بررسی دوج Dart مدل 2015

بررسی دوج Dart مدل 2015

طراحی بدنه چشم نواز و کابین جادار، نخستین مواردی هستند که در نگاه اول نظر هر بیننده ای را به سوی دوج Dart مدل 2015 جلب می‌کنند؛ اما با توجه به معیارهای شما در خصوص یک خودروی سدان، می‌توان گفت ممکن است این محصول دوج در مقایسه با دیگر رقبا، انتظارات برخی از خریداران را برآورده نکند. با این وجود، Dart از جهات بسیاری یک خودروی ایده‌آل محسوب می‌شود؛ طراحی بدنه جذاب، کابین زیبا و جادار، عملکرد خوب تجهیزات مختلف از جمله نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect، هندلینگ عالی و ایمنی بی عیب و نقص، این سدان آمریکایی را به خودروی محبوب بسیاری از افراد در سراسر جهان تبدیل می‌کند. یکی از بزرگترین نقاط ضعف این خودرو، سیستم انتقال قدرت آن می‌باشد؛ پیشرانه 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر مورد استفاده در تیپ Aero، اگرچه مصرف سوخت مناسبی را فراهم می‌آورد اما عملکرد گیربکس تیپ ترونیک آن، چندان رضایت بخش نمی‌باشد. پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری مورد استفاده در بسیاری از تیپ های Dart نیز، با تامین قدرتی معادل 184 اسب بخار و شتاب عالی، مصرف سوخت متوسطی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی دوج Dart مدل 2015

طراحی صندلی های Dart به خصوص در قسمت جلو، به گونه ای است که موجبات نارضایتی افراد بسیاری را فراهم می‌آورد و همین امر یکی دیگر از نقاط ضعف این سدان به شمار می‌رود. در اینجا رقبایی چون مزدا 3 مدل 2015 با هندلینگ عالی، مصرف سوخت بی‌نظیر و طراحی زیبا، فورد فوکوس 2015 و هوندا سیویک خودنمایی می‌کنند. کیا سراتو 2015 نیز، از دیگر رقبای این سدان آمریکایی به شمار می‌رود. شایان ذکر است، پیشرانه مورد استفاده در تیپ پایه هر یک از رقبا، هم از نظر عملکرد و هم مصرف سوخت بر Dart چیره می‌شود؛ در بررسی های صورت گرفته نیز، Dart موفق به کسب رتبه C شد و رقبا رتبه A را از آن خود کردند. با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، اینطور به نظر می‌رسد که خرید هر یک از این خودروها در مقایسه با سدان آمریکایی، عاقلانه تر است. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی دوج Dart مدل 2015

دوج Dart مدل 2015، یک سدان پنج درب جمع و جور است که در پنج تیپ SE و SXT و Aero و GT و Limited به خریداران عرضه می‌شود. از جمله تجهیزات تیپ پایه SE می‌توان به رینگ های استیل 16 اینچی، شیشه های برقی، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی های جلو، تودوزی پارچه ای، قابلیت تا شدن صندلی عقب، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و CD/MP3 Player و پورت صوتی کمکی اشاره کرد. با سفارش پکیج Convenience Group می‌توانید از تجهیزاتی چون قطعات آیرودینامیک در زیر بدنه، دریچه های قابل باز و بسته شدن روی جلوپنجره (grille shutters)، دستگیره های هم رنگ بدنه روی درب ها، آینه ها و قفل های برقی، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، تهویه مطبوع، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، اتصال بلوتوث، و پورت USB بهره‌مند شوید. تمامی موارد پکیج Convenience Group (به استثنای پورت USB، دریچه های قابل باز و بسته شدن روی جلوپنجره و قطعات آیرودینامیک در زیر بدنه)، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، چراغ های جلوی خودکار، تودوزی پارچه ای و تزئینات داخلی مرغوب تر، صندلی عقب با نسبت 40/60، زیرآرنجی تاشو در قسمت جلو، زیرآرنجی دارای جالیوانی در قسمت عقب، و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو از جمله تجهیزات استاندارد تیپ SXT به شمار می‌روند.

بررسی دوج Dart مدل 2015 بررسی دوج Dart مدل 2015
بررسی دوج Dart مدل 2015 بررسی دوج Dart مدل 2015

کمپانی سازنده با فراهم آوردن امکان سفارش پکیج های مختلف برای این تیپ، قدرت انتخاب خریداران را افزایش داده است. با سفارش پکیج Uconnect Touchscreen Group می‌توانید مواردی چون صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر 8.4 اینچی لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، رادیو ماهواره ای، دوربین دید عقب، و پورت USB/iPod را به تجهیزات خودروی خود اضافه کنید. پکیج Sun/Sound Group، علاوه بر تجهیزات پکیج Touchscreen Group، سانروف و سیستم صوتی آلپاین مجهز به نه بلندگو را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، و استارت از راه دور (در تیپ های مجهز به گیربکس اتوماتیک) پکیج Cold Weather Group را تشکیل می‌دهند. پکیج های Rallye و California Appearance که از تجهیزات مشابهی برخوردارند، امکاناتی چون رینگ های آلومینیومی 17 اینچی سیاه رنگ، دریچه های قابل باز و بسته شدن روی جلوپنجره، قطعات آیرودینامیک در زیر بدنه، سیستم تعلیق اسپرت تر، تزئینات بدنه و داخل کابین ویژه، خروجی اگزوز دوگانه، چراغ های مه شکن، و روکش چرمی برای غربیلک فرمان و دسته دنده را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. رینگ های آلومینیومی 18 اینچی سیاه رنگ، چراغ های مه شکن، آینه های جانبی با تزئینات سیاه رنگ و تایرهای Yokohama از تجهیزات پکیج Blacktop به شمار می‌روند. تیپ Aero که به عنوان کم مصرف ترین تیپ Dart شناخته می‌شود، علاوه بر برخورداری از تمامی تجهیزات استاندارد SXT (به جز پورت صوتی کمکی، CD Player، زیرآرنجی صندلی عقب، و قابلیت خم شدن صندلی عقب به نسبت 40/60) مواردی چون تایرهای 16 اینچی با مقاومت چرخشی بسیار پایین، دریچه های قابل باز و بسته شدن روی جلوپنجره، قطعات آیرودینامیک در زیر بدنه، و تمامی تجهیزات پکیج Technology را به صورت استاندارد در اختیار شما قرار می‌دهد. در تیپ GT نیز، علاوه بر تجهیزات استاندارد تیپ SXT و پکیج های Technology، Cold Weather، و قطعات آیرودینامیکی تیپ Aero، شاهد رینگ های 18 اینچی، چراغ های مه شکن، خروجی اگزوز دوگانه، دسترسی و استارت بدون کلید، سیستم تعلیق اسپرت تر، تزئینات بدنه متفاوت، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، تودوزی چرم، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 6 حالت، آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایشگر لمسی، و نورپردازی داخلی نیز خواهید بود. گفتنی است، بخشی از تجهیزات پکیج Sun/Sound Group از جمله سانروف و سیستم صوتی آلپاین را می‌توانید برای تیپ GT سفارش دهید. دوج Dart در تیپ Limited خود از تمامی تجهیزات GT (به جز خروجی اگزوز) در کنار رینگ های 17 اینچی، سیستم تعلیق پکیج Rallye، استارت از راه دور، سانروف، مسیریاب ماهواره ای (که در تمامی تیپ ها به جز SE قابل سفارش می‌باشد)، سیستم گزارش لحظه ای ترافیک، تودوزی چرم سوراخ دار، و تزئینات بدنه کرومی بهره می‌برد. شایان ذکر است، سیستم صوتی آلپاین به صورت مجزا برای این خودرو عرضه می‌شود. در هر دو تیپ Limited و GT می‌توانید با سفارش پکیج Technology از تجهیزاتی چون چراغ های جلوی زنون، نور بالای اتوماتیک، برف پاک کن های اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب، هشدار نقاط کور و برخورد از عقب بهره‌مند شوید. با سفارش پکیج Mopar Interior برای تمامی تیپ های این سدان آمریکایی، تجهیزاتی چون قفسه بندی داخل صندوق، کفپوش های چهار فصل، کفپوش صندوق و رکاب های منحصر به فرد در اختیار شما قرار می‌گیرند. شایان ذکر است، پکیج Mopar Exterior نیز، تزئینات بدنه خاصی را برای شما فراهم می‌آورد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی دوج Dart مدل 2015

کمپانی سازنده مدل 2015 دوج Dart را با سه پیشرانه مختلف روانه بازار کرده است. پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری، تیپ پایه SE را با قدرتی معادل 160 اسب بخار و گشتاوری در حدود 200 نیوتن متر به پیش می‌راند. گفتنی است، گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد و اتوماتیک به صورت سفارشی برای این خودرو عرضه می‌شود. در ارزیابی های صورت گرفته، دوج Dart مجهز به گیربکس دستی توانست طی 9.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرویی در این کلاس و با چنین قیمتی بسیار کند می‌باشد. سازمان EPA مصرف سوخت این تیپ را 9 لیتر در سیکل ترکیبی (11 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) برای گیربکس دستی و 10 لیتر در سیکل ترکیبی (11 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) برای گیربکس اتوماتیک اعلام کرده است. تیپ Aero به صورت استاندارد از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که قدرتی معادل 160 اسب بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن متر در اختیار آن می‌گذارد. گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد و تیپ ترونیک به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. شتاب 0 تا 100 این خودرو در صورت استفاده از گیربکس دستی  8.4 ثانیه تخمین زده شده است که در صورت استفاده از گیربکس تیپ ترونیک 0.2 ثانیه افزایش پیدا می‌کند. مصرف سوخت Aero نیز، با گیربکس دستی و تیپ ترونیک حدود 9 لیتر در سیکل ترکیبی (10 لیتر در شهر و 7 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. تیپ های SXT، GT و Limited نیز به صورت استاندارد از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری بهره می‌برند که با تولید قدرتی معادل 184 اسب بخار و گشتاوری در حدود 232 نیوتن متر آنها را به پیش می‌راند. همانند دیگر تیپ ها، برای SXT و GT گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد و اتوماتیک به صورت سفارشی عرضه می‌شود؛ لازم به ذکر است، تیپ Limited به صورت استاندارد از گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. شتاب 0 تا 100 دوج Dart GT با گیربکس اتوماتیک 8.4 ثانیه تخمین زده شده است. بر اساس ارزیابی های سازمان EPA، مصرف سوخت دو تیپ SXT و Limited با هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک حدود 10 لیتر در سیکل ترکیبی (12 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) می‌باشد که برای خودرویی در این کلاس، چندان رضایت بخش نیست. مصرف سوخت GT نیز، حدود 10 لیتر در سیکل ترکیبی (12 لیتر در شهر و 8.3 لیتر در بزرگراه) با گیربکس دستی و 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی (12.44 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) با گیربکس اتوماتیک عنوان شده است. 

 

ایمنی

بررسی دوج Dart مدل 2015

تمامی تیپ های دوج دارت مدل 2015 با ترمزهای دیسکی ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی در جلو و عقب، و کیسه هوای پرده ای و زانویی عرضه می‌شوند. دوربین دید عقب نیز در بسیاری از تیپ ها وجود دارد. با سفارش پکیج Technology در دو تیپ GT و Limited می‌توانید از سنسورهای پارک عقب، هشدار نقاط کور و برخورد از عقب استفاده کنید. در تست تصادف صورت گرفته، Dart موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شد. موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز، رتبه "خوب" را برای برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف به این سدان آمریکایی اعطا کرده است. طراحی صندلی ها و پشت سری های Dart نیز، از نظر محافظت از گردن در برخورد از پشت، رتبه "خوب" را کسب کرده است. در تست ترمز صورت گرفته، دوج Dart Limited موفق شد با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از طی حدود 36 متر متوقف شود که در نوع خود بی نظیر می‌باشد. برای Dart GT نیز، تقریبا همین میزان ثبت شده است؛ اما تیپ Aero با برخورداری از تایرهایی با مقاومت چرخشی کم، پس از طی حدود 41 متر متوقف شد که تقریبا 3 متر از حد متوسط این کلاس بیشتر می‌باشد. 

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی دوج Dart مدل 2015

با وجود سطوح نرم، داشبورد زیبا و امکان سفارش تزئینات رنگی برای داخل کابین، دوج Dart در نگاه اول حس خوبی در بیننده ایجاد می‌کند. با این وجود، کیفیت ساخت آن در حد و اندازه سردمداران این کلاس نمی‌باشد. با سفارش نمایشگر 8.4 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی، با/بدون مسیریاب ماهواره ای، عملکرد بهتر این سیستم را شاهد خواهید بود. منوهای آسان، دکمه های بزرگ روی صفحه، امکان جابجایی راحت در منوهای iPod و زمان پردازش کم از ویژگی های عالی این سیستم محسوب می‌شوند. شایان ذکر است، عملکرد سیستم استاندارد چندان رضایت بخش نبوده و راننده را ناامید می‌کند.

بررسی دوج Dart مدل 2015 بررسی دوج Dart مدل 2015
بررسی دوج Dart مدل 2015 بررسی دوج Dart مدل 2015
بررسی دوج Dart مدل 2015 بررسی دوج Dart مدل 2015

اگرچه فضای خوبی در قسمت جلوی این خودرو وجود دارد، اما طراحی نامناسب صندلی ها و ارتفاع زیاد آنها راحتی و آسایش سرنشینان را تامین نمی‌کند. قابلیت تنظیم ارتفاع نه چندان زیاد کفی صندلی و عدم خم شدن مناسب فرمان، رانندگان قد بلند را دچار مشکل می‌کند. در صندلی عقب نیز، اگرچه فضای پای خوبی برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است اما افراد قدبلند با کمبود فضای سر مواجه می‌شوند. حجم صندوق این خودرو نیز، حدود 371 لیتر می‌باشد که برای کلاس خود حد متوسطی به شمار می‌رود. 

 

تجربه رانندگی

بررسی دوج Dart مدل 2015

دوج Dart مدل 2015 با ارائه هندلینگ خوب و فرمان پذیری مناسب، عملکرد قابل قبولی در پیچ ها از خود نشان می‌دهد. رانندگی نرم و راحت، این سدان آمریکایی را به گزینه ای مناسب برای سفرهای جاده ای تبدیل می‌کند؛ البته این ام در خصوص Dart GT با رانندگی سفت و خشکش، چندان صادق نیست. پیشاه های ارائه شده برای این خودرو نیز، آنطور که باید و شاید، نمی‌توانند رضایت راننده را جلب کنند؛ پیشرانه 2 لیتری قدرت و شتاب کافی ارائه نمی‌دهد؛ پیشرانه 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر تیپ Aero نیز اگرچه مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، اما در سرعت های بالا سروصدای زیادی از خود تولید می‌کند. علی رغم علاقه شدید خریداران به گیربکس تیپ ترونیک، واکنش این سیستم به پدال گاز کند بوده و بسیاری از مواقع اینطور احساس می‌شود که دنده درست جا نرفته است. بهترین انتخاب برای این خودرو، پیشرانه 2.4 لیتری است که اگرچه مصرف سوخت را بالا می‌برد، اما از عملکرد خوبی در هنگام رانندگی برخوردار است و رضایت راننده را جلب می‌کند. 


منبع

Edmunds

برچسب : Dart , دوج , سراتو , سیویک , مزدا 3 , فوکوس , کیا , هوندا , فورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Ali
5

ظاهر افتض!
22:38  1393/10/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : عزیز فضولی نباشه منم مثل شماام میشه بگی حوالتو چند فروختی؟؟منم خسته شدم از انتظار میخوام بفروشم
ابراهیم شاهین جی اهواز : سلام منظورت از ۱۳ آذر پرداخت پوله یا پذیرش؟ من ۱۴ آذر پول دادم ۵۹۴ تومن ولی پذیرش زده ۱۷م توی سایت . هنوز فاکتور نشده.
رفیعی : سلام .من 18مهر 402مبلغ290میلیون پول واریز کردم برای شاهین اتوماتیک دعوتنامه 25اسفند 403بوده ولی هیچ خبری نیست .خدا لعنت کنه سایپا رو بی شرف ها جزای این کارشون رو با خانواده‌شان بدن .من ماشین زیر پام رو فروختم دادم الان ماشین ندارم .
هاجری : سلام کسی ماشین اشو تحویل گرفته خبر بده 20 روزه دادن یا تاخیر داشت خواهشاً جواب بدین
بابک : سلام ظاهرا مرداد به بعد نه پیامک تبدیل اومده نه تکمیل وجه سوال منم هست ببینیم چند روز مهلت میدن برای واریز بقیه وجه و اینکه مبلغ جی و جی ال چقدره
شاهین پلاس1 : 9مرداد رفتم شرکت خراب شده گفتن اگر این جوری که الان داره فاکتور میشه فاکتو. بشه 35 روز دیگه ماشینتونو میدن اینجوری که اینا دارن فاکتور میکنن که اصلا فاکتور نمیکنن کوش کجاس چرا هیچ کس نمیاد بگه فاکتور شدم دو سه هفته یه بار یکی میاد میگه فاکتور شدم این نشد ماشین دادن که باید فکری کنیم به خدا خسته شدیم
سعیده : چقد صحبتا باهم دیگه همخونی نداره الان نفهمیدم تا کی فاکتور شده شاهین جی ال؟؟؟ هرکسی ی تاریخی رو داره میگه من خودم ۴تیر تبدیل زدم و تکمیل وجه کردم و سخا رو دادم قرارشد یک ماهه تحویل بدن الان۲ماه میگذره و خبری نیست بنظر یک ماه دیگه هم تحمل باید کرد..
آسمان : سلام من تحویل مرداد هستم پارسال برج نه. 296واریز کردم کس هست که براش دعوتنامه اومده باشه چقدر دیگ باید واریز کنیم جی یا جی ال چقدر باید واریز کرد کسی دعوتنامه واسش اومده
سجاد۲اردیبهشت : دوستان ۲۶اسفندتازه شروع کردن ..هنوزتموم نشدن ...بعضی هامیان میگن ۶ماه دیگه باید صبرکنیم همچین چیزی نیس .انشالله تا اخرشهریور یه تعدادی ازاردیبهشتم فاکتورمیشه مطمئن باشین
اردیبهشت : پاسخ به شاهین ،،g قیمت ها متغیر هست 830 تا 870 میخرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا فولادی : هنوز دهه سوم تیر مونده
اطلس مشکی اذر : سلام چه جوری تغییر رنگ دادی؟
رضا 207 فولادی : سلام نه هنوز تحویل مرداد فاکتور نشده ظاهرا 31 تیر رو داره فاکتور میکنه
هاشم پرو مکس : من وقتی فهمیدم بانک سودش کمتره دیگه تو سایپا سرمایه گذاری میکنم شمام هر چه سریع تر به جمع پرو مکسیا بپیوندید
رضا 207 تیتانیوم : دقیق تر میتونی توضیح بدی چی نوشتن و اینکه چقدر واریز کرده بودی در چه تاریخی.
محمد امیدی : کوئیک ال بوده
ساینا فوق العاده : سلام به اخبار سایپا موثق یه سوال داشتم من پذیرش یازده بهمن طرح فوقالعاده هستم الان که سایپا داره به امید خدا فوق العاده های بهمن و فاکتور میکنه میگم خدای نکرده احتمال داره روند فاکتور فوقالعاده ها رو متوقف کنه و تبدیل به تک ها رو فاکتور کنه یا نه همینطور ادامه میده تا بهمنی ها کلا تموم بشه
مصطفی : ساینا دوگانه تیر ماه پیامک اومده بود 205 باید بدی الان که شهریوره بازم پیامک اومده 205 باید بدی.سود مشارکت دو ماه رو خوردن اینا
کوییک : باز جنس از موتوری خریدی؟
هاشم : دوستان دعا کنید تا 100 سال دیگه هم ندن میدونید با سودش چیکار میتونید بکنید برید فقط به آرزو هاتون فکر کنید و البته خرج کردن اون سود ها .... شب خوش رفقا در ضمن با اسم من حرف الکی هم میزنن توجه نکنین دوستان