آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

وقتی نام تیم فراری به گوش‌مان می‌خورد، بلافاصله تصویر راننده‌هایی افسانه‌ای نظیر نیکی لاندا (Niki Lauda)، جان سارتیز (John Surtees)، نیل مانسل (Nigel Mansell)، آلین پروست (Alain Prost)، روبنز باریچلو (Rubens Barrichello) و مایکل شوماخر در ذهن‌مان مجسم می‌شود. با این حال، فراری بیش از یک تیم موفق و پر افتخار است. در سال 1929 وقتی انزو فراری (Enzo Ferrari)  کمپانی Scuderia Ferrari را بنیان‌گذاری کرد، تولید خودروهای جاده‌ای را مد نظر قرار نداشت. او می‌خواست بخشی از دنیای اتومبیل‌رانی باقی بماند. او در سال 1938 به تیم اتومبیل‌رانی آلفارومئو ملحق شد. در خلال جنگ جهانی دوم، دولت کمپانی آلفارومئو را تصاحب کرد تا برای او کار کند، ولی بخش کوچکی که توسط انزو فراری اداره می‌شد، از نگاه‌ها به دور ماند و به فعالیت خودش ادامه داد. انزو فراری برای مدت چهار سال اجازه نداشت در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کند ولی با وجود همه محدودیت‌ها، خودرو Tipo 815 را تولید کرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در سال 1943، انزو فراری عملیاتش را به شهر مارلنو در شمال ایتالیا منتقل کرد و تا به امروز هم مقر فراری در همین شهر قرار دارد. بعد از این که در سال 1944، کمپانی بمباران شد، مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت مخصوص ساخت خودروهای جاده‌ای نیز به آن اضافه گشت، البته اضافه کردن این بخش بیشتر به این خاطر بود که پول لازم برای تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای فراهم بشود. خودرو فراری 125S اولین خودرو جاده‌ای ساخت کمپانی فراری بود و در سال 1947 تولید شد. انزو فراری تمایل نداشت خودروهایی تولید کند که مردم به خاطر تجمل آن را خریداری کنند و نه به خاطر عملکرد، ولی محبوبیت خودروهایش روز به روز بیشتر شد و به خاطر زیبایی، عملکرد عالی و سرعت زیاد، زبانزد خاص و عام شدند. امروزه افراد ثروتمند و مشهور سعی می‌کنند یک دستگاهع خودرو فراری به کلکسیون‌شان اضافه کنند تا نمادی از جایگاه بالای‌شان باشد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

نشان معروف فراری نمادی از خاص بودن است. این نشان، یک اسب سیاه را به نمایش می‌گذارد که روی پس زمینه‌ای زرد رنگ روی دو پا ایستاده است. حروف SF یا همان Scuderia Ferrari در طرفین اسب به چشم می‌خورند و رنگ‌های پرچم ایتالیا (سبز، سفید و قرمز) در بالای لوگو مشاهده می‌شوند. در مورد نحوه نامگذاری خودروها باید تا سال 1990، خودروها به اسم موتوری که روی آن‌ها نصب می‌شد نامگذاری می‌شدند، به طور مثال 206 به معنای این است که موتور 2.0 لیتری و 6 سیلندر است، یا 348 به معنای این است که موتور 3.4 لیتر حجم دارد و 8 سیلندر است. در این خودروها، حجم موتور تا دهم لیتر اندازه‌گیری می‌شود ولی در مورد موتور خورجینی 12 سیلندر، حجم هر تک سیلندر با واحد سانتیمتر مکعب مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد و به ترتیب، فراری  365 Daytona یک خودرو 12 سیلندر خورجینی است که حجم موتور آن به 4,380 سی‌سی می‌رسد. حجم موتورهای 12 سیلندر خطی به لیتر بیان می‌شود. استیل و طراحی دنده نیز در نحوه نامگذاری خودرو نقشی مهم ایفا می‌کند ولی با این که طی سالیان گذشته نمای ظاهری و اسامی تغییر کرده‌اند ولی عملکرد همچنان دست نخورده و عالی باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

کار کردن در کارخانه فراری در شهر مارلنو ایتالیا یک رویا است. با این که کارکنان آزادند هر لباسی بپوشند ولی رنگی به جز قرمز به چشم‌تان نمی‌خورد. کارگاه‌ها با لوگو فراری تزیین شده‌اند، و اشیایی که یاد و خاطره تیم فراری را در ذهن‌ها زنده می‌کند در همه جا دیده می‌شود. یک خودرو قبل از این که به طور کامل ساخته بشود، از حدود 30 کارگاه عبور می‌کند و این کار بسیار با حوصله و بدون عجله صورت می‌گیرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

ماشین‌آلاتی که خودشان یک اثر هنری هستند، خلق رنگی بسیار زیبا بر روی بدنه را تضمین می‌کنند، ولی نصب صندلی‌ها و داشبوردهای سفارشی با کمال دقت و به صورت دستی انجام می‌گیرند. کارگاه تولید موتور به خاطر بهره‌گیری از خط تمام اتوماتیک، روزانه حدود 50 دستگاه موتور تولید می‌کند و حدود صد نفر کارگر دارد. خط اتوماتیک میزان خطا را کاهش و سرعت تولید را افزایش می‌دهد. به جرأت می‌توان گفت کارخانه آمیزه‌ای است از روش‌های موشکافانه قدیمی و فناوری‌های بسیار جدید که در یک فضای کاری بسیار بزرگ و آرامش‌بخش قرار گرفته است. می‌توان گفت امروزه تولید یک دستگاه خودرو فراری سریع‌تر از دوران انزو فراری صورت می‌گیرد ولی افتخار و شوری که در هر خودرو فراری دمیده می‌شود، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , فراری , مایکل شوماخر , نیل مانسل , آلین پروست , انزو فراری , Tipo 815 , فراری 125S






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

ایمان
0

فرمول یک فقط فراری بعد مکلارن
12:57  1394/06/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : سلام ، راستش منم اوایل نگران بودم به خاطر صدای موتور که میگفتن ولی در اون حد نیست ، سواری نرم و راحتی داره و کولر هم عالیه مخصوص بندره🥰 اینکه میگن صدای تعویض دنده اش میاد برا من همچین چیزی نبوده ، فرمون فوق العاده نرمی داره ، البته درست گفتن پلاستیک داشبورد خشک که توی ذوق میزنه ولی با دستمال مخصوص داشبورد ظاهارش کمی بهتر شده . خیلی انتظار کشیدم ولی در کل ماشین خوبیه ان شاءالله برای همه هر چه زودتر در بیاد .
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
مهدی : سلام اشتباه کردی اگه همون اولین بار تبدیل زده بودی الان ماشینت زیر پات بود. الان هم تبدیل بزن چون جی به به این راحتی نمیدن
جک است سال۹۷ : بنده بعد از ۷ سال آن موقع قیمت ماشین جک اس ۵ به مبلغ ۲۳۰ میلیون هزینه تاخیر طبق قرداد ۲۳ میلیون تومان بایستی واریز می‌کرد که پس از کلی شکایت به سازمان حمایت و شکایت نزد تعزیرات با کلی مراجعه حضوری البته از مدیر مالی تا مدیر عملشون یه مش آدم قالتاق به سختی و با کلی پیگیری نامردا فقط ۱۱ میلیون بعد از ۷ سال بابت تاخیر پرداخت کردن . به نظره من بایستی برای گرفتن حقتون فقط به شکل تجمع و گروهی حضور در دفتر تهران داشته باشید.
محمدرضا : سلام فعلا خبری نیست ظاهرا به خواب تعطیلات تابستانی رفتن .
شاهین مردادماه : سلام خدمت شاهین تیرماه مبارک باشه شما که امروز فاکتور شدید بی زحمت هر موقع تحویل گرفتین ما را هم در جریان بزارید تو همین گروه لااقل بدونیم که چند روز بعد از فاکتور شدن ماشین تحویل میدن🙏🙏
علی : مبارک باشه..منم ۲۴/اردیبهشت تکمیل کردم..منتظرم .موقع پلاک وتحویل هم مارو در جریان بزارید...ممنون
X5 کرمانشاه : خواهش میکنم داداش من اقساطی بود و اره مبلغ ۸۰ وخورده ای مازاد چک برج ۶ پرداخت کردم
بیژن : آقای x5 کرمانشاه عزیز سپاس از لطفت آیا برای شما نقدی بود ؟ مبلغ مازاد را پرداخت کردید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس فوری : سایپا ساک می زند
31تیر : مال من هم امروز پرونده بروز شد ولی الان نگاه کردم دوباره آمده سر جای خودش کسی می دونه علت چیه راهنمایی کنه ممنون میشم
اسی : اینطوری نیست 5 تا 10 میلیون کمتر بخاطر سود تورمی
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : بیمه بدنه به نظرم
دانیال بهمن : سلام دوستان که تحویل گرفتید فرمانش برقی هست آیا؟
207 پانا قالپاق : سلام برای من 5 مرداد دعوتنامه اومد تسویه کردم تو قرارداد زده تحویل 30 مهر احتمالا کی فاکتور میشه ؟ تو سایت دهه اول تیر در حال فاکتور شدنه
اطلس : اعتمادی ب حرف نیس داداش اینا معلوم نیس برشکست شدن چی شدن
رانا 26خرداد : مثلا برای ما که فاکتور شده تحویل دادن نه بابا گذاشتن سر کار همچنان رو اسناد داره میچرخه فقط یه فاکتور زدن مردم زنگ نزنن شکایت کنن تاخیر رو هم که بستن بشین تا بدن
حسن : سلام دوستان هشتم مرداد تکمیل وجه و سخا انجام دادم بنظرتان چند ماه باید انتظار بکشم که فاکتور بشم....تشکر اگه کسی میدانه خبر کنه...
اطلس : تا تکمیل وجه12/12 فاکتور و تحویل گرفتن