بررسی تویوتا GTS 86 مدل 2015

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

موتور جلو، سیستم دیفرانسیل  عقب و یک شاسی سبک و محکم، سه عامل ساده هستند که چندین دهه است که نشان دهنده سواری پویا و قدرت زیاد یک خودرو هستند. خودروسازان ژاپنی نیز مانند سایر خودروسازان زمان زیادی را صرف کرده اند تا برای رسیدن به این اهداف به یک فرمول مشخص دست پیدا کنند، نمونه های آن هم خودروهایی مانند داتسون 240Z، اولین خودروی کمپانی مزدا با موتور دوار یعنی مزدا R100 و تویوتا Celica می‌باشند. در سال های اخیر، خودروهای کمی موفق شده اند مانند مزدا MX-5 به این فرمول ساده دست پیدا کنند؛ البته این خودرو دیگر مانند گذشته نیست ولی افسانه آن بسیار خوب روی شالوده ای از سواری پویا و لذت سواری بنا گذاشته شده است.  

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

می‌دانید که وقتی دوقلوهای کمپانی های تویوتا و سوبارو به نام های BRZ / 86  به بازار عرضه شدند، این پتانسیل وجود داشت تا به بهترین کوپه های تمام دوران ها تبدیل شوند، ولی پیش از این که عملکرد یالای آن ها در نظر گرفته شود، قیمت بالای آن ها تعجب همگان را بر انگیخت. از زمان عرضه این خودروها ، که حدود دو سال از تولیدشان می‌گذرد، اعتقاد به عملکرد بالای آن ها روز به روز تقویت شده است. در صورت داشتن تجربه رانندگی با این خودروهای زیبا، به خوبی متوجه دقت و توازن بالای آن ها خواهید شد. کیفیت سواری نیز بسیار خوب و لذت بخش است. کمپانی تویوتا در زمان ارائه مدل 86 اصرار داشت تا آن را جانشین خودرو افسانه ای تویوتا 2000GT  بکند. اگر پیشتر رانندگی با تویوتا AE86 Sprinter را تجربه کرده باشید، خواهید دید که تویوتا 86 از فرمولی افسانه ای بهره می‌برد که کمتر خودرویی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

زمانی که کمپانی تویوتا مدل 2015 تویوتا 86 را به بازار عرضه کرد و عبارت " سیستم تعلیق بازنگری شده" را برای آن به کار برد شور و هیجانی به راه افتاد. آیا واقعاً استفاده از چنین سیستم تعلیق فرز و دقیقی ضرورت دارد؟ تویوتا 86 از معدود خودروهایی است که رانندگان آن آرزوی برخورداری از قدرت و گشتاور بیشتر را ندارند. می‌دانید که انتقادی بر موتور این خودرو  وارد نیست؛ شاسی قوی و محکم آن نیز به گونه ای است که ظاهراً می‌تواند 50 درصد نیروی بیشتر را هم مدیریت کند. قبل از هر چیز بهتر است به تغییرات صورت گرفته در مدل 2015 این خودرو نگاهی بیندازیم. به گفته کمپانی تویوتا سیستم تعلیق بازنگری شده باعث شده است هندلینگ، فرمان پذیری و کیفیت سواری این خودرو ارتقا پیدا بکند. رانندگی با تویوتا 86 که خاص ترین خودرو GTS  است، به طور قطع مشخص خواهد کرد که کیفیت سواری درست همان چیزی است که کمپانی سازنده ادعا می‌کند. 

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

ارتقاء سیستم تعلیق و کمک فنرها باعث شده است خودرو ثبات و پایداری بیشتری داشته باشد و اجتمال چپ شدن آن حتی در مسیرهای خیس نیز بسیار کاهش پیدا کند. داخل کابین به میزان زیادی دست نخورده باقی مانده است و فقط دوربین دید عقب و تزییناتی از جنس فیبر کربن بر روی داشبورد به آن اضافه شده اند. کاربرد فیبر کربن باعث می‌شود فضای یک خودرو مسابقه ای درون کابین ایجاد شود که بسیار هم برازنده تویوتا 86 است. قیمت تویوتا 86 با گیربکس دستی معادل با 36,490 دلار و با گیربکس اتوماتیک حدود 39,290 دلار می‌باشد، یعنی برای داشتن گیربکس اتوماتیک باید 800 دلار بیشتر پول بپردازید. نشستن تنها 10 دقیقه پشت فرمان این خودرو، شک شما را برای پرداخت این میزان هزینه برطرف می‌کند. رنگ سفید جدید و آنتن کوسه ای در بالای سقف، از جمله تغییرات جدید در بدنه خارجی این خودرو محسوب می‌شود. 

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

کابین آن نیز، کاملا برای خریداران آشنا است. صندلی های آن شباهت زیادی به صندلی های کارت دارند و سرنشینان فقط چند اینچ با سطح زمین فاصله دارند. دید راننده از قسمت جلو عالی است ولی دید قسمت عقب تعریف چندانی ندارد. صندلی ها به اندازه کافی قابل تنظیم هستند که افراد قد بلند را در خودشان جا بدهند، و غربیلک فرمان نیز قابلیت خم شدن به بالا و پایین را دارد. اتصال سیستم صوتی با تلفن همراه از طریق بلوتوث به راحتی و در مدت زمان کمی صورت می‌گیرد و پس از برقراری اتصال، پخش فایل های صوتی با کیفیت و وضوح بالا ادامه پیدا می‌کند. وقتی پشت فرمان تویوتا 86 می‌نشینید، ممکن است تمایل داشته باشید بیشتر روی جاده های پر پیچ و خم رانندگی کنید تا جاده های کفی. اگر حالت Normal را انتخاب کنید، گیربکس شش سرعته دستی مجهز به پدل شیفتر، عملکردی نرم و روان را برای این زیبای ژاپنی به ارمغان می‌آورد و بهترین حالت برای رانندگی در اطراف شهر است. در حالت Sport، تعویض دنده ها کمی خشک صورت می‌گیرد ولی عملکرد خودرو در این حالت بسیار عالی است. با این حال، تعویض دنده بسیار دیر صورت می‌گیرد و در صورتی که این حالت چندین بار تکرار شود، ممکن است راننده تمایل پیدا کند حالت تعویض دنده دستی را انتخاب کند.

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

صدای موتور هنگام رانندگی در شهر کم است و ولی هنگامی که دور موتور بالا می‌رود با غرش همراه است. پیشرانه 2.0 لیتری تغییری نکرده است و همچنان 197 اسب بخار نیرو و حدود 205 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این زیبای ژاپنی با گیربکس اتوماتیک ظرف 8.2 ثانیه و با گیربکس دستی7.6 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این اعداد برای این خودرو زیاد نیستند ولی به خاطر داشته باشید که تویوتا 86 در تیپ پایه مجهز به گیربکس دستی وزنی کمتر از 1,220 کیلوگرم دارد که وزن زیادی محسوب نمی‌شود. هنگام رانندگی برون شهری، این زیبای ژاپنی مصرف سوخت 10.5 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر حرکت را از خود نشان می‌دهد (ادعا می‌شود که در سیکل ترکیبی این میزان به 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد). کمترین مصرف سوخت این خودرو با بنزین بدون سرب با اکتان بالای 98 می‌باشد. زمانی که مالک این خودرو باشید، توانایی های بالقوه این خودروی چهار سیلندر را بیشتر احساس می‌کنید و چه بسا خواهان قدرت بیشتری از آن خواهید بود. . به عبارت دیگر، موتور تنفس طبیعی بسیار آرام و بی صدا کار می‌کند و دور آن بدون هیچ زحمتی بالا می‌رود. و فقط زمانی از نفس می‌افتد که به بالاترین دور موتور رسیده باشد.  

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

جاده های پر پیچ و خم خارج شهر، جایگاه اصلی تویوتا 86 محسوب می‌شوند. وقتی سرعت به بالای 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، سیستم تعلیق خودی نشان می‌دهد و تمام ناهمواری های زیر تایرها را جذب می‌کند. این خودرو بر خلاف برخی از خودروهای اسپرت، چندین بار در مورد آزمایش قرار گرفت؛ زمانی که سیستم کنترل پایداری آن خاموش باشد، بخش انتهایی خودرو از مسیر خارج می‌شود که البته به هیچ عنوان خطرناک نیست. تعادل سیستم تعلیق به گونه ای است که وقتی قصد داشته باشید کمی با شور و هیجان رانندگی کنید، شما را آزرده نخواهد کرد. فرمان پذیری این خودرو نیز، شباهت زیادی به فرمان پذیری سوپرخودروهای تحسین شده دارد. راننده همه واکنش های تایرهای جلو را احساس می‌کند، اما این حس انقدر خشک یا خشن نیست که موجب آزار فرد شود. کوچکترین حرکت فرمان، نتیجه دلخواه را به همراه دارد و لطافت تویوتا 86 به هنگام حرکت در میان خطوط، چالشی لذت بخش است.

   بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

کیفیت سواری تویوتا 86 به گونه ای است که شما را ترغیب می‌کند طولانی ترین مسیر به سوی خانه را انتخاب کنید و احساس کنید راننده خودروهای مسابقه ای هستید. می‌توان گفت که این زیبای ژاپنی از نقاط ضعف کمی برخوردار است؛ به نظر می‌رسد سیستم صوتی آن به صورت فابریک توسط کارخانه نصب نشده است. این سیستم کارکرد خوبی دارد اما از ظاهری خیلی امروزی برخوردار نیست ظاهراً به آن بی توجهی شده است. صندلی های عقب تویوتا 86 نیز، از فضای کاملا فشرده ای برخوردار می‌باشد؛ حتی بچه های کوچکتر نیز، روی آنها احساس راحتی ندارند. رانندگی با این زیبای ژاپنی در جاده های ناصاف کمی آزاردهنده است اما شاید ایراد بیشتر از جاده ها باشد تا از تویوتا 86. سیستم تعلیق بازنگری شده باید حرکتی روان را حتی از روی بدترین دست اندازها داشته باشد. تویوتا 86 همواره بهترین ارتباط را بین خودرو و راننده برقرار کرده است و این چیزی است که در کمتر خودروی امروزی می‌توان یافت؛ جالب است بدانید که این روند همچنان در این خودروی ژاپنی ادامه دارد. توانمندی شاسی، فرمان پذیری و هم کوشی بین آنها به اندازه ای سرمست کننده است که هر کسی را برای ایجاد این ارتباط با هر خودرویی ترغیب می‌کند. قیمت تیپ پایه 86 مجهز به گیربکس دستی از 29,990 دلار آغاز می‌شود و در بسیاری از موارد جزو اولین انتخاب ها قرار دارد.


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا , 68 GTS , مزدا , سوبارو , سیستم تعلیق , GTS , کمک فنر , دوربین دید عقب , گیربکس , فرمان , پدل شیفتر , تایر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

m
0

نسبت به قیمتش اشغاله
20:47  1393/09/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
9

تو رنج ثیمت خودش، بهترین گزینست :)
20:02  1393/09/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.