بررسی کیا سورنتو 2014

بررسی کیا سورنتو 2014

کیا سورنتو در چند سال اخیر، به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شاسی بلندهای (Crossover) متوسط شناخته می‌شود. کمپانی کیا با فراهم آوردن موتور شش سیلندر خورجینی، تجهیزات فراوان، و یک کابین جادار مجهز به صندلی های ردیف سوم به صورت سفارشی در نسل جدید سورنتو، این خودرو را به یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار و رقیبی جدی برای دیگر شاسی بلندها تبدیل کرده است. کمپانی سازنده بر این باور است که تغییرات چشمگیری در طراحی بدنه سورنتو 2014 ایجاد کرده است، اما با نگاهی به این شاسی بلند کره‌ای متوجه می‌شوید که تغییرات ایجاد شده چندان اساسی و چشمگیر نیستند و شما برای فهمیدن این تفاوت ها، باید دقت زیادی به خرج بدهید؛ اما خودروساز کره‌ای با محکم تر کردن بدنه، استفاده از سیستم تعلیق جدید در جلو، و تقویت سیستم تعلیق عقب، تغییرات چشمگیری در شاسی سورنتو ایجاد کرده و بدین ترتیب کیفیت رانندگی و هندلینگ آن را بهبود بخشیده است.

بررسی کیا سورنتو 2014

از دیگر تغییرات ایجاد شده در سورنتو 2014 می‌توان به موتور شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری مجهز به سیستم تزریق سوخت مستقیم اشاره کرد که قدرتی معادل 290 اسب بخار در اختیار این خودرو قرار می‌دهد که در مقایسه با قدرت 276 اسب بخار نسل قبلی این شاسی بلند، افزایش قابل توجهی داشته است. همانند گذشته، کیا سورنتو 2014 یکی از معدود شاسی بلندهای این کلاس است که صندلی های ردیف سوم را به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌دهد. کمپانی کیا این خودرو را با تجهیزات فراوانی روانه بازار کرده که در این محدوده قیمت بسیار نادر هستند؛ برای مثال، حتی تیپ EX سورنتو با تجهیزاتی چون تودوزی چرم و صندلی های جلو مجهز به گرمکن ارائه می‌شود.

بررسی کیا سورنتو 2014 بررسی کیا سورنتو 2014

خودروساز کره‌ای در مدل جدید سورنتو، سیستم فعال سازی با صدا Uvo را ارتقا داده و نمایشگر لمسی بزرگتری را نیز، به آن افزوده است. همچنین خریداران می‌توانند یک صفحه کیلومترشمار LCD دیجیتال نیز، برای خودروی خود سفارش دهند. قیمت این خودرو از 20,000 دلار برای تیپ پایه LX شروع می‌شود و تا 30,000 دلار برای تیپ های فول آپشن افزایش پیدا می‌کند. شایان ذکر است، قیمت مناسب این شاسی بلند در کنار امکانات و تجهیزاتی که ارائه می‌دهد، در مقایسه با رقبایی چون هیوندای سانتافه، دوج Journey، فورد Edge، هوندا CR-V، و تویوتا RAV4 افراد بسیاری را به خرید سورنتو تشویق می‌کند؛ به خصوص اگر به شاسی بلندی با ظرفیت هفت سرنشین احتیاج دارید، سورنتو انتخاب بسیار مناسب و ایده‌آلی برای شما به شمار می‌رود. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا سورنتو 2014

کیا سورنتو 2014 شاسی بلندی با ظرفیت پنج سرنشین به صورت استاندارد است که در چهار تیپ LX، EX، SX، و SX-L به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه LX عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تجهیزات برقی، صندلی عقب تاشو به نسبت 40/20/40، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای، درگاه USB، و یک جک صوتی کمکی.

بررسی کیا سورنتو 2014 بررسی کیا سورنتو 2014

در تیپ EX شما شاهد تجهیزاتی از قبیل رینگ های 18 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، بادشکن عقب، ریل سقفی، دسترسی و استارت بدون کلید، سنسورهای پارک عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، تودوزی چرم، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت به صورت برقی، نورپردازی فراگیر داخل کابین، کیلومترشمار LCD، آینه الکتروکرومیک، آفتابگیرهای صندلی عقب، سیستم Uvo کیا، و دوربین دید عقب خواهید بود. پکیج Touring که برای تیپ EX عرضه می‌شود، تجهیزاتی همچون درب صندوق عقب برقی، سانروف پانوراما، هشدار نقاط کور، صندلی راننده با قابلیت ذخیره تنظیمات در حافظه، صندلی های جلو مجهز به تهویه، نمایشگر لمسی 8 اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای، و سیستم صوتی اینفینیتی مجهز به 10 بلندگو را به صورت سفارشی در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

بررسی کیا سورنتو 2014 بررسی کیا سورنتو 2014

بررسی کیا سورنتو 2014

سورنتو SX علاوه بر برخورداری از تجهیزات پکیج Touring به صورت استاندارد، از رینگ های 19 اینچی، فرمان قابل تنظیم، تهویه مطبوع برای صندلی های عقب، و صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چهار جهت به صورت برقی نیز، بهره‌مند می‌باشد. تیپ SX-L این شاسی بلند کره‌ای با برخورداری از تجهیزات لوکسی چون رینگ های کرومی، چراغ های جلوی زنون، فرمان مجهز به گرمکن و تزئینات چوبی، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، و تودوزی چرم بسیار زیبا و با کیفیت گل سرسبد سورنتو می‌‌باشد. شایان ذکر است، صندلی های ردیف سوم به نسبت 50/50 و مجهز به تهویه مطبوع، در تمامی تیپ های سورنتو قابل سفارش می‌باشد.  

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا سورنتو 2014

کمپانی کیا، سورنتو 2014 را با امکان انتخاب دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌کند: موتور استاندارد برای تیپ LX، یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری است که قدرتی معادل 191 اسب بخار و گشتاوری در حدود 245 نیوتن متر در اختیار این خودرو قرار می‌دهد؛ موتور شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری که به صورت سفارشی برای تیپ LX و استاندارد در دیگر تیپ های سورنتو عرضه می‌شود، این شاسی بلند زیبا را با قدرتی معادل 290 اسب بخار و گشتاوری در حدود 341 نیوتن متر به پیش می‌راند. گفتنی است، تمامی تیپ های سورنتو مجهز با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند، در حالی که کمپانی سازنده امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک را نیز، برای خریداران فراهم کرده است. در ارزیابی های انجام شده، شتاب 0 تا 100 سورنتو چهار چرخ محرک مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی 7.4 ثانیه ثبت شده است که برای خودرویی در این کلاس، بسیار سریع می‌باشد. بر اساس ارزیابی های سازمان EPA، مصرف سوخت سورنتو چهار سیلندر دیفرانسیل جلو در شهر، بزرگراه، و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 14، 11، و 12 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت طی شده؛ شایان ذکر است، این مقادیر برای مدل های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک به ترتیب به 14، 11، و 13 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت طی شده می‌رسند که در مقایسه با دیگر رقبا، چندان قابل توجه نیستند. مصرف سوخت موتور شش سیلندر خورجینی دیفرانسیل جلو در شهر، بزرگراه، و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 15، 11، و 13 لیتر به ازای صد کیلومتر و برای مدل های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک این مقادیر به ترتیب عبارت است از 15، 11، و 14 لیتر. 

 

ایمنی

بررسی کیا سورنتو 2014

ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کنترل در سربالایی و سراشیبی، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای برای دو ردیف جلو، و پشت سری های قابل تنظیم برای سرنشینان جلو از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد در تمامی مدل های کیا سورنتو 2014 به شمار می‌روند. دوربین دید عقب و سنسورهای پارک عقب، در دو تیپ EX و SX به صورت استاندارد و در تیپ LX به صورت سفارشی عرضه می‌شوند. سیستم هشدار نقاط کور نیز، در تیپ SX جزو تجهیزات استاندارد و در دیگر تیپ های این خودرو به صورت سفارشی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. در تست ترمز انجام شده، کیا سورنتو شش سیلندر مجهز به سیستم چهار چرخ محرک توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی مسافتی در حدود 37 متر متوقف شود که در مقایسه با میانگین ثبت شده برای این کلاس، بسیار خوب است. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی کیا سورنتو 2014

کیا سورنتو 2014 حتی در تیپ پایه خود از تجهیزات بیشماری به صورت استاندارد برخوردار است؛ با این وجود، لیست بلند بالای تجهیزات سفارشی این خودرو، به خریداران این امکان را می‌دهد که با توجه به نیازها و سلایق خود، از تجهیزات مناسب استفاده کنند. مواد مورد استفاده در طراحی داخلی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، اما در تیپ های SX و SX-L به نظر می‌رسد بیش از حد از پلاستیک سخت استفاده شده است. نمایشگر لمسی جدید از ساختار منویی راحت تر، گرافیک بهتر، و یک اهرم کنترل برخوردار است که مجموعه این عوامل در کنار هم، این نمایشگر را به یکی از بهترین و کاربردی ترین نمایشگرهای موجود در بازار تبدیل می‌کند.

بررسی کیا سورنتو 2014 بررسی کیا سورنتو 2014

بررسی کیا سورنتو 2014
بررسی کیا سورنتو 2014 بررسی کیا سورنتو 2014

سیستم Uvo نیز، که با سیستم Sync کمپانی فورد قابل مقایسه است، از توانایی خاصی در تشخیص فرامین صوتی برای تلفن همراه و سیستم سرگرمی برخوردار است. سرنشینان جلو، علاوه بر برخورداری از صندلی های راحت، از دید کافی و مناسب نسبت به جاده نیز، برخوردارند. صندلی های ردیف دوم، فضای سر و پای مناسبی در اختیار سرنشینان بزرگسال قرار می‌دهند، اما صندلی های ردیف سوم که به صورت سفارشی عرضه می‌شوند، فقط برای کودکان مناسب می‌باشند؛ دسترسی به آنها نیز، کمی سخت و دشوار می‌باشد. کیا سورنتو با برخورداری از فضایی در حدود 1.04 متر مکعب در پشت صندلی های ردیف دوم، امکان حمل وسایل بسیاری را برای سرنشینان فراهم می‌آورد؛ گفتنی است، با تا کردن صندلی ها، این مقدار به 2.05 مترمکعب افزایش پیدا می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا سورنتو 2014

بسیاری از رانندگان بر این باورند که موتور چهار سیلندر قدرت کافی برای حرکت سورنتو فراهم نمی‌کند؛ به همین دلیل و با توجه به مصرف سوخت نه چندان متفاوت دو پیشرانه موجود، موتور شش سیلندر خورجینی گزینه بهتری برای شما به شمار می‌رود. در جاده، موتور پر قدرت این شاسی بلند زیبا به آرامی و نرمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و صدای چندانی در اتاق شنیده نمی‌شود؛ عملکرد سیستم تعلیق نیز، در دست اندازها و ناهمواری ها بسیار خوب است.

بررسی کیا سورنتو 2014

اگرچه هندلینگ و فرمان پذیری سورنتو در پیچ ها چندان مناسب یک خودروی اسپرت نیست، اما رضایت رانندگان را جلب می‌کند. هنگام پارک نیز، این خودرو در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای هفت سرنشین، عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. به دلیل دید عقب ضعیف، دنده عقب رفتن با سورنتو کمی سخت و دشوار است که به لطف استفاده از دوربین دید عقب و سنسورهای پارک، این مشکل برطرف شده است. با در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب این شاسی بلند کره‌ای می‌توان گفت، کیا سورنتو 2014 انتخاب مناسبی برای بسیاری از خریداران و طرفداران خودروهای شاسی بلند محسوب می‌شود.


منبع

Edmunds

برچسب : سورنتو , سانتافه , RAV4 , Journey , CR V , Edge , کیا , هیوندای , تویوتا , دوج , فورد , هوندا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

خزائی
0

لطفا سورنتو رو هیچ وقت با سانتافه مقایسه نکن دوست عزیز
سورنتو ۲۰۱۳ ۱۵۰ تا کارکرده از سانتافه ۲۰۱۵ ۹۰ تا کارکرده،قیمتش بالاتره
پس لطفا سانتافه رو با سورنتو مقایسه نکن
در ضمن سانتافه ماشین خیلی لشی هستش
16:00  1400/07/06
پاسخ دادن
خزائی
0

لطفا سورنتو رو هیچ وقت با سانتافه مقایسه نکن دوست عزیز
سورنتو ۲۰۱۳ ۱۵۰ تا کارکرده از سانتافه ۲۰۱۵ ۹۰ تا کارکرده،قیمتش بالاتره
پس لطفا سانتافه رو با سورنتو مقایسه نکن
در ضمن سانتافه ماشین خیلی لشی هستش
15:57  1400/07/06
پاسخ دادن
احمد مراد
0

سلام دوستان خواهشا امضا کنید و به اشتراک بگذارید چه اونایی که کوییک ثبت نام کرده اند چه غیر انها به همه بگویید امضا کنند تا امضا ها زیا شود در صورت زیاد شدن اعتراض ها مجبور میشن رسیدگی کنند پس خواهشا امضا کنید و به اشتراک هم بگذارید اگر واقعا ناراحت هستید و بهتون ظلم شده. یک کارزار جدید برای اعتراض به قیمت کوییک ار و کوییک معمولی هر دو با هم هست لطفا برید امضا کنید به اشتراک هم بگذارید شاید دادمون بجایی برسه کارزار «اعتراض به افزایش قیمت بدون منطق کوییک آر و کوییک» با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/reform-quick-price با به اشتراکگذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، نسبت به جمعآوری امضا اقدام کنید. #منفعل_نباشیم
16:24  1400/01/07
پاسخ دادن
Reza
0

سلام. ببخشیدا...من نمیدنم چرا وقتی پای نظرات و مقایسه ماشینی میاد دوستان از هربرندی یه نظریه یا
مقایسه ا ی میاد وسط آخه دوست عزیز سورنتو ۶ سیلندر و چرا با BMVیا نمیدونم سانتافه ۴ سیلندر یا ماشین آلمانی مقایسه میکنید خواهشآ هرسوالی شد راجب همون موضوع ماشین یا تو همون رنج نظر بدید خیلیا به نظرات شما اعتماد میکنن و میرن ماشین میخرن درستش نیست البته عذرخواهی میکنم لطف کنید نظرات بی طرف و درمورد همون خودرو موردنظرباشه درضمن هرکسی اون ماشین ذکر شده رو داشته وسوار شده نظر بده مقایسه هر ماشینی هر برندی جای خودشو داره ممنون...
03:44  1400/01/07
پاسخ دادن
فاتم
0

ماشین nik خوب است
20:50  1394/11/08
پاسخ دادن
امیر
2

سورنتوعالیه سورنتوغریبه اس چون بیشترسانتافه خریدن به اون رای میدن سورنتوسال2002اومد اایران اماسانتافه سال2001ولی من به سورنتو
10:44  1394/03/19
پاسخ دادن
محمد
0

از دوستانی که سانتافه 2015 چهار سیلندر دارند کسی می تونه بگه قدرت و کشش این خودرو در جاده و سر بالایی با مسافر چه جوریه؟ و واقعا 190 اسب بخار داره؟ نمایندگی هیوندای میگه اسب بخار واقعیش حدود 177 تاست!!!
15:49  1394/03/10
پاسخ دادن
اسماعیل اکبری
6

من یه سورنتو 2012 دارم.به نظر من خیلی عالی هست و اگه با سانتافه مقایسش کنیم تحقیرش کردیم
18:03  1393/09/27
پاسخ دادن
سعید
5

دوست عزیز اون ماشینی که شما داری درموردش حرف می زنی سورنتو
نیست ، لندکروزه. سانتافه اگه با لندکروز مقایسه بشه به منزله تحقیر و
اهانت به تویوتا و لندکروزه. نه سورنتو.
سورنتو هیچی اش به سانتافه نمی رسه. طبق این ادعاها :
1- قدرت موتور سورنتو 2014 = 260 اسب بخار
قدرت موتور گرندسانتافه 2014 = 295 اسب بخار
2- طراحی سورنتو بسیار ضعیف ؛ طراحی سانتافه یکی از بهترین ها
3- مصرف سوخت میانگین سورنتو = 15 لیتر
مصرف سوخت میانگین گرندسانتافه = 13 لیتر
4- سطح امکانات سانتافه بیشتر از سورنتو حداقل در دو یا سه مورد.
5- کیفیت سواری سورنتو = خشک و کم کیفیت
سطح سواری سانتافه = بسیار نرم و راحت و لذت بخش
6- سانتافه بسیار توبورس تر و خوش فروش تر از سورنتو است.
پس دیگه نبینم از این حرفا بزنی ها .... آفرین عمو ....
19:14  1393/09/27

sam
1

نظرات خیلی زیاده 95درصد می گم عالیه
16:19  1393/07/10
پاسخ دادن
کاربر: aminextazi
5

میخواستم ببینم قیمت الان سورنتو تو بازار ایران چقدره.اگه این ماشین تو بازار موجود هست تو کدوم منطقه تهران به فروش میرسه.و میخواستم بدونم بین این ماشین و bmw x1 کذوم بهتره مرسی
13:57  1393/05/06
پاسخ دادن
PRC
20

یعنی شما واقعا اینو میذاری کنار BMW ؟؟؟؟؟؟
مقایسه ی کره ای و آلمانی؟؟؟؟؟؟
خلاصه بگم: کره ای یعنی فقط تجمل و ظاهر فریبنده
آلمانی یعنی بهترین کیفیت و سواری و بهترین ظاهر و امکانات که می تونید سال ها بدون هیچ نگرانی بهش اعتماد کنید و اگه ماشین باز باشید می دونید که این آسودگی خاطر رو هرگز نمی تونید با یه کره ای داشته باشید.
10:54  1393/05/20

mrd
0

اين ماشين ٤ سيلندرش تو منطقه ازاد قيمتش از ٩٠ مليون شروع ميشه
13:50  1393/05/06
پاسخ دادن
m.a
9

20000دلار؟ عالی
کاش تعرفه ها برمیداشتن قیمتش میشد حدود 62 میلیون...
02:23  1393/05/06
پاسخ دادن
میثم
0

ماشین قیمت 62 میلیون نیست 190 میلیون تومن میباشد
10:55  1393/05/06

کاربر: Amir Es
3

من نیسان مورانو رو ترجیح میدم. البته الکی نمیگم هاااا! به هر دو سوار شدم. نیسان مورانو خیلی روان تر هست و از نظر تجربه رانندگی، خیلی بهتر از سورنتو هست.
01:44  1393/05/06
پاسخ دادن
mb1909
6

در کل ماشینه خوبیه و من به سانتافه ترجیحش میدم.
00:13  1393/05/06
پاسخ دادن
کاربر: Amir Mu
3

مرررسی از بررسی هاتون !! واقعا ممنون
19:36  1393/05/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 : سلام به صورت قسطی ثبت نام کردید یا به صورت نقدی ؟
محبی : بالاخره خدا جای حق نشسته وآه مشتریان کرمان خودروگریبانشون گرفت وسیل اومد الهی باخاک یکسان بشه گرچه خودمم متضرر میشم از ۲۶ مهر ثبت نام کردم هنوز توی تکمیل وجه مونده الهی بیشتر از اینا جواب پس بدید خدا ازتون نگذره
سینا j4 : واینکه من مدارکم تکمیل شده و تحویل دادم،از کجا باید بفهمم حتما انجام شده؟؟
S3سفید : من دیروز از قم میومدم تهران. دوتا تریلی j7سفید داشتن به سمت نهران میاوردن. پس چ جوری مجوز حمل ندارن!!! ماشین ها اکثرا خاااکی . انگار میخوان ببرن برای اسقاط.
وحید : به محسن نه داداش، همین تارا رو بگیر، بابا موتوری و بدنه ای صد تای پارس می ارزه موتور پارس، xu7 شده، تکنولوژیش برگشته به پنجاه سال قبل، هشت سوپاپه، و خیلی معایب دیگه داره، الان روی تارا سیستم پایداری نصبه، esp ، همین می ارزه به کل پارس
زینب : در جواب اقا محسن نه دعوتنامه نیومده ولی تا ۱۵ خرداد آماده باش حتما برامون دعوتنامه میاد.....
وحید : سلام ، عزیزان ، من کاره ای نیستم از من سوال می کنید، فقط چند بار ماشین گرفتم، حدسیاتم و تجربه هام رو می گم ببینید معمولا سفید و مشکی همیشه تولید دارن، به ضرص قاطع سفید و مشکی رو زودتر از بقیه رنگها تحویل میدن، قبل از واریز دعوتنامه معمولا می تونید رنگ رو عوض کنید، اگه اونجا هم نداشته بودن، حضوری باید برید کیلومتر ۱۴ جاده قدیم کرج، سازمان فروش ایرانخودرو، اونجا دوبار می تونید تا قبل از فاکتور رنگ عوض کنید
هلو : من تو خریم که در عرض یک ساعت پولو دادیم بهشون
اس ۵ نیو : دقیقا همینطوره قول میدم دهه شصتی هستی یه ماشین خواستیم وسط این همه داستان سوار شیم موهامون سفید بود سفیدتر شد سیل و کجای دلم بزارم امروز یه عکس از پارکینگ خودرو سازای بم دیدم همشون تا شیشه تو آب بودن☹️
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : حتما اومده شما ندیدی
واقع بین : برای پارس زمستان فاکتور بردن قیمت تمام شده بیشتر از این حرف هاست هیچی برنمی‌گرده نگران نباش
معین : سلام دوستان شماره ردیف قرار داد طبق اعلام سایت قرار بود بعد از 24 ساعت از تکمیل وجه پیامک بشه دو روز گذشته و نیومده چطوری می تونم پیگیری کنم؟
ماهان : دوست عزیز اولا که نگفته بودن پنجشنبه روز کاری نیست دوما هفتاد درصد پول ماشینو دادیم پس حداقل بعد تحویل اقساط باید شروع بشه که اونم نگفتن سوما به ما چه ربطی داره بانک وامو واریز نمیکنه دروغ و بی احترامی به شخصیت آدما بیشتر از هرچی حرص آدمو در میاره
علی : در جواب رضا داداش برو سرچ کن جلسه 656 شورای رقابت تو سایت شورای رقابت ببین پس حرف الکی نزن
ناشناس : ایران خودرو همون اول که توی طرح یکپارچه پارس رو ارائه کرد با وجود ظرفیت خالی در 1402 یه تعداد رو انداخته بود 1403 که در طرح یکپارچه ی دوم دوباره برای ظرفیت خالی 1402 پارس ثبتنام بزاره که مراجع زی صلاح این اجازه رو ندادن و گفتن اونایی که 1403هستن رو انتقال بدن به ظرفیت خالی 1402 این طوری اگه این کار نمیشد ایرانخودرو بیشتر میتونست حتی زیر زیرکی با دلال های خودش (دلال ها درواقع هموع ایران خودرو ای هایی مطلع از آینده بودن که قبل عید هم با 290ماشینشون رو گرفتن) بقیه بدبخت بیچاره مردم هستن که همیشه ظلم کش بودن و الانم کسی از مسئولین براش مهم نیست چی سرش بیاد.
ناشناس : ایران خودرو همون اول که توی طرح یکپارچه پارس رو ارائه کرد با وجود ظرفیت خالی در 1402 یه تعداد رو انداخته بود 1403 که در طرح یکپارچه ی دوم دوباره برای ظرفیت خالی 1402 پارس ثبتنام بزاره که مراجع زی صلاح این اجازه رو ندادن و گفتن اونایی که 1403هستن رو انتقال بدن به ظرفیت خالی 1402 این طوری اگه این کار نمیشد ایرانخودرو بیشتر میتونست حتی زیر زیرکی با دلال های خودش (دلال ها درواقع هموع ایران خودرو ای هایی مطلع از آینده بودن که قبل عید هم با 290ماشینشون رو گرفتن) بقیه بدبخت بیچاره مردم هستن که همیشه ظلم کش بودن و الانم کسی از مسئولین براش مهم نیست چی سرش بیاد.
پرهام : سلام آذر دو گانه ماشینت فاکتور نشده؟؟
احمد رضا : دلال خودت برو ما تبدیل زدیم.تو حواله رو 250 خریدین حق داری بسوزی.
احمد رضا : هیچ کس نخواهد آمد