بررسی پورشه کایمن GTS

بررسی پورشه کایمن GTS

ورود پورشه کایمن GTS به بازار به تغییر این ذهنیت عمومی که پورشه 911 شکست ناپذیر و بدون رقیب است، کمک می‌کند. طنز قضیه اینجا است که کایمن نیز مانند 911 در کارخانه پورشه در اشتوتگارت آلمان تولید می‌شود. در حال حاضر پورشه کایمن GTS به عنوان یکی از مدل های جدید و شاخص سری های S نسل 981، از قدرت بیشتر، استیل بهتر و کیت بدنه اسپرت تر سود می‌برد، و می‌توان گفت که تبدیل به با ارزش ترین مدل پورشه شده است. نام GTS در سال 1963 با مدل 904 GTS به دنیای خودروهای اسپرت معرفی شد، خودرویی مسابقه ای که مناسب جاده هم بود و فقط 105 دستگاه از آن ساخته شد.

بررسی پورشه کایمن GTS

این نام مجددا در سال 2010، زمانی که پورشه 911 سری 997 به پایان عمر خود نزدیک می‌شد، احیاء گردید. کیت اسپرتی GTS راهی بود برای حفظ جذابیت سری997، تا زمانی که در سال 2011 با سری 991 جایگزین شد. این روش بسیار موفقیت آمیز بود، طوری که وقتی در مدل شاسی بلند پورشه کاین از آن استفاده شد، سریعا تبدیل به پرفروش ترین تیپ پورشه کاین گردید و همین رویه در مورد پورشه پانامرا GTS نیز، ادامه پیدا کرد.

بررسی پورشه کایمن GTS

به گفته پورشه، مالکان مدل های باکستر و کایمن به دنبال چیز بیشتری هستند. یک مدل تند و تیز تر و مجهزتر نسبت به باکستر S و کایمن S. این به معنی برخورداری از موتور بزرگ تر 6 سیلندر مسطح 3.4 لیتری برای هر دو مدل GTS می‌باشد که افزایش قدرتی به میزان 15 اسب بخار را به همراه داشته است که باعث می‌شود قدرت کاین GTS به 335 اسب بخار برسد. این افزایش قدرت باعث شده است که کایمن GTS از مدل کایمن S به میزان 0.3 ثانیه سریعتر باشد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن به 4.6 ثانیه برسد. زیرسپری سیاه، نوشته های سیاه رنگ و چراغ های تیره جلو به تشخیص راحت تر کایمن GTS کمک می‌کنند. چراغ های جلو از نوع زنون دوگانه با قابلیت چرخش در پیچ ها هستند، ارتفاع سیستم تعلیق 10 میلیمتر پایین تر تنظیم شده است و رینگ های آلومینیومی 20 اینچی استاندارد هستند. سیستم مدیریت پایداری فعال پورشه (PASM)، مسئول تنظیم ارتفاع و کنترل فنربندی هنگام انتخاب حالت های رانندگی Sport و Sport+ است. همچنین می‌توانید از داشتن این سیستم صرف نظر کنید و بدون پرداخت هزینه اضافی، شاسی اسپرت را سفارش دهید که کمک فنرهای ثابت دارد که با رینگ های 20 اینچی، سواری با حداقل انعطاف نسبت به مدل عادی کایمن S خواهد داشت.

بررسی پورشه کایمن GTS

کابین کایمن GTS رویایی است؛ مونتاژ و پرداخت پورشه بی نظیر و مثال زدنی است: هیچ درز یا عدم تطابقی در کابین وجود ندارد، با صندلی های اسپرت که در عین راحتی، سرنشینان را نیز به خوبی در بر می‌گیرند، به همراه فرمان با روکش چرم آلکانترا و پدل شیفترهای آن، همگی دست به دست هم داده تا موقعیت راننده بی‌نظیر باشد. میدان دید، علی رغم سقف کوتاه آن، خوب است. سرنخ های دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند که شما داخل کایمن GTS نشسته اید، مانند لبه های رنگی کمربندهای ایمنی و لوگوی GTS در صفحه کیلومترشمار. خوشبختانه پورشه دست به افراط کاری نزده و فضای کابین را به اندازه کافی در خور GTS تزیین کرده است.

بررسی پورشه کایمن GTS

با روشن کردن موتور 6 سیلندر کایمن GTS صدای بم آن شما را وسوسه می‌کند که هرچه سریعتر شروع به درنوردیدن راه های پر پیچ و خم کنید. صدای آن خشن، قوی و مردانه است و در اینکه با یک پورشه روبرو هستید، به اشتباه نمی‌اندازد. همینکه کلاچ را می‌فشارید و دسته دنده نقره‌ای آن را در دنده یک قرار می‌دهید، در واقع شروع به تجربه رانندگی با یکی از بالانس ترین خودروهای جهان را کرده اید. با فشردن پدال گاز به محض اینکه کلاچ را رها می‌کنید، کایمن GTS به نرمی و آرامش کامل شروع به شتاب گیری می‌کند و ثابت می‌کند که از آن دسته خودرو هایی نیست که برای اینکه رضایت خاطر راننده را فراهم کند، مجبور به تقلا کردن باشد. در صورتی که اهل استفاده از حداکثر توانایی موتور پورشه کایمن خود باشید، عملکرد گیربکس دستی بهتر از نوع سفارشی PDK است.

بررسی پورشه کایمن GTS

در هر صورت موتور 3.4 لیتری آن با اشتیاق هرچه تمام تر دور می‌گیرد و تا حداکثر محدوده مجاز خود، یعنی 7800 دور بر دقیقه، غرش کنان ادامه می‌دهد. در تمام  زمان رانندگی، پورشه کایمن GTS رام و تحت فرمان راننده است، البته این به معنی فقدان هیجان در رانندگی نیست بلکه سریع رفتن با آن بسیار راحت است. زمانی که حداکثر فشار را به آن وارد می‌کنید، همچنان به مسیری که شما برایش تعیین کرده اید، احترام می‌گذارد و خبری از منحرف شدن فرمان الکترومکانیکی‌اش، که ارتباط خوبی هم با راننده بر قرار می‌کند، نیست. حتی در نرمترین تنظیم سیستم تعلیق، همچنان سواری تحت کنترل و دلپذیری دارد؛ در حالت Sport+ که فنربندی در سفت ترین وضعیت خود قرار دارد، همچنان به خوبی قادر به جذب دست اندازها با حداقل تکان منتقله به سرنشینان است که برای رانندگی در شهر نیز تبدیل به خودرویی ایده‌آل می‌گردد.

بررسی پورشه کایمن GTS

در صورت انتخاب شاسی Sport باید کمی از خیر راحتی کمک فنرهای آن بگذرید، البته فقط کمی، برای اینکه رانندگی محکم تری داشته باشید. پیدا کردن ماشینی که عملکرد بهتری از کایمن GTS داشته باشد سخت است، مخصوصا با قیمت رقابتی که در مقایسه با خودرویی مثل فراری 458 دارد. پورشه کایمن GTS با تلفیق عملکرد بالا، بالانس فوق العاده، کیفیت ساخت مثال زدنی و قیمت رقابتی تبدیل به ماشین اسپرت بی رقیبی شده است.


منبع

CarAdvice

برچسب : کایمن , کاین , 911 , پانامرا , باکستر , پورشه , فراری 458






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سارا
0

پورش و هیچوقت دوست نداشتم از قیافش خوشم نمیاد اما انگار از نظر فنی خیلی خوبه...
08:20  1393/03/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟
افسانه : مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش
علیرضا : سلام بله واریزی 13 آبان 90 روزه بودم 24 فاکتور شد26 پلاک 30 صدور اسناد الان هم روی حمل میچرخه
مهدی : امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
Sajjad : اونایی که فاکتور میشید شماره پذیرش رو هم بزارید
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
حامد ساینا : سلام من پذیرش مهرماهم کسی خبر داره که می تونم از طریق نمایندگی آپشن مانند مانیتور به ماشین اضافه کنم؟ یا نه
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید