بررسی بی ام و i8

بررسی بی ام و i8

دوستش داشته باشید یا نه، بی ام و i8 نگاهی است جسورانه به آینده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شکل و قیافه ماشین هایی را دارد که به زودی وارد بازار می‌شوند. اگر سری به کارخانه تولید این خودرو در شهر Lake Moses واقع در ایالت واشنگتن بزنید، متوجه خواهید شد که تنها تفاوت این کارخانه با دیگر کارخانه های خودروسازی در این است که آن جا ماشین نمی‌سازند، بلکه بدنه هایی از فیبرکربن می‌سازند که ماده‌ای گران قیمت و بسیار سبک است و خودروسازان چند دهه روی آن مطالعه کرده‌اند. این کارخانه که به صورت مشترک توسط کمپانی بی ام و و کارشناسان فیبرکربن کمپانی SGL Group اداره می‌شود، آزمون سختی است که تعیین می‌کند آیا BMW i – یعنی زیر مجموعه ‌ای از برند بی ام و که خودروهای i3 و i8 را تولید می‌کند- در نهایت موفق خواهد بود یا نه؟

بررسی بی ام و i8

تولید مدل هایی از i8 که سوخت های جایگزین مصرف می‌کنند، به دلایلی از جمله قیمت گران، هنوز قطعیت ندارد. با این حال کمپانی بی ام و ادعا می‌کند می‌تواند در برابر رقبایش برگ برنده‌ای رو کند؛ چون فیبرکربن این کارخانه از فیبرکربن سایر کارخانه ها محکم‌تر و سبک‌تر است و تولید آن هم، ارزان‌تر تمام می‌شود.

بررسی بی ام و i8

بی ام و i8 مدل 2014، یک خودرو اسپرت هیبریدی است که در نتیجه استفاده از مواد پیش‌ساخته در تولید آن، از وزن بسیار کمی برخوردار است، عملکرد خوبی دارد و قیمت آن هم یک میلیون دلار نیست. عملکرد درخشان این آلمانی زیبا از پلت‌فرم آن ناشی می‌شود. این پلت‌فرم، از دو قطعه پلاستیک فشرده فیبرکربنی (CFRP) ساخته شده و کابین سرنشینان، روی یک شاسی آلومینیومی سوار شده است.

بررسی بی ام و i8

باتری لیتیوم-یونی در وسط خودرو و پایین‌تر از کف ماشین نصب شده است؛ این نوع طراحی، بیانگر مرکز ثقل پایین و توزیع وزن 50/50 می‌باشد. از طرفی، با در نظر گرفتن وزن 1,485 کیلوگرمی i8، می‌توان گفت این خودرو حدودا 45 کیلوگرم از بی ام و M235i سبک تر است.

بررسی بی ام و i8 بررسی بی ام و i8

شایان ذکر است، موتور برقی این خودرو، 130 اسب‌بخار نیرو و 250 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دو سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌کند؛ موتور بنزینی سه سیلندر 1.5 لیتری نیز، 231 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 320 نیوتن‌متر را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌کند؛ گفتنی است، این موتور از خانواده همان موتوری است که نیروی پیشرانه مینی کوپر جدید را فراهم می‌کند. در نتیجه استفاده از این پیشرانه هیبریدی، نیرویی معادل 361 اسب‌بخار، چهار چرخ i8 را به حرکت درمی‌آورد.

بررسی بی ام و i8

همین چیدمان است که باعث می‌شود سرعت بی ام و i8 ظرف 4.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. برای یک ماشین اسپرت واقعاً زمان کمی است و همین امر، بی ام و را در ردیف پورشه 911 و هم‌قطارانش قرار می‌دهد. البته سیاست کمپانی بی ام و این است که به جز ماشین های سری M، حداکثر سرعت همه مدل ها به طور الکتریکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود بشود. به این ترتیب، وقتی راننده حالت چهار چرخ محرک را انتخاب می‌کند، مهندسی بی‌نظیر ماشین بیشتر به چشم می‌آید.

بررسی بی ام و i8

این خودرو هیبریدی، پنج حالت مختلف برای رانندگی ارائه می‌دهد: حالت های eDrive و eDrive EcoPro (که هر دو تمام الکتریکی هستند)، حالت های Comfort و Comfort EcoPro (که نیمه الکتریکی و نیمه بنزینی هستند)، و در نهایت حالت Sport که حداکثر توان هر دو منبع نیرو را به کار می‌گیرد. بی ام و i8 در حالت تمام الکتریکی شتاب بی‌نظیری دارد، ولی این شتاب خیلی زود فروکش می‌کند. حالت EcoPro نیروی بیشتری در اختیار می‌گذارد، واکنش بیشتری دارد و پدال گاز را بیشتر از پا در می‌آورد.

بررسی بی ام و i8

این مدل از بی ام و  می‌تواند در حالت eDrive به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و باتری آن هم تا 37 کیلومتر دوام می‌آورد. البته این اعداد و ارقام برای یک خودرو هیبریدی امروزی زیاد بالا نیست، ولی با مصرف سوختی معادل 2.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی، می‌توان گفت که موتور بنزینی i8 بسیار کم مصرف و صرفه‌جو است.

بررسی بی ام و i8
بررسی بی ام و i8 بررسی بی ام و i8
بررسی بی ام و i8 بررسی بی ام و i8
بررسی بی ام و i8

همانطور که انتظار می‌رود، اوج هیجان وقتی است که حالت Sport فعال بشود. نور آبی رنگ و زیبای صفحه کیلومترشمار به سرخی می‌گراید و موتور کوچک بنزینی با خشمی باورنکردنی می‌غرد. با این حرف ها، خصوصیات قابل ذکر بی ام و i8 عبارت است از: شاسی، هندلینگ و سیستم تعلیق بسیار خوب. این قسمت ها بر موتور هیبریدی و دیگر ویژگی های این ماشین می‌چربند. حتی وقتی ابزارهای کمکی هم به کار گرفته نشوند، نمی‌شود به گرد پای بی ام و i8 رسید.

بررسی بی ام و i8

سیستم تعلیق قابل تنظیم، پستی و بلندی های سطح جاده را به راحتی می‌خورد. مرکز ثقل پایین و تعادل تقریباً تمام و کمال این خودرو، آن را از هرگونه تکان و لغزشی دور می‌کند. هم‌چنین، سیستم چهار چرخ محرک آن باعث می‌شود، صرف نظر از شرایط جاده، اصطکاک در بالاترین حد ممکن باشد. ترمزهای ناقل گشتاور (torque-vectoring brakes) نیز، هرگاه فشرده شوند، خودرو را سر نفس‌گیرترین پیچ ها جمع می‌کنند.

بررسی بی ام و i8

البته هروقت بی ام و i8 از نظر قیمت جلو بقیه ماشین های اسپرت کم می‌آورد، حالت Sport به کمکش می‌آید. در این حالت، اگرچه فرمان نرم و سبک است، ولی هرچه گاز بدهید، نیرو به طور مستقیم به چرخ های جلو منتقل نمی‌شود و واکنش، قدری کند است؛ اما بزرگ ترین مشکل این خودرو، سیستم ترمز آن است.

بررسی بی ام و i8

هنگام رانندگی در شهر، بی ام و i8 همان ترمز لجوج و سرسخت قدیمی و گیج را دارد که ظاهراً برای خودروهای هیبریدی زیاد غیر طبیعی نیست؛ به این ترتیب، هنگام پایین رفتن از جاده های پر پیچ و خم کوهستانی، ترمزها ضعیف به نظر می‌رسند، خشک و خشن می‌شوند و حس اعتماد را به راننده القا نمی‌کنند.

بررسی بی ام و i8

بدون تردید می‌توان گفت که ماشین های اسپرت به افسارهای بهتری نیاز دارند. از یک دیدگاه واقع‌بینانه‌تر، بی ام و i8 شبیه هیچ کدام از خودروهای دیگر نیست. حتی در شهرهای پر ترافیک هم، خودش را از شلوغی بیرون می‌کشد. طراحی آن آیرودینامیک و واقعاً جسورانه است، در کابین داخلی هم استانداردهای جدیدی وضع شده است که از جمله آن ها می‌توان به استفاده از مواد بازیافتی قابل بازیافت با کیفیت اشاره کرد. با اطمینان می‌توان گفت، بی ام و i8 در بین هم‌قطارانش لوکس‌ترین ماشین است.

بررسی بی ام و i8 بررسی بی ام و i8
بررسی بی ام و i8

کابین i8 ظرفیت چهار سرنشین را دارد؛ با این وجود، صندلی های عقب آن خیلی کوچک هستند. درهای خفاشی رو به بالا باز می‌شوند و جای نسبتاً زیادی برای سوار شدن در اختیار می‌گذارند. برای سوار شدن به این خودرو، باید همانند ماشین های مسابقه ای، ابتدا جلو در بزرگ فیبرکربنی خم بشوید، بعد روی صندلی بنشینید. معمولاً دست همه به دستگیره‌ای که باید با آن در را بست، می‌رسد. فضای بار کوچکی در عقب قرار دارد ولی صندلی های عقب هم برای جا دادن اسباب و اثاثیه مناسب هستند.

بررسی بی ام و i8

امسال شاهد ورود سه خودرو اسپرت هیبریدی بسیار پیشرفته به میدان بودیم: لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه 918Spyder. اگرچه بی‌ام‌و i8 عملکردی همتراز با این سه رقیب ندارد، ولی مدعی است که از نظر قیمت یک خودرو اسپرت واقعی است. همچنین خودرویی است که هواداران واقعی باید نگاه دقیق‌تری به آن بیندازند ...! هواداران می‌توانند ماشینی را برانند که تفکری از آینده‌ای نه چندان دور را به اشتراک می‌گذارد. 


منبع

CarAdvice

برچسب : i8 , M235i , i3 , مینی کوپر , بی ام و , پورشه 911 , مکلارن P1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

24 نظر

امیررضا
0

خیلی عالیه به نظر من فوق العاده ست
12:37  1400/06/14
پاسخ دادن
0

02:22  1400/03/09
پاسخ دادن
sepehr
0

سلام من این ماشین را خریداری کردم به قیمت7ملیارد200ملیون تومن.

ماشین بسیار فوق الاده است حرف نداره مخصوثا سرعتش و سیستم ماشین

اگر هزینه این ماشین را دارین خریداری کنید این ماشین رو خیلی خوبه ادم اصلا ازش سیر نمیشه
02:20  1400/01/12
پاسخ دادن
امیر
0

دوستان کم نظر الکی بدین
هیچ کدوم از ما توان خرید این ماشینو نداره
پس چرا راجبش نظر میدین؟
19:12  1399/06/05
پاسخ دادن
محمد
3

این ماشین کوروکم هس؟!
01:57  1398/03/27
پاسخ دادن
علی
0

دوستان کسی میتونه بگه تفاوت مدل 2015 با 16ش چیه
02:21  1397/03/21
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

دوستانی خریدار این خودرو از الان به تک تکتون میگم که:
آش به همین خیال باششششششش
20:10  1394/11/15
پاسخ دادن
مقصود
0

ازش خوسم نه اومد چون پولشو نداریم
18:42  1394/10/22
پاسخ دادن
مقصود
0

ازش خوسم نه اومد چون پولشو نداریم
18:42  1394/10/22
پاسخ دادن
بهنام
7

طراحی فوق العاده زیبایی داره
14:16  1394/10/17
پاسخ دادن
نیما
3

ی مهندس تو ایران شاید پول در نیاره ولی تو خارج مهندسا از این بهترم سوار میشن
00:43  1394/10/16
پاسخ دادن
مهران
6

از این بهتر دیگه چی آخه ؟؟؟؟!
13:45  1394/10/17

saman
0

اتوموبیل جالب و خوش قیافه ای هست اما قیمت انتخابی بی ام و برا این نمونه خیلی بالا ست بدرد عموم نمیخوره و باتری های هیبریدش هم خیلی از رقبا برا استفاده eDriveضعیفه
18:43  1394/04/13
پاسخ دادن
مجید
0

خیلی خوبه ولی فکر نکنم به پراید جدید برسه پراید جدید خیلی عوض شده حیف پرایدنیست، تازه مهندس که باشی 2سال کار کنی هیچی نخوری می تونی بخریش ........والا
14:45  1394/03/26
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

شنیده ها حاکی از ورود تعدادی انگشت شمار از این عروس آلمانی حکایت داره
درسته که من شاید هیچ وقت نتونم بخرمش اما زیر پای دیگران هم که ببینم،باز به همون اندازه لذت میبرم
19:25  1394/03/13
پاسخ دادن
امیـــد
18

طراحیش خیلی خوبه لعنتی!
ادم از دیدنش سیر نمیشه, با نگاه کردن به هر قسمت ماشین احساس میشه دریایی از مهندسی روز دنیا پشتشه..
واقعا افرین به کمپانی کبیر BMW..
03:04  1393/03/03
پاسخ دادن
L
14

خیلی ماشین توپیه واقعا به دل میشینه واقعا هم ظاهرش خوبه هم باطنش خیلی خوش استیله تلفیقی از هنر و صنعت عروس جاده.
14:36  1393/03/02
پاسخ دادن
مهدی
6

نمیدونم چرا با این همه جالب بودن و عملکرد بسیار عالی به دلم خیلی نمیشینه. البته فکر کنم برای ظاهر خیلی جدیده شه. پیر شدیم رفت...
01:05  1393/03/02
پاسخ دادن
میثم
32

واقعا چی میتونم بگم که نگفتنم بهتر است این خودرو با این طراحی عالی که بر خلاف بسیاری از خودرو های اسپرت فضایی و بی نمک هستن جالب و کار امده و در بیشتر جاده های جهان میشه ازش استفاده کرد و ده ها امکانات دیگه و امنیت و راحتی. ولی افسوس و صد افسوس که من لیسانس مکانیک ایرانی و هزاران مثل من باید ارابه مرگ یعنی پراید و سمند سوار شیم و ارزوی همچین ماشینایی رو با خودمون به گور ببریم اصلا بیاد تو ایران همچین ماشین چند صد میلیونی فقط مال اقازاده هاست خدا از باعث و بانی اش نگذره
19:19  1393/03/01
پاسخ دادن
amir
6

آقا میثم نظر شما رو در رابطه با ارابه های مرگ قبول دارم ولی شما اگه تو خارج بودی هم حداکثر بی ام و ۵۵۰ میخریدی مگه کل یه مهندس ساده چقدر پول در میاره که بخواد این ماشین رو بخره
16:00  1393/03/03

حیدر
4

آمین
16:26  1393/03/03

حسین
6

چند صد میلیونی نه دو میلیادر !!
14:53  1394/05/07

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : آقا همایون داداش نزن این حرفو . من که الکی یه حرفی بدون تحقیق که نمیزنم . شما که در جواب من داری میگی تا اونجا که من یادمه قیمت کوییک از تیبا بیشتر بوده همین حالا برو توی سایت دیوار توی قسمت فیلترش ماشین (تیبا 2 و کوییک دنده ایی) مدلهای 1401 و با کارکرد صفر انتخاب کن بعد میبینی که ماشینهایی که آگهی شده قیمت کوییک و تیبا 2 یکیه و به نسبت امکانات و طراحی و آپشن بخواییم حساب کنیم قیمت تیبا 2 بیشتر از کوییک هست چون امکانات تیبا 2 مثل پراید 111 هست فقط آیینه و شیشه عقب برقی اضافه داره تازه تیبا2 دیگه تولید نمیشه ولی کوییک دنده ایی مدل 1403 هم هست و هنوز پر قدرت داره تولید میشه . میانگین بخواییم حساب کنیم تیبا2 و کوییک مدل 1401 صفر خشک از 403 میلیون هست تا 425 میلیون .
مسلم S3 : کسانی که موعد اصلی تحویلشون سال 1403 بوده (نه تاخیری ها) طبق قرارداد تمامی هزینه های جاری اعم از بیمه، مالیات ها و... چون طبق تعرفه 1402 محاسبه شده،پرداخت مابالتفاوت آن بر عهده مشتری میباشد. این مابالتفاوت شامل کسانی که موعد تحویلشان سال ۱۴۰۲ بوده ولی هنوز تحویل نگرفته اند، نمیشود. ______________________________
ابراهیم : اطلس و کوییک برای استفاده شهری ماشینهای خوبیه و بنظر من فقط با قیمت کارخانه اگه خریداری بشه ارزش خرید داره و با این قیمت نجومی غیر منطقی بازار آزاد بخصوص اطلس خریدش کار عاقلانه ایی نیست ! بنده خودم یه کوییک اس تیپ DA دارم ( تحویل مردادماه 1402 ) و برام 235 میلیون در اومد و الان قیمت بازار را زده چهارصد و چهل پنجاه میلیون و واقعا برای این ماشین نمی ارزه ! من خودم با وجود اینکه از ماشینم راضیم و خداییش کارم را برای استفاده روزمره در شهر بدون مشکل راه انداخته ولی اگه بخوام همچین ماشینی را با قیمت بازار بخرم این کار را نمیکنه و یه مقدار میذارم روش یه پارس موتور XU7P یا رانا ( اینا فعلا ارزانترین توی ایرانخودرو هست ) میگیرم که حداقل با خانواده بتونم یه مسافرت باهاش برم . من داشتم کامنتها را میخوندم و دیدم بعضی عزیزان پرسیده بودن اطلس بگیریم یا کوییک نظر منو بخوایید اگه از بازار بخوایید بخرید این کار را نکنید بدلیل توضیحاتی که دادم مگر اینکه برای استفاده شهری بخوایید اونم یه تیبا 2 مدل دوست دوم تر و تمیز با قیمت مناسب .
تارااتومات : ماشین من تارا v2 فروش فوق العاده تاریخ تحویلش سه ماهه بوده مهر ماه کل پول رو واریز کردم تاریخ تحویل هم دی ماه بوده ولی متاسفانه هنوز فاکتور نشده با ایران خودرو تماس گرفتم میگن ۳۶ درصد سالانه سود تاخیری تعلق میگیره ولی من به ماشین بیشتر احتیاج دارم چون ماشین ندارم و تمام زندگیم لنگ ماشین مونده
افشین جی۷ : خیلی جالبه😁پیامک اومده فورا یک میلیون و هفصد از بابت مابتفاوت هزینه بیمه ثالث سریعا از سایت واریز کن تا بتونیم بهت شاسی بدیم.۵ اردیبهشت همون روز واریز کردم تو سایت نوشته زمان واریز ۳۰ اردیبهشت😁 زمان ثبت نام نقدا کل مبلغ ۳ بهمن بود. من سردرنمیارم اینا یا ما رو مسخره کردن یا خودشون خرن
علیxu7p : سلام چرا دیگه کسی حرفی نمیزنه . الان تا چندم فاکتور شدن؟ هنوز توی دی ماه هستش یا بهمن شروع شده.
ساناز : من سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۱۴ میلیون واریز کردم هفته ۴ اسفند ماه بودم حالا آمده برام پیامک تبدیل به ساینا ۸۵ گانه و کوییک s فرستاده دوستان اصلا قبول نکنید ما فقط ماشین خودمون میخوایم شرکت سایپا میخواد کلاهبرداری کنه دلش به حال ما نسوخته
تارا اتومات : ۲۹ بهمن قرار به تحویل اارا اتومات بوده الان ۷ اردیبهشت ، معلوم نیست چکار میکنن، اصلا براشون مهم نیست ملت هزارتا برنامه ریزی و... داشتن
J7صادرات : سلام و عرض ادب دوستان ما چند وقته اینجا ندیدیم دوستی پیام بزاره که شاسی شده ولی تماس میگیریم میگیم کی شروع به شاسی کردن میکنید میگن از ۱۴ فروردین شروع کردیم بنده فکر کنم فقط جی۴ شاسی میکنن!؟
سهند : سلام حدوداً روزی 630هزار تومان ملاک تا زمان فاکتور شدن یعنی روزی که فاکتور بشود دیگر سودی پرداخت نمی شود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین پور : دیروز رفتم ی نمایندگی گفت چون رانا ندارن بدن طرح تبدیل اومده
اتومات تابستان : سلام اولویت چندم بهارهستید?
حمید هایما اس5 : احتمالا اس5 شما با جک برقی و سرامیک بدنه هستش.چون مابقی رو تا 21بهمن فاکتور کردن
ayoob : با سلام بعد تکمیل وجه که دیگه نمیتونند افزایش قیمت بدن
وحید ایلام : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شده ،تکمیل وجه 14 دیماه ،تبدیلی
لغات : یادم مادرت زیر پام هم می گفت پول دلالی را بده
Niloooo : دوستان 207سقف فلزی که توی سایت کاستومر روی اماده برای صدور فاکتور میچرخه حتما به نمایندگی یه سر بزنید و‌پیگیر بشید باید ماب تفاوت پرداخت کنید پیامک نمیاد منم دیروز خودم پیگیر شدم پرداخت کردم الان آماده برای صدور تیک سبز خورده و توی صف فاکتور قرار گرفتم
کوییک اتومات : شما برو کیلومتر 9 جاده مخصوص بهت فرم میدن پر می‌کنی قرار داد عوض میشه یک هفته ای هم کوییک s میدن اول حضوری برید وضعیت رو ببنید بعد کامنت مزخرف بزارید
بقال سر کوچه : قیمت واقعی پژو پارس TU5 هم اکنون با توجه به تورم بالای 60درصدی بالای 950الی 990میلیون میباشد قیمتها تا نیمه دوم سال تا 1میلیارد و 200الی 300میلیون هم بالا خواهد رفت
جومنگ : مطمعا باشید افزایش قیمت تو راه اونای که به بهار و پاییز 403 بخورن صددرصد افزایش 100 تومنی دارن