بررسی MG6 DTi-Tech

بررسی MG6 DTi-Tech

کمپانی MG روی خودروهای MG6 و MG6 مگنت موتور دیزل نصب کرده است. این کار باعث شده است میزان آلایندگی گاز CO2 در این خودروها از 129 تا 139 گرم در هر کیلومتر، به 10 گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا کند، از طرفی مصرف سوخت کمی بالا رفته و از 4.75 لیتر در هر صد کیلومتر به 5.12 لیتر افزایش پیدا کرده است. این امر باعث می‌شود خودروی MG6 از یک سال معافیت مالیاتی برخوردار باشد. عوارض سالیانه آن هم 20 پوند ارزان‌تر است و به 110 پوند در سال بالغ می‌شود. مالیات و عوارض مدل GT هم 20 درصد کمتر است. کمپانی MG با استفاده از این تجهیزات توانسته است به این میزان کم از آلایندگی دست پیدا کند: گیربکس شش سرعته دستی SCM360، سیستم start-stop، توربوشارژر متغیر و فرمان هیدرولیک-برقی حساس به سرعت. این کمپانی مستقر در Longbridge دیسک ترمزهای جلو را کمی بزرگتر کرده (295 میلی متر به جای 284 میلی متر)، کشش کمک فنرها را افزایش داده و اندازه و قطر سپر را تعدیل کرده است. همه این کارها انجام شده‌اند تا کیفیت سواری و هندلینگ افزایش پیدا کند.

بررسی MG6 DTi-Tech

MG6 GT با برخورداری از یک موتور 1.9 لیتری (البته از نظر فنی 1.8 لیتری است ولی کمپانی MG اصرار دارد آن را 1.9 لیتری بداند) که 148 اسب بخار نیرو و حدود 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، از نظر عملکرد هیچ کم و کسری ندارد. این خودرو واقعاً عالی، بی سر و صدا و راحت است و در دور موتور بالا واقعاً قوی است. مصرف سوخت آن به مقادیر اعلام شده نزدیک است و در بزرگراه ها دقیقاً همان عملکردی را دارد که از MG6 انتظار می‌رود. موتور DTi-Tech که روی یک شاسی کاملاٌ بازنگری شده سوار شده است، باعث می‌شود این خودرو بتواند بیشتر از پیش در بازار رقابت کند. البته MG6 ها همیشه سواری خوبی داشته‌اند، و حالا بهتر هم شده است چون یک سواری جا افتاده و پویا در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد.

بررسی MG6 DTi-Tech
بررسی MG6 DTi-Tech بررسی MG6 DTi-Tech

صندلی و وضعیت راننده بسیار راحت هستند و در کابین داخلی این تجهیزات به چشم می‌خورند: روکش های چرمی، کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، کروز کنترل و بسیاری تجهیزات دیگر. تنها نقطه ضعف MG6 فقدان زیبایی بصری در کابین داخلی است، چون از همان ابتدای عرضه‌اش در سال 2010 هم از مد افتاده به نظر می‌رسید. کابین داخلی قدیمی است و ترمز دستی هم مانع دسترسی آسان به درگاه USB می‌شود. خبر خوب این است که خودرو MG6 طراحی داخلی بهتری دارد و همین امر نشان می‌دهد کمپانی دارد طراحی داخلی را بهبود می‌دهد و می‌توان امیدوار بود کابین MG های آینده بیشتر با استانداردهای روز مطابقت داشته باشند. تعویض دنده با گیربکس دستی MG6 بسیار آسان و نرم است. سیستم EPAS هم یکی از بهترین سیستم ها در حوزه خودروهای متوسط و نیمه بزرگ است. ترمزها خیلی خوب کار می‌کنند و ماشین را خوب جمع می‌کنند. صدای باد و موتور وارد کابین نمی‌شوند ولی صدای رینگ های  18 اینچی ممکن است قدری بیشتر از حد استاندارد باشد.

بررسی MG6 DTi-Tech

اگر می‌توانید طراحی داخلی از مد افتاده را تحمل کنید، گذشته از چند ایراد جزئی در چیدمان و ارگونومی، فضای کابین بسیار بزرگ است، هر چند کمی بیش از حد آرام و نجیب به نظر می‌رسد. کمپانی MG همیشه ادعا کرده است که MG6 به خودروهای کلاس D تعلق دارد ولی به اندازه خودروهای کلاس C چالاک است و هزینه تعمیر و نگهداری آن با این کلاس از خودروها برابر است. البته نصب شدن موتور دیزل هم این ادعاها را تقویت می‌کند. این موتور به طور قطع بسیار قوی‌تر از موتور 1.8 لیتری بنزینی توربو است و می‌تواند با بسیاری از رقبای قدر رقابت کند. با همه این حرف ها، انتظار می‌رود MG6 در شکل ظاهری تغییراتی بدهد و طراحی داخلی را هم به روز کند، به این ترتیب بهتر است قبل از این که تصمیم به خرید آن بگیرید، منتظر بمانید تا تغییرات عمده‌ای روی آن صورت بگیرد. کمپانی MG در نظر دارد یک گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه روی MG6 نصب کند، شاید این گیربکس درست همان چیزی باشد که مدل کنونی این خودرو کم دارد.


منبع

AutoCar

برچسب : ام جی , MG6 , MG6 GT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

بیژن
0

البته MG6 در کشور انگلستان فقط با همین موتور دیزل عرضه میشه چون موتور بنزینی 1/8 لیتری توربو نتونسته تستهای سختگیرانه آلایندگی انگلستان را پاس کند
10:24  1395/05/09
پاسخ دادن
محمد حسین
2

ببینید ام جی 6 خیلی ماشینه عالیه شتاب 0 تا 100 رو تو حالت D با ای اس پی روشن با 4 نفر سرنشین با باک پر البته بنزین سوپر و صندوق عقب پر در مدل جی تی 2013 با لانچ 8.7 شد الانترا اگه با یک سرنشین باک خالی ای اس پی خاموش و باک خالی ولانچ و... بخواد 0تا 100 بزنه عمرا زیر 10.2 بزنه مصرف ماشین ام جی 6 7.3 میسوزونه اپشناش هم که نسبت به مدلش عالیه مثلا شیشه هاش سنسور داره یعنی اگه دستت جلوی شیشه باشه شیشه برمیگرده و.... هزار تا اپشن که الانترا نداره فقط حیف که فروشش بده ... البته مهم نیست زود یا دیر به فروش میره مسعله مهمی نیست ..
15:00  1394/10/21
پاسخ دادن
کاربر: نریمان
19

بسیار ممنون از بررسی و ارایه اطلاعات شما ، خسته نباشید ، ولی متوجه این جمله نشدم : ترمز دستی هم مانع دسترسی آسان به درگاه USB می‌شود .
چون درگاه در سمت چپ و ترمز دستی در سمت راست و تو انگلیس برعکس هست و مزاحمتی برای هم ندارند
22:16  1393/04/19
پاسخ دادن
امیرحسین
1

تو عکس فرمون راسته . نگارنده فکر کرده که هنوز USB سمت چپه و اینجوری خیلی فاصله میوفته . تازه ترمز دستی هم که سر راهه . دیگه خیلی سخت میشه.
23:57  1393/08/13

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی : سلام، من ۲۰ فروردین تکمیل وجه کردم، ۱۴ اردیبهشت تحویل گرفتم، دیروز هم بابت سود مشارکت در سایت بازرسی قوه قضاییه شکایتم رو علیه سایپا ثبت کردم.
ناشناس : ببخشید مگه ماشین وارداتیه که گمرک اجازه نمیده کرمان موتور خیلی دروغگوئه
تارا اسفند ماه1403 سرامیک : سلام تارا امروز کسی فاکتور شده
تارا اسفند ماه1403 سرامیک : سلام تارا امروز کسی فاکتور شده
J4مشکی گیلان : سلام و درود به مسعود j4 عزیز ممنون از راهنماییتون 🙏🙏🙏⚘️
ارسلان x5 آبان مشکی : هر یه میلیارد با 36 درصد سالانه 30 میلیون میشه
ارسلان x5 آبان مشکی : منم کارتم دستمه بدون ماشین کاش بوغ و سوئیچشم میفرستادن خخخخ
بهمنش : کسی تحویلی ۱۴۰۴ هست که افزایش قیمت بهش خورده باشه؟
مهدی صدرا : سلام امروز کارت ماشین آمد . ولی از ماشین خبری نیست .!
فرشید : باسلام و احترام دیروز پیامکی مبنی بر افزایش هزینه گمرکی خودروهای mvm آمده که علت را افزایش هزینه های گمرکی اعلام میکنه 131 میلیون برای x33اتومات تقریبا 13درصد افزایش قیمت حالا این خودرو تولید داخل چه ربطی به افزایش گمرکی خودرو وارداتی داره ؟ و اینکه فروش قبل از عید با قیمت قطعی صورت گرفته ... جالبه الان که قیمت جدید خودرو را چک میکنیم میبینیم دقیقا با آن اختلاف شده قیمت جدید بعبارتی این شرکت چپاولگر جهت اینکه نگویوگد افزایش قیمت داریم،گفته است بابت فلان تغییر تعرفه این تفاوت میبایست پرداخت گردد... درصورتی که این تفاوتها فقط به هزینه بیمه و مالیات و عوارض شهرداری تعلق میگیره .... لطفا پیگیری کنید.. ممنونم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم : سلام دوستان فروش فوری 90 روزه ساینا اس تا چ تاریخی فاکتور شده
احمد : منم دوگانه تیرماهم بنظرت بزودی دعوت نامه میاد یا خود تیرماه دعوتنامه میاد
ساینا دوگانه : سلام من از نمایندگی پرسیدم میگه دوگانه های اسفند طرح مادران فاکتور شدن پس ما چی😐
کوییک ار اس : کسی نمیدونه دعوت نامه ار اس تحویل تیر کی میاد؟
آریزو : منم الان ثبت شکایت کردم
شیخ زاده عامل سایپا : بله موافقم رها کنید بیخیال شید منتظر نباشید فک کنین دادین بمن صدقه
خسارت دیده از سایپا : دوستان بیایین بیخیال شیم. انگار که پولی قرض نکردیم طلا نفروختیم ماشین نفروختیم بیایین فک کنیم این پولو صدقه دادیم به شیخ زاده که بزنه به زخمای زندگیش فک کنیم صدقه دادیم. رها کنیم تا بدست بیاریم
اطلس 24 مهر : من که 24 مهر هستم هنوز خبری نبود
اطلس 28مهر : چشممون به گوشی خشک شد. نه صبر ایوب دارم نه عمر نوح
فرهاد : بعضی افراد سودجو بر علیه شرکت محترم مدیران خودرو در حال توطئه هستند مراقب باشید در دام این گونه افراد گرفتار نشوید این شرکت عزیز همواره به فکر منافع مشتریان گرامی خود میباشد