تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آكتروس  SLT

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

کامیون آكتروس  SLT قبل از ارائه رسمی و در تست استقامت نهایی خود 250 تن بار را بکسل کرد. این زیبای آلمانی در جاده ای میان بر در آلدن هوون نزدیک آخن با تابلویی که حاکی از ممنوعیت عبور کامیون هایی با بار سنگین بود، مورد آزمایش قرار گرفت. در این حالت، راننده از خودروی 129 تنی با 46 متر طول، به دلیل آزمایش این کامیون با 250 تن بار پیاده شد و با حالتی نگران به پانزده اکسل آن نگاه کرد. بعد از جابجا کردن تابلوی ممنوعه، راننده مجددا پشت فرمان آكتروس قرار گرفت. با دقت پای خود را روی پدال گاز فشار داد و این آلمانی به کندی بدون لغزش تایرها روی سطح جاده شروع به حرکت کرد. تمامی این موضوعات به لطف وجود Turbo Retarder Clutch (سیستمی که در آن کامیون با بار سنگین و در دور موتور پایین، قادر به انتقال نیرو به تمامی چرخ ها به منظور سهولت در حرکت و توقف است) می‌باشد. همچنین ترکیب گشتاور 3000 نیوتن متری که در دور موتور کمتر از 1100 دور بر دقیقه اتفاق می‌افتد، کامیون را قادر به حرکت در زمان بکسل سنگین ترین بارها می‌سازد. 

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

لازم به ذکر است که کامیون جدید آكتروس  SLT با قدرت کشیدن بار تا 250 تن، اولین خودروی سنگین با امکان انجام کارهای سنگین متناسب با این تکنولوژی می‌باشد. اکارت بالمر (Eckart Balmer)، مالک کمپانی حمل و نقل Balmer می‌گوید : "در زمان معرفی این خودرو به بازار، بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفتم". این موضوع نشان داد که آكتروس قادر به انجام کلیه کارهای مورد انتظار ما می‌باشد. لازم است بدانید که دفتر مرکزی این کمپانی در هولتسن و در زمینه حمل بارهای سنگین و مخصوص تخصص دارد.  یکی از مهمترین کالاهای مورد حمل این شرکت ها، توربین های بادی هستند. این وسیله که یکی از سنگین ترین کالاها برای حمل محسوب می‌شود، می‌تواند بیشتر از 65 متر طول داشته باشد، و یکی از چالش های سخت را هم برای راننده و هم کامیون به ارمغان آورد.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

بدین ترتیب نه تنها کمپانی سازنده با نقاط ضعف محصول خود آشنا می‌شود، بلکه کمپانی حمل و نقل نیز، می‌تواند با ویژگی های این کامیون به صورت عملی آشنا شود، بالمر نیز، همین امر را به عنوان دلیل قبول چنین پیشنهادی مطرح می‌کند. بالمر می‌گوید: "این دلیل گفتن پاسخ مثبت و صریح به این کمپانی خودروساز است". در ابتدا، وسلین (Waselin) حاضر به انجام چنین کاری نشد. وی در این خصوص اظهار داشت " من از رانندگی با کامیون آکتروس خودم گه از آن شناخت کافی دارم، بسیار خوشحالم". اما رئیسش اور را مجبور کرد که سفر بعدی از چادریم در جمهوری چک به آلدن هوون را با آكتروس جدید انجام دهد؛ گفتنی است بار کامیون در این سفر ستون 20 متری توربین بادی بود.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

جالب است بدانید که درست بعد از یک کیلومتر، نگرانی وی کاملا برطرف شد. وسلین (Waslin) می‌گوید: "در چادریم جاده ای با شیب پنج درصد و دارای چندین پیچ از چپ به راست وجود دارد". این زیبای آلمانی هیچ گونه مشکلی در بکسل این بار سنگین خود نداشت. با وجود این موارد، نه تنها این زیبای آلمانی با مشکل مواجه شد، بلکه راننده نیازی به استفاده از حالت رانندگی "سنگین" موتور یورو شش OM 473 ندارد، و همچنین به منظور استفاده از نیروی بیشتر، تعویض دنده ها در فواصل طولانی انجام می‌گرفت. یکی از نکات قابل توجه سریع تر بودن این سفر نسبت به قبل بود. وسلین که یکی از رانندگان بین مسیر چادریم و آلدن هوون است، می‌گوید: "من بلافاصله از آكتروسخاطر جمع شدم". ادامه این سفر و طی 1,200 کیلومتر، تاییدی بود بر کیفیت و کارآیی آکتروس SLT.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

بالمر، رئیس کمپانی حمل و نقل در خصوص آكتروس  SLT چنین می‌گوید: " این خودروی سنگین با برخورداری از استاندارد یورو 6، مصرف سوخت را به طرز چشمگیری کاهش داده است و ما را به سوی آینده ای بهتر سوق می‌دهد. همچنین می‌تواند گامی محکم به سوی آینده باشد." وسلین نیز، کاملا با این ایده موافق است و می‌گوید: "به لطف وجود  سیستم تعلیق بادی در این کامیون پرقدرت، هرگز متوجه ناهمواری های چاده نخواهید شد و رانندگی راحتی را تجربه می‌کنید. همچنین،  گیربکس 3 Powershift  اتوماتیک 16 سرعته مرسدس نیز، با دقت فراوانی وظیفه خود را انجام می‌دهد". و نکته آخر اینکه تجربه آکتروس برای راننده آن به حدی عالی بود که پس از اتمام سفر اظهار داشت : " تنها مشکل این کامیون این است که برای من نیست".   


منبع

Mercedes-Benz

 &nbs

برچسب : آكتروس SLT مرسدس بنز , مرسدس بنز , سیستم تعلیق , Turbo Retarder Clutch , گیربکس , تایر , یورو شش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

احسان
0

تنها مشکش اینه که برای من نیست...
08:40  1401/03/08
پاسخ دادن
علیرضا
0

مرسی
16:04  1395/05/18
پاسخ دادن
حق
0

درودددددد بر بنز
19:43  1395/04/27
پاسخ دادن
حمید
1

درود بر این فکرو اندیشه بزرگ وانسانهای درستکار
20:40  1394/09/20
پاسخ دادن
مهدي
0

مرسدس هيولاست هيچ خودرويي نميتواندجايش رابگيرد
09:52  1394/05/29
پاسخ دادن
عبد
0

بابا با بنز شوخي نكنيد
09:32  1393/09/14
پاسخ دادن
سید محمد
6

آقا خسته نباشی خیلی عالی بود مرسی باورکنید بعضی وقت با خودم میگم چه دل داریم با این ماشین چینی ها رانندگی میکنیم ما کجایی اونا کجاین ما چهل تن بار با ترس لرز 200 کیلومتر میبریم اونا 250 تن بار 1200 کیلومتر میبرند با به به چه چه
17:06  1393/08/22
پاسخ دادن
کاربر: saeed_r7
2

با تشكر از مديارن محترم سايت بابت مطالب خوب و مفيد
لطفا درباره نسل جديد كاميونهاي رنو هم مطلب بذاريد
ممنون.
16:52  1393/08/09
پاسخ دادن
رضا
3

مطلب خوبی و جالبی بود. خواهش میکنم در مورد این خبر هم مطلب بزارید
Mercedes-Benz Actros 2551 - Winner of the "Nordic Trophy 2014" as IAA show stopper
17:45  1393/07/28
پاسخ دادن
مانی
20

خداییش دمتون گرم ، تو هیچ سایتی نمیشه اطلاعات خوب در مورد کامیون پیدا کرد فقط شما هستید ، ولی اگه بیشتر بود ممنون میشدیم
18:32  1393/07/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7صادرات : سلام و عرض ادب دوستان ما چند وقته اینجا ندیدیم دوستی پیام بزاره که شاسی شده ولی تماس میگیریم میگیم کی شروع به شاسی کردن میکنید میگن از ۱۴ فروردین شروع کردیم بنده فکر کنم فقط جی۴ شاسی میکنن!؟
سهند : سلام حدوداً روزی 630هزار تومان ملاک تا زمان فاکتور شدن یعنی روزی که فاکتور بشود دیگر سودی پرداخت نمی شود
مجید مهدوی کارشناس خودرو : سلام به کلانتری محل زندگی خودتون برید با مدارک خودرو پلاک رو تو لیست سیاه قرار بدن بعد برید تعویض پلاک برای اخذ پلاک جدید.
Bigharar : از صدای آره هست بگو آره نکنه تاصدا قطع بشه
رصا : درود بر شما ماشین شما کدومش هست؟ فوق العاده یا پیش فروش؟
ساینا را بلاخره میگیرم : آقا حق گرفتنی هستش برید از سامانه صنعت و معدن شکایت و پیگیر باشین اینقدر تو سری خور نباشیم نقدالذین اسممون تو یکپارچه بعنوان برنده هست کمی هم با شخصیت البته یه چند نفر
وحید : خیر، نمی تونن اجبار کنن، از طرفی هم چون باید دیرکرد بدن فکر نمی کنم زیاد تاخیر بیافته
حامد : دم اون چندنفرکه رفتن گرم.امابه بقیه هم حق بدین که این همه راه میومدن ازشهرا خودشون وکسی نبود.فقط علاف میشدن.به نظرم اونای که تهران هستن میتونن زحمت بقیه رابکشن که اگه کارپیشرفت داشت اونوقت بچه ها ازشهرستان بیاندبرااعتراض
عبدالجلیل بدراقی : من سوم اسفند۱۴۰۱مبلغ۱۱۴میلیون پیش پرداخت واریزکردموعدتحویل هفته اخراسفند۱۴۰۲بودماشین درخواستیم ساینااس دوگانه بود ولی تاحالابرای تکمیل وجه پیامی نیامده لطفاراهنمایی بفرمایید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکبر‌دوگانه : سلام‌نمی‌دونم‌دم‌خروسوباورکنم‌یاقسم‌حضرت‌عباس
سورن دوگانه تحویل دیماه : ممنون‌ و تشکر از راهنما ئی شما دوست عزیز اقا پیمان من خودمم هم مثل شما 2 تا پیام تبدیل اومد هیچ کدومش نزدم
اتومات یکپارچه بهار 1403 : پاسخ به اقا وحید من دنا توربو اتوماتیک سامانه یکپارچه بودم بهار 1403 الان برنامه‌هایی که برام باز شده: دنا اتومات اپشنال 90 روزه، دنا اتومات اپشنال پیش فروش، تارا اتومات 90 روزه و پیش‌فروش و رانا پلاس 90 روزه
سعید : آقای بهاری چگونه با یک کدملی دوتا ثبت‌نام کردی ؟ من فروش فوری را نتونستم ثبت‌نام کنم.
151 : سلام آقای بهاری چرا خوزستان وتهران داخل گزینه استان را حذف کردند
علی : من زنگ زدم گفت وقتی تکمیل وجه کردید همچین چیزی نشنیدم حالا هی شما بگو افزایش قیمت
سلام دوستان : لطفا آدرس دقیق بدید عزیزان
اپشنال : عذر میخوام یه سوال داشتم بعد واریز وجه سیستم قراردادتون رو اجازه چاپ داد؟ چون منم اولویت بهارم و 5 آن واریز کردم ولی اجازه چاپ قرارداد نمیده
جومنگ : روز جمعه تون بخیر سایپا حالا حالا نه ماشین میدن به آذر ودی وهمه مردوم الاف وگرفتار کرده وباید زنگ بزنیم وهر شهرستانی جلسه اعتراضی یزارن
سجاد : من که تحویل پاییز 1403 هسم کی دعوت نامه ارسال میشه سایناgx