نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

ممکن است که مزدا CX-9 جدیدترین شاسی بلند (SUV) هفت سرنشین در رقابت فروش محسوب نشود، اما محبوبیتش در بازار خودروی استرالیا کمی کاهش یافته است. در مقابل رقبای سختی همچون تویوتا  Kluger و نیسان Pathfinder، مزدا CX-9 در ماه ژوئن با حدود 12 درصد کاهش قیمت مواجه شده است. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

با نگاهی کوتاه به بازار داغ و شلوغ شاسی بلندها، به آسانی متوجه می‌شویم که چرا برخی خریداران تنها یکی را از میان این حجم انبوه برای خرید خود انتخاب می‌کنند؛ هولدن Captive 7 با قیمت پایه (29,990 دلار) و خودروهایی همانند Kluger (با 40,990 دلار) و Pathfinder (با قیمت پایه 39,990 دلار)، زیر قیمت پایه مزدا به خریداران عرضه می‌شوند. در اینجا، تیپ پایه دیفرانسیل جلو Classic با قیمت 44,525 دلار اما با تجهیزات استاندارد نسبتا متناسب مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

صندلی هایی با روکش پارچه ای، روکش چرم فرمان و دسته دنده، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه ای، سیستم رسانه ای با صفحه لمسی 5.6 اینچی با شش بلندگو، دوربین دید عقب، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی و چراغ های مه شکن از جمله تجهیزات استاندارد CX-9 محسوب می‌شوند؛ جالب است بدانید که تجهیزاتی همانند مسیریاب ماهواره ای و سنسور پارک در این ژاپنی زیبا از قلم افتاده‌اند. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

با پرداخت هزینه ای بیشتر و خرید تیپ Luxury (در تیپ دیفرانسیل جلو با قیمت 52,980 دلار و تیپ چهار چرخ محرک با قیمت 57,480 دلار) می‌توانید از تجهیزاتی بیشتر از Classic بهره ببرید که از جمله آنها می‌توان به مسیریاب ماهواره ای، تزیینات داخلی چرمی، سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو، آینه های تاشوی جانبی مجهز به گرمکن، صندلی های جلو مجهز به گرمکن با تنظیمات برقی و رینگ های 20 اینچی اشاره کرد. تیپ کاملا مجهز Grand Touring این زیبای ژاپنی (با قیمت پایه 63,003 دلار)  که یکی از بهترین ها در این کلاس محسوب می‌شود، تجهیزاتی همانند چراغ های حرکت در روز، چراغ های جلوی زنون با نوربالای اتوماتیک،  سیستم بررسی نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از جلو، سنسور پارک عقب، آینه الکتروکرومیک، صندوق پران برقی و دسترسی بدون کلید با استارت دکمه ای را در خود دارد. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

همانند اکثر خودروهای کمپانی مزدا، CX-9 نیز، در دو رنگ متالیک یا میکا بدون دریافت هیچ هزینه ای به خریداران ارایه می‌شود که حدود 1000 دلار صرفه جویی را برای خریداران به همراه دارد. علی رغم وجود سیستم کنترل آب و هوای سه نقطه ای با انتخاب دمای جداگانه برای راننده و سرنشینان جلو و عقب، عدم تعبیه دریچه هوای صندلی عقب چیزی است که موجب گرفتگی هوا در ردیف سوم صندلی های این خودرو می‌شود. در ردیف سوم صندلی ها فضا برای کودکان کاملا کافی است، اما برای بزرگسالان در مقایسه با رقبای جدید، فضای کمی برای سر وجود دارد اما فضای پا مناسب است؛ همچنین دسترسی به صندلی عقب در CX-9 در مقایسه با سایر شاسی بلند های (SUV) کلاس خود مشکل تر است؛ لازم به ذکر است که صندلی های ردیف دوم این زیبای ژاپنی به علت سنگینی، آنگونه که باید و شاید به راحتی خم نمی‌شوند و به نیروی زیادی برای این کار نیاز دارند. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

در صورت عدم استفاده از صندلی های ردیف سوم، فضای بار این زیبای ژاپنی حدود 928 لیتر است و در زمان استفاده از هر سه ردیف صندلی، این فضا به کمتر از 267 لیتر می‌رسد؛ در اکثر شاسی بلندها (SUV) این فضای بار بیشتر است که گذاشتن اجسام سنگین با سطوح ناصاف را مشکل می‌کند؛ همچنین در کف آن فضایی برای گذاشتن زاپاس تعبیه شده است. فضای پای ردیف دوم صندلی های این خودرو نیز، در مقایسه با سایر رقبا کمی ناچیز است؛ اما کمتر رقیبی با پشتی راحت صندلی هایش، راحتی را برای سه بزرگسال در این ردیف صندلی به ارمغان می‌آورد؛ همچنین شما می‌توانید سه صندلی کودک را در این ردیف صندلی نصب کنید. فضای کافی برای سرنشینان جلوی این خودرو وجود دارد که راحتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد؛ فضای داخلی این زیبای ژاپنی به دلیل استفاده از ابزارهای قدیمی و عناصر طراحی ناهماهنگ، تازگی مدل های جدید مزدا را ندارد، اما استفاده از روکش چرمی برای غربیلک فرمان و تزیینات کرومی نشستن در آن را به یکی از لذت بخش ترین خودروها در کلاس خود تبدیل کرده است؛ همچنین دکمه ها نیز، حسی از کیفیت بالا را در افراد ایجاد می‎‌کنند. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

مزدا CX-9 دارای درگاه USB با قابلیت اتصال به تلفن همراه و نیز، سیستم صوتی  است؛ در طول تست، این سیستم علی رغم تاخیر ناچیز در اجرا، کار خود را به خوبی انجام داد. مزدا CX-9 با موتور بنزینی شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری، خودرویی مناسب در جاده و برای رفت و آمد روزانه و بزرگراه محسوب می‌شود؛ این زیبای ژاپنی با  273 اسب بخار قدرت در دور موتور 6250 و 367 نیوتن متر گشتاور در دور موتور بالای 4250 دور در دقیقه به یکی از حریص ترین شاسی بلند ها در کلاس خود شهرت دارد. کمپانی مزدا مدعی است که مصرف سوخت این زیبای ژاپنی به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده حدود 11 لیتر است، در حالی که در مدل های چهار چرخ محرک این میزان حدود 11.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود؛ در دور آزمایشی بیش از 300 کیلومتر، با میزان متوسط 11.8 لیتر مواجه شدیم. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

این زیبای ژاپنی در مقایسه با رقبایش و علی رغم نیاز به فشار بیشتر پدال گاز نسبت به مدل های رقیب با گشتاور پایین، دارای موتور قدرتمند و حس توفانی بیشتری است؛ منظور از تیپ دیفرانسیل جلو، چرخش تایرهای جلو در شتاب بالا است. با این وجود، زمانی که صحبت از هندلینگ به میان می‌آید، قابلیت مزدا بسیار بیشتر است؛ علی رغم وزن 1,939 کیلوگرمی این زیبای ژاپنی در میان شاسی بلندهای (SUV) رقیب هم خانواده خود، دارای هندلینگ تیز و سریعی می‌باشد. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

با وجود فرمان پذیری اسپرت و مستقیم آن در جاده های برون شهری، این زیبای ژاپنی عملکرد ضعیفی در مسیرهای درون شهری به ویژه در زمان گردش در خیابان های تنگ از خود نشان می‌دهد؛ البته سنسورهای پارک عقب برای خودرویی با طول 5.1 متر، می‌تواند کمک کننده باشد. این زیبای ژاپنی دارای کیفیت رانندگی مناسب در شرایط سخت است که مالکانی بدون برنامه برای رفتن به خارج شهر، این کیفیت را تجربه نخواهند کرد. گیربکس اتوماتیک شش سرعته این زیبای ژاپنی علی رغم تعویض دنده سریع و واکنش مناسب در اطراف شهر، به معکوس کشیدن با فشار کم پدال گاز برای داشتن دور موتور بیشتر گرایش دارد. همانند تمام مدل های مزدا با هر اندازه و شکل، مزدا CX-9 نیز، در زمان حرکت صدای محیط و تایر را، به داخل کابین منتقل می‌کند؛ این موضوع در حالی است که هیچ صدایی از خود موتور بلند نمی‌شود. داشتن شاسی بلند (SUV) به صورت دیفرانسیل جلو، به این معنا نیست که مزدا CX-9 Classic نیز، برای جاده های آف رود مناسب است؛ اما برای افرادی که به خودرویی با این خصوصیات برای بکسل نیاز دارند، بیشترین حجم بکسل این تیپ حدود 2,000 کیلوگرم است که برای خودرویی در این کلاس میزانی معقول تلقی می‌شود. 

نگاهی کوتاه بر مزدا CX-9 مدل 2014

مزدا برای تمامی مدل هایش، گارانتی شش ساله بدون محدودیت کیلومتر ارایه می‌دهد؛ این در حالی است که این کمپانی یک برنامه خدماتی با قیمت محدود را برای مزدا 3 ایجاد کرده است، خدماتی که CX-9 در آن قرار ندارد؛ مالکان به مشاهده مداوم نمایندگی ها با خدمات مورد نیاز شش ماهه یا 10,000 کیلومتر نیاز خواهند داشت؛ همین موضوع، CX-9 را یکی از محبوبترین خودروها برای خدمات با خدمات متوسط سالیانه 738 دلار بیش از سه سال در این کلاس تبدیل کرده است. مزدا CX-9 نه ارزان ترین خودرو در این کلاس است و نه کاربردی ترین یا مجهزترین؛ با این وجود، کیفیت رانندگی مناسب، کیفیت بالا و راحتی را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد و در برخی جهات برتر از رقبای جدیدتر خود ظاهر شده است.  


منبع

CarAdvice

             

برچسب : مزدا , CX9 , تویوتا , Kluger , نیسان , Pathfinder , هولدن , Captive 7






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : سلام خدمت علیرضا اول مری تو سایت وضعیت خودرو مشتری مشخصات میاد بالا اول شماره پذیرش دوم شماره درخواست بعد کد ملی بعد ش شناسنامه بعد کد رنگی داخل کادر را وارد میکنی آخر میزنی رو وضعیت خودرو مشتری
بهی : شما دهان مبارکت را ببند.... سایپا برات سیب قرمز نفرستاده. همین الان حوالتو بفروش.. یا دوشنبه برو نمایندگی انصرافتو اعلام کن پولتو بگیر.... لات مجازی..... همین شماها اگه‌ثبت نام نکنید این آشغالا رو وضعیت مملکت این‌نمیشه... خداروشکر من حواله رو جا کردم... الانم با پولش +ی مبلغ جزئی مزدا۳ ۸۹ سفید گرفتم. سگش به شاهین ماهین می ارزه...... شما منتظر باش اینجا دنبال شاهین‌بگرد😂😂😂
صدرا : کاپوت رو بده بالا کنار باتری چراغ بنداز رو پوسته گیربکس مشخص میشه!
,شاهین زمستان : من ۱۷ خرداد جی ال تکمیل وجه کردم.‌‌‌هنوز یه ماه نشده. فاکتورم نشده. منم بیام ینی؟؟؟
ایگل کرمان : سلام من ثبت نام بهمن هستم هنوز شاسی نشده
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
شهریور : احسنت؛ علاوه بر اینکه مانیتور روی داشبورد را برخی متخصصان ترجیح نمی دهند،X5 آپشن های زیر ندارد: 1.رادار نقطه کور 2.سیستم هشدار برخورد از جلو 3.سیستم هشدار دهنده خروج از مسیر 4.درب صندوق برقی 5.دوربین ثبت وقایع 6.شارژر وایرلس 7.سنسور پارک جلو 8.سرد کن صندلی 9- kmc A5 از نظر ابعاد 17cmطولش و 5cm ارتفاعش از kmc x5 بزرگتره
حسین شاهین cvt مهرماه ۴۰۲ : سلام خدمت دوستان گلم. به عزیزانی که فاکتور شدن تبریک میگم😍 مبارکتون باشه🙏 انشالله ک هفته جدید برا ماهایی ک مهر ۴۰۲ واریز. اولیه داشتیم دعوتنامه تکمیل وجه ارسال کنن🙏
مهراد : بنظرم DAE هست باید از کجا چک کنم
شاهین جی : سلام مرادی مبارک باشه چند آذر بودی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال : مشکی؟
تیگو 8 : دوست عزیز اگه اینهایی که میگی صحت داشته باشه من اگه شخصا خودم بود، کارم رو ول میکردم ار روز میرفتم دمه نمایندگی شده هر روز کتک بخورم، اونهارو دونه به دونه به عزای... میرسونم، خودت رو آماده کتک کن شده یه دونه نزنی، بمیری از این موضوع بهتر، اگه برای من این اتفاق میوفتاد شخصا سربع اسنپ میگرفتم خانومم و بچه ها میرفت، الان باید سعی کنی خودت رو آروم کنی، باید اونجا رو بهم بریزی، اگه بتونی با شکایت اگه نه خودت وارد عمل شو، اگه نری مطمئن باش آینده خود خوری میکنی
اطلس 26 مهر : سلام 4 تیر فاکتور 10 تیر پلاک هنوز خبری از ماشین نیست رفت تو تعطیلات اینا یه مشت بی وجود هستن . آدمی که خونخوار باشه هیچی براش تفاوت نمیکنه این ماشین به دست منم برسه بهش دل خوش نیستیم این دفعه باید بریم دنبال دیرکرد سفارش من به تمام دوستان تبدیل اومد بزنید ماشین شاخی هم نیست ما گول خوردیم هرچند برای من اصلا تبدیل نیومد. این دوران ظلم ستیزی هم می گذره
پیش فروش 9 اسفند : واقعا نمیدونید چقدر خوشحال شدم دیدم که قراره دوشنبه ساعت 10 صبح بریم و اعتراض کنیم من دوشنبه میام چند تا از دوستامم میارم که تعداد به چشم بیاد خیلی زور داره واقعا بهمون میاد صد در صد هر کس که واقعا الان توی فشاره خودشو میرسونه حق زن و بچه من نیست که الان اذیت بشن برای اینکه دزدای سایپا هر روز جیبشون پر تر کنن به ریشمون بخندن
مهدی m : 🚗🎭 ما مادران خردادیم، با قلبی پر از امید ثبت نام کردیم با عشق، تو گرمای تیر و جدید! گفتن: رانا پلاس میاد، با رنگی از بهار سفید اگه قبل محرم، مشکی اگه تو غبار! یه روز گفتن قبل عزا، یه روزم بعد عاشورا ما موندیم و قول و وعده، و این دل بی صدا... نوک مدادی؟! باشه قبوله، فقط فاکتور بدید ما ماشین نمی خوایم، فقط یه «وعده ی دقیق» بدید! رانا اگر بیاد، می‌زنیم بوق عشق و صفا ولی فعلا داریم می ریم با خط واحد، تا صفا! 🚌😅
مهدی m : ما: طرح مادران رانا پلاس، ثبت نامی 14 خرداد، منتظر فاکتور ایران خودرو: بعد محرم، بعد تاسوعا، بعد چی؟ بعد ظهور؟ 😑 الان دیگه نه رنگ معلومه، نه زمان فاکتور، نه اعتماد! یکی نیست بگه "چرا وقتی آمادگی تحویل ندارید، ثبت نام می کنید؟" ما با نذر و نیت اومدیم، شما با وعده و وعید... 😅
8888888 : خدایی راست می گی، یعنی فاکتور کردن جی ایکس ال برای تکمیل وجه اردیبهشت شروع شده؟؟؟
مهدی m : سلام، درسته سورن EF7 ماشین خوبیه، ولی بی انصافی نکنیم! رانا پلاس فقط اسمش به ظاهر ساده س، ولی واقعا از خیلی جهات برتری داره: طراحی ظاهریش به روزتره، مخصوصا با چراغ های جدید و جلوپنجره اسپرت تر. مصرف سوخت پایین تر داره، تو این گرونی بنزین خیلی مهمه! به لطف وزن کمتر، چابک تر و مناسب تر برای رانندگی شهریه. سیستم ترمز و فرمان پذیری بهتری داره، مخصوصا تو مدل های جدید. در مورد موتور EF7 هم بله، قویه، ولی دردسر تعمیرات و حساسیتش به کیفیت روغن و بنزین هم کم نیست! رانا پلاس TU5 امتحان خودشو پس داده؛ کم مصرف، کم استهلاک، و قطعاتش راحت پیدا می شه. و راستی! زیبایی ظاهری و طراحی کابین هم که بحثش جداست 😎 سورن شاید جادار باشه، ولی طراحی داخلی رانا قطعا دلنشین تره. در آخر هم بگم: سلیقه اس، ولی هر کی یه بار پشت رانا پلاس نشسته، می دونه چی می گم 😉
وحید : داداش ایران خودرو با تو لج کرده ، فکر نکنم مال تورو دیگه فاکتور کنه، الان شش تیر هم فاکتور شده، حداقل انصراف بده بزار ماشین مارو فاکتور کنن
آزربایجان : سلام بله طرح مادران بودم