بررسی آئودی A1 مدل 2015

بررسی آئودی A1 مدل 2015

آئودی A1 در نیمه عمر خود دچار تغییر و تحولات بسیاری شد و حال، مدل جدید این اسپرت‌بک آلمانی با دو پیشرانه جدید، فرمان الکترومکانیکی، امکان سفارش گیربکس اتوماتیک برای تیپ پایه، و تجهیزات بیشتر در می 2015 روانه بازار استرالیا می‌شود. گفتنی است، برای نخستین بار کمپانی آئودی از پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری TFSI طراحی شده توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بر روی A1 استفاده می‌کند. اگرچه قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما کمپانی سازنده از بازه قیمتی مشابهی با مدل های فعلی خبر می‌دهد. جالب است بدانید که از زمان معرفی A1 در سال 2010 تاکنون، بیش از 500,000 دستگاه از این خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

در مدل جدید، پیشرانه 1 لیتری مجهز به توربوشارژر جایگزین 1.2 لیتری تیپ پایه و 1.8 لیتری TFSI اسپرت جایگزین 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه شده است؛ تغییراتی نیز در پیشرانه 1.4 لیتری TFSI مشاهده می‌شود. با این حال، مدل جدید S1 با پیشرانه 2 لیتری TFSI و حدود 231 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور، پیشتاز این گروه می‌باشد. شایان ذکر است، S1 که در ماه مارس تولید و اکتبر به بازار عرضه شده است، نخستین عضو این گروه می‌باشد که از سیستم چهار چرخ محرک آئودی بهره می‌برد. پیشرانه 1 لیتری عرضه شده بر روی A1 در کنار گیربکس پنج سرعته دستی یا هفت سرعته S-Tronic دو کلاچه اتوماتیک نیرویی در حدود 95 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 160 نیوتن متر تولید می‌کند. پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری TFSI نیز که در کنار گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود، نیرویی در حدود 125 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 200 نیوتن متر در اختیار این آلمانی کوچک قرار می‌دهد. پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری TFSI اسپرت که برای اولین بار و فقط با گیربکس هفت سرعته S-Tronic دو کلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود، A1 را با نیرویی در حدود 192 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن‌متر به پیش می‌راند. لازم به ذکر است، در مدل های سفارش اروپا و آسیا پیشرانه های توربودیزل و بنزینی با سیلندرهای بیشتر نیز، به چشم می‌خورد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015 بررسی آئودی A1 مدل 2015

حضور گیربکس S-Tronic در کنار تمامی پیشرانه ها و مطابقت با استانداردهای Euro 6 یکی از نقاط قوت A1 به شمار می‌رود. پیشرانه سه سیلندر با وجود عملکرد نسبتا خوب از فقدان گشتاور مناسب در دور پایین رنج می‌برد؛ اما پیشرانه 1.8 لیتری بسیار پر قدرت ظاهر شده و عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد. کمپانی سازنده با بکارگیری روش های جدید در ساخت بدنه و استفاده از مواد عایق با کیفیت، صدای داخل کابین را به طرز چشمگیری کاهش داده و تنها صدایی که گاهی اوقات به گوش سرنشینان می‌رسد، صدای جاده است. تغییرات ایجاد شده در سیستم تعلیق A1 و استفاده از سیستم تعلیق مکفرسون با جناغی‌های کوتاه‌تر و اتصالات متقاطع در جلو و نیمه مستقل با فنرها و کمک فنرهای مجزا در عقب، سبب شده است این اسپرت‌بک آلمانی به نرمی و راحتی از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده عبور کند و در پیچ ها، با حفظ آرامش، قابل کنترل و پایدار باقی بماند؛ کمپانی سازنده امکان سفارش سیستم تعلیق اسپرت با تنظیمات خشک‌تر را در پکیج S Line فراهم آورده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

سیستم فرمان الکترومکانیکی جدید، نرم و سبک بوده و کار با آن در مقایسه با فرمان هیدرولیک قدیمی به انرژی کمتری نیاز دارد. مدل جدید A1 از سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی مجهز به مبدل گشتاور در محور جلو، Start-Stop و Drive Select با امکان انتخاب سه حالت مختلف به صورت استاندارد و کمک‌فنرهای قابل تنظیم به صورت سفارشی بهره می‌برد. اگرچه مینی سرسخت‌ترین رقیب A1 به شمار می‌رود، اما کمپانی آئودی بر این باور است که با فراهم آوردن بیش از یک میلیون حالت مختلف جهت سفارش تجهیزات و امکانات، مدل جدید اسپرت‌بک این خودروسازی تمام رقبا را از میدان به در می‌کند. دو تیپ قدیمی Ambition و Attraction با تیپ های جدید Design و Sport جایگزین شده‌اند و بر اساس اظهارات خودروساز آلمانی مبنی بر اینکه چهار پنجم خریداران A1 به تازگی به جمع طرفداران این برند پیوسته‌اند، اینطور به نظر می‌رسد که ارائه محدوده گسترده‌ای از تجهیزات سفارشی و امکان شخصی‌سازی خودرو با توجه به نیازها و سلایق فردی، خریداران جوان را به سوی اسپرت‌بک آئودی سوق می‌دهد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

افزایش طول دو سانتی‌متری در کنار خطوط برجسته‌تر و عضلانی‌تر و همچنین، وجود 17 حالت مختلف برای رینگ‌های آلومینیومی 18-15 اینچی از جمله تغییراتی هستند که در ظاهر این خودرو ایجاد شده و چهره جذاب‌تری به A1 بخشیده است. طراحی جدید چراغ‌های جلو به همراه چراغ های حرکت در روز LED، کاهش ارتفاع جلوپنجره و پهن‌تر کردن آن در کنار هواکش های بزرگ‌تر، زیبایی نمای جلوی این خودرو را صدچندان کرده‌اند. چراغ‌های عقب LED، درب صندوق لُنگی شکل و دیفیوزر بزرگ‌تر، بر اسپرت بودن A1 تاکید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت تغییرات ایجاد شده زیبایی‌های A1 را برجسته‌تر کرده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015  
بررسی آئودی A1 مدل 2015  

همانند مدل قبلی، طراحی کنسول مرکزی ساده و خلوت و البته قابل سفارشی شدن می‌باشد. مسیریاب ماهواره‌ای به صورت سفارشی عرضه می‌شود و تمامی تیپ ها از نمایشگر بازشو (Pop-Up) بهره می‌برند. اگرچه دوربین دید عقب به صورت استاندارد عرضه نمی‌شود، اما سنسورهای نصب شده در قسمت عقب به همراه هشدار صوتی موجود به شما در پارک خودرو کمک می‌کنند. صندلی ها بسیار نرم و راحت بوده و امکان سفارش صندلی‌های تک نفره در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، بر مشتری‌مداری آئودی تاکید می‌کند.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

فضای مناسب صندلی عقب، صندوق عقب جادار و سیستم صوتی Bose (به صورت سفارشی) افراد بسیاری را به خرید A1 تشویق می‌کند. با سفارش پکیج Driver Assistance می‌توانید از سیستم هشدار نقاط کور بهره‌مند شوید. فقدان ترمز اضطراری خودکار نیز، انتظار می‌رود در نسل بعدی A1 جبران شود. توجه به جزئیات از سوی کمپانی سازنده در طراحی داخلی خودرو کاملا محسوس است؛ همه چیز زیبا و باکیفیت بوده و در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ تنها ایراد و نقطه ضعف به کابل شارژ تلفن همراه قرار گرفته داخل داشبورد بازمی‌گردد. گفتنی است، A1 با ارائه هندلینگ مناسب و رانندگی اسپرت و جذاب در کنار تجهیزات سفارشی بیشمار، ادامه‌دهنده راه آئودی می‌باشد. 

بررسی آئودی A1 مدل 2015


منبع

CarAdvice
 

برچسب : A1 , S1 , آئودی , فولکس واگن , مینی , سیستم تعلیق مکفرسون , گیربکس دوکلاچه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Bugatti
1

ماشین خوبیه ولی موتور ۱لیتری فقط برای شهر به درد میخوره
10:59  1394/02/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قلی نیا : روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : اونا مال کلاس سقف شیشه ای 6 دنده که فرمان برقی...تو قراردادها نوشته شده سقف فلز فرمان هیدرولیک
جواد : مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
آریزو 6 پرو : سلام ، دوستان کسی از دفتر مرکزی یا جایی که اطلاعات دقیق داشته باشه پیگیری نکرده ؟ واقعا تا کی قراره طول بکشه تحویل این گوه ! اگه چیزی میدونید بگید لطفا . ارزش پولمون نابود شد 😑
Reza Rs : سلام دوستانی 20 تیر ب بالا هستن و هنوز فاکتور نشدن کوییک Rs لایک کنن ببینیم چند نفرن
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
نیسان : نوکرتم برو ناموسا
اسقاطی اردیبهشت : زنگ بزن سایپا کاشان آنقدر زنگ بزن تا جواب بدن فکر کنم ساعت دوازده این طورا جواب میدم چون طی روز تو مجموعه هستن دارن ماشین تحویل میدن
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
اطلس بهمن : فاکتور شدی؟