بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

کمپانی مرسدس بنز همواره با خودروهای لوکسش که شما را در کمال آسایش و راحتی جابه‌جا می‌کنند، شناخته می‌شود. همه ما محصولات این کمپانی را دوست داریم؛ چراکه با راحتی و آرامش بی‌نظیر خود، بهشتی امن را برای ما فراهم می‌آورند. اما این بار مهندسان باهوش این خودروساز آلمانی اقدام به ساخت کامیونی با قابلیت انجام کارهای سنگین نمودند: زتروس، مقاوم‌ترین کامیون این کمپانی!!! ضدگلوله بودن بدنه، رانندگی با این کامیون را در مناطق جنگی به یک پیاده‌روی لذت‌بخش در پارک تبدیل می‌کند. مرسدس بنز زتروس با سیستم چهار چرخ محرک و به دو صورت دو محور با وزن خالص 16.5 تا 18 تن و سه محور با وزن خالص 25 تا 27 تن عرضه می‌شود. گفتنی است، حداکثر بار مجاز برای مدل دو محور حدود 10 تن و برای مدل سه محور حدود 16 تن می‌باشد (بدون در نظر گرفتن وزن بدنه). 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

طراحی قرص و مستحکم بدنه این غول آلمانی، هیچ‌گونه تردیدی در خصوص ماهیت باری و تجاری آن و قابلیت رانندگی در شرایط مختلف به جا نمی‌گذارد. قرار گرفتن کابین زتروس در پشت موتور آن، بهترین حالت را برای رانندگی در شرایط سخت بدون مختل کردن آسایش راننده فراهم می‌آورد. در این حالت، کابین در موقعیتی پایین‌تر و پشت محور جلو قرار می‌گیرد که این امر در کاهش تکان‌ها و افزایش راحتی راننده نقش بسزایی دارد.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

به لطف ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین و چرخ‌های بسیار بزرگ، رفتن به جنگل‌های بکر، سایت‌های ساختمانی، مناطق برفی و زمین‌های گلی و باتلاقی بسیار راحت است. موتور و شاسی زتروس همانند آکتروس و آکسور، اما با قدرت بیشتری است که این امر مقاومت آن را افزایش می‌دهد. در جلوی کاپوت چهارگوش، جلوپنجره‌ای عمودی با سه نوار افقی قرار دارد و ستاره سه پر مرسدس بنز نیز در وسط آن جای گرفته است.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس
بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

شکل عضلانی گلگیرها حسی از قدرت را به بیننده منتقل می‌کند و دو راهنما قرار گرفته بر روی آنها نیز، بر زیبایی هر چه بیشتر این غول آلمانی می‌افزایند. چراغ‌های جلو نیز، بر روی سپر سه تکه که از فولاد مقاوم ساخته شده است، قرار گرفته و همین امر انجام هر کاری را بدون کوچکترین مشکلی امکان‌پذیر می‌سازد. 

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

به دلیل ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین، دسترسی به کابین کمی سخت می‌باشد و به کمی تلاش و ممارست نیاز دارد. اما به محض اینکه وارد کابین شوید، محیطی با ارگونومی عالی و فضای بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. گفتنی است، در کابین زتروس نباید به دنبال طراحی شیک و مدرن باشید، چراکه مهندسی این کامیون به شکلی است که بیشتر بر روی کارایی تاکید کرده تا تجمل گرایی. البته کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده بسیار عالی بوده و استفاده از زتروس را همیشگی می‌سازد؛ قرار گرفتن هر چیز در جای خود، یک بار دیگر ما را به تحسین و تکریم مهندسی آلمانی وامی‌دارد.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

کابین این آلمانی پر قدرت ظرفیت سه سرنشین را دارد و هر سه صندلی با کمربند ایمنی و محافظ سر تجهیز شده‌اند. خریداران در صورت تمایل و به منظور بهره‌مندی از رفاه و آسایش بیشتر می‌توانند صندلی‌های بادی را برای زتروس سفارش دهند. صندلی‌ها اگرچه کمی بیش از حد صاف و هموار هستند، اما با وجود امکان تنظیم در حالت‌های مختلف شما می‌توانید به راحتی بهترین موقعیت برای راندگی را مشخص کنید. کمپانی سازنده با ایجاد تغییراتی در کیلومترشمار قرض گرفته شده از آکسور، آن را با شرایط و اولویت‌های زتروس هماهنگ کرده است. چیدمان خوب ادوات و تجهیزات استفاده از آنها را راحت و آسان می‌سازد؛ در صفحه کیلومترشمار نیز، یک سرعت‌سنج، دورسنج، آمپر سوختو فشار باد به همراه یک نمایشگر کاربردی وجود دارد.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

در سمت راست فرمان، دکمه‌ها و اهرم‌های تنظیم آینه‌ها، سیستم تهویه مطبوع، قفل دیفرانسیل، و دنده آف رود قرار دارند؛ همچنین، شما می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را در چهار قفسه تعبیه شده زیر سقف قسمت جلو قرار دهید. محفظه قرار گرفته در قسمت میانی زیرآرنجی نیز، با وجود دو جالیوانی، از کارایی بسیار خوبی برخوردار است. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

پیشرانه شش سیلندر خطی 7.2 لیتری موجود در زتروس، با تبعیت از استاندارد یورو 5 و تولید قدرتی معادل 326 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 1,300 نیوتن‌متر در بازه 1,200 تا 1,600 دور بر دقیقه، این کامیون آلمانی را به پیش می‌راند (مدل یورو 3 این پیشرانه نیز، وجود دارد). کمپانی سازنده دو نوع گیربکس برای زتروس در نظر گرفته است: نه سرعته هیدرولیک-پنوماتیک دستی به صورت استاندارد، و شش سرعته اتوماتیک Allison به صورت سفارشی.

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

شایان ذکر است، پیشرانه موجود با ارائه عملکردی بی‌نظیر، با به چالش کشیدن شرایط مختلف، از پس هر کاری برمی‌آید. سیستم چهارچرخ محرک نیز، به گونه‌ای طراحی شده است که زتروس را در جاده‌های ناهموار و آف‌رود آماده حرکت می‌سازد و قابلیت حمل بارهای سنگین را به آن می‌بخشد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

طراحی سیستم تعلیق زتروس با وجود فنرها و کمک فنرهای پارابولیک، رانندگی نرم و راحتی را برای این سنگین وزن آلمانی فراهم می‌آورد؛ گفتنی است، با وجود چنین سیستم تعلیقی شما می‌توانید به راحتی از گودال‌هایی به عمق 0.8 تا 1.2 متر عبور کنید. استفاده از شاسی نردبانی با افزایش مقاوت زتروس، انعطاف‌پذیری آن را نیز بهبود می‌بخشد و در نتیجه عملکرد و هندلینگ فوق‌العاده‌ای برای این کامیون به ارمغان می‌آورد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون مرسدس بنز زتروس

با یک بار تماشا و رانندگی با مرسدس بنز زتروس، محال است شیفته این کامیون نشوید. خودروساز آلمانی با کنار هم قرار دادن استحکام، کیفیت ساخت عالی، پیشرانه‌های پرقدرت و شاسی مقاوم، ترکیب بی‌نظیری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در داخل کابین نیز، هر آنچه برای راحتی و آسایش راننده و دیگر سرنشینان لازم است، وجود دارد. بدین ترتیب، می‌توان گفت کمپانی مرسدس بنز یک بار دیگر توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فرد خود را به رخ همگان کشیده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : زتروس , آکتروس , آکسور , مرسدس بنز , کامیون , شاسی نردبانی , چهارچرخ محرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

علی
1

این بالا بر شیشش کجاس؟
20:22  1401/01/03
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

این کامیون عالی هست ولی جای خواب داره یانه
13:46  1401/01/03
گزارش
پاسخ دادن
هوشنگ حاجی ور
1

حرف ندار
13:35  1396/03/23
گزارش
پاسخ دادن
یوسف
1

دانگ فینگ از این بحتره پی ماشین به این خشکلی قدرتش کم
10:24  1395/09/12
گزارش
پاسخ دادن
شهرام
4

با درود
کاش موتور و گیربکس قویتر و نیرومند تر و شاسی محکمتری داشت
VOLVO FH 16 750 HP ، 3550 NM
00:31  1395/04/20
گزارش
پاسخ دادن
بلالی
1

Ok
17:07  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
1

فقط عشق کوهستان است
16:52  1394/09/04
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

ببین حرف نداره زبون آدم بند میاد برای توصیف این غول قدرتمند و زیبا. بدرد کار در مناطق کوهستانی گیلان میخوره
22:07  1394/03/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

با این بدنه ضد گلوله بیشتر به درد ارتش میخوره
00:21  1394/01/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : من هفته چهارم بهمن هستم هنوز دعوتنامه سهند نیومد خواستم بگم انصراف بزنم پولمو سریع عودت میدن یه خیلی طول میکشه
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
شاهین : سلام پس اگه تا ۵ اسفند فاکتور شده احتمالا پرونده شاهین بسته میشه چون ثبت نامیوها تا اخر اسفند بوده و تحویل برای ۴۰۴ نداشتن
t9 : سلام ما هم 21 بخمن ثبت نام کردم فعلا تو مرحله تکمیل وجه
وحید x5 : سلام کسی هست که x5 بهمن یا اسفند شاسی شده باشه؟
Sr3 : والله خسته شدیم یکسال اسیرمون کردن چک سومش هم هفته دیگه باید بدیم اصلا انصاف ندارن دگ زودتر تا شرایط ارومه تحویل بدن
علی : سلام دقیقا همینطوره
زهرا : اقا من اذر ماه یا دی ماه بود یادم نیس دقیقا نصف پول ماشینو واریز کردم برای تحویل ابان 1404 میخوام بدونم این افزایش قیمتی که خورده چجوریاست ینی چقدر دیگه باید بدیم با این وضعیتی که شما میگید ینی ابان ماشینمو تحویل نمیدن ؟
بهزاد 22 اسفند : آقا مجید منم همین مشکل رو داشتم ،زنگ بزن به 096550شماره درخواست و با شماره پذیرش رو باهاش چک کن،برا من شماره درخواست که تو فاکتور بود اشتباه بود
Arash : با سلام من تا حالا شاید حدود ۲۰ مرتبه با سایپا برای زمان تحویل شاهین پلاس تماس گرفتم باور کنید هر اپراتور یه جور جواب داده و جوابهای کاملا متفاوت متوجه شدم اونها هم اطلاعی ندارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا : سلام. من همین حالا با شماره ای که دوستان از قسمت شکایت سایپا گذاشته بودن تماس گرفتم و یه آقای خیلی محترم بر خلاف اپراتور های که زنگ میزنم جواب داد و گفت اینکه میگن قطعات نداریم الکی هست . ما از طرف سازمان استاندارد مشکل داریم و احتمالا تا یکی دو هفته آینده حل میشه . تازه گفتن ما تمام پیش فروش ها را که تولید کردیم 2500تا حدودا اضافه نیز تولید شده . این هم شماره شکایات خواستین شما هم تماس بگیرید 02144528533
مهران 207 پانا : سلام دوستان کسی امروز فاکتور شد اطلاع بدین ممنون
حسن پیش مرداد پانا فولادی : مبارکت باشه به سلامتی استفاده کنی. اینا دیگه علنا دارن دزدی رو به رخ ما میکشن. رینگ الومینیومی رو حتی جلو جلو دارن میدن فولادی بیست روز تاخیر. شرم بر اینا
ایکس33 کراسmt : حمل بشه پیامک میاد ، ولی اگه777 باشین پدر ادم رو درمیارن چون شلوغه و پیگیر نیستن
Yasix33mt : 8تیر خروج
دنا 31 تیر : فروش فوری بودین یا پیش فروش ؟
اطلس اذر : ی خواهشی ک برادرانه ازهمه دوستان دارم اینه ک لطفا تا ازخبری مطمئن نشدین اینجا اعلام نکنیدبخدا همون ازار سایپا ازخدا بی خبر بستمونه شما دیگ نمک روزخمامون نپاشید بیایم هوای همو داشته باشیم چون ماهممون ازسایپا ضربه خوردیم
اطلس اذر : دروغ میگن اینم ی دروغ تازشون برای خریدن وقت من خودم ازشون سوال کردم حضوری هم رفتم ک بگم کی ماشینهای مارو تحویل میدین اخراسرائیل سایپا روهم میزنه گفت ن خیالتون راحت سایپا تمام ماشینا برده ی جای امن موردی پیش نمیادباز الان شایعه کردن ماشینا توجنگ آسیب دیده همش دروغ همش کلک اینا ازخداهم نمیترسن وای برسایپا وای
میثم GXR-L : سلام پیش فروش دی ماه ثبت نام بودم تحویل مرداد 1404 اون موقع ک من ثبت نام کردم GXR-L 391 تومن بود یک هفته بعد شد 456 به نظرتون الان GXR-L افزایش قیمت خورده چون داخل قیمت جدید لیست سایپا نیست ممنون میشم دعوت نامه برای کسی نیومده؟؟
الی (ایکس 33 دستی) : هشتم تیرماه حمل شده از بم ولی جالبه که نمایندگی نمیدونه که خمل شده😕