بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

با گسترش روزافزون مدل‌های لوکس در خط تولید کمپانی‌های مختلف خودروسازی، این روزها خرید یک خودروی تجملاتی و پیشرفته تنها منحصر به یک کمپانی خاص نیست. مدل 2015 بی‌ام‌و آلپینا B7 نیز، که در حقیقت تیپ سفارشی بی‌ام‌و سری 7 سدان می‌باشد و توسط کمپانی آلپینا تیون شده است، از این قاعده مستثنا نبوده و یکی از شاهکارهای مهندسین و متخصصان آلمانی به شمار می‌رود. اگرچه کمیاب بودن این باواریایی به تنهایی مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود، اما تغییرات عاقلانه‌ و ملموسی که از سوی تیونر آلمانی چه در داخل و چه خارج این خودرو اعمال شده است، B7 را فراتر از سری 7 قرار می‌دهد. تغییرات صورت گرفته در پیشرانه هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر، قدرت این سدان را به 540 اسب‌بخار می‌رساند که تقریبا 100 اسب‌بخار از پیشرانه مشابهی که در 750i به صورت استاندارد عرضه می‌شود، بیشتر است.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

همچنین، تیونینگ هوشمندانه سیستم تعلیق این خودرو ترکیب بی‌نظیری از کنترل و راحتی را فراهم می‌آورد. کمپانی آلپینا با استفاده از تزئینات چوبی منحصربه فرد، روکش چرمی باشکوه برای غربیلک فرمان، رکاب‌های زیبا و صفحه کیلومتری با طراحی مخصوص، کابین بی‌نظیری برای B7 فراهم آورده است. تجهیزات سفارشی بی‌شماری که از سوی آلپینا و BMW Individual Program عرضه شده‌اند، خاص بودن این باواریایی را فریاد می‌زنند؛ برای مثال، شما می‌توانید قطر غربیلک فرمان را خودتان انتخاب کنید. پر واضح است که سفارش چنین تجهیزاتی هزینه زیادی در بر دارد. همانند بی‌ام‌و سری 7، آلپینا B7 مدل 2015 نیز با دو فاصله محوری استاندارد و Long عرضه می‌شود که در حالت دوم، فضای بسیاری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌گیرد. شایان ذکر است، این سدان زیبا و پرقدرت در دو حالت دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و چهار چرخ محرک به صورت سفارشی به خریداران عرضه می‌شود. تنها نقطه ضعف B7، فقدان فضای کافی در داخل کابین و صندوق برای نگهداری و حمل وسایل است که البته برای خودرویی با این ابعاد کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

با وجود تمام این تفاسیر، بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 تنها سدان لوکس فول سایز موجود در بازار نیست؛ کمپانی آئودی با تیونینگ A8 تیپ اسپرت S8 را، البته با تجهیزات و قیمت کمتر، روانه بازار کرده است؛ کمپانی مرسدس بنز نیز، S65 AMG را که در حقیقت مدل ارتقایافته S-Class افسانه‌ای خود می‌باشد، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای آن دسته افرادی که به دنبال قدرت و عملکرد بیشتر در کلاس سوپر سدان‌ها هستند، پورشه پانامرا توربو نه تنها به طرز تحسین‌برانگیزی سریع است، بلکه کمپانی‌های معدودی می‌توانند گستره تجهیزات سفارشی بی‌شماری را که پورشه برای سری Exclusive پانامرا در نظر گرفته است، به خریداران عرضه کنند. علی‌رغم قدرت زیاد و تجهیزات فراوانی که در صورت خرید هر یک از این خودروها در اختیار شما قرار می‌گیرد، هیچ‌یک از آنها نمی‌توانند ترکیب بی‌نظیری را که در بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 گرد آمده است، به شما عرضه کنند. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 در حقیقت تیپ سفارشی بی‌ام‌و سری 7 سدان می‌باشد که با دو فاصله محوری استاندارد و Long و در دو حالت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به خریداران عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این سدان زیبا و منحصربه فرد عبارتند از: رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای تابستانی، چراغ‌های جلوی LED با کنترل اتوماتیک نور بالا، چراغ‌های مه‌شکن LED، برف پاک‌کن اتوماتیک، صندوق پران برقی، سنسورهای پارک عقب و جلو، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید، سانروف، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، آفتاب‌گیر برقی عقب، آفتاب‌گیر دستی شیشه‌های جانبی، آینه‌های الکتروکرومیک، کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه‌ای، تودوزی چرم با کیفیت، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تهویه با قابلیت تنظیم در 14 حالت مختلف، حافظه تنظیمات صندلی راننده، صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن و تزئینات چوبی بسیار زیبا.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

در بخش تکنولوژی تمامی مدل‌های آلپینا B7 به صورت استاندارد مجهز به نمایشگر مجازی، دوربین دید عقب، رابط کاربری BMW iDrive، کنترل صوتی، مسیریاب ماهواره‌ای، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، هماهنگ‌سازی اپلیکیشن‌های تلفن همراه، ارتباط اورژانس BMW Assist، سیستم صوتی Harman Kardon با 10 بلندگو و صدای فراگیر مجهز به CD/DVD Changer شش تایی، رادیو ماهواره‌ای، و ورودی USB/iPod می‌باشند.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

تجهیزات و پکیج‌های کمی برای آلپینا B7 به صورت مجزا عرضه می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به پکیج Driver Assistance Plus اشاره کرد که مواردی چون دوربین برای دید بغل و بالا، هشدار نقاط کور و عبور از خط، هشدار برخورد از جلو و کاهش تصادفات به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده را به خودروی شما می‌افزایند. با انتخاب فاصله محوری Long و سفارش پکیج Luxury Rear Seating، می‌توانید از دو صندلی ماساژور مجهز به تهویه با قابلیت تنظیم به صورت برقی بهره‌مند شوید، گفتنی است، در این حالت ظرفیت خودرو به چهار سرنشین کاهش می‌یابد. با سفارش پکیج سرگرمی صندلی عقب، و نمایشگر رنگی بر روی پشتی صندلی‌های جلو نصب می‌شوند که می‌توان آنها را به صورت مجزا و با استفاده از سیستم کنترل iDrive مخصوص صندلی عقب، کنترل کرد.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

تجهیزاتی که به صورت مجزا برای بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 عرضه می‌شوند، عبارتند از: تودوزی چرم مرینوس در رنگ‌های متنوع، کروز کنترل قابل تنظیم (به همراه سیستم کاهش برخورد از جلو و تشخیص عابر پیاده)، سیستم صوتی Bang & Olufsen مجهز به 16 بلندگو و صدای فراگیر، و سیستم دید در شب مجهز به مادون قرمز جهت تشخیص عابرین پیاده. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه با تامین قدرتی معادل 540 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 730 نیوتن‌متر، بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 را به پیش می‌راند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها گیربکس ارائه شده برای این سدان زیبا است که با وجود پدل شیفترهای روی فرمان، امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز فراهم شده است. گفتنی است، B7 در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و در صورت تمایل می‌توان آن را به صورت چهارچرخ محرک (xDrive) نیز سفارش داد. سازمان EPA مصرف سوخت این سدان زیبا را 14 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) برای مدل‌های دیفرانسیل عقب تخمین زده است؛ گفتنی است، در مدل‌های چهارچرخ محرک نیز مصرف سوخت همین مقدار بوده و فقط در بزرگراه کمی بیشتر است. 

 

ایمنی

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای پارک جلو و عقب، کیسه هوای جانبی و زانویی برای سرنشینان جلو و پرده‌ای به همراه محافظ سر فعال برای سرنشینان جلو از جمله تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده برای تمامی تیپ‌های بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 هستند. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به سیستم ارتباط اورژانسی BMW Assist اشاره کرد که خدماتی چون اعلام خودکار تصادف به مراکز اورژانس و امکان صحبت با آنها، باز کردن درب‌ها از راه دور و بازیابی خودروی مسروقه را به شما عرضه می‌کند. دوربین پارک، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار نقاط کور و عبور از خط، سیستم دید در شب، هشدار برخورد از جلو و کاهش تصادفات با امکان تشخیص خودروها و عابرین پیاده نیز، به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار داده می‌شوند. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

افراد بسیاری بر این باورند که شباهت‌های بسیاری میان خودروهای لوکس و جت‌های خصوصی وجود دارد و حال، با نگاهی به کابین B7 به خوبی متوجه این قضیه خواهید شد. مواد باکیفیت و مرغوب سرتاسر کابین را پوشانده و حسی از تجمل و اشرافیگری را علاوه بر راحتی و آرامش به سرنشینان منتقل می‌کنند. صندلی‌های قابل تنظیم جلو، سرنشین را طوری دربرمی‌گیرند که کم‌ترین میزان خستگی را در وی ایجاد می‌کنند.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015
بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

پشت‌سری‌های فعال نیز که با توجه به موقعیت خودرو تغییر می‌کنند، از دیگر ویژگی‌های لوکس B7 به شمار می‌روند. استفاده از چرم Napa بر روی صندلی‌ها و داشبورد در کنار تزئینات چوبی خاص آلپینا، حس یک اثر هنری دست‌ساز را به بیننده منتقل می‌کند؛ طراحی و کارایی بی‌نظیر تکنولوژی‌های به کار رفته در B7، از جمله نمایشگر مجازی و رابط کاربری iDrive، با برطرف کردن تمامی نیازهای خودرویی در این کلاس، بر لوکس بودن بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 تاکید می‌ورزند.

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

سرنشینان عقب نیز، با برخورداری از فضای پا و سر مناسب (در مدل Long، فضای پا حدود 15 سانتی‌متر بیشتر است)، در کمال راحتی و آسایش قرار دارند و چنانچه نمی‌خواهید سه سرنشین بر روی صندلی عقب قرار بگیرند، می‌توانید با سفارش پکیج Luxury Rear Seating، علاوه بر بهره‌مندی از دو صندلی ماساژور مجزا مجهز به گرمکن و تهویه، حس سواری با یک جت خصوصی را بیشتر در سرنشینان ایجاد کنید. همان‌طور که پیشتر گفته شد، تنها نقطه ضعف خودرویی در این ابعاد کمبود محفظه‌هایی برای نگهداری وسایل در داخل کابین و همچنین، کوچک بودن صندوق عقب است؛ در داخل کابین، جز کنسول کوچک مرکزی جایی برای قرار دادن وسایلی چون تلفن همراه وجود ندارد و صندوق عقب آن با برخورداری از 397 لیتر حجم، جای چندانی در اختیار وسایل شما قرار نمی‌دهد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015

تعیین مهم‌ترین ویژگی تاثیرگذار بر میزان رضایت راننده از بی‌ام‌و آلپینا B7 مدل 2015 بسیار سخت و دشوار می‌باشد: قدرت یا هندلینگ! اگرچه قدرت 540 اسب‌بخاری  سبب می‌شود B7 در مدت زمان 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما آنچه استفاده روزانه از این خودرو را به لذتی وصف ناشدنی بدل می‌کند، تغییراتی است که توسط آلپینا در سیستم تعلیق آن ایجاد شده است و از این بابت تیونر آلمانی به خود می‌بالد. در بسیاری از خودروهای سدان لوکس، رینگ‌های 21 اینچی، تایرهای فاق کوتاه، و سیستم تعلیق تیون شده به معنای یک رانندگی خشک و پر از کوبش و ضربه است؛ جالب است بدانید که این امر در خصوص B7 صادق نیست و هنگام رانندگی با این باواریایی زیبا، هیچ ناهمواری و دست‌اندازی راحتی و آسایش شما را مختل نمی‌کند. رانندگی نرم و عملکرد خوب در پیچ‌ها از مشخصه‌های بارز این سدان لوکس به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد این خودرو می‌توان به امکان تنظیم سیستم تعلیق، گاز و گیربکس طبق میل و اراده راننده اشاره کرد؛ هر یک از این عوامل با تغییراتی که در دینامیک خودرو ایجاد می‌کنند، شما را به شگفتی وامی‌دارند. 


منبع

Edmunds

برچسب : B7 , آلپینا , سری 7 , 750i , بی ام و , A8 , S8 , آئودی , S65 AMG , S Class , مرسدس بنز , پورشه پانامرا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

صفحه کیلومترش هیجان بخش نیست. خیلی بی احساسه
22:28  1393/11/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جناب کارشناس قلابی : اقا برج ۴ براتون دعوتنامه میا د اونم شاهین اما با قبمت ۶۰۰ تومن.شاید .حال ریسک هست انتخاب با شماست.من بودم اگه مصرف کننده بودم حتما اطلس رو میزدم گور بابا ش.تو این خرتو خر بازار نقدو عشف است.مطمعن باشید که با قیمت قبل شاهین نمیدن.پول اضافه داری صبر کن .نگاه کنید داداش شما ۹ هزار نفرید یعنی کلی مشتری که سایپا نمیخواد از دست بده کلی مشتری که هیچ تعهدی در خودرو بهشون نداره.سهمیه نمیسوزه ولی هر چی رادست و زیاد و پرسود باشه رو میفروشه.شاهین به قیمت ۴۳۰ برای هیچ کس دعوتنامه نمیفرسته.احتمالش زیاده بیاد خرداد اما ۶۰۰ رو شاخشه.
فرهاد : سلام دوستان من به عنوان کسی که خیلی پیگیری کردم و چندین بار حضوری رفتم شرکت سایپا اعلام کنم که آخرین بار که رفتم معاونت بازاریابی و فروشی درب یک که رییس خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی هستن ایشون گفتن که فعلا صمت مجوز نداده ،صمت اگه مجوز بده بعدش باید ارز تخصیص داده بشه بعد به حساب شرکت چینی ارز واریز کنن بعد خرید بزنن بعد که اومد ایران پیامک بفرستن که پرسیدم کدوم مرحله هستید گفت هیچ گفتم آخه اینهمه آدم منتظرن و همه زندگیشسونو فروختن گفت با ما طرف حساب نیستن مگه سال ۱۴۰۱ تعلق نگرفت چیزی شد ولی دفعات پیش که می‌رفتیم امیدوارانه حرف میزد ایندفعه کلا زد زیر همه چی حتی پرسیدم ماشین که حتما تعلق میگیره گفت نمیتونم قطعی بگم هرکس هم خواست خبر واقعی و قطعی بگیره تشریف ببره جاده مخصوص معاونت بازاریابی و فروش درب شماره یک بخش خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی
سورن پلاس ef7 تحویل 29 اسفند : سلام دوستان اگر کسی از تحویل اسفند ماه فاکتور شده لطفا پیام بزاره تا دوستان دیگه هم متوجه بشند با تشکر از دوستان
تارا v1p تحویل تیر : من وقتی که وارد کاستومر می شدم نوشته بود وضعیت احراز شده و رنگ اش هم سبز بود، الان نوشته وضعیت: ثبت نام با رنگ ابی! کسی هست علت اش رو بدونه؟
اااا : خخخ بنز 4050 سی ساله قبله که 30 لیترمصرف کنه جمع کن خودتو توتوعمرت دستت به فرمون ماشین نخورده بابات بهت گفته اطلس بزن نشده بروبگو نتونستم وسواردوچرخه 16 خودت شوبرودوردور افرین پسرم
علی تارا اتومات V4 : سلام جریمه تاخیر چقدر محاسبه کردن برای شما؟
فرهاد : سلام دوستان من به عنوان کسی که خیلی پیگیری کردم و چندین بار حضوری رفتم شرکت سایپا اعلام کنم که آخرین بار که رفتم معاونت بازاریابی و فروشی درب یک که رییس خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی هستن ایشون گفتن که فعلا صمت مجوز نداده ،صمت اگه مجوز بده بعدش باید ارز تخصیص داده بشه بعد به حساب شرکت چینی ارز واریز کنن بعد خرید بزنن بعد که اومد ایران پیامک بفرستن که پرسیدم کدوم مرحله هستید گفت هیچ گفتم آخه اینهمه آدم منتظرن و همه زندگیشسونو فروختن گفت با ما طرف حساب نیستن مگه سال ۱۴۰۱ تعلق نگرفت چیزی شد ولی دفعات پیش که می‌رفتیم امیدوارانه حرف میزد ایندفعه کلا زد زیر همه چی حتی پرسیدم ماشین که حتما تعلق میگیره گفت نمیتونم قطعی بگم هرکس هم خواست خبر واقعی و قطعی بگیره تشریف ببره جاده مخصوص معاونت بازاریابی و فروش درب شماره یک بخش خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی
J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : سلام منم دقیقا برام روز اخر سال ۲۸ اسفند شاسی شده الان دو ماهه تو مرحله بیمه گیر کرده زنگ‌زدم الکی میگن باگ سیستممون ایراد پیدا کرده تا ۲۰ این ماه درست میشه ولی مطمنم دروغ میگن فقط باید هر روز ب این بیشرف ها زنگ‌بزنیم بابتعدم صدور بیمه گوش زد کنیم بر پرشون لعنت فقط میدونم همه j7 هایی ک تاریخ ۲۸ اسفتد شاسی شده تو مرحله صدور بیمه گیر کردن
حسین دوگانه دی ماه : امروز 1402/02/19تاریخ دوگانه دیماه بودم 01/21. تکمیل وجه کردم امروز تحویل گرفتم. با تشکر
سعید : سلام. مال من فروش فوری بوده. البته مال من V1 بوده. چندین بار به نمایندگی و امور مشتریان گفتم ماشین های بعد از من هم فاکتور شدن، میگن امکان نداره. خواستم بهشون ثابت کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 اسفند : چی شد پس اسفند ماهی ها کسی فاکتور شد دوستان
ایکس 33 اتومات : لطفا جواب بدهید
رضا : اونایی که اسفند تبدیل زدن به سورن کسی هست که فاکتور شده باشه؟
151 : آقا شما غیر از این اعصابتون خراب کنی هیچ فایده نداره به زندگیت برس 90 روز کاری میگن با طعطیلات میشه 100 روز حدودا من پلاک شدم بیا بدم بهت کارت راه بیفته تا ماشینت بیاد
جومنگ : خبر دار شدم گفتن دعوتنامه اسفند اول خرداد ارسال میشه
بهار 403 : دوستان 207 کد 23 تحویل 31 خرداد هستم .سوالم اینه که 207 ماشین خوبی هست واسه زیر پا و مسافرت یا هم قیمت 207 میشه ماشین بهتری خرید ؟
دانش ایکس 22 : سلام خدمت عزیزان من 19 فرودین همه موقعیت ها سبز شد به جز تحویل خودرو کارت ماشین و سند خورو هم اومد اما هنوز از ماشین خبری نیس کسی از شما بزرگواران میدونه روندش به چه صورته خودرو کی تحویل میشه
محمدحسن : تحویل گرفتم . تا خونه حدود 15 کیلومتر اومدم . مشکل خاصی ندیدم یکم صدا موتور زیاد نیومد داخل که مال عایق بندی هست که خودم درستش میکنم با دمپینگ . تاخیر گازم خیلی کم داشت که اونم با یه برنامه ریزی ای سی یو درست میشه. لاستیکا بارز . ای سی یو کزنس. شاد باشید
اف ایکس نقدی : از کجا خبرو گرفتین؟
کارن : تو رو خدا راسته ؟