بررسی آلفارومئو جولیتا

بررسی آلفارومئو جولیتا

در سال های اخیر خودروهای کوچک اروپایی با افت قیمت شدیدی روبرو شده‌اند و آلفارومئو جولیتا نیز، از این امر مستثنی نیست. از جمله رقبای این ایتالیایی کوچک می‌توان به رنو مگان و فولکس واگن گلف اشاره کرد که با قیمتی در حدود 21,000 دلار استرالیا به بازار عرضه می‌شوند و در مقایسه با قیمت 25,000 دلاری جولیتا بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسند.

بررسی آلفارومئو جولیتا

تیپ پایه جولیتا با پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر و قدرتی در حدود 120 اسب بخار و گشتاوری معادل 206 نیوتن متر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد؛ گفتنی است، پیشرانه های مجهز به توربوشارژر 1.2 لیتری مگان و 1.4 لیتری گلف نیز، تقریبا همین قدرت و گشتاور را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. برخلاف رقبا که با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند، تیپ پایه این هاچ بک ایتالیایی فقط با گیربکس شش سرعته دستی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. کمپانی آلفارومئو شتاب 0 تا 100 این خودرو را 9.4 ثانیه و مصرف سوخت آن را 6.4 لیتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده است که هر دو عدد در انتهای محدوده ممکن این کلاس قرار دارند. اگرچه جولیتا نیز همانند گلف و مگان، در حالت استاندارد از قالپاق برای پوشاندن رینگ های استیل 16 اینچی خود استفاده می‌کند اما این خودرو، تنها مدلی است که از چراغ های جلو و برف پاک کن های اتوماتیک بهره می‌برد. از دیگر تجهیزات این ایتالیایی می‌توان به روکش چرم غربیلک فرمان، کروز کنترل، شیشه های برقی و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

بررسی آلفارومئو جولیتا

با خرید جولیتا Progression و پرداخت قیمت 27,450 دلار، متوجه می‌شوید که فقط رینگ های آلومینیومی به لیست تجهیزات استاندارد تیپ پایه افزوده شده است و از نظر دیگر تجهیزات، تفاوتی میان این خودرو با گلف 90TSI Comfortline با قیمت 24,990 دلار و مگان GT-Line با قیمت 26,990 دلار وجود ندارد. بسیاری از تجهیزات و امکاناتی که در تیپ Distinctive جولیتا با قیمت 29,350دلار وجد دارد، در رقبا نیز به چشم می‌خورد. رینگ های 17 اینچی، چراغ های مه شکن، سنسورهای پارک عقب، مسیریاب ماهواره ای قابل حمل TomTom، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، آینه الکتروکرومیک، و صندلی های اسپرت از جمله تجهیزاتی است که در جولیتا Distinctive به چشم می‌خورند. با پرداخت مبلغ 2,000 دلار می‌توانید دو تیپ Progression و Distinctive را با گیربکس دو کلاچه شش سرعته اتوماتیک نیز سفارش دهید که با احتساب هزینه های دیگر، قیمت ارزان ترین مدل اتوماتیک جولیتا به 33,000 دلار می‌رسد. از جمله تجهیزات سفارشی Distinctive می‌توان به صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به گرمکن در جلو اشاره کرد که با قیمت 3,000 دلار در اختیار خریدار قرار می‌گیرد که با اضافه شدن سانروف، این مبلغ به 4,000 دلار افزایش می‌یابد؛ بهره مندی از چراغ های جلوی زنون نیز، به تنهایی 1,500 دلار به صورتحساب شما می‌افزاید.

بررسی آلفارومئو جولیتا

استفاده از سیستم سوپاپ با زمانبندی متغیر MultiAir کمپانی سازنده در دو تیپ Progression و Distinctive، علاوه بر افزایش قدرت موتور به حدود 170 اسب بخار و گشتاور تا 250 نیوتن متر، کاهش مصرف سوخت جولیتا را در پی دارد؛ شایان ذکر است، با استفاده از گیربکس دستی مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به 5.9 لیتر و با گیربکس اتوماتیک این مقدار به 5.2 لیتر می‌رسد؛ همچنین، با استفاده از این سیستم هاچ بک ایتالیایی می‌تواند در عرض 7.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پیشرانه 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر نیز، با قیمت 3,900 دلار و فقط با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک قابل سفارش می‌باشد که در اینصورت قیمت Progression به 33,350 دلار و Distinctive به 35,250 دلار افزایش می‌یابد؛ در این صورت، اگرچه مصرف سوخت به 4.5 لیتر کاهش می‌یابد اما شتاب به 8 ثانیه افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر عملکرد و مصرف سوخت رقابتی، این هاچ بک کوچک از نظر وزن و حجم صندوق نیز، یکی از بهترین گزینه های موجود در کلاس خود به شمار می‌رود (1,259 کیلوگرم و 350 لیتر).

بررسی آلفارومئو جولیتا
بررسی آلفارومئو جولیتا
بررسی آلفارومئو جولیتا

صندلی عقب این خودرو از راحتی و آسایش بی نظیری برخوردار است و اگرچه از نظر فضای سر و پا، در حد متوسط این کلاس قرار دارد اما دریچه تهویه مطبوع مخصوص صندلی عقب جولیتا، حس بسیار خوبی را به سرنشینان این ایتالیایی کوچک در آب و هوای گرم منتقل می‌کند. طراحی داخلی این خودرو نیز، یکی از بهترین های کلاس خود می‌باشد؛ طراحی منحصر به فرد دریچه های هوا و صفحه کیلومترشمار در کنار تزئینات کرومی و رنگ سیاه اهرم ها و دکمه های کنترلی، زیبایی خاصی به کابین جولیتا می‌بخشد.

بررسی آلفارومئو جولیتا

با این وجود، پلاستیک خشک و ناصاف روی درب ها هیچگونه هماهنگی با سطح نرم و لطیف داشبورد ندارد و حس خوبی به سرنشینان منتقل نمی‌کند؛ عدم وجود محلی برای استراحت پا و بالا بودن بیش از حد پدال کلاچ در تیپ های مجهز به گیربکس دستی، ناراحتی و آزردگی خاطر راننده را به همراه می‌آورد. با این وجود، قابلیت تنظیم ارتفاع و چپ و راست شدن فرمان و نشیمنگاه صندلی، این نقطه ضعف را کمی جبران می‌کند. به طرز باورنکردنی، سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگوی جولیتا از فقدان اتصال بلوتوث رنج می‌برد و فقط پورت های USB/AUX را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. به دلیل قرار گرفتن گزینه های سیستم Blue & Me در میان منوی کامپیوتر سفری و عدم وجود نمایشگر لمسی رنگی در کنسول مرکزی، کار کردن با این سیستم کمی سخت و دشوار می‌باشد.

بررسی آلفارومئو جولیتا

عملکرد سیستم DNA نیز، که سه حالت رانندگی دینامیک-نرمال و چهار فصل را در اختیار شما قرار می‌دهد، چندان مطلوب نبوده و در حد و اندازه یک خودروی لوکس نمی‌باشد. در حالت N عملکرد پدال و دریچه گاز خوب نبوده و چنانچه خودرو را در جا روشن نگه دارید، موتور خاموش می‌شود؛ با این وجود، فرمان سریع و سبک به نظر می‌رسد. در حالت D، عملکرد پدال گاز بهبود و تاخیر واکنش توربو کاهش می‌یابد اما فرمان کمی سنگین تر احساس می‌شود. عملکرد خوب سیستم تعلیق در کنار فرمان پذیری مناسب و دقیق، به خصوص در پیچ ها، شما را به رانندگی با جولیتا تشویق می‌کند. علی رغم وجود تجهیزات و امکانات بیشتر در تیپ Distinctive، رانندگی نرم و روان تیپ پایه جولیتا خریداران را به سوی تیپ پایه سوق می‌دهد. در مجموع این شما هستید که باید از میان طراحی ظاهری خاص و فضای مناسب کابین (نقاط قوت) و کیفیت رانندگی نه چندان مناسب و استفاده از مواد نامرغوب در طراحی داخلی (نقاط ضعف) یکی را انتخاب کنید.

بررسی آلفارومئو جولیتا


منبع

CarAdvice

برچسب : جولیتا , آلفاموتور , آلفارومئو , گلف , فولکس واگن , مگان , رنو , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

عليرضا مرتضوي
0

تمام خودروهاي موجود بازار ايران ١.٤ هستن و ١٧٠ اسب بخار و همه هم بلوتوس گوشي ميگيرن همه گيريبكس اتوماتيك و چرم طبيعي و سيستم صوتي بوز پورشه ترمز برمبو /ست كرين فابريك لاستيك دستگيره اينه /dna/
الان قيمت ٢٠١٣ رو ١١٥ هست قيمت ٢٠١٤و٢٠١٥ به خاطر ست كربن و يه سري اپشن و تغيير و تحولات قيمتش رو ١٤٥ هست البته كاركرده صفرش ١٧٠
02:36  1395/06/24
پاسخ دادن
پیام
0

واقعا ماشین فوق العاده ای هست رد دنج قیمت خودش از همه ی ماشین های زیر 200 ملیون بهتره ، هم ازنظر طراحی هم از سواری...
خیلی از رقبای کره ای سر تره
17:38  1393/11/01
پاسخ دادن
کادنزا
1

ماشین خوبییه اما هم قیمتش بالاست هم زشت.
05:22  1393/10/13
پاسخ دادن
حسین
1

خدا وکیلی ماشین سالاریه،گیر بیخود ندین،دردش قیمت بالاست،ولاغیر!!!
18:31  1393/10/11
پاسخ دادن
مرتضی
7

حداقل اطلاعات درست از ماشین بدین من دارمش کلا 180 درجه بااینی که اینجا درموردش صحبت شده فرق داره...
موتورخاموش میشه یعنی چی؟
اون سیستم استارت استاپ ماشینه برای ترافیک که مصرف سوخت بیاد پایین ومیشه بایک کلید غیرفعالش کرد
موادنامرغوب؟ توروخدا حداقل یک بار ماشینو ازنزدیک ببینید بعد هرجور خواستین منعکس کنید
14:43  1393/10/10
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
8

کاربر گرامی، با کمی توجه در می‌یابید که این متن "صرفا" ترجمه متن مبدا می‌باشد و بررسی میدانی توسط سایت 1Car صورت نگرفته است. در مورد کیفیت پایین قطعات نیز در مقایسه با اتومبیل هایی نظیر گلف و نسل جدید مگان، با توجه به اینکه در کشور موجود نمی‌باشند، نمیتوان نظر داد که آیا کیفیت جولیتا بالا است یا خیر.
14:53  1393/10/10

بیکار
4

چرا دست از این طراحی زشت بر نمیدارن؟
21:34  1393/10/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ۷ تیر : ما که به غلط کردن افتادیم ولی دوستان جی ۷ تیرماهی کسی تحویل گرفته خودرو؟
J4مشکی گیلان : عزیزان در کانالی اینستا در پیج ها اعلام کنن و مردمو اگاه کنن. هرچند کامنتارو پاک میکنن. و مسدود میکنن. ولی به همه اطلاع رسانی کنین. تجربه افراد و این این سایت رو در کامنتا کمی پیست کنین. تا مردم اگاه بشن.
J4مشکی گیلان : تازه بعد ۹ ماه ک پول خوابید موقع تحویل یادشون میاد ک ماشین ندارن و طرح تبدیل خودرو میزنن. خاک برسر پوست کلفشون بریزم. نمایندگی های فروش افرادی رو ک استخدام کردین و دروغ تبلیغ میکنن و در دسترس مردم هستن حتما مورد توجه خاص قرار میگیرن. شماها ک اون بالا بالا هستین دستمون به شما نمیرسه.فقط خدا باید شمارو بزنه. ولق اونایی ک دسترسی داریم بهشون حتما اجرای احکام میکنیم.
morteza : سلام بعد از فاکتور شدن سود تاخیر رو محاسبه میکنن؟واین که این سود چطوری واریز میشه و چقدر طول میکشه تا بدن ؟کسی که اطلاع داره جواب بده
فریبا : سلام ژیلا ببخشید شماره پذیرشتون چند بود شما؟؟ برای من ک همون واریز ۲ مرداد ساعت یازده هستم شماره پذیرشم ۱۱۹۱۵۶۰۰ ولی هنوز فاکتور نشدم متاسفانه برای شما چند بود؟؟؟
کیانوش : سلام . من الان زنگ زدم شرکت سایپا با اپراتور صحبت کردم گفت صبر کنید حتما پیام میاد .گفت روزانه برای یه تعداد میتونن پیام بفرستن و همینکارد هم انجام میدن ولی برای همه پیام میاد حتما و پول آماده داشته باشید چون فرصت واریزش زیاد نیست. بعدم گفت اینطور نیست که شما میرید برای مهر و آبان. و اصلا نگران نباشید چه بسا به شما زودتر تحویل بدن.
تی۸ : امروز پنجشنبه کسی هم پلاک شده یا امروز تعطیله پلاک نمیکنن؟
زاهد : در جواب پناهی تقریبا ۳۵ الی ۳۶دمیلیون میشه ۱۱ درصد سود مشارکت فکر نمیکنم ماهیانه باشه کلا تا اردیبهشت
تارا دستی : والا مال ما ۱۵مهره که فاکتور نشده هنوز مشخصه خر تو خره
سامانt9 : سلام دوستان کسی t9اینجا هست اگه هست ثبت نامی چه ماهی بودید وتوچه مرحله ای هستید من ثبت نام مهر بودم وفعلا هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تینا : من 1مهر فاکتور شدم کی پلاک میشه؟ بعد از پلاک کی تحویل میدن؟؟!
سعید : تکمیل وجه 28 مردا امروز فاکتور شده تبریز
سورن موتور جدید : سلام تحویلی 28 آذر فاکتور شد
علی : کی بار گیری که شما تحویل گرفتید ؟اسناد خودروتون هم اومده ؟
بهار : سلام دوستان پرداحت اولیه من 4 تیر بوده تسویه کامل 15 آذر بعد الان تو کاستومر پرداخت اولیه رو تغیر دادن زده 14 آذرچرا خب بعد من چند روزه مدارک رو تحویل دادم هنوز روی پرونده درحال تحویل میچرخه چرا تیک نمی خوره؟
31 شهریور : خردادی ها همتون فاکتور شدید؟
بهزاد : 2مهر کسی فاکتور نشد
بهرامی : بسلامتی ماشین رو تازه از ایران خودرو تحویل گرفتم پلاک بوشهر
مرتضی : خیالشون راحت شد قیمت ها را افزایش دادند حالا دیگه شروع به فاکتور می‌کنند. نفرین بر گران فروش
سجاد : سلام چه مشکل فنی داشته؟ به خودت هم گفتن؟