تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آكتروس  SLT

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

کامیون آكتروس  SLT قبل از ارائه رسمی و در تست استقامت نهایی خود 250 تن بار را بکسل کرد. این زیبای آلمانی در جاده ای میان بر در آلدن هوون نزدیک آخن با تابلویی که حاکی از ممنوعیت عبور کامیون هایی با بار سنگین بود، مورد آزمایش قرار گرفت. در این حالت، راننده از خودروی 129 تنی با 46 متر طول، به دلیل آزمایش این کامیون با 250 تن بار پیاده شد و با حالتی نگران به پانزده اکسل آن نگاه کرد. بعد از جابجا کردن تابلوی ممنوعه، راننده مجددا پشت فرمان آكتروس قرار گرفت. با دقت پای خود را روی پدال گاز فشار داد و این آلمانی به کندی بدون لغزش تایرها روی سطح جاده شروع به حرکت کرد. تمامی این موضوعات به لطف وجود Turbo Retarder Clutch (سیستمی که در آن کامیون با بار سنگین و در دور موتور پایین، قادر به انتقال نیرو به تمامی چرخ ها به منظور سهولت در حرکت و توقف است) می‌باشد. همچنین ترکیب گشتاور 3000 نیوتن متری که در دور موتور کمتر از 1100 دور بر دقیقه اتفاق می‌افتد، کامیون را قادر به حرکت در زمان بکسل سنگین ترین بارها می‌سازد. 

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

لازم به ذکر است که کامیون جدید آكتروس  SLT با قدرت کشیدن بار تا 250 تن، اولین خودروی سنگین با امکان انجام کارهای سنگین متناسب با این تکنولوژی می‌باشد. اکارت بالمر (Eckart Balmer)، مالک کمپانی حمل و نقل Balmer می‌گوید : "در زمان معرفی این خودرو به بازار، بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفتم". این موضوع نشان داد که آكتروس قادر به انجام کلیه کارهای مورد انتظار ما می‌باشد. لازم است بدانید که دفتر مرکزی این کمپانی در هولتسن و در زمینه حمل بارهای سنگین و مخصوص تخصص دارد.  یکی از مهمترین کالاهای مورد حمل این شرکت ها، توربین های بادی هستند. این وسیله که یکی از سنگین ترین کالاها برای حمل محسوب می‌شود، می‌تواند بیشتر از 65 متر طول داشته باشد، و یکی از چالش های سخت را هم برای راننده و هم کامیون به ارمغان آورد.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

بدین ترتیب نه تنها کمپانی سازنده با نقاط ضعف محصول خود آشنا می‌شود، بلکه کمپانی حمل و نقل نیز، می‌تواند با ویژگی های این کامیون به صورت عملی آشنا شود، بالمر نیز، همین امر را به عنوان دلیل قبول چنین پیشنهادی مطرح می‌کند. بالمر می‌گوید: "این دلیل گفتن پاسخ مثبت و صریح به این کمپانی خودروساز است". در ابتدا، وسلین (Waselin) حاضر به انجام چنین کاری نشد. وی در این خصوص اظهار داشت " من از رانندگی با کامیون آکتروس خودم گه از آن شناخت کافی دارم، بسیار خوشحالم". اما رئیسش اور را مجبور کرد که سفر بعدی از چادریم در جمهوری چک به آلدن هوون را با آكتروس جدید انجام دهد؛ گفتنی است بار کامیون در این سفر ستون 20 متری توربین بادی بود.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

جالب است بدانید که درست بعد از یک کیلومتر، نگرانی وی کاملا برطرف شد. وسلین (Waslin) می‌گوید: "در چادریم جاده ای با شیب پنج درصد و دارای چندین پیچ از چپ به راست وجود دارد". این زیبای آلمانی هیچ گونه مشکلی در بکسل این بار سنگین خود نداشت. با وجود این موارد، نه تنها این زیبای آلمانی با مشکل مواجه شد، بلکه راننده نیازی به استفاده از حالت رانندگی "سنگین" موتور یورو شش OM 473 ندارد، و همچنین به منظور استفاده از نیروی بیشتر، تعویض دنده ها در فواصل طولانی انجام می‌گرفت. یکی از نکات قابل توجه سریع تر بودن این سفر نسبت به قبل بود. وسلین که یکی از رانندگان بین مسیر چادریم و آلدن هوون است، می‌گوید: "من بلافاصله از آكتروسخاطر جمع شدم". ادامه این سفر و طی 1,200 کیلومتر، تاییدی بود بر کیفیت و کارآیی آکتروس SLT.

تست رانندگی کامیون مرسدس بنز آکتروس SLT

بالمر، رئیس کمپانی حمل و نقل در خصوص آكتروس  SLT چنین می‌گوید: " این خودروی سنگین با برخورداری از استاندارد یورو 6، مصرف سوخت را به طرز چشمگیری کاهش داده است و ما را به سوی آینده ای بهتر سوق می‌دهد. همچنین می‌تواند گامی محکم به سوی آینده باشد." وسلین نیز، کاملا با این ایده موافق است و می‌گوید: "به لطف وجود  سیستم تعلیق بادی در این کامیون پرقدرت، هرگز متوجه ناهمواری های چاده نخواهید شد و رانندگی راحتی را تجربه می‌کنید. همچنین،  گیربکس 3 Powershift  اتوماتیک 16 سرعته مرسدس نیز، با دقت فراوانی وظیفه خود را انجام می‌دهد". و نکته آخر اینکه تجربه آکتروس برای راننده آن به حدی عالی بود که پس از اتمام سفر اظهار داشت : " تنها مشکل این کامیون این است که برای من نیست".   


منبع

Mercedes-Benz

 &nbs

برچسب : آكتروس SLT مرسدس بنز , مرسدس بنز , سیستم تعلیق , Turbo Retarder Clutch , گیربکس , تایر , یورو شش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

احسان
0

تنها مشکش اینه که برای من نیست...
08:40  1401/03/08
گزارش
پاسخ دادن
حق
0

درودددددد بر بنز
19:43  1395/04/27
گزارش
پاسخ دادن
حمید
1

درود بر این فکرو اندیشه بزرگ وانسانهای درستکار
20:40  1394/09/20
گزارش
پاسخ دادن
سید محمد
6

آقا خسته نباشی خیلی عالی بود مرسی باورکنید بعضی وقت با خودم میگم چه دل داریم با این ماشین چینی ها رانندگی میکنیم ما کجایی اونا کجاین ما چهل تن بار با ترس لرز 200 کیلومتر میبریم اونا 250 تن بار 1200 کیلومتر میبرند با به به چه چه
17:06  1393/08/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: saeed_r7
2

با تشكر از مديارن محترم سايت بابت مطالب خوب و مفيد
لطفا درباره نسل جديد كاميونهاي رنو هم مطلب بذاريد
ممنون.
16:52  1393/08/09
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

مطلب خوبی و جالبی بود. خواهش میکنم در مورد این خبر هم مطلب بزارید
Mercedes-Benz Actros 2551 - Winner of the "Nordic Trophy 2014" as IAA show stopper
17:45  1393/07/28
گزارش
پاسخ دادن
مانی
20

خداییش دمتون گرم ، تو هیچ سایتی نمیشه اطلاعات خوب در مورد کامیون پیدا کرد فقط شما هستید ، ولی اگه بیشتر بود ممنون میشدیم
18:32  1393/07/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?
رحیم : سلام خدمت دوستان من امروز رفتم توسایت چراغ فاکتوربرام روشن شده بود پارسال آذرمبلغ اولیه روزدم ماه پیش تبدیل دوگانه به تک اومد قبول کردم توبرگه هم زده بودتحویل30روزه،ممنون ازسایپا...ایشالاقسمت همه دوستان باذ ذات دار
راهب : برو ماشینتو بیار .همین وبس