بررسی ولوو XC60 

بررسی ولوو XC60

 ولوو XC60 یکی از محصولات پر فروش این خودروساز سوئدی در سراسر جهان است. اولین فیس لیفت جدی این خودرو، تقریبا بعد از گذشت 5 سال از معرفی آن در سال 2008، انجام شده است که از جمله تغییرات ایجاد شده در آن می‌توان به سپرها، درب موتور جدید و علامت بزرگتر ولوو اشاره کرد. در داخل نیز، تغییرات محدودی رخ داده است که شامل کیلومترشمار دیجیتالی، رنگ بندی جدید برای تودوزی و تزیینات چوبی و فلزی می‌باشند. از دیگر امکانات این شاسی بلند سوئدی می‌توان به چراغ های تطبیقی در جلو، سیستم کنترل نقاط کور، هشدار وجود ترافیک در پشت خودرو، نشان دهنده علائم جاده، سیستم تشخیص عابر و دوچرخه سوار، و سیستم ارتقا یافته ترمز اتوماتیک که در سرعت های بالای 50کیلومتر در ساعت فعال می‌شود، اشاره کرد. به جز سیستم ترمز اتوماتیک که استاندارد است، بقیه امکانات فوق سفارشی هستند و تحت پکیج Driver Support عرضه می‌شوند. 

بررسی ولوو XC60

ولوو برای سال 2014 موتور 6 سیلندر بنزینی 3.2 لیتری را حذف کرده است و همچنین تعداد تیپ ها را از 12 به 8 تقلیل داده است که به همراه 4 موتور باقی مانده که تحت دو مشخصه D4 برای موتورهای دیزلی و T5 برای موتور های بنزینی با پکیج های Kinetic و Luxury عرضه می‌شوند و موتورهای D5 دیزلی و T6 بنزینی با پکیج های Luxury و R-Design به بازار عرضه می‌شوند. موتور 4 سیلندر 2 لیتری در مدل T5 به قدرت 237 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر، ترکیب دلپذیری با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز به کلاچ دوگانه درست کرده است. شتاب 0 تا 100 ولوو XC60 با موتور T5 برابر 8.1 ثانیه است که اگرچه سریع به نظر نمی‌رسد، ولی نیروی موتور تقریبا بدون وقفه و به صورت خطی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. اما محبوب ترین انتخاب در بین مدل های مختلف ولوو XC60، مدل چهار چرخ محرک دیزلی D5 است.

بررسی ولوو XC60 بررسی ولوو XC60

موتور پنج سیلندر 2.4 لیتری D5 همانند موتور کوچکتر D4 دیزلی، کم مصرف و اقتصادی است و در سیکل ترکیبی مصرفی معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این در حالی است که در تیپ Luxury، قدرت آن 211 اسب بخار و گشتاور آن 440 نیوتن متر است و در تیپ R-Design قدرت آن به 277 اسب بخار و گشتاورش به 510 نیوتن متر افزایش می‌یابد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیز، بسته به تیپ انتخابی بین 8.1 ثانیه تا 8.3 ثانیه متغیر است. گفتنی است، مدل های مجهز به موتور D4 با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر، شتاب 10.3 ثانیه را ثبت کرده‌اند. هر دو تیپ از گیربکس اتوماتیک معمولی استفاده می‌کنند و نیرو در مدل مجهز به موتور D4، فقط به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

بررسی ولوو XC60

مدل مجهز به موتور D5 با وزن 1819 کیلو گرم، با وجود موتور بزرگتر و سیستم چهار چرخ محرک، فقط 48 کیلوگرم سنگین تر از D4 است. موتور D4 بهتر با گیربکس اتوماتیک 6 سیلندر جفت شده است، در حالیکه موتور D5 علاقه زیادی به سبک کردن سریع دنده ها دارد ولی در هنگام معکوس کردن به کندی عمل می‌کند، اما گیربکس در موتور D4 دنده ها را به مدت بیشتری نگه می‌دارد و در معکوس کردن سریعتر عمل می‌کند که این امر، به معنی در اختیار قرار دادن فوری نیرو است. در بین دو موتور دیزل ذکر شده، موتور D5 از نظر ارائه قدرت، عملکرد بهتری دارد. این موتور در دورهای پایین صدای کمتری تولید می‌کند و هنگامی که قصد شتابگیری دارید، با اعتماد به نفس کامل قدرتش را در اختیار شما قرار می‌دهد. حداکثر گشتاور این موتور در دورهای 1500 تا 3000 تولید می‌شود. 

بررسی ولوو XC60 بررسی ولوو XC60

هر دو موتور دیزلی و البته دو موتور بنزینی، صدای بسیار کمی در داخل کابین ایجاد می‌کنند، حتی زمانی که تا محدوده قرمز دور موتور تحت فشار قرار می‌گیرند. اما صدای باد تولید شده توسط آینه های خارجی بزرگ و ستون های A در سرعت های بالا غیر قابل چشم پوشی است. بدون تردید، از نظر عملکردی در میان مدل های مختلف ولوو  XC60، مدل های مجهز به موتور T6 برجسته هستند. این خودروی شاسی بلند با تولید 300 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور توسط موتور 6 سیلندر خطی 3 لیتری خود در تیپ Luxury و 324 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور در تیپ پرقدرت تر R-Design، فقط به 6.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز دارد. البته با مصرف 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی، پر اشتها ترین موتور نیز در بین هم خانواده های خود می‌باشد.

بررسی ولوو XC60

از نظر کیفیت سواری مدل شاخص در میان تیپ های مختلف ولوو XC60 می‌توان به T5 kinetic اشاره کرد. ولوو XC60 از جمله ماشین هایی است که کیفیت سواری آن رابطه مستقیم با اندازه رینگ و لاستیک دارد، و مدل پایه T5 kinetic مجهز به رینگ های استیل 17 اینچی و تایرهایی با پهنای 235 میلیمتر و نسبت منظری 65، از هم خانواده گرانتر خود یعنی T6 R-Design سواری بسیار راحت تری دارد. تیپ های kinetic در جذب ناهمواری های جاده و دست اندازها، بهترین عملکرد را دارند و کابین را از بسیاری از لرزش ها، که در تیپ های Luxury با رینگ های 18 اینچی و R-Design به صورت مشهود در حین حرکت همراه با افزایش سرعت افزایش می‌یابند، دور نگه می‌دارند. به همراه سواری سفت و محکم تیپ R-Design باید به شاسی اسپرت آن با ویژگی هایی همچون فنربندی سفت تر، فنرها و میله های ضد غلطش محکم تر نیز، اشاره کنیم. 

بررسی ولوو XC60

در پیچ ها تیپ های R-Design از دیگر تیپ ها که تمایل به انحراف دارند، عملکرد استواری از خود نشان می‌دهند. در بین خانواده ولوو XC60، این تیپ خشن ترین سواری را دارد. واکنش های سیستم تعلیق بسیار تند و تیز است و در جاده های ناهموار باعث خستگی سرنشینان می‌شود. فرمان پذیری در تمام تیپ های ولوو XC60 به طور مشهودی با ثبات است، البته مدل های دیفرانسیل جلو دارای فرمان سبکتری هستند، ولی گاها بعضی از ضربات وارده به تایرها، به فرمان نیز منتقل می‌شوند. صندلی راننده بسیار راحت است، مخصوصا در تیپ R-Design که صندلی های جلو به کناره های دربرگیرنده مجهز هستند.

بررسی ولوو XC60
بررسی ولوو XC60
بررسی ولوو XC60

در صندلی عقب فضای کافی برای سر و پای دو سرنشین بزرگسال وجود دارد. ارتفاع کفی صندلی عقب برای نشستن کودکان قابل تنظیم است؛ البته در این حالت به دلیل وجود خروجی هوا بر روی ستون B ماشین، هوای خروجی مستقیما به صورت شما برخورد خواهد کرد. نمایشگر استاندارد رنگی 7 اینچی، تصویری واضح دارد و کار کردن با آن آسان است، البته نبود یک کنترل چرخان که در رقبای آن وجود دارد، در اینجا به چشم می‌آید. در کابین فضای کافی برای قرار دادن بطری، گوشی و کیف پول وجود دارد. حجم فضای صندوق بار 495 لیتر است که از رقبایش یعنی بی ام و X3 و آئودی Q5 کوچکتر است. در صورت تا کردن صندلی های عقب، که به نسبت 40/20/40 تا می‌شوند، حجم صندوق بار به 1455 لیتر می‌رسد.  


منبع

CarAdvice

برچسب : XC60 , X3 , Q5 , ولوو , بی ام و , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا V1 : سلام من دوستم از روز فاکتتور شدن تا تحویل 10 روز شد v1 نقره ای تیتانیوم شیراز تحویلی 22 دی فاکتور 12 اردیبهشت تحویل نمایندگی 20 اردیبهشت تحویل به شخص 23 اردیبهشت
نازیلا : ساده نباشید سیستم شاهین . سایپا داره اپدیت میکنه برین شاهین پلاس ببینید با موتور tu5 دیگه هیچ کس شاهین موتور تیبا رو نمیخره تا دسته انداخت به مردم به ما با ورژن جدید میده دلتون بسوزه انشالله عید 404 میگیرم جلوی فامیلا جولان میدم چشمشون دربیاد .... ای خدا :)
اس۵ ثبتنام ۲۵مهر ۱۴۰۲ : همین الان شاسی شد حالا باید بیوفتیم دنبال تحویل🤦‍♂️
J4 مشهد : سلام دوستان. امروز از نمایندگی به من زنگ زدن که فردا برم ماشینو تحویل بگیرم. انشالله همه زودتر ماشینشونو تحویل بگیرن. ثبت نام 01/29 تحویل 60 روز j4 مشکی تکمیل وجه داخل سایت 02/05 شاسی 02/12 بیمه 02/16 تحویل کارت 02/25 تحویل ماشین فردا خدا نکهدار همگی برگ سبز هنوز نیومده.
S5 مهر تهران : سلام منم امروز پیامک شاسی جک S5 بالاخره اومد برام . تکمیل وجه ام 24 مهر بود . نمایندگی گفتن تا دو هفته دیگه همه مهر ماهی هارو شاسی میکنن.
اس فایو ۲۴ مهر : بالاخره پیام شاسی اومد ثبت نام ۲۴ مهر شیراز اس فایو
j7 تهران : سلام. جی 7 ثبت نام دو مرحله ای شهریور ماه. موعد تحویل بهمن ماه. فاکتور 21 اسفند. دیروز بعد از 3 ماه تاخیر تحویل گرفتم. نکته عجیب کیفیت رنگ ماشین هست که به شدت پایینه و پر از آشغال رنگه. دوستان راجع به نحوه محاسبه تاخیر و گرفتنش راهنمایی کنید.
Saeed : سلام دوستان به 200 میلیونی که بابت ثبت نام پیش فروش میگیرن سود تعلق میگیره؟ ممنون
S5 -24 MEHR : بعد از 7 ماه و دو روز بلاخره امروز شاسی شد برام و فاکتور شدم اس5 سفید
تارا وی وان پلاس : یسوال شما فروش فوری بودی یا پیش فروش؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه بهمن ماه مبعث رسول : عزیز اون تریلی که ماشین شمارو حمل میکرده سرعتش زیاد بوده احتمالا ماشین شما ردیف آخر تریلی بوده که پلاک شما و دوربین زده
207سقف فلز : سلام دیروز حمل خودرو تیک خورده الان روی تحویل نمایندگی میچرخه نمیدونین چقدر طول میکشه؟
پارس سفارشی $ : واریز 20 برج هستم هنوز فاکتور نشده قسمت واریز وجه میچرخه
207پانا تبدیلی : اینجوری که عالیه هر چه دیر بدن به خیرته خخخخ برا ماها یه درصد ماهانه میدن 15تومن ماهانه میدن بهت
151پیشفروش دی : من که پیرشدم از انتظار
احسان آریزو 6 پرو : البته با دوستان هم موافقم که عدم پاسخگویی مناسب مدیران خودرو باعث شده تا همه دوستان عصبی بشن ، و دلگیر که جواب مناسبی به نگرانیهاشون داده نمیشه، ولی از طرفی هم خودمون قبول کردیم ثبت نام کنیم، تازه کلی هم ذوق کردیم که بین این همه مشتری ما رو ثبت نام کردن، چون بطور میانگین چهارصد تومان سود تو این معامله هست، من با پول نقدی که داشتم نهایتا می‌تونستم یه آریزو 5 1402 بخرم تازه کارکرده، ولی الان انشاالله صاحب یه سیکس پرو 1403 میشم.
عصبانی : در مورد شکایت ، پیرو حرفهای دوستان علی و فرشید بنده هم این نظر رو دارم که شکایت از خودرو ساز در ایران جواب نخواهد داد. مثل اینه که از دولت شکایت کنی بابت گرانی و از شهرداری بابت عدم آسفالت کردن خیابونها و .. نه اینکه این مشکلات وجود نداشته باشه، بلکه به بدترین حالت ممکن وجود داره ولی از بس دیگه نهادینه شده که حتی دادگستری هم فکر نمیکنتم خودشو وارد مسائل بکنه. خودرو ساز از زمانی که بازرهای جهانی رو بستند و انحصاری شده همینه که هست. پشت قضیه هم بگیرید میبینید یک آقازاده و پسر فلان وزیر سهامدار اصلی خودروساز هست .. خب هیچوقت نمایین بگن بخاطر تضییع حق فلان مشتری این شرکت رو جریمه کنیم. سریال هفت سر اژدها به صورت پوشیده مسائل پشت پرده رو داره مرح میکنه. یکی از مصادیق اصلی اش میتونه خودروسازها و سازندگان املاک انبوه باشن چون نود در صد سرمایه مردم تو این بازارها هزینه میشه. شما هم پدرتون وزیر باشه نمیرید از رانت ایشون برای وارد کردن یک برند مثل ماوس کامیپوتر یا کمربند شلوار استفاده کنی . میری جایی که بیشترین سهم رو ببری. پدرت هم بیگکار نمیشینه که مشتری بیاد ازش شکایت کنه و قاضی ...
عصبانی : در مورد شکایت ، پیرو حرفهای دوستان علی و فرشید بنده هم این نظر رو دارم که شکایت از خودرو ساز در ایران جواب نخواهد داد. مثل اینه که از دولت شکایت کنی بابت گرانی و از شهرداری بابت عدم آسفالت کردن خیابونها و .. نه اینکه این مشکلات وجود نداشته باشه، بلکه به بدترین حالت ممکن وجود داره ولی از بس دیگه نهادینه شده که حتی دادگستری هم فکر نمیکنتم خودشو وارد مسائل بکنه. خودرو ساز از زمانی که بازرهای جهانی رو بستند و انحصاری شده همینه که هست. پشت قضیه هم بگیرید میبینید یک آقازاده و پسر فلان وزیر سهامدار اصلی خودروساز هست .. خب هیچوقت نمایین بگن بخاطر تضییع حق فلان مشتری این شرکت رو جریمه کنیم. سریال هفت سر اژدها به صورت پوشیده مسائل پشت پرده رو داره مرح میکنه. یکی از مصادیق اصلی اش میتونه خودروسازها و سازندگان املاک انبوه باشن چون نود در صد سرمایه مردم تو این بازارها هزینه میشه. شما هم پدرتون وزیر باشه نمیرید از رانت ایشون برای وارد کردن یک برند مثل ماوس کامیپوتر یا کمربند شلوار استفاده کنی . میری جایی که بیشترین سهم رو ببری. پدرت هم بیگکار نمیشینه که مشتری بیاد ازش شکایت کنه و قاضی ...
احسان آریزو 6 پرو : سلام خدمت همه دوستان و منتظران دریافت خودرو. بنده 24 بهمن نقدی پرداخت داشتم، قراردادم تاریخش 1 اسفند هست، 21 اسفند بیمه نامه برام صادر شد، 24 اسفند پلاک صادر و ارسال شد به همراه بقیه مدارک ،کارت خودرو 11 فروردین اومد، برگ سبز خودرو 1 اردیبهشت، ولی همچنان از خود خودرو خبری نیست و گزینه تحویل قرمز هست. البته هنگام ثبت نام به بنده گفته بودند 90 روز کاری و به حساب بنده 90 روز کاری میشه 30 خرداد، یعنی هنوز تاخیری در تحویل به بنده پیش نیومده، ولی چون بقیه مراحل طی 4 هفته جلو رفت خیلی خوشبین بودم که ماشینو توی فروردین ماه بهم تحویل میدن که متاسفانه تا این لحظه اتفاق نیفتاده. موفق باشید
29 اسفند خاکستری : سلام چه رنگی؟ اخه واریزی 18 دی خیلیا فاکتور نشدن