بررسی بی ام و M6 مدل 2015

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

سوار شدن به خودوریی که مناسب گشت و گذار باشد، واقعاً وسوسه کننده است. مجسم کنید که سوار یکی از این خودروهای شیک و مجلل هستید و دارید در جاده‌ای ییلاقی رانندگی می‌کنید. البته خرید یک بی ام و سری 6 گران تمام می‌شود ولی بی ام و M6 مدل 2015 هم، همان کار را انجام می‌دهد، قدرت بیشتری هم دارد و هر راننده‌ای را به هیجان می‌آورد. موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه بی ام و M6 به طرزی باور نکردنی 560 اسب‌بخار نیرو و حدود 677 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر پدال گاز را کمی بفشارید، سرعت این خودرو ظرف 4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

دستیابی به این شتاب، به لطف گیربکس دو حالته با تعویض دنده سریع، بسیار آسان است. البته کمپانی بی ام و به صورت استاندارد، همان گیربکس دستی سنتی را به مشتریان عرضه می‌کند. از دیگر نقاط قوت بی ام و M6 می‌توان طراحی داخلی لوکس، فناوری های کاربرپسند و صندلی های جلو بسیار جادار نام برد؛ راحتی و بی صدایی کابین این خودرو نیز، رانندگی با آن را در مسافت های طولانی بسیار دلپذیر می‌سازد. یک نمایشگر مجازی تمام رنگی، چراغ های تطبیقی LED، شانزده بلندگو برای سیستم صوتی، روکش های چرمی منعکس کننده نور آفتاب (در تیپ کروک) و صندلی های مجهز به گرمکن و دریچه های هوا، همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا خستگی و کوفتگی در سفرهای طولانی را کاهش بدهند و حس رانندگی خوبی نیز به وجود بیاورند.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

بی ام و M6 همانند دیگر کوپه های مسافرتی، از چند نکته منفی رنج می‌برند: صندلی های عقب برای بزرگسالان مناسب نیستند، حتی جایشان برای کودکان هم تنگ است که با توجه به اندازه بزرگ M6 عجیب به نظر می‌رسد؛ از طرف دیگر، ابعاد بزرگ و وزن زیاد آن، حال و هوای اسپرت آن را زیر سوال می‌برند. با این حال سواری با بی ام و M6 بسیار لذت‌بخش است و به نظر می‌رسد بیشتر درگیر پیچ و خم های جاده می‌شود تا سفسطه و حرف و حدیث. از سایر  رقبای قوی و سفری این آلمانی زیبا می‌توان از جگوار XKR، مازراتی GranTurismo و مرسدس بنز SL-Class نام برد. این فهرست بی نظیر از خودروهای برتر، به معنای آن است که مشتریان به جز مدل های کوپه و کروک، انتخاب های دیگری هم دارند. البته پورشه 911 مدل 2015 به طور کامل یک خودرو سفری بزرگ نیست، ولی نمی‌توان آن را نادیده گرفت. البته سواری آن بسیار عالی است، چهار نفره است و سخاوتمندانه مجموعه‌ای از تجهیزات ارائه می‌دهد. همه این خودروها تعطیلات و سفر (یا حتی رفت و آمدهای روزانه) را بسیار لذت‌بخش می‌کنند، ولی بهتر است بدانید بی ام و M6 نسخه بسیار کاملی از یک خودرو تمام عیار است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

بی ام و M6 مدل 2015، هم به صورت کوپه و هم به صورت کروک قابل خریداری است، هر کدام از آن ها هم فقط در یک تیپ بسیار مجهز به بازار عرضه می‌شوند. تجهیزات استاندارد بی ام و M6 عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق قابل تنظیم، چراغ های تطبیقی و اتوماتیک زنون، چراغ های مه‌شکن LED، آینه های تاشو مجهز به گرمکن، برف‌پاک‌کن های اتوماتیک، حسگرهای پارک در جلو و عقب، آینه الکتروکرومیک و درب های وکیومی. مدل کوپه دارای سقف فیبرکربنی است ولی مدل کروک مجهز به یک سقف پارچه‌ای برقی است. در انتهای این سقف پارچه‌ای نیز، یک شیشه وجود دارد که می‌تواند بالا بیاید و به عنوان یک بادشکن انجام وظیفه کند.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015 بررسی بی ام و M6 مدل 2015

در کابین داخلی نیز این موارد دیده می‌شوند: کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، سیستم دسترسی بدون کلید، روکش چرمی (در مدل کروک روکش ها نور آفتاب را جذب نمی‌کنند)، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و قابلیت حرکت در 14 جهت (بالشتک زیر پا در چهار جهت حرکت می‌کند و دارای حافظه تنظیمات برای صندلی راننده است)، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به چپ و راست و تزیینات زیاد از جنس چرم و فیبرکربن.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

تجهیزات الکترونیکی این خودرو عبارتند از: اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم iDrive بی ام و، voice commands، سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 16 بلندگو و صدای فراگیر، رادیوی ماهواره‌ای و HD و پورت USB و iPod. راننده می‌تواند به منظور بالابردن راحتی سرنشینان یا افزایش عملکرد، سیستم تعلیق، گیربکس، فرمان و موتور را به طور دلخواه تنظیم کند.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015
بررسی بی ام و M6 مدل 2015 بررسی بی ام و M6 مدل 2015
بررسی بی ام و M6 مدل 2015 بررسی بی ام و M6 مدل 2015

 

پکیج Competition که به صورت سفارشی قابل خریداری است، این امکانات را در اختیار مشتری قرار می‌دهد: سیستم اگزوزی که آزادانه‌تر نفس می‌کشد و دارای 15 محفظه اضافی است، رینگ های آلومینیومی سبک وزن، سیستم تعلیق بازنگری شده، دیفرانسیل عقب، سیستم کنترل پایداری جدید که در حالت M Dynamic آستانه بالاتری برای مانور دارد و سر اگزوزهایی با روکش کروم سیاه رنگ. پکیج Executive  دارای این تجهیزات است: چراغ های تطبیقی LED، نور بالای اتوماتیک، گرمکن فرمان، سیستم "active" در صندلی های جلو برای جلوگیری از خستگی و کوفتگی بدن، نمایشگر مجازی و آفتابگیر برقی عقب (فقط در مدل کوپه). تجهیزات پکیج Driver Assistance Plus شامل این موارد است: سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم بررسی نقاط کور به همراه دوربینی که فضای اطراف و پیچ ها را نمایش می‌دهد. سایر تجهیزات این پکیج عبارتند از: رینگ های سبک و آلومینیومی 20 اینچی، ترمزهای سرامیک-کربن، سیستم صوتی Bang & Olufsen به همراه 16 بلندگو، سیستم هماهنگ با گوشی های هوشمند، سیستم دید در شب و تشخیص عابرین پیاده.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

نیروی پیشران بی ام و M6 را یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه تأمین می‌کند که نیرویی شگفت‌آور برابر با 560 اسب‌بخار و گشتاوری حدود 677 نیوتن متر تولید می‌کند. پکیج Competition نیروی بی ام و M6 را 15 اسب‌بخار افزایش می‌دهد. گیربکس هفت سرعته دو حالته مجهز به پدل شیفتر به صورت استاندارد ارائه می‌شود، البته مشتریانی که مایل باشند می‌توانند گیربکس دستی شش سرعته و سنتی بی ام و را بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی سفارش بدهند. سیستم stop-start نیز که به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت در پشت چراغ قرمز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این پکیج ارائه می‌شود. در تست عملکرد، بی ام و M6 کروک با گیربکس دستی، ظرف 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. انتظار می‌رود مدل کوپه که سبک‌تر است، بسیار تیز و فرزتر باشد. مصرف سوخت بی ام و M6 در هر دو مدل کوپه و کروک، در سیکل ترکیبی برابر است با 17 لیتر (20 لیتر در شهر و 14 لیتر در بزرگراه) با گیربکس اتوماتیک و 16 لیتر (18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) با گیربکس دستی.


ایمنی

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

تجهیزات ایمنی برای همه مدل های بی ام و M6 عبارتند از: ترمز ضد قفل دیسکی به همراه خشک‌کن و حالت استندبای پیشرفته، سیستم کنترل در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کیسه های هوای جانبی و محافظ سر برای صندلی های جلو. مدل کروک در مقابل چپ شدگی نیز مقاوم سازی شده است. دوربین دید عقب که به یک نمایشگر لمسی 10.2 اینچی متصل است، در هر دو مدل کروک و کوپه به صورت استاندارد عرضه می‌شود. سیستم ارتباط در موارد اضطراری BMW Asisst (هشدار اتوماتیک تصادف و اطلاع‌رسانی در طول مسیر) و BMW Remote Services (یافتن خودرو مسروقه و قفل کن درب ها از راه دور) نیز، به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. پکیج Driver Assistance Plus که به صورت سفارشی قابل خریداری است، مجهز به سیستم هشدار عبور از خط و سیستم بررسی نقاط کور به همراه دوربینی است که فضای اطراف و پیچ ها را نمایش می‌دهد. سیستم دید در شب و تشخیص عابرین پیاده نیز، به صورت سفارشی قابل تهیه است.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

در تست ترمز، بی ام و M6 با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، بعد از پیمودن 33 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس آن هم با تایرهای تابستانی، مسافت خوبی محسوب می‌شود.


طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

درست همانطور که از یک بی ام و کوپه انتظار می‌رود، M6 یک تجربه لوکس و عالی را با عملکرد بسیار بالا ترکیب می‌کند. روی همه سطوح داخلی، مواد با کیفیت و زیبا و ساخت و پرداخت استادانه به چشم می‌خورد. صندلی های جلو تنظیمات برقی زیادی دارند تا در لحظاتی که با هیجان بیشتری رانندگی می‌کنید، راحتی شما تضمین بشود. با این حال، سرنشینان صندلی عقب زیاد راحت نیستند، چون این صندلی کم جاست و فقط برای بچه ها مناسب است. البته صندلی عقب همه کوپه ها و کروک های رقیب نیز کم جاست.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015 بررسی بی ام و M6 مدل 2015
بررسی بی ام و M6 مدل 2015

 

آمپرهای آنالوگ و کلاسیک بی ام و را می‌توان به راحتی با یک نگاه خواند. سیستم iDrive خیلی خوب بقیه سیستم های M6 را کنترل و تنظیم می‌کند. فقط چند کلیک روی دسته کنترل کافی است تا به تنظیماتی که مورد نظرتان است دست پیدا کنید؛ گفتنی است، استفاده از برخی سیستم های رقیب آسان‌تر از سیستم iDrive بی ام و است. بی ام و M6 برخلاف دیگر کروک هایی که در این محدوده قیمتی قرار دارند، در زمینه آپشن و عملکرد پیشرفت خوبی داشته است. وزن مدل کروک از وزن مدل کوپه بالاتر نیست. شیشه عقب بالا می‌آید تا تبدیل به بادشکن بشود و به سرنشینان اجازه بدهد با همسایه ها خوش و بش بکنند و موهایشان هم خراب نشود.

بررسی بی ام و M6 مدل 2015 بررسی بی ام و M6 مدل 2015
بررسی بی ام و M6 مدل 2015 بررسی بی ام و M6 مدل 2015

مورد دیگری که قابل ذکر است، صندوق عقب بزرگ و به درد بخور 0.35 متر مکعبی است (اگر سقف تا شود این فضا به 0.30 متر مکعب می‌رسد). ظرفیت صندوق عقب مدل کوپه نیز، 0.37 متر مکعب است.


تجربه رانندگی

بررسی بی ام و M6 مدل 2015

اگر به این خاطر مجذوب بی ام و M6 شده‌اید که موتور 8 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه آن نیرویی خارق‌العاده تولید می‌کند، به طور قطع مأیوس نخواهید شد. این خودرو وقتی روی حداکثر عملکرد تنظیم شده باشد، به اژدهایی آتشین دم تبدیل می‌شود که می‌غرد و تنوره می‌کشد. از شتاب آن وحشت نخواهید کرد چون M6 مجهز به یک سیستم کنترل پایداری است که بدون از بین بردن لذت رانندگی، انتقال نیرو را تعدیل می‌کند. وقتی با M6 به آرامی و تفریح‌کنان در بزرگراه حرکت می‌کنید یا وقتی پدال گاز را تا آخر می‌فشارید، در هر دو حالت سواری با M6 لذت‌بخش است. این خودرو قوی و پرشتاب، به لطف تنظیمات زیادی که در مورد سیستم تعلیق، فرمان، گیربکس و واکنش موتور دارد، می‌تواند در هر حال و هوایی باشید، خودش را با شما هماهنگ کند. با این که وزن بی ام و M6 بالاست ولی خودرویی است که برای سفر و گشت و گذار بسیار مناسب است. اگر دید کم راننده به خاطر دماغه دراز خودرو را در نظر بگیرید، مشخص می‌شود که بی ام و M6 بیشتر برای جاده های خلوت و باز مناسب است. هرچه باشد بی ام و M6 یک خودور سفری بسیار سریع است، نه یک ماشین اسپرت.


منبع

Edmunds


برچسب : M6 , سری 6 , بی ام و , جگوار XKR , مازراتی GranTurismo , مرسدس بنز SL Class






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: علی دادرس
0

نه آقا وحید، یه سرچ بزنید! طرح کانسپت اولیه سری آی توسط آقای ریچارد کیم زده شد!
آقای نادر فقیه زاده تنها طراح ایرانی بی ام و هستن که طراحی کامل سری 6 و طراحی داخلی سری 7 رو انجام دادن. الان هم ظاهرا روی طراحی خارجی سری 7 کار میکنن!
17:23  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
1

یه طراحی تمام عیار ایرانی از یه طراح ایرانی. عالی طراحی شده.
طراحی داخلی و خارجی به کلی ایرانیه!
22:29  1393/04/02
گزارش
پاسخ دادن
وحید
0

من تا جایی که اطلاع دارم طراح سری آی ایرانی هستش . آی3.آی5.آی8
12:02  1393/04/03

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
حسن اقا : برو انصراف بده 10 ماهه ماشین مارو ندادن هزار تا استرس داری بعدش جنگ بشه تشه راننده اعتصاب بکنه مدل ماشین 404بزنن 405 بزنن نمی خوای
حمزه : خیلی خوشمزه هستی اگر ترامپ بفهمه میاد ........ خیلی خودتو خار نکون بچه بشین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا 18 مشکی : دوستان 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم سود تاخیر 17 ملیون
علی 1 تیر : سلام دوستان موتور جدید تحویل 1 تیر بودم پیش فروش بودم ک امروز صبح نگاه کردم خبری نبود .لی آخر شب دیدم فاکتور شده پلاکم شده
ساینا اس بهمن : گوه زیاد میخوری دلال
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان به گفته نمایندگی سایپا غفوریان مشهد فقط تمجع جواب میده پس دوشنبه ساعت 10
فوق العاده بهمن 6بهمن : دنبال اینم بفهمم مدل گوشیت چیه بعد کارت دارم سایبری مواجب بگیر ...از پول ما میدن یه مشت انسان نما مثل تو دنبالت هستیم
فوق العاده بهمن 6بهمن : غفوریان مشهد لطفا ببند در دهنت از تهدید رسیدی به قطعه ..بذار دوشنبه تجمع انجام بشه بعد برات دارم
اطلس اذر : واگذارشده به این ماه محرم
31 خردا : عجب ماهنوز موندیم تیر فاکتور کردن اینا دیگه چه ادمین
تکمیل وجه 28 مهر اطلس : سلام و ارادت دوستان امروز ماشین تحویل گرفتم نمایندگی بروجرد ماشین کلا زیر خاک بود با اینکه کارگر سایپا دستمال کشی کرده بود ولی بازم خاک بود میخام بگم مشخصه این ماشین حداقل دوماه داخل انبار بوده نتیجه اینکه ماشین هست دروغ میگن نمیخان تحویل بدن
. : چی میگی شما؟ سورن 900 تومن قیمتشه تو بازار، رانا چند تومنه!!، موتور ef7 که تو ایران حرف اول رو میزنه، از رانا شیکتر و جا دارترهست ، اونوقت میگی رانا سرتر هست؟!! کاش تبدیل بزنن با سورن ef7 برا همه