موانع با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت نیز، می‌باشد. از دیگر مزایای این زیبای ژاپنی وجود دیفرانسیل عقب قابل قفل برای جاده های آف رود است؛ به لطف توانایی بالای سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای مناسب این خودرو، این زیبای ژاپنی قادر به عبور از دو مرحله سخت مسیر شد.

بررسی تویوتا FJ کروزر

گفتنی است که انتقادهایی نیز، در خصوص عملکرد این خودرو وجود دارد؛ یکی از آنها عدم تبعیت از قابلیت های استاندارد خودروهای آف رود است. به هنگام بالا رفتن از مسیرهای ناهموار، FJ برخلاف خودروهای آف رود دیگری همانند لندکروز 200-Series و 4Runner، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و موفق به کسب نمره قبولی در این خصوصیت شد. زاویه دید عالی و طراحی قدیمی موجب ایجاد حس آرامش راننده و سرنشینان از نظر ایمنی برخورد با هر شیئی را فراهم می‌کند؛ دیگر اینکه ارتفاع بلند و با صلابت این زیبای ژاپنی و شیشه جلوی عمودی به دید وسیع راننده در جاده آف رود کمک کرده است؛ علی رغم این دید مناسب در قسمت جلو، دید عقب به دلیل نوع درب های عجیب آن مناسب نیست. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

شاید بتوان گفت که درب های این خودرو یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند اما زیاد کاربردی نیستند؛ عدم باز شدن کامل این درب ها، ورود به داخل خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است؛ علاوه بر این، برای دسترسی آسانتر به داخل می‌شود که به دفعات موجب آزار و اذیت سرنشینان آن می‌شود؛ از مزایای دیگر این خودرو، می‌توان به فضای زیاد داخل کابین و راحتی صندلی های ردیف دوم همانند صندلی های جلو اشاره کرد، که احساس راحتی را حتی برای سرنشینان قد بلند نیز، فراهم کرده است. ایزوله شدن کابین برای جلوگیری از ورود خاک به داخل، عدم احساس شدن تکان ها به هنگام عبور از دست اندازها حتی با وجود  سیستم تعلیق کاملا معمولی در این خودرو به هنگام رانندگی در جاده های آف رود از دیگر نکات مثبت آن است.

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از اعتراضات وارد شده به طراحی داخلی این خودرو، روکش های درب از جنس پلاستیک خشک است؛ زمانی که آرنجتان را روی آن می‌گذارید متوجه سختی زیاد آن نمی‌شوید اما به هنگام عبور از دست اندازها کاملا درد و خشکی آن را احساس می‌کنید؛ این دقیقا چیزی بود که در روز اول با آن مواجه شدیم و کمی برایمان آزاردهنده بود. سیستم صوتی این خودرو چندان تعریفی ندارد، اما در این خودرو به اندازه خود خوب کار می‌کند و به آسانی به بلوتوث تلفنتان وصل می‌شود؛ مالکان FJ Cruiser در آمریکا می‌گویند که آنها به ارتقای سیستم صوتی استاندارد به جای سر کردن با یک سیستم قدیمی علاقه بیشتری دارند. 

بررسی تویوتا FJ کروزر

یکی از نقاط قوت FJ Cruiser وجود صف طویل آپشن های سفارشی حتی در کشوری همانند استرالیا است که ایجاد تغییرات در این خودرو را با مشکل مواجه کرده است؛ گارد محافظ، چراغ های مه شکن، باربند، نردبان، سیستم تعلیق، حالت موتور و تایرها از جمله این تجهیزات هستند؛ گفتنی است که شما هر چیزی را که برای تغییر FJ به یک اسلحه آف رود مخوف نیاز دارید، در آن می‌توانید ببینید؛ جالب اینجاست که اکثر کروزهای اصلاح شده ای که ما در آمریکا دیدیم، با محصولات استرالیایی کاملا متناسب بودند. در مجموع، چیزهای زیاد و دوست داشتنی در خصوص تویوتا FJ Cruiser به ویژه اگر قصد ریسک منظم در جاده های آف رود را دارید، وجود دارد. این خودرو تمامی تجهیزات و توانایی های لازم برای اینگونه جاده ها را دارد. 


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا FJ کروزر , لندکروز Wrangler Rubicon , لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

صمد
0

تویوتا بهترین ماشینه اگه اف جی باشه چی میشه ...
13:15  1394/01/03
پاسخ دادن
ali
0

زیبا جادار مطمن
11:58  1393/06/09
پاسخ دادن
کاربر: m&z
24

همه جا شاسی بلند برای لذت بردن و سواری خارج شهر مورد استفاده قرار میگیره توی ایران برعکسه و پولدارایی برای کلاس گذاشتن از این ماشین ها استفاده میکنند که حتی یک بار هم باهاش آفرود نرفتن!
13:08  1393/06/04
پاسخ دادن
رضا
3

ایول خداییش اینو راست میگی
12:02  1393/06/06

مجید
16

من عاشق FJ Cruiser هستم
19:29  1393/06/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟
یعقوب : کسی نیست تو کمپینگ گرانی خودرو اعتراض به حقی به خاطر قشر ضعیف جامعه و سو‌ استفاده از ضعف مردم داشته باشه ؟
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید