بررسی کیا اسپورتیج 2015

بررسی کیا اسپورتیج 2015

حدود 20 سال پیش، کمپانی کیا با عرضه اسپورتیج در آمریکا به دنبال صدرنشینی در کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) بود؛ چرا که خودروساز کره‌ای به خوبی متوجه شده بود که درصد زیادی از خریداران به دنبال خودرویی هستند که علاوه بر برخورداری از ظاهر یک SUV، رانندگی و هندلینگ یک سدان را در اختیار آنها قرار دهد. حال، کیا اسپورتیج 2015 حتی فراتر از این ظاهر شده و با ارائه هندلینگی تند و تیز در کنار موتورهای پر قدرت، رضایت خاطر خریداران را جلب کرده است. پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر عرضه شده در تیپ SX با قدرت 260 اسب بخار، نمونه بارز مشتری مداری کمپانی کیا می‌باشد.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

گفتنی است، طراحی شیک و زیبای اسپورتیج در کنار فهرستی طولانی از تجهیزات استاندارد و سفارشی و همچنین، قیمتی که حتی از بسیاری از رقبای جمع و جور خود پایین تر می‌باشد، شاسی بلند کره‌ای را به خودرویی پر طرفدار تبدیل کرده است. البته اسپورتیج 2015 نیز، دارای نقاط ضعفی است که از جمله آنها می‌توان به فضای کم کابین و صندوق اشاره کرد که در مقایسه با برخی رقبا، امکان حمل بارهای حجیم و سرنشینان بزرگسال را، کمی سخت و دشوار می‌سازد. سیستم تعلیق این خودرو نیز، اگرچه از نظر بسیاری از افراد، کیفیت رانندگی خوب و مناسبی را فراهم می‌کند، اما برای برخی دیگر، کمی سفت و خشک به نظر می‌رسد.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت خریدارانی که به دنبال کراس اووری کوچک با فضای داخلی بزرگتر هستند، نباید هوندا CR-V مدل 2015، تویوتا RAV4 مدل 2015، و برادر بزرگتر اسپورتیج یعنی سورنتو را نادیده بگیرند. چنانچه به رانندگی پر شور و هیجان در جاده اهمیت می‌دهید، فورد Escape مدل 2015، مزدا CX-5 مدل 2015 و مینی Countryman، انتخاب های هوشمندانه ای برای شما به شمار می‌روند. هیوندای توسان نیز، که از نظر فنی شباهت بسیاری با اسپورتیج دارد، گزینه دیگری در فهرست خرید شما می‌باشد. اما در مجموع می‌توان گفت، کیا اسپورتیج 2015 به عنوان یک خودروی اسپرت کوچک، ارزش بررسی و خرید را دارد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا اسپورتیج 2015

کیا اسپورتیج 2015 یک کراس اوور SUV کوچک است که با ظرفیت 5 سرنشین و در سه تیپ LX، EX و SX عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه LX عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، شیشه دودی در عقب، دسترسی بدون کلید، تهویه مطبوع، تودوزی پارچه ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های عقب تاشو به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن، تجهیزات برقی، کروز کنترل، اتصال رادیو و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD مجهز به شش بلندگو، رادیو ماهواره ای، درگاه صوتی کمکی و رابط کاربری iPod/USB.  

بررسی کیا اسپورتیج 2015

پکیج Popular که تجهیزاتی چون آینه های جانبی مجهز به چراغ های راهنما، باربند سقفی، بادشکن عقب، کامپیوتر سفری، و زیر آرنجی وسط صندلی های عقب را به خودرو اضافه می‌کند، جزو تجهیزات سفارشی اسپورتیج LX به شمار می‌رود. گفتنی است، برای استفاده از تجهیزات این پکیج، باید ابتدا پکیج UVO eServices را سفارش دهید که چراغ های جلوی اتوماتیک، دوربین دید عقب، و سیستم UVO کیا جزو تجهیزات آن می‌باشند.

بررسی کیا اسپورتیج 2015 بررسی کیا اسپورتیج 2015

اسپورتیج EX علاوه بر تمام موارد ذکر شده، از رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، مه شکن، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، محفظه نگهداری خوراکی و نوشیدنی، تودوزی پارچه ای جدید، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، روکش چرم برای غربیلک فرمان، سیستم صوتی جدید Infinity و رادیو HD نیز، بهره می‌برد.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

با استفاده از پکیج EX Premium می‌توانید از تجهیزاتی چون آینه های برقی، سانروف پانوراما، سنسورهای پارک عقب، دسترسی و استارت بدون کلید، تودوزی چرم، صندلی های جلو مجهز به تهویه، آینه دید عقب الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی 7 اینچی و مسیریاب ماهواره ای لذت ببرید.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

اگرچه تجهیزات تیپ اسپرت SX تا حدود زیادی شبیه EX می‌باشد، اما پیشرانه مجهز به توربوشارژر، چراغ های جلوی زنون، چراغ های حرکت در روز، چراغ های عقب LED، آینه های برقی، دسترسی و استارت بدون کلید و مسیریاب ماهواره ای را در فهرست تجهیزات استاندارد خود دارد. سانروف پانوراما، تودوزی چرم، صندلی های جلو مجهز به تهویه، و آینه دید عقب الکتروکرومیک، تجهیزات سفارشی پکیج SX Luxury را دربرمی‌گیرند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا اسپورتیج 2015

کمپانی کیا، مدل 2015 اسپورتیج را با دو پیشرانه چهار سیلندر مختلف در دسترس خریداران قرار می‌دهد. تیپ های LX و EX با نسخه 2.4 لیتری این پیشرانه که 182 اسب بخار نیرو و حدود 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، و تیپ SX با نسخه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 260 اسب بخار و حدود 365 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شوند. گفتنی است، در هر دو نسخه این پیشرانه، نیروی تولید شده توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود. شما می‌توانید اسپورتیج 2015 را که در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، به صورت چهار چرخ محرک نیز سفارش دهید.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

در تست شتاب انجام گرفته، اسپورتیج SX دیفرانسیل جلو توانست طی 6.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. طبق ارزیابی های سازمان EPA، مصرف سوخت تیپ های LX و EX دیفرانسیل جلو در شهر، بزرگراه، و سیکل ترکیبی به ترتیب حدود 13، 10، و 11 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت طی شده تخمین زده شده است؛ در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک، این مقادیر به ترتیب به 14، 11، و 12 لیتر افزایش پیدا می‌کنند. تیپ SX دیفرانسیل جلو در ارزیابی EPA مصرف سوخت 12 لیتر در سیکل ترکیبی (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) را برای خود ثبت کرد؛ در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک، مصرف سوخت این خودرو به 13 لیتر برای سیکل ترکیبی و 14 و 11 لیتر برای شهر و بزرگراه می‌رسد. با توجه به این مقادیر می‌توان گفت در کلاس کراس اوورهای جمع و جور، رقبای اسپورتیج از نظر مصرف سوخت در سیکل ترکیبی بهتر از این شاسی بلند کره ای ظاهر شده‌اند.  

 

ایمنی

بررسی کیا اسپورتیج 2015

ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی جلو، کیسه هوای پرده‌ای، و محافظ گردن برای صندلی های جلو از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد برای تمامی تیپ های کیا اسپورتیج 2015 هستند. جدیدترین نسخه سیستم UVO کیا که در تیپ پایه LX به صورت سفارشی و در دیگر تیپ ها به صورت استاندارد عرضه می‌شود، امکاناتی چون خدمات اورژانسی و جاده‌ای، ردیابی خودروی مسروقه، Geo-Fencing و کنترل سرعت، و همگام سازی تلفن همراه هوشمند را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

در تست ترمز انجام گرفته، اسپورتیج EX با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت توانست پس از طی 37 متر متوقف شود که چند متر کمتر از حد متوسط این کلاس می‌باشد؛ این مقدار برای تیپ SX حدود 36 متر ثبت شده است. در تست تصادف انجام گرفته، اسپورتیج چهار چرخ محرک در مجموع موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شد؛ پنج ستاره نیز، برای برخورد از جلو و بغل به این کراس اوور کره ای تعلق گرفت. گفتنی است، تیپ دیفرانسیل جلوی این خودرو در مجموع موفق به کسب چهار ستاره شد؛ اما در برخورد از جلو و بغل، همچنان همان پنج ستاره را دارد. در تست تصادف صورت گرفته توسط موسسه ایمنی بزرگراه ها، اسپورتیج در برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف موفق شد رتبه "خوب" را از آن خود کند. طراحی پشت سری ها و صندلی ها نیز، از نظر محافظت از گردن در صورت ضربه از پشت رتبه "خوب" را کسب کرد. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا اسپورتیج 2015

طراحی داخلی کیا اسپورتیج 2015 به قدری زیبا و چشم نواز است که در مقایسه با بسیاری از رقبا، ظاهر جسورانه و برجسته تری به این شاسی بلند کره ای می‌بخشد. نشانگرها، اهرم ها و دکمه های کنترلی کاملا هوشمندانه تعبیه شده‌اند و همین امر دسترسی به آنها را آسان می‌کند؛ به ویژه نمایشگر لمسی 7 اینچی مسیریاب ماهواره ای که کار با این سیستم را بسیار راحت ساخته است. تنها نقطه ضعف کابین اسپورتیج از نظر اصول زیبایی شناسی، استفاده بیش از حد از پلاستیک سخت می‌باشد که به لطف استفاده از روکش های پارچه ای زیبا و نرم در محل های مورد نیاز، از جمله زیر آرنجی کنسول وسط، می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

بررسی کیا اسپورتیج 2015 بررسی کیا اسپورتیج 2015
بررسی کیا اسپورتیج 2015 بررسی کیا اسپورتیج 2015
بررسی کیا اسپورتیج 2015 بررسی کیا اسپورتیج 2015
بررسی کیا اسپورتیج 2015 بررسی کیا اسپورتیج 2015

علی رغم راحتی صندلی های جلو، در صندلی عقب فضای پای کافی برای سرنشینان وجود ندارد و همین امر، نشستن افراد بزرگسال در آن را کمی دشوار می‌سازد. فضای بار 740 لیتری اسپورتیج نیز، در مقایسه با دیگر کراس اوورهای جمع و جور، بسار ناچیز به نظر می‌رسد؛ گفتنی است، در صورت تا کردن صندلی ها، این مقدار به 1546 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

بررسی کیا اسپورتیج 2015
بررسی کیا اسپورتیج 2015 بررسی کیا اسپورتیج 2015
بررسی کیا اسپورتیج 2015

کف صندوق نیز، یک محفظه تقسیم بندی شده وجود دارد که می‌توانید خرده ریزهای خود را بدون اینکه فضای صندوق را اشغال کنند، در آن قرار دهید؛ البته توجه داشته باشید که حتی وجود این محفظه نیز، نمی‌تواند کمبود فضای بار را جبران کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا اسپورتیج 2015

اگرچه نمی‌توان از دو صفت "اسپرت" و "کراس اوور" برای توصیف کیا اسپورتیج 2015 به صورت همزمان استفاده کرد، اما می‌توان گفت رانندگی با این شاسی بلند کره‌ای، بیش از آنچه تصور می‌کنید، لذت بخش است. گواه این مدعا نیز، تنظیمات سیستم تعلیق این کراس اوور است که هندلینگ خوبی را برای خودرو فراهم می‌آورد. با این وجود، رانندگی زمخت و خشن اسپورتیج ممکن است به مذاق برخی خریداران خوش نیاید. هر دو پیشرانه نیز، قدرت و گشتاور خوبی تولید می‌کنند و به همین دلیل، شما را از رانندگی با اسپورتیج مایوس نخواهند کرد.

بررسی کیا اسپورتیج 2015

 

مشخصات فنی تیپ پایه کیا اسپورتیج 2015

تعداد سیلندر 4
حجم موتور (لیتر) 2.4
قدرت موتور (اسب بخار) 182
گشتاور (نیوتن متر) 240
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 11
گنجایش صندوق بار (لیتر) 740
قیمت (دلار) 21,750

منبع

Edmunds

برچسب : اسپورتیج , سورنتو , کیا , هیوندای توسان , هوندا CR V , تویوتا RAV4 , فورد Escape , مزدا CX 5 , مینی Countryman






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

141 نظر

مصطفی
5

سلام دوستان.اگه کسی اطلاعات جمع داره لطفا آپشینای ۲۰۱۵ فول رو کامل برام نام ببرید بهمراه نحوه عملکرد فرمون سه حالته.ممنون میشم خیلی برام مهمه
22:27  1396/04/12
پاسخ دادن
عباس شيراز
3

سلام دوستان من١٥٠دارم دوست دارم اسپرتج ٢٠١٦ بگيرم ولى پولم كم به نظر شما با ٢٠١٥ فرق ميكنه؟؟؟
19:21  1395/09/28
پاسخ دادن
ho3ein
1

هیچی مثل توسان ۲۰۱۶ نیوفیس نمیشه من یدونه ازشون دارم ولی موتورش ۲۴۰۰ هستش قدرتشم خیلی خوبه اسپرتج میخوره آپشناشم خیلی بالاست زیبا تر سانتافه و اسپرتج هست
15:47  1395/07/24
پاسخ دادن
ماریلا
0

عالی بود
19:23  1395/07/15
پاسخ دادن
محمد
5

سلام
لطفا راهنماییم کنید.
من یه اسپورتیج 2015 خلیجی دارم . تو قسمت پروژکتور جلوش دو تا لامپ داره که فقط یه دونه روشن میشه. چطور میتونم دومیش رو هم روشن کنم؟ تو تنظیماتش رو هم نگاه کردم اما چیزی ندیدم.!!!!!
12:00  1395/06/08
پاسخ دادن
هادی ماکو
1

دومی وقتی چراغ ها روشنه راهنما میزنی روشن میشه
12:13  1398/12/04

reza
0

آقایون لطفا بفرماییند با70 میلیون تفاوت اسپورتیج و s5کجا سرمایه گذاری میکنند😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
02:49  1395/06/05
پاسخ دادن
احسان
7

من اسپرتیج 2016 دارم مصرف تو شهر ا ترافیک کم 14.7 و با ترافیک زیاد و کولر بالای 15.5 هست
مصرفش وحشتناکه تو شهر
کیفیت داشتبردش بده، خشکه و سواریش کوبش زیاد داره و رانندگیش خسته کنندس
ولی مزایاش، سقف پانوراما، آپشن های خوب، قیافه خوب
02:30  1395/06/05
پاسخ دادن
امیدرضا
4

سلام میگم چطور میشه نوشته های صفحه کیلومتر اسپورتیج 2015فول رو عوض کرد زیر خود مصرفش سه تا نقطه هست خودش بطور پیشفرض سر نقطه اولیه اگه بخام بزارمش سر نقطه دومی باید چیکار کنم؟
23:03  1395/06/04
پاسخ دادن
مصطفی
1

سلام سمت چپ روی قاب دور نمایشگرها دوتا دکمه هست که یکیش ریسته و بالاییش صفحه رو براتون عوض میکنه و دوتا مسیرآخر طی شده با زمانش و مصرفش مینویسه.
موفق باشید
23:14  1396/04/09

مصطفی
2

خسته نباشید بچه ها.من اپورتیج فول ۲۰۱۵ دارم.ازنظرمن محشره.شتابش،آپشناش،هندلینگش،امنیتش و اتفاقا تیپ فوق العادش واقعا خیلی نازه.البته بواسطه اطرافیانم خیلی واشینا دیدم ولی این جیگر یه چیز دیگس.انصافا واژه جیگر واقعا برازندشه.
23:20  1396/04/09

مصطفی
3

بیخیال داداش جک اس ۵ درمقابل اسپورتیج دقیقا مث پرایدمیمونه در مقابل ۲۰۶
23:23  1396/04/09

مهدي
0

بغل فرمان سمت چپ راننده دوتادكمه روي همه دكمه پاييني روبزني تغييرميكنه
06:34  1400/10/16

دارا
8

با سلام. دوستان محبت کنید بفرمایید اسپورتیج 2115 بهتر هست یا 2116
04:54  1395/04/23
پاسخ دادن
حسین
2

سلام به اقایون عزیز بخ نظر من اسپرتج خیلی ماشین خوبیه ولی میتونه یه کم دیگه پول جمع کنه تویوتاRAV4 بخره مثل خود من من الان خریدم هم باحاش آفرود میرم کورس میزارم همه کار میکنم جکS5هم مزخرفه
16:37  1395/03/23
پاسخ دادن
عبدالحسین
2

اتومبیلی ساخته شده به نام ویتارا که بعد از ده سال مثل روز های اول کار میکنه و چهار تا کمک داره مصرف خوبی هم داره و بسیار قابل تامل برای تصمیم گیری هست دست دوم خریدین هم میشه مطباشیباشی چون از مرگ نیست برای آفرود هم گزینه ی خوبیه
11:16  1395/03/20
پاسخ دادن
فرهاد
4

سلام از پيج خوبتون ممنونم .مدتي كه تصميم به خريد ماشين گرفتم و بين اپتيما ٢٠١٣ و اسپورتيج نمبدونم كدوم بهتره و مقدار پولي كه ميتونم هزينه كنم ١٢٠ تومان هست لطفا من رو راهنمايي كنيد دوستان ممنونم.
19:34  1395/02/13
پاسخ دادن
یاسر
4

دوست گرامی کلاس سدان با کلاس شاسی بلند متفاوته و باید دید که شما
علاقه به کدوم کلاس دارید.
اگر من باشم بدون شک میرم سراغ اپتیما و کلاس سدان
چون خودم تجربه ی شاسی بلند سواری رو دارم و میدونم که واقعا تجربه ی
رانندگی افتضاحی داره مخصوصا توی جاده های پر چاله چوله و بی کیفیت
ایران .
دلیلش هم نقطه ی ثقل بالاتر شاسی بلند نسبت به سدان هستش که
باعث میشه سواری پر سر و صدا تر و تکون های نامتعارفی رو به اتاق
منتقل کنه که واقعا آزار دهنده و برهم زننده آرامش هستند
اما سدان ها آرامش اتاق بیشتری دارن و سواری راحت تری دارن
ضمن اینکه سدان ها چون وزن به مراتب کمتری دارن در شتابگیری بهتر
عمل می کنن و برای جاده مناسب تر هستند
اکنون انتخاب با شماست ..
20:40  1395/02/13

جلال
6

صد در صد بیخیال اوپتیما شو...بهیچ عنوان سدان خوبی نیس و دقیقا تمام عیبه شاسی بلندهای میان رده رو داره...و دست اندازهای جادرو ب اتاق میزنه...پیشنهاد من مزدا هستش...اگر اپشن واست مهم نیس...سواری عالی داری ولی خواب در فروش داری و افت قیمت...
13:04  1395/02/20

فرامرز
3

به نظرم پول زیاد دادن به ماشینای کلاس c حیفو میله.اصلا مزدا سراتو با این قیمت اشتباه محضه.میشه ۱۲۰-۳۰ تومنو ادم بگرده یه هوندا اکورد تمیز یا اپتیما یا کمری پیدا کنه که زمین تا اسمون فرقشونو با ماشینای تو رده سراتو و مزدا
13:34  1395/06/05

فرهاد
3

سلام از پيج خوبتون ممنونم .مدتي كه تصميم به خريد ماشين گرفتم و بين اپتيما ٢٠١٣ و اسپورتيج نمبدونم كدوم بهتره و مقدار پولي كه ميتونم هزينه كنم ١٢٠ تومان هست لطفا من رو راهنمايي كنيد دوستان ممنونم.
19:29  1395/02/13
پاسخ دادن
مهرداد
0

اگه میتونی فقط تویوتاپرادو شش سیلندر بخر اصلا دنبال اسپورتیج نرو
21:39  1395/09/17

فرهاد
0

سلام از پيج خوبتون ممنونم .مدتي كه تصميم به خريد ماشين گرفتم و بين اپتيما ٢٠١٣ و اسپورتيج نمبدونم كدوم بهتره و مقدار پولي كه ميتونم هزينه كنم ١٢٠ تومان هست لطفا من رو راهنمايي كنيد دوستان ممنونم.
19:25  1395/02/13
پاسخ دادن
فرهاد
1

سلام ممنو نم از سايت خوبتون.چند وقتي كه تصميم به خريد ماشين گرفتيم اما ١٢٠ ميليون قصد داريم كه هزينه كنيم و بين اپتيماي ٢٠١٣ و اسپورتيج ٢٠١٣ شك داريم واسه خريد .خيلي تحقيق كرديم كه كدوم رو بگيريم اما هركس يه چيز ميگه ممنون ميشم كه راهنماييم كنيد🙏🏻
16:01  1395/02/13
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

اهل سفر باشید اپتیما مناسب تره.
اما با 120 تا میشه موارد دیگه رو هم دید. لنسر 1800 و فلوئنس و ام جی 6.
اگر شاسی بلند میخواید میتونید میستوبیشی ای اس ایکس تر و تمیز هم گیر بیارید.
ماشین کره ای کارکرده ریسکه و مهمه که بدونید صاحبش چطور باهاش تا کرده.
18:47  1395/02/13

هومن
1

دوستان اشتباه نكنيد مصرف بنزينش مثل ساير كراس اور هاست تنها اشكالش كه ادم فكر ميكنه مصرفش بالاست مخزن سوخت كوچيكشه كه شمارو مجبور ميكنه زود به زود به پمپ بنزين بريد وگرنه اگه باكش ٨٠ تا اي بود مصرفش نا محسوس بود
14:40  1395/01/23
پاسخ دادن
حسین
1

سلام من 7ماه اسپرتیج دارم خیلی راضی هستم بهترین کیفیت رو تجربه کردم مدل2015عالیه فقط یک اشکال دیده شده اینه مخزن شیشه شور عقب نداره
02:35  1394/12/29
پاسخ دادن
مسعود
2

سلام دوست عزیز مخزن شیشه شور عقب با جلو یکی هستش
22:36  1395/12/04

یونسی
4

با سلام ....اسبورتج خیلی خوشگله .واقعا دوسش دارم و عاشقشم خودم براید دارم بدرخانمم اسبورتیج داره وقتی میاد در خونم از بشت شیشه جلو سرمو میجسبونم به شیشه و زول میزنم به شیشش و داشبوردشو نگاه میکنم و اب از دهنم میاد خوشبحال اونی که گازش میده......

دوستان بنضرتون جکار کنم یکیشون رو بخرم


21:19  1394/11/25
پاسخ دادن
پدرام
4

بخر به نفعته ولی 2016 بخر چون تمام عیابش رفع شده
21:40  1394/12/20

محمدرضا
6

سلام به همگی دوستان . من خودم چون عاشق ماشین شاسی بودم و پولم نمیرسید همش حسرت میخوردم از اون طرف از ماشینهای چینی هم خوشم نمی اومد تا اینکه s5 اومد تو بازار دیدم از نظر ظاهر خوبه و شبیه ماشینهای کره ایه ولی آپشن هاش ضعیفه . نمیدونستم چیکار کنم از این طرف عشق شاسی داشت دیونه ام میکرد و از اون طرف هم پول ماشین کره ای رو نداشتم . بالاخره صبر کردم و صبر کردم تا الان با اجازه شما یه اسپورتیج 2014 فول وارداتی خریدم و خوشحالم از اینکه عجله نکردم و پول بابت ماشینهای چینی ندادم . دوستای گلم که ماشینهای چینی سوار میشید اگر میخاهید لذت رانندگی رو حس کنید اسپورتیج بندازید زیر پاتون ببینید چی میگه هههه . البته نصبت به توان مالی تون . بله بقول معروف هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری . ماشینهای بهتر هم هست که باید پول بیشتری بدید . ولی تو رنج قیمت 150-160 میلیونی بهترین ماشینه خداییش . برای همتون آرزوی موفقیت میکنم عزیزای من
12:06  1394/11/06
پاسخ دادن
وحید
23

سلام دوستان اس ۵اصلا حوک نیست و اصلا فکر نکنید تو درگ میتونید ببریدش البته توسان واسپورتیج بهترند قبول ولی نه تفاوت ۸۰ملیونی شاید ۳۰ملیونش منطقی باشه در ضمن اسپورتیج هم کم مشکل وبی خرج نیست تو اروپا اسپورتیج جوک پس تفاوت ۳۰ملیونی واقعی اینقدر قیافه گرفتن ندارد حالا لندکروز یا لکسوس خوب قبول وای این اسباب بازیهای کره خیلی بیشتر از چینیها نیستند
19:18  1394/10/23
پاسخ دادن
پدرام
5

اقا وحید اولا چینی با کره ای مقایسه نکن مخصوصا اون اس 5 قراضه اون اسباب بازی چینی یکسال خوبه بعد خرابه خراب میشه اسپورتیج 5 سال عمرشه اما اس 5 8 ماه در ضمن شتابشو ولش کن برو باهاش قدرت بگیر از سنگ بالا نمیره چه بسا از تپه بالا بره به خاطر همین میگم اس 5 خوب نیست
21:53  1394/12/20

مهدی
5

دوست عزیز من خودم اسپرتیج 2015 دارم و دوستم جک اس5 . صادقانه بخوام بگم اگه به عقب برگردم منهم می رم جک می خرم و باقی پول رو سرمایه گذاری می کنم. از لحاظ کیفیت سواری می تونم بگم جک نسبت به ماشین من بهتره فقط اسپتریج برند قوی تری داره. در مورد دوام قطعات هم باید بگم کرمان موتور مدل دستی رو تا 3 سال گارانتی کرده البته مدل اتو رو هم 5 سال و 150 هزار کیلومتر پس خواهشا مقایسه کورکورانه نفرمایید. همونطور که یکی از دوستان در نظرات گفتن فرق ماشین کره ای با جک نهایتش در حد 30 میلیون هست حداکثر نه بیشتر. به این نکته هم توجه کنیم که به ماشین های کره ای چون وارداتی هستن گمرک زیادی می خوره.
11:16  1395/05/08

مهدی
3

دوست عزیز من خودم اسپرتیج 2015 دارم و دوستم جک اس5 . صادقانه بخوام بگم اگه به عقب برگردم منهم می رم جک می خرم و باقی پول رو سرمایه گذاری می کنم. از لحاظ کیفیت سواری می تونم بگم جک نسبت به ماشین من بهتره فقط اسپتریج برند قوی تری داره. در مورد دوام قطعات هم باید بگم کرمان موتور مدل دستی رو تا 3 سال گارانتی کرده البته مدل اتو رو هم 5 سال و 150 هزار کیلومتر پس خواهشا مقایسه کورکورانه نفرمایید. همونطور که یکی از دوستان در نظرات گفتن فرق ماشین کره ای با جک نهایتش در حد 30 میلیون هست حداکثر نه بیشتر. به این نکته هم توجه کنیم که به ماشین های کره ای چون وارداتی هستن گمرک زیادی می خوره.
11:19  1395/05/08

سعید
28

طراحی و شتاب اس5 رو با 100 تا اسپورتیج عوض نمیکنم خدایی چطور حاضر میشید
گمرک بدید بعد اینو سوارشید
16:41  1394/10/03
پاسخ دادن
سعید اصلی
16

آخی کوچولو ... مثلا الان ما متوجه نشدیم تو همون سجادی که میای پارازیت می اندازی.
ولی اشکالی نداره خدا رو شکر همه عقل دارن میدونن ماشین خوب چیه
ماشین لگن هم چیه...
اسپورتیج مشخصه و جوک s5 هم مشخصه
19:23  1394/10/03

پدرام
11

قبول دارم ماشین اس 5 خوبه ولی خواهشا ماشین چینی مسخره بعد از 2روز بدجور خراب میشه و در ضمن با ماشین کره ای مقایسه نکن
14:58  1394/10/08

محمد
3

به خدا حیفه جک رو با اسپورتیج قیاس کنی همون برند کیا می ارزه به کل شرکت های جک
18:32  1396/10/16

بی نام
2

اسپورتیج در جا اس ۵ رو میخوره. من همه درگ ها رو دیدم.مثلا توسان و اسپورتیج هر دو شون برابرن چون امکانات یکسانی دارن ولی سانتافه و سورنتو واقعا عجیبه چون اولش سورنتو میفته جلو ولی بعدش سانتافه جون میگیره و....
11:12  1394/10/03
پاسخ دادن
پدرام
11

سلام من اسپورتیج 2016 خریدم البته دیر تحویل دادن ماشینو اما مهم نیست این ماشین فوق العاده ماشین خوبی اپشن هایش انقدر دارای کیفیت هستند که من حاضر بودم بیشتر پول بدم اسپورتج 2015.2104و..... گذشت هرچی بد بود گذشت من که از 2016 خیل خیلی راضیم اگر کسی خواست بخره در ضمن کسانی که پول ندارند همچنین ماشینی بخرند انقدر با اسباب بازی اس5 مقایسه نکنند در ضمن درباره ی اس 5 بگم اپشناش خیلی مشکل داره سانروف مسخره ای داره و درضمن داییم پول نداشت اسی بخره جک اس5 خرید بعد از 27 روز تصادف کرد هیچ کدوم از ایربگ هاش باز نشد کسی میخواد اس5 بخره نخره بجاش بره دنا بخره و اگرم پول یکم بیشتر داشت بره ماشین ژاپنی یا کره ای یا هرجا دوست داره به غیر از چینی بخره من به خاطر خودتون میگم






توجه لطفا کسانی که پول ندارند اسپورتیج بخرند و رفتند اس 5 خریدند خواهشا با اسپورتیج مقایسه نکنند اسپورتیج را باید با هیوندا یا ماشین های رده بالا مقایسه کرد نه با اسباب بازی بچه هاتون


15:14  1394/10/08

سجاد
8

غلط کردم ماشین اس5 خیلی مسخرهی من اشتباه کردم همش درباره اش خوب گفتم چون امروز ماشینم گیربکسش بدجور از هم پاشید
15:18  1394/10/08

فرزاد
3

تقاضا دارم ماشینهای چینی رو فقط با ماشینهای ایرانی مقایسه کنید نه با ماشینهای کره ای هر چند بی انصافیه ماشینهای چینی رو همرده ماشینهای ایرانی قرار میدیم حیفه پول که به ماشینهای ایرانی میدیم
15:48  1394/10/23

علی
4

در ضمن اسپورتیج در سال 2014 در لیست 10 شتسی بلند برتر در بازار انگلیس بود حالا یه نفر به من بگه اصلا اس 5 راه میدن انگلیس
02:02  1394/10/03
پاسخ دادن
رضا پاسخ به کامنت
8

اقا چرا بیخودی اسم رو ماشین میذاری؟ از هر کس بپرسی از اسپورتیج
راضیه و ماشین خیلی خوبیه شتابش هم خوبه
مگر اینکه جوک s5 اسباب بازی باشه وگرنه اسپورتیج یکی از بهترین ها
در رنج 150 تومنه که کلی آپشن هم داره جفت دیفرانسیلم هست و تو
آفرود هم سه هزار اس 5 رو میکنه تو جیب بغلیش
پول اسپورتیج نداری الکی اسم رو ماشین نذار
14:35  1394/10/03

پاسخ رضا
17

من اگه میخواستم اسپورتیج بخرم فک کردی برام کاری داشت همین الان اسپورتیج تو سایت باما 103 میلیونش هم هست من ترجیح دادم باقیه پولمو سرمایه گذاری کنم جایه دیگه
بعد تو میگی مثلا با اسپورتیج میشه آفرود کرد 😂😂😂😂😂
اینو از بچه هم بپرسی میفهمی اسباب بازی رو یه بار ببری آفرود باید جنازشو برگردونی
20:29  1394/10/03

علی
4

سلام دوستان به نظر من در اتومبیل مهمترین چیز اپنیت هست که در ابن زمینه خودردهای چینی هیچ استانداری ندارن و معلوم از دوستاره بیشتر در بخش ایمنی نمیگیرن و یه چیز دیگه خودرو های کره ایی با تکنلوژیه أمریکا تولید میشن پس لطفا با خودردهای چینی مقایسه نکنید این گونه خودروها رو ممنون
01:51  1394/10/03
پاسخ دادن
کوروش
10

باسلام حضورهموطنان عزیزم.علاوه براینکه ماشیهای کره ای کیفیت بالایی ندارندو نسبت به ژاپنی ها واروپایی ها بی کیفیت هستند نکته مهم اینست که کره ایها هردوسه سال ظاهرماشینوعوض میکنندوشماکه 140میلیون دادی بعدازدوسال ماشینت خزودمده وقدیمی میشه .انصافا الان اسپورتیج قدیمی میبینید چه احساسی دارید ازطرفی چون ماشین اصالت ندارد باآمدن مدل جدید دلزدگی نسبت به مدل قبلی ایجادمیشود درصورتیکه مثلا بنزوب ام و حتی مدلهای قدیمیشون هم این احساس کهنه بودن راندارند.
11:55  1394/07/27
پاسخ دادن
سعید
18

دوست عزیز اولا ماشین کره ای اتفاقا کیفیت بالا داره . درسته نسبت به
ماشین ژاپنی و آلمانی عقب تره ولی به هیچ وجه این حرف درست نیست
که بگی ماشین کره ای بی کیفیته . چون واقعا الان در استانداردهای جهانی هم ایمنی و هم کیفیت بالای ماشین های کره ای تایید شده و
رقبای بسیار خوبی برای خودروهای تویوتا و بنز و ب ام و ساخته اند.
ضمنا طرز تفکر شما غلطه دیگه خطای کار رو روی طراحی ماشین های کره ای ننداز. هنوزم که هنوزه من وقتی یه سانتافه 2010 تو خیابون می بینم کیف می کنم چون هنوزم اصالت و قدرت خودش رو یدک می کشه

اما شما چون خودت از ماشین هیچی حالیت نیست فکر می کنی بقیه هم
مثل خودت بر اساس ظاهر روی ماشین قضاوت می کنند اما نه دوست عزیز
کیفیت و کارآیی در هیچ چیزی ربطی به قدیمی شدن یا کهنگی ظاهر نداره
01:04  1394/07/29

بهمن
6

متاسفانه این جا شده عقده ای بازار برادر من تو پولت اندازه ماشین چینی دنده دستی S5 دیگه حسودی نداره ـ یکی وضعش بهتره اتومات AWD کره ای سواره ـ یکی لکسوس سواره ـ حسودی نداره ماشینتو سوار شو حالا اصلاً تو جت سواری ـ خالی شدی
14:28  1394/07/20
پاسخ دادن
رضاسام
3

دوست عزیزآقای کشاورز اولا اسپورتیج فول فول 2015 درمنطقه آزاد 90 میلیونه واین قیمت بدون گمرک وارداتی اسپورتیجه اما جک اس 5 با این قیمت تمام هزینه های گمرک وپلاک روشه, شما باید ببینین اس5 به سایر کشورها مث دوبی یا باکو با چه قیمتی وارد میشه (البته اگه اونجاها طالب داشته باشه) اونوقت مقایسه کنید
11:38  1394/07/20
پاسخ دادن
کشاورز
3

دوستان سلام.من یه سوال دارم اگه میشه آقاسعید پاسخ بدن.چرا اس5 درسراسر ایران قیمتش 80میلیون است بااینک ساخت کشور چین است بقول شما بدترین کشور ازنظرما بهترین کشور.اما اسپورتیچ.توسان وسانتافه درهراستان قیمت جداگانه دارد.آیاازنظرشماچه علت میتوداشته باشی.من ساکن انزلی هیتم اسپورتیچ را خریدم 75میلیون امابرادرم ساکن قزوین هست آن خریده145میلیون ازنظر شما این دوگانگی چه علت میتوداشت باشی خاهشن توضیح دهید مورد دیگر شما.ویادوست دیگر فرمودید شتاب.سرعت.قدرت زیبای ملاک نیست.چون اس5چینی است بدرد نمیخورد.مگرشماماشین رابخاطرنامش میخرید .بس آنوخت ازپرایددست برندارید چون کره ی هست .اما اگراین ماشین اسم افغان هم روش بود من میخرم چون همه قبول دارند ازنظر قیمت شتاب.قدرت زیبای .امکانات ازهم ردیفای خودش پیشتاز است.لطفا قیمت اسپورتیچ رابه فرمایید
18:48  1394/07/18
پاسخ دادن
اردلان
1

چون شما ساکن منطقه آزاد هستی دوست عزیز! در نتیجه پول گمرکی به ماشین شما اضافه نمیشه
وگرنه قیمت اسپورتیج در همه جای ایران به جز مناطق آزاد حدود 145 تا 155 بسته به تعداد آپشن هاست
10:00  1394/07/24

اردلان
1

چون شما ساکن منطقه آزاد هستی دوست عزیز! در نتیجه پول گمرکی به ماشین شما اضافه نمیشه
وگرنه قیمت اسپورتیج در همه جای ایران به جز مناطق آزاد حدود 145 تا 155 بسته به تعداد آپشن هاست
10:11  1394/07/24

رضاسام
0

سلام آقا مهرداد هیچوقت اسپورتیجتو دست کم نگیر,من با اسپورتیجم پا به پای ix55 هم رفتم, تو هنگام درگ با اس5 فرمان رو درحالت اسپورت قرار دادی یانه؟ البته کلاس ماشینا روهم در نظر بگیر, سلیقه ها مختلفن ولی من تیپ اسپورتیج رو خیلی دوس دارم قبلا سانتافه 2400 داشتم خیلی تنبل بود
22:50  1394/07/17
پاسخ دادن
وحید
6

دوست عزیز من هم موافقم جر وبحث فایده نداره مشکل اینه که در این سایت قیمت اسپورتیج ۲۱ هزار دلار زده یعنی حود ۷۵ملیون وای قیمت بازار ۱۵۰ملیون البته در مورد همه ماشینها ومونتاژیها مثا اس ۵ هم کم و بیش همینه حالا بخاطر مونتاژ کمی کمتر ولی کلا این ظلمی که در حق ما ایرانیها میشه همه دنیا ماشین ارزونتر میدن جز ایران کیا و جک مال ایران نیست و قدمتشون از ایران خودرو کمتر ولی حالا اونها کجاند ما کجاییم
07:21  1394/07/18

رضاسام
3

آقایون باسلام اولا که این سه ماشین که بحثشو میکنین suv هستن واینجور خودروها باقابلیتها و ویژگیهای خاصشون مقایسه میشن نه شتابشون, در ضمن دوسه اسب بخار پایین وبالا یا یکی دو متر جلو افتادن یکی از دیگری دلیل برتری نیست وشاید خطای راننده ویا شرایط آب وهوا تاثیر بگذارد,مسئله مهمی که هست اینه که اسپوتیج یک suv دو محور با تکنولوژی AWD یا همان چهارچرخ متحرک میباشد که علاوه برلذت رانندگی با چهارچرخ متحرک که مخصوصا سرپیچها واقعا عالیه, باید دید که در جاده های لغزنده وبرفی آیا اس 5 به پای چابکی اسورتیج خواهد رسید ؟ آنوقت است که هنرنمایی سیستم AWD نمایان خواهد شد وگرنه در جاده آسفالت یک پراید تقویت شده هم حرفی برای گفتن خواهد داشت, حالا تکنولوژی فرمان سه حالته اسپورتیج که دیگه جای خود دارد .
20:42  1394/07/17
پاسخ دادن
سعید
4

با شما کاملا موافقم دوست عزیز . حرف شما واقعا زیباست و به جا.
بعضی ها فکر می کنند که ماشین کره ای مثل توسان و اسپوریتج الکی
70 میلیون گرونتر از اس 5 هستند ولی متوجه این نیستند که فرق این
ماشینها با خودروی چینی از زمین تا آسمونه مخصوصا توی سطح امکانات
و سطح فنی بندی و دوام ماشین .
ضمن اینکه ماشینی مثل اس 5 دو ضعف بسیار بزرگ داره که یکی اش نبود
دنده ی اتوماتیکه (دنده ی دستی) و دیگری تک دیفرانسیل بودنشه که
هیچ تفاوتی رو بین سدان با این کلاس باقی نمی گذاره.
مردم ما فقط به فکر ظاهر هستند فکر می کنند با دادن 70 میلیون از کارآیی
ماشینهای 150 میلیونی بهره مند میشند !!!! ولی غافل از اینکه ماشینی
که سوارش میشند چینیه با کمترین سطح کارآیی و کیفیت و سطح پایین
تری از امکانات . باید گفت که فقط خدا به داد این جور آمها برسه.
21:48  1394/07/17

سعید در جواب جبار سینگ
3

آقای جبارسینگ اولا قدرت سانتافه 190 اسب بخاره نه 172 .
از همین جا میشه متوجه شد که تمام آماری که دادی بیرون اشتباهه.
ضمنا سانتافه 2400 سی سی با ابعاد زیر در کشورمون عرضه شده :
طول 4/66 متر - عرض 1/84 متر - ارتفاع 1/69 متر
من یک سال سانتافه 2014 داشتم و تمام اطلاعاتش رو مثل موم تو دستم
دارم . لازم نکرده تو یاد من بدی اطلاعات این ماشینو
ضمنا باید به اطلاعت برسونم که وزن سانتافه هم در دفترچه ی خودش و هم
در ویدویی که در باسکول این ماشین دیدیم دقیقا معادل 1614 کیلوگرم بود.
حالا شما میگی 1800 کیلو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر 1800 کیلو بود سانتافه با اون موتور کوچیک خیلی کندتر از اینها میشد.
عزیز من یاد بگیر اطلاعات درست تحویل مردم بدی. اگر هیچی بلد نیستی
بهتره ساکت بمونی. چون اونی که کم میاره تویی.
تویی که هیچی از سانتافه نمی دونی چرا بیخودی آمار میدی؟
ولی من تمام کلیپ های شتابگیری و اطلاعات اس 5 رو دیدم و دارم و هیچوقت بی اطلاع حرف نمی زنم.
جک اس 5 در حد خودش خوبه نه بیشتر . هر چند که چینی چینیه و اعتمادی بهش نیست.
00:53  1394/07/17
پاسخ دادن
جبارسینگ
5

من این اطلاعات راازشرکتی گرفتم که داره این ماشینارو وارد میکنه شماهم بایک سرچ ساده مثلا بنویس مشخصات فنی سانتافه نیو.همه اطلاعاتی که نیاز داری،بهت میده حالامن موندم که چراشما اینقد بی منطق شدی ودوست داری ازرو هواحرف بزنی.قبل ازاینکه جواب منوبدید سری به ای وب سایت بزن بعد بیا بنده رابه دروغ گویی متهم کن
11:49  1394/07/17

sportage
8

دوستان لطفا بحث نکنید و بیخودی جک اس 5 رو با اسپورتیج مقایسه نکنید
اولا تو همین مقاله اگر دقت کرده باشید ذکر کرده که شتاب اسپورتیج حدودا
6.5 ثانیه است. حالا ما می گیریم 7 ثانیه. جک اس 5 به خوابش هم نمی تونه در عرض 7 ثانیه صفر تا صد رو پر کنه.
ثانیا من خودم اسپورتیج 2014 دارم . دوساله و واقعا شتابش خیره کننده
است/// اینایی که میان میگن با اس 5 رفتم سوناتا و اسپورتیج و توسان
رو سوسک کردم حرفشون کاملا دروغه
شاید اس 5 بتونه سانتافه رو جا بذاره چون سانتافه خیلی سنگینه و
موتورش ضعیفه ولی به هیچ وجه نمی تونه اسپورتیج رو جا بگذاره
من خودم بارها توی جاده شتاب عالی اسپورتیج رو تجربه کردم
15:35  1394/07/16
پاسخ دادن
جبارسینگ
15

آقای اسپورتیج اون مدلی که میفرمایید درعرض6,5ثانیه صفرتاصدراپرمیکند مجهزبه توربوشارژرمیباشدو260اسب بخارتولیدمیکند وتوایران موجودنیست،حالاشمازیادجوگیرنشو ومقاله راکامل بخون درضمن مدل 2016اسپورتیج ناامیدکننده ست وموتورش 1600میباشدوقدرتی معادل140اسب تولیدمیکند
18:59  1394/07/16

وحید
2

آقا تو تهران بخوان درگ کنند کجا انجام میدن کاری نداره بالاخره معلوم میشه این هم بحث چرا بالاخره یکی اسپورتیج و توسان میاره یکی اس ۵ مشکل حل بشه وای بهر حال من هم بغیر از شتاب بنظرم اسپورتیج خیلی ماشین بهتری
20:37  1394/07/16

وحید
5

در ضمن دوست عزیز علت بالای شتاب این یسپورتیج که تو ایران من ندیدم توربو شارژ بودنش همان که در اس ۵ هم هست البته بادور پایینتر در مورد شتاب اس ۵من مطمئنم امیدوارم شما امتحان کنید
05:09  1394/07/17

وحید
12

دوستان در بهتر بودن اسپورتیج نسبت به ماشینها دیگر شک نکنید ولی واقعا شتاب اس ۵ بسیار زیاد تر از ماشینهای هم ردیف. خودش است
21:54  1394/07/15
پاسخ دادن
سعید
2

دوست عزیز هر ماشینی در حد خودش می تونه شتاب داشته باشه.
طوری میگی خیلی شتابش بیشتره انگار که پورشه پانامرا است.
عزیز من یک ماشین 1300 کیلوگرمی با قدرت 172 اسب بخار با اون گیربکس
افتضاح هیچوقت نمی تونه شتاب بهتر از 8.8 ثانیه داشته باشه.
هم تجربه این رو میگه هم علم دینامیک .
ضمنا من کلیپ شتابگیری اس 5 رو هم تو اروپا دیدم و شتابش به 9.1 ثانیه
رسید اتفاقا راننده اش هم موتور رو ترکوند دور موتور از 7000 پایین نیومد
ولی یه ماشین در حد خودش شتاب داره نه بیشتر
00:10  1394/07/16

پاسخ به سعید
7

آقا سعید اگه خوب خونده باشی گفتم در حد ماشینها ی هم ردیف خودش نه پورشه یا لکسوس از نظر انتخاب اصله باز گفتم اسپورتیج وای شتاب در همه جای دنیا علاوه بر موتور به نوع گیربکس هم بستگی داره وگرنه همه دنیا ماشین مسابقه رو اتومات میکردن نه دستی
02:26  1394/07/16

سعید
3


دوست عزیز ماشین های مسابقه ای کل سیستم فنی بندی و گیربکسشون با ماشین های شهری و کراس اوور فرق داره.
در اونها سیستم کلاچ بندی هم خیلی فرق داره
همونطور که گفتم شتاب در ماشین هایی مثل اس 5 و پژو پارس و کلا
دنده دستی به دلیل وجود کلاچ خیلی مشکل داره.
اما دنده ی اتوماتیک در صدم ثانیه تعویض رو انجام میده و به همین دلیل
ذره ای از شتاب ماشین رو دچار کندی نمی کنه.
هر وقت با دنده ی اتوماتیک (مخصوصا خودروهای پر شتابی مثل وراکروز)
رانندگی کردی خودت میفهمی که دنده ی اتوماتیک زمین تا آسمون با
این دنده های دستی فرق داره.
15:25  1394/07/16

جبارسینگ
10

آقاسعید شخصیت هرکس به اسمش نیست شما با قضاوت کردن الکی ازروی اسم شخصیت خودتونو بیشترنشان دادید.بگذریم ،بایک سرچ ساده تمامی خودروهای موجودتوایران رامیشه باتمامی مشخصات آن دید..دوست عزیز شما که کم میاری شروع میکنی به بد گفتن.مثلا به جک میگی لگن،آشغال وازاین حرفا ولی من میخوام بامنطق حالیت کنم وبامدرک وسندحرف بزنم نه مثل شما ازروهوا،یک سری آمار وارقام ازخودشرکتهای واردکننده واست گرفتم که اگه اینا رو قبول نداشته باشی .معلوم میشه که مشکل دارید. سانتافه نیو.طول4690عرض1880ارتفاع1720وزن خالص1868کیلوگرم قدرت172اسب بخار
توسان طول4410عرض1820ارتفاع1655وزن 1534کیلوگرم قدرت177اسب بخار
اسپورتیج طول4350عرض1800ارتفاع1690وزن خالص1598کیلوگرم قدرت175اسب بخار
جکs5 طول4475عرض1840ارتفاع1690وزن خالص1505کیلوگرم قدرت176اسب بخار حالا نتیجه میگیریمفکه جک باوزن کمتر وقدرت بیشتر ودنده دستی بودن آن کاملا منطقیه که قدرت ،شتاب وسرعتش بیشترباشه .خدانگهدارتون
20:27  1394/07/16

پاسخ به سعید
14

سعید جان من وراکروز سوار نشدم ولی سال ۸۱ مکسیما اتومات داشتیم که هنوز دست داداشه و خودم سال ۸۹ یک اسپورتیج ۶سلندر البته کما بیش ماشینها مختلف البته مال دوستان رو سوار شدم چون مثل شما عاشق ماشینم فعلا البته چیزی ندارم ولی اس ۵دوستان رو روندم هم اسپورتیج و توسان که هر کدام بنظر من از نظر امکانات از اس ۵ خیای بهترند ولی بدون تعصب در این ردیف نه موتور ۳۵۰۰وراکروز اس ۵ شتاب بالای دارد حتما امتحان کنید خوشحال میشم نظرتان را. بدونم موفق باشید
20:31  1394/07/16

رضاسام
4

خاطرنشان بکنم جک اس 5 به پای یه چرخ اسپورتیج هم نمیرسه چون من خودم تو سربالایی یه اس5 رو که باهام کل کل میکرد سوسکش کردم اونم چه سوسکی .
17:44  1394/07/15
پاسخ دادن
جبارسینگ
16

کی ؟دیشب توخواب؟دلم واستون میسوزه .اسپورتیج بتونه جک روبگیره ماشینمو آتیش میزنم .لابد چه ناشی بوده راننده جک که نتونسته اسپورتیج بگیره.
19:30  1394/07/15

مهرداد
8

سلام رضا جان.آقادمت گرم دلم خنک شد.یک هفته ست که خواب وخوراک ندارم.میخواستم ماشینموبفروشم ix55بگیرم.آخه یکی ازهمسایه هامون جک داره ،توپارکینگ کنارماشین من میذاره ازلحاظ استیل وبزرگی جک یک سروگردن بالاتره خدایی .چون شباکه کسی نبود میرفتم پایین بادقت نگاشون میکردم. اسپورتیج من مثل هاچ بک0بود جلو جک.بعدش یک روزبه اسرارمن رفتیم کورس گذاشتیم سه بار صفر تاصدوشصت اصلا تاپلک میزدم جک فاصله زیادی میگرفت اصلا نتونستم بگیرمش آبروم پیش دوستام رفت .حالاشمامیگی جک رو سوسک کردم کلی خوشحال شدم دست مریزاد
19:44  1394/07/15

سعید در جواب جبارسینگ و مهرداد
8

آقای جبارسینگ و مهرداد لطفا جو پرانی نکنید. طبق تست های انجام شده
شتاب سه خودروی توسان - اسپورتیج و اس 5 به شرح زیر است :
- توسان : 9 ثانیه
- اسپورتیج : 8.8 ثانیه
- جک اس 5 : 9.1 ثانیه
در نتیجه اس 5 به خوابش هم نمی تونه اسپورتیج و توسان رو جا بذاره.
چون حجم موتور اسپورتیج و توسان 2400 سی سی است و وزن هر دو
کمتر از اس 5 هستش. در نتیجه طبق قانون دوم نیوتن ( F=ma) شتابی
که از ماشینهای اسپورتیج و توسان صادر میشه بیشتره.
چون :
- اولا حجم موتور توسان و اسپورتیج 400 سی سی بیشتر از اس 5 هستش
- دوما قدرت اسپورتیج و توسان حدود 5 اسب بخار بیشتر از اس 5 هستش
- سوما وزن هر دو از جک اس 5 کمتره
در نتیجه تا قدرت بیشتر باشه و وزن کمتر باشه ، شتاب حاصل بیشتر خواهد
بود.
پس بیخودی سوسک سوسک بازی درنیارید. با بزرگ کردن بیخود یک خودروی درجه پایین چینی خودتون رو تحقیر نکنید.
20:45  1394/07/15

جبارسینگ
12

توهم برت داشته سعید ؟جک ازلحاظ قدرت با176اسب بخار هم قدرت اون دوتاست ولی جک باوزن1505کیلوحدود90کیلوازتوسان واسپورتیج سبکتره .جک گیربکس دستی داره ومطمئنا چابکتروفرض تره درضمن باماشین خودم ده بارامتحان کردم صفر تاصدرابا 8,1ثانیه پرکردم.9ثانیه کجا بود.اون کسی که تست گرفته ناشی بوده فقط رانندگی با اتومات بلدبوده
21:49  1394/07/15

سعید در جواب جبار سینگ
5

آقای جبار سینگ بیخودی سفسطه نکن و از خودت آمار و اطلاعات بیرون نده.
تمام اطلاعات من بر اساس تحقیق در مورد این ماشین هاست :
1- وزن جک اس 5 معادل 1300 کیلوگرمه که در مقایسه با توسان 50 کیلوگرم و در مقایسه با اسپورتیج 90 کیلوگرم سنگین تره. علتش هم ابعاد
بزرگتر اس 5 نسبت به هر دوتاست ( البته بیشتر در عرض و ارتفاع)
2- قدرت موتور اس 5 معادل 172 اسب بخاره نه بیشتر. ضمن اینکه به دلیل
عدم تناسب توربو با موتور اس 5 به مرور زمان شتاب این ماشین کمتر و
مصرف سوختش بالاتر خواهد شد.
3- ضمنا گیربکس دستی به دلیل ایجاد تاخیر در پروسه ی تعویض دنده و
خوردن گاز اضافی به هیچ وجه نمی تونه مانند گیربکس اتومات باعث جهش
ماشین در شتابگیری بشه. من هم با ماشین اتوماتیک رانندگی کردم هم
با دستی. اصلا تو دنده ی دستی کلاچ یک عامل فوق العاده مزاحم محسوب
میشه و واقعا خیلی جلوی سرعت رو می گیره
4- شتاب اس 5 وقتی که از کارخونه درش میاری حدود 8.6 هست اما
همانطور که گفتم به مرور شتابش کمتر شده و تا مرز 9.5 ثانیه هم پیش
خواهد رفت
گاری چینی همینطوریه دیگه چیکارش باید کرد ...
23:55  1394/07/15

جبارسینگ
8

سعید جان قرصاتونخوردی داداش؟من ماشینو دارم یاتو؟من دفترچه ماشینومطالعه کردم یاتو؟من جزء اولین کسانی بودم که جکs5تحویل گرفتم و30هزارکیلومترباهاش رانندگی کردم همچنان همه چیزش مثل ساعت کارمیکنه توجاده صدی8وتوشهرصدی10میسوزونه طبق دفترچه طول4475عرض1845ارتفاع1690 ووزن خودرو1505کیلوگرم میباشدکو وزن توسان واسپورتیج حدود80تا90کیلوگرم ازجک سنگین تره سعید جان جهت اطلاعاتت عرض کنم که توربو ماشین آمریکاییه،موتورش یک موتورتقویت شده میتسوبیشی ژاپنه،گیربکس وتمام ادوات داخل ماشین آلمانیه.قدرت ماشین 176اسب بخاره وکلی سیستم کنترل وکشش روش نصبه پس بی هوا حرف نزن دوست عزیزاطلاعاتت ناقصه .اینم بگم الانم که ماشین بالای30هزارکارکرده با8ثانیه صفرتاصد رامیزنم پس الکی جو نده
00:26  1394/07/16

محسن
4

خوب آقای جبار سینگ خودت داری میگی 1505 کیلو
خوب خودت قضاوت کن کدوم ماشینی می تونه با 176 اسب بخار وزنی
معادل 1505 کیلو رو در عرض 8 ثانیه به صفر به صد برسونه؟؟
با یه تناسب گیری و دو دو تا چهار تای ساده کاملا میشه فهمید که همچین
چیزی امکان نداره
ضمن اینکه به قول این آقا سعید سانتافه با قدرت 190 اسب بخار در عرض
10.4 ثانیه صفر تا صد رو پر میکنه (اونم وزن 1600 کیلویی
پس قطعا شتاب اس 5 از حداقل 9 ثانیه کمتر نیست
15:24  1394/07/16

رضاسام
0

ضمنا آیا گارد لوله ای استیل برای سنسورهای عقب اسپورتیج مشکلی ایجاد نمیکنه؟
17:13  1394/07/15
پاسخ دادن
رضاسام
1

میخواستم ببینم دکمه لاک دیفرانسیل اسپورتیج AWD درحالت عادی باید روشن باشه یا خاموش؟
17:10  1394/07/15
پاسخ دادن
t
4

اسپورتیج 2016بهتره یاتوسان 2016 ؟
21:20  1394/07/03
پاسخ دادن
امیرزا
6

فقط جک اس 5, چون گمرک بهش نمیخوره،البته در حد پورشه و بنز نیس ولی از اسباب بازی های کره ای خیلی بهتره
06:25  1394/07/04

مسعود
0

سلام دوست عزیز اسپورتیج 2016 موتورش 2400 ولی توسان 2000 حال قضاوت با خود شماست
22:42  1395/12/04

وحید م
2

سلام - اسپورتیج تنها ایرادی که برای خودم میبینم فضای نشستن عقبه که برای افراد قد بلند خیلی سخته- به نظرتون سانتاقه new با هزینه بیشتر بهتره ؟
و بین سانتافه و اوپتیما شما کدام را پیشنهاد میکنید با حدود قیمت 160 ممنون :)
22:32  1394/06/27
پاسخ دادن
پویان ۵۳
9

سلام میخاستم. اسپرتیج بخرم به نظرتون مدل. Sx. بخرم یا مدلای دیگه. لطفا کمکم کنید ممنون
12:12  1394/06/17
پاسخ دادن
پویان ۵۳
4

بچه ها به نظرتون من مدل sx. بخرم یا مدلای دیگه. لطفا. کمکم کنید ممنونم
12:10  1394/06/17
پاسخ دادن
آریا
4

سلام دوستان بین جک اس5 با اسپورتیج2015 موندم کدوم بخرم.فکر میکنم برای اسپورتیج دارم زیادی پول میدیم.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
07:53  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: سوادکوهی
9

آریا جان سلام
بدون هیچ شک و تردید اسپورتیج بخر مطمعناً پشیمان نمیشی
ضمناً کیفیت خودروهای چینی با خودرو های کره ای قابل قیاس نیست گول قیمت خودرو های چینی رو نخور
پاینده باشی
16:25  1394/06/15

حامد
13

دوست گرامی مقایسه ی خودروی بی کیفیت چینی با ماشین باقدمت
و دوست داشتنی و خوش استیل اسپورتیج کاری کاملا عبث و جاهلانه
است.
مثل اینکه شما خودت خبر نداری که ماشین های چینی علاوه بر کیفیت بسیار پایینی که دارند به دو برابر قیمت هم فروخته میشن
جک دیفرانسیل نداره - دنده اتوماتیک نداره - سقف پاناروما نداره
کیفیت رنگ بدنه اش افتضاحه - کپی بی کیفیتی از توسانه - اعتبار کمپانی
سازنده اش صفره - کیفیت و عمر قطعاتش بسیار پایینه و ...
16:40  1394/06/15

کیارش
2

دوست عزیز بدون شک باید اسپورتیج بگیری واسه اسپورتج 160 ملیون میدی ولی میرزه ولی واسه اون صدو خورده ای میدی ولی چینیه و به هیچ دردی نمیخوره...
21:20  1394/09/04

علی 66
1

اسپورتیج پیش کادنزا اشغاله.من خودم کادنزا دارم بهتون توصیه میکنم کادنزا بگیرید درست شاستی بلند ولی ضعیفه
17:53  1394/06/01
پاسخ دادن
جلال
0

شما مقایسه اشتباهی میکنی...شما کادنزارو با ماکسیما 2016 مقایسه کن...ک از قیمت گرفته تا سرعتو کیفیتو راحتیو مصرف سوختو......کم اورده...اسپرتج رو باید با توسان مقایسه کرد...از نظر قیمتو کلاس
13:07  1395/02/20

کیان
4

از نظر من این ماشین خیلی قشنگه.از قیافش خوشم میاد.خیلی خوش تیپ و قیافس.من عکس هایی از کیا اسپورتیج 2016 رو دیدم.واقعا نامید شدم .خیلی زشته.
20:05  1394/05/31
پاسخ دادن
میلاد حیدری
9

ناموسا عا کنیذ بخرم مثله خر دارم کار میکنم ولی الان ناموسا 35 تومان تو جیبم دارم ولی میخرمش کاری نداره همش 150 تومانه
00:17  1394/05/22
پاسخ دادن
کاربر: سوادکوهی
4

سلام دوستان
ماشین بسیار خوب کم استهلاک و زیبایی است و آپشن های زیادی هم داره علی الخصوص غیر شرکتی ها ولی یک مقدار خشک است و مصرف بنزین اون هم بالاست در کل نمره قبولی تقریبا بالا میگیره
پاینده باشید
17:45  1394/05/17
پاسخ دادن
امین
0

سلام دوستان.میگم این تنظیم نور چراغ ها جلو از داخل اتاق مدل ۲۰۱۵ اسپورتیج ها کجاست؟اون بقل دکمه های لغزنده و دو دیفرانسیلش نیست.کجاست؟
14:11  1394/05/17
پاسخ دادن
دشتی
1

سلام جدیدا دکمه تنظیم ندارن میگن خودش اتومات با وزن تنظیم میکنه مال من هم نداره
12:27  1394/05/18

زنده باد تويوتا
4

ماشين صفرکيلومتر معلومه خشکه .بعده يه مدت که کار کنه بهتر ميشه
در کل سوارى عالى. هندلينگ عالى. شتاب اوليه خوب. شتاب ثانويه عالى. امکامات خوب. ظاهر عالى
استهلاک پائين فضاى کابين خوب افرود خوب.
13:44  1394/05/02
پاسخ دادن
علیرضا
15

لام ببخشید من یه سوال داشتم میخواستم ببینم اسپورتیج 2015که تو خارج هست با اونایی که میاد ایران فرق داره چون توی مدل 2015که تو ایران هست چراغ شوی جلو نداره از طرف هم که پرسیدم گفت کلا اسپورتیج ها ندارن میخوام ببینم جریان چیه؟ ممنون
00:33  1394/02/06
پاسخ دادن
علیرضا
0

آقا یه سوال داشتم میخواستم ببینم مدل 2015دقیقا کدوم آخه تو ایران من مدل 2015دیدم چراغ شوی جلو نداره ولی این که تو عکسه داره؟ وقتی به طرف گفتم که چرا نداره گفت کلا 2015 نداره. په این چیه تو عکس؟ مرسی اگه جواب بدین
00:26  1394/02/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 18 نظر
Azimmm 15 نظر
سعید x55 pro 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جا مانده از سهام عدالت وشاهین : از هر دو جا ماندم خدا گر زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
درمانده از سلطان شاهین : برا منم نیامده ساینا فعاله
مبینا : سلام دوستان مشکلی هست اگه کسی اطلاع دراه لطفاَ راهنمایی کنه من ماشین تارا v1p تازه تحویل گرفتم ، برای تا کردن آینه ها بغل دکمه تنظیم آینه اون طور که تو دفترچه نوشته تا ۱۸۰ بچرخونید دکمه بیشتر از ۹۰ درجه نمیچرخه ، یعنی احتمال داره خراب باشه کلاً برای تا کردن آینه بغل چیکار باید کرد
شاهین : سلام دوستان برای من هم پیامک واریزی نیومده واقعا دیگه دارم کلافه میشم
الیاس : با سلام شاهین اتوماتیک برج ۲مبلغ ۳۲۴.۵پیش پرداخت و در برج ۸مبلغ۳۰۰تکمیل وجه شد ولی فاکتور نشده دوستان کسی خبر داره که کی فاکتور میشه
حسین : یه بار من پرسیدم و نگفت چند نفر هستن ولی گفت نصف مردادی ها 2 مرداد پول ریختن من گفتم در اولین ساعتی که سایت باز شد واریز کردم، گفت بالای 300 نفر توی اولین ساعت ریختن، بحثمون سر این بود که با توجه به اینکه اولین ساعات واریز کردم توی نفراتی که اول تحویل میگیرن هستم یا نه، که گفت نه، یه جورایی فکر کنم خودشون انتخاب میکنن ولی گفت زمان واریز و سخا و رنگ انتخابی و ... تاثیر داره
حسین : کوییک؟ ماشین آشغال به چه دردی میخوره، حداقل علاوه بر دیرکرد بگن تا 5 سال هزینه های سرویسش رایگان البته اگر قصد دارن مشتری مدار باشن
جواد j4 : خیلی شرکت بی صاحبی هست
میثم : سلام من مرادثبتنام کردم کوییک GXRL طرح جوانی جمعیت کی پیام تکمیل وجه میاد
J7 : درود. پلیس +۱۰ برای کارت سوخت درخواست بدهید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا ابشنال 30مهر : ما تکمیل وجه 8شهریوریم هنوز فاکتور نشده
علی : سلام 207 پانا مشکی دستی پیش فروش تحویل آبان واریزی نهایی 21 شهریور هنوز فاکتور نشده
حسین : سلام منم پذیرش 3مهر 11961555
امیر ساینا85گانه 90 روزه : آقا آرمان بعد از ظهرهم چک کن امروز احتمال خیلی زیاد باید فاکتور بشی
ساینا 85گانه. اهواز : علیکم سلام همون روز پذیرش برگه سخا رو تحویل دادم
محیا : سلام دوستان نیسانذدوگانه تحویل گرفتم رادیو پخش نداره
آرمان : هنوز فاکتور نشده ،ساینا 29شهریور 11958258
حامد : دوستان 2000 تا رانا تولید شده. فقط پلاک نشده. امکان تبدیل 2000 رانا وجود نداره. چون برنامه تولیدشان بهم میخوره و هزار و یک مساله دیگه. 10 تا رانا نیست که 2000 تاست
ساینا اس : 3254 پنج مهر پذیرش
رانا : نیاورد