به گفته رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان دریافت هزینهای به عنوان هزینه گارانتی از سوی شرکتهای واردکننده خودرو اقدامی غیر قانونی است.
محمد جعفری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تمام خودروهای خارجی که وارد کشور میشوند دارای گارانتی بینالمللی هستند.
[1395/03/08 14:00]
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از خریداران خودرو خواست به هنگام خرید خودروهای وارداتی از داشتن گارانتی و وارانتی آن اطمینان حاصل نمایند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای نوشته است:
با عنایت به اینکه در اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از عمده ترین اهداف صدور دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو درشهریورماه سال 94 جلوگیری از ورود خودروی فاقد گارانتی به کشورمی باشد ، بنابراین انتظار آنست ،خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی که بر اساس مکانیزم فوق وارد کشور گردیده است دارای ضمانت ارایه خدمات پس از فروش تعهد شده توسط شبکه نماینده رسمی باشد . در غیر این صورت تلقی این است که خودروی مذکور فاقد اصالت لازم ازحیث مواردی نظیر دارا بودن استاندارد یورو 2 به جای یورو 5، کار کرده ، تغییرات غیر استاندارد در سیم کشی خودرو ، عدم تطابق آپشنهای اعلامی با آپشنهای واقعی و .... می باشد.
لذا باتوجه به مراتب فوق به کلیه خریداران و مصرف کنندگان خودروهای وارداتی که تمایلی به تامین خودرو از طریق شبکه نمایندگان رسمی ندارند ، توصیه می گردد به منظور پیشگیری از بروز شبهات بعدی دراصالت خودرو ، در هنگام خرید از واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی حتما" از شرایط خدمات پس از فروش خودرو و همچنین وجود کارت گارانتی خودرو آگاهی و اطمینان حاصل نموده و از خرید خودروهای فاقد کارت گارانتی اکیدا خودداری نمایند.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کمافی السابق از طریق تلفن 124 آماده رسیدگی به شکایات در این زمینه می باشد.
[1395/03/27 10:00]
خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال 94 و نسبت به سال 93 با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشتهاند. آمار و ارقام نشان میدهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.
[1395/06/01 10:00]
در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروها تعیین شده است.
[1395/05/04 11:00]
با توجه به برخی موارد نقض حقوق مصرفکنندگان از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو، ایسنا بر آن شد تا سلسله گزارشهایی را به آگاهسازی شهروندان از حقوق قانونیشان در این حوزه اختصاص دهد. گزارش امروز در رابطه با "رایگان بودن خدمات تعویض قطعه و تعمیر خودروها در دوره گارانتی" است.
[1396/02/03 11:00]
براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف شده اند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت خرابی، ارائه کنند.
[1395/05/06 13:00]
معاون وزیر صنعت با تشریح اصلاحات انجامشده در آیین نامه اجرایی "احصاء حقوق مصرفکنندگان خودرو" گفت: دیگر جایی برای تفسیر تولیدکنندگان وجود ندارد.
[1395/05/18 16:00]
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه تکلیف خریداران خودروهای چینی در بازار معلوم نیست، گفت: خدمات پس از فروش خودروهای چینی خیلی ناقص است و حقوق مصرف کننده در این باره رعایت نمی شود.
با اشاره به اینکه سهم قطعه ساز داخلی در خودروهای چینی صفر درصد است، اظهار داشت: افزایش هزینهها باعث میشود تا تولید قطعات چینی برای قطعه ساز داخلی به صرفه نباشد.
[1396/08/08 10:00]
آیا خرید ردیاب استیلاک و نصب آن باعث باطل شدن گارانتی خودرو میشود؟ این سوالی است که بارها از بنده که کارشناس تجهیزات امنیتی خودرو هستم، پرسیده شده است. این سوال احتمالا در ذهن بسیاری از شما عزیزان وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم به بررسی این موضوع گرفتم تا یک بار برای همیشه پاسخ این سوال را به طور کامل دریافت کنید.
[1403/06/18 14:00]
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: فراخوان نشدن خودروهای معیوب برای حل عیب در ایران فاجعه است.
[1395/05/12 14:00]
گارانتی خودرو همانطور که از نام آن هم مشخص است، به تضمینهایی اشاره دارد که شرکتهای خودروسازی در قبال خودروهایی که تولید میکنند به مشتریان خود ارائه میکنند. این گارانتی بر طبق قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان داده میشود. درواقع هم شرکتهای واردکننده خودرو و هم شرکتهای تولید کننده خودرو میتوانند این گارانتی را ارائه کنند. برای مثال، در مورد خودروهای ساخت داخل، برخی از گارانتی خودروها به قرار زیر است:
[1402/03/30 11:00]
سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است. براساس دستور جدید سازمان حمایت، دوره گارانتی خودرو دیگر نمیتواند کمتر از دو سال باشد. این نامه به تمامی خودروسازان فعال در حوزه تولید خودروهای سواری ارسال شده است.
[1402/07/24 13:00]
بر اساس یک قانون جدید، خدمات رفع عیب و تعمیر خودروهای تحت گارانتی در صورت تصادفی که ناشی از نقص فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد بود.
[1395/07/13 10:00]
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالشهای خودروسازی ایران بهشمار میرود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژهای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد.
[1395/08/06 11:00]
براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.
[1394/08/30 8:00]
به جرات میتوان صنعت خودروسازی را یکی از بزرگترین و پر بازدهترین صنایع در عصر حاضر نام برد
این صنعت حتی میتواند بر اقتصاد یک کشور تاثیر بسزایی داشته باشد اما مانند همه صنایع کوچک و بزرگ، با وجود متقاضی مناسب، صنعت گسترش خواهد یافت تفاوت بسیاری بین صنعت خودرو در گذشته در مقایسه با این صنعت در حال حاضر است، در زمانهای گذشته تعداد کمپانیهای خودروساز انگشتشمار بودند و بهدلیل عرضه خیلی پایینتر از تقاضا رونق در این صنعت نیازی به عوامل جانبی نداشت. عواملی نظیر گارانتی یا خدمات پس از فروش زمانی در این صنعت وارد شد که رابطه بین عرضه و تقاضا به اختلاف کمتری نسبت به گذشته رسیده بود و تعداد کمپانیهای خودروساز روزبهروز بیشتر شده بود.
[1395/10/05 16:00]
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش مدت زمان گارانتی محصولات از دو سال و 40 هزار کیلومتر به سه سال و ۶۰ هزار کیلومتر از سال آینده براساس فرمان رییس جمهوری محترم خبر داد.
[1400/12/26 10:00]
بر اساس یک قانون جدید، دوره گارانتی رنگ بدنه خودروهای تولیدی در کشور تعیین شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، چندی پیش اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو از سوی معاون اول رییسجمهوری ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
[1395/03/08 11:00]
بیش از ۹۰ درصد از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران بخشهای مهمی از قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو را اجرایی نکردهاند.
[1395/07/07 10:00]
براساس ارزیابی صورت گرفته، شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور الزامات آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو را به طور کامل اجرایی نکردهاند.
[1394/05/14 8:43]
شاید باور نکنید شرایطی پیش آمده که نمایشگاه دارها و نمایندگی های فروش رضایت مشتری را به سود خودشان ترجیح دادهاند و کارهایی عجیب و باورنکردنی انجام دادهاند. اگر میخواهید چند مورد از این کارها را بدانید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
[1393/06/06 18:00]