امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)450.2
عرض (سانتی‎‏متر)190.3
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

82436 نظر

محسن
13

آقا ما رفتیم یه ef7 بنزینی خریدیم حالا بعد چندماه می بینم شهر پر از ef7 شده بخصوص رنگ سفید. ماشین مقرون به صرفه و عالی هست که همه دارند به سمتش می روند.
21:34  1394/11/07
گزارش
پاسخ دادن
علیزاده
7

سلام دوستان.چیزی که مردم رو از این ماشین میترسونه اینه که در صورت خرابی کارهر کسی نیست که بهش دست بزنه ووسایل ودستمزدش بالاست.وگرنه سواریش عالیه.من هم دارم بیشتر تحقیق مینم که یکیشو بگیرم وبه جمع شماعزیزان بیام
23:31  1394/11/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
7

انصافا بهترین گزینه از لحاظ قیمت و امکانات همین ماشینه تا وقتی سوارش نشی باورت نمیشه اینقدر تیز و پرشتابه برای ما که پول خریدن ماشین پیشرفته خارجی نداریم این یجورایی قوت قلبه و حس اونا را شبیه سازی میکنه
00:03  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
احمد
7

موافقم
از مدل 93 اشکالاتش درست شده.
من خودم دقیقا یکساله یدون گرفتم پایه گازسوز
گزارش
پاسخ دادن
01:04  1394/11/08

حسین
5

عقیده منم اینه
گزارش
پاسخ دادن
09:15  1394/11/08

ياسر
3

سلام به همه دوستان من يك هفته است يه سمند ef7 صفر گرفتم خيلي ماشين كم صدا وپرشتابي هست ،وخواستم ببينم روش دزدگير و پاور ويندوز داره يا نه،چون اگه داره چطوري فعال ميشه
10:27  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
YAAS
0

با سلام چرا سمندهای جدید جلو پنجره سورن می زارن یا روی همه مدل های حتی موتور xu7 هم این جلو پنجره را می زارن ؟
10:43  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
جواد
1

فقط مال ef7 ساخته شده چون احتياج به هوادهى بيشتر داره يه جورايی تيپ جديد و جالبی داره
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1394/11/08

کوروش
2

دروود
دوستان عزیز من الان یک هفتس مغاله و نظرات شما رو مشاهده میکنم
فقط یکلام میخواستم ببینم ef7 بخرم یا نه ؟؟؟؟؟؟
12:12  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
واقعیت
4

اگر به اسباب بازی علاقه داری و دوست داری با چند تا اسم دل خوش کنی ef7 بگیر اما اگر یه موتور میخوای که ازش کار بکشی و هیچ جا کم نیاره و یه موتور واقعی باشه xu7 بگیر . EF7 فقط ادعا داره وگرنه در عمل همه دیدیم چقدر اشکالات داره تازه اگر ef7 خریدی بازار دست دومش اصلا خوب نیست و به این آسانی نمیتونی بفروشی
گزارش
پاسخ دادن
12:43  1394/11/08

همدانی
5

بنظر من موتور اسپرت و پرشتابیه و برای برای یه ماشین مسافرتی و خانواده عالیه فقط از مدل 93 و 94 بگیر که کاملا بدون ایراد شده .مصرفشم واقعا عجیب کمه
گزارش
پاسخ دادن
13:55  1394/11/08

میثم
6

سلام، بنده 13ماه پیش(8دی93) یک EF7دوگانه صفر خریدم .
به جز دو مورد هیچ اشکال خاصی نداشته است
1-سنسور کیلومتر
2-سنسور میل سوپاپ
رایگان تعویض کردتد.
بهترین ایمن ترین ارزان ترین(حتی نسبت یه پراید)
بنده پول الکی بابت چیزی نمیدم!
با تحقیق انتخاب کن

یاحق
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1394/11/08

حقيقت
4

بهترين پيشرفته ترين و خوش قيمت ترين خودروی داخلی دقيقا همينه البته فقط باموتورef7
گزارش
پاسخ دادن
21:01  1394/11/08

علی
11

ef7 موتور بدی نیست اما مشکلات هم کم نداره موتور پژو 1.8i حساب خودش رو پس داده و در تمام ایران بدون مشکل کار کرده حتی با گاز که اصلا برای گاز طراحی نشده اگر هم میبینین امار خرابیش بالاتره خوب چون تعدادش خیلی بیشتره و ازش هم بعنوان تاکسی و مسافربری استفاده میکنن تازه اونم با گاز . هر دو موتور خوبن اما ef7 برای کار خوب نیست چون استقامت موتور 1800 رو نداره و اگر هم عیبی پیدا کنه کلی خرج داره و تعمیرش سخته . ef7 واسه خونگی خوبه فقط و مصرفش کمه .
12:16  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
فعال فنی خودرو
9

البته نه موتور xu7 دیگه اون موتور باکیفیت و فرانسوی ۲۰ سال پیشه و نه ef7 دیگه اون موتور آزمایشی و مشکل دار ۳ سال پیش .متاسفانه xu7 افت کیفیت بسیار زیادی پیدا کرده و ظاهرا ef7 با قطعات مناسبی داره مونتاژ میشه
گزارش
پاسخ دادن
21:41  1394/11/08

ت
4

ههههههههه میگه ای اف هفت مکیفیت و دوام نداره

اخه من باهاش ق ا چ ا ق میکنم همیشه دور رو شش و نیم هست دوری که تو اصلا بهش نمیرسی اخه با بار دویست وبیست کمه
گزارش
پاسخ دادن
10:48  1394/11/09

حبیب
0

آیا کسی میدونه سمند مالتی پلکس داشپورت جدید چه جوریه اگه کسی عکسی داره اطلاع رسانی کنه
16:10  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

باسلام به همه دوستان شنیدم سمندEF7 باداشبورد جدید وجلوپنجره جدید تحویل میدن * حقبقت داره عکسی هم ازش هست
19:16  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
ياسر
3

من همين شنبه تحويل گرفتم جلو پنجره عوض شده ولي داشبورد نه
گزارش
پاسخ دادن
09:00  1394/11/09

امید
14

سلام به همه دوستان من آتش نشان هستم چند ساله پراید دارم حدود۷ سال
چند روز پیش دایی بنده سمند ای اف سون خودشو بهم قرض داد واسه ماموریت خارج شهر
باور کنید تو تمام پیچها یا سر بالایی ها کاملا پر قدرت عمل میکرد حتی تو سبقت گرفتن خیلی تیز عمل میکرد البته من خودم عادت دارم موقه معکوس کشیدن وقتی که دنده به موقعیت خلاص میرسه
گاز خوری خوبی به ماشین میدم تا زمان جا رفتن دنده دور موتور کاملا بالا بمونه
باور کنید آژیر کش 210کیلومتر باهاش پر کردم
الان پرید خودمو فروختم یه کم پول کم دارم موندم سر ماه حقوق بگیرم یه صفر کیلومترشو بخرم
اگه قسمت شد تجربیات رانندگی با ماشین خودمو هم براتون مینویسم
راستی ایستگاه ماه رکورد سریعترین ایستگاه کشور رو داره
شما راحت باشین ما آماده هستیم
21:34  1394/11/08
گزارش
پاسخ دادن
اسد
9

ماشالله آتش نشان ها حقوق خوبی میگیرن که منتظری حقوق بگیری و بعد ماشین بخری!
ما یک سال حقوقمون را جمع کنیم نمی تونیم پراید بخریم!
گزارش
پاسخ دادن
23:15  1394/11/08

بنده خدا
6

آفرین آتش نشان
واقعا چه دل و جراتی داری
چطوری 210 تا پر میکنی؟ کدوم جاده 210 تا رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
23:23  1394/11/08

سمند
4

بله نسبت به پراید بهتر راه میره !!! دو بار دیگه اینطور رانندگی کنی روغن ریزی و خرابی دسته موتورهای ef7 شروع میشه
گزارش
پاسخ دادن
00:12  1394/11/09

کاربر: ef7_خوش رکاب
0

خدا قوت دلاور
گزارش
پاسخ دادن
22:03  1395/03/12

هامون
0

سلام.من میخوام بدونم یک نفر پیدا نمیشه عکس داشبورد جدید مالتی پلکس دو ایربگ رو بزاره؟اصلا داشبورد جدید هست؟این سوال رو چندین نفر پرسیدن اما هیچ کس شفاف توضیح نداده
01:04  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد2
3

هيچ موتوری بازدهی موتور ال90 رو نداره!!! بیخود خودتونو خسته نکنید....
01:33  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محسن
6

موتور k4m از نظر کیفیت قطعات واقعا خوبه ولی از نظر قدرت و تکنولوژی با ef7 فاصله زیادی داره بخصوص سیستم cvvt تاثیر شگفت انگیزی روی قدرت و کشش موتور داره اگه موتور k4m روی بدنه سنگین سمند نصب بشه فکر نمی کنم چنگی به دل نمیزنه
گزارش
پاسخ دادن
21:34  1394/11/09

پویا
4

من خودم ef7 پایه گاز سوز مدل 90 دارم. 215 هزار کیلومتر کار کرده موتور پر قدرتی داره اصلا با موتور پژو قابل مقایسه نیست در ضمن مصرف سوختس خوبه چه یکنفر و چه 5 نفر سرنشین با بار اضافی یا با کولر روشن هیچ فرقی تو شتاب و سرعتش نمیزاره .تا الانم فقط آب وروغن به خوردش دادم .ازش راضیم .
02:02  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
پویا
6

من خودم ef7 پایه گاز سوز مدل 90 دارم. 215 هزار کیلومتر کار کرده موتور پر قدرتی داره اصلا با موتور پژو قابل مقایسه نیست در ضمن مصرف سوختس خوبه چه یکنفر و چه 5 نفر سرنشین با بار اضافی یا با کولر روشن هیچ فرقی تو شتاب و سرعتش نمیزاره .تا الانم فقط آب وروغن به خوردش دادم .ازش راضیم .
02:05  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
جلیل
0

سلام داشبوردش هیچ فرقی نمی کند فقط صفحه کیلومترش جدید شده
07:35  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

من ثبت نام کردم تحویل 10 روزه اگه سر موقع بدن داشبورد یا جلو پنجر تغییر داشت اطلاع میدم
08:00  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
فرشید
0

البته شنیدم داشبورد جدید سورنی هستش *
08:02  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

باسلام خدمت دوستان من سمند مالتی پلکس ثبت نام کردم بیست و چهار روز پیش حالا نمایندگی میگه مالتی موجود ندارن و باید سخنگو تحویل بگیرم پنم نظرم روی مالتی پلکسه به نظر شما چکار باید انجام بدم
12:05  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
هامون
2

اگه موجود ندارن چرا تو لیست فروش میزارن؟منم 19 روز پیش ثبت نام کردم.فعلا که خبری نیست.منم مالتی پلکس میخوام.ماشین بروز تریه دیگه.فکر کنم سخنگو رو دستشون باد کرده.قبلا یکی تو همین صفحه چنین مشکلیو مطرح کرده بود
گزارش
پاسخ دادن
15:10  1394/11/09

YAAS
0

سخنگو بهتره و مشکلات کمتره داره برای مثال شما اگه زنون بندازی به مشکی می خوره اگه کلید بالابر شیشه ها خراب بشه بعد از تعویض باید دیاک بزنین و مشکلات برقی
18:20  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
YAAS
4

سخنگو و دییچه گاز سیمی باشه بهتر بعضیی ها دریچه گاز برقی ماشین شتاب نمی گیره ولی ef7 حتما بگیر الان بهتر از xu7 هست و تمام مشکلاتش حل شده ......
18:23  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محسنbmw
0

سلام بچه ها یک سوال کلاچ مال شما هم بالاعمل میکنه. علتش چیه مدل ۹۴برج ۴هستش درضمن دنده۱هم خوب جانمیره علتش چیه اینم از ماشین صفر!!!اسمندگازسوز
18:45  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد ضا س
1

سلام به دوستان عزیز. من سمند ای اف 7 مدل 90 دارم تا به امروز مشکل خاصی نداشتم تا سه هفته پیش که از پشت داشبورد صدای شرشر آب شنیده میشه و آب رادیات هر 7روز حدود نیم لیتر کم میشه. موتور ماشین هیچ مشکلی نداره و کاملا درست کار میکنه روغنش هم خوبه نه کم شده نه شیری رنگ شده(نشانه سوختن واشر) تا به الان نشون مکانیک ندادم چون میدونم این موتور تعمیرکارش کمه. اگه کسی میدونه مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنه.
با تشکر
19:03  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
شایان
3

فقط احتیاج به هواگیری داره
گزارش
پاسخ دادن
21:24  1394/11/09

داریوش
0

واشر سر سیلندر ترسوندده
گزارش
پاسخ دادن
12:09  1394/11/11

حمید
0

صدای شر شر مربوط به کم شدن آب رادیاتور بخاری است که با آب رادیات ماشین در ارتباطه ببین نشتی آب نداشته باشه درب رادیات در زمان خاموش بودن ماشین باید فشار خیلی کمی داشته باشه اگه فشار رادیات در زمان خنک بودن ماشنین زیاد باشه احتمال ارتباط داشتن با روغن خودرو وجود داره حتما موضوع روو جدی بگیر در ضمن اگه مشکلی باشه دمای ماشین در زمانهای کمتری نسبت به قبل شروع به بالا رفتن میکنه
گزارش
پاسخ دادن
23:02  1394/11/12

حمید
0

صدای شر شر مربوط به کم شدن آب رادیاتور بخاری است که با آب رادیات ماشین در ارتباطه ببین نشتی آب نداشته باشه درب رادیات در زمان خاموش بودن ماشین باید فشار خیلی کمی داشته باشه اگه فشار رادیات در زمان خنک بودن ماشنین زیاد باشه احتمال ارتباط داشتن با روغن خودرو وجود داره حتما موضوع روو جدی بگیر در ضمن اگه مشکلی باشه دمای ماشین در زمانهای کمتری نسبت به قبل شروع به بالا رفتن میکنه
گزارش
پاسخ دادن
00:04  1394/11/13

مرتضی
1

سلام دوستان،
من یه ef7 مدل 94/5 دارم، چند روزیه که از زیرش صدای تلق تلق میاد، به نظرتون ایرادش چی میتونه باشه؟
22:03  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
حسین
6

شاید روی ریل راه آهن ماشین میرونی خودت خبرنداری
گزارش
پاسخ دادن
22:32  1394/11/09

شهاب محمدی
20

سلام به همه عزیزان سمند سوار من امروز برای کسب اطلاعات از ماشینم که سوناتا ۲۰۱۵ است وارد سایت icar شدم و صدر نشینی سمند ef7 توی لیست این همه ماشین مورد بحث برام جالب بود از روی کنجکاوی ۲۰ دقیقه ای نظرات را خوندم و خیلی برام جذاب شد که اکثرا نظرات مثبت بود بخصوص نظرات کاربری بنام majid ef که ظاهرا فعال ترین کاربر کل سایته خیلی بنظرم تاثیر گذار بود .یه جورایی به خرید ef7 علاقه مند شدم بنظرم توی شهر بهتر از شاسی بلنده.ببخشید وقتتون را گرفتم و موفق باشید
22:28  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیرحسینEF
15

من چند سالی ازرا داشتم 4 سال در کنار اون سمند ef7هم از 88 تا یه ماه پیش داشتم به جرات میگم سمند کمتر از ازرا نیست مصرف کم شتاب بالا تعادل خوب مهمتر از همه قیمت مناسب سمند
موقع شتاب گیریی ازرا سوخت سنج 100%24 هم میشد لوازمم که گرون ترس اینکه جایی بخوره یا بزنن بهت با اون موتور قوی و پر استحلاک 6 سیلندر...
ولی من تا حالا موتور باز شده سمند ef7 رو ندیدم
23:26  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیرحسینEF
16

EF7موتور خوبیه سیلندر چدنیش به کل XU7میعرزه اینایی که میگن XU7 خوبه تا حالا بولوک سیلندر شو دیدن؟؟ بوش پیستون مسخرشو دیدن؟؟ موقع بازو بست دیدین پیچای سر سیلندر میبره میمونه تو سیلندر و دیگه کاریش نمیشه کرد؟؟مجبورن پیچ سر سیلندر 206 جایگزین میکنیم چون سیلندر خیلی ضعیف و المینیومی چنان به پیچا میچسبه که به هیچ وجع باز نمیشه!!
23:34  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

همین بلوک چدنی ef7 هست که باعث ميشه موتور توی گرما جواب نده و تا کمی فشار آوردی داغ کنه و مجبور بشی صبر کنی خنک بشه . امیر حسین تو واقعا طرفدار ef7 هستی ؟
گزارش
پاسخ دادن
20:17  1394/11/10

کاربر: امیرحسینEF
25

اینایی که در مورد EF7بد میگن شرط میبندم تا حالا سوار نشدن یا یه عده بچه مدرسه ای اند دارن نظر میدن چون EF7 پیشرفته اصلا قابل مقایسه با XU7نیست
EF7باید با موتور هیوندا اکسنت النترا اینا مقایسه کرد
XU7 در حد EF7نیست که بخوایم مقایسه کنیم
دقت کرده باشین یه سری از دوستان EF7 سوار به خاطر بچه بازی یه عده دیگه نمیان اینجا.
یا حق.
23:41  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
آرش تندر پارس S2
0

ال نود E2 تحویلی سایپا که من دآدم دقیقا این صدای زوزه موقع گاز دادن رو داره. حیف پولم که دادم بابت این خودروی بی کیفیت که فقط اسم رنو فرانسه رو یدک میکشه ولی هیچ نشانی از کیفیت آل نود مونتاژ خارج نداره

گزارش
پاسخ دادن
21:43  1395/07/09

مهدی
0

درود بر تو.هرکی ک ef7 سوار شده باشه و همچنین xu7 متوجه تفاوت خیلی زیادشون میشه این دو ماشین اصلا قابل قیاس نیستن رانندگی با xu7 حس رانندگی با بنز رو میده البته منظورم بنز911 کمپرسیه.کسایی ک ازش دفاع میکنن تو سال 80 موندن.پرچمef7 بالاس ملت تلسکوپ ندارن ک نمیبیننش.
گزارش
پاسخ دادن
02:35  1395/08/05

کاربر: Majid.EF
15

با سلام به امیرحسین عزیز فقط خواستم بگم پیج سمند ef7 با وجود دوستان وفاداری مثل شما همیشه زنده و پویا باقی میمونه
گزارش
پاسخ دادن
00:12  1394/11/10

کاربر: امیرحسینEF
5

سلام مجید جان سروری
با بچه مدرسه ای ها نباید بحث کرد کم سن و سالن بزاریم خوش باشن ارزو دارن پارس داشته باشن ارزو بر جوانان عیب نیست
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1394/11/11

بنده خدا
5

مقایسه ef7 با xu7 اساسا اشتباه هست
اصلا موتور 8 سوپاپ رو نباید با موتور 16 سوپاپ مقایسه کرد
طراحی ef7 بر اساس دور بالا و طراحی xu7 بر اساس دور پایین هست و خیلی مسخرس که بگیم ef7 در دور پایین گشتاور ضعیفی داره مثل این هست که بگیم چرا یک آدم چاق نمیتونه مثل یک آدم لاغر خیلی تند و سریع بدود و یا یک آدم قد بلند قدمهای بلندتری نسبت به یک آدم قد کوتاه برمیداره چون کاملا طبیعی هست
ضمنا ef7 در سربالایی با شیب خیلی تند با دور 4000 خیلی راحت میره بالا و این اصلا ضعف گشتاوربه حساب نمیاد چون ef7 یک موتور اسپرت و دور بالا محسوب میشه و هیچ فشاری هم به موتور نمیاد چون تنفس خیلی خوبی داره
05:53  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
پارس
2

آره اسباب بازی ef7 رو نیاید با موتور سخت جون و پرکشش xu7 مقایسه کرد . Ef7 واسه اسباب بازی خیلی خوبه
گزارش
پاسخ دادن
20:20  1394/11/10

صابر
0

لایک داری پارس جان

اصلا سمند قیافش خیلی خز هستش
مردم وقتی آمار میگیری همون 405 رو هر چقدر هم قدیمی باشه خیلی بهتر و شیک تر و پریستیژی تر از سمند و سورن میدونن
گزارش
پاسخ دادن
17:45  1394/11/13

علی
27

سلام آقا مجید عزیز
آقا من بین سمند سورن و lx ef7 موندم کدومو بخرم؟! نظر شما چیه؟ آیا فرق زیادی دارن؟ یه سوال دیگه اینکه فرق مولتی با سخنگو چیه؟ ظاهرشونم فرق داره؟
09:40  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

آقا مجید یعنی ارزش داره 6 میلیون گرونتر آدم سورن بخره؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
18:16  1394/11/10

کاربر: Majid.EF
11

با سلام خدمت علی آقای عزیز باید خدمتتون عرض کنم که اساسا سورن یه فیس لیفت جدیدتر و باکیفیت تر از سمند حساب میشه البته تفاوت بیشتر درظاهر وکیفیت و مونتاژ بهتر قطعات خلاصه میشه همینطور عایق بندی بهتر بدنه در مقابل ورود هوا و نفوذ آب.و اما سیستم مالتی پلکس به زبان ساده یك سامانه چند منظوره الكترونیكی هست كه می‌تونه با كاربری‌های مختلفی از طریق واسطه‌های نوری ، رادیویی یا مسی ارتباط برقرار کنه مالتی پلكس وظیفه برقرار كردن ارتباطات چندگانه خودروی را برعهده داره. این سیستم می‌تونه علاوه بر عیب یابی دقیق سامانه مدیریت خودرو و دیگر اجزا ، فرمان‌های مشخصی رو برای عملكرد بهتر قطعات الكترونیكی ارسال كنه. در عین حال از حجم سیم كشی خودرو ، جعبه فیوز ، رله‌ها به شدت كاسته می‌شه.از مزیت‌های مالتی پلكس در اتومبیل‌ها می‌تونیم به حفاظت الكترونیكی بهتر و طول عمر بیشتر اجرای برقی اشاره كنیم.البته باوجود مزایایی که گفتم ایجاد تعقیر و دستکاری روی سیستم مالتی پلکس مشکلاتی را ایجاد میکنه مثلا نصب دزدگیر یا پاور ویندوز یا استفاده از لامپ های زنون مشکل و درمواردی غیره ممکن هم میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:00  1394/11/10

کاربر: Majid.EF
8

بنظر من اگه قصد خرید ماشینی در حده 30 میلیون دارید سمند ال ایکس ef7 گزینه مقرون به صرفه تریه ولی اگر تا سقف بالاتری توان خرید دارید سورن elx در مقایسه با خودرو هایی مثل پارس سال که در همین سقف قرار داره بسیار باکیفیت تر و پیشرفته تره
گزارش
پاسخ دادن
21:23  1394/11/10

YAAS
1

با سلام از همه شنیدم که موتور ef7موتوه اسپورتیه و باید با دور بالا و پر گاز رانندگی کنی و بهت حس خوبی می ده وقتی پر گاز با این ماشین میری ولی از جهاتی هم از قدیم شنیدم که دور بالا و پرگاز رفتن با هر ماشینی باعث سوختن واشر سرسیلند و زود معیوب شدن قطعات و عمر موتور می شود پس چرا میگن با این موتور باید اسپرت رانندکی کنید خوب ایطوری که به ماشین فشار میاد و موتور به تعمیر میره
18:55  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
YAAS
0

با این موتور هم که اسپرت نری اصلا حال نمیده ماشین با دور موتور پایین جون را رفتن نداره به نظر آقایون پس کدام راه را باید انتخاب کرد اسپرت رفتن یا معمولی با تشکر به نظر خودم اسپرت رفتن به ماشین خیلی فشار میاد
18:57  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
6

بالا بردن دور بالا باعث فشار اومدن به موتور و همچنین شکستن دسته موتورها می شه
گزارش
پاسخ دادن
21:07  1394/11/10

فشمی
4

موتور ۱۶ سوپاپ مخصوص دور بالا طراحی شده اگه باهاش دور پایین بری ضرر داره
گزارش
پاسخ دادن
09:13  1394/11/11

حمید
0

طراحی این موتور دور بالاست و هیچ آسیبی به خودرو نخواهد زد دستگاههای دواری که دور بالا طراحی میشند در دورهای پایین آسیب میبینن در ضمن هر دستگاه دواری یه دور بحرانی داره که لرزش در اون دور زیاده و اون دور باعث اسیب میشه دسته موتور ماشین هم همینطوره در زمانهایی که لرزش موتور زیاد باشه یا تیک آفها باعث آسیب دسته موتور میشه این موتور در دورهای بالا دارای لرزش کمیه بنابراین دسته موتور کمتر آسیب میبینه در ضمن این موتور در دور 3100 یه لرزش کوچکی داره شاید خیلی ها متوجه نشن چون زیاد به چشم نمیآد یه مقدار صدا نیز در این دور زیاد تره بالای دور 3200 هم تو هر دنده ای سرگازه یعنی شتاب افزایشی داره فرقی نمیکنه شیب جاده کدوم طرف باشه
گزارش
پاسخ دادن
18:47  1394/11/14

محمد
6

میتونید خودتون رو فریب بدید و فکر کنید ef7 ضعف گشتاور نداره ولی این طرز فکر شما سبب بهبود گشتاور ضعیف ef7 و ضعف کشش این موتور 1644 سی سی نمیشه . موتوری که در دور پایین گشتاور کافی نداره و ناچار هست برای تولید گشتاور کافی به روزهای بالا بره همیشه ضعف کشش داره و راننده رو مجبور به دنده معکوس دادن بیشتر و رانندگی پر گاز میکنه
19:24  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
حمید
3

والله من با دو تاش توو سربالایی رانندگی کردم جاییکه موتور xu7 بدنه 405 باید 3 میدادی ef7 با 4 میاد بالا تازه موتور پژویی کاهش سرعت پیدا میکنه بر عکس ef7 افزایش سرعت پیدا میکنه نمیدونم چطور ضعف گشتاور داره بعضی از سربالاییها رو با ef7 تا 140 150 پر میکردم که ماشینی هم نمیتونست پا به پاش بیاد تازه بازم جا داشت
گزارش
پاسخ دادن
22:55  1394/11/12

405
6

پژو 405 رو خراب کردن شد سمند . حداقل قبلا موتور قوی و خوب 1800 داشت که اعتبار سمند بود . این موتور پژو رو هم برداشتن یه موتوری که معلوم نیست از کجا اومده روش نصب کردن که هر روز باید تعمیرگاه باشی تازه درست بشو هم نیست
21:37  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
EF7
9

من سالها 405 داشتم تا اینکه از دست مصرف بنزین صدای آزار دهنده و مشکل سوزوندن واشر تصمیم گرفتم سمند EF7 بردارم باور کنید اگه الان اسلحه پس کله من بذارن که دوباره برم سراغ 405 یا پارس به هیچ وجه نمیرم الان نزدیک 21 ماهه که فقط دارم از سواری EF7 لذت میبرم درب کاپوت فقط برای تعویض روغن و فیلتر باز شده .رانندگی با این موتور واقعا حس خیلی خوب داره ! حس متفاوت بودن
گزارش
پاسخ دادن
22:17  1394/11/10

محسن
0

سلام خدمت دوستان ef7 سوار . یه سوال. اگه من بخوام برای ef7 لاستیک پهن بندازم آیا رینگ هم باید عوض بشه!؟ ممنون اگه راهنمایی کنید.
21:57  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Majid.EF
6

دوست عزیز اصلا نیازی به تعویض رینگ نیست
گزارش
پاسخ دادن
08:39  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
19

در پاسخ به سوال YASS عزیز نکاتی که من بصورت عملی تجربه کردم را براتون مینویسم
موتور ef7 یه موتور 16 سوپاپ طراحی شده و تنفس موتور بسیار بالاست یعنی شما میتونی با خیال راحت از تمامی دورهای مجاز موتور استفاده کنی دلیل نیاز به استفاده از روغن 10-40 برای این نوع از موتورها بخاطر شتابگیری سریع و افزایش ناگهانی دور موتور هست اگه شما سبک رانندگی با یک موتور 8 سوپاپ و دور پایین مثل xu7 را بر روی موتور ef7 اجرا کنی اشکالات موتوری مثل روغن سوزی زود هنگام و فرسایش تسمه تایم به سرعت به سراغت میاد و بلعکس اگه با موتورهای 8 سوپاپ با دور بالا و اسپرت در مدت طولانی رانندگی بشه موتور به سرعت دچار استهلاک لرزش و صداهای غیره طبیعی میشه و بدلیل تفس ضعیف این نوع از موتورها مورد سوختن واشر و سرسیلندر بوجود میاد .تجربه من در طول 2 سال رانندگی با ef7 نشون داده در دور موتور بین 3000 تا 4500 بهترین و ایمن ترین حالت ممکن شتاب و کشش بدست میاد و همینطور 10 سال رانندگی با xu7 به من نشون داده که بخصوص در فصل گرم نباید از دور موتور 4000 عبور کرد
22:04  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
محمد
7

مجید ضعف کشش ef7 یه واقعیته . این داستان ها که میسازی واقعیت رو تغییر نمیده . موتوری که گشتاور ضعیفی در دور پایین داره ، ضعف کشش داره . موتور الانترا و مگان هم 16 سوپاپ هستن اما ضعف گشتاور دور پایین و درنتیجه ضعف کشش ندارن . یک موتور کلاس 1600 مثل ef7 اگر 160 تا سوپاپ و سیستم cvvt داشته باشه آخرش ضعف گشتاور داره برای کشیدن بدنه ای هم وطن سمند . این سوپاپ ها و سیستم ها زمانی فایده دارند که اول حجم موتور کافی باشه مثل الانترا و مگان و 407 و 508
گزارش
پاسخ دادن
22:22  1394/11/10

سمند
5

به نظرم تنها راه حل مشکلات ef7 فروش این ماشین هست اما مشکل اینجاست که کسی نمیخره و بازارش اصلا خوب نیست . فروش زیر قیمت با ضرر تنها راه حل مشکلات ef7 هست .
22:13  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
EF7
7

با اطمینان میشه گفت مشکلات اولیه موتور ملی حل شده و صنعت خودروسازی کشور بالاخره صاحب اولین برند موتور درونسوز با استانداردهای بروز شده فنی و زیست محیطی شده .تنها مشکل باقی مونده فرهنگ سازی بین افرادی هست که همچنان اسیر گذشته هستند و با هر چیزی که رنگ و بوی پیشرفت داره سر ناسازگاری دارن
گزارش
پاسخ دادن
23:12  1394/11/10

موستانگ
6

ميخواستم فورد موستانگ بخرم .یکیش رو سوار شدم فهمیدم به درد نمیخوره چون اصلا کپ نمیکنه تازه موتورش هم 5700 هست از همه مهمتر هم دور پایینش ضعیف نیست و لازم نیست همش بهش گاز ببندی تا راه بره . فهمیدم پیشرفته نیست دیگه نمیخرم . تصمیم گرفتم موتور پیشرفته ef7 بخرم چون به خاطر پیشرفته بودنش کپ میکنه و فقط هم دور بالا خوب راه میره و کل حجمش هم 1645 هست
22:29  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
زیرخاکی
19

باور کن ef7 به دردت نمیخوره به دلایل مشکلات زیر
۱- صدای ef7 شبیه تراکتور نیست
۲- مصرف ef7 شبیه تانک نیست
۳- تکنولوژی ef7 مال جنگ جهانی دوم نیست
۴- سرسیلندر ef7 در دور بالا نمیسوزه
اگه یه موتور بخوای که هیچ کدوم از ضعف های بالا را نداشته باشه برو سراغ xu7 چون ۱۷۶۱CC حجم داره ولی به اندازه یه موتور ۴۰۰۰CC بنزین میخوره ! موتور وفاداریم هست چون فقط پیش ما مونده و هیچ جای دنیا دیگه اثری ازش نیست
گزارش
پاسخ دادن
00:34  1394/11/11

موستانگ
1

فورد موستانگ با موتور پیشرفته ef7 قراره تولید بشه چون فورد فهمیده که موتور 5700 پیشرفته نیست میخواد موتور 1600 روش نصب کنه که تازه کپ هم داره . موتور اگر کپ نکنه که پیشرفته نیست
گزارش
پاسخ دادن
08:46  1394/11/11

خاک انداز
2

ماشین فقط مزدا ۱۰۰۰ چون علاوه بر کیفیت و زیبایی یه آپشن ویژه هم داره
هم خود آدم را میبره هم بار آدم را میبره و هم آبروی آدم را میبره
گزارش
پاسخ دادن
09:08  1394/11/11

حمید
10

واقعا ef7 موتوریکه برای ماشینهای مدل بالا شاخ میشه جالبه توو سربالاییها هم اصلا کم نمیاره همش افزایش سرعت پیدا میکنه طراحی موتورش دور بالاست در دورهای پایین هم کم نمیاره به نظرم بد گفتن این موتور بی انصافیه و توجیح فنی نداره بقیه قسمتش هم سمنده فرقی نمیکنه سنگینی بدنه سمند ووو با این موتور احساس نمیکنی من که الان 4 سال مدل بنزینیش دارم حاضر به تعویضش نیستم چون هر جا اراده میکنم راضیم نگه میداره چه در سرعت چه در کشش چه با سرنشین چه خالی بهتره منطقی بحث کنیم ماشینی مثل کمری لذت رانندگی داره صدای داخلش صفره با کیفیته ولی کشش ef7 نداره در ضمن سواری سمند به نظرم بد نیست
23:24  1394/11/10
گزارش
پاسخ دادن
اس3 tir
0

خیلی مبارکه مجید آقا، چرخش واست بچرخه انشالا داداش، فقط اگه ممکنه اظلاعات کامل تر بگی تا دوستان دیگه هم از استرس در بیان
ضمنا واسه کذوم شهر هستید؟؟ وکی چراغ تحویل واستون روشن شده بود؟؟
گزارش
پاسخ دادن
19:34  1399/07/06

جاسم
2

کمری ! سمند ! اونم ef7 ! عجب عجب ! په چرا اسمef7 که میاری همه فرار میکنن ازت توی نمایشگاه ؟
گزارش
پاسخ دادن
07:41  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
25

بنظر من دوستانی که موتور ef7 را با موتورهای سنتی مثلxu7 مقایسه میکنن دارن دست به عمل بیهوده ای میزنن. فاصله تکنولوژی ef7 با این نوع از موتورهای سنتی به حدی زیاده که در عمل نتیجه مقایسه کمی نابخردانه به نظر میاد مثلا شما نباید یه دوچرخه سنتی دهه ۷۰ میلادی را با یک دوچرخه اسپرت فیبر کربن که محصول فن آوری سال ۲۰۱۴ هست مقایسه کنید و یا بهترین مبایل مجهز به سیستم عامل جاوا در مقابل بدترین مبایل اندرویدی حرفی برای گفتن نداره .هر محصولی باید با یه محصول هم عصر خودش قیاس بشه تا نتیجه این کار در ذهن شنونده تاثیر گذار باشه
00:13  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

البته آقا مجید اینطوری هم که شما می گید نیست.جوری می گید تکنولوژی که یکی ندونه فکر می کنم سال 2016 طراحی شده!
ضمنا موبایل درسته نه مبایل!
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1394/11/11

کاربر: REZA XU7
5

شما طوری می گید تکنولوژی و پیشرفته و ... که انگار موتور ایرباس 380 رو گذاشتن رو سمند!!
گزارش
پاسخ دادن
00:43  1394/11/11

کاربر: REZA XU7
4

آقا مجید احتمالا در ذهن شما ، پارس حکم نوکیا 1100 و سمند EF7 حکم iphone 6 رو داره.درست می گم؟؟!!
گزارش
پاسخ دادن
00:49  1394/11/11

محمد
5

فاصله گشتاور و کشش عالی xu7 با موتور کم گشتاور و کم کشش ef7 جوری هست که اصلا قابل قیاس با هم نیستن
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1394/11/11

محمد
5

پس شما لطفا این ef7 پیشرفته ات رو با موتور الانترا که هم جثه و هم عصر سمند و ef7 هست بک مقایسه ای بفرما برای ما !!!
گزارش
پاسخ دادن
08:41  1394/11/11

فعال فنی خودرو
11

در تایید مثال جالب آقای majid ef و در پاسخ به آقای reza باید عرض کنم چیزی که موتور ef7 را به جایگاه یه موتور ۲۰۱۶ میرسونه فقط اضافه کردن سیستم توربو شارژه ،من شخصا با نمونه آزمایشی توربوشارژ موتور ملی ساعت ها رانندگی کردم گشتاور بالای ۲۰۰ نیوتن متر قرار گرفته و قدرت در محدوده ۱۵۰ اسب بخار البته نمونه توربوی قبلی ساخت کشور چین بود و تایید نهایی نشد ولی نمونه توربوی جدید از کشور آلمان وارد شده و طبق برنامه در ماه جاری با گربکس دستی روی سورن رونمایی میشه و نمونه اتوماتیک برای فروش ویژه نوروزی روی خودروی دنا عرضه خواهد شد
گزارش
پاسخ دادن
09:02  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
8

البته مثال من به معنای مقایسه بین خودرو سمند و خودروی پارس نبود ! من بین ۲نسل از موتور که هم زمان در حال استفاده هستند مثال زدم
گزارش
پاسخ دادن
08:34  1394/11/11

کاربر: REZA
8

سلام و عرض ارادت به همه کسانی که خودروی پیشرفته سمند را انتخاب کردن
اگه ما قرار باشه پارس xu7 را به یه مدل هوا پیما مثال بزنیم بهترین گزینه هواپیمای برادران رایت حساب میشه و سمند ef7 در جایگاه F35 قرار میگیره
البته یه ستاره بیشتر ندارن که دیگه کاریش نمیشه کرد
گزارش
پاسخ دادن
09:24  1394/11/11

پیشرفت
5

موتور پیشرفته باید کپ کنه و دور پایین هم کم بیاره دقیقا مثل ef7 که خیلی پیشرفته است . اگر موتوری در دور پایین کم نیاره و کپ هم نکنه اصلا پیشرفته نیست
08:38  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
پسرفت
11

یه موتور خوب باید طراحیش مال 30 سال پیش باشه 8 تا سوپاپ بیشتر نداشته باشه صدای تراکتور بده مصرفش یه اندازه یه موتور 4000 سی سی باشه و اگه خدایی نکرده هوس گاز دادن بهش کردی سریع یه واشر سرسیلندر بذاره رو دستت البته مزیت ارزان وفراوان بودن قطعات چینی و تقلبی یک موتور به همراه امکان تعمیر در دوچرخه سازی را نمیشه نادیده گرفت
گزارش
پاسخ دادن
11:00  1394/11/11

Reza
0

سلام من مالتی پلکس ثبت نام کردم حالا میگن موجودی نداریم باید سخنگو بگیری . به نظرتون قبول کنم از رنگ داشبورد و صفحه کیلومتر سخنگو هم خوشم نمیاد .
10:14  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
1

اگه می تونید از نمایشگاه بخرید.تو بازار ، مالتی پلکس موجوده
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
18

محمد فکر میکنم شما تحمل قبول واقعیت سیستم cvvt را ندارید! موتور ملی بر پایه گاز طراحی شده و سیستم cvvt بخاطر جلوگیری از افت توان روی گاز نصب شده اگه شما عملکرد موتور ملی را روی گاز با موتور l3 روی گاز در عمل مقایسه کنید شگفت زده خواهید شد موتور l3 که شما ازش طرفداری میکنید روی گاز در حده موتور تخت پیکان افت توان و گشتاور پیدا میکنه و فقط با بنزین اونم رو دور پایین عملکرد مناسبی داره درضمن صدای زیاد موتور و مصرف نامعقول بنزین یه مشکل بزرگ و لاینحل در ذات این موتور هست .من منکر گشتاور کمی بهتر موتور l3 در دور پایین نیستم ولی مزایای فنی و اقتصادی موتور ef7 به حدی شاخصه که به راحتی میتوان موتور l3 را در برابرش نادیده گرفت
10:40  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
5

گشتاور کمی بهتر نه ، گشتاور خیلی بهتر !! کاری رو که xu7 به راحتی و قدرت هر چه تمام و با سرگاز در دور 3000 انجام میده این Ef7 پیشرفته شما باید در دور 5500 انجام بده و همین عامل باعث میشه که این موتور کم کیفیت به سرعت از پا دربیاد و دسته موتور و بدنه و گیربکس رو به شدت و خیلی زود فرسوده کنه . xu7 یک موتور تجاری و سخت جون هست که عملکرد خوبش رو نشان داده ولی ef7 بیشتر شبیه یک اسباب بازی هست نه یک موتور سخت کار تجاری . این ef7 شما اگر میخواست گشتاور دور پایینی مثل xu7‌تولید کنه شک کن دو برابر xu7 بنزین مصرف میکرد . ef7 در واقع ترفندی هست برای جذب مشتریانی که فقط نگران مصرف بنزین هستند و حاضرند همه چیز ماشین رو فدای مصرف چند لیتر کمتر بکنند . همین افت شدید Ef7 در زمان استفاده از کولر به همین دلیل ضعف گشتاور دور پایینش هست همیشه که نمیشه دور موتور رو روی 5000 نگه داشت . ef7 فقط یک موتور با هدف اقتصادی هست که متاسفانه هرچقدر هم در مصرف سوخت صرفه جویی کنی باید بدی به جای هزینه روغن و قطعات بی کیفیت و گران این موتور که مشکلات عجیبش تمامی نداره . کپ کردنش هم که جزیی از ذاتش هست
گزارش
پاسخ دادن
12:13  1394/11/11

محمد
6

‍پس اعتراف کردی موتور پیشرفته ات در مقابل موتور xu7 ضعف گشتاور دور پایین و کشش داره !! پس این پیشرفتگی موتور شما به چه دردی میخوره وقتی توی سربالایی دستت رو میذاره توی پوست گردو !!! راستی تا حالا فکر کردی حالا که ایرانخودرو میخواست واسه سمند موتور طراجی کنه خوب چرا یک موتور 1800 یا 2000 مثلا 16 سوپاپ و پیشرفته طراحی نکرد ؟ چرا یک موتور 1.6 لیتری طراحی کرد و اسمش رو هم به تقلید از xu7 و موتورهی پژو گذاشت ef7 در حالیکه باید میشد ef6 ؟ پاسخش خیلی ساده است . موتوری که چند تا دانشجو طراحی کنند و پشتوانه هیچ شرکت معتبری پشت طراحیش نباشه اگر حجم 1800 یا 2000 داشته باشه حداقل دو برابر همین xu7 مصرف بنزینش میشه . موتور 1.6 شما فقط به خاطر ضعف گشتاور دور پایینش هست که مصرفش کمتره وگرنه هیچ چیز دیگری نیست . افزایش گشتاور دور پایین به صورت تصاعدی مصرف رو بالا میبره و ساده ترین راه برای جذب افرادی که فقط نگران مصرف بنزین هستن این هست که گشتاور دور پایین و حجم رو کم کنی تا مصرف هم کم بشه . به این نمیگن پیشرفت به این میگن پاک کردن صورت مسئله
گزارش
پاسخ دادن
12:22  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
16

من به درخواست دوستان سعی دارم با شما (محمد؟علی؟مرادی؟بهبهانی؟)وارد بحث های حاشیه ای نشم چون این عمل تکرار مکررات هست و به نتیجه ای نمیرسه ولی در هر صورت بازم تکرار میکنم که موتور ef7 یک موتور بسیار پیشرفته و اقتصادی حساب میشه ودر هر شرایطی خوب عمل میکنه مشکلات زمان تحریم مثل روغن ریزی و غیره کاملا برطرف شده و حس رانندگی باهاش بمراتب بهتر از موتورهای فعلی(داخلی) هست و بطور کلی جای امیدواری زیادی داره
گزارش
پاسخ دادن
13:16  1394/11/11

YAAS
6

با سلام خدمت همه دوستان و با تشکر از آقا مجید بابت تبادل اطلاعات بسار مفید و کار آمد ممنون از همه
10:43  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
متین
5

دوستان کسی باتری ef7 رو عوض کرده با آپر بالاتر چون شنیدم کولرش خیلی قویه ولی باتری که شرکت میندازه ضعیف و آشغاله برا همین همش رو موتور ماشین تاثیر میزاره اگه کسی این کار رو کرده لطفا راهنمایی کنه که چقدر تغییر میکنه چون منطقی هم هست که بخاطر باتری باشه
13:20  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
رها j4 تحویل اردیبهشت
0

شما برگه سبز و کارت ماشینتون اومده؟
گزارش
پاسخ دادن
23:36  1399/07/12

محمد
7

افت کولرش به خاطر گشتاور ضعیفشه و هیچ کاریش نمیشه کرد . یه موتور 1.6 لیتری هیچوقت نمیتونه بهتر از این عمل کنه
گزارش
پاسخ دادن
14:25  1394/11/11

میرزایی
13

یکی از قویترین کمپرسورهای کولر که روی خودروهای داخلی نصب میشه رویef7 نصب شده البته افت کولر روی همه ماشینها هست و این آقای محمد که ادعا میکنه روی xu7 افت کولر نیست این نکته را هم بهتره توجه کنه که بدلیل ضعف سیستم خنک کننده xu7 حدود 70 درصد مورد سوزوندن واشر سرسیلندر در موتور xu7 دقیقا در تابستون و موقع استفاده از کولر اتفاق میوفته در صورتی این مورد در ef7 اصلا شایع نیست .و اما راه حل کم کردن افت توان فقط استفاده از باطری با آمپر بالاست که باسیستم برقی ef7 کاملا سازگاری داره و تا حدودی این حالت را کم میکنه
گزارش
پاسخ دادن
18:14  1394/11/11

پارس
2

مجید افت شدید کولر هم از نشانه های پیشرفته بودن ef7 هست درسته ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
20:14  1394/11/11

محمد
2

آقا مجید جهت اطلاع شما عرض کنم موتورهای انژکتوری دلکو ندارند !! دلکو خیلی سال هست که منسوخ شده . اطلاعاتت رو به روز کن .
گزارش
پاسخ دادن
20:28  1394/11/11

امین
0

برادران من کولر تو سواری سهله تو اتوبوس بنز 10 سیلندرم نفسه ماشینو میگیره و دقیقا مصرف سوختشو دو برابر میکنه،فقط انتظار زیاد از موتور 1800 یا 1700 باعث میشه این افت بیشتر به چشم بیاد.تو پراید که اصلا راه نمیره :)
گزارش
پاسخ دادن
00:54  1394/11/12

پارس
0

افت کولر ef7 فقط به خاطر گشتاور ضعیفش هستش . کی میگه کولر xu7 ضعیفتره ؟ کمپرسور ساندن روی xu7 کجا ضعیفه ؟ ضعف گشتاور ef7 رو هیج جوری نمیشه توجیه کرد
گزارش
پاسخ دادن
07:55  1394/11/12

محمد
0

اتفاقا در xu7 با زدن کولر ، دمای موتور پایین تر میاد ظاهرا شما این رو هم نمیدونستی . آقا مجید سعی نکن ضعف های ef7 رو به هر طریقی شده توجیه کنی . اینهمه xu7 روی سمند و 405 و پارس دارن با کولر روشن هر ساله در جاده رفت و آمد میکنند و هیچ مشکلی هم ندارن . افت شدید کولر ef7 به علت گشتاور ضعیف دور پایین این موتور هست و هیچ دلیل و توجیه دیگری هم نداره
گزارش
پاسخ دادن
08:48  1394/11/12

افشین
0

آقای میرزایی عزیز کمپرسور موتور ای اف7 با اکس یو7 هیچ فرقی نداره و اگه تو ای اف7 باعث افت موتور میشه صرفا به دلیل گشتاور پایین موتوره اگه وقت کردی حتما برو پیستون هر دو موتور رو ببین متوجه میشی چرا ای اف7 کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
09:48  1394/11/17

کاربر: Majid.EF
12

با زدن کولر اتفاقاتی می افتد که باعث افت شدید ولتاژ برق درخودرومیشود :
1-کمپرسور کولر سمند EF7 نسبت به مدل های موتور پژویی کمی متفاوت میباشد و بزرگتر طراحی و دارای قدرت بیشتری میباشد در نتیجه با روشن کردن کولر برای تولید برق اضافه دینام به باطری و از باطری به کوئل و از کوئل به دلکو ها که وظیفه برق رسانی به سیلندر های موتور را دارد تا زمان بندی مورد نیاز برای جرقه زنی شمع ها را فراهم کند ،دچار افت شدید ولتاژ میشود و موتور ضعیف تر کار میکند و شما احساس افت قدرت یا کمبود کشش موتور میکنید. بنابراین با فشار بیشتر بر روی پدال گاز و در نتیجه تولید برق بیشتر توسط دینام و کوئل این کمبود برق برطرف میشود.
2-با زدن کولر دو عدد فن جلوی رادیات شروع به گردش میکنند و همزمان فن باد کولر در خودرو نیز روشن می شود
در نهایت با روشن کردن کولر :
1-کمپرسور کولر
2-فن های رادیات
3-فن دمنده هوای اتاق همزمان با هم روشن میشوند که باعث مکش بار شدید
الکتریکی در خودرو شده و باعث کاهش عمر زود هنگام باطری می شود و به بروز چنین جریانی منجر می شود که عادی هست و اصلا جای نگرانی نیست
کپی شده ازنظرات قبلی ...
گزارش
پاسخ دادن
17:40  1394/11/11

کاربر: Majid.EF
10

اولا محمد سعی کن نظرات را تا آخر با دقت بخونی چون من آخر متن، جمله( کپی شده از نظرات قبلی) را ذکر کردم یعنی این نظر نوشته شده توسط من نیست ودر اصل از سایت http://3amand-ef7.mihanblog.com کپی شده و البته به یک مکانیسم کلی در سیستم برق همه خودرو ها چه جدید و چه قدیمی اشاره میکنه که منظور نویسنده از کلمه دلکو همان سیستم جرقه زنی الکترونیکی هست که کاملا صحیح هم هست
دوما من خواستم نظر شما را در مورد دلیل ضعف سیستم خنک کننده xu7 که بسیار هم شایع زبانزد شده و این مساله که چرا استفاده از کولر در تابستان عامل سوختن واشر سرسیلندر xu7 میشه بدونم ؟!! برای ما طرفداران موتور ef7 لطفا توضیح بدید مشکل xu7 با کولر و ارتباط موارد بسیار زیاد سوختن واشر و سرسیلندر در این موتور خاص چیست آیا پیش نیاز داشتن یک موتور گشتاور دار و بدون افت کولر سوختن واشر و نیاز به تعویض دوره ایه سرسیلندر است؟ با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
23:55  1394/11/11

amingalaxy
2

سلام دوستان. چرا سمندهای جدید دزدگیر ندارن؟؟؟ امروز رفتم نمایندگی مسئول برقش گفت اگه دزد به ماشین بزنه بوق ماشین شروع به زدن میکنه!!!! الله اکبر ..... تکنولوژی.....
این درسته؟؟؟
13:36  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
شایان
0

این که بهت گفته مال سیستم مالتی پلکسه روی سخنگو هنوز دزدگیر نصب میشه
گزارش
پاسخ دادن
01:12  1394/11/12

کاربر: REZA XU7
4

آقا مجید بازهم یک نفر داره جای من کامنت می ذاره.کاربر رضای اصلی تاریخ عضویتش 9/11/94 هست و هر تاریخی غیر از این یعنی اینکه اون کامنت از طرف من نیست.
18:21  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
بنده خدا
0

شما راحت باش آقا رضا
از لحن کلام معلومه که رضای اصلی اونیه که با ef7 پدرکشتگی داره
گزارش
پاسخ دادن
12:35  1394/11/17

کاربر: Majid.EF
3

مشکلی نیست آقا رضا
گزارش
پاسخ دادن
21:00  1394/11/11

ابراهيم
4

سلام دوستان،يه خبر خوب براتون دارم،كسانی که سیستم مولتی پلکس دارن با نصب ورژن جدید نور بالا و پایین هم زمان میتونن فعال کنن بدون دستکاری تو سیم کشی و موقع دنده عقب گرفتن علامت ماشین با مسافت تو صفحه فعال میشه،ماشین من ef7مولتی پلکس مدل اول94امروز رو ماشینم فعال کردم
20:26  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
امین
3

متوجه نشدم،مطلبت یه کم گنگ بود میشه واضح تر بگی
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1394/11/12

ياسر
0

سلام يعني بايد ببريم نمايندگي،چون من ١٠روز پيش تحويل گرفتم اينجوري نيست
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1394/11/13

ابراهيم
0

سلام،خدمت ياسر عرض كنم كه اگه نمایندگی ورژن جدیدش داره ببر براتون فعال کنه اگه نداره ببر تنظیم موتوری تخصصی که کارشون تو برنامه ecuباشه
گزارش
پاسخ دادن
18:24  1394/11/13

کاربر: REZA XU7
1

آقا مجید یه سوال دارم ازتون لطفا بدون تعصب جواب بدین.
اگه پارس ELX با موتور L4 تا الان تولید می شد ، بدون در نظر گرفتن مصرف بنزین (با توجه به اینکه حدود نیم تا یک لیتر بیشتر از EF7 می سوزونه) ، شما بازهم RF7 رو ترجیح می دادید یا موتور L4 را ؟ کاری هم به بدنه ی پارس و سمندش نداشته باشید.شما موتور L4 رو ارجح می دونید یا EF7؟
لطفا دلایل خودتونو ذکر کنید.باتشکر
23:24  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

در خط سوم اشتباه تایپی شده و RF7 نوشته شده.منظورم EF7 هست.چون R و E کنار هم هستن اشتباه نوشتم
گزارش
پاسخ دادن
23:50  1394/11/11

ضیاء
9

عذرخواهم از آقامجید اما آقا رضا شمالطف کنیدابتدا مزایا و معایب ومشخصات موتورL4 رابگویید بعد متوجه می شوید کدام موتور بهتر است با اما واگر نمی توان چیزی را ثابت کرد اگر من پول وتوان داشتم پورشه و بنز می خریدم
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1394/11/12

کاربر: REZA XU7
3

شتاب L4 در بین خودروهای ایرانی بی نظیره.طبق اعلام کارخانه ، 0 تا 100 این موتور روی پارس 9 ثانیه هست.
آقا مجید صدای EF7 همچینم کم نیست.خیلی ها از صدای بسیار آزاردهنده ی این موتور در دورهای بالای 3500 شاکی هستن.به نظرم تا سرعت 160 - 170 برتری با L4 هست و بقیه شو EF7 می بره ولی دور از جون همه ، رانندگی با سرعت بیشتر از 140 - 150 در ایران دیوانگی محض است.
ضمنا مصرف موتور L4 یک لیتر از EF7 بیشتر هست و بعید می دونم مشکل وحشتناکی باشه.
مطمئن باشید اگر در حال حاضر موتور L4 تولید می شد هیچ کس طرف EF7 و TU5 و L3 و K4M نمی رفت.به نظر من L4 یک موتور نبود بلکه اژدها بود.واقعا حیف و افسوس که دیگه تولید نمی شه.
گزارش
پاسخ دادن
01:08  1394/11/12

حمید
2

ef7 بنزینی رو بذار روو پارس با xu7 L4 یا L4 رو بذار روو بدنه سمند بعد مقایسه کن می فهمی ef7 از L4 سرتره شک نکن تازه EF7 رو بدنه سمند بعد از 140 150 اونو میگیره در ضمن در سرعت زیر 140 150 هم راحت پا به پاش میره حتی جاش هم میذاره
گزارش
پاسخ دادن
22:38  1394/11/12

کاربر: Majid.EF
13

بدون تعصب موتور l4 موتور بسیار قدرتمندیه و با توجه به ۱۶ سوپاپ بودن و تنفس مناسب مشکلات متداول l3 را نداره البته صدای زیاد موتور و مصرف بالای سوخت مشکلاتی هست که نمیشه براحتی ازش چشم پوشی کرد ولی در هر حال من l4 را موتور قابل احترامی میدونم .
دلیل علاقه من به ef7 فقط جنبه های مکانیکی موتور نیست اگه دقت کرده باشید با مجموعه فن آوری های مختلفی تلاش زیادی در بهینه سازی موتور ef7 شده مثلا استفاده ازcvvt که باعث کاهش مصرف و صدای موتور در دور پایین و پایدار نگه داشتن گشتاور بخصوص در حالت استفاده از گاز شده و یا استفاده از سیستم یکپارچه اویل ماژول که علاوه بر فشرده کردن چند قطعه در یک قطعه و کاهش نیاز به استفاده از قدرت موتور موجب خنک شدن سریع تره روغن داغ میشه .نظر شخصی من اینه که ef7 یه موتور کاملا بهینه شده هست که با رعایت ظریف ترین نکات فنی طراحی شده و اگه با ماتریال و قطعات باکیفیت تولید بشه میتونه بهترین راندمان کاری را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت داشته باشه
گزارش
پاسخ دادن
00:38  1394/11/12

امیر
10

سلام من یک سمند ای اف 7 صفر خریدم. به حق که موتور فوقالعاده ای داره. من قبلش یک سورن xu7 داشتم که این قدرت رو اصلا نداشت. واقعا اختلاف فاحشی بین این موتورها وجود داره. صدای موتور فوقالعاده کم شده و به نظر من این موتور فقط موتوری هست برای گاز دادن ولی در موتور قدیمی باید سرعت رو همیشه مراعات کنی که من با سورن هر چندماه واشر سرسیلندر می سوزوندم ولی این یک چیز دیگه هست. امتحانش ضرری نداره بخدا...
23:24  1394/11/11
گزارش
پاسخ دادن
پارس
4

سربالایی برو باهاش با ماشین پر و کولر روشن اونوقت جساب کار میاد دستت و میبینی چه کشش ضعیفی داره این ef7 مخصوصا افت کولرش هم که خیلی زیاد تر هستش. اونوقت به ارزش xu7 و کشش عالی اش پی میبری
گزارش
پاسخ دادن
07:47  1394/11/12

پارس
4

مجید تو هنوز نمیدونی موتورهای جدید اصلا دلکو ندارن . دلکو مال کاربراتوری بود . تو با این اطلاعاتت اگر چیزی به جز ef7 بخری باید تعجب کرد
گزارش
پاسخ دادن
07:50  1394/11/12

معین
6

سلام به همگی
یه ef7مدل نود دارم با 77 هزار کارکرد
واقعا موتور عالی داره و تا الان فقط یه بار دیسک وصفحه و واتر بمب عوض کردم که نسبت به ماشین داداشم که xu7 مدل 93 داره و همین چند ماه بیش دیک و صفحه سوزوند خیلی به صرفه و اقتصادی همچنین راحت وکم صداو برشتاب تره.
من که راضیم ولی یه مشکل داره اونم اینه که هیچ مکانیکی دست به موتورش نمیزنه
یه باراز شهر خارج شدم به قصد مسافرت یه 10 کیلومتری که از شهر خارج شدم ماشین داغ شده بود و چراغ stop روشن شده یود منم نمی دونستم یه دفعی که دیدم زدم کنار و بیچاره ماشین فک کنم 1لیتر بیشتر اب توش نبود در رادیاتو باز کردم و هر چی اب همرام بود ریختم داخل رادیات خلاصه بیش هر مکانیکی که میرفتم نمیدونست چشه و یکیشون که فهمید می گفت من دست به این ماشین نمیزنم ببر نمایندگی!!!!
منم ماشینو بردم نمایندگی و حدود دو ساعت معطلی ماشین درست شد
این تنها باری بود که منو تو این مدت که داشتم اذیت کرد.
واقعا دوسش دارم ببخشید طولانی شد.
00:20  1394/11/12
گزارش
پاسخ دادن
اس ۵
0

با سلام ابتدا یک ساک مجلسی برای رئس شرکت کرمان موتور بزنید باتشکر
گزارش
پاسخ دادن
08:03  1399/07/18

پاسخ
0

ادمین لطفا پاسخ اس5 به میرزاخانی را پاک کنید خیلی زشته!
گزارش
پاسخ دادن
08:58  1399/07/19

پارس
3

خیلی از پراید هم خیلی راضی هستن چون کم مصرفه فقط !!!
گزارش
پاسخ دادن
07:42  1394/11/12

صفحه اول 58 59 60 61 62 63 64 صفحه آخر
صفحه 61 از 924

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
تارا : وقتی تاریخ پرونده تغییر کنه یعن میخواید فاکتور بشید
اطلس بهمن : سلام چرا فاکتور نمیکنن کسی خبری داره اخه تو سال جدید اصلان فاکتور نکردن تا امروز حتما جریانی هست لطفا کسی خبر داره مارا هم در جریان بزاره سپاس
سعید8 : نمونه ش همین مدیران خودرو که از همه گرون فروش تره و x55 پرو هم که گندکاری جدیدشونه. فروش اقساطی هم متوقف کرده تا قیمت بره بالا
امیر j7 تهران : من هم شکایت ثبت کردم. حداقل کار ممکن هست. هرچند تو این خراب شده اگر نظارت و رسیدگی بود اینا این کارو با مردم نمیکردن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند دوگانه : نکنه اینا می‌خوان قیمتو ببرن بالا که دعوت نامه تک سوز می‌فرستن
دنا پلاس 6 دنده جدید تحویل 2 خرداد : سلام من هم منتظر پلاکم شنیدم از روز یک شنبه شروع به پلاک میکنن صبر کنیم خدا کریمه ❤️🌹
تبدیلی : تبدیلی رانا بودی، کسی هست تبدیلی بهمن ماه رانا به تیوتری فاکتور شده باشه لایک کنه
اسفندماه دوگانه : سلام آقا پرهام بخدا مدیران سایپا رواعصاب مردم رفتن 401ثبت نام کردیم الان 403 مردم گرفتار شدن خدا ازشون نگذره
رانا : سلام دوستان کسی هست یکشنبه فاکتور شده باشه و خبری از پلاکش نباشه مثل من مثب بزنن
سحر : سلام عزیزان کسی پلاک شده تو این چند روز لطفا کامنت کنید
سورن جدید : مگه جمعه ها هم فاکتور میکنن؟!!!
امیرعلی : سلام به همه دوتا سوال دارم اگه کسی میتونه جواب بده لطفا اول. از کجا بدونیم که خودروی ثبت نامی ما چه کد هست دوم.تفاوت کد 707وکد710 و712 چیه
ایکس 33 اتومات اسماعیل : تحویل شما کی هست ازمن 10 مرداد
ساینا زمستان : ما که ساینا را با قیمت زمستان دادن سود بازار و کارخانه 150 میلیون بیشتر نبود و الان هم ساینا افزایشی نخورده چون اختلاف بازار و کارخانه خیلی کم هست ولی مال شما پارس زمستان اختلاف بازار و کارخانه زیاد بود و هنوز هم داره همین الان هم افزایش پارس خورده باز هم از ما بیشتر سود میکنید یعنی 250 میلیون سود میکنید صد میلیون از ما بیشتر سود میکنید