مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

امروزه مردم به دنبال سدان ها و شاسی بلندهای (SUV) برتر و باکیفیت هستند. کمپانی مرسدس بنز نیز، از این قافله عقب نمانده و سعی دارد تا سال 2020 به روند تولید خودروهای برتر خود ادامه دهد؛ به همین منظور خودروی GLA-Class را به بازار عرضه کرده است.تا چند ماه آینده مدل پایه این خودرو با موتور دیزلی CDI با نام GLA200 و با قیمت 47,900 دلار به بازار عرضه می‌شود؛ گفتنی است که این قیمت با خودروهای دیزلی آئودی Q3 و بی ام و X1 برابری می‌کند.یکی دیگر از خودروهای مورد توجه دیگر رنج روور Evoque است که به گیربکس اتوماتیک نه سرعته مجهز شده است.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

قیمت مدل پایه Evoque با موتور دیزلی eD4 دیفرانسیل جلو حدود 49,995، اما تیپ چهار چرخ محرک آن با همان قدرت در حدود 55,875 دلار است؛ گفتنی است که در آزمایش این دو خودرو از تیپ دیفرانسیل جلو که در دسترس بود استفاده شده است. گفتنی است که این خودروی انگلیسی از نظر کلاس بین Q3/X1 و Q5/X3 قرار دارد. این انگلیسی زیبا در حدود 62 میلی متر کوتاهتر از GLA-Class و 1965 میلی متر عریض تر از مرسدس بنز است.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

جالب است بدانید که GLA-Class به وجه تمایزات خود با سایر رقبایش ادامه می‌دهد. گفتنی است که این شاسی بلند از نظر ارتفاع نه شبیه Evoque یا Q3 است و نه از نظر کوتاهی به X1 شباهت دارد. از نکات دیگر این زیبای آلمانی می‌توان به وجود سقف عریض و دارای منحنی اشاره کرد که آن را شبیه هاچ بک A-Class کرده است و کاملا به کلاس خودروهای مرسدس بنز می‌خورد؛ حالت ساخت این زیبای آلمانی همانند کلاس A با امکانات اضافی یکی از دلایل موفقیت فروش آن محسوب می‌شود. با وجود عرضه تیپ چهار چرخ محرک مرسدس بنز GLA-Class (با قیمت 57,900 دلار و موتور 2 لیتری مجهز به توربو شارژر)، این خودروی آلمانی باز هم در جاده های آف رود نمی‌تواند حریف Evoque  شود؛ بالا بودن ارتفاع این شاسی بلند از سطح زمین و وجود امکان انتخاب این ارتفاع در این خودرو از دلایل برتری این کمپانی انگلیسی نسبت به رقیب خود است.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

برای طرفداران خودروهای شاسی بلند ارتفاع صندلی ها یکی از عوامل مهم در خریدشان محسوب می‌شود؛ اما GLA-Class به دلیل ارتفاع کم، صندلی های کوتاهتری نیز، دارد که می‌تواند یکی از عوامل انصراف از خرید این خودروی آلمانی به حساب بیاید. در این کلاس، به دلیل ارتفاع کم صندلی ها دید شیشه جلو نسبت به رقیب انگلیسی اش کاهش می‌یابد. طراحی بدنه این خودرو به گونه ای است که موجب کاهش دید جانبی و کوچک شدن شیشه عقب نسبت به رقیبش شده است. ستون های Chunky موجود در GLA-Class دید عقب را بهتر یا بدتر نکرده است، در حالی که در بنز یک تکنولوژی کمکی برای آن محسوب می‌شود که یا در رنج روور وجود ندارد یا تجهیزاتی کاملا سفارشی محسوب می‌شود. علاوه بر سنسورهای پارک عقب و جلو، در تیپ GLA200 CDI یک دوربین دید عقب برای است که نقاط مشخص و موازی را برای پارک کشف و با مهارت کامل غربیلک فرمان را می‌چرخاند.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

سنسور پارک عقب در Evoque Pure جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود؛ ونیز، می‌توانید با پرداخت 620 دلار سنسور پارک جلو، 670 دلار برای دوربین دید عقب یا 1350 دلار برای سیستم پارک خودکار، و در مجموع 4,500 دلار برای این آپشن ها پرداخت می‌کنید. و نیز، به این پکیج رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، جا لیوانی های عقب و دریچه های سیستم تعلیق، روکش چرمی به علاوه سیستم صوتی با نمایشگر لمسی 8 اینچی با 11 بلندگوی Meridian اضافه شده است؛ گفتنی است که تمام این تجهیزات در بنز به صورت استاندارد وجود دارد. برای تطابق کامل تجهیزات استاندارد با GLA200 CDI، با پرداخت 3,400 دلار برای مسیریاب ماهواره ای، 1,870 دلار برای چراغ های زنون و برف پاک کن خودکار و 1,000 دلار برای درب صندوق عقب برقی به آن اضافه کنید. اضافه کردن تجهیزات بالا و کل مبالغ لیست هزینه ای، معادل 68,015 دلار برای خریدار در بردارد.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

کمربند ایمنی، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار برخورد از جلو که فقط در تیپ های فول امکانات Evoques وجود دارد، جزو تجهیزات استاندارد مرسدس بنز محسوب می‌شود. با این وجود هر دو آنها مجهز به تجهیزات استاندارد کنترل کشش، و 9 ایربگ شامل ایربگ های جلو دو گانه، جانبی و پرده ای، محافظ زانویی راننده، رینگ های آلومینیومی، چراغ های مه شکن، کروز کنترل و سیستم کنترل آب و هوای دو نقطه ای هستند. از جمله آپشن های موجود در GLA-Class به همراه پکیج AMG Line  در حدود 2,490 دلار، سیستم مسیریابی Command که بسیار پیچیده تر از واحد استاندارد Becker است (2,490 دلار)، سانروف پانوراما (1,490) و تنظیمات برقی صندلی های جلو (900 دلار) به همراه رنگ بدنه متالیک (1,190 دلار، که البته برای Evoque قیمتی معادل 1,300 دلار است) اضافه کرد که در مجموع هزینه ای معادل 56,550 دلار برای خریدار در پی دارد. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

مرسدس بنز GLA-Class شاید از نظر تجهیزات داخلی برتر باشد، اما Evoque نسبت به آن دارای برتری بیشتری از نظر تزیینات داخلی خودرو محسوب می‌شود. استفاده از سطح کشیده برای داشبورد و دکمه های لمسی در رنج روور از جمله برتری آن نسبت به رقیبش محسوب می‌شود؛ و نیز، در تیپ سفارشی آن ورودی هوا و جا لیوانی (برای هماهنگی با تجهیزات جالیوانی های دو تایی جلو) و دستگیره های سقف عقب آن زیاد خاص نیست. با وجود برخی اجزای مشترک Q3 و X1 با A3 و هاچ بک سری 1، و طراحی داخلی کاملا متفاوت از یکدیگر، GLA-Class نیز، کپی از تیپ A-Class است. قالب های فلزی روی داشبورد باعث ایجاد خط افقی بین دریچه های هوا شده است؛ قرار گرفتن صفحه نمایش Command نیز، در بالای این قالب ها به نظر مناسب است اما در برخی قسمت ها از پلاستیک سخت و خشکی استفاده شده است که ارزشی بیش از 50 هزار دلار ندارد.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

اگر سیستم Comand را در تیپ سفارشی GLA-Class انتخاب کنید، رادیوی دیجیتال و اپلیکیشن های اینترنتی نیز، در این پکیج قرار دارد؛ این در حالی است که هر دو این تجهیزات در Evoque وجود ندارد. گفتنی است که می‌توانید از دکمه گرداننده ای که در وسط کنسول تعبیه شده است، به راحتی از این سیستم استفاده کنید. جالب است بدانید که در رنج روور به جای استفاده از این سیستم، از صفحه نمایش لمسی استفاده شده است. علی رغم پایین بودن وضوح تصویر این صفحه نمایش، یکی از تجهیزات برتر این خودرو می‌توان به سیستم صوتی Meridian با 11 بلندگو اشاره کرد؛ شایان ذکر است،با خرید پکیج Comand، از سیستم صوتی Harman Kardon برخوردار خواهید شد. از دیگر تجهیزات GLA-Class می‌توان به پورت iPod/iPhone اشاره کرد که این قابلیت در Evoque با کابل استاندارد USB برطرف شده است؛ گفتنی است که این پورت در تیپ  GLA-Class برای افرادی که به پورت جداگانه برای  iPod یا iPhone خود نیاز دارند، مناسب است. هر دو خودرو به سیستم قابلیت کنترل از طریق صدا مجهز هستند که این قابلیت در بنز به دلیل نمایش فرمان ارسال شده آسان تر است.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

جای تعجب ندارد که بدنه کشیده تر مرسدس بنز موجب ایجاد فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب همانند رنج روور می‌شود. گفتنی است که با وجود ارتفاع کم صندلی های عقب در تیپ پایه GLA-Class که نشستن روی آنها برای افراد قد بلند خوشایند نیست، هر دو خودرو دارای پشت سری صندلی مناسب هستند. از جمله معایب دیگر آن می‌توان به کم بودن جای پا به دلیل ارتفاع کم صندلی راننده و سرنشین جلو، ونیز، فضای سر کافی حتی با وجود سانروف در تیپ های سفارشی اشاره کرد. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

در مقایسه با Evoque ، برای سرنشین وسط GLA-Class علاوه بر فضای شانه ای کم، فضای پای کمی برای وی به دلیل وجود برآمدگی کف خودرو در قسمت عقب وجود دارد.  جالب است که با عدم وجود دستگیره های سقفی عقب در Evoque، هر دو خودرو مجهز به صندلی کودک با استاندارد جهانی ISOFIX هستند. مرسدس بنز GLA-Class برای خانواده کم جمعیت و رنج روور Evoque برای خانواده چهار نفره و افراد قد بلند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

حجم صندوق رنج روور حدود 575 لیتر است که این میزان نسبت به GLA-Class 421 لیتری حدود 37 درصد بیشتر است. از جمله نکات دیگر می‌توان به عدم نیاز به زاپاس در بنز به دلیل وجود تایرهایی که در صورت پنچری قادر به ادامه حرکت هستند (run-flat) اشاره کرد که به حجم صندوق آن اضافه کرده است؛ این در حالی است که Evoque به زاپاس کامل نیاز دارد. پورت اسکی از دیگر امکانات موجود در بنز است که در رنج روور وجود ندارد؛ اما ورودی برق 12 ولت، گیره های نگهدارنده و صندلی های تاشوی ردیف عقب با نسبت 60:40 در هر دو خودرو وجود دارد، و پشت صندلی های تاشوی عقب که به حجم صندوق اضافه می‌کند. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

جالب است بدانید که هر چه وزن خودرو بیشتر باشد، کارکرد موتور نیز افزایش می‌یابد؛ رنج روور مجهز به موتور دیزلی توربوشارژر 2.2 لیتری با تولید 147 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور ؛ مرسدس بنز نیز، با موتور دیزلی توربو شارژر 2.1 لیتری با تولید 134 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دست می‌یابد. همانگونه که می‌بینید ارقام این دو بسیار نزدیک به یکدیگر است؛ در خصوص شتاب نیز، Evoque ظرف 9.6 ثانیه و GLA200 در 9.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کنند؛ با وجود این میزان گشتاور عملکرد بهتر شاسی بلندها (SUVها) را نشان می‌دهد. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

با وجود برتری گشتاور 100 نیوتن متر Evoque، تیپ چهار چرخ محرک 1685 کیلوگرمی آن، 100 کیلوگرم بیشتر از GLA200 CDI 1595 کیلوگرمی است. نکته جالب اینکه تیپ دیفرانسیل جلوی Evoque با وجود ابعاد بیشتر، از نظر وزنی با رقیبش برابری می‌کند. در جاده نیز، رنج روور عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود داشت؛ با توجه به وجود ضریب پایین دنده یک در گیربکس اتوماتیک نه سرعته، نسبت به رقیب خود دارای شتاب بیشتری است. در این خودرو از زمان فشار دادن پدال گاز تا شروع حرکت، تاخیری وجود دارد که با وجود توربو شارژر در آن موضوع قابل توجهی نیست. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

خودروی GLA200 CDI دارای گیربکس اتوماتیک هفت سرعته مجهز به کلاچ دوگانه است که به علت عملکرد نامناسب آن حرکت در ترافیک را برایش به کاری طاقت فرسا تبدیل کرده است. حتی در شهر نیز، می‌توان با فشار دادن دکمه S در این خودرو آن را در حالت اسپرت که مانع حرکت کند می‌شود، درآورد. این تغییر حالت، منجر به افزایش دور موتور و ایجاد صدای زیاد در موتور دیزلی آن می‌شود. با وجود عملکرد مناسب این خودرو در سرعت بالا، نسبت به رقیب خود دارای واکنش پذیری خشک و سریعی است.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

گفتنی است که Evoque خودرویی آرام و دارای عملکردی مناسب است به گونه ای که می‌توان در هر شرایطی از گیربکس مخصوص به آن استفاده کرد. هر دو شاسی بلند دارای مصرف سوخت مناسبی هستند. در این تست مصرف Evoque در 100 کیلومتر حدود 7.2 لیتر و در GLA200 CDI حدود 6.1 لیتر گزارش شد؛ این در حالی است که در سیکل ترکیبی این مصرف به ترتیب 6.0 و 5.1 لیتر در 100 کیلومتر ادعا شده بود. گفتنی است که هر دو خودرو دارای کیفیت رانندگی در خور توجهی نیستند. Evoque در رانندگی شهری کاملا قابل اعتماد و نسبت به تغییرات سطح جاده حساس است و نسبت به GLA-Class نسبتا روان تر عمل می‌کند.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

در جاده سخت و خاکی، تیپ استاندارد GLA-Class از سیستم تعلیق روان تری در کنترل حرکت خودرو برخوردار است؛ علی رغم ارتفاع پایین صندلی راننده در هر دو مدل اسپرت، خودروی GLA-Class دارای فرمان پذیری مناسبی است. رنج روور نسبت به مرسدس بنز از فرمان پذیری نرم تری برخوردار است. 

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

وجود تایرهای پهن و سیستم تعلیق استاندارد موجب فرمان پذیری نامناسب آن شده است. از نکات دیگر می‌توان به هندلینگ کم آن نسبت به مدل های بالاتر با تجهیزات سفارشی بیشتر و سیستم تعلیق تطبیقی اشاره کرد که مورد آخر را می‌توان در تیپ های Prestige و Dynamic با پرداخت 1,950 دلار به تجهیزات آن اضافه کرد. با وجود بدنه و طراحی زیبای و به روز این دو شاسی بلند (SUV)، مدل پایه دیزلی آنها خیلی چشمگیر نیستند. با خرید خودروی گران تر، می‌توانید احساس بهتری داشته باشید. در خصوص مرسدس بنز GLA200 CDI نسبت به تیپ استاندارد خود دارای عملکرد و راحتی کمتری است در حالی که می‌توان این خصوصیات را برای رنج روور Evoque Pure TD4 با تجهیزات استاندارد بیان کرد.

مقایسه مرسدس بنز GLA-Class با رنج روور Evoque

هر دو GLA-Class و Evoque دارای موتور بنزینی 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر موجود است، اما با پرداخت هزینه 58 هزار دلاری برای بنز و 61 هزار دلار برای Evoque به انضمام آپشن های دیگر می‌توانید این موتور را روی خودروی خود داشته باشید. در این تست خاص، Evoque نسبت به بنز به دلیل فضای بیشتر و صدای موتور کمتر دارای برتری است.


منبع

CarAdvice

       &nbs

برچسب : مرسدس بنز , رنج روور , GLA , Class , Evoque , Q3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

Tyhg
0

آیا بنز gla 200 سیس تم صحبت دارد
20:31  1399/06/14
پاسخ دادن
ساندرا
0

مرسدس بنز GLA مخلوطي از A class وB class است چون من خودم مرسدس بنز B class دارم و دو روز پيش مرسدس بنز GLA را سفارش دادم
16:49  1394/06/07
پاسخ دادن
برابوس
9

کی گفته بنز جلو ب ام و تعظیم کرده که این دفعه دومش باشه؟اون موقع که بنز ماشین میساخت ب ام و کجابود؟ همون بهتر که بره موتور هواپیماشو بسازه
09:21  1393/04/16
پاسخ دادن
عاشق
11

تجربه به من ثابت کرده هیچ یک از کارهای بنز بی دلیل نیست حداقل تو این چندتا بنزی که خودم روندم اینو دیدم حتما این دفعه هم مرسدس یه هدفی داشته
09:15  1393/04/16
پاسخ دادن
آلمان
3

اون چیزی که مشخصه بنز فقط رو طراحی خارجیش وقت گذاشته .

میشه گفت با این مقاله بنز جلو بی ام و بازم باید تعظیم کنه .

بی ام و ماشیناش نسبت به بنز که آپشنتر و زرق و برق کمتری دارن ، ولی وظیفه اصلیشون که سواری خوب هست و به نحو احسنت انجام میدن
08:41  1393/04/16
پاسخ دادن
mb1909
12

از نظر من evoque یکی از زیباترین suv های بازار است اما مرسدس بنز واقعا زیبا است و یک سروگردن از همه ی suvهای هم رده خودش بالاتره.
23:49  1393/04/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتو تحویل 30 دی : سلام دوستان. تکمیل وجه 20 آذر تحویل سی دی با سود تاخیر 39 تونن (جمع کسورات 49) همین الان فاکتور شدم
ناشناس : باسلام ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور خواهشا ما اولویت دوم پارس زمستان 1402مصرف کننده واقعی بودیم و واقعا 10روزه200میلیون نتونستیم اضافه جور کنیم اجبارا بدون هیچ تمایلی چون وقت نبود و متضرر میشدیم وسهمیه باطل میشود در آخرین روز سورن انتخاب کردیم از شما مسولین عاجزانه تقاضا داریم و قسمتون میدیم دل بچه های ما را نشکنید حداقل دستور بدین پارس ساده که حتی20میلیون قیمتش کمتر از سورن پلاس است جایگزینش بشه که ماهم راضی باشیم.باتشکر
محمد امین : 21 تکمیل وجه نمایندگی من فاکتور شدم که
ali : چند سالته ؟ که مثل بچه ها حرف میزنی هیجکس راضی به ضرر هموطنش نیست یه کم بزرگ فکر کن التماس تفکر
عاب از گلستان : سلام من یه هفته اس ماشینو تحویل گرفتم کارت ماشین با برگه سبزش دو روز پیش اومد بیمه نامه رو از کجا باید بگیرم فقط برام پیام اومد مالک خودرو فلان بیمه نامه آرمان برای خودروی شما صادر شد
ali : چند سالته ؟ که مثل بچه ها حرف میزنی هیجکس راضی به ضرر هموطنش نیست یه کم بزرگ فکر کن التماس تفکر
29اسفند : واس منم تبدیل اومده؟ یعنی 207 رو اوکی کنیم امکانش هست زودتر بدن ؟ باز چند وقت دیگه تبدیل به ارتقا یافته ندن؟؟
مهدی تبریز : منم همون روز پرداخت کردم نمایندگی ارومچیان.تو ایران کراپ هم تاریخ واریز 21 ام نشوم میده ولی فاکتور نشده هنوز
پارس زمستان : نفوذی ها به ایران‌خودرو بگین دیگه بسه خسته شدیم به 4714 هم پیامک بفرستین چقدر انتظار بکشیم خب بفرست تا تموم بشه بره ماشین که داری دیگه چه دردته
فرزاد : 207 قیمتش این چند روز خیلی اومد پایین اصلا میخوام بفروشم خریدار نداره شانس گوه ماست