بررسی لندروور LR4 مدل 2015

بررسی لندروور LR4 مدل 2015

ظاهراً این روزها بازار خودروهای شاسی بلند اشباع شده است ولی شاید هیچ برندی به اندازه لندروور از اعتبار برخوردار نباشد، چون لوکس بودن را با قابلیت شخم زدن زمین در هم می‌آمیزد و در قالب یک خودرو خلاصه می‌کند. حتی با این که گزینه های زیادی در بازار موجودند، لندروور LR4 همیشه یک گزینه پرطرفدار در بازار شاسی بلندهای لوکس بوده است که می‌تواند در خیابان های شلوغ و پر ترافیک و یا هنگام بالا رفتن از یک جاده پوشیده از برف کوهستانی، وظیفه اش را به خوبی انجام بدهد. شاید از جمله عواملی که باعث می‌شوند این شاسی بلند همه فن حریف باشد، بتوان از صندلی ردیف سوم (که این شاسی بلند را هفت نفره می‌کند)، تجهیزات آف رود بسیار قوی و کاربردی و موتور قدرتمند شش سیلندر و مجهز به توربوشارژر نام برد که در مقایسه با موتور هشت سیلندر قدیمی بسیار کم مصرف تر است. می‌توان گفت لندروور LR4 مدل 2015 برای این که یک شاسی بلند لوکس و تمام عیار باشد، هیچ کم و کسری ندارد. کابین داخلی از طراحی خاص لندروور بهره می‌برد و مملو از مواد با کیفیت است. تجهیزات الکترونیکی به روز شده اند و تجهیزات ایمنی نیز، درخور خودرویی با این قیمت هستند. لندروور LR4 خودرو جذاب و نیرومندی است که از قابلیت های آف رود نیز برخوردار است و همین مورد، وزن بالای تقریباً 3 تنی آن را توجیه می‌کند. این خودرو در جاده از  قدرت مانور و عملکرد بالایی برخوردار است و مصرف کمی نیز دارد. البته این شاسی بلند هفت نفره و لوکس رقبایی نیز دارد، و شاید سرسخت ترین رقیبش مرسدس بنز GL-Class باشد که آن نیز دارای سه ردیف صندلی است، و البته بسیار گران تر. آکورا MDX و اینفینیتی QX60 نیز، با این که دارای ابعاد کوچکتری هستند و صندلی ردیف سوم آنها نیز برای کودکان راحت تر است، ولی آکنده از فناوری هستند و رقبایی قدر به شمار می‌روند. رقبای دیگری نیز در بازار وجود دارند که از میان آن ها می‌توان از لکسوس GX 460 و یکی از محصولات خود کمپانی لندروور به نام رنج روور Sport نام برد. این رقبا روی جاده توانایی های بیشتری دارند و به راحتی روی مسیرهای ناهموار حرکت می‌کنند ولی سرنشینان زیادی را در خودشان جا نمی‌دهند. گفتنی است، هیچ کدام از این رقبا مانند لندروور LR4 لوکس بودن و قدرت را با هم ترکیب نمی‌کنند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی لندروور LR4 مدل 2015

لندروور LR4 مدل 2015، یک شاسی بلند لوکس با اندازه متوسط است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه، تیپ HSE و تیپ HSE Lux. این خودرو به صورت استاندارد، پنج نفره است ولی صندلی ردیف سوم را می‌توان به صورت سفارشی خریداری کرد. تجهیزاتی که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی، چراغ های مه شکن در جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک، رکاب، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، سانروف برقی در جلو، سانروف "Alpine" در عقب، شیشه دودی و حسگرهای پارک در عقب. داخل کابین نیز این تجهیزات به چشم می‌خورند: کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش چرمی، صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم در هشت جهت، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، آینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، صفحه نمایشگر 7 اینچی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Meridian مجهز به سی دی خوان و 11 بلندگو، درگاه USB و iPod و یک درگاه صوتی اضافی. اگر پکیج  7 Seat Comfort را خریداری کنید، این تجهیزات نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد: دکمه های کنترل سیستم آب و هوا در قسمت عقب، صندلی تاشوی عقب به نسبت 50/50، چراغ مطالعه و کیسه هوای پرده‌ای در عقب. تیپ HSB دارای این تجهیزات است: رینگ های 19 اینچی آلومینیومی متفاوت، چراغ های زنون، چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز، حسگرهای پارک در جلو، آینه های جانبی برقی، و کنترل صوتی. تجهیزات پکیج Climate Comfort که برای تیپ های پایه و HSE قابل خریداری است عبارتند از: گرمکن شیشه جلو، گرمکن آب پاش شیشه جلو، گرمکن صندلی های جلو و ردیف دوم و گرمکن غربیلک فرمان. مجهزترین کابین داخلی متعلق به تیپ HSE Lux است که همه تجهیزات فوق را داراست و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: رینگ های آلومینیومی منحصر به فرد 19 اینچی، روکش و تودوزی چرمی جدید، صندلی راننده به همراه بالشتک های برقی و قابل تنظیم، نورپردازی فراگیر داخل کابین، یخچال تعبیه شده روی کنسول مرکزی، حافظه تنظیمات صندلی راننده، غربیلک فرمان برقی، و سیستم صوتی ارتقا یافته Meridian به همراه 17 بلندگو و صدای فراگیر (به صورت سفارشی برای تیپ HSE نیز به فروش می‌رسد). تجهیزاتی که به صورت تکی برای تیپ های HSE و HSE Lux به فروش می‌رسند، عبارتند از: کروز کنترل قابل تنظیم و سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی های عقب. اگر پکیج Vision Assist را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: چراغ های زنون تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، دوربین با دید 360 درجه، سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب خودرو. تجهیزاتی که می‌توان برای همه تیپ ها به صورت سفارشی خریداری کرد، عبارتند از: رینگ های منحصر به فرد 20 اینچی، اپلیکیشن تلفن هوشمند و پکیج Heavy Duty که این تجهیزات را ارائه می‌کند: سیستم چهار چرخ محرک، دیفرانسیل عقب با قابلیت قفل شدن و یک تایر زاپاس بزرگ. پکیج Black Design، تزیینات بدنه را سیاه رنگ می‌کند و رینگ های 18 یا 19 اینچی‌اش نیز، به رنگ سیاه هستند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لندروور LR4 مدل 2015

نیروی پیشران همه تیپ های لندروور LR4 مدل 2015 را یک موتور شش سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر تأمین می‌کند که قادر است 340 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار گرفته است. از میان تجهیزاتی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود، می‌توان به سیستم stop-start اشاره کرد که هنگام توقف در راهبندان و به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت، موتور را خاموش می‌کند. تخمین زده می‌شود میزان مصرف این شاسی بلند انگلیسی در سیکل ترکیبی برابر باشد با 17.11 لیتر (19.55 لیتر در شهر و 14.41 در بزرگراه). این آمار و ارقام نشان می‌دهند که مصرف آن از میانگین مصرف خودروهای این حوزه پایین تر است. قدرت یدک کشی این شاسی بلند مجهز نیز برابر است با 3,495 کیلوگرم. لندروور LR4 به گونه ای طراحی شده است که به طور مدام بتوان با چهار چرخ محرک حرکت کرد و یک مبدل سرعت را به کار می‌گیرد که برای رانندگی روزمره بسیار کارآمد است. البته اگر پکیج Heavy Duty را خریداری کنید، سیستم دیفرانسیل سنتی و قدیمی همچنان به شما ارائه می‌شود که برای کسانی که به رانندگی های پرچالش آف رود علاقه مند هستند، کارآیی بیشتری دارد. سیستم چهار چرخ محرک توسط کنترلگر Terrain Response و دسته نصب شده روی کنسول مرکزی  به کار گرفته می‌شود و می‌توان آن را در چهار حالت تنظیم کرد: معمولی، علفزار، ماسه و برف. تیپ هایی که دارای مبدل دو سرعته هستند، از حالت "گذر از صخره" نیز بهره می‌برند. انتخاب هر یک از این حالت ها، تنظیمات موتور، گیربکس و سیستم تعلیق را تغییر می‌دهد. سیستم تعلیق بادی و الکترونیکی نیز بسیار کارآمد است و با تنظیم ارتفاع خودرو به آن کمک می‌کند ناهمواری های سطح جاده را به راحتی پشت سر بگذارد.

 

ایمنی

بررسی لندروور LR4 مدل 2015

تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند عبارتند از: ترمز دیسکی ضدقفل، سیستم کنترل پایداری، کنترل در سربالایی و سراشیبی، حسگرهای پارک در عقب و دوربین دید عقب. تجهیزات ایمنی منفعل عبارتند از: کیسه هوای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای جانبی که تا صندلی ردیف سوم امتداد می‌یابد، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، دوربین پارک 360 درجه و سیستم کروز کنترل قابل تنظیم که چنانچه تشخیص بدهد سرعت خودرو بالاست، سرعت آن را کم می‌کند ولی به حالت توقف کامل در نمی‌آورد. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لندروور LR4 مدل 2015

طراحی داخلی خشن و جذاب لندروور LR4 مدل 2015 تقریباً اسکاندیناویایی است، چون بسیار ساده است و کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز بالاست. در داخل کابین همه چیز به گونه‌ای جاسازی شده است که در دسترس باشد و بیشترین کارآیی را داشته باشد. وجه مشخصه کابین داخلی این است که وقتی سوار این خودرو می‌شوید، دسته دنده به صورت اتوماتیک از میان کنسول مرکزی بالا می‌آید. دسته های مدور و ساده‌ای نیز روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند که سیستم های تفریحات و سرگرمی و آب و هوا به وسیله آن ها کنترل می‌شوند. صفحه نمایشگر لمسی و مسیریاب ماهواره ای بسیار خوب کار می‌کنند ولی در مقایسه با سیستم های الکترونیکی جدیدتر سایر رقبا، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. این صفحه کمی با تأخیر به لمس انگشت پاسخ می‌دهد و ساختار منو نیز کمی پیچیده است. شاید برای بعضی افراد، یکی از جذابیت های این شاسی بلند زیبا، صندلی های جلوی بسیار صاف و راستش باشد. اگر صاف روی آن بنشینید، نیازی ندارید که پاهایتان را دراز کنید و به لطف سقف بلند، فضای سر زیادی نیز در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. سرنشینان از طریق پنجره های بزرگ و سانروف Alpine، دید بسیار خوبی از مناظر اطراف خواهند داشت، به علاوه نور آفتاب نیز اجازه پیدا می‌کند روی صندلی های عقب بتابد. تا کردن صندلی های ردیف سوم، کمی پیچیده تر از خم کردن صندلی سایر رقبا است، ولی اگر موفق به انجام این کار بشوید، یک فضای بار بزرگ و 1.19 متر مکعبی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اگر صندلی های ردیف دوم را هم بخوابانید، 2.55 متر مکعب فضای بار به شما تعلق می‌گیرد.

 

تجربه رانندگی

بررسی لندروور LR4 مدل 2015

لندروور LR4 خودرو سنگینی است که به شما اجازه نمی‌دهد وزن بالایش را فراموش کنید، ولی موتور شش سیلندر و 340 اسب بخاری آن را مهار می‌کند و در اختیار خودش در می‌آورد، دست کم در بیشتر مواقع، این گونه است. این اسب سرکش هنگامی که پر از بار و سرنشین باشد، تمایل دارد از چهار نعل نیز تندتر بدود، ولی آیا موتور مجهز به سوپرشارژر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همیشه قدرت زیادی در آستین دارند تا در اختیار آن قرار بدهند؟ این درست همان انتظاری است که خریداران از یک خودرو تمام عیار و همه فن حریف دارند. سیستم تعلیق بادی حتی خشن ترین موانع را جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد کابین هیچ تکانی بخورد، البته مرکز ثقل را کمی بالا می‌برد. طبیعی است که لندروور بهترین عملکردش را زمانی نشان می‌دهد که از شهر خارج بشوید و سر به کوه و بیابان بگذارید. البته به لطف سیستم پیچیده چهار چرخ محرک، این شاسی بلند قدرتمند قادر است جاده های بسیار ناهموار را پشت سر بگذارد و  در خیابان های شلوغ نیز جای پارک پیدا کند.


منبع

Edmunds

برچسب : لندروور , لندروور LR4 , مرسدس بنز GL Class , آکورا MDX , اینفینیتی QX60 , لکسوس GX 460






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 ابان : به کسی زنگ نزدن برای تحویل. کسی اطلاعی نداره؟
تی8/ تی9 : هر دفعه زنگ میزنیم به 42724 هر کدوم ده روز ده روز عقب میندازن / کسی جواب درست نمیده / امروز بهشوه گفتم یه سری به قسمت نظرات مشتریان بزنید / هر چی فحش خارومادر هست اینجا دارن میدن / هر چی نفرین لعنت هست میکنن / خودتان را به کوری کری نزنید / دست اخر میگه بله قربان حق با شماست /
J7 : 28 اسفند شاسی شده گنوز نه پلاک شده نه بیمه
مشهدj7 : ماشین امروز تحویل گرفتم ثبت نامی ۲۳ مهرماه ان شالله بقیه دوستان هم به زودی تحویل بگیرند
مهدی s5 26 مهر : عمو اجازه بده بیمه و پلاک بشه بعدا زنگ بزن
علی : سلام دوستان خودتان را خوشحال نکنیید الان به دوماه هست همه مدارک امده حتی کارت سوخت ولی از ماشین خبری نیست اس۵ نوزده مهر
حسام ایرانی : اشگال ترین خودرو دنا هستش( قیافه ارنولد کارایی مورچه )
حمید اس فایو : ثبت نام 22 مهر شیراز امروز شاسی شد.
تارا v1 دنده ای5 : سلام دوستان عزیز تارا تحویل ۲۴ دی امروز تحویل گرفتم چند نکته نظرمو جلب کرد اولین نکته جاداری ماشین بود من که قبلا پژو۴۰۵ داشتم چه در داخل چه صندوق عقب جادار تره دومین نکته بی صدایی ماشین بود در زمان حرکت هیچ صدایی چه از بیرون چه از داخل نمیاد کمکها به نسبت چیزی که انتظار داشتم نرم تره موتور نرم کار میکنه فرمون که نگم برات برقیه تا حالا فرمون به این نرمی ندیدم حتی تو ماشینای خارجی کیفیت ساختم خوبه کاش رو دریها پلاستیک نرم کار میکرد یکم ضعیفه در کل همه چیش بهتر از انتظارمه فقط نکته ای که حالمو گرفت چراغ عقب سمت چپه که یکم توش آب میره که امیدوارم گارانتی درست کنه
ساینا هفته چهارم بهمن : بنده در تاریخ 6 اردیبهشت برام تکمیل وجه اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهزاد ، دوگانه 30 دی : سلام بیشتر خواهد بود ، چون زمانی که دنا پلاس 350 بود ، سورن 372 بود و الآن دناپلاس 550 هست.
دوگانه : سلام امروز کسی دوگانه فاکتور شده
ریحانه رانا تحویل 30 بهمن : ممنونم 18 دی تکمیل وجه
اپشنال مشکی12 : کسی از دنا اپشنال هست که از شرکت براش پیامک تحویل حضوری اومد باشه؟
غلام : سلام خسته نباشید برادر خودت اذیت نکن نمایندگی که بری بگی سورن دارم میگه هر صدای عادی خدا صبری بهمون بده تا بتونیم بفروشیم
ماهان خ : سلام کی ثبت نام کردیدید تاریخ تخصیص شما چه تاریخی بود
عصبانی : ما سامانه یکپارچه ها تکلیفمون مشخه دیگه ... تابستان >> پاییز ، پاییز >> زمستان.... زمستان >>>> بهار ، بهار>>> تابستان ... تابستان >>> پاییز خداروشکر دیگه کارمون از شمردن ماه گذشته و فصل به فصل شوتمون میکنن عقب انشالله درمان سرطان بچه های مسبب این معطلی ها هم توسط پزشکها این چنین باشه: آقای دکتر بچه ام کی خوب میشه؟ دکتر: پاییز ، پاییز که شد آقای دکتر گفتی پاییز: نه امیدتون به خدا باشه ، زمستون حتما دیگه داروها تاثیرشو میذار و خوب میشه
x55 : دوستان گروه تشکیل شد ، لطفا همه بیاید اونجا ، چنتا کامنت پایین تر لینکش هست
تک : از زمان فاکتور ماشین
207تحویل 30دی : تا 5 دی مهلت داشت