بررسی لندرور LR4 مدل 2014

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

بزرگترین تغییری که در لندرور LR4 2014 به چشم می خورد، مجهز شدن آن به یک پیشرانه جدید شامل یک موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است. تولید مدل قبلی LR4 که یک موتور خورجینی هشت سیلندر داشت متوقف شده است. سیستم چهار چرخ محرک نیز مورد بازنگری قرار گرفته و سیستم ساده تر ترنسفر تک-سرعته مورد استفاده قرار گرفته است (سیستم ترنسفر سنتی دو-سرعته به صورت سفارشی قابل خریداری است). سیستم صوتی Meridian و دوربین دید عقب هم به صورت استاندارد نصب شده اند. سیستم هشدار دهنده نقطه کور هم در فهرست آپشن های قابل خریداری وجود دارد. نمای به روز شده جلو و عقب هم توجه تان را به خود جلب خواهد کرد. اگرچه لندرور LR4 به اندازه سایر شاسی بلندهای ساخت ژاپن یا آلمان شناخته شده نیست ولی بعد از ظهور دوباره اش در سال 2010 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لندرور LR4 با طراحی داخلی داخلی پر و پیمان، موتور قوی خورجینی و هشت سیلندر، صندلی های ردیف سوم و قابلیت ارتقا یافته حرکت آف-رود، برادر کاربردی تر ( و ارزان تر ) Range Rover است. این شاسی بلند لوکس در سال 2014 مورد بازنگری هایی کلی قرار گرفته است. این بازنگری ها بدون چشم پوشی از خصوصیات خوب و مناسب این خودرو، آن را به روز کرده است. یکی از تغییرات مهمی که صورت گرفته در مورد موتور آن است. شرکت لندرور با نیم نگاهی به مصرف سوخت، موتور هشت سیلندر و 5 لیتری قبلی را با یک موتور جدید سوپرشارژی، شش سیلندر و 3 لیتری جایگزین کرده است. این موتور شش سیلندر خورجینی به اندازه موتور هشت سیلندر قوی نیست ولی با این حال 340 اسب بخار قدرت تولید می کند و یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جدید هم آن را همراهی می کند ( موتور هشت سیلندر با یک گیربکس شش سرعته همراه بود). این تغییرات مصرف سوخت لندرور LR4 را بسیار پایین می آورد و به شاسی بلندهای لوکس و رقیب که موتورهای مشابهی دارند نزدیک تر می کند. با در نظر گرفتن این واقعیت که صاحبان خودرو لندرور LR4 به ندرت آن را از پارکینگ بیرون می آورند، سیستم چهار چرخ محرک به یک سیستم ترنسفر ساده تر و تک- سرعته و سیستم کاربردی Terrain Response مجهز شده است. خوشبختانه برای آن دسته از مشتریانی که دوست دارند سابقه لندرور به عنوان یک خودرو همه جا رو را حفظ کنند، تیپ مناسب آف-رود با ترنسفر دو-سرعته به صورت سفارشی قابل خریداری است. سایر امکانات جدید عبارتند از: سیستم هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب و سیستم صوتی به روز شده. خریداران مانند سابق می توانند پنج صندلی داشته باشند یا یک ردیف صندلی اضافی سفارش بدهند که تعداد سرنشینان را به هفت نفر می رساند. شاید خریدارانی که تمایل به ترک پارکینگ ندارند بخواهند نگاهی به رقبایی چون Acura MDX گرد و مدور، BMW X5 اسپرت و مرسدس بنز بزرگ GL-Class بیندازند. با این حال، لکسوس GX 460 به توانایی های آف-رود LR4 بسیار نزدیک شده است. همه این شاسی بلندها رقبایی سرسخت هستند ولی لندرور LR4 از بسیاری جهات سرتر است. این خودرو یک شاسی بلند شیک و لوکس است که گنجایش هفت سرنشین را دارد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

لندرور LR4 2014 یک شاسی بلند لوکس با اندازه متوسط است که فقط با یک تیپ به فروش می رسد. پنج صندلی برای سرنشینان به صورت استاندارد عرضه می شود ولی با سفارش دادن یک ردیف صندلی دیگر می توان ظرفیت را به هفت نفر رساند. امکانات استاندارد عبارتند از: رینگ های آلومونیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی سازگار شونده، چراغ مه شکن، برف پاک کن های حساس به باران، گرمکن آیینه های بغل، سانروف، شیشه عقب دودی، حسگرهای پارک و سیستم ورود و استارت بدون کلید. در داخل خودرو با سیستم کنترل آب وهوا، روکش های چرمی، صندلی های برقی جلو که در هشت جهت حرکت می کنند، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به چپ و راست، آیینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم پخش سی دی به همراه 11 بلندگو، پورت USB و iPod به همراه یک جک صوتی اضافی روبرو می شوید. پکیج HSE که به طور سفارشی قابل خریداری است این تجهیزات را به تجهیزات پایه اضافه می کند: رینگ های آلومونیومی 19 اینچی، چراغ های زنون، چراغ های LED حرکت در روز، حسگرهای پارک در جلو، آیینه بغل های برقی، یک ردیف صندلی اضافی با ظرفیت دو سرنشین، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای صندلی های عقب و سیستم مسیریابی قابل کنترل با صدا. پکیج Climate Comfort که به صورت سفارشی قابل خریداری است، دارای این امکانات است: گرمکن شیشه جلو، آب پاش های آب گرم به شیشه جلو، گرمکن صندلی های جلو و صندلی های ردیف دوم و گرمکن فرمان. پکیج HSE Lux همه امکانات فوق را دارد به علاوه: تزیینات و روکش های چرمی به روز شده، صندلی راننده دسته های جانبی برقی، فرمان برقی، روشنایی فراگیر در داخل کابین، کول باکس و سیستم صوتی Meridian به همراه 17 بلندگو. سایر آپشن ها عبارتند از: پکیج Heavy-Duty که شامل ترنسفر دو سرعته، و یک لاستیک زاپاس تمام عیار است. پکیج Vision Assist که شامل چراغ های زنون، کنترل اتوماتیک نور بالا، دوربین 360 درجه، سیستم هشداردهنده نقطه کور به همراه هشداردهنده عبور از ترافیک در عقب است. پکیج Black Design که شامل تزیینات خارجی  سیاه رنگ و رینگ های آلومونیومی 18 یا 19 اینچی مشکی است. علاوه بر اینها، رینگ های آلومونیومی 20 اینچی، تزیینات داخلی انحصاری، صندلی های ردیف سوم، سیستم صوتی  Meridian به همراه 17 بلندگو، رادیوی ماهواره ای و مانیتور برای صندلی های جلو را می توان به صورت تکی سفارش داد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

نیروی محرکه لندرور LR4 را یک موتور سوپرشارژی 3 لیتری با شش سیلندر خورجینی تأمین می کند که 340 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته این موتور را همراهی می کند. یک سیستم اتوماتیک stop- start هم به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است که وقتی در ترافیک گیر می کنید به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت موتور را خاموش می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 17 لیتر( 20 لیتر در شهر/ 14 لیتر در بزرگراه) است که مصرف بالایی نیست. یک LR4 میتواند 3500 کیلوگرم بار حمل کند. استاندارد تعریف شده رانندگی برای این خودرو، رانندگی تمام وقت با چهار چرخ محرک است ولی مدل بازنگری شده جدید یک ترنسفر ساده تر تک-سرعته ارائه داده است که برای رانندگی روزمره کاربردی تر است. اگر تصمیم دارید رانندگی آف-رود داشته باشید، می توانید ترنسفر سنتی دو سرعته که تعویض دنده    low-range و سیستم قفل کن دیفرانسیل عقب ارائه می کند را خریداری کنید. این ترنسفر هنوز به عنوان بخشی از پکیج Heavy Duty قابل خریداری است. سیستم مبتکرانه لندرور یعنی سیستم Terrain Response روی همه تیپ ها نصب شده است. دسته ای وسط کنسول خودرو قرار دارد که به راننده اجازه می دهد چهار تنظیم استاندارد جنرال، چمن/ماسه/برف، شن و شیار/گِل را انتخاب کند. مدل هایی که مجهز به ترنسفر دو سرعته هستند یک تنظیم اضافی دیگر( سنگ نوردی) هم دارند. هر یک از این مدل ها به یک نوع موتور، گیربکس و سیستم تعلیق مجهز هستند تا به LR4 اجازه بدهند از عهده کارهای مختلفی بر بیاید. 

 

ایمنی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

تجهزات ایمنی لندرور LR4 2014 به صورت استاندارد عبارتند از: ترمز دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کنترل در سربالایی و سراشیبی، حسگرهای پارک عقب و دوربین دید عقب. تجهیزات ایمنی قابل سفارش عبارتند از: کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و یک کیسه هوای پرده ای که هنگام باز شدن صندلی های ردیف سوم ( در مدل های که صندلی ردیف سوم دارند) را هم می پوشاند. سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از ترافیک در عقب و دوربین پارک 360 درجه ای را هم می توان سفارش داد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

لندرور LR4 2014 یک کابین کلاسیک و در عین حال کاربردی ارائه می دهد که از مواد با کیفیت از جمله چرم نرم و تزییناتی از چوب گردوی اصل ساخته شده است. پنجره های بزرگ در کنار سانروف و پنجره های skylight در عقب، فضای داخلی جاداری به سرنشینان القا می کنند. پنجره های بزرگ باعث می شوند راننده دیدی عالی از خارج داشته باشد. سرنشینان هم به لطف صندلی های بلند عقب(stadium-style) از مناظر لذت می برند. صندلی های عقب جا پای زیاد و پشتی های خوبی دارند و به لطف سقف بلند برای سرنشینان بلند قد نیز مناسبند.

بررسی لندرور LR4 مدل 2014 بررسی لندرور LR4 مدل 2014
بررسی لندرور LR4 مدل 2014

مدل های پنج نفره پشت صندلی های ردیف دوم فضای زیادی برای بار دارند که حجم آن به 1.20متر مکعب می رسد. اگر هم صندلی ها خم بشوند 2.55 متر مکعب فضا ایجاد می شود. پشت صندلی های ردیف سوم(برای مدل هاای که سه ردیف صندلی دارند)  نیز 0.28 متر مکعب جا برای بار وجود دارد. صفحه لمسی و سیستم مسیریابی به خوبی کار می کنند ولی در مقایسه با ابزارهای الکترونیکی جدیدتری که در خودروهای رقیب به چشم می خورند کمی قدیمی هستند چون عکس العملی کندتر و منوهایی پیچیده تر دارند.

 

تجربه رانندگی

بررسی لندرور LR4 مدل 2014

خریداران علاقه مند لندرور LR4 2014 را از دست نخواهند داد، علت آن این است که ترکیب موتور جدید 3 لیتری با شش سیلندر خورجینی و سوپرشارژر با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به اندازه کافی نیرو تولید می کنند تا از پس همه کارها بر بیاید. سیستم تعلیق بادی در جاده یک سواری نرم ارائه می دهد و سر پیچ ها به رغم وزن قابل ملاحظه خودرو و مرکز ثقل نسبتاً بالایش، فشار را کاهش می دهد. همانطور که انتظار دارید این خودرو به لطف چهار چرخ محرک پیچیده اش، در خارج از شهر بهتر خودش را نشان می دهد. این شاسی بلند لوکس که مجهز به سیستم ترنسفر low-range و قفل کننده دیفرانسیل عقب است، پستی بلندی ها را هم به راحتی خیابان های صاف می پیماید.


منبع

Edmunds

برچسب : لندرور , بررسی , LR4 , امکانات , 2014






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

محسن
0

سلام دنده ۵ خودرو ساینا صدای قرقر می‌کنه بقیه دنده‌ها مشکلی ندارند اشکالش چیه متشکرم
21:13  1402/12/01
پاسخ دادن
محسن
0

سلام دنده ۵ خودرو ساینا قرقر می‌کنه ولی بقیه دنده‌ها مشکلی ندارند به نظر شما مشکلش چیه
21:06  1402/12/01
پاسخ دادن
فرشید
2

متشکر از راهنمائیتون
21:05  1396/07/19

حسود هرگز نیاسود
4

دوست عزيزی که اینقدر پوله بنزین برات مهمه بدون که همه دوستانی که ثبت نام کردن اینقدر مثله شما کم دل نيستن که پول بنزین براشون مهم باشه شما بهتره بری يه اشغال دوگانه سوز بخری و نگران ما نباشی
21:17  1396/07/19

باشه باشه
4

شما نخر خوب دوست عزیز
شما برو ۲۰۶ و پارس بخر البته بگما اونام قطعات چینی دارن مواظب باش چینی نشی
اهان راستی شایدم شما از اون دسته از بنز و تویوتا سوارای ؟؟
خوب ای بابا بازم که دارن میکنن تو پاچه ملت با اون قیمت سر به فلک کشیدشون

اصلا نخر چون چینی بخری استفاده میکنی بعد ضرر میکنی به قول خودتم کسی نمیخره

ماشین مدل بالام که از همون اول ضرر کردی ماشین ۱۰۰ تومنی ۳۰۰ تومن میدی

بیا باور کن این جواب میده
اسنپ بگیر هر روزم یه مدل سواری از غرب تا شرق بری کلا میشه ۱۲تومن
21:26  1396/07/19

باشه باشه
4

شما نخر خوب دوست عزیز
شما برو ۲۰۶ و پارس بخر البته بگما اونام قطعات چینی دارن مواظب باش چینی نشی
اهان راستی شایدم شما از اون دسته از بنز و تویوتا سوارای ؟؟
خوب ای بابا بازم که دارن میکنن تو پاچه ملت با اون قیمت سر به فلک کشیدشون

اصلا نخر چون چینی بخری استفاده میکنی بعد ضرر میکنی به قول خودتم کسی نمیخره

ماشین مدل بالام که از همون اول ضرر کردی ماشین ۱۰۰ تومنی ۳۰۰ تومن میدی

بیا باور کن این جواب میده
اسنپ بگیر هر روزم یه مدل سواری از غرب تا شرق بری کلا میشه ۱۲تومن
22:18  1396/07/19

حسینی از اصفهان جک s5 960505
6

اقای بی نامی که خودت الاغ هم نداری سوار بشی
اخه ما که جک میخریم 100 میلیون . فکر کردی از بنزینش ور شکست میشیم . بعدش هم پول داریم میخریم . کیفش رو میبریم . حالش رو میبریم
تو هم برو ماشین ایرانی که از 30 سال پیش تا حالا بودس و تکراریه رو بخر
اخه این شاسی بلند نگاهش میارزه به این ماشینای تکراری.
هر وقتم که خاستیم بفروشیم . میفروشیمش میریم یکی دیگه میخریم
اصلن برامونم مهم نیست چند بخرند
حالا فهمیدی اقای بی نام . برو زندگیت رو بکن و تو کار بزرگترا دخالت نکن
22:41  1396/07/19

.....
5

من نميدونم چقد فضول تو اين سايت ريخته هر كي از راه ميرسه يه نظري ميده اقا كسايي كه اينجا هستند همه ماشين خريدند به قول شما چيني ولي شمايي كه بدت مياد از ماشين چيني اينجا چيكار داري كاش ياد بگيريم وقتي كسي چيزي ميخره به نظرش احترام بزاريم و حداقل بگيم مباركه به سلامتي نه كه بيايم بزنيم تو ذوق طرف
هر كسي صلاح كار خودش رو بهتر ميدونه احتياج نيست كسي بياد بگه چي خوبه و چي بد هست واقعا متاسفم براي فرهنگً بعضيها كه متوجه نميشن طرف كلي هزينه كرده كلي از زندگيش زده تا پول اينماشين رو جور كرده حالا واقعا درسته بيايد بگيد خوب نيست وأين چيزا
22:50  1396/07/19

فرشید x60
0

تو بهتره همون سوار پراید کم مصرف بشی
10:07  1396/07/20

احمد هستم
0

سلام گیربکس بازکردم بلبرینگهاراعوض کردم ولی الان دنده یک بزورجامیره....مکانیک گفت بعدازیک هفته خوب میش الان بدترشده بهترنشده میش راهنمایی کنیدعیب کجاهست
11:39  1398/06/14
پاسخ دادن
میلاد
0

سلام
من دیسک وصفحه پرایدو عوض کردم ولی الان هر کاری میکنم گیربکس جا نمیره دلیلش چیه
21:24  1396/09/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهرام : چرا سهند از اطلس گرون‌تره؟ تو بازار هم همینطوری خواهد بود؛ آخه زه اطلس بیشتره و کراسه اطلس خیلی بهتره، دورش محافظ‌های سیاه هم داره
نعمت : سلام لطفا یه راهنمایی کنید من پیامک پیش فروش سهند s دریافت کردم و واریز کردم، ولی من چشمم اطلس رو گرفته، دوستان چطوری اطلس ریختن من فقط سهند رو برای انتخاب داشتم؟ بعضی ها ساینا هم برای انتخاب داشتن اونم فروش فوری؛ قیمت اون چند بود؟ از راهنماییتون متشکرم 🙏
سعید8 : خب دوستان، یکشنبه قراره سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان دوره های قبلی باز بشه. دوره های قبلی هم که فقط 2 دوره بوده. انشاالله افرادی که دور دوم عدم تخصیص خوردن هم ممکنه شانس مجدد داشته باشن
عادل : دوست عزیز (تارا تیتانیوم) ماشینم تارا اتومات v2 رنگ سفید فروش فوری تحویل دی ماه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن دارین ماشینو تحویل میدین مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم برای ماهم پیامکتکمیل وجه دنده ای می‌فرستادند اگر تکمیل وجه نمیشد حق با سایپابود ولی اتومات فرستادن قیمت زیاد چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
یوسف : بنظر میاد برای ثبت نامی های ۴۰۱ باشه. بهمن ۴۰۲ که خودرو رو انتخاب کردیم و منتظر پیامک هستیم، انشالله این هفته تکلیفمون روشن بشه
مجید : سلام ایا کسایی که عدم تخصیص خوردن در بهمن ۱۴۰۲ میشه دوباره انتخاب کنند؟
تارا : خواهش میکنم عادل جان، ان‌شاءالله هر روز خبرای خوش بشنوی. منتظر خبر تحویل گرفتنت هستیم😉 واسه ماهم دعا کنید زودتر بدن...
Mori : پذیرش 14بهمن رنگ سفید مشکی، 90روز هم پر شد و خبری نشد که نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
استاندارد : منم 6 زدم
محمد اسفند : چون شما میخواستی فلز بگیری، دیدی نمیدن اومدی دیروز تبدیل زدی که زودتر فاکتور بشی، اونایی که قبل از شما تبدیل زده بودن بترتیب داشتن فاکتور میشدن و تا تاریخ تکمیل وجه 16 دی فاکتور شده بودن دادااااش، شما هم با اینکه زودتر تکمیل وجه کرده بودی، ولی چون تبدیل نزده بودی جا موندی.
زمستان : پیام پارس سفارشی کی میاد آقا رضا
هوسانگ نیانگ : مبارکه😀😀😀😀😀👀👁👁👁
اهواز : سلام دوست عزیز خوب هست بخر برو هستن سوپردار هم هستن فقط لوازم بدنشون خیلی سخت گیر میاد
اریزو5 : 35میلیون پول دادم
محمد ایکس 55 : سلام وقت بخیر خدمت تمامی دوستان..کار مدیران خودرو از یه جایی توهین به مشتری حساب میشه .. مدیران خودرو پولشو کامل دریافت کرده از من تاریخ 26بهمن مبلغ وام واریز شد.. ایکس 55پرو ثبت نام هم 9دیماه بودش تا الان 2تا قسط پرداخت کردم دوهفته دیگه قسط سوم ..چی معنی دار ماشین ندادنو مشتری قسط بده واقعا توهین به مشتری.20اسفند کارت ماشین.تمام مدارک رسیده..چند روز قبل با صدای مشتری تماس گرفتم بهشون میگم بابا داریم به خودمون بنزین بزنیم که بشه راه بریم ..الان چه منفعتی برای مدیران خودرو دار که ماشین و تحویل نمیدن.. واقعا حس بدی به آدم دست میده قسط بدی بدون تحویل ماشین..همش میگن مجوز خروج نخورده.. دوستان کسی هست تو اردیبهشت خودروش مجوز خروج خورده باشه ...
کدخدا : پرهام رفته سرکار شبانه کار کنه تا 15 ام بتونه به وعده اش عمل کنه تابتونه دعوتنامه هابموقع به دستمون برسه
کافر : مدیر ایرانخودرو عظیمی و شورای رقابت و وزیر صمت و تعزیرات و مسولین بالاو پایین این کشور ایران.امشب شهادته امام جعفر صادق هست بحق همین امشب اگه قیمت پارس زمستان به قیمت قبل ندهید بحق همین امشب خدا گردنتونو بشکنه اللهی لال باشید که حق زن و بچه هامون رو دارید به زور میگیرید.حالا خو دانید انشاالله که زود دعای من مستجاب میشه انشاالله 🤲🤲🤲
X55pro : سلام دوستان فک کنم من تو این جمع زودتر از بقیه دوستان ثبت نام کردم بنده تاریخ قراردادم 2 دی ماه و اواخر اسفند هم کلیه مدارکم رسیده و دو قسط رو پرداخت کردم در ضمن کارت سوخت هم الان 10 روز اومده ولی متاسفانه هیچ خبری از خروج ماشین نیس هر چی هم تماس میگیرم قول این هفته و اون هفته میدن...بگم ک دیگه خسته شدم از بس بهشون زنگ زدم. بیخیالش شدم ...