بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

مدت زمانی طولانی تویوتا پرادو در کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) سایز بزرگ یکه تازی می‌کرد؛ اما پیشرانه قدیمی و قیمت آن که روز به روز افزایش می‌یابد و همچنین حضور رقبایی چون جیپ گرن چروکی (با قیمت پایه 48,000 دلار استرالیا) و لندروور Discovery (با قیمت پایه 69,200 دلار استرالیا) بر پیشتازی این شاسی بلند ژاپنی خاتمه داده و سبب افت 15 درصدی فروش این خودرو در سال جاری شده است. کارشناسان بر این باورند تا زمانی که چیزی خراب نشده است، نباید تغییری در آن ایجاد کرد؛ اما کمپانی تویوتا با ایجاد تغییرات جزئی در پرادو، امیدوار است بتواند رقبا را از میدان به در کند و شاسی بلند خود را در اوج نگه دارد. چنانچه قصد خرید یک SUV دارید اما پول شما به اندازه بهترین های این کلاس نیست، باید هوشمندانه تر عمل کنید و خودرویی بخرید که ارزش پول پرداختی را داشته باشد. با در نظر گرفتن قیمت و تجهیزات می‌توان گفت پرادو GXL نقطه عطف خط تولید پرادو به شمار می‌رود. برخی تجهیزات سفارشی که در تیپ Kakadu عرضه می‌شود، از جمله تودوزی چرم، در حقیقت چیزی بر ارزش ها و کیفیت رانندگی خودرو نمی‌افزایند و به همین دلیل، خریداران باهوش پول خود را صرف خرید آن نمی‌کنند؛ به همین دلیل تیپ GXL این ژاپنی، سه چهارم از کل فروش پرادو را به خود اختصاص داده است.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

افراد بسیاری بر این باورند که پرادو با موتور دیزل و گیربکس اتوماتیک عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد؛ خوشبختانه در تیپ GXL امکان سفارش موتور دیزل وجود دارد، اما با گیربکس دستی! در صورت وجود گیربکس اتوماتیک، شما می‌توانید حالت رانندگی خود را از میان گزینه های جاده شهری، آف رود، بکسل، و جاده های خارج شهر انتخاب کنید و بهترین عملکرد را از خودروی خود شاهد باشید. خانواده پرادو از تیپ پایه GX مجهز به موتور دیزلی و گیربکس دستی به قیمت 55,990 دلار استرالیا شروع و به تیپ فول آپشن Kakadu به قیمت 92,590 دلار استرالیا ختم می‌شود‌. تیپ مورد آزمایش نیز که همان GXL مجهز به موتور دیزلی و گیربکس اتوماتیک است، با قیمت 64,190 دلار استرالیا به خریداران عرضه می‌شود که در مقایسه با مدل پیش از فیس لیفت، 555 دلار افزایش قیمت داشته است. شما می‌توانید با نصب پکیج بکسل تویوتا و ترمزهای الکتریکی، لذت واقعی رانندگی با پرادو GXL را تجربه کنید. تغییراتی که در مدل فیس لیفت این شاسی بلند ژاپنی صورت گرفته، اگرچه جزئی هستند اما چهره جدیدی به پرادو بخشیده اند؛ از جمله این تغییرات می‌توان به طراحی جدید چراغ های جلو و جلوپنجره اشاره کرد که ظاهری تهاجمی به GXL بخشیده‌اند. در قسمت عقب نیز، شاهد طراحی جدید چراغ های عقب و لوگوی حک شده لندکروزر در داخل قاب چراغ ها هستیم؛ جالب است بدانید که دیگر کسی این خودرو را با نام تویوتا لندکروزر پرادو نمی‌نامد. اگرچه ظاهر جدید این خودرو تا حدودی گمراه کننده می‌باشد، اما پرادو خودرویی است که عملکرد آن همواره بر طراحی ظاهریش غلبه کرده و به همین دلیل بازار خرید و فروش آن همیشه پر رونق بوده است؛ چرا که این شاسی بلند ژاپنی برای خانواده هایی که به دنبال فضای مناسب برای کودکان و وسایل خود هستند، همچنین افرادی که می‌خواهند مسافتی طولانی یک خودرو را بکسل کنند و یا عاشق آف رود هستند، بسیار مناسب است. کمپانی تویوتا هنگام رونمایی از این خودرو عنوان کرد از آنجایی که لندروور Discovery ملاک و معیاری برای عملکرد این کمپانی شناخته می‌شود، تغییراتی در سیستم فرمان و تعلیق پرادو ایجاد کرده است. با این وجود، شما هرگز نباید توقع داشته باشید هندلینگ و تعادل Discovery را در پرادو نیز مشاهده کنید. تغییراتی که بر روی سیستم فرمان صورت گرفته، سبب بهبود واکنش پذیری فرمان به خصوص هنگام رانندگی در بزرگراه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شده است.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014
بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

کمپانی سازنده علاوه بر اعمال تغییرات در سیستم تعلیق و فرمان پذیری، با ایجاد دسترسی بهتر به صندلی های ردیف سوم و دکمه های کنترلی و همچنین افزودن تجهیزات ایمنی بیشتر، آسایش و راحتی بیشتری برای سرنشینان پرادو به ارمغان آورده است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به دوربین دید عقب، حسگر پارک عقب، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، تایرهای پهن تر، کنترل سیستم صوتی و تلفن همراه بر روی فرمان، نمایشگر 7 اینچی و شش بلندگو برای سیستم صوتی اشاره کرد. گفتنی است، سیستم کروز کنترل، استارت دکمه ای، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، و ورودی USB/ کمکی جزو تجهیزات استاندارد دیگر تیپ های این خودرو به شمار می‌روند. آینه های جانبی برقی و مجهز به گرمکن نیز، از دیگر تجهیزاتی است که به خصوص در شرایط آب و هوایی سرد و بارانی به کمک راننده می‌آیند. سه ردیف صندلی با ظرفیت هفت سرنشین در مجموع، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای، رکاب های جانبی، چراغ های مه شکن، شیشه های دودی، روکش چرم برای فرمان و دسته دنده، و روکش قسمت بار از دیگر تجهیزات استاندارد GXL به شمار می‌روند.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014
بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014
بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

طراحی داخل کابین پرادو بسیار شسته و رفته بوده و حس یک خودروی لوکس را به خریدار القا نمی‌کند؛ تودوزی مخملی اگرچه با کیفیت و با دوام به نظر می‌رسد، اما نمی‌تواند جایگزین تودوزی چرم Discovery 4 شود. با این وجود، راحتی، دید مناسب و رعایت اصول ارگونومی در چیدمان ادوات دقیقا همان چیزی است که از تویوتا انتظار داریم. پرادو که همواره زبانزد طرفداران و علاقه‌مندان آف رود بوده است، با ارائه همان ویژگی های قبلی به شکلی بهتر این نوید را به دوستداران خود می‌دهد که به زودی دچار تغییر و تحول نخواهد شد؛ وجود سیستم چهار چرخ محرک دائم نیز، راننده را مطمئن می‌سازد که همواره می‌تواند عملکردی خوب از خودروی خود انتظار داشته باشد. دیفرانسیل قفل شونده نیز که به صورت استاندارد بر روی GXL عرضه می‌شود، از دیگر تجهیزات کاربردی هنگام آف رود به شمار می‌رود.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

اگرچه پیشرانه چهار سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما همین پیشرانه با تولید قدرتی معادل 172 اسب بخار و گشتاوری در حدود 410 نیوتن متر به خوبی از پس وظیفه‌اش برمی‌آید. اگرچه این پیشرانه دیزلی در مقایسه با پیشرانه های دیزلی جدیدتر سروصدای بیشتری تولید می‌کند، اما کیفیت و دوام موتور تویوتا بی‌نظیر است. گیربکس اتوماتیک نیز، اگرچه شاید چندان چشمگیر و اسرارآمیز به نظر نرسد، اما با تعویض دنده های خوب و مناسب رضایت راننده را جلب می‌کند. اگرچه موتور دیزلی این ژاپنی هنگام سبقت گرفتن و شتابگیری چندان سرحال و قبراق به نظر نمی‌رسد، اما باید در نظر داشته باشید که شما نمی‌‌توانید خودرویی را که شش سرنشین دیگر در آن نشسته‌اند همانند یک خودروی فرمول 1 برانید. با این وجود، پرادو در عبور از چاله ها و دست اندازهای جاده عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و جاده های ناهموار و خاکی هرگز خللی در آرامش سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. مصرف سوخت رسمی این خودروی شاسی بلند 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر عنوان شده که با در نظر گرفتن وزن 2,330 کیلوگرمی آن بسیار معقول و مناسب به نظر می‌رسد. کیت بکسلی که بر روی پرادو مورد آزمایش نصب شده بود، امکان بکسل 2,500 کیلوگرم را در اختیار این ژاپنی پرقدرت قرار می‌دهد. دوام و طول عمر محصولات تویوتا از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده است و کمپانی سازنده با ارائه گارانتی سه ساله یا 100,000 کیلومتری بر این ادعا صحه می‌گذارد. اگرچه در سال های اخیر رقبای زیادی به جمع خانواده شاسی بلندهای سایز بزرگ پیوسته‌اند، اما پرادو همواره نام و آوازه خود را به عنوان یک شاسی بلند خانوادگی پرقدرت حفظ می‌کند.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : پرادو , Discovery , تویوتا , لندروور , لندکروز , جیپ گرن چروکی , شاسی بلند , SUV , چهارچرخ محرک , آف رود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

علی
1

سلام.من پرادو دیزلی 2017 دارم خیلی راضی هستم. البت پلاک ارونده. به هموطنان خوزستان هم پیشنهاد پرادو دیزلی را میکنم. چون واقعا هم کم هزینه برای سوخت و هم پر قدرته
03:04  1396/06/24
پاسخ دادن
علی
0

من دنبال یک خودرو شاسی بلند هستم و با تحقیقات انجام شده متوجه شدم خودرو gx تویوتا یک خودرو خانوادگی و بسیار مقاوم و با کلاس در ایران است و تنها مشکل آن مصرف سوخت است اگر مدل دیزلی آن وارد کشور شود بسیار عالی است
14:01  1396/01/12
پاسخ دادن
محسن
2

آقای علی خان مصرف سوختی که در مقاله بهش اشاره کرده مربوط به
موتورهای دیزلی است که به کشور ما وارد نمی شن.
مدلهای بنزینی مصرف سوخت بین 17 الی 20 لیتر دارند. و این یعنی فاجعه.
16:09  1393/09/11
پاسخ دادن
رضا
0

عاقا مدل ماشین txlهست نه gxl
21:51  1393/09/10
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
1

کاربر گرامی،
چنانچه به سایت منبع مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تیپ این خودرو GXL می‌باشد و پرادو کلا در چهار تیپ GX-GXL-VX-Kakadu به خریداران عرضه می‌گردد
22:08  1393/09/10

محسن
13

خیلی ماشین خوبیه . ولی حیفش دو چیزه :
1. قیمتش خیلی خیلی بالاتر از کارآیی است.
2. مصرف سوختش بسیار بالاست.
و همین دو مشکل باعث شده که پرادو عقب بیفته.
19:17  1393/09/08
پاسخ دادن
علی
4

مصرف سوختش بالاست؟؟؟؟؟
حداقل یه بار مقاله رو میخوندید!!! مصرف سوختش خیلی مناسب و میشه گفت پایینه!
14:49  1393/09/10

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : ما اسفند تکمیل وجه کردیم هنوزم خبری نیست پاسخگو هم نیستن چه باید کرد نمیدونم لطفا عزیزان راهنمایی کنبد
ف : سلام دوستان کسی خبرتارا دنده ای داره ماابان یکجاپولش دادیم تحویل ‌ اول بهمن۴۰۲ بوده کسی اگرتارا دستی خبرداره اطلاع بدین ممنون
J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : کدوم برگ سبز؟ میگم هیچ کدوم از ما توی این تاریخ بیمه نشدیم ، پلاک نشدیم ! شما پست اشتباه نزدی؟؟
سایناDA : دوستانیکه اطلس زدند ایا قراردادشون اوکی شد؟من زنگ زدم پشتیبانی گفت هرچند درگاه اطلس بازه ولی نباید ثبت نام کنید.ودیگر اینکه فعلا اطلس وبدتر ازان سهند تعداد ثبت نامشون کمه وبازار شون خوب نیست وطبق امارها مردم بیشتر دنبال ساینا یا شاهین هستند.ولی نمیدونم چرا منشی اینجوری گفتند.
j4 مشکی : داداش فرهاد دوستمون میگه هنوز بیمه نشده شما میگی کارت سبز صادر شده؟؟؟؟؟؟ حاجی کامل بخون طرف هنوز اندر خم یک کوچه هست تازه اگر بیمه براش بزنن ممکنه بعد بره پلاک شه بعدش کارت و کارت سبز گیرش بیاد
سایناDA : دوستانیکه ثبت نام کردن میتونن بروند نمایندگی که ثبت نام کردند پرینت قرارداد رو بگیرند(فقط صرفا جهت اطلاع ومحکم کاری) وگرنه اصلا اجباری نیست.
فرهاد : جناب s3black اگر اینجوریه پس چطور برگ سبز صادر شده؟؟
s5 سفید تهران : الان شما پست زدی که یعنی ماشینا زیر سایه بان هست و زیر آفتاب کویری کرمان نیست حاجی؟؟ پس شما عقیده داری این شرکت که هر خط تولیدش خودش میگه روزی 40 تا ماشین تولید میکنه و 9 تا محصول داره با احتساب a7 روزی 360 خودرو تولیدی رو میزاره زیر سایه بان؟ الان 2 ماهی هست خودروی خاصی نفرستاده حداقل باید 10 هزار تا خودرو داشته باشه هر کدومش متوسط 6 متر جا بخواد یعنی الان 6 هکتار سایه بان زده برای خودروها ؟؟؟؟؟ ایران خودرو و سایپا که غولهای خودروساز بودن سقف نداشتن چه برسه کرمان موتور حداقل برو عکسهای هوایی رو ببین روی گوگل ارت درسته جدید نیست فکر کنم برای پارسال هست ولی از بالا کارخانه رو ببین . متوجه میشی سقفی در کار نیست . البته خودت بهتر میدونی چون جزو مجموعه کثیف کرمان موتوری
رشت j7 مشکی : پس اگر اینجوره مگه مریض هستند مارو اذیت میکنند الان دوهفته هست میگن ماشین رسیده پست مدارکو اشتباه برده تهران منتظریم از تهران برگرده تا ماشین و مدارکو تحویل بدیم. برم الان نمایندگی ببینم اصلا ماشین در کار هست یا سرکاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
S5 سفید : بازی کثیف و جدید کرمان موتور یکشنبه هفته پیش به من زنگ زدن خودرو میرسه تا آخر هفته و آپشن میخواهی انتخاب کنی؟ کلی شوق و ذوق داشتیم بالاخره بعد از 8 ماه ماشین رسیده هفته قبل رو که پیچاندن که مدارکش نرسیده دیگه امروز صبح رفتم با چوب میخواستم ناقصشون کنم و ماشینو بدون مدارک بکشم بیرون از نمایندگی تازه میگن اشتباه شده مدارک شما با یک ماشین دیگه اومده و مال شما هنوز حمل نشده بیشرفهای دروغگو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرهاد : خوبه باز مدارک رو دارید منم اسفند ثبت نام کردم هنوز فاکتور نشده :)
207 : بله من 26 ام آذر تکمیل وجه رنگ سفید 3 روز پیش فاکتور شدم
فرهاد : کماکان در انتظار حتی صدور یک فاکتور هستیم
Hamidnikoo : من زنگ زدم نمایندگی گفت دیروز چندتا ماشین رپ چک کردیم مجوز خروج خورده بودن x55 هم بوده
م : چطوری میشه بگی چطوری شکایت کردی مراحلی ک انجام دادی بفرست ممنون میشم
هایما : در جواب به 8s سلام از داخل سایت فروش میگن بعد از تایید حسابداری میره برای ارسال مدارک به ناجا ولی در سایت crm هم ثبت اعتراض کنید ببینید چی پاسخ میدن یک قسمت برای تاخیر تخصیص پلاک داره که اعتراض ثبت کنین اکه نتیجه ای گرفتین ممنون میشم اطلاع رسانی کنید که ببینیم دلیلش چی بوده که اکر برای ماهم اینجوری بود پیگیری کنیم
دنا پلاس : سلام دوست عزیز (اتو بهمن) شما اپشنال هستید ؟ تاریخ واریز وجه شما کی بوده ؟
شایان DA : سلام اینجا همه دوگانه هستن.. من ساینا اس تیپ DA تک سوز هستم.. تحویل مهرماه.. خواسم بپرسم دعوت نامه واریز نهایی کی میاد برام؟ اخه ب اسم خودم ننوشتم میخام بدونم کی میاد ک پولو بزنم رو حساب کسی ک ب اسمش نوشتم تا همون لحظه ک پیامش میاد واریز کنم ممنون میشم حدودی هم بگید کی پیام واریز میاد ممنون میشم
علی آریزو 6پرو : آقای الوند پس تکلیف من چیه که کاربر بانک صادرات اشتباهی واسه من وام رو ریخته بحساب مدیران خودرو و کارمزد از حساب من کم شد در صورتی که هنوز ماشین من شاسی نخورده و فاکتور هم نشده و تا الان هم 2تا قسط پرداخت کردم قراردادم 26 دی هست تایید لیزینگ 24 بهمن و واریز وام 24 اسفند ولی تا الان شاسی نخورده و 2تا قسط هم پرداخت کردم با شرکت تماس گرفتم گفتن که اشتباه کاربر بانک بوده که قبل شاسی و صدور فاکتور وام رو به حساب مدیران خودرو ریختن الان نمیدونم چیکار کنم اگه میتونید لطفا راهنماییم کنید. ممنون.
ابراهیم : اقا یوسف سلام شما تاریخ تکمیل وجه تون چه تاریخی بوده ما که 19دی ماه تکمیل وجه کردیم الان میگ قطعه نداریم تیر ماه فاکتور میشه خیلی پررو میگن چرا تبدیل نزدید که زودتر بگیرید