آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

وقتی نام تیم فراری به گوش‌مان می‌خورد، بلافاصله تصویر راننده‌هایی افسانه‌ای نظیر نیکی لاندا (Niki Lauda)، جان سارتیز (John Surtees)، نیل مانسل (Nigel Mansell)، آلین پروست (Alain Prost)، روبنز باریچلو (Rubens Barrichello) و مایکل شوماخر در ذهن‌مان مجسم می‌شود. با این حال، فراری بیش از یک تیم موفق و پر افتخار است. در سال 1929 وقتی انزو فراری (Enzo Ferrari)  کمپانی Scuderia Ferrari را بنیان‌گذاری کرد، تولید خودروهای جاده‌ای را مد نظر قرار نداشت. او می‌خواست بخشی از دنیای اتومبیل‌رانی باقی بماند. او در سال 1938 به تیم اتومبیل‌رانی آلفارومئو ملحق شد. در خلال جنگ جهانی دوم، دولت کمپانی آلفارومئو را تصاحب کرد تا برای او کار کند، ولی بخش کوچکی که توسط انزو فراری اداره می‌شد، از نگاه‌ها به دور ماند و به فعالیت خودش ادامه داد. انزو فراری برای مدت چهار سال اجازه نداشت در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کند ولی با وجود همه محدودیت‌ها، خودرو Tipo 815 را تولید کرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در سال 1943، انزو فراری عملیاتش را به شهر مارلنو در شمال ایتالیا منتقل کرد و تا به امروز هم مقر فراری در همین شهر قرار دارد. بعد از این که در سال 1944، کمپانی بمباران شد، مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت مخصوص ساخت خودروهای جاده‌ای نیز به آن اضافه گشت، البته اضافه کردن این بخش بیشتر به این خاطر بود که پول لازم برای تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای فراهم بشود. خودرو فراری 125S اولین خودرو جاده‌ای ساخت کمپانی فراری بود و در سال 1947 تولید شد. انزو فراری تمایل نداشت خودروهایی تولید کند که مردم به خاطر تجمل آن را خریداری کنند و نه به خاطر عملکرد، ولی محبوبیت خودروهایش روز به روز بیشتر شد و به خاطر زیبایی، عملکرد عالی و سرعت زیاد، زبانزد خاص و عام شدند. امروزه افراد ثروتمند و مشهور سعی می‌کنند یک دستگاهع خودرو فراری به کلکسیون‌شان اضافه کنند تا نمادی از جایگاه بالای‌شان باشد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

نشان معروف فراری نمادی از خاص بودن است. این نشان، یک اسب سیاه را به نمایش می‌گذارد که روی پس زمینه‌ای زرد رنگ روی دو پا ایستاده است. حروف SF یا همان Scuderia Ferrari در طرفین اسب به چشم می‌خورند و رنگ‌های پرچم ایتالیا (سبز، سفید و قرمز) در بالای لوگو مشاهده می‌شوند. در مورد نحوه نامگذاری خودروها باید تا سال 1990، خودروها به اسم موتوری که روی آن‌ها نصب می‌شد نامگذاری می‌شدند، به طور مثال 206 به معنای این است که موتور 2.0 لیتری و 6 سیلندر است، یا 348 به معنای این است که موتور 3.4 لیتر حجم دارد و 8 سیلندر است. در این خودروها، حجم موتور تا دهم لیتر اندازه‌گیری می‌شود ولی در مورد موتور خورجینی 12 سیلندر، حجم هر تک سیلندر با واحد سانتیمتر مکعب مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد و به ترتیب، فراری  365 Daytona یک خودرو 12 سیلندر خورجینی است که حجم موتور آن به 4,380 سی‌سی می‌رسد. حجم موتورهای 12 سیلندر خطی به لیتر بیان می‌شود. استیل و طراحی دنده نیز در نحوه نامگذاری خودرو نقشی مهم ایفا می‌کند ولی با این که طی سالیان گذشته نمای ظاهری و اسامی تغییر کرده‌اند ولی عملکرد همچنان دست نخورده و عالی باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

کار کردن در کارخانه فراری در شهر مارلنو ایتالیا یک رویا است. با این که کارکنان آزادند هر لباسی بپوشند ولی رنگی به جز قرمز به چشم‌تان نمی‌خورد. کارگاه‌ها با لوگو فراری تزیین شده‌اند، و اشیایی که یاد و خاطره تیم فراری را در ذهن‌ها زنده می‌کند در همه جا دیده می‌شود. یک خودرو قبل از این که به طور کامل ساخته بشود، از حدود 30 کارگاه عبور می‌کند و این کار بسیار با حوصله و بدون عجله صورت می‌گیرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

ماشین‌آلاتی که خودشان یک اثر هنری هستند، خلق رنگی بسیار زیبا بر روی بدنه را تضمین می‌کنند، ولی نصب صندلی‌ها و داشبوردهای سفارشی با کمال دقت و به صورت دستی انجام می‌گیرند. کارگاه تولید موتور به خاطر بهره‌گیری از خط تمام اتوماتیک، روزانه حدود 50 دستگاه موتور تولید می‌کند و حدود صد نفر کارگر دارد. خط اتوماتیک میزان خطا را کاهش و سرعت تولید را افزایش می‌دهد. به جرأت می‌توان گفت کارخانه آمیزه‌ای است از روش‌های موشکافانه قدیمی و فناوری‌های بسیار جدید که در یک فضای کاری بسیار بزرگ و آرامش‌بخش قرار گرفته است. می‌توان گفت امروزه تولید یک دستگاه خودرو فراری سریع‌تر از دوران انزو فراری صورت می‌گیرد ولی افتخار و شوری که در هر خودرو فراری دمیده می‌شود، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , فراری , مایکل شوماخر , نیل مانسل , آلین پروست , انزو فراری , Tipo 815 , فراری 125S






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

ایمان
0

فرمول یک فقط فراری بعد مکلارن
12:57  1394/06/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پناه : سلام هیچی صبرکن خودشون ترسال میکنند نمایندکی
دیانا : سلام دوستان برا من هم پیامک تحویل حضوری اومده کسی می دونه چیکار باید کنیم ؟؟موقعیت یاسوج.ممنون‌میشم
Mj : به نظر منم فقط تجمع تنها راه برای رسیدن به ماشینمون هست از قدیم گفتن تا بچه گریه نکنه مادر بهش شیر نمیده بریم تجمع شیرمونو بگیریم ازشون رفتیم تو هفت ماه تاخیر
S3 تبدیلی به sr3 : من ک هر روز دارم زنگ میزنم فقط میگن منتظر بمونید
علی : خیلی عجله داری،ما آذر تکمیل وجه و سخا کردیم هنوز خبری نیست! اینجا ایرانه،همه جا تو صف انتظاریم
علی : خیلی عجله داری،ما آذر تکمیل وجه و سخا کردیم هنوز خبری نیست! اینجا ایرانه،همه جا تو صف انتظاریم
علی : بنظرم امتیازت رو بفروش. من آذر تکمیل وجه کردم هنوز هیچ خبری نیست
محسن : سلام بله متاسفانه برا من هم همین شرایط داره دما بالاگاها یک خونه از وسط با کولر میره .گاهی اوقات خاموش که میکنی برا مدت کوتاهی بر میگردی از وسط دو خونه میره بالا
محمدی : برای من پیامک تحویل حضوری اومده باید کاری بکنم یا نه؟ چون من تحویل مشهد میخام
اردی پلاس : خدا از زبانت بشنوه رفیق گرامی...،اما با توجه به تعداد باقیمانده از اسفند و همینطور دو روز تعطیلی ابتدای هفته آینده،بعید است ،همه اردیبهشتی ها تا آخر هفته آینده فاکتور بشوند،در بهترین حالت شاید تکمیل وجه یکی دو روز اول اردیبهشت را فاکتور کنند ،شاید.....امیدواریم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی اسفند1403 : من مجبوری منتظرم پیام بدن تبدیل بزنم راحت شم
مصطفی د : الان زنگ زدم سایپا به کند ذهن گوشی رو گرفته فقط میگه فعلا منتظر باشین میگم تا کی منتظر باشیم میگه فعلا منتظر باشین میگم الان قطع کنم میگه فعلا منتظر باشید فقط بهش گفتن بگو فعلا منتظر باشید
دنا اپشنال شهریور : از کی آماده برای صدور فاکتور روشن شده؟؟؟؟
سپهر دنا آپشنال : 😉😜😀😃😄چه اشکالی داره کورش جان . منم دنبال تایپ و یه دختر زیبا و ناز و مهربون می گردم. 😄تو فقط تا میتونی بخند 🤣😂😅بپا یهو از خنده سکته نکنی داداش
احمدی : سلام به دوستان عزیز خدا لعنت کنه همه مسئولین سایپا رو انشالله از زندگی خیر نبینن من روزی 300 تومن پول اسنپ دارم میدم برای ثبت نام اطلس طلا فروختم / اگر طلا رو نفروخته بودم الان میشد باهاش شاهین از بازار بخرم اینطور فایده نداره / باید بریم دنبال حقمون معلوم هم نیست اصلا بدن یا ندن
سپهر دنا آپشنال : 😉😊😐چشم لطفا جواب میدهیم ✋از سپهر دنا آپشنال به دنا آپشنال شهریور جناب صدای منو داری ؟؟!! . بله منم دنا اتوماتیک سفید آپشنال فوق العاده تحویل 11 مرداد هستم . مثل شما هستش . صدور فاکتور سبز هست و داره روی فاکتور شده می چرخه با علامت نارنجی
طاها : خوبه که برا شما پیام میدن بابت تاخیر برا ما که اصلا یادمون نیستن فروش فوق العاده بودم رنگ سفید 26 خرداد خبری نیس
دنا اپشنال : آماده برای صدور فاکتور روشنه؟؟؟؟
مجید از تهران : مریم جان منتظر بمونی شاهین G تحویل بگیری بهتره اگر تبدیل به Gl بزنی هم معلوم نیست که کی بهت تحویل بده چون اگر داشت دیروز فراخوان شاهین Glبرای شهریور سال 1405 نمیداد
کوروش : وای خدایا بچه های مارو ببین زیر دست کیا هستن؟ واقعا اینجا باید دنبال تایپ و شوهر بگردی باهوش؟🤣🤣🤣