بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

خودرو سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکان LP610-4، بیشتر شبیه یک جت خصوصی به نظر می‌رسد و در برابر رقبایش، یک حریف سرسخت به شمار می‌رود. اگر برچسب قیمت 428,000 دلاری (البته دلار استرالیا) آن را با قیمت 525,417 دلاری فراری 458 Italia مقایسه کنید، بهتر متوجه موضوع می‌شوید. حتی مکلارن 650S نیز که در جایگاه مشابهی قرار دارد از قیمتی معادل 441,500 دلار برخوردار است. ولی بیایید دیگر مدعیان آلمانی را هم فراموش نکنیم. پورشه 911 Turbo S حدود 467,400 دلار و آئودی R8 V10 Pluse نیز 408,200 دلار قیمت دارد. آئودی از گیربکس و موتوری مشابه با پسرعموی ایتالیایی‌اش بهره می‌برد (چون کمپانی های لامبورگینی و آئودی هر دو تحت مالکیت کمپانی فولکس واگن قرار دارند) ولی وقتی نوبت به هوراکان می‌رسد، تغییراتی در موتور و سیستم اگزوز به چشم می‌خورد. وقتی نوبت به مدل های نسل جدید می‌رسد، کمپانی لامبورگینی همه چیز را متحول می‌کند و با رویکردی متفاوت سنت های قدیمی را احیاء می‌کند. از طرفی، کمپانی پورشه که چند دهه است پورشه 911 را تولید می‌کند، معتقد است لامبورگینی گارالدو، پدر جد لامبورگینی هوراکان، به کتاب های تاریخ پیوسته است و دیگر هرگز دیده نخواهد شد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 درست همانطور که لامبورگینی آونتادور، جایگزین لامبورگینی Murcielago گردید، اکنون هوراکان نیز جایگزین گارالدو می‌شود. کمپانی لامبورگینی در طول تقریباً یک دهه 14,022 دستگاه گارالدو تولید کرد که در جشن 51 سالگی کمپانی، به عنوان یکی از موفق ترین محصولات شناخته شد. کمپانی لامبورگینی انتظار دارد هوراکان به پرفروش ترین محصول این کمپانی در تمام دوران ها تبدیل شود و گارالدو را از میدان بیرون کند. هوراکان خودرویی است بسیار زیبا و چشمگیر که وقتی از بغل به آن نگاه کنید، گارالدو در مقایسه با آن جعبه مانند و تک بعدی به نظر می‌رسد. این خودروی زیبا، زاویه دار نیست و همه خطوط و سطوح منحنی و موج دار هستند. ابعاد و تناسب ها نیز بسیار خوش ترکیب و متوازن هستند. با این تفاسیر، اگر از پشت به هوراکان نگاه کنید، می‌بینید که زیبایی دو چندانی دارد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

این خودرو درست همان چیزی است که فیلیپو پرینی (Filippo Perini) و تیم خلاق و خوش فکرش هنگام طراحی کانسپت LB 724 به آن فکر می‌کردند. پرینی می‌گوید: "ما می‌خواستیم لامبورگینی جدید یک طراحی شفاف و عالی داشته باشد و در عین حال، بتوان برای کاربری های روزانه مورد استفاده قرار بگیرد." داشبورد به طور کامل در اختیار راننده قرار دارد، غربیلک فرمان نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است، پدل شیفترهایی نیز روی پایه آن تعبیه گردیده اند. دسته های راهنما، برف پاک کن و دکمه انتخاب حالت drive   بسیار دم دست هستند. همگی آن ها بسیار کاربردی اند، به جز دسته های راهنما که طراحی آن ها کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. نمایشگر بزرگ TFT که پشت غربیلک فرمان قرار دارد بیشتر شبیه نمایشگر یک بازی ویدئویی با وضوح بالا به نظر می‌رسد، علاوه بر این سه نمایشگر رنگی دیگر نیز داخل کابین تعبیه شده اند که وقتی داخل هوراکان می‌نشینید احساس می ‌کنید در خانه خودتان هستید.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

یک نمایشگر که در وسط قرار گرفته است به عنوان تاخوگراف عمل می‌کند و حساب روزهای کارکرد را نگه می‌دارد، نمایشگر دیگر اطلاعات مربوط به سرعت، گشتاور و وضعیت دنده را نمایش می‌دهد، نمایشگر سوم نیز اطلاعات مربوط به مسیریاب ماهواره ای را به نمایش می‌گذارد. با این که هوراکان 27,000 دلار از گارالدو ارزان تر است ولی از تجهیزاتی اضافی از جمله سیستم بالابر قسمت جلو بهره می‌برد. از دیگر تجهیزاتی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند می‌توان به سیستم تعلیق Magnetorhelogical (که متناسب با ناهمواری های سطح جاده تنظیم می‌شود)، صندلی های تمام برقی و مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره ای و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث اشاره کرد که در خودروهای مشابه عرضه نمی‌شوند.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

لامبورگینی هوراکان، با این که رویکردی نوگرایانه دارد، ولی از آونتادور تأثیر زیادی گرفته است، به طوری که با یک نیم نگاه می‌توان متوجه وجود شباهت هایی در کابین داخلی شد. برای کسانی که به نام و برند لامبورگینی اهمیت می‌دهند، هوراکان LP610-4 همیشه یک اسلحه قوی و نیرومند به شمار می‌رود که در دست آن هاست. موتور میانی، 10 سیلندر و 5.2 لیتری این خودرو قادر است 610 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بدنه فیبرکربنی و شاسی آلومینیومی سبک وزن کفایت می‌کنند تا هورامان بتواند صفر تا صدی برابر با 3.2 و صفر تا دویستی برابر با 9.9 ثانیه داشته باشد. این زمان، دو دهم ثانیه از اعداد و ارقام مربوط به لامبورگینی گالاردو کمتر است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

شاید مورد دیگری که عملکرد آن را بالاتر می‌برد، گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه ای باشد که جایگزین گیربکس شش سرعته و نیمه اتوماتیک لامبورگینی گالاردو شده است. با وجود این گیربکس جدید، لامبورگینی هوراکان قادر است بین تعویض دنده ها فقط چند نانوثانیه درنگ کند. گفتنی است در دور موتورهای بالا صدای غرش زیادی تولید می‌شود ولی بعد از آن موتور نرم تر و روان تر کار می‌کند. این خودرو هنگام حرکت بسیار راحت است. دنده ها کاملاً آرام و بی سر و صدا تعویض می‌شوند. شاید بتوان گفت هوراکان از این لحاظ بیشتر به آئودی شباهت دارد تا یک سوپرخودرو تمام عیار ایتالیایی. وقتی پشت فرمان لامبورگینی هوراکان بنشینید، دیدی واقعی از یکپارچگی به دست خواهید آورد. کیفیت سواری عالی است، فرمان تیز و فرز است، پدال گاز و ترمز نیز بسیار نرم هستند و به تدریج درگیر می‌شوند. رانندگی با آن به حدی آسان است که شاید بتوان گفت اولین خودرو تاریخ لامبورگینی است که از آن می‌توان برای رفت و آمدهای روزمره استفاده کرد... دست کم در خیابان های خلوت و کم ترافیک.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

اگر حالت Sport را انتخاب کنید، گویی هوراکان جامه ای نو بر تن می‌کند. در این حالت است که متوجه می‌شوید پشت یک سوپرخودرو لامبورگینی نشسته اید و یک موتور 10 سیلندر نیرومند پشت سرتان قرار گرفته است. کافی است پدال گاز را بفشارید تا هوراکان در یک چشم به هم زدن تبدیل به همان گاو خشمگین و غرانی بشود که موسس کارخانه قصد ساختن آن را داشته است. دور موتور سریع بالا می‌رود و شما را به سرعت مورد نظرتان می‌رساند، در این حالت بهتر است گیربگس دو کلاچه را روی حالت اتوماتیک بگذارید. در این حالت دور موتور ابتدا به 7800 می‌رسد، سپس دنده بالاتر جا می‌رود. تعویض دنده ها بسیار عالی است و سریع انجام می‌گیرد. اگر حالت Corsa و تعویض دنده به صورت دستی و از طریق پدل شیفتر را انتخاب کنید، کیفیت رانندگی بسیار تهاجمی می‌شود ولی هرچه باشد هیچ چیز نمی‌تواند جای خشم و تند مزاجی گارالدو را بگیرد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

هوراکان به لطف گشتاور بالایی که توسط موتور خورجینی 10 سیلندر تولید می‌شود، جاده های پر پیچ و خم را با اقتدار بیشتری پشت سر می‌گذارد، حتی اگر باد مخالف بوزد و شرایط جوی نامساعد باشد. روی جاده های کاملاً خیس، سیستم چهار چرخ محرک اثبات می‌کند که می‌تواند از لغزیدن خودرو جلوگیری کند، عملکرد سیستم کنترل شروع حرکت (launch control) نیز که جای هیچ گونه بحثی باقی نمی‌گذارد. در هوای بارانی، اگر حالت Sport و تعویض دنده اتوماتیک را انتخاب کنید، گیربکس هوراکان شما را به سرعت 213 کیلومتر بر ساعت می‌رساند تا زمانی که مجبور بشوید به خاطر دید کم و یا ناهمواری های سطح جاده ترمز بگیرید و از سرعت کم کنید. در آب و هوای مساعد و جاده خشک، سرعت هوراکان به 290 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. دیسک ترمزهای سرامیک-کربنی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید می‌کنند به گونه ای که حتی بعد از ترمزگیری های شدید در سرعت های بالا، هیچ موردی از بریدن یا ضعیف شدن ترمز گزارش نشده است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

چیزی که کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد این است که اگر حالت Corsa (قویترین و تهاجمی ترین حالت رانندگی) را انتخاب کنید، عملکردی بالاتر از حالت های Stranda یا Sport در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. در این حالت، واکنش پدال های گاز و ترمز بسیار سریع است و تعویض دنده نیز به سرعت انجام می‌گیرد، ولی گیربکس را نمی‌توان روی حالت اتوماتیک گذاشت، معنای آن هم چیزی نیست جز این که می‌توانید دور موتور را به 8500 برسانید و از سمفونی زیبایی که توسط موتور 10 سیلندر اجرا می‌شود لذت ببرید. به این ترتیب، همه شواهد و قرائن نشان می‌دهند، هوراکان بهترین محصول از کمپانی لامبورگینی است که تاکنون تولید شده است. چیزی که این محصول از هر لحاظ متمایز می‌کند این است که از ترکیب و ظاهری بسیار زیبا و بی نظیر برخوردار است. 

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4


منبع

CarAdvice

برچسب : لامبورگینی , فراری 458 Italia , لامبورگینی هوراکان , مکلارن 650S , پورشه 911 Turbo S , پورشه 911 Turbo S , لامبورگینی آونتادور , لامبورگینی Murcielago , فیلیپو پرینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: farid458
5

عرض سلام و خسته نباشید خدمت زحمت کشان این سایت پر محتوا
فقط خواستم یک نکته کوچک رو بگم اونم اینکه برای پورشه 911 turbo s ، دو تا قیمت نوشته شده که دومی باید به audi r8 v 10 plus تغییر پیدا بکند
ممنون و متشکر ☺
19:09  1393/07/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
احمد : دقیقا فردا sx5 همین موتور گیربکس و با همین وزنه
مهراد : ممنون عزیز لطف کردی
حسن اقا : چون حساسیت ب بنزین نداره در عمل توان شتاب ماشین از ایکس پنج خیلی بیشتره ایکس پنج خیلی زشت و ضایعس اپشنشم با پیکان قابل رقابته
شاهین مهر1402 : آقا تاریخ تجمع رو درست بزارید 16,تیر هست نه اذر
,شاهین زمستان : یعنی آذر به بعد هیچ شاهینG و Gl فاکتور نشده؟؟ ما که خرداد تکمیل وجه جی ال کردیم با این اوضاع میره واسه آخر سال حداقل. مثلا برج ۱۲ میخان ماشین ۱۴۰۴ تحویل بدن😐😐😐😐😐😐
ایکس 5 آذر : نه آقا سه هفته کجا بود . 20 اردیبهشت شاسی شده ماشین ما هنوز میگن در صف باربری هست نزدیک دو ماه از پلاک شدن میگذره
سبیل : توخونه بایدبا2تابچه بشینم...پسرم همش میگه باباتوگفتی ماشین میدن میریم روستا... جزشرمندگی وپای تلویزیون عزاداری نگاه کنم... خدایاخودت ازدلم خبرداری.من نذرکردم باماشین بیام پیش علمت...
علی : سلام. A5 که ثبت نامی وجود ندارد دیگر . نگران نباش از بهمن دیگه ثبت نام این خودرو نیست و فقط x5 هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک s شهریور : کسی که عقل تو کلشه کوییک glx ثبت نام نمیکنه کوییک اس خوبه
ساینا اتومات : باسلام ساینا اتومات تحویل یک ماهه 23 برج2 واریز کردم با 20 روز تاخیر امروز فاکتور شد انشالله همتون بزودی فاکتورشین
دوگانه تیر : خب تو که هم دکترتو رفتی هم قرصاتو نشسته خوردی، بگو ببینم چه تاریخی واریز وجه ات بوده؟؟؟
دنا شش دنده خرداد سفید : جواب دانیال . بله مجبور هستیم . تو این کشور که ماشین درست حسابی نیست مجبور هستم همین رو بگیریم . تا زن و سه تا بچه که تموم زندگی مون هستن تو یه وسیله نیمه استاندارد جابجا کنیم
هستی : دوگانه ها تا 31 تیرماه فاکتور شدن ولی بنزینی ها از 18 خرداد دیگه فاکتو نشدن
تحویلی 2 تیرماه : تا اخر تیر ماه فقط تحویلی های خرداد فاکتور میشن . از اول مرداد ماه تحویلی های تیر ماه فاکتور میشن . کلا 1 ماه تاخیر حداقل زمان تحویل برای فاکتور نشده ها
مادران 19 خرداد : به همین xu7p میگن موتور جدید
هاشم : از بقیه اسباب بازیهای سایپا وایرانخودرو مسلما بهتره شک نکنید
ساینا 23 بهمن : سلام دروغ میگن تا چهارم بیشتر فاکتور نشده الان یک ماهه همین میگن نمیدونم فوق العاده چه کرده باهاشون که اصلا فاکتور نمیشه
محمد : منم 6 بهمنم فاکتور نشده هنوز