بررسی آئودی A1 مدل 2015

بررسی آئودی A1 مدل 2015

آئودی A1 در نیمه عمر خود دچار تغییر و تحولات بسیاری شد و حال، مدل جدید این اسپرت‌بک آلمانی با دو پیشرانه جدید، فرمان الکترومکانیکی، امکان سفارش گیربکس اتوماتیک برای تیپ پایه، و تجهیزات بیشتر در می 2015 روانه بازار استرالیا می‌شود. گفتنی است، برای نخستین بار کمپانی آئودی از پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری TFSI طراحی شده توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بر روی A1 استفاده می‌کند. اگرچه قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما کمپانی سازنده از بازه قیمتی مشابهی با مدل های فعلی خبر می‌دهد. جالب است بدانید که از زمان معرفی A1 در سال 2010 تاکنون، بیش از 500,000 دستگاه از این خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

در مدل جدید، پیشرانه 1 لیتری مجهز به توربوشارژر جایگزین 1.2 لیتری تیپ پایه و 1.8 لیتری TFSI اسپرت جایگزین 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه شده است؛ تغییراتی نیز در پیشرانه 1.4 لیتری TFSI مشاهده می‌شود. با این حال، مدل جدید S1 با پیشرانه 2 لیتری TFSI و حدود 231 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور، پیشتاز این گروه می‌باشد. شایان ذکر است، S1 که در ماه مارس تولید و اکتبر به بازار عرضه شده است، نخستین عضو این گروه می‌باشد که از سیستم چهار چرخ محرک آئودی بهره می‌برد. پیشرانه 1 لیتری عرضه شده بر روی A1 در کنار گیربکس پنج سرعته دستی یا هفت سرعته S-Tronic دو کلاچه اتوماتیک نیرویی در حدود 95 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 160 نیوتن متر تولید می‌کند. پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری TFSI نیز که در کنار گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود، نیرویی در حدود 125 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 200 نیوتن متر در اختیار این آلمانی کوچک قرار می‌دهد. پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری TFSI اسپرت که برای اولین بار و فقط با گیربکس هفت سرعته S-Tronic دو کلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود، A1 را با نیرویی در حدود 192 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن‌متر به پیش می‌راند. لازم به ذکر است، در مدل های سفارش اروپا و آسیا پیشرانه های توربودیزل و بنزینی با سیلندرهای بیشتر نیز، به چشم می‌خورد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015 بررسی آئودی A1 مدل 2015

حضور گیربکس S-Tronic در کنار تمامی پیشرانه ها و مطابقت با استانداردهای Euro 6 یکی از نقاط قوت A1 به شمار می‌رود. پیشرانه سه سیلندر با وجود عملکرد نسبتا خوب از فقدان گشتاور مناسب در دور پایین رنج می‌برد؛ اما پیشرانه 1.8 لیتری بسیار پر قدرت ظاهر شده و عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد. کمپانی سازنده با بکارگیری روش های جدید در ساخت بدنه و استفاده از مواد عایق با کیفیت، صدای داخل کابین را به طرز چشمگیری کاهش داده و تنها صدایی که گاهی اوقات به گوش سرنشینان می‌رسد، صدای جاده است. تغییرات ایجاد شده در سیستم تعلیق A1 و استفاده از سیستم تعلیق مکفرسون با جناغی‌های کوتاه‌تر و اتصالات متقاطع در جلو و نیمه مستقل با فنرها و کمک فنرهای مجزا در عقب، سبب شده است این اسپرت‌بک آلمانی به نرمی و راحتی از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده عبور کند و در پیچ ها، با حفظ آرامش، قابل کنترل و پایدار باقی بماند؛ کمپانی سازنده امکان سفارش سیستم تعلیق اسپرت با تنظیمات خشک‌تر را در پکیج S Line فراهم آورده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

سیستم فرمان الکترومکانیکی جدید، نرم و سبک بوده و کار با آن در مقایسه با فرمان هیدرولیک قدیمی به انرژی کمتری نیاز دارد. مدل جدید A1 از سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی مجهز به مبدل گشتاور در محور جلو، Start-Stop و Drive Select با امکان انتخاب سه حالت مختلف به صورت استاندارد و کمک‌فنرهای قابل تنظیم به صورت سفارشی بهره می‌برد. اگرچه مینی سرسخت‌ترین رقیب A1 به شمار می‌رود، اما کمپانی آئودی بر این باور است که با فراهم آوردن بیش از یک میلیون حالت مختلف جهت سفارش تجهیزات و امکانات، مدل جدید اسپرت‌بک این خودروسازی تمام رقبا را از میدان به در می‌کند. دو تیپ قدیمی Ambition و Attraction با تیپ های جدید Design و Sport جایگزین شده‌اند و بر اساس اظهارات خودروساز آلمانی مبنی بر اینکه چهار پنجم خریداران A1 به تازگی به جمع طرفداران این برند پیوسته‌اند، اینطور به نظر می‌رسد که ارائه محدوده گسترده‌ای از تجهیزات سفارشی و امکان شخصی‌سازی خودرو با توجه به نیازها و سلایق فردی، خریداران جوان را به سوی اسپرت‌بک آئودی سوق می‌دهد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

افزایش طول دو سانتی‌متری در کنار خطوط برجسته‌تر و عضلانی‌تر و همچنین، وجود 17 حالت مختلف برای رینگ‌های آلومینیومی 18-15 اینچی از جمله تغییراتی هستند که در ظاهر این خودرو ایجاد شده و چهره جذاب‌تری به A1 بخشیده است. طراحی جدید چراغ‌های جلو به همراه چراغ های حرکت در روز LED، کاهش ارتفاع جلوپنجره و پهن‌تر کردن آن در کنار هواکش های بزرگ‌تر، زیبایی نمای جلوی این خودرو را صدچندان کرده‌اند. چراغ‌های عقب LED، درب صندوق لُنگی شکل و دیفیوزر بزرگ‌تر، بر اسپرت بودن A1 تاکید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت تغییرات ایجاد شده زیبایی‌های A1 را برجسته‌تر کرده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015  
بررسی آئودی A1 مدل 2015  

همانند مدل قبلی، طراحی کنسول مرکزی ساده و خلوت و البته قابل سفارشی شدن می‌باشد. مسیریاب ماهواره‌ای به صورت سفارشی عرضه می‌شود و تمامی تیپ ها از نمایشگر بازشو (Pop-Up) بهره می‌برند. اگرچه دوربین دید عقب به صورت استاندارد عرضه نمی‌شود، اما سنسورهای نصب شده در قسمت عقب به همراه هشدار صوتی موجود به شما در پارک خودرو کمک می‌کنند. صندلی ها بسیار نرم و راحت بوده و امکان سفارش صندلی‌های تک نفره در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، بر مشتری‌مداری آئودی تاکید می‌کند.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

فضای مناسب صندلی عقب، صندوق عقب جادار و سیستم صوتی Bose (به صورت سفارشی) افراد بسیاری را به خرید A1 تشویق می‌کند. با سفارش پکیج Driver Assistance می‌توانید از سیستم هشدار نقاط کور بهره‌مند شوید. فقدان ترمز اضطراری خودکار نیز، انتظار می‌رود در نسل بعدی A1 جبران شود. توجه به جزئیات از سوی کمپانی سازنده در طراحی داخلی خودرو کاملا محسوس است؛ همه چیز زیبا و باکیفیت بوده و در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ تنها ایراد و نقطه ضعف به کابل شارژ تلفن همراه قرار گرفته داخل داشبورد بازمی‌گردد. گفتنی است، A1 با ارائه هندلینگ مناسب و رانندگی اسپرت و جذاب در کنار تجهیزات سفارشی بیشمار، ادامه‌دهنده راه آئودی می‌باشد. 

بررسی آئودی A1 مدل 2015


منبع

CarAdvice
 

برچسب : A1 , S1 , آئودی , فولکس واگن , مینی , سیستم تعلیق مکفرسون , گیربکس دوکلاچه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: Bugatti
1

ماشین خوبیه ولی موتور ۱لیتری فقط برای شهر به درد میخوره
10:59  1394/02/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
ایکس 22 دی ماه : سلام کسی امروز مجوز خروج خورده از ایکس 22 پرو لطفا اطلاع رسانی کنید
فروش فوری 1 اسفند : 🤔🤔ما ک هندز فاکتور نشدیم
امیر : زهره جان مبارکه 10 روز
حمید دی ماه دوگانه : دوستان بعد فاکتور چند روز بعد پلاک میشه لطفا جواب بدین ممنون
فروش فوری 1 اسفند : 🤔🤔
دی : ازکجابدانیم ماشین درحال حمل به نمایندگیه؟
زهره : سلام کسی میداند وقتی ماشین تحویل پیمانکار میشه چقدر طول می‌کشه تا بارگیری بشه وبیاد نمایندگی اگه کسی میداند لطف کنه جواب بده
علی : سلام. کسی خبر دار الان روی حمل. بارگیری می چرخه چقدر زمان می بره
پارس : آیا از دوستان ثبتنامی پژو پارس تحویل پاییز و زمستان 1403 هم هست یا فقط تا تابستان‌ 1403 هست لطفا تیک سبزو بزنین اگه کسی هست