بررسی آئودی TT کوپه 2015

بررسی آئودی TT کوپه 2015

بازار خودروهای اسپرت همواره با تغییرات بسیار روبرو است و به همین دلیل زنده نگه داشتن یک نام در این کلاس به مدت 20 سال، افتخاری است که نصیب کمتر کمپانی خودروسازی می‌شود. اما کمپانی آئودی با عرضه نسل سوم TT کوپه در سال 2015 نام و خاطره این خودرو را 20 سال پس از رونمایی از کانسپت آن در فرانکفورت آلمان همچنان زنده نگه داشته است. مدل جدید این کوپه اسپرت، اگرچه بسیاری از مشخصات مدل‌های قبلی خود را به ارث برده است، اما مدرن‌تر بودن آن به نحو بارزی مشخص است.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

جلوپنجره بزرگ، یک تکه و برجسته آئودی در کنار چراغ‌های جلوی کشیده، چهره‌ای تهاجمی به این آلمانی لوکس بخشیده است؛ در عین حال، گلگیرهای گرد عقب و سقف شیبدار یادآور مدل‌های قبلی TT کوپه است. بسیاری از منتقدان بر این باورند که TT صرفا جنبه نمایشی داشته و عملکرد مطلوبی از خود نشان نمی‌دهد؛ حال باید عنوان کنیم که شاید این موضوع در خصوص مدل‌های قبلی این خودرو البته به جز TTS و TT RS صدق می‌کرد، اما مدل جدید کوپه لوکس آلمانی رضایت رانندگان را جلب می‌کند.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

شایان ذکر است، در طراحی مدل 2015 آئودی TT کوپه، سه مولفه کلیدی مد نظر قرار گرفته است که عبارتند از: طراحی زیباتر، اسپرت تر و استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر. اگرچه زیبایی یک موضوع شخصی است اما طراحی بدنه این کوپه آلمانی به قدری زیبا و جذاب است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند؛ کمپانی سازنده آخرین و جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا را نیز، در این خودرو به کار برده است و بدین ترتیب راحتی و آسایش را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. حال، تنها موضوعی که باقی می‌ماند، مسئله اسپرت بودن TT کوپه 2015 است.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر با تامین قدرتی در حدود 230 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 370 نیوتن‌متر کوپه اسپرت آلمانی را به پیش می‌راند. مصرف سوخت آن نیز، طبق ارزیابی‌های انجام شده بین 5.9 تا 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر (با توجه به تیپ انتخابی) تخمین زده شده است. گفتنی است، خودروساز آلمانی امکان انتخاب سه مدل گیربکس را برای TT کوپه 2015 در نظر گرفته است: آئودی TT کوپه با گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل جلو به قیمت 71,950 دلار استرالیا، با گیربکس شش سرعته اتوماتیک S Tronic دوکلاچه و دیفرانسیل جلو با افزایش 3,000 دلاری قیمت، و تیپ چهار چرخ محرک با 3,000 دلار قیمت بیشتر نسبت به تیپ قبلی. این کوپه اسپرت در دو تیپ پایه Sport و S Line در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

اسپرت بودن این خودرو در هندلینگ آن نمایان می‌شود؛ استفاده از سیستم تعلیق خشک کیفیت رانندگی را کمی کاهش داده و باعث آزردگی خاطر سرنشینان می‌شود. البته در حال حاضر امکان سفارش سیستم تعلیق قابل تنظیم برای این کوپه اسپرت وجود دارد که مبلغی در حدود 1,730 تا 2,250 دلار به قیمت خودرو می‌افزاید. علاوه بر خشکی سیستم تعلیق، صدای جاده در داخل کابین بسیار به گوش می‌رسد که همین امر نیز، دلیل دیگری است بر عدم راحتی TT کوپه.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

با این وجود، عملکرد خوب TT در پیچ‌ها یکی از بزرگترین مزیت‌های آن محسوب می‌شود. یکی دیگر از نقاط ضعف این کوپه اسپرت، عدم وجود دیفرانسیل ضد لغزش است. برخی مواقع به خصوص هنگام خروج از پیچ، یکی از چرخ‌های جلو سریع‌تر از دیگری می‌چرخد که این امر سبب لرزش خودرو می‌شود؛ با کاهش قدرت، موتور و در نتیجه خودرو عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. به دلیل استفاده از سیستم چهارچرخ محرک Haldex، تیپ‌های مجهز به این سیستم رضایت خاطر رانندگان را بیشتر از تیپ‌های دیفرانسیل جلوی TT کوپه جلب می‌کنند. برای مثال در حالت Dynamic، با در نظر گرفتن سرعت و میزان قفل فرمان، نیروی بیشتری به چرخ‌های عقب اختصاص می‌یابد. در مجموع با تغییر میزان نیرو با توجه به شرایط رانندگی، کشش خودرو نیز بهتر شده که همین امر بهبود عملکرد را در بر دارد. هندلینگ تیپ‌های چهارچرخ محرک نیز، بهتر از دیگر تیپ‌ها است.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

با این حال، اگر کیفیت سواری رضایت شما را جلب نکرد، مطمئنا کیفیت و زیبایی منحصر به فرد کابین TT چشم‎ها را به سوی خود خیره خواهد کرد. نمایشگر 12.3 اینچی TFT قرار گرفته بر روی کنسول مرکزی که خود کمپانی آن را Virtual Cockpit می‌نامد، از جمله جلوه‌های بصرص داخل کابین است. سیستم GPS از منوهای ساده‌ای برخوردار است و سیستم ارتقا یافته MMI نیز، با اهرم و صفحه لمسی خود، کار را برای سرنشینان راحت ساخته است؛ گفتنی است، برای راحتی راننده، دکمه‌هایی نیز روی فرمان تعبیه شده است. کیفیت عالی نمایشگر و سرعت خوب پردازشگر Nvidia (حدود 60 فریم در ثانیه) از دیگر محاسن TT کوپه محسوب می‌شود.

بررسی آئودی TT کوپه 2015 بررسی آئودی TT کوپه 2015
بررسی آئودی TT کوپه 2015 بررسی آئودی TT کوپه 2015

سیستم کنترل آب و هوا نیز، مورد بازنگری قرار گرفته و به جای نمایشگری که دمای هوا و دکمه‌های کنترل‌ فن‌ها را نشان دهد، از پنج هواکش گرد توربین مانند استفاده شده است که سه عدد از آنها، وظیفه گرم و سرد کردن کابین را بر عهده دارند. هواکش سمت چپ سرعت فن و تهویه را تنظیم می‌کند، هواکش وسط وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد و هواکش سمت راست، جهت وزش باد را مشخص می‌کند. همان‌طور که پیداست، در این کوپه اسپرت سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، حتی به صورت سفارشی نیز، وجود ندارد که در این محدوده قیمت موضوع عجیب و آزاردهنده‌ای نیست. همچنین، با سفارش دریچه‌های مجزا برای صندلی‌های جلو به قیمت 750 دلار، می‌توان دمای آن قسمت‌ها را نیز در صورت تمایل تغییر داد.

بررسی آئودی TT کوپه 2015 بررسی آئودی TT کوپه 2015
بررسی آئودی TT کوپه 2015

وجود این دریچه‌ها در کنار کیفیت عالی مواد مورد استفاده برای داشبورد و درب‌ها، روکش چرمی فرمان، تزئینات چرم و آلکانترا برای صندلی‌های برقی جلو و فلزات کار شده زیبا برای دستگیره‌ها و کنسول مرکزی، حسی از رضایت و راحتی را در سرنشینان ایجاد می‌کند. شایان ذکر است، با سفارش تیپ S Line می‌توانید از صندلی‌های بزرگ‌تر و اسپرت‌تر با بالشتک‌های انعطاف پذیر و تزئینات متفاوت بهره‌مند شوید.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

راحتی صندلی‌های جلو در کنار فضای کافی برای قرار دادن وسایل و سوکت‌های USB قرار گرفته داخل محفظه سرپوشیده روی کنسول مرکزی، آسایش و آرامش را برای سرنشینان جلو به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است، TT کوپه نخستین محصول آئودی است که از سوکت‌های USB و کابل اتصال سفارشی بهره می‌برد؛ بدین ترتیب، سرنشینان می‌توانند در حین حرکت وسایل الکترونیکی خود از جمله تبلت را شارژ کنند.

بررسی آئودی TT کوپه 2015

با این وجود، فضای نامناسب صندلی عقب سرنشینانی با قد بیش از 150 سانتی‌متر را حتی در سفرهای کوتاه مدت، آزار می‌دهد و به همین دلیل بهتر است خریداران TT کوپه را یک خودروی دو سرنشین با صندوق عقبی جادار فرض کنند؛ شایان ذکر است، در پشت صندلی فضایی به حجم 305 لیتر وجود دارد که با تا کردن صندلی این مقدار به 712 لیتر افزایش پیدا می‌کند. نسل جدید TT کوپه خودرویی است آشنا اما پیشرفته که شایستگی نام و آوازه خودروسازی چون آئودی را دارد و اگرچه بدون عیب و نقص نیست، اما محاسن آن خیلی بیشتر از معایبش به چشم می‌آید. 

بررسی آئودی TT کوپه 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : TT RS , TTS , TT , آئودی , کوپه , توربوشارژر , دوکلاچه , گیربکس S Tronic






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

بهرام
0

پشت و جلوی ماشین تناسبی با هم نداره
16:25  1394/01/16
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
4

زنده نگه داشتن یک نام در این کلاس به مدت 20 سال، افتخاری است که نصیب کمتر کمپانی خودروسازی می‌شود!!!
ماشین باید اصالت داشته باشه ،نه اینکه کپی برداری از این و اون یا تلفیقی از چند مدل

15:25  1394/01/14
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
1

زیبای زیبا
ماشین عالی هست کلا کار خودرو ساز های المانی خوبه
آئودی هم واقعا خودرو های خوبی تولید میکنه
زیبا , قوی, هوشمند و...
18:47  1394/01/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی وان پلاس : یسوال شما فروش فوری بودی یا پیش فروش؟
تارا : تبریک. اگه امروز پلاک بشه، شنبه تحویل میگیرید
20 مهر. S5 سفید : سلام از دوستانی که این چند روز شاسی شده کسی هست بیمه هم شده باشه
محمد : ما هم شرایطشما رو داریم هیچ خبری نیس شهریور ثبت نام کردیم دی هم تکمیل وجه
امین s5 : من هم دقیقا همین شرایط و شهریور ثبت نام و دی تکمیل وجه ولی هیچ خبری از شاسی هم نیست
محمد G : سلام .این نوع خودرو از کلاس تیبا می‌باشد .بدنه موتور همون تیبا دو هستش .با کمی تغییرات تا قطعات الکترونیکی .وهمچنین سه تا اسب بخار ..ولی از لحاظ تریم داخلی خودرو ومانیتور قابل قبوله .و همچنین قابلیت ویا ابسن سانروف ودکمه های کنترلی روی فرمان که البته کروز نیست وهمون تنظیم آهنگ وبلوتوث وسپر وحراغ های عقب که به روز شده ‌فقط همین
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس : سلام بخشنامه4714 پژو پارس تا چه تاریخی فاکتورشده
محسن : من که 19 دی هستم چی بگم
پریسا : سلام خدمت دوستان من ماشین تحویل گرفتم کارت ماشین هم اومده به نظر شما برگه سبز چقدر طول میکشه بیاد ؟
محمد : کسی می دونه چرا سورن فاکتور نمیکنه نمی دونم چه دردشه این که خودش گفت اگه ماشین می خواین سورن بگیرین حالا هیچ خبری نیست ،کسی هست از تبدیلی ها که فاکتور شده ماشینش؟
رضا دوگانه اسفند : سلام واقعا کسی در مورد نحوه دریافت سود تاخیر نمی دونه؟
ابوالفضل دوگانه دی ماه : داداش کدوم شهری من بندرعباسم دقیق شرایطم مثل خودته
تیگو 000007 : دوستان بنظرتون نمیشه از راه قانونی شکایت کرد وقتی پنج شنبه ها تو کل کشور روز کاری میباشد با قانون خودش و بخاطر اینکه خسارت ندن 3 ماه کاری 5 ماه میشه
پارس 1402 : سلام مانزدیک هستیم شماکجاییدکسی هم آمده
تحویل اسفند ریحانه : دروغ کافیه
زهرا : خدایا کی از دست تاریخ 17 راحت میشیم