بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

برخلاف تصور عموم، بسیاری از ثروتمندان افرادی محافظه کار و محتاط هستند که پول خود را صرف خرید سوپرخودروهای لوکس و گران‌قیمت نمی‌کنند و سدان لوکسی چون هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 نیازها و خواسته‌های آنها را برآورده می‌کند. این کره‌ای دیفرانسیل عقب با پیشرانه 429 اسب‌بخاری و البته قیمت کمتر، جایگزین بسیار خوبی برای رقبای مشهور و گران‌قیمت خود به شمار می‌رود. پس از اعمال تغییرات اساسی که سال گذشته در این خودرو صورت گرفت، کمپانی هیوندای مدل 2015 سنتنیال را بدون تغییر روانه بازار کرده است؛ طراحی خارجی این خودرو آنقدر زیبا و چشم‌نواز هست که بتواند نگاه‌های سرشار از تحسین دیگران را به خود خیره سازد. تودوزی چرمی، تزئینات چوبی، و سقف جیر نیز، جلوه زیبایی به کابین سنتنیال بخشیده‌اند. تنها موضوعی که نشان می‌دهد شما در یک خودروی لوکس چند هزار دلاری اروپایی یا ژاپنی ننشسته‌اید، لوگوی هیوندای روی فرمان و آرم اکوس روی درب صندوق و کاپوت است.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

با نگاهی دقیق‌تر به کابین متوجه می‌شوید هر آنچه از یک سدان لوکس فول سایز انتظار دارید، در کابین این کره‌ای زیبا وجود دارد. کمپانی سازنده با ارائه تجهیزات استاندارد فراوان، شما را از هر آپشنی بی‌نیاز کرده است؛ برای مثال، در تیپ فول آپشن Ultimate، نمایشگر مجازی، دوربین پارک 360 درجه، صندلی‌های مجهز به گرمکن و تهویه در عقب و سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و صدای فراگیر، همگی به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. در حقیقت، همه چیز از یک سدان لوکس و جذاب حکایت می‌کنند و به همین دلیل ممکن است از خود بپرسید که چرا برخی افراد هزینه هنگفتی صرف خرید خودرویی از برندهای معروف و مشهوری چون بنز و آئودی می‌کنند. در این خصوص باید گفت، علاوه بر سلایق شخصی، مواردی نامحسوس نیز در این امر دخیل هستند؛ برای مثال، اگرچه مواد مورد استفاده در داخل کابین از کیفیت خوبی برخوردارند، اما باز هم یک پله از آنچه در مرسدس و آئودی و لکسوس ارائه می‌شود، پایین‌تر است. کیفیت رانندگی نیز، اگرچه خوب و مناسب است، اما از نظر تعادل و هندلینگ هرگز به پای رقبای خود نمی‌رسد. عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک و خط ترمز طولانی نیز، از دیگر نقاط ضعف این کره‌ای لوکس محسوب می‌شوند.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

در این کلاس خودروهای دیگری نیز وجود دارند که فضای کافی را در کنار تجهیزات لوکس به قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار می‌دهند؛ نخستین و شاید بهترین گزینه، مدل 2015 کیا K900 است که اگرچه از نظر فنی شباهت‌های بسیاری میان این دو هموطن وجود دارد، اما طراحی خاص K900 و امکان سفارش پیشرانه شش سیلندر خورجینی با قدرت بیشتر، کیا را به خودروی محبوب‌تری تبدیل می‌کند. کادیلاک XTS و هیوندای جنسیس 2015 نیز، امکانات رفاهی مشابه را در کنار رانندگی دقیق‌تر و قیمت کمتر به مشتریان عرضه می‌کنند. با وجود تمام این موارد، هیوندای سنتنیال 2015 پاسخگوی نیاز افرادی خواهد بود که کیفیت و کارایی را در کنار هم و با هزینه نه چندان زیاد می‌خواهند. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

هیوندای سنتنیال 2015 یک سدان لوکس فول سایز است که در دو تیپ Signature و Ultimate و با ظرفیت پنج سرنشین عرضه می‌شود.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

تجهیزات استاندارد تیپ Signature عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، چراغ‌های جلو قابل تنظیم اتوماتیک با لامپ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن و حرکت در روز LED، برف پاک‌کنهای اتوماتیک مجهز به سیستم یخ‌زدا، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک و برقی، سانروف، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم مجزا از صندلی عقب، تودوزی و تزئینات داخلی چرمی، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و تهویه در جلو و عقب با قابلیت تنظیم در 12 حالت برای صندلی راننده و 10 حالت برای سرنشین، حافظه تنظیمات صندلی راننده، فرمان تلسکوپی برقی مجهز به گرمکن، آفتاب‌گیر برقی عقب، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار عبور از خط، سیستم Blue Link هیوندای، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، GPS، نمایشگر 9.2 اینچی، گزارش لحظه‌ای ترافیک، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و صدای فراگیر مجهز به رادیو ماهواره‌ای و HD به همراه CD Changer شش تایی، جک صوتی اضافی و رابط iPod/USB.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

در سنتنیال Ultimate شاهد تجهیزات بیشتری چون درب‌های برقی وکیومی، درب صندوق برقی، صفحه کیلومتر LCD، نمایشگر مجازی، دوربین 360 درجه، آفتاب‌گیرهای برقی برای شیشه‌های جانبی عقب، قابلیت تنظیم کفی صندلی عقب به صورت برقی، پشت سری‌های قابل تنظیم در عقب، صندلی عقب مجهز به تهویه، آینه‌های آرایش و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر و قابلیت پخش DVD برای صندلی عقب هستیم. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

هیوندای سنتنیال 2015 با بهره‌گیری از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری که قدرتی معادل 429 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 510 نیوتن‌متر تولید می‌کند، به پیش می‌رود. گفتنی است، این خودرو به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. سازمان EPA مصرف سوخت این سدان لوکس را حدود 15 لیتر در سیکل ترکیبی (18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) تخمین زده است. در ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد که سنتنیال طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند که با در نظر گرفتن ابعاد و قدرت آن، زمان مناسبی می‌باشد. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

خودروساز کره‌ای با فراهم آوردن تمهیدات استانداری چون ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای زانویی برای راننده، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، هشدار عبور از خط، نقاط کور و ترافیک عقب، سیستم هشدار و آماده‌سازی تصادف، ایمنی سنتنیال 2015 را تامین می‌کند. سیستم Blue Link نیز، که به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، امکاناتی چون کمک‌های اورژانسی، دسترسی به خودرو از راه دور، ردیابی خودروی مسروقه و Geo-Fencing را برای شما فراهم می‌آورد. در تست ترمز انجام شده، سدان لوکس کره‌ای موفق شد پس از طی مسافتی در حدود 39 متر متوقف شود که برای خودرویی در این کلاس کمی ضعیف می‌باشد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، با اعطای بالاترین درجه یعنی "خوب" به سنتنیال برای برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف، جایگاه این خودرو را ارتقا بخشیده است؛ لازم به ذکر است، طراحی پشت سری‌ها و صندلی‌ها نیز از نظر محافظت از گردن هنگام ضربه از پشت، رتبه "خوب" را از آن خود کرده‌ است.  

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

همان‌طور که پیش از این گفته شد، راحتی صندلی‌های سنتنیال، آرامش و آسایش سرنشینان را در پی دارد. قابلیت تنظیم صندلی‌های جلو در حالت‌های مختلف، نشستن بر روی این صندلی‌ها را به امری لذتبخش تبدیل می‌کند، مخصوصا با وجود سیستم تهویه که با به جریان درآوردن هوای خنک داخل صندلی، راننده و سرنشینان را از گرمای طاقت‌فرسا نجات می‌دهد. وجود فضای سر و پای مناسب در قسمت عقب به همراه قابلیت تنظیم پشتی صندلی به صورت برقی و گرمکن، راحتی و آرامش سرنشینان عقب را نیز فراهم می‌آورد. سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر مجزای 9.2 اینچی و قابلیت پخش DVD، از دیگر تجهیزات قسمت عقب این سدان لوکس به شمار می‌رود. گفتنی است، تمامی این تجهیزات در دیگر سدان‌های لوکس نیز، البته با قیمت بیشتر، عرضه می‌شود.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

در خصوص چرم و چوب مورد استفاده در داخل کابین نیز، باید بگوییم اگرچه کیفیت این مواد به پای رقبای چند هزار دلاری نمی‌رسد، اما باز هم فضایی شیک، زیبا و راحت را ایجاد می‌کنند؛ سکوت و آرامش کابین نیز، قابل توجه است. فهرست بلند بالای تکنولوژی‌های به کار رفته در سنتنیال، که از جمله آنها می‌توان به صفحه کیلومتر دیجیتال، نمایشگر مجازی، دوربین 360 درجه، و آفتابگیرهای برقی برای قسمت عقب اشاره کرد، از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد هیوندای می‌باشد.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

به عنوان یک خودروی مسافرتی، فضای 473 لیتری صندوق عقب، امکان حمل وسایل سرنشینان را فراهم می‌آورد؛ گفتنی است، با خم کردن یک یا هر دو قسمت صندلی عقب که به نسبت 60/40 طراحی شده است، فضای بار به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

قرار گرفتن پشت فرمان هیوندای سنتنیال 2015، حس یک سدان لوکس عالی را به شما القا می‌کند. تنظیم سیستم تعلیق در حالت Comfort، راحتی و آسایش را برای سرنشینان هنگام عبور از جاده‌های ناهموار به ارمغان می‌آورد؛ با قرار دادن سیستم تعلیق در وضعیت Sport، هندلینگ به طور محسوسی بهبود می‌یابد. پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری نیز، با تامین قدرت کافی، این سدان بزرگ را به خوبی به پیش می‌راند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز، با پیشرانه موجود کاملا هماهنگ بوده و با تعویض دنده‌های نرم خود، رضایت خاطر راننده را جلب می‌کند.


منبع

Edmunds

 

برچسب : سنتنیال , اکوس , هیوندای , آسان موتور , K900 , کیا , جنسیس , XTS , کادیلاک , سدان , مرسدس بنز , آئودی , لکسوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

پارسا
0

عالی
17:48  1396/05/08
پاسخ دادن
پارسا
0

من فقط دیدمش ولی می دانم که موتورش ۴۶۰۰ سی سی و ۰ تا ۱۰۰ ۶.۵ ثانیه داره ولی بدیش اینه که دیگه صفرش تو ایران نمییاد
با تشکّر
17:46  1396/05/08
پاسخ دادن
javad
0

حرص نخورید
اگه همه میتونستن سنتنیال بخرن که سنتیال جذابیتی نداشت ،حکم پرایدو داشت ،البته که هر ادمی حق خودش میدونه
06:42  1396/01/25
پاسخ دادن
امیرحسین
2

حرف نداره. قدرتش از پانامرا و اس500 لکسس is و ایودی ا8 بیشتره
18:51  1394/09/29
پاسخ دادن
امین
4

قیمتش چنده؟؟
17:49  1394/09/02
پاسخ دادن
آیدا
7

واقعا دوست داشتنی و فوق العاده با ابهته
17:20  1394/07/15
پاسخ دادن
محمود
0

خیلی باحاله خدا قسمت همه بکنه بلند بگو امین
02:10  1394/02/17
پاسخ دادن
سعید
0

ستنیال 450 میلیونی معادل ارزان قیمت پورشه پانامرای 2 میلیارد تومانی است. این تفاوت عظیم در قیمت فقط در کشور ماست.
وگرنه در اروپا و حتی در عراق این تفاوت بیشتر از 300 میلیون نیست.
در حالیکه در ایران این اختلاف معادل 1.5 میلیارد تومان است.
و این داستان ادامه دارد ...
02:39  1394/02/16
پاسخ دادن
کاربر: حسین م
10

هیولاست . خیلی طلبه اش هستم
19:39  1394/02/15
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
6

من فکر میکنم این مقاله اشاره میکند به این موضوع که بسیاری از افراد متمکن خودرو های لوکس گران قیمت سوار نمی شوند و اتومبیلی مانند سنتنیال سوار میشوند .
دوستان با نهایت احترام موضوع را درست برداشت نکرده اید و ... ( البته این به دلیل گران فروشی خودرو در کشور میباشد که دو پله مصرف کننده ایرانی را نسبت به جایگاه تمکن خریدار جهانی پایین برده و خودرو های بسیار معمولی در کشورمان ایران لوکس شده ..)
17:39  1394/02/13
پاسخ دادن
امین
0

اونایی که از طبقات پولدار هستن و ماشینهای لوکس می خرن یک آیتم هیلی مهم دارن که برای خودنمایی لازمه و اون برنده (Brand) ضمنا امکانات سنتنیال با جنسیس و جنس و کیفیت قطعات داخلی شون خیلی فرق میکنه
16:03  1394/02/13
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
14

اره یا باید مثل بعضی ها ( ........) باشی ویا..............
باشی تا بتونی از این ماشین ها بخری و سوار شی
البته کسایی هم هستن که واقعا حقشونه از این ماشین ها سوار شن حالشو ببرن
18:47  1394/02/11
پاسخ دادن
سامان
0

خیلی از اقازاده ها دارند برادره من .
01:59  1394/02/11
پاسخ دادن
سیاوش
0

ما ایرونی ها باید بشینیم و سماغ بمکیم اینجا و با حسرت نگاه کنیم ماشین هائی رو که فقط از توی اینترنت میشه دید. تازه اگه هم وارد بشه باید 20 سال زحمت بکشیم تا پول خریدش دستمون بیاد . اگه هم خدا عمری داد و زنده موندیم ، قطعا ترجیح میدیم که اون پول صرف فرزندانمون بشه تا مثل ما بدبخت بزرگ نشن :|
19:42  1394/02/10
پاسخ دادن
reza
7

آفرین به عقیده شما
12:59  1395/03/30

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4مشکی گیلان : منم j4مشکی ۳۱ خرداد ثبت نام کردم تو مرحله تکمیل وجه مونده.
فرشاد : اوایل۱۴۰۲صدملیون خوابوندیم برا شاهین ۴۰۰ملیونی،اسممون دراومد برای اخرسال۴۰۳بازم گفتیم عیب نداره بعداز۲سال یه ماشین صفر داریم،حالا اول سال ۴۰۳گفتن شاهینت یا میسوزه یا بیا اطلس ببر،اونم قبول کردیم ۲۰۲ملیونم خوابوندیم،حالاهم که این افزایش قیمتو دیرتر تحویل دادن خودروها،کاش همون موقع از بازار ازاد شاهینو ۵۲۰میریدمن اینهمه صبر بعد اطلسو بدن ۵۰۰،لعنت به اعتقادادتون خدا ناپرستها
ابوبکر البغدادی : ماشاالله از این همه تونل الان معلوم شد بغیر از تونل های موشک های ایرانی برا احتکار خودرو هم تونل داشتید این همه خودرو مرحبا بر دو ابر ساز عزیز ما به راستی در حیرت مانده ایم.
اطلس دی : داداش خوشبحالت که میری بهشت
علی : همه حیران همین هستند که آیا با افزایش قیمت می آید یا نه کی دعوتنامه ها ارسال می شود سود مشارکت حساب می شود یانه نصف قیمت حساب می شود یانه این ها تا زمان دعوتنامه مشخص نیست
اطلس بهمن : اسکل مسکلی چیزی هستی کجا ۹۹ درصد عینه تو هستن تو خاک برسر هستی فقط میشه یه درصد
شاهین جی : من امروز صبح زنگ زدم نمایندگی سایپا گفت چند روز دیگه شاهین رو فراخوان میدن
سمیه تحویل مهراطلس : دقیقااا😂😂😂رد داده
امیر : سلام به احتمالا زیاد خودروی شما به نمایندگی رسیده و تحویل نمایندگی شده است وازنمایندگی بابت تحویل خودرو تماس خواهند گرفت مبارک باشد به شادی استفاده کنید
صادق : سلام شاهین جی ال تحویل ۳۰ روزه که ۷ام آبان تکمیل وجه شده پس چرا فاکتور نمیشه مگه مسلمون نیستید پیاده ایم خدا ل......نتتون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
5fl : سلام مجدد،این آخرین پیام بنده هست در این گروه،امروز ماشین رو تحویل گرفتیم،ماشین خوب و جاداری هست،ثبت نام 15 اسفند بود و تحویل سیستمی 18 شهریور. از تیرماه میام در این گروه و نظرات رو میخونم،متاسفانه مدیران خودرو امسال خیلی ها رو اذیت کرد و مردم رو ناراضی از خودش.ان شاالله که ماشین همه زودتر به دستشون برسه و با خانواده ی عزیزشون ازش لذت ببرن.
مسعود : دوستانی ک امروز میخواستن برن حضوری جلوی درب شونزده چی شد رفتید آیا؟ ی خبری بدید ببینیم نتیجه چی بوده ممنون
5fl : طبس،خراسان جنوبی
اریزو5 : سلام از زمان تخصیص پلاک، چقدر طول میکشه که برگ سبز خودرو پستچی بیاره؟
مهران : مواظب باش با 60 تا 207 ت چپ کنه به لقا الله می پیوندی ،تند نرو
حمید x33 cross : پاسخ به شیداfx تهران بعدازواریز تسهیلات سه هفته طول میکشه ماشین بیاد هفته اول مربوط به پلاک و بیمه هفته دوم مجوز خروج هفته سوم مجوزحمل از طریق نمایندگی پیگیر باشید
علی اهواز : سلام دوستان من یکم آذر پاششی 30 روزه ثبت نام کردم معمولا چند روزه فاکتور و پلاک میشه، و میفرستن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
غلام تحویل30آبان : واریزی10شهریور27آبان فاکتور2 آذر پلاک 3 آذر آماده جهت تحویل الان رو صدور اسناد میچرخه(پیش فروش 207 پانا سفید)
رانا : اگر مشکل از استاندارد نیست بیاد اعلام کنه بگه مشکل از سمت من نیست کاری که دو ماه پیش راهور کرد
لگن خودرو : دوستان چرا نیومدید امروز فقط پیام الکی بود چرا پیگیری نمی‌کنید